abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 januari 2005 @ 15:34:48 #105
97787 pringles
aartappelskyfies
pi_24518516
Ik maar pinnetjes indrukken, en er gebeurt niets........:) staat de lens op handmatig.

Maar leuke tip, nu zie ik direct wat mechanisch het verschil is tussen de handmatige en automatische stand.
Wat ik alleen niet begrijp: wat is qua gebruik het verschil tussen die twee? Ik moet toch hoe dan ook zelf het diafragma instellen?
En dan nog een vraagje: in de gebruiksaanwijzing van de Praktica (gisteren nog ergens op internet gevonden, fantastisch medium!) staat dat ik de scherptediepte kan controlleren door in de viewfinder te kijken in handmatige stand. Maar ik weet niet goed wat ik dan precies zou moeten zien. Ik begrijp het begrip scherptediepte wel, en bovenop de lens staan ook mooie indicatiestreepjes tussen de scherpstelring en de diafragmaring, maar hoe ik dat ook uit het beeld door de zoeker moet halen??
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 11 januari 2005 @ 15:56:47 #106
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24518808
De A-stand laat toe dat je met open diafragma scherpstelt, en dat de pin pas weggedrukt wordt door je lichmeetknop en natuurlijk je ontspanner.

Als je de lichtmeettoets indrukt zie je het beeld donker worden, maar zie je ook dat er meer details in de scherpte vallen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf dinsdag 11 januari 2005 @ 16:45:56 #107
73911 ultra_ivo
pi_24519372
Het verschil tussen de handmatige variant van de Jupiter en een automatische lens is een extra handeling.
Normaal:
Je bepaalt je belichting (zwart knopje indrukken, alles instellen).
Je stelt scherp
Je drukt af, de lens wordt automatisch (via het pinnetje) op het ingestelde diafragma gebracht

Bij de Jupiter heb je dat pinnetje niet, moet je dus een extra handeling verichten na het scherpstellen, het diafragma sluiten. Klinkt wat ingewikkeld, als je het een keer of wat hebt gedaan is het prima te doen.
Sowieso maak je vaak portretten met het diafragma vrijwel helemaal open, dan hoef je het diafragma niet terug te draaien naar 2.0 (beginstand) Tot een diafragma van 4.0 kun je prima scherpstellen met een gesloten diafragma. Alleen bij superweinig licht niet.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 00:47:30 #108
34375 Gerdo
Ja joh! }:|
pi_24573850
Goede nacht allen!

Ik ook wil zoals velen aan de spiegelreflex camera. M'n digitale Fuji FinePix is leuk, maar ik wil toch net ietsjes meer... Zeker omdat ik een reis naar Mexico aan het plannen ben die ik uiteraard goed vast wil leggen! .

Zojuist uitgebreid het "ik zoek een spiegelreflex camera"-topic en dit "ik zoek een tradionele camera"-topic door zitten nemen en uit alle posts blijkt volgens mij dat de Canon EOS 300 een zeer nette camera is om mee te beginnen voor een beperkt budget. Want zoals velen zit ik ook met een armzalig studenten-budget

Nu kwam ik op Marktplaats de volgende set tegen:

Weinig gebruikte Canon EOS300 kleinbeeld fototoestel.
Verkeerd in absolute nieuwstaat.

Inclusief de volgende toebehoren:
- Zoomobjectief Canon 28-80 mm / 3,5-5,6
- Polaroidfilter voor dit objectief
- Zoomobjectief Canon EF 80-200 mm / 4,5-5,6
- Fototas
- Nederlandstalige gebruiksaanwijzing




De set werd aangeboden voor ¤ 175. Er vanuit gaande dat het inderdaad een camera in nieuwstaat betreft een zéér nette prijs in mijn ogen. Een body, 2 Canon objectieven en nog een filter en tas erbij...

Mijn vraag aan jullie "kenners": vinden jullie dit ook een goede prijs voor het aangebodene? En is de EOS 300 inderdaad een leuke camera om een liefhebberij voor fotografie verder mee uit te breiden?

Alvast erg bedankt voor jullie ractie en eventuele tips (altijd welkom!)
Ik ben gewoon lomp, tactloos, huisheteroow en Gerdo!
  zaterdag 15 januari 2005 @ 00:50:46 #109
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24573921
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:47 schreef Gerdo het volgende:
Goede nacht allen!

Ik ook wil zoals velen aan de spiegelreflex camera. M'n digitale Fuji FinePix is leuk, maar ik wil toch net ietsjes meer... Zeker omdat ik een reis naar Mexico aan het plannen ben die ik uiteraard goed vast wil leggen! .

Zojuist uitgebreid het "ik zoek een spiegelreflex camera"-topic en dit "ik zoek een tradionele camera"-topic door zitten nemen en uit alle posts blijkt volgens mij dat de Canon EOS 300 een zeer nette camera is om mee te beginnen voor een beperkt budget. Want zoals velen zit ik ook met een armzalig studenten-budget

Nu kwam ik op Marktplaats de volgende set tegen:

Weinig gebruikte Canon EOS300 kleinbeeld fototoestel.
Verkeerd in absolute nieuwstaat.

Inclusief de volgende toebehoren:
- Zoomobjectief Canon 28-80 mm / 3,5-5,6
- Polaroidfilter voor dit objectief
- Zoomobjectief Canon EF 80-200 mm / 4,5-5,6
- Fototas
- Nederlandstalige gebruiksaanwijzing

[afbeelding]


De set werd aangeboden voor ¤ 175. Er vanuit gaande dat het inderdaad een camera in nieuwstaat betreft een zéér nette prijs in mijn ogen. Een body, 2 Canon objectieven en nog een filter en tas erbij...

Mijn vraag aan jullie "kenners": vinden jullie dit ook een goede prijs voor het aangebodene? En is de EOS 300 inderdaad een leuke camera om een liefhebberij voor fotografie verder mee uit te breiden?

Alvast erg bedankt voor jullie ractie en eventuele tips (altijd welkom!)
Lijkt mij geen verkeerde prijs
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  zaterdag 15 januari 2005 @ 00:54:39 #110
34375 Gerdo
Ja joh! }:|
pi_24573997
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:50 schreef fotoloog het volgende:

[..]

Lijkt mij geen verkeerde prijs
Dat was snel, nog meer mensen die niet slapen! .

Deel je mijn kort-door-de-bocht-conclusie dat de EOS 300 een leuke starter is?
Ik ben gewoon lomp, tactloos, huisheteroow en Gerdo!
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:02:40 #111
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24574137
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 00:54 schreef Gerdo het volgende:

[..]

Dat was snel, nog meer mensen die niet slapen! .

Deel je mijn kort-door-de-bocht-conclusie dat de EOS 300 een leuke starter is?
Perfect cameraatje,wat voor polafilter zit erbij?
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:06:24 #112
34375 Gerdo
Ja joh! }:|
pi_24574214
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:02 schreef fotoloog het volgende:

[..]

Perfect cameraatje,wat voor polafilter zit erbij?
Geen idee eerlijk gezegd, ik heb de advertentie zo geknipt en geplakt. Ik kan het natuurlijk altijd even navragen. Nog dingen die bij een dergelijke filter van belang zijn?
Ik ben gewoon lomp, tactloos, huisheteroow en Gerdo!
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:09:34 #113
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24574270
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:06 schreef Gerdo het volgende:

[..]

Geen idee eerlijk gezegd, ik heb de advertentie zo geknipt en geplakt. Ik kan het natuurlijk altijd even navragen. Nog dingen die bij een dergelijke filter van belang zijn?
Polarisatiefilters zijn duur,ik zou zowiezo ff vragen welk merk het is en of het filter ook in nieuwstaat verkeert,kan nooit kwaad...
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:13:25 #114
34375 Gerdo
Ja joh! }:|
pi_24574330
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:09 schreef fotoloog het volgende:

[..]

Polarisatiefilters zijn duur,ik zou zowiezo ff vragen welk merk het is en of het filter ook in nieuwstaat verkeert,kan nooit kwaad...
Ik heb zojuist een mailtje de deur uit gedaan.

Ik zit nog wat te zoeken op marktplaats maar 175 euries voor de body en 2 objectieven lijkt me behoorlijk voordelig... We wachten de reactie af, de beste man is nu vast niet meer wakker! .

Alvast bedankt in ieder geval! .
Ik ben gewoon lomp, tactloos, huisheteroow en Gerdo!
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:14:25 #115
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_24574342
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:13 schreef Gerdo het volgende:

[..]

Ik heb zojuist een mailtje de deur uit gedaan.

Ik zit nog wat te zoeken op marktplaats maar 175 euries voor de body en 2 objectieven lijkt me behoorlijk voordelig... We wachten de reactie af, de beste man is nu vast niet meer wakker! .

Alvast bedankt in ieder geval! .
Welcome
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:21:56 #116
34375 Gerdo
Ja joh! }:|
pi_24574428
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:14 schreef fotoloog het volgende:

[..]

Welcome
Een mooi moment om te gaan slapen. Hopelijk snel een (positieve) reactie betreffende mijn mailtje, en wie weet binnenkort zijn hier wat mooie plaatjes gemaakt met deze Canon te bewonderen!
Ik ben gewoon lomp, tactloos, huisheteroow en Gerdo!
pi_24578874
Ik zag laatst een Minolta Dynax 9 + macro-objectief + nauwelijks gebruikt voor 700 euro te koop staan. (advertentie weliswaar verlopen maar het gaat om het idee)
Da's toch vet cool prijsje zou ik zo zeggen. Dat ding kost nieuw zonder objectieven minstens 1700 euro
pi_24578895
Ik kijk bij de weg trouwens ook vaak op www.fotoapparatuur.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')