quote:Op donderdag 17 februari 2005 02:34 schreef American_Nightmare het volgende:
http://www.pma-show.com/r(...)igital_rebel_xt.html
Hier de (eerste?) review.
De grootste voordelen (imo):
- 8 megapixels
- 14 frame burst
- 3 FPS
- USB2.0
- 0.2s startup time
- nieuwe CMOS (minder ruis)
- DIGIC II processor
- One Shot / Servo / AI Focus
- Monochrone mode
- Verschillende soorten lichtmetingen
- FEC
Bronnen:
DPReview
Canon

Ouwesok

Ouwesok

iddquote:Op donderdag 17 februari 2005 16:30 schreef Ouwesok het volgende:
Misschien wordt de 300D nu een keer betaalbaarlees: nog altijd twee keer zijn werkelijke waarde

Ouwesok

Ouwesok

Of ze nou goed of slecht zijnIk vind de EOS300D qua camera prima in orde , die dingen zijn gewoon een faktor twee te duur(en sommige een faktor of wat meer). Ik kan me niet voorstellen dat het twee keer zo duur is oim een EOS300D te maken als een EOS300Vquote:Op donderdag 17 februari 2005 17:09 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
idd
Wat ook slecht is aan de 300D dat zo'n moderne camera niet eens USB 2.0 had. Ik vind het raar dat canon niks los laat over de sensor die de autofocus regelt.. ik zou em wel eens willen vergelijken met andere canon modellen, net zoals dat bij Nikon kan....

Ouwesok

Ouwesok

Die ontwikkelingskosten zijn mijn probleem niet, die hebben ze voor de traditionele EOSsen ook gemaakt, blijft dat die dingen minstens dubbel zoveel kosten als ze waard zijnquote:Op donderdag 17 februari 2005 19:28 schreef American_Nightmare het volgende:
Maken misschien niet, maar denk ook aan de ontwikkelkosten zowel op gebied van hard- als software en de researchkosten. Dat moet ook allemaal betaald worden. Qua productie zal het inderdaad niet veel uitmaken.
Ik weet wel dat Canon met de komst van de 350D hard op weg is om Nikon uit de markt te werken, zeker in het onderste segment van de SLR-markt.

Ouwesok

Ouwesok

Eventjes zonder garantieresultaten uit het verleden, speculatie blablalblaquote:Op donderdag 17 februari 2005 20:09 schreef American_Nightmare het volgende:
Sja gezien de concurrentie vind ik de 300D's toch niet echt duur. En ook de 350D kom voor een mooi prijsje beschikbaar. Of het veel goedkoper zou kunnen weet ik niet, maar gezien de markt zijn ze in ieder geval erg gunstig geprijsd.
Heb je enig idee hoelang het gaat duren voordat de 350D verkrijgbaar is? Zal ie in de US eerder beschikbaar zijn?

Ouwesok

Ouwesok

Ouwesok

Ouwesok

600 vind ik wel erg optimistisch, is maar een paar tientjes onder de nieuwprijs van dit moment. Wat er allemaal aan geheugen en accu's bij zit heeft dezelfde verhogende waarde als een spoiler op een autoniksquote:Op donderdag 17 februari 2005 21:26 schreef American_Nightmare het volgende:
Waarom wil ik de 350D ipv mijn huidige 300D?
- Opstarttijd van 0.2 s ipv zo'n 3 s.
- Minder ruis op ISO 1600
- Grotere snellere / buffer
Ik kan m'n 300D met Sigma 18-55, 2 batterijen, 256MB CF wel voor minstens 600 kwijt denk ik. En ik laat m'n broer uit de VS een 350D meenemen voor $ 900. Leuke opgrade voor zo'n 75 euro dacht ik zo.
Wat Canon nu doet is misschien marktverkenning, maar in ieder geval lijkt het sterk op marktverovering.

Check marktplaats maar eens en kijk wat er geboden wordt voor 300D's met verschillende accesoires. Dan is 600 nog pessimistisch ingeschat. En ik weet dat een marktplaatsbod niet altijd betrouwbaar is, maar op ELKE 300D wordt min. 600 geboden dus daar zou ik 'm nu zeker voor kwijt kunnen. En sja de meeste mensen kijken nou eenmaal niet op pricewatch.quote:Op donderdag 17 februari 2005 21:37 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
600 vind ik wel erg optimistisch, is maar een paar tientjes onder de nieuwprijs van dit moment. Wat er allemaal aan geheugen en accu's bij zit heeft dezelfde verhogende waarde als een spoiler op een autoniks
Maar het verschil tussen de G3 en G5 was ook minimaal dacht ik? Ik vind de verschillen tussen de 300D en 350D toch aanzienlijk. Check het lijstje wat ik hierboven al noemde. Als je dan kijkt naar de investering (zeker voor mij in dit geval) dan vind ik die het geld zeker waard.quote:[..]
Mijn advies aan 300D bezitters is dan ook om nog even de portemonnee dicht te houden tot de 350D lekker doorontwikkeld is. Qua prijs wordt ie dan ook vast aantrekkelijker
Bedenk voor de grap ook eens hoe weinig mensen destijds de G3 hebben ingeruild voor de G5

Ouwesok

Ouwesok

Qua DSLR gebruik ik geen van beide, heb wel beide merken in het verleden al uitgebreid aan de tand gevoeld en heb dus redelijk vrij spreken.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:08 schreef dawg het volgende:
Canon die Nikon de markt uitdrukt?![]()
Wat een onzin zeg. Ten eerste is dat helemaal niet gunstig, niet voor Canon en niet voor de fotografen.
Ten tweede is de D70 beter dan de 300D/350D, ookal wordt er vaak beweerd van niet. Ik persoonlijk vind hem zelf beter dan de 20D, maar dat terzijde.
Verder vind ik de professionele optieken vaak net iets beter dan de Canonvariant. Om nog maar niet te spreken over de soms ronduit slechte QC van Canon. Verder kun je van Nikon elk optiek op zo ongeveer elke body gebruiken (metingmogelijkheden buiten beschouwing gelaten, het gaat erom dat het kan).
En last but not least: op DPZ staat een link naar een vergelijking tussen de 1Ds markII en de D2x, waarbij, jawel, de D2x min of meer als de betere camera wordt aangemerkt. Met ook nog eens een veel en veel lagere prijs dan de 1Ds markII.
Nee, ik ben niet op mijn teentjes getrapt oid. Ik word alleen moe van dat zo ongeveer elke Canongebruiker claimt dat Canon de betere is. Groter betekend niet altijd beter. En specs vergelijken is natuurlijk geen waarheid. Laten we dat maar aan de tweakers over. Oh, en Facedown/American_Nightmare, niet persoonlijk bedoeld. Jou post was enkel een mooie kans om mijn gal een te spuwen.

Ouwesok

Ouwesok

Goeroequote:Op zaterdag 19 februari 2005 10:44 schreef bagwan het volgende:
@Dawg: Een camera is niet per se beter dan de ander. Het hangt van je gebruik af. Jij vindt de D70 beter dan de 20D. Ik niet, want een aantal instellingen kan ik op de D70 niet maken en ik vind de 20D toch net wat degelijker gebouwd. Dus wat zijn je eisen? D2H of 1D Mark II? Beide goede camera's, alleen net wat ander doel.
Jij ergert je aan de houding van mensen die Canon groter, beter, innovatiever en dus de beste vinden. Kan ik me met die redenering prima vinden, maar ik erger me net zo erg aan de Nikonians die een kruistocht houden tegen Canon. Ga lekker fotograferen denk ik dan!
(btw, ik heb zowel Nikon als Canon, al ben ik voor digitaal naar Canon overgestapt. Niet dat ik de camera zoveel beter vond, maar vooral vanwege de service. En heb er geen spijt van, kan prima met het spul werken)

Precies. Heb ik het voordeel dat ik zo'n beetje iedere DSLR wel voor langere tijd in huis heb gehad.quote:Je leert pas relativeren wanneer je met tientallen camera's/optieken hebt gefotografeerd, het komt er eigenlijk op neer dat er de afgelopen veertig jaar geen slechte of onbruikbare camera meer is geproduceerd, althans niet voor het hobby- en profsegment.
Laatst vroeg een klimmaat van me wat ik hem zou adviseren. Hij zat te denken aan de 300D (hij zocht iets rond de 1000 euro, liefst goedkoper). Toen ik hoorde dat hij al Pentax spul had, hem even gewezen op de ist Ds. Geen camera die ik zelf zou kopen, maar hij is er naar gaan kijken en nu dolgelukkig. Was precies wat hij nodig had.quote:Beschouw een camera als een maatpak, als ie jou niet lekker zit houdt dat niet in dat ie slecht is.
Koop een camera ook als een pak, probeer het ding, onderga het ding en vraag je voor afrekenen af of de betreffende camera jou de komende jaren gelukkig gaat maken. Op die manier loop je het minste risico op een misser.

Ouwesok

Ouwesok

Wat afmetingen betreft vind ik de 350D inderdaad een beetje een engerd. Ik vind sowieso alle digitale camera's te klein en te licht, heb liever zo'n jaren '70-tank in mijn handen. Maar wat ik aan fotofielen in mijn omgeving heb gemerkt ben ik daar zo ongeveer de enige inquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:37 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Heeft iemand zich al verdiept in de komst van de nieuwe canon 350d?
Ben een klein beetje wezen speuren en kwam tot de conclusie dat ik toch lekker bij mijn 300d blijf.
Als ik zo de 350d er naast zie dan ben ik bang dat hij wat minder prettig in de hand ligt.
Vooral tussen grip en lens zit veel minder ruimte.
[afbeelding]

Moet je eens een 300d met een sigma 50-500 proberen kan je vertellen dat daar gewicht genoeg in zitquote:Op zaterdag 19 februari 2005 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wat afmetingen betreft vind ik de 350D inderdaad een beetje een engerd. Ik vind sowieso alle digitale camera's te klein en te licht, heb liever zo'n jaren '70-tank in mijn handen. Maar wat ik aan fotofielen in mijn omgeving heb gemerkt ben ik daar zo ongeveer de enige in

Ik heb me erin verdiept. Ik weet bijna zeker dat ik voor de 350D ga (met grip). Ik haal 'm uit de US dus veel hoef ik niet in te leveren qua geld om m'n 300D.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:37 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Heeft iemand zich al verdiept in de komst van de nieuwe canon 350d?
Ben een klein beetje wezen speuren en kwam tot de conclusie dat ik toch lekker bij mijn 300d blijf.
Als ik zo de 350d er naast zie dan ben ik bang dat hij wat minder prettig in de hand ligt.
Vooral tussen grip en lens zit veel minder ruimte.
[afbeelding]

Misschien heb je hier wat aanquote:Op zondag 20 februari 2005 04:03 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik heb me erin verdiept. Ik weet bijna zeker dat ik voor de 350D ga (met grip). Ik haal 'm uit de US dus veel hoef ik niet in te leveren qua geld om m'n 300D.
Het is eigenlijk een 20D minus een paar zaken, waarvan de grootte en het materiaal van de body en ISO3200 mijns inziens de belangrijkste zijn. En daar heb ik geen 400 euro extra voor over.
Dat ISO3200 vind ik wel jammer dat het niet op de 350D aanwezig is, maar wie weet komt er nog een hack voor.
Verder lijkt het me een geweldige cam met geweldige functies. Voor de opstarttijd, minder ruis en de grotere en snellere buffer zijn heel interessant voor mij.
Eerst maar even de reviews afwachten..

Waarin er vooral heel veel gespeculeerd wordt.quote:Op zondag 20 februari 2005 10:54 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Misschien heb je hier wat aan
http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1031

Of http://www.bobatkins.com/(...)rebel_xt_vs_20d.htmlquote:Op zondag 20 februari 2005 10:54 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Misschien heb je hier wat aan
http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1031

en jij begrijpt hen natuurlijk wel helemaal ?quote:Op zondag 20 februari 2005 15:26 schreef dawg het volgende:
bagwan, je hebt dus duidelijk mijn punt niet begrepen. Geeft niet, want zo ongeveer niemand snapt dat, getuige de 4356354876832546276478547684 Canon vs Nikon discussies.

Zie: [Centraal]Ik zoek een traditionele cameraquote:Op zaterdag 19 maart 2005 11:52 schreef stift het volgende:
Ik wil graag een analoge canon kopen, 2e hands en niet al te duur. Wat voor camera raden jullie mij aan?
Ik heb zelf een beetje rondgekeken maar vind het moeilijk om de oude canons een beetje op te zoeken gezien ze ook niet meer op de canon site staan.
Heb zelf me oog een beetje laten vallen op de eos 5000. Maar weet eigelijk helemaal niks van de cam af. Ik weet alleen dat ie cheap is. Weet iemand toevallig de specs of een site waar ik het zelf kan bekijken?
ik wil niet meer dan 75, - uitgeven, liefst wat minder..
hoop dat jullie het er beejte mee eens zijn dat het hier geplaats word want het ik zie een ouwe cam topic kan ik niet vinden

toen mijn canon kapoet was (sluiterlamellen) teruggebracht naar de winkel en zonder problemen verder kreeg ik hem volledig gerepareerd binnen 3 weken terug,quote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:27 schreef Lynx666 het volgende:
Heb ik vandaag eindelijk na 3 weken m'n EOS 300D binnen. Nu heeft ie een hele duidelijke hot pixel (wit) in het linksboven gebied, die zelfs bij lichte opnamen nog erg opvalt. En dr is nog een 2e pixel die alleen in bijna zwarte opnames enigszins grijs is. Ook deze valt nog op in wat helderdere opnames.
Nu wil ik 'm doorsturen naar Canon repair (ETBASS B.V., die zit hier 10 minuten fietsen verderop). Hoe is de garantieafhandeling van Canon eik? En heeft iemand ervaring met dit reparatie-centrum?

M'n LCDtje is prima, en als daar dode of hot pixels op zaten kan ik er nog wel mee levenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:49 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Ik denk niet dat Canon een herstelling/omruil doet als je een paar dode pixels op je lcd hebt zitten. Of bedoel je een pixel op je CMOS, dus in je foto als je'm afdrukt of opslaat?

Vraag eens in de winkel waar je hem ook heen bracht toen je sluiterlamellen stuk waren, misschien dat ze die kleine onderdelen wel los kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:15 schreef berc het volgende:
hawwo, ik ben het rubbertje van het oculair gebeuren kwijt
op 1 of andere manier dat ding verloren... maar waar haal ik een nieuwe? dat fotografeert prettiger

hmm interessant, misschien een ideequote:Op vrijdag 15 april 2005 13:21 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Vraag eens in de winkel waar je hem ook heen bracht toen je sluiterlamellen stuk waren, misschien dat ze die kleine onderdelen wel los kunnen krijgen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |