abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24056555
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 11:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nog FOUTER. Het heeft niets met "westers gezind of westers gezind te maken. Het heeft er mee te maken dat die baardmannen in Iran, welke dan ook zeer graag te touwtjes in handen willen hebben. Religie is daar het middel bij uitstek voor. Een ander goed voorbeeld is Saddam Hoessein, een atheist die jegens zijn volk deed alsof hij een "vrome" moslim was. NOT, maar het volk volgde hem als een boel schapen, niet zo gek natuurlijk want als je dat niet deed, werd je hand afgehakt of afgeschoten...EN dat is nu PRECIES wat er in Iran gebeurd.
Juist ja, en wat willen de mensen in Irak nu? Precies, een Islamitische staat dat ongetwijfeld in de buurt zou komen van Iran of Saoudi-Arabie. Het is dat de Amerikanen nog voet aan de grond hebben daar...

Zodra de fundamentalitische leiders in Iran verdwijnen helpt het volk weer nieuwe fundamentalisten in het zadel.
pi_24056594
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 13:19 schreef nikk het volgende:

[..]

Juist ja, en wat willen de mensen in Irak nu? Precies, een Islamitische staat dat ongetwijfeld in de buurt zou komen van Iran of Saoudi-Arabie. Het is dat de Amerikanen nog voet aan de grond hebben daar...

Zodra de fundamentalitische leiders in Iran verdwijnen helpt het volk weer nieuwe fundamentalisten in het zadel.
Ow en hoe weet jij wat de Irakezen willen? Knap hoor. Iran steunt overigens de Sjieten..die daar in de meerderheid zijn. Iran is gebaat bij zo'n tweede Sjietische staat.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 18 december 2004 @ 13:22:34 #203
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24056597
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 13:19 schreef nikk het volgende:

[..]

exactly my point, je kan de mensen uit de sharia halen, maar de sharia niet uit de mensen.
pi_24056648
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 13:22 schreef err het volgende:

[..]

exactly my point, je kan de mensen uit de sharia halen, maar de sharia niet uit de mensen.
Read above.
Allah Al Watan Al Malik
pi_24056707
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 13:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ow en hoe weet jij wat de Irakezen willen? Knap hoor. Iran steunt overigens de Sjieten..die daar in de meerderheid zijn. Iran is gebaat bij zo'n tweede Sjietische staat.
Dus? Alsof dat in de praktijk enig verschil moet uitmaken...
pi_24058952
Het punt van Mutant01 is dus dat er structureel iets mis is met de positie van de vrouwen in het gros van de culturen in het MO/ Noord-Afrika.
Of dit komt ondaks of dankzij de islam is een tweede. Ik ben geneigd om te denken dat veel culturen de islam voorbijgestreefd zijn qua positie voor vrouwen en dat de opkomst van het extremisme hier mede een reactie op is. Denk aan de positie van vrouwen in Kabul, die liepen vroeger in westerse kleding over straat, net als in de Gaza-strook. Dit is hardhandig de kop ingedrukt door de fundi's, die zelfs beloningen uitdelen per gesluierd lid van een huishouden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 18 december 2004 @ 15:47:30 #207
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_24059056
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 15:41 schreef Mwanatabu het volgende:
Dit is hardhandig de kop ingedrukt door de fundi's, die zelfs beloningen uitdelen per gesluierd lid van een huishouden.
Wat ik nooit kan begrijpen is dat die fundi 's niet meteen hardhandig * de kop in gedrukt worden * Dat lijkt mij nou een logische reactie hierop.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_24059132
Dramatisch dit..
pi_24059884
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 15:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat ik nooit kan begrijpen is dat die fundi 's niet meteen hardhandig * de kop in gedrukt worden * Dat lijkt mij nou een logische reactie hierop.
Ik denk dat als je niks meer te verliezen hebt en je wordt verteld dat "het" antwoord op alle ellende de "pure" islam is, dat je dan bereid bent heel ver te gaan (*open deur intrapt*).

In praktisch alle islamitische landen staat de leus "ISLAM IS THE ANSWER" prominent in weet ik veel hoeveel talen op de muur gekalkt, en niet van regeringswege.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24061085
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 15:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

In een aantal landen gebeurd dat ook, Marokko/Tunesie/Turkije/Egypte...maar in Iran/Saoedie-arabie etc niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_24061652
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In een aantal landen gebeurd dat ook, Marokko/Tunesie/Turkije/Egypte...maar in Iran/Saoedie-arabie etc niet.
Ik meende laatst ergens te zien dat:

-het salafisme nog steeds aan leden wint in Marokko, vaak met steun van de regering
-in Tunesië de fundi's de kop ingedrukt worden door een niet zo lekker regime
-in Turkije de politieke islam (partij van Erdogan, aanslagen) aan terrein wint
-in Egypte een enorm broeinest is van fundamentalisme (tot aan afgeslachte toeristen aan toe, waarna de regering voor de eerste keer pogingen deed in te grijpen; ook is dit één van de vele landen waar vrouwen niet zonder toestemming van hun man/vader/broer mogen reizen)
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:02:19 #212
78780 deedeetee
pi_24061982
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik denk dat als je niks meer te verliezen hebt en je wordt verteld dat "het" antwoord op alle ellende de "pure" islam is, dat je dan bereid bent heel ver te gaan (*open deur intrapt*).

In praktisch alle islamitische landen staat de leus "ISLAM IS THE ANSWER" prominent in weet ik veel hoeveel talen op de muur gekalkt, en niet van regeringswege.
Zo dom zijn die mensen toch niet De islam geeft ze niet te eten en maakt hun leven alleen maar nog moeilijker. De * pure * islam betekent een hoop narigheid als je daarmee bedoeld de islam zoals fundi 's ze in praktijk brengen.
pi_24062722
Het is te hopen dat er in Iran nog een grote revolutie volgt en de bevolking een grote opruiming gaat houden onder haar leiders. Daar is echter wel een drastische mentaliteitsverandering van het volk zelf voor nodig en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Enige rechtvaardigheid en beschaving zal waarschijnlijk spijtig genoeg nog lang te zoeken zijn in Iran.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_24063152
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 17:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]
[quote]
Ik meende laatst ergens te zien dat:
-het salafisme nog steeds aan leden wint in Marokko, vaak met steun van de regering
Dat is onmogelijk, het salafisme is zelfs verboden. Er was ooit een partij die het salafisme als uiting gebruikte en die is verboden.
quote:
-in Tunesië de fundi's de kop ingedrukt worden door een niet zo lekker regime
Het gaat om het feit dat de fundi's de kop in worden gedrukt. "Een niet zo lekker regime" is praktisch voor het hele midden-oosten aanwezig.
quote:
-in Turkije de politieke islam (partij van Erdogan, aanslagen) aan terrein wint
Een partij die vergelijkbaar is met het CDA noem ik niet fundamentalistisch. Aanslagen zijn in de hele wereld gepleegd.
quote:
-in Egypte een enorm broeinest is van fundamentalisme (tot aan afgeslachte toeristen aan toe, waarna de regering voor de eerste keer pogingen deed in te grijpen; ook is dit één van de vele landen waar vrouwen niet zonder toestemming van hun man/vader/broer mogen reizen)
Egypte heeft last van het Wahabisme van buurland Saoedie-Arabie. De regering grijpt keihard in.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:19:31 #215
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_24063580
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 11:40 schreef Mutant01 het volgende:

[leuk hoor die islam, een kind mag gen**kt worden als ze menstrueerd en of ze nu 8 is op dat moment maakt niet uit maar ja aisha werdt op dr 9e ook al uitgewoond door die "fijne" profeet van jullie (die toen 54 was)
geeft maar weer eens aan hoe ziek die islam is ]

Staat niet in de Koran, geeft maar weer aan hoe achterlijk je bent
Maar het staat wel in de voor veel moslims officiele overleveringen van de "profeet". En het is toch die kinderverkrachter waarin moslims geloven als zijnde een "boodschapper van God". Op dat punt is de islam dus weldegelijk achterlijk
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_24063770
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:19 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Maar het staat wel in de voor veel moslims officiele overleveringen van de "profeet". En het is toch die kinderverkrachter waarin moslims geloven als zijnde een "boodschapper van God". Op dat punt is de islam dus weldegelijk achterlijk
Onzin, nergens staat in de overlevering de leeftijd van de betreffende personen. Daarnaast weet jij als "islamkenner" dat overleveringen ingedeeld zijn in betrouwbaar of onbetrouwbaar, dit is nou dus zo'n onbetrouwbare overlevering. Ten 3e wordt in de Koran benadrukt dat de profeet (vzm) slechts een boodschapper van God is, hij moest niet als een soort God aanbeden/gevolgd worden.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:54:02 #217
60090 Akkersloot
pi_24064509
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 19:27 schreef Mutant01 het volgende:
Onzin, nergens staat in de overlevering de leeftijd van de betreffende personen.
Ja wel hoor. Er wordt een leeftijd genoemd van 6 jaar toen de pedo zich met haar verloofde.
quote:
Daarnaast weet jij als "islamkenner" dat overleveringen ingedeeld zijn in betrouwbaar of onbetrouwbaar, dit is nou dus zo'n onbetrouwbare overlevering.
Voor veel moslims blijkbaar niet
quote:
Ten 3e wordt in de Koran benadrukt dat de profeet (vzm) slechts een boodschapper van God is, hij moest niet als een soort God aanbeden/gevolgd worden.
Ga toch een eind fietsen man. Iemand "slechts" zien als een boodschapper van God.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_24065078
"Och, jij bent maar een boodschapper van God, naar jou hoef ik dus niet te luisteren."
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:23:09 #219
78780 deedeetee
pi_24065270
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 20:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
"Och, jij bent maar een boodschapper van God, naar jou hoef ik dus niet te luisteren."
Tegenwoordig zou toch geen zinnig mens daar meer intrappen. Ik zou zeggen "ga jij maar lekker verder met je boodchappen hoor".

Flauw en erg off topic .... sorry
pi_24066474
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 11:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Staat niet in de Koran, geeft maar weer aan hoe achterlijk je bent
waar zeg ik dat het in de koran staat ????????? ik had het over de islam!

http://www.faithfreedom.org/Articles/sina/ayesha.htm

leef je uit
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24066707
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is ook waar ik me aan irriteer. Haar redenatie is erg kortzichtig, de mensen beroepen zich op de Koran "DUS MOET HET WEL IN DE KORAN STAAN". < Wrong. Als ze dat eens uit haar hoofd stampt + die 5 miljard vooroordelen over moslims...dan zouden haar standpunten veel rationeler zijn. Daarnaast negeert ze de punten als traditie/cultuur, waar de Koran niets mee te maken heeft.
verklaar jij eens hoe het komt dat de aanhangers van de islam overal over vertegenwoordigd zijn als het gaat om fundametalisme, extremisme en terrorisme ???????????

http://www.skepticsannota(...)about/terrorism.html
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24076229
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 18:59 schreef Mutant01 het volgende:

Dat is onmogelijk, het salafisme is zelfs verboden. Er was ooit een partij die het salafisme als uiting gebruikte en die is verboden.
quote:
Het gaat om het feit dat de fundi's de kop in worden gedrukt. "Een niet zo lekker regime" is praktisch voor het hele midden-oosten aanwezig.
Natuurlijk, maar mijn punt is dat deze regimes met eend ergelijk beleid het volk regelrecht in de armen van de fundi's drijven. Die zijn er enorm goed in om zich op te werpen als liefdadige instellingen en bevrijdingsfronten. Dat spreekt meer aan dan een regering die al het geld naar zijn eigen kliek toetrekt en de rest laat stikken. Dit is inTunesië niet eens zo zichtbaar, maar een vast patroon in het hele MO. Er wordt niet voor niets geschat dat 90% van de activiteiten van Hamas puur (en dan ook echt) liefdadig zijn. Heel slim en heel effectief blijkt nu. In minder dan 20 jaar heeft de fundamentalistische islam zich weten te wortelen in elke islamitische samenleving. Ik denk dat de oorspronkelijke islam ten tijde van Mohammed nog niet zo'n aanwas heeft gekend. Met dank aan de corruptie.
Ik geef Koning Fahds kliek nog een jaar of 5 à 10 en dan zullen we zien dat het nog erger kan dan het wahhabistische toontje van nu.
quote:
Een partij die vergelijkbaar is met het CDA noem ik niet fundamentalistisch. Aanslagen zijn in de hele wereld gepleegd.
Maar pas sinds kort uit dit oogpunt daar in Turkije.
Daarnaast is Erdogan veroordeeld geweest voor schending van de seculariteit en geeft zijn beleid zeker aanleiding om te denken aan islamitisch gericht denken op maatschappelijk niveau.
Ook is het zeker eng om te denken dat het enige wat in de weg heeft gestaan van de verkiezing van een religieuze partij het leger is, juist een factor die in de onderhandelingen met de EU een knauw heeft gekregen.
quote:
Egypte heeft last van het Wahabisme van buurland Saoedie-Arabie. De regering grijpt keihard in.
Desondanks is het wetboek van Egypte overduidelijkj geënt op de shari'a. Wat veel (al dan niet islamitische mannen) niet begrijpen is het idee dat je rechten als vrouw alleen bij de gratie van je mannelijke familieleden blijven bestaan. Manlief wil niet dat je het land uitgaat? Dan ga je niet. Manlief heeft ineens geen zin meer in je? Wegwezen, en de kinderen zie je nooit meer. Gerechtelijke uitspraak. Daar sta je dan. Geen poot om op te staan.

Iran ben je daarbij ook nog eens de lul als je verkracht wordt, van staatswege. Zie je de link?
pi_24082246
Hoe kan het toch dat zulke dingen alleen in Islamistische landen voorkomt .En maar blijven volhouden dat de Islam de religie van de vrede is . Een godsdienst bedacht door een oorlogszuchtige smerige gore kindverkrachtende teringhond, kan gewoon geen normale godsdienst zijn.

De koran wordtoverigens door deze laffe klootzakken uit Iran wel juist geïnterpreteerd in tegenstelling tot andere moslims die beweren dat deze mensen geen echte moslims zijn.
pi_24083539
quote:
Door micebec - zondag 19 december 2004 @ 15:21 - (0 - Normaal)

quote:
Op zondag 19 december 2004 15:17 schreef VEGAN het volgende:

[..]

nee want ik ben geen christen

wat je zegt slaat nergens op, wat je moet zeggen, als ik een christen ben en als een christelijk land een meisje verkracht en vermoord met een christelijke wetgeving dat ik daar tegen moet zijn want DAT geeft mijn religie pas een slechte naam! kan geen wilder of fortuyn tegen op!

wat ik ermee bedoelde is het volgende

ze roepen moord en brand als iemand hun religie bekritiseerd, hele optochten en demonstraties, maar als er zoiets als dit gebeurt doen ze er niks tegen, zie ik de AEL er iets tegen doen? zie ik de moslim omroep er aandacht aan besteden ?
neeeeeeeeee

[quote]
Ok, wat zou je dan van mij verwachten als moslim, om hiertegen iets te doen??

Als Hindoes in India een moskee plat branden, dan verwacht ik van jou ook niet dat je gaat demonstreren dat jouw geloof dit niet goed zou keuren!! Jij hebt er in beginsel helemaal niets mee te maken.

ik ben ook geen Hindoe, en ik kan wel goed begrijpen dat hindoes dat doen gezien de islam gewoon niet daar in hun land hoort en al veel Hindoestanen hebben vermoord en hun land zijn binnen gevallen.

waarom zijn moslims dan wel tegen Wilders en Fortuyn? waarom demonstreren ze wel tegen de zongenaamde Hetze tegen moslims ! waarom zijn ze dan wel pro de palestijnen?

maar als er zoiets als dit word gedaan met de shaira wetgeving dan is er 0.0 zelf kritiek maar ga je ons bekritiseren!

godv! zoals ik al zei! als je zit te zeiken dat mensen zoals Wilder en Fortuyn en Hirsi Ali de islam een slechte naam geven dan zou je hier al helemaal tegen moeten zijn! of accepteer je gewoon dat dit de islam is?
"Anger is more useful than despair." - T-850
pi_24084101
Wat is de Islam toch ZIEK
pi_24084465
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als jouw openingspost zich beperkt als iets van "benieuwd hoe huppeldepup erop gaat reageren" noem ik dat een nieuwsdump (met in dit geval de bijbedoeling weer even moslim te bashen) en loop je het risico dat het dicht gaat.
moesliems bashen zichzelf al door dit soort dingen te doen
pi_24084501
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ga 'es effe aan de gemiddelde Nederlandse moslim vragen wat hij/zij hiervan vindt...
die zeggen dat iran een echt islamitisch land is en 30% vind dat de shaira hier moet worden ingevoerd
pi_24084547
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:07 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik denk dat sommige christenen hier niet minder eng zijn hoor, als je ziet wat die mensen er af en toe voor denkbeelden op nahouden. Geen inentingen van jonge kinderen en dat soort gedoe, brrr.
daarom hoort het gggristendom hier ook niet thuis!
pi_24084745
Kunnen wij misschien iets doen voor dit meisje???

Een online petitie starten bijvoorbeeld???
Waar zouden de ondertekende reacties dan naartoe moeten?

Jullie meningen en ideeen graag.
  zondag 19 december 2004 @ 17:20:48 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24084821
quote:
Op zondag 19 december 2004 17:17 schreef FokSpy het volgende:

Ervaring leert dat Iran zich weinig kommert om internationale druk in dit soort zaken.
Helaas.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 december 2004 @ 17:47:32 #231
102036 janrad
Gek op mijn Mac
pi_24085299
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:10 schreef DvT het volgende:
Ik vind het echt walgelijk. Maar dit soort dingen laten eens te meer zien dat die mensen in Iran niet normaal zijn. Wat mij betreft moet daar wat aan gedaan worden.. Miss, nog een id voor Bush?
De gewone mensen in Iran zijn wel degelijk normaal, het zijn al die zogenaamde geestelijke idioten die het hele land terroriseren die niet goed wijs zijn.
PSN :crashtestnl85 Voeg mij toe op PSN als je durft.
pi_24085336
quote:
Op zondag 19 december 2004 17:17 schreef FokSpy het volgende:

Lid worden van Amnesty International www.amnestyinternational.nl en meedoen aan hun handtekeningenactie voor bedreigde en mishandelde vrouwen. Via hen de V.N. aanspreken.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  zondag 19 december 2004 @ 17:53:39 #233
102036 janrad
Gek op mijn Mac
pi_24085424
Denk je nu echt dat dergelijke organisaties hier iets aan kunnen doen ? ze hebben geen enkele macht. Ik ben bang dat Iraanse volk er zelf iets aan moet doen.
PSN :crashtestnl85 Voeg mij toe op PSN als je durft.
pi_24086570
quote:
Op zondag 19 december 2004 17:53 schreef janrad het volgende:
Denk je nu echt dat dergelijke organisaties hier iets aan kunnen doen ? ze hebben geen enkele macht. Ik ben bang dat Iraanse volk er zelf iets aan moet doen.
Juist instellingen als Amnesty International zijn hierbij belangrijk. Niet ogenblikkelijk, wel als gestage [reli]steen uithollende druppel
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_24087194
Ziek!!!

Online petitie getekend!!! (Nu maar hopen dat het helpt)

http://www.petitiononline.com/leilaa/petition.html
  zondag 19 december 2004 @ 19:22:53 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24087358
quote:
Op zondag 19 december 2004 18:44 schreef Sater het volgende:

[..]

Juist instellingen als Amnesty International zijn hierbij belangrijk. Niet ogenblikkelijk, wel als gestage [reli]steen uithollende druppel
bij regeringen die nog enige intresse hebben bij wat het buitenland denkt, ja, maar Iran is een land waarbij ik zeer betwijfel.
Te triest voor woorden eigenlijk...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24087946
Het artikel op de Amnesty International site: http://www.amnesty.org.uk/action/

Fear of imminent execution/ fear of flogging
Leyla M (f), aged 19

"Leyla M", who has a mental age of eight, is reportedly facing imminent execution for "morality-related" offences arising from her being forced into prostitution as a child. According to a Tehran newspaper report of 28 November, she was sentenced to death by a court in the central Iranian city of Arak while she was 18, and the sentence has now been passed to the Supreme Court for confirmation.

According to a 5 May 2004 report in the daily newspaper Khorasan, Leyla M was sentenced to death on charges of "acts contrary to chastity" (a'mal-e khalaf-e 'ofat) by controlling a brothel, having intercourse with blood relatives (eteham-e zena ba maharem) and giving birth to an illegitimate child (tavallod-e bache-e haram). She is to be flogged before she is executed. She had apparently "confessed" to the charges. This report stated that there would be an appeal, and the 28 November report indicates that this process is now at an end.

According to the 28 November report, social workers have repeatedly tested her mental capacities, and each time they have found her to have a mental age of eight. However, she has apparently never been examined by the court-appointed doctors, and was sentenced to death solely on the basis of her explicit confessions, without consideration of her background or mental health.

Leyla M was forced into prostitution by her mother when she was eight years old, according to the 28 November report, and was raped repeatedly thereafter. She gave birth to her first child when she was nine, and was sentenced to 100 lashes for prostitution at around the same time. At the age of 12, her family sold her to an Afghan man to become his "temporary wife". His mother became her new pimp, "selling her body without her consent". At the age of 14 she became pregnant again, and received a further 100 lashes, after which she was moved to a maternity ward to give birth to twins. After this "temporary marriage", her family sold her again, to a 55-year-old man, married with two children, who had Leyla's customers come to his house.

The newspaper report makes no mention of her family or the men to whom she was married. In Iranian law, in a case of "intercourse with a blood relative" both parties are considered culpable, but only Leyla M has been referred to in the reports of which Amnesty International is aware.
  zondag 19 december 2004 @ 20:16:02 #238
78780 deedeetee
pi_24088267
Ik vind het allemaal zo vreemd ik vraag me zelfs wel 'ns af of die godsdienst schadelijk is voor je geestelijke gezondheid.
Om te janken vind ik dit........
pi_24088444
quote:
Op zondag 19 december 2004 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het allemaal zo vreemd ik vraag me zelfs wel 'ns af of die godsdienst schadelijk is voor je geestelijke gezondheid.
Om te janken vind ik dit........
Misschien moeten ze op Bijbels en Korans dezelfde soort waarschuwingen zetten als op pakjes sigaretten. "Kan uw geestelijke gezondheid ernstige schade toebrengen", "Denk na, begin er niet aan", "Fundamentalisme is dodelijk".
  zondag 19 december 2004 @ 20:34:59 #240
78780 deedeetee
pi_24088602
quote:
Op zondag 19 december 2004 20:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Misschien moeten ze op Bijbels en Korans dezelfde soort waarschuwingen zetten als op pakjes sigaretten. "Kan uw geestelijke gezondheid ernstige schade toebrengen", "Denk na, begin er niet aan", "Fundamentalisme is dodelijk".
Ik vind anders dat de uitwassen van het christendom het tegenwoordig niet halen bij die van de islam. Ach ja, er is altijd * baas boven baas *
Maar met je uitspraak over fundamentalisme kan ik wel goed uit de voeten.
zelf noem ik zulke mensen meestal "fanatici"
pi_24088819
quote:
Op zondag 19 december 2004 20:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

en uiteraard 18+ maken
pi_24088883
quote:
Op zondag 19 december 2004 20:34 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind anders dat de uitwassen van het christendom het tegenwoordig niet halen bij die van de islam. Ach ja, er is altijd * baas boven baas *
Daar heb je zonder meer gelijk in. Toch vind ik ook bijvoorbeeld het weigeren van een bloedtransfusie voor je kind (Jehova's) een zeer ernstige zaak.
pi_24088908
quote:
Op zondag 19 december 2004 20:45 schreef GewoneMan het volgende:
en uiteraard 18+ maken
Als het films waren, zouden ze dat ook zeker zijn, gezien de hoeveelheid extreem geweld. Faces of Death is er niks bij.
pi_24088959
Ik vraag me af of dat meisje geen baat heeft bij de dood gezien haar geschiedenis. Ieder in het Westen opgegroeid meisje had allang zelfmoord gepleegd. Heb je de rit trouwens nog moeten betalen milagro?
  zondag 19 december 2004 @ 20:55:11 #245
78780 deedeetee
pi_24089011
quote:
Op zondag 19 december 2004 20:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Daar heb je zonder meer gelijk in. Toch vind ik ook bijvoorbeeld het weigeren van een bloedtransfusie voor je kind (Jehova's) een zeer ernstige zaak.
Snel handelen : kinderbescherming : tijdelijk ouders uit de ouderlijke macht ontheffen: tijdelijke voogd: bloedtransfusie en dan de ouders weer in hun rechten herstellen
Maaja bij een bloedtransfusie is meestal haast geboden en dan red je 't wellicht niet. In geval van een noodzakelijke operatie die door de ouders geweigerd wordt ( b.v een mongooltje dat geboren wordt met een afgesloten anus ) werpt die procedure betere vruchten af.
  zondag 19 december 2004 @ 21:03:46 #246
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24089214
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:48 schreef Re het volgende:

[..]

ik dacht dat het alleen mij niet zinde?

Maar wat hiermee te doen, protesteren, nucleaire bom erop (dan is het meisje ook dood), hard roepen "SCHANDALIG" en verder koffie drinken?
Gewoon negeren zeker en het er niet over hebben...
  zondag 19 december 2004 @ 22:32:14 #247
60090 Akkersloot
pi_24091259
quote:
Op zondag 19 december 2004 20:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dergelijke uitwassen zijn er blijkbaar niet veel gezien er ook niet zo veel Jehova getuigen zijn. Gelukkig is er nog geen Jehova fundamentalistische staat. Islam fundamentalistische staten wel.
  zondag 19 december 2004 @ 22:36:35 #248
60090 Akkersloot
pi_24091356
quote:
Op zondag 19 december 2004 16:17 schreef VEGAN het volgende:
! zoals ik al zei! als je zit te zeiken dat mensen zoals Wilders en Fortuyn en Hirsi Ali de islam een slechte naam geven dan zou je hier al helemaal tegen moeten zijn! of accepteer je gewoon dat dit de islam is?
Youssef, BSB of Mutant01. Kan hier iemand op reageren ?
pi_24091896
quote:
Op zondag 19 december 2004 22:36 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Youssef, BSB of Mutant01. Kan hier iemand op reageren ?
NIemand
pi_24092394
quote:
Op zondag 19 december 2004 22:59 schreef ikkemem het volgende:

[..]

NIemand
dat trekje hebben ze allemaal als ze niet onder de feiten uit kunnen reageren ze niet meer. let maar op na meerdere posts komen ze terug en slaan ze de posts over die ze niet kunnen weerleggen.

zo wacht ik ook op een reactie van mutant01 nadat hij mij onterecht uitschold zie boven mijn reactie en resultaat hij reageerd niet meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')