Ik drink geen alcohol en ben niet erg vatbaar voor verslavingen. Was ik dat wel, dan graag! Sommige mensen zijn gevoelig voor verslaving en er komt vast een dag waarop ze dat aan de genen kunnen zien. Als je dan kunt voorkomen dat iemand in de goot eindigt, waarom niet?quote:Op zondag 19 december 2004 13:33 schreef Tarak het volgende:
Zou je je laten inenten tegen iets waardoor je alcohol erg vies gaat vinden?
Zie Tarak.quote:Op zondag 19 december 2004 13:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou vertel het eens dan. Welke paralellen zie jij tussen dit en willekeurig welk fascistisch regime?
En emoties leiden tot oorlogen en ellende, dus als we ooit de mogelijkheid hebben emoties te verbannen ook maar toepassen? Goh, de film Equilibrium begint zowaar profetische kenmerken te vertonen.quote:Op zondag 19 december 2004 13:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik drink geen alcohol en ben niet erg vatbaar voor verslavingen. Was ik dat wel, dan graag! Sommige mensen zijn gevoelig voor verslaving en er komt vast een dag waarop ze dat aan de genen kunnen zien. Als je dan kunt voorkomen dat iemand in de goot eindigt, waarom niet?
Nee, hoor, je kunt er nog steeds voor kiezen om te gaan roken. Je raakt er alleen niet meer verslaafd aan.quote:Op zondag 19 december 2004 13:30 schreef Tarak het volgende:
Ontnemen van de keuzevrijheid van het individu. De staat beslist voor het individu.
Ik moest wel wat hoesten, maar vond gelijk de eerste keer lekker. Ben dan ook 10 jaar verslaafd geweest.quote:Op zaterdag 18 december 2004 00:17 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
nou, ik neem aan dat ze wel doorhebben dat ze een sigaret in hun handen hebben. Ik heb het ook geprobeerd omdat mijn vriendjes het ook deden. Ik ging er niet mee door omdat ik het gewoon ranzig vond en schijt had aan wat die anderen van me dachten. Jammer dat veel kinderen niet zo denken...
Das dus gelul. Als je er niet meer van kan genieten heeft het geen nut meer. Ik zie overigens een paralel met vrouwenbesnijdenissen. Die kunnen ook nog wel seks hebben, maar ja, echt veel aan is het dan ook niet meer....quote:Op zondag 19 december 2004 13:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, hoor, je kunt er nog steeds voor kiezen om te gaan roken. Je raakt er alleen niet meer verslaafd aan.
Ik kan me daar dus he-le-maal niks bij voorstellen. Is zoiets als het heerlijk vinden als je voor 't eerst de uitlaatgassen van een bus inademt ofzo...quote:Op zondag 19 december 2004 13:46 schreef Alcyone het volgende:
Ik moest wel wat hoesten, maar vond gelijk de eerste keer lekker.
Ach, hetzelfde heb ik dus met vegetarisch voedsel.quote:Op zondag 19 december 2004 13:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik kan me daar dus he-le-maal niks bij voorstellen. Is zoiets als het heerlijk vinden als je voor 't eerst de uitlaatgassen van een bus inademt ofzo...
En roken zeker niet?quote:Op zondag 19 december 2004 13:55 schreef simoneschop het volgende:
het is toch iets erg onnatuurlijks lijkt me.
Dus jouw maaltijden bestaan alleen uit vlees?quote:Op zondag 19 december 2004 13:59 schreef nikk het volgende:
Ach, hetzelfde heb ik dus met vegetarisch voedsel.
Eh... ja.quote:Op zondag 19 december 2004 13:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik kan me daar dus he-le-maal niks bij voorstellen. Is zoiets als het heerlijk vinden als je voor 't eerst de uitlaatgassen van een bus inademt ofzo...
Wie zegt dat je er niet meer van kan genieten als je er niet verslaafd aan raakt? Is alcohol alleen maar lekker als je alcoholist bent? Is seks alleen maar lekker als je seksverslaafd bent? Is heroïne alleen maar lekker als je een junk bent? Etcetera.quote:Op zondag 19 december 2004 13:48 schreef nikk het volgende:
Das dus gelul. Als je er niet meer van kan genieten heeft het geen nut meer. Ik zie overigens een paralel met vrouwenbesnijdenissen. Die kunnen ook nog wel seks hebben, maar ja, echt veel aan is het dan ook niet meer....
Ik heb geen kinderen en ben niet van plan daar verandering in te brengen. Ik ga er bij mijn redenering even van uit dat we het hebben over een (relatief) veilige injectie zoals bij polio e.d.quote:Op zondag 19 december 2004 15:40 schreef simoneschop het volgende:
Nou weet je wat dan testen we het eerst op jouw kinderen?
Kennelijk mis je het punt een beetje: Het vaccin komt in 2007 op de markt en voorkomt dat nicotine in de hersenen wordt opgenomen. Daardoor krijgen rokers geen kick meer van tabak, waardoor roken noch verslavend of lekker is.quote:Op zondag 19 december 2004 14:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wie zegt dat je er niet meer van kan genieten als je er niet verslaafd aan raakt? Is alcohol alleen maar lekker als je alcoholist bent? Is seks alleen maar lekker als je seksverslaafd bent? Is heroïne alleen maar lekker als je een junk bent? Etcetera.
Wel of niet roken is een keuze. Het is niet zoals met heroine een lichamelijke verslaving maar een geestelijke. Maar boven alles geld nog steeds dat als je niet wil roken als roker zijnde, je ook niet zult roken. Alle rokers die willen stopen met roken maar toch nog door blijven roken, roken dus liever dan dat ze willen stoppen.quote:Op zondag 19 december 2004 14:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wel of niet roken is NU juist niet echt een keus, aangezien de roker verslaafd is en niet zonder kan. Evenals een junk niet kiest voor zijn volgende shot, nee, hij heeft het nodig. Pas als je niet afhankelijk bent, kun je ècht in alle vrijheid kiezen om iets wel of niet te doen.
Lijkt mij dan.
De smaak blijft toch hetzelfde? Je merkt er toch bewust nauwelijks iets van dat die nicotine iets in je hersenen doet? Je wordt er toch niet stoned van ofzo? Voel jij je wezenlijk anders als je net een sigaret hebt gerookt? Rustiger misschien? Datzelfde kun je ook bereiken door ademhalingsoefeningen te doen ofzo. Ik hoor rokers altijd lullen over de al dan niet lekkere smaak van een bepaald merk dus ik dacht dat dat het genot van het roken was.quote:Op zondag 19 december 2004 15:49 schreef nikk het volgende:
Kennelijk mis je het punt een beetje: Het vaccin komt in 2007 op de markt en voorkomt dat nicotine in de hersenen wordt opgenomen. Daardoor krijgen rokers geen kick meer van tabak, waardoor roken noch verslavend of lekker is.
Tabak, of liever gezegd nicotine heet wel degelijk een effect.quote:Op zondag 19 december 2004 15:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
De smaak blijft toch hetzelfde? Je merkt er toch bewust nauwelijks iets van dat die nicotine iets in je hersenen doet? Je wordt er toch niet stoned van ofzo? Voel jij je wezenlijk anders als je net een sigaret hebt gerookt? Rustiger misschien?
quote:Datzelfde kun je ook bereiken door ademhalingsoefeningen te doen ofzo.
De smaak speelt natuurlijk een enorm grote rol. Maar het genot van een sigaretje is (veel) meer dan alleen de smaak.quote:Ik hoor rokers altijd lullen over de al dan niet lekkere smaak van een bepaald merk dus ik dacht dat dat het genot van het roken was.
je 'denkt 'teveel ..quote:Op zondag 19 december 2004 15:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
De smaak blijft toch hetzelfde? Je merkt er toch bewust nauwelijks iets van dat die nicotine iets in je hersenen doet? Je wordt er toch niet stoned van ofzo? Voel jij je wezenlijk anders als je net een sigaret hebt gerookt? Rustiger misschien? Datzelfde kun je ook bereiken door ademhalingsoefeningen te doen ofzo. Ik hoor rokers altijd lullen over de al dan niet lekkere smaak van een bepaald merk dus ik dacht dat dat het genot van het roken was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |