Juist ja, en wat willen de mensen in Irak nu? Precies, een Islamitische staat dat ongetwijfeld in de buurt zou komen van Iran of Saoudi-Arabie. Het is dat de Amerikanen nog voet aan de grond hebben daar...quote:Op zaterdag 18 december 2004 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nog FOUTER. Het heeft niets met "westers gezind of westers gezind te maken. Het heeft er mee te maken dat die baardmannen in Iran, welke dan ook zeer graag te touwtjes in handen willen hebben. Religie is daar het middel bij uitstek voor. Een ander goed voorbeeld is Saddam Hoessein, een atheist die jegens zijn volk deed alsof hij een "vrome" moslim was. NOT, maar het volk volgde hem als een boel schapen, niet zo gek natuurlijk want als je dat niet deed, werd je hand afgehakt of afgeschoten...EN dat is nu PRECIES wat er in Iran gebeurd.
Ow en hoe weet jij wat de Irakezen willen? Knap hoor. Iran steunt overigens de Sjieten..die daar in de meerderheid zijn. Iran is gebaat bij zo'n tweede Sjietische staat.quote:Op zaterdag 18 december 2004 13:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Juist ja, en wat willen de mensen in Irak nu? Precies, een Islamitische staat dat ongetwijfeld in de buurt zou komen van Iran of Saoudi-Arabie. Het is dat de Amerikanen nog voet aan de grond hebben daar...
Zodra de fundamentalitische leiders in Iran verdwijnen helpt het volk weer nieuwe fundamentalisten in het zadel.
exactly my point, je kan de mensen uit de sharia halen, maar de sharia niet uit de mensen.quote:Op zaterdag 18 december 2004 13:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Juist ja, en wat willen de mensen in Irak nu? Precies, een Islamitische staat dat ongetwijfeld in de buurt zou komen van Iran of Saoudi-Arabie. Het is dat de Amerikanen nog voet aan de grond hebben daar...
Zodra de fundamentalitische leiders in Iran verdwijnen helpt het volk weer nieuwe fundamentalisten in het zadel.
Read above.quote:Op zaterdag 18 december 2004 13:22 schreef err het volgende:
[..]
exactly my point, je kan de mensen uit de sharia halen, maar de sharia niet uit de mensen.
Dus? Alsof dat in de praktijk enig verschil moet uitmaken...quote:Op zaterdag 18 december 2004 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ow en hoe weet jij wat de Irakezen willen? Knap hoor. Iran steunt overigens de Sjieten..die daar in de meerderheid zijn. Iran is gebaat bij zo'n tweede Sjietische staat.
Wat ik nooit kan begrijpen is dat die fundi 's niet meteen hardhandig * de kop in gedrukt worden * Dat lijkt mij nou een logische reactie hierop.quote:Op zaterdag 18 december 2004 15:41 schreef Mwanatabu het volgende:
Dit is hardhandig de kop ingedrukt door de fundi's, die zelfs beloningen uitdelen per gesluierd lid van een huishouden.
Ik denk dat als je niks meer te verliezen hebt en je wordt verteld dat "het" antwoord op alle ellende de "pure" islam is, dat je dan bereid bent heel ver te gaan (*open deur intrapt*).quote:Op zaterdag 18 december 2004 15:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat ik nooit kan begrijpen is dat die fundi 's niet meteen hardhandig * de kop in gedrukt worden * Dat lijkt mij nou een logische reactie hierop.![]()
In een aantal landen gebeurd dat ook, Marokko/Tunesie/Turkije/Egypte...maar in Iran/Saoedie-arabie etc niet.quote:Op zaterdag 18 december 2004 15:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat ik nooit kan begrijpen is dat die fundi 's niet meteen hardhandig * de kop in gedrukt worden * Dat lijkt mij nou een logische reactie hierop.![]()
Ik meende laatst ergens te zien dat:quote:Op zaterdag 18 december 2004 17:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In een aantal landen gebeurd dat ook, Marokko/Tunesie/Turkije/Egypte...maar in Iran/Saoedie-arabie etc niet.
Zo dom zijn die mensen toch nietquote:Op zaterdag 18 december 2004 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk dat als je niks meer te verliezen hebt en je wordt verteld dat "het" antwoord op alle ellende de "pure" islam is, dat je dan bereid bent heel ver te gaan (*open deur intrapt*).
In praktisch alle islamitische landen staat de leus "ISLAM IS THE ANSWER" prominent in weet ik veel hoeveel talen op de muur gekalkt, en niet van regeringswege.
Dat is onmogelijk, het salafisme is zelfs verboden. Er was ooit een partij die het salafisme als uiting gebruikte en die is verboden.quote:Op zaterdag 18 december 2004 17:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
[quote]
Ik meende laatst ergens te zien dat:
-het salafisme nog steeds aan leden wint in Marokko, vaak met steun van de regering
Het gaat om het feit dat de fundi's de kop in worden gedrukt. "Een niet zo lekker regime" is praktisch voor het hele midden-oosten aanwezig.quote:-in Tunesië de fundi's de kop ingedrukt worden door een niet zo lekker regime
Een partij die vergelijkbaar is met het CDA noem ik niet fundamentalistisch. Aanslagen zijn in de hele wereld gepleegd.quote:-in Turkije de politieke islam (partij van Erdogan, aanslagen) aan terrein wint
Egypte heeft last van het Wahabisme van buurland Saoedie-Arabie. De regering grijpt keihard in.quote:-in Egypte een enorm broeinest is van fundamentalisme (tot aan afgeslachte toeristen aan toe, waarna de regering voor de eerste keer pogingen deed in te grijpen; ook is dit één van de vele landen waar vrouwen niet zonder toestemming van hun man/vader/broer mogen reizen)
Maar het staat wel in de voor veel moslims officiele overleveringen van de "profeet". En het is toch die kinderverkrachter waarin moslims geloven als zijnde een "boodschapper van God". Op dat punt is de islam dus weldegelijk achterlijkquote:Op zaterdag 18 december 2004 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
[leuk hoor die islam, een kind mag gen**kt worden als ze menstrueerd en of ze nu 8 is op dat moment maakt niet uit maar ja aisha werdt op dr 9e ook al uitgewoond door die "fijne" profeet van jullie (die toen 54 was)
geeft maar weer eens aan hoe ziek die islam is ]
Staat niet in de Koran, geeft maar weer aan hoe achterlijk je bent![]()
Onzin, nergens staat in de overlevering de leeftijd van de betreffende personen. Daarnaast weet jij als "islamkenner" dat overleveringen ingedeeld zijn in betrouwbaar of onbetrouwbaar, dit is nou dus zo'n onbetrouwbare overlevering. Ten 3e wordt in de Koran benadrukt dat de profeet (vzm) slechts een boodschapper van God is, hij moest niet als een soort God aanbeden/gevolgd worden.quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:19 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar het staat wel in de voor veel moslims officiele overleveringen van de "profeet". En het is toch die kinderverkrachter waarin moslims geloven als zijnde een "boodschapper van God". Op dat punt is de islam dus weldegelijk achterlijk
Ja wel hoor. Er wordt een leeftijd genoemd van 6 jaar toen de pedo zich met haar verloofde.quote:Op zaterdag 18 december 2004 19:27 schreef Mutant01 het volgende:
Onzin, nergens staat in de overlevering de leeftijd van de betreffende personen.
Voor veel moslims blijkbaar nietquote:Daarnaast weet jij als "islamkenner" dat overleveringen ingedeeld zijn in betrouwbaar of onbetrouwbaar, dit is nou dus zo'n onbetrouwbare overlevering.
Ga toch een eind fietsen man. Iemand "slechts" zien als een boodschapper van God.quote:Ten 3e wordt in de Koran benadrukt dat de profeet (vzm) slechts een boodschapper van God is, hij moest niet als een soort God aanbeden/gevolgd worden.
Tegenwoordig zou toch geen zinnig mens daar meer intrappen. Ik zou zeggen "ga jij maar lekker verder met je boodchappen hoor".quote:Op zaterdag 18 december 2004 20:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
"Och, jij bent maar een boodschapper van God, naar jou hoef ik dus niet te luisteren."
waar zeg ik dat het in de koran staat ????????? ik had het over de islam!quote:Op zaterdag 18 december 2004 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Staat niet in de Koran, geeft maar weer aan hoe achterlijk je bent![]()
verklaar jij eens hoe het komt dat de aanhangers van de islam overal over vertegenwoordigd zijn als het gaat om fundametalisme, extremisme en terrorisme ???????????quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is ook waar ik me aan irriteer. Haar redenatie is erg kortzichtig, de mensen beroepen zich op de Koran "DUS MOET HET WEL IN DE KORAN STAAN". < Wrong. Als ze dat eens uit haar hoofd stampt + die 5 miljard vooroordelen over moslims...dan zouden haar standpunten veel rationeler zijn. Daarnaast negeert ze de punten als traditie/cultuur, waar de Koran niets mee te maken heeft.
quote:Op zaterdag 18 december 2004 18:59 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is onmogelijk, het salafisme is zelfs verboden. Er was ooit een partij die het salafisme als uiting gebruikte en die is verboden.
Natuurlijk, maar mijn punt is dat deze regimes met eend ergelijk beleid het volk regelrecht in de armen van de fundi's drijven. Die zijn er enorm goed in om zich op te werpen als liefdadige instellingen en bevrijdingsfronten. Dat spreekt meer aan dan een regering die al het geld naar zijn eigen kliek toetrekt en de rest laat stikken. Dit is inTunesië niet eens zo zichtbaar, maar een vast patroon in het hele MO. Er wordt niet voor niets geschat dat 90% van de activiteiten van Hamas puur (en dan ook echt) liefdadig zijn. Heel slim en heel effectief blijkt nu. In minder dan 20 jaar heeft de fundamentalistische islam zich weten te wortelen in elke islamitische samenleving. Ik denk dat de oorspronkelijke islam ten tijde van Mohammed nog niet zo'n aanwas heeft gekend. Met dank aan de corruptie.quote:Het gaat om het feit dat de fundi's de kop in worden gedrukt. "Een niet zo lekker regime" is praktisch voor het hele midden-oosten aanwezig.
Maar pas sinds kort uit dit oogpunt daar in Turkije.quote:Een partij die vergelijkbaar is met het CDA noem ik niet fundamentalistisch. Aanslagen zijn in de hele wereld gepleegd.
Desondanks is het wetboek van Egypte overduidelijkj geënt op de shari'a. Wat veel (al dan niet islamitische mannen) niet begrijpen is het idee dat je rechten als vrouw alleen bij de gratie van je mannelijke familieleden blijven bestaan. Manlief wil niet dat je het land uitgaat? Dan ga je niet. Manlief heeft ineens geen zin meer in je? Wegwezen, en de kinderen zie je nooit meer. Gerechtelijke uitspraak. Daar sta je dan. Geen poot om op te staan.quote:Egypte heeft last van het Wahabisme van buurland Saoedie-Arabie. De regering grijpt keihard in.
quote:Door micebec - zondag 19 december 2004 @ 15:21 - (0 - Normaal)
quote:
Op zondag 19 december 2004 15:17 schreef VEGAN het volgende:
[..]
nee want ik ben geen christen
wat je zegt slaat nergens op, wat je moet zeggen, als ik een christen ben en als een christelijk land een meisje verkracht en vermoord met een christelijke wetgeving dat ik daar tegen moet zijn want DAT geeft mijn religie pas een slechte naam! kan geen wilder of fortuyn tegen op!
wat ik ermee bedoelde is het volgende
ze roepen moord en brand als iemand hun religie bekritiseerd, hele optochten en demonstraties, maar als er zoiets als dit gebeurt doen ze er niks tegen, zie ik de AEL er iets tegen doen? zie ik de moslim omroep er aandacht aan besteden ?
neeeeeeeeee
[quote]
Ok, wat zou je dan van mij verwachten als moslim, om hiertegen iets te doen??
Als Hindoes in India een moskee plat branden, dan verwacht ik van jou ook niet dat je gaat demonstreren dat jouw geloof dit niet goed zou keuren!! Jij hebt er in beginsel helemaal niets mee te maken.
moesliems bashen zichzelf al door dit soort dingen te doenquote:Op vrijdag 17 december 2004 09:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als jouw openingspost zich beperkt als iets van "benieuwd hoe huppeldepup erop gaat reageren" noem ik dat een nieuwsdump (met in dit geval de bijbedoeling weer even moslim te bashen) en loop je het risico dat het dicht gaat.
die zeggen dat iran een echt islamitisch land is en 30% vind dat de shaira hier moet worden ingevoerdquote:Op vrijdag 17 december 2004 10:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ga 'es effe aan de gemiddelde Nederlandse moslim vragen wat hij/zij hiervan vindt...
daarom hoort het gggristendom hier ook niet thuis!quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:07 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik denk dat sommige christenen hier niet minder eng zijn hoor, als je ziet wat die mensen er af en toe voor denkbeelden op nahouden. Geen inentingen van jonge kinderen en dat soort gedoe, brrr.
Ervaring leert dat Iran zich weinig kommert om internationale druk in dit soort zaken.quote:Op zondag 19 december 2004 17:17 schreef FokSpy het volgende:
Kunnen wij misschien iets doen voor dit meisje???
Een online petitie starten bijvoorbeeld???
Waar zouden de ondertekende reacties dan naartoe moeten?
Jullie meningen en ideeen graag.
De gewone mensen in Iran zijn wel degelijk normaal, het zijn al die zogenaamde geestelijke idioten die het hele land terroriseren die niet goed wijs zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:10 schreef DvT het volgende:
Ik vind het echt walgelijk. Maar dit soort dingen laten eens te meer zien dat die mensen in Iran niet normaal zijn. Wat mij betreft moet daar wat aan gedaan worden.. Miss, nog een id voor Bush?
Lid worden van Amnesty International www.amnestyinternational.nl en meedoen aan hun handtekeningenactie voor bedreigde en mishandelde vrouwen. Via hen de V.N. aanspreken.quote:Op zondag 19 december 2004 17:17 schreef FokSpy het volgende:
Kunnen wij misschien iets doen voor dit meisje???
Een online petitie starten bijvoorbeeld???
Waar zouden de ondertekende reacties dan naartoe moeten?
Jullie meningen en ideeen graag.
Juist instellingen als Amnesty International zijn hierbij belangrijk. Niet ogenblikkelijk, wel als gestage [reli]steen uithollende druppelquote:Op zondag 19 december 2004 17:53 schreef janrad het volgende:
Denk je nu echt dat dergelijke organisaties hier iets aan kunnen doen ? ze hebben geen enkele macht. Ik ben bang dat Iraanse volk er zelf iets aan moet doen.
bij regeringen die nog enige intresse hebben bij wat het buitenland denkt, ja, maar Iran is een land waarbij ik zeer betwijfel.quote:Op zondag 19 december 2004 18:44 schreef Sater het volgende:
[..]
Juist instellingen als Amnesty International zijn hierbij belangrijk. Niet ogenblikkelijk, wel als gestage [reli]steen uithollende druppel![]()
Misschien moeten ze op Bijbels en Korans dezelfde soort waarschuwingen zetten als op pakjes sigaretten. "Kan uw geestelijke gezondheid ernstige schade toebrengen", "Denk na, begin er niet aan", "Fundamentalisme is dodelijk".quote:Op zondag 19 december 2004 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het allemaal zo vreemd ik vraag me zelfs wel 'ns af of die godsdienst schadelijk is voor je geestelijke gezondheid.![]()
Om te janken vind ik dit........
Ik vind anders dat de uitwassen van het christendom het tegenwoordig niet halen bij die van de islam. Ach ja, er is altijd * baas boven baas *quote:Op zondag 19 december 2004 20:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Misschien moeten ze op Bijbels en Korans dezelfde soort waarschuwingen zetten als op pakjes sigaretten. "Kan uw geestelijke gezondheid ernstige schade toebrengen", "Denk na, begin er niet aan", "Fundamentalisme is dodelijk".
en uiteraard 18+ makenquote:Op zondag 19 december 2004 20:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Misschien moeten ze op Bijbels en Korans dezelfde soort waarschuwingen zetten als op pakjes sigaretten. "Kan uw geestelijke gezondheid ernstige schade toebrengen", "Denk na, begin er niet aan", "Fundamentalisme is dodelijk".
Daar heb je zonder meer gelijk in. Toch vind ik ook bijvoorbeeld het weigeren van een bloedtransfusie voor je kind (Jehova's) een zeer ernstige zaak.quote:Op zondag 19 december 2004 20:34 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind anders dat de uitwassen van het christendom het tegenwoordig niet halen bij die van de islam. Ach ja, er is altijd * baas boven baas *![]()
Als het films waren, zouden ze dat ook zeker zijn, gezien de hoeveelheid extreem geweld. Faces of Death is er niks bij.quote:
Snel handelen : kinderbescherming : tijdelijk ouders uit de ouderlijke macht ontheffen: tijdelijke voogd: bloedtransfusie en dan de ouders weer in hun rechten herstellenquote:Op zondag 19 december 2004 20:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Daar heb je zonder meer gelijk in. Toch vind ik ook bijvoorbeeld het weigeren van een bloedtransfusie voor je kind (Jehova's) een zeer ernstige zaak.
Gewoon negeren zeker en het er niet over hebben...quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:48 schreef Re het volgende:
[..]
ik dacht dat het alleen mij niet zinde?
Maar wat hiermee te doen, protesteren, nucleaire bom erop (dan is het meisje ook dood), hard roepen "SCHANDALIG" en verder koffie drinken?
Dergelijke uitwassen zijn er blijkbaar niet veel gezien er ook niet zo veel Jehova getuigen zijn. Gelukkig is er nog geen Jehova fundamentalistische staat. Islam fundamentalistische staten wel.quote:Op zondag 19 december 2004 20:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Daar heb je zonder meer gelijk in. Toch vind ik ook bijvoorbeeld het weigeren van een bloedtransfusie voor je kind (Jehova's) een zeer ernstige zaak.
Youssef, BSB of Mutant01. Kan hier iemand op reageren ?quote:Op zondag 19 december 2004 16:17 schreef VEGAN het volgende:
! zoals ik al zei! als je zit te zeiken dat mensen zoals Wilders en Fortuyn en Hirsi Ali de islam een slechte naam geven dan zou je hier al helemaal tegen moeten zijn! of accepteer je gewoon dat dit de islam is?
NIemandquote:Op zondag 19 december 2004 22:36 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Youssef, BSB of Mutant01. Kan hier iemand op reageren ?
dat trekje hebben ze allemaal als ze niet onder de feiten uit kunnen reageren ze niet meer. let maar op na meerdere posts komen ze terug en slaan ze de posts over die ze niet kunnen weerleggen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |