edit: polletje dan maar:quote:'Geef kinderen injectie tegen roken'
Antirookorganisatie STIVORO (Stichting Volksgezondheid en Roken) wil dat kinderen in de toekomst een injectie krijgen tegen roken. Het vaccin komt in 2007 op de markt en voorkomt dat nicotine in de hersenen wordt opgenomen. Daardoor krijgen rokers geen kick meer van tabak, waardoor roken noch verslavend of lekker is.
STIVORO is al met het het ministerie van Volksgezondheid in overleg om jeugdigen in de toekomst in te enten. Volgens STIVORO-directrice Pinokkio Prins is een jaar of negen een goede leeftijd om kinderen in te injecteren met het vaccin. Pinokkio Prins: ''Het middel moet in het rijksvaccinatieprogramma worden opgenomen. De meeste rokers beginnen tussen hun tiende en zestiende. Door de verslavende werking van roken zijn mensen daar lastig van af te helpen. Gaat een ingeënte tiener roken, dan kan hij dankzij het vaccin op latere leeftijd stoppen zonder afkickverschijnselen.''
Het ministerie van Volksgezondheid bevestigt desgevraagd dat er overleg plaatsvindt, omdat STIVORO het plan heeft voorgelegd, maar het departement kan niet zeggen of het vaccin wordt opgenomen in het rijksvaccinatieprogramma.
'Facistisch'
De Stichting Rokersbelangen reageert onthutst op de plannen van Pinokkio Prins en haar organisatie. ''STIVORO is er om het roken te ontmoedigen, niet om de perfecte mens te creëren. We zullen ons met hand en tand verzetten tegen dit 'fascistische plan''', aldus de stichting Rokersbelangen in een reactie.
Pinokkio Prins voorstander anti-rook vaccin
Je kan, als dat vaccin er eenmaal is, juist de accijnsen op sigaretten e.d. verlagen. Dan wordt het namelijk nog veel meer een werkelijke keuze om verslaafd te zijn aan nicotine of niet. Een persoon kan dan verslaafd worden, maar ook met een spuitje ervanaf geholpen worden, dat is toch het doel? Het doel lijkt me niet dat je genotsmiddelen en het recht om jezelf ten gronde te richten weg moet spuiten.quote:Op vrijdag 17 december 2004 16:54 schreef bramos-elvis het volgende:
Prima id!
Nederland is veels te asociaal ingesteld!! We moeten weer eens wat dicipline krijgen, aan Japan kunnen we een voorbeeld nemen!
En jij vindt Battle Royale ook een zeer goed idee voor de toekomst?quote:Op vrijdag 17 december 2004 16:54 schreef bramos-elvis het volgende:
Prima id!
Nederland is veels te asociaal ingesteld!! We moeten weer eens wat dicipline krijgen, aan Japan kunnen we een voorbeeld nemen!
Qua roken bedoel je?quote:Op vrijdag 17 december 2004 16:54 schreef bramos-elvis het volgende:
Prima id!
Ik zie ook meer in een vaccin dat voorkomt dat kinderen later ook interesse krijgen in dit soort over gesubsidieerde clubjes.quote:Op vrijdag 17 december 2004 17:05 schreef -Mzraki- het volgende:
Van mij mag zij onderhand wel eens een injectie krijgen..
Pinokkio is de ere naam die ze gekregen heeft van geenstijl na aanleiding van de nogal overdreven cijfers die ze op de site van stivoro noemden als mensen die per 1-1-04 zouden stoppen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 17:13 schreef sp3c het volgende:
volgens mij (& google) heet ze Trudy
topic wordt zo wel heel erg kinderachtig gelijk
anyways, ik vind het te belachelijk voor woorden wat mevrouw uitkraamt, laat mensen lekker zelf beslissen of ze willen roken
quote:Op vrijdag 17 december 2004 17:09 schreef sp3c het volgende:
heet dat mens serieus pinokkio?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport 397.058 Subsidie ZorgOnderzoek Nederland (ZON) 1.353.878 Subsidie ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport - structurele subsidies campagnes 1.361.341 Subsidie ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport - voor 0900-verslavingslijnen 181.512 Doelsubsidies ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport 115.827 - Stoppen met roken pilotonderzoek 154.160 - Roken en de werkplek 25.721 - Jongerencampagne 340.335 - Voorlichting tabak 196.466 - Intensivering stoppen met roken campagne 1.242.000 - L-MIS (Longpoli) 27.000 Doelsubsidies Europese Unie (ESFA, SFCC, Euroscip) 124.980 Subsidie ZorgOnderzoek Nederland (ZON) C-MIS 40.503 Subsidie ZorgOnderzoek Nederland (ZON) V-MIS 44.368 Subsidie ZorgOnderzoek Nederland (ZON) stoppen met roken pilotonderzoek 279.445 Subsidie ZorgOnderzoek Nederland (ZON) Roken en depressie 48.457 |
voilaquote:Op vrijdag 17 december 2004 17:57 schreef Refragmental het volgende:
Zoals ik op de FP al zei...
Ik zie het probleem niet zo.
Je kunt met zo'n vaccin nog altijd roken. De keuze wordt je dus niet afgepakt.
Het maakt het alleen makkelijker om (als je spijt hebt omdat je zonodig als 12jarige stoer mee wilde roken) te stoppen.
Ik zou ook graag zo'n vaccin willen zien tegen cocaine en heroine. Ongetwijfeld dat daar minder weerdstand tegen is.
Maar kom niet aan het magisch kankerstokje van sommigen, want dan kleuren de ogen weer rood en schiet men volop in de verdediging.
Meteen doen dus!!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |