Verliefd worden daar kies je voor, heb je geen injectie voor nodig om dat te voorkomen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 03:51 schreef Flumina het volgende:
Ik wil een injectie zodat ik niet zomaar hopeloos verliefd kan worden.
Roken ook.quote:Op zondag 19 december 2004 11:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Verliefd worden daar kies je voor, heb je geen injectie voor nodig om dat te voorkomen.
Dat is waar, maar zoals ik eerder al zei: in hoeverre kiest een kind van 11, 12, 13 jaar bewust voor roken? Verliefd zijn heeft normaal gezien geen ernstige gevolgen en andere mensen hoeven er ook geen last van te hebben. Da's bij roken een ander verhaal.quote:Op zondag 19 december 2004 12:42 schreef nikk het volgende:
Roken ook.
Je hebt helemaal gelijk. Want diep in hun hart zouden de mensen die roken een smerige gewoonte vinden, de rokers het liefst willen uitmoorden of in concentratiekampen douwen.quote:Op zondag 19 december 2004 12:41 schreef nikk het volgende:
Ach, dit soort uitspraken zijn te verwachten van anti-rook fundamentalisten. Ze doen niet veel onder aan fascisten en Stalinisten.
Hoeft niet, kan wel.quote:Op zondag 19 december 2004 12:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is waar, maar zoals ik eerder al zei: in hoeverre kiest een kind van 11, 12, 13 jaar bewust voor roken? Verliefd zijn heeft normaal gezien geen ernstige gevolgen en andere mensen hoeven er ook geen last van te hebben. Da's bij roken een ander verhaal.
Tja, een heleboel dat de mens doet is ongezond. Voor alles maar een injectie verzinnen? Dit soort berichten doen me sterk denken aan de film Equilibriumquote:Op zondag 19 december 2004 12:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Doet het ertoe? We weten dat roken ongezond is dus ik zie niet in waarom je die injectie niet zou geven. Rokers, als jullie de tijd terug konden draaien, waren jullie dan weer begonnen met roken?
Fascisme betekent niet (alleen) het uitmoorden van mensen ofzo hoorquote:Op zondag 19 december 2004 12:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Want diep in hun hart zouden de mensen die roken een smerige gewoonte vinden, de rokers het liefst willen uitmoorden of in concentratiekampen douwen.![]()
Ook op andere gebieden zie ik geen enkele parallel.quote:Op zondag 19 december 2004 12:55 schreef nikk het volgende:
Fascisme betekent niet (alleen) het uitmoorden van mensen ofzo hoor
Daarnaast, nicotine is nauwelijk lichamelijk verslavend. Zou zo'n injectie wel goed werken?quote:Op zondag 19 december 2004 12:56 schreef E.T. het volgende:
De injectie voorkomt alleen dat je verslaafd raakt.. En des te makkelijker wordt het om 'stoer mee te doen' op het schoolplein..
Je raakt immers toch niet verslaafd en kun je het makkelijk uitproberen!
Volgens mij gaat dit alleen maar averechts werken.
Da's ook nog een mogelijkheid.quote:Op zondag 19 december 2004 12:56 schreef E.T. het volgende:
De injectie voorkomt alleen dat je verslaafd raakt.. En des te makkelijker wordt het om 'stoer mee te doen' op het schoolplein..
Je raakt immers toch niet verslaafd en kun je het makkelijk uitproberen!
Volgens mij gaat dit alleen maar averechts werken.
Oh ik wel, en dit soort berichten sterken me alleen maar verder in dat idee.quote:Op zondag 19 december 2004 12:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ook op andere gebieden zie ik geen enkele parallel.
Nou vertel het eens dan. Welke paralellen zie jij tussen dit en willekeurig welk fascistisch regime?quote:Op zondag 19 december 2004 13:23 schreef nikk het volgende:
[..]
Oh ik wel, en dit soort berichten sterken me alleen maar verder in dat idee.
Ontnemen van de keuzevrijheid van het individu. De staat beslist voor het individu.quote:Op zondag 19 december 2004 13:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou vertel het eens dan. Welke paralellen zie jij tussen dit en willekeurig welk fascistisch regime?
Zou je je laten inenten tegen iets waardoor je alcohol erg vies gaat vinden?quote:Op zondag 19 december 2004 13:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Stel trouwens dat je kinderen zou kunnen inenten tegen harddrugsverslaving, zou je daar dan ook op tegen zijn? In mijn ogen is een verslaving een ziekte, dus waarom zou je er niet tegen inenten als dat kan?
Dat is volgens mij een retorische vraag,quote:Op zondag 19 december 2004 13:33 schreef Tarak het volgende:
[..]
Zou je je laten inenten tegen iets waardoor je alcohol erg vies gaat vinden?
Als je een inenting moet hebben om iets niet te doen is dat dus juist een voorbeeld vana geen discipline.quote:Op vrijdag 17 december 2004 16:54 schreef bramos-elvis het volgende:
Prima id!
Nederland is veels te asociaal ingesteld!! We moeten weer eens wat dicipline krijgen, aan Japan kunnen we een voorbeeld nemen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |