abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:01:10 #1
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24029961
quote:
Achterlijk, misbruikt en ter dood veroordeeld
Van onze redactie buitenland

In Iran is een geestelijk onvolwaardig tienermeisje dat sinds haar achtste gedwongen in de prostitutie zat, wegens 'onzedelijk gedrag' ter dood veroordeeld. Voor zij wordt opgehangen, krijgt zij 95 zweepslagen met een staalkabel.

Haar moeder, die haar verkocht, verkrachters en elkaar opvolgende souteneurs komen er met zweepslagen, of zonder straf vanaf.De ter dood veroordeeld Leyla is sinds haar achtste jaar doorlopend verkracht, mishandeld en vernederd.

Volgens Amnesty International gaf haar moeder een aantal mannen 'toestemming' haar te verkrachten om haar 'rijp te maken' voor de betaalde liefde. In een op het internet gepubliceerd interview zegt zij daarover: ,,De eerste keer was de nacht verschrikkelijk. Ik huilde veel, maar de volgende ochtend kwam mijn moeder me ophalen en gaf me chocola en kaaswokkels.''

De terechtstelling van Leyla M. (19) kan alleen nog door het Constitutionele Hof worden tegengehouden, maar dat rechtsorgaan greep ook niet in toen in augustus de geestelijk gestoorde Atefeh Rajabi (16) wegens 'onwettige seksualiteit' werd opgehangen.

De rechter die haar ter dood veroordeelde, voltrok zelf het vonnis, terwijl Atefeh riep: ,,Berouw, berouw, berouw.'' Het tonen van berouw schort volgens de islamitische rechtspraak een vonnis op en is reden voor herziening, maar rechter Hajj Rezai - die ervan wordt beschuldigd zelf met Atefeh geslapen te hebben - legde de strop om haar nek en opende het valluik. Tegen Rezai loopt nu een onderzoek, de familie van Atefeh heeft hem aangeklaagd wegens moord. De mensenrechtenorganisatie Amnesty International in Londen is een campagne begonnen om het leven te redden van Leyla, die de geestelijke vermogens heeft van een achtjarige. Uit onderzoek van Amnesty is gebleken dat dit jaar in Iran al drie kinderen ter dood zijn gebracht.

Op haar negende beviel Leyla van haar eerste kind. Kort daarop werd zij door een religieuze rechtbank tot 100 zweepslagen veroordeeld wegens prostitutie. De vader van het kind, noch de mannen die haar verkrachtten, werden vervolgd.

Op haar twaalfde werd Leyla door haar moeder aan een Afghaanse man verkocht als 'tijdelijke bruid'. De Iraanse wet erkent tijdelijke huwelijken als de periode - van 24 uur tot 99 jaar - vooraf wordt afgesproken. Leyla's 'schoonmoeder' trad vervolgens op als souteneur.

Op haar 14de raakte het mishandelde meisje opnieuw zwanger; van een tweeling. Ze werd gearresteerd, kreeg voor 'onzedelijk gedrag' en 'seks met een bloedverwant' 100 zweepslagen. Hoewel het islamitische recht stelt dat bij seks met een familielid beide partijen schuldig zijn, kon Amnesty niet achterhalen om wie het ging. Die dader - vader, oom of broer - bleef waarschijnlijk buiten schot. Leyla werd na de afranseling in een tehuis opgesloten tot de geboorte van de tweeling.

Voor haar Afghaanse schoonmoeder was het toen genoeg. Leyla werd opnieuw verkocht. Nu als tijdelijke bruid aan een 55-jarige getrouwde man, die haar in huis nam en dwong daar als prostituee te werken.

Eerder dit jaar werd Leyla opnieuw gearresteerd, nu op beschuldiging van het uitbaten van een bordeel, buitenechtelijke zwangerschap en nogmaals seksuele omgang met een bloedverwant. Wederom blijven alle mannen in het verhaal buiten schot.

Net als Atefeh, is Leyla drie keer voor hetzelfde delict gearresteerd en daar schrijft de sharia - islamitische rechtspraak - de doodstraf voor. De sharia is echter niet zo onmenselijk als vaak wordt aangenomen. Wie berouw toont heeft recht op clementie en wie geestelijk gehandicapt is, kan niet voor zijn of haar daden verantwoordelijk worden gehouden.

Leyla is achterlijk en Atefeh was geestesziek, waardoor zij zichzelf niet in de hand had. Over beide meisjes zijn psychiatrische rapporten opgemaakt die hun ziekte bevestigen. In beide gevallen negeerde de rechtbank die.

Dit jaar zijn in Iran al drie kinderen geëxecuteerd. De wet stelt dat meisjes van negen jaar, en jongens van 15 de doodstraf kunnen krijgen, ook al ondertekende Iran internationale verdragen die bepalen dat niemand de doodstraf kan krijgen voor misdrijven die werden gepleegd voor hij/zij 18 jaar was.

Vorige maand overleed een jongen van 14 jaar die tot 85 zweepslagen was veroordeeld doordat de staalkabel waarmee hij werd geslagen zijn achterhoofd raakte en een fatale bloeding veroorzaakte. De knaap was betrapt toen hij op straat iets at tijdens de Ramadan (vastenmaand).

Soms loopt het ook in Iran - relatief - goed af. Afgelopen zomer werd in de provincie Mazandaran de 13-jarige Zhila Izadi tot de dood door steniging veroordeeld. Haar ouders hadden haar aangegeven omdat zij zwanger was van haar 15-jarige broer, die ongemoeid werd gelaten.

Het dorp waar Zhila woont kwam tegen het doodvonnis in opstand, maar het was de internationale verontwaardiging die haar redde. De straf werd omgezet in 105 zweepslagen, die ze na de geboorte van haar kind - in een gevangenis - ook kreeg.

www.ad.nl
Omdat mod Northernstar kennelijk censuur hanteert (al eens een carriere in de politiek overwogen?) probeer ik het nog maar 's. Het is een nieuwsbericht, staat in een krant, het is dus nieuwswaardig en er kan over gediscussieerd worden, maar blijkbaar leest men hier op fok liever niet. Noem dit forum anders Selectief Nieuws & Achtergronden.

Dus zal ik het bovenstaande toelichten teneinde wat discussiepunten neer te zetten.

Hoe kan men deze barbaren aanpakken? In hoeverre moet of kan de internationale gemeenschap zich hiermee bemoeien? Lijkt me hoog tijd voor een regime-change met harde hand.
pi_24029971
Gheghegheghe. De kleine hoer.
Frusticus.
pi_24029986
Ik zat het ook net in de krant te lezen.

Echt bizar zeg!!
Ik vraag me af of amnesty International wel zo veel invloed heeft om dit stop te kunnen zetten. Zal de NAVO ofzo zich hier niet mee moeten bemoeien? aangezien t vaker gebeurd...
pi_24029988
De Iraanse wet erkent [b]tijdelijke huwelijken als de periode - van 24 uur tot 99 jaar - vooraf wordt afgesproken.[/b]

Het blijven malloten.
Frusticus.
pi_24030036
Vreselijk.
quote:
De wet stelt dat meisjes van negen jaar, en jongens van 15 de doodstraf kunnen krijgen
opvallend dit verschil ook weer, naast de idioterie van het geheel, waarbij het slachtoffer tot de dader wordt gemaakt, en dit natuurlijk vooral gebeurt als het slachtoffer een vrouw is.

als verkrachte en/of mishandelde vrouw maak je dus geen schijn van kans, word je in feite opnieuw verkracht, maar dan door de wet en de uitvoerenden.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24030046
Ik vind het echt walgelijk. Maar dit soort dingen laten eens te meer zien dat die mensen in Iran niet normaal zijn. Wat mij betreft moet daar wat aan gedaan worden.. Miss, nog een id voor Bush?
pi_24030079
Nee, nu ff serieus.. Ik vind dat er wat aan gedaan moet worden. Blijkbaar zijn organisaties zoals Amnesty niet genoeg, en moeten de regeringen zich ermee bemoeien. Landen met een wetgeving als deze, daar is gewoon wat mis mee. Ik hoop ook zó dat ze in Indonesië afzien van het invoeren van de Sha'ria..
pi_24030127
Jesus, hier val je wel even stil van...

Niet gedacht dat dit nog kon...
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_24030172
Op haar negende beviel Leyla van haar eerste kind. Kort daarop werd zij door een religieuze rechtbank tot 100 zweepslagen veroordeeld wegens prostitutie. De vader van het kind, noch de mannen die haar verkrachtten, werden vervolgd.

Jezus, wist niet eens dat vrouwen op hun 9e al hun periodes konden hebben.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:23:21 #10
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24030188
9 jaar is in sommige culturen een gebruikelijke leeftijd voor meisjes om sexueel verkeer te hebben.
Waarom zouden we daar hypocriet en moeilijk over moeten doen.
Onder bepaalde omstandigheden wordt ook sexueel verkeer met geiten aanbevolen.
Misschien zou je kunnen zeggen dat dat in dit soort gevallen te prefereren was geweest.
Koranfascisme bedankt Islam
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:24:27 #11
44699 err
pi_24030206
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:23 schreef machteld het volgende:
9 jaar is in sommige culturen een gebruikelijke leeftijd voor meisjes om sexueel verkeer te hebben.
Waarom zouden we daar hypocriet en moeilijk over moeten doen.
Waarom zouden we daar moeilijk over doen he...natuurlijk is het de vrije wil van een meisje van 9 om uitgewoond te worden.
pi_24030246
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:21 schreef Sjakie01 het volgende:

Jezus, wist niet eens dat vrouwen op hun 9e al hun periodes konden hebben.
En daarom is die leeftijd voor meisjes lager.
Een meisje wordt huwbaar en dus neukbaar geacht zodra ze menstrueert.
Naar voorbeeld van een zeker iemand uit een ver verleden, zeg maar.
Geeft toch weer een heel andere kijk op 'in de kontext van de tijd plaatsen"
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2004 @ 09:28:47 #13
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24030269
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:01 schreef err het volgende:

[..]

Omdat mod Northernstar kennelijk censuur hanteert
Als jouw openingspost zich beperkt als iets van "benieuwd hoe huppeldepup erop gaat reageren" noem ik dat een nieuwsdump (met in dit geval de bijbedoeling weer even moslim te bashen) en loop je het risico dat het dicht gaat.
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:29:19 #14
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_24030275
quote:

[..]

Omdat mod Northernstar ...
Allereerst voor de repost. Ik had het de eerste maal niet gezien.

Vreselijk dit nieuws, jammer dat je als Westerse burger volledig machteloos staat t.o. zulke corrupte rechtspraak. Submission is een hierbij vergeleken nog een romantische comedie...

Het wordt tijd dat de corrupte machthebbenden in Iran hiervoor verantwoordelijk worden gesteld.
In België kun je toch zulke mensen aanklagen?

Nou, ben er wel eventjes stil van... Zweepslagen met een staalkabel
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:32:40 #15
44699 err
pi_24030322
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als jouw openingspost zich beperkt als iets van "benieuwd hoe huppeldepup erop gaat reageren" noem ik dat een nieuwsdump (met in dit geval de bijbedoeling weer even moslim te bashen) en loop je het risico dat het dicht gaat.
ach, huilie. De reacties op zo'n bericht volgen toch vanzelf wel, spreekt het artikel niet genoeg voor zich?
pi_24030332
Kan d'r niet over uit. Echt een goed voorbeeld van een stelletje ongeloofelijk domme, impotente kutgeiteneukers.
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:33:53 #17
44699 err
pi_24030336
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:29 schreef RigorMortis het volgende:

Submission is een hierbij vergeleken nog een romantische comedie...
oe..touché !

Inderdaad. Hoe kun je shockeren met een kunstzinnig flutfilmpje als er dit soort dingen gebeuren? Ga je daar 's over opwinden.
pi_24030365
De appeasement politiek van Europa zal zeker gaan helpen iig.
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:37:26 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24030375
nieuwsdump
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24030380
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:37 schreef Re het volgende:
nieuwsdump
Sinds wanneer heeft fok inhoud?
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:38:34 #21
44699 err
pi_24030383
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:37 schreef Re het volgende:
nieuwsdump
nieuwsdump he, als de inhoud je niet zint.
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:39:45 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24030395
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:38 schreef err het volgende:

[..]

nieuwsdump he, als de inhoud je niet zint.
, waarom zou de inhoud mij niet zinnen?
pi_24030407
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:39 schreef Re het volgende:

[..]

Ga in het feedback topic zitten zeiken, niet in het topic zelf als je het zo graag volgens de regels doet.
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:42:14 #24
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24030416
Misschien moeten we voordat ook Iran lid van de EU wordt eerst ons strafrechtsysteem een opknapbeurt geven.
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:44:17 #25
44699 err
pi_24030444
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:39 schreef Re het volgende:

[..]

die zint toch geen enkel weldenkend mens?
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:45:17 #26
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24030455
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:41 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Ga in het feedback topic zitten zeiken, niet in het topic zelf als je het zo graag volgens de regels doet. [afbeelding]
ik sta meestal te zeiken.

Maar inhoudelijk dan... ja erg hoor en dat dat tegenwoordig nog kan, van mij hadden ze die moeder ipv haar mogen nemen, die is de enige die de doodstraf verdient (zoiets?)
pi_24030458
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:42 schreef machteld het volgende:
Misschien moeten we voordat ook Iran lid van de EU wordt eerst ons strafrechtsysteem een opknapbeurt geven.
De hervormingen die daarvoor nodig zijn zullen nooit doorgevoerd kunnen worden in Iran op dit moment, het gaat tegen teveel belangen in daar.
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:47:31 #28
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24030481
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:45 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

De hervormingen die daarvoor nodig zijn zullen nooit doorgevoerd kunnen worden in Iran op dit moment, het gaat tegen teveel belangen in daar.
Wel eerst goed lezen he!
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:48:08 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24030487
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:44 schreef err het volgende:

[..]

die zint toch geen enkel weldenkend mens?
ik dacht dat het alleen mij niet zinde?

Maar wat hiermee te doen, protesteren, nucleaire bom erop (dan is het meisje ook dood), hard roepen "SCHANDALIG" en verder koffie drinken?
pi_24030495
Gaat weer lekker daar met die primitievelingen ...
Trieste happening dit, arm kind...
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:49:52 #31
59009 paullo
vini vidi vici
pi_24030513
bizar
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:49:59 #32
58135 DirtyCutFreak
Requiem for a Dream
pi_24030516
wel raar he, dat het juist weer in zulke landen(waar de islam dé relegie is) voorkomt.

vrijdag 17 december 2004 @ 09:51:49 #33
44699 err
pi_24030538
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:48 schreef Re het volgende:

[..]

ik dacht dat het alleen mij niet zinde?

Maar wat hiermee te doen, protesteren, nucleaire bom erop (dan is het meisje ook dood), hard roepen "SCHANDALIG" en verder koffie drinken?
nee hoor, je zou ook serieuze oplossing kunnen opperen. Als je alleen maar reacties post als "Bom erop" of "nieuwsdump" (beiden even dom en inhoudloos) doe dan geen moeite en post niks.
pi_24030560
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:51 schreef err het volgende:

[..]

nee hoor, je zou ook serieuze oplossing kunnen opperen. Als je alleen maar reacties post als "Bom erop" of "nieuwsdump" (beiden even dom en inhoudloos) doe dan geen moeite en post niks.
Hey zak hooi, lees je eerste poging nog eens na voor je gaat janken.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 december 2004 @ 09:53:57 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_24030582
quote:

Hoe kan men deze barbaren aanpakken? In hoeverre moet of kan de internationale gemeenschap zich hiermee bemoeien? Lijkt me hoog tijd voor een regime-change met harde hand.
Goed plan! Oh, wat zullen die Iraniërs (Iranezen? Iraners?) blij zijn en zich bevrijd voelen als de westerse tanks binnen rijden.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 17 december 2004 @ 09:57:04 #37
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_24030602
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:55 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Goed plan! Oh, wat zullen die Iraniërs (Iranezen? Iraners?) blij zijn en zich bevrijd voelen als de westerse tanks binnen rijden.
Nu ja, maar doen alsof je neus bloedt en gewoon handel drijven met een land waar zulke praktijken plaatsvinden is natuurlijk ook weer een uiterste.
  vrijdag 17 december 2004 @ 09:58:24 #38
44699 err
pi_24030623
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hey zak hooi, lees je eerste poging nog eens na voor je gaat janken.
daar sta ik nog steeds achter hoor..ik wacht met smart op Bansheeboy en co die dit goed gaan praten.
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:00:31 #39
44699 err
pi_24030667
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:55 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

je kan ook denken aan sancties, bijvoorbeeld, voordat er tanks aan pas komen. Waarom geen Boris Dittrich die op onze kosten afreist om eens met de regering daar te babbelen? Naar Cuba gaat ie wel ongevraagd namelijk.
Of je steekt je kop in het zand en laat het zoals het is, kan ook.
pi_24030736
Juist...

de 13 jarige ZHila Izadi is dus de schuldige terwijl haar 15 jarige broer het blijkbaar nodig vond z´n zaakje er in te steken. Je mag geen seks hebben met familieleden, maar de broer blijft buiten schot, lekker krom.

als je niet 100% bent dan kan men je de daden niet aanrekenen, echter zulke bewijzen blijken totaal nutteloos en doen er niet toe.

moeders verkoopt haar kind keer op keer, lijkt mij een gevalletje slavenhandel.

Een zeer triest geval voor Leyla. Hopelijk krijgt het wereldwijde aandacht. Ik kan me niet zo snel voorstellen dat iemand dit kan goedpraten.

Probleem is echter dat je niet zomaar je eigen rechtssysteem daar kan opdringen. Je kan wel je ongenoegen laten blijken door een boycot bijv (niet dat een boycot hier van toepassing kan zijn). Maar men kan het wel onder de aandacht brengen, en onder een soort psychologische druk proberen iets te veranderen.
pi_24030742
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:58 schreef err het volgende:

[..]

daar sta ik nog steeds achter hoor..ik wacht met smart op Bansheeboy en co die dit goed gaan praten.
Uitloktopic dus. Dat kunnen we best missen in NWS.
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:05:29 #42
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24030753
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:49 schreef DirtyCutFreak het volgende:
wel raar he, dat het juist weer in zulke landen(waar de islam dé relegie is) voorkomt.

Over 150 jaar hier live op de Dam die executies!
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24030783
damn zieke stukje text
pi_24030882
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nu ja, maar doen alsof je neus bloedt en gewoon handel drijven met een land waar zulke praktijken plaatsvinden is natuurlijk ook weer een uiterste.
Daar ben ik het wel mee eens maar zomaar met militaire macht een soevereine staat binnenvallen omdat zij haar burgers slecht behandelt gaat gewoon niet werken. En dat was toch echt de enige oplossing die ik in het stukje dat ik aanhaalde kon lezen.
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:00 schreef err het volgende:

[..]

je kan ook denken aan sancties, bijvoorbeeld, voordat er tanks aan pas komen. Waarom geen Boris Dittrich die op onze kosten afreist om eens met de regering daar te babbelen? Naar Cuba gaat ie wel ongevraagd namelijk.
Of je steekt je kop in het zand en laat het zoals het is, kan ook.
Sancties en diplomatieke druk is wat anders dan:
quote:
Lijkt me hoog tijd voor een regime-change met harde hand.
Maar goed, sancties kunnen ook. Iran afsluiten, de handel van het land internationaal marginaliseren. En het volk zal zeggen: "Dat wij allemaal blut en werkeloos en hongerig zijn komt door onze regering en niet de landen die die sancties opleggen dus weg met de ayatollah!"

Wat moet je doen met een land waarvan een groot deel van de bevolking gruweldaden accepteert of zelfs toejuicht?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_24030896
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Uitloktopic dus. Dat kunnen we best missen in NWS.
En daarom mag dit nieuws dus niet in nieuws en achtergronden geplaatst worden?
Let's play some tetris, motherfucker.
pi_24030923
Wat verschrikkelijk misselijkmakend is dit. Onvoorstelbaar hoe mensen daar schuldig worden bevonden aan dingen waar ze geen schuld aan hebben, maar nog veel gruwelijker zijn de straffen die ze daar hanteren. Alles maar met zweepslagen met STAALkabels bestraffen. Van 15 zweepslagen lig je al kapot op de grond. Die honderd worden dan ook niet achter elkaar toegediend, maar in porties. Dus zeg maar 5 keer zo'n behandeling. Onvoorstelbaar, kan er niet bij dat mensen dit anderen kunnen aandoen. Wat een achterlijk kutvolk is het toch! Of zeg ik nou weer iets wat niet door de beugel kan???
Gatverdamme, ik walg hiervan en kots erop, al weet ik ook wel dat ik dit morgen wel weer vergeten zal zijn. Ik vind Amnesty lang niet altijd goed, maar in dit soort gevallen sta ik vierkant achter ze. Maar ja, wat bereik je ermee? Geen ene fuck. Haar doodvonnis is al getekend, niemand die dat nog kan voorkomen...
Never argue with idiots. They drag you down to their level and then beat you with experience.
pi_24031008
Ach ja in de moslim jaartelling is het ongeveer 1420 en in 1420 na christus werden hier ook mensen om overspelingheid en het bezitten van een zwarte kat en een bezem opgehangen, gestenigd, verbrand etc.
Gewoon 600 jasar geduld hebben, dan komt alles goed in die landen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_24031049
Heil aan de Islamitische heilstaat.

Stelletje mafkezen daar, dit is nou precies het schrikbeeld wat veel Nederlanders hebben van de Islam . En terecht, als je dit leest.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_24031174
quote:
Haar ouders hadden haar aangegeven omdat zij zwanger was van haar 15-jarige broer, die ongemoeid werd gelaten.

Dat geloof je toch niet...
pi_24031185
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:22 schreef Maximus.Proximus het volgende:

Stelletje mafkezen daar, dit is nou precies het schrikbeeld wat veel Nederlanders hebben van de Islam . En terecht, als je dit leest.
Ga 'es effe aan de gemiddelde Nederlandse moslim vragen wat hij/zij hiervan vindt...
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:33:14 #51
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24031195
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:19 schreef Deetch het volgende:
Ach ja in de moslim jaartelling is het ongeveer 1420 en in 1420 na christus werden hier ook mensen om overspelingheid en het bezitten van een zwarte kat en een bezem opgehangen, gestenigd, verbrand etc.
Gewoon 600 jasar geduld hebben, dan komt alles goed in die landen.
Nee hoor... in 1982 was het 1500. Heb ik zelf nog meegemaakt

------------------------------------------------------------------------------
Gematigde moslims, die vechten voor een wat humanere samenleving en minder middeleeuwse wetgeving zien hun vooruitgang nu afkalven door de houding van het westen tegenover de arabische landen.
Dat is erg jammer.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:33:14 #52
44699 err
pi_24031196
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ga 'es effe aan de gemiddelde Nederlandse moslim vragen wat hij/zij hiervan vindt...
ben ik ook benieuwd naar, mits je je vraag juist formuleert: Wat vindt u van de Sharia?
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:45:52 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24031376
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:33 schreef err het volgende:

[..]

ben ik ook benieuwd naar, mits je je vraag juist formuleert: Wat vindt u van de Sharia?
ik denk dat gedeeltes van de Shiara hier zelfs door autochtonen wel degelijk gewenst is, het is alleen jammer dat er een aantal erg belachelijke regels zijn
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:47:33 #54
44699 err
pi_24031405
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:45 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat gedeeltes van de Shiara hier zelfs door autochtonen wel degelijk gewenst is, het is alleen jammer dat er een aantal erg belachelijke regels zijn
over welke gedeeltes van de shiara heb je het dan?
pi_24031464
En die staat wil/heeft atoombommen...ziet iemand het probleem al?
pi_24031516
Bizar...Dit sluit wel aan bij een docu die we gister bij de studie te zien kregen over rechtspraak bij vrouwen in Iran. Ze maken gewoon 0,0% kans daar, wat ze ook zeggen, roepen, getuigen erbij halen. De man hoeft maar 1x te zeggen dat het niet waar is en krijgt gelijk, zonder dat hij ook maar enig bewijs heeft. Heel vreemd om naar te kijken...
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_24031551
Een heel eng land, dat is het, brr
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24031614
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:13 schreef ArcticBlue het volgende:

[..]

En daarom mag dit nieuws dus niet in nieuws en achtergronden geplaatst worden?
Lezen! het gaat om de manier waarop het gebracht wordt.
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:05:58 #59
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24031664
Dit geloof je toch niet. Wat is dat voor zieke familie, een broer die zijn zus zwanger maakt, dat komt nooit voor in een gezonde familie of wel Err ?

Dit is alles behalve de Islam, de Islam is rechtvaardig, je denkt toch niet dat iemand die zijn zus verkracht zelf vrijuit gaat en zelfs zelf de staalkabel mag hanteren. Uiteraard ben ik niet tegen dergelijke lijfstraffen als ze daadwerkelijk zijn voorgeschreven als dit te bewijzen is d.m.v. Koranversen en hadiths. Maar elk weldenkend mens moet weten dat dit geestesziek is, de verkrachtte doden, en de verkrachter mee laten doen met de bingo

Nee, dit is typisch weer een bericht van een zeer extreem-rechtse user die uiteraard weer op Akkersloot-achtige wijze de Islam onderuit probeert te halen en de stijl van wijlen Theo van G. probeert te klonen en dan zegt:"Ik wil discussie". Dag, doei

Oh ja

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:07:28 #60
39158 confined
breaking the waves
pi_24031696
Ik vind het echt misselijkmakend om te lezen. In veel landen waar Islamitische wetgeving geldt, hebben vrouwen die verkracht zijn minstens een paar mannelijke getuigen nodig die bij de penetratie aanwezig waren om de verkrachting te bewijzen. Daarentegen heb jee een veelvoud aan vrouwelijke getuigen nodig en een mannelijke getuige om hetzelfde te kunnen bewijzen. Dikke pech dus als je slechts een vrouwelijke getuige hebt...

Maar goed, kijk ook eens op de site van Human Rights Watch om meer van dit soort achterlijke dingen te lezen. In Turkije bijvoorbeeld (ja, en dat wil bij de EU), worden vrouwen vaak gedwongen tot maagdelijkheidscontroles. Volgens de overheid is dat niet verplicht, maar doe als vrouw maar eens aangifte bij de politie. Dan loop je het risico dat je zelf in de cel belandt en door politieagenten verkracht wordt.

Wat dat betreft zou er wereldwijd veel meer druk moeten worden uitgeoefend om vrouwenrechten te respecteren en te verbeteren.
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:10:50 #61
13462 BansheeBoy
pi_24031753
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:58 schreef err het volgende:

[..]

Ja, ik praat lijfstraffen goed. Ik ben Moslim, dus accepteer ik onvolwaardig de wetten van Allah, uiteraard alleen in een land waar daadwerkelijk de Shari3a van toepassing is, tevens moet dit wel rechtvaardig geschieden. De dader moet zwaarder gestraft worden en met de vrouw moet men in dit geval meer genadig zijn uit begrip voor haar situatie

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_24031768
Staalkabels?
Er staat letterlijk in de Shari'a (is mij verteld door een Iraanse man) dat het doel van die geselingen de vernedering op zich is en dat de arm die gesel daarnaast tegelijkertijd een Koran onder de arm moet houden (zodat de slagen niet te hard worden.) Mijn kennis is ook een keer gegeseld, en hij kon een maand of zo zijn bed niet af van de pijn. Met één slag lag hij al tegen de grond en toen moest hij er nog 49.

Ook staat er letterlijk dat geestelijk gehandicapten niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor dit soort dingen. Of dat een vonnis opgeshcort dient te worden als de ter dood veroordeelde berouw toont. Dit klopt dus van geen kanten.

Deze situatie is een typisch voorbeeld hoe rechtspraak en algehele consensus af is gebogen in de richting van de mannelijke dominante interpretatie.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:14:17 #63
13462 BansheeBoy
pi_24031817
Wat hier door onze extreem-rechtse "collega" wordt gepost in de OP is absoluut tegenstrijdig met de Islam. Een gek of iemand die geestelijk gehandicapt is is vrijgesteld van dergelijke straffen !

vrijdag 17 december 2004 @ 11:18:39 #64
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24031904
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:47 schreef err het volgende:

[..]

over welke gedeeltes van de shiara heb je het dan?
handjes afhakken bij diefstal, stokslagen bij criminaliteit etc.
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:38:22 #65
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_24032242
Helaas denk ik dat je/we/de internationale gemeenschap hier niets aan kunnen doen.

Totdat de gehele wereldbevolking de Universele Rechten van de Mens erkent, zal er weinig veranderen. Door de eeuwen heen hebben een aantal godsdiensten zo ontiegelijk veel macht verworven over hun volgelingen dat een verandering in mentaliteit bijna ondenkelijk is.

Zolang de mens niet opkomt voor de rechten van een ander en van zichzelf is weinig verandering mogelijk. Religeuze regimes als die van Iran of die waar de VS naar toe werkt, werken de benodigde veranderingen alleen maar tegen. Een vicieuze circel waar moeilijk uit te komen is.

Synchrome Globale Verlichting is de enige optie die ik zie als korte termijn oplossing. De switch die nodig is voor dit soort verandering is zo immens dat geen mensen of groep mensen hier verandering in kan brengen, "devine intervention" is vereist. Verandering is mogelijk, maar dit gaat zo lang duren, dat je je afgaat vragen of het de moeite wel waard is, want in die tijd kunnen bewegingen met meer macht dan de gene waar jij voor strijd je tegen werken, dat je in een situatie komt dat je 1 stap vooruit gaat maar tegelijkertijd ook weer 2 achteruit wordt gedreven.

Ik pleit voor een drastische herstructurering van de opvoeding van kinderen wereldwijd. Als de opvoeding van kinderen, waar tijdens zij hun normen en waarden aanleren, zo gestroomlijnt wordt dat zij de met de juiste mentaliteit het "ware leven" ingaan, zodat zij in een positie staan om verandering te realiseren. Omdat zij met een hele generatie aan medestanders zijn.

Helaas is zo'n benodigde herstructurering ook een droom, want hiervoor zijn weer enorme politieke veranderingen benodigt die we er nooit of iig met extreem veel pijn en moeite er door kunnen krijgen. Helaas is een positie van macht, zoals die van een politicus, er een waar het behoudt van die machtspositie voorop staat, ten tweede komen de persoonlijk belangen en die van hun economische parters en sponsoren. Alleen komen zij er niet, een invloedrijk sociaalnetwerk is vereist.

Dus de verandering hoeven wij niet van bovenaf te verwachten. Verandering moet van onderaf komen, vanuit de maatschappij. Ik heb de hoop op een betere wereld terug gewonnen door acties van een platform als "Keer het Tij", een samenwerkingsverband van maatschappelijke organistaties die de handen ineen slaan om zelf met een alternatief te komen. Niet door in de bestaande kringen van machtspolitiek mee te spelen, maar door zelf na te denken over waardige alternatieven en deze ook daadwerkelijk op te gaan zetten.

Als wij de (wereld)burger kunnen overtuigen dat het anders kan, dat iedereen inclusief zijzelf er beter van wordt. Dan is het mogelijk om die veranderingen de plaats in te laten gaan nemen van huidige gevestige orde. MAW wat wij nodig hebben is een nieuwe revolutie. Een die verdergaat dan renaissance. Helaas geldt ook hier, dit proces van verandering kost immens veel tijd, en je kan ook maar beter accepteren dat je die verandering niet meer mee gaat maken in de tijd dat jij hier op aarde bent. Maar zolang jij actief je steenjte bijdraagt aan het realiseren van deze verandering komt deze er opden duur dan toch, want als je niets doet en denkt dat je te insignificant bent om iets te kunnen uitvoeren komen we er zeker nooit.

Ik kijk naar de vorige generaties en veracht hun voor hun asocialiteit. Dankzij hun zitten wij opgescheept met de problemen van bv nucleair afval waar we niets mee aan kunnen. Laten wij, de nieuwe generaties het goede voorbeeld zetten, en voor de komende generaties een iets betere wereld maken. Zodat zij in hun geschiedenis zien dat hun voorvaderen streden voor een betere wereld, niet voor hun zelf persoonlijk maar "for the greater good".

Net als een beter milieu, begint een betere samenleving (op locale of wereld schaal) bij jezelf.

De Soldaat van Oranje zei ooit eens:
"Het is mijn instelling, ik ben ook maar een mens, dus ik probeer ook maar op mijn manier met alle gebrekkige middelen; Ik probeer mee te helpen dat hele kleine beetje, aan het voorkomen dat we nog verder afglijden in moraal, in geweld, in egoisme, in materialisme, in een samenleving die automatisch dan zal eindigen in een volgende oorlog. [...] Het gaat allemaal gewoon door en als we er niets aan doen en het voor zoete koek accepteren, en de televisie uitdraaien als we de beelden van afschuw zien die ons voorgeschoteld worden, dan wordt het steeds erger en wennen we eraan. Later we er alsjeblieft niet aan wennen en laten we proberen, ieder op zijn manier met zijn beperkte middelen, proberen samen er ietsje beter van te worden. [...] Je moet constateren dat wij de samenleving zijn. Dus dat wij tot stand gebracht hebben wat jij nu net geconstateerd hebt, namelijk dat de normen en waarden zo verloederd zijn dat we ons niets meer van elkaar aantrekken. Het is jou schuld.. en mijn schuld. Als je iets wilt doen aan een andere samenleving, moet je beginnen met 's morgens in de spiegel te kijken."
pi_24032442
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:05 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Over 150 jaar hier live op de Dam die executies!
Over 150 jaar pas ? Binnen 30 jaar vrees ik eerder.
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:57:40 #67
44699 err
pi_24032653
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat hier door onze extreem-rechtse "collega" wordt gepost in de OP is absoluut tegenstrijdig met de Islam. Een gek of iemand die geestelijk gehandicapt is is vrijgesteld van dergelijke straffen !

He trek anders ff van leer tegen de "zeer extreem rechtse" krant die dit bericht vandaag op zn voorpagina heeft: Algemeen Dagblad.
pi_24032864
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:22 schreef Maximus.Proximus het volgende:

Ik denk dat sommige christenen hier niet minder eng zijn hoor, als je ziet wat die mensen er af en toe voor denkbeelden op nahouden. Geen inentingen van jonge kinderen en dat soort gedoe, brrr.
pi_24032934
Hehe, heerlijke OP en nog waar ook

Maar goed, weer een bewijs van debielerij dat zo'n achterlijke cultuur laat zien. Ik vraag me toch wel is af, wordt je daar zo stom geboren of aangeleerd?
pi_24032970
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:

Gaat heen en leest/bezint voor gij dwaze uitspraken doet.
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:13:11 #71
39158 confined
breaking the waves
pi_24033009
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:07 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik denk dat sommige christenen hier niet minder eng zijn hoor, als je ziet wat die mensen er af en toe voor denkbeelden op nahouden. Geen inentingen van jonge kinderen en dat soort gedoe, brrr.
Inentingen vind ik toch van een iets andere orde dan een verkracht kind ter dood veroordelen hoor... Bovendien enten steeds meer niet-gelovige, hoog-opgeleide ouders hun kinderen ook niet meer in.

Maar je hebt gelijk dat sommige Christenen ook erg eng zijn. Maar gebruk dan het voorbeeld van opblazen van abortusklinieken e.d. Aan de andere kant: welke Christelijke gemeenschappen schenden op zo massale wijze de rechten van de mens als gebruikelijk is in bepaalde Islamitische dictaturen (bv. Iran)? Steniging? Slaan met staalkabels? Vrouwen ter dood veroordelen omdat ze verkracht zijn? Als ik het verkeerd heb, laat het me dan weten...
pi_24033024
quote:

[..]

Ik denk dat sommige christenen hier niet minder eng zijn hoor.. brrr.
Ik heb zo'n vermoeden van wel
pi_24033068
quote:
Geen inentingen van jonge kinderen en dat soort gedoe, brrr.
Da's inderdaad net hetzelfde als tot drie keer toe afgeranseld te worden met een staalkabel om vervolgens opgehangen te worden.
pi_24033151
Iran

zweepslagen vind ik al genoeg
doodstraf kan niet .
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:21:24 #75
39158 confined
breaking the waves
pi_24033215
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:19 schreef Meki het volgende:
Iran

doodstraf kan niet .
Zweepslagen al genoeg? Waarvoor? Omdat je verkracht bent? Trouwens, het zijn geen zweepslagen, maar slagen met een staalkabel. Voor iemand die onschuldig is
pi_24033245
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:21 schreef confined het volgende:

[..]

Zweepslagen al genoeg? Waarvoor? Omdat je verkracht bent? Trouwens, het zijn geen zweepslagen, maar slagen met een staalkabel. Voor iemand die onschuldig is
liever zweepslagen dan doodstraf
bij deze meid
pi_24033249
quote:
Voor iemand die sinds haar achtste door vrienden en bekenden is verkracht en door haar moeder tot prostitutie is gedwongen?

Gebruik je verstand effe Meki.
pi_24033282
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:22 schreef Eightball het volgende:

[..]

Voor iemand die sinds haar achtste door vrienden en bekenden is verkracht en door haar moeder tot prostitutie is gedwongen?

Gebruik je verstand effe Meki.
Neeh je begrijpt me verkeerd
van mij mag ze vrijgelaten worden
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:25:19 #79
92279 N.icka
Windforce 11
pi_24033307
quote:
Iran

doodstraf kan niet .
Meki , hou toch eens je domme smoel man
pi_24033331
Het is te droevig voor woorden en het toont nog maar eens aan hoe hard het nodig is dat de positie van de vrouw binnen de islam wordt verbeterd.
pi_24033440
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:26 schreef dVTB het volgende:
Het is te droevig voor woorden en het toont nog maar eens aan hoe hard het nodig is dat de positie van de vrouw binnen de islam wordt verbeterd.
Wat een onverstandige mening van je! Beetje de waarheid vertellen he!! Dit is een vuurtje opsteken in een munitiedepot!!
pi_24033441
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:26 schreef dVTB het volgende:
Dat is Iran
Iran is volgens mij de enige land die hier mee bezig is
pi_24033511
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Daar gaat het hier niet om. Dit zijn precies die gevallen waar een een niet moslim van zegt :" De Islam, dat nooit".

Er zullen zeker genoeg moslims zijn, vanwie hun maag omdraaidt als ze dit lezen, maar er zijn er ook die dit goedkeuren omdat het z.g. voorgeschreven is in de Islam (tenminste dat denken ze.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_24033559
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:30 schreef Meki het volgende:
Afghanistan, Saudi Arabië, Sudan, Somalië, Nigeria , Yemen, etc. etc.
pi_24033616
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat is Iran
Mwoah... In Pakistan en Jordanie en enkele andere MO landen kunnen ze er ook wat van.
Staat er ms niet de doodstraf op, maar worden slachtoffers van verkrachting wel gezien als aanstichters, door EIGEN familie én overheid, en verdwijnen dit soort dames als ze geluk hebben in de gevangenis.
Vaak hebben ze dat dus niet en is een broer, een oom, een vader wel zo attent om zelf in te grijpen en het kind de strot door te sniijden of een kogel door het hoofd te jagen om zo de familie eer te redden.
Immers , de eer wordt niet geschonden van de vrouw, en de dader gestraft, nee , de eer vd familie is geschonden en de oorzaak wordt aangepakt.
Een man komt niet tot een daad als verkrachting zonder dat een vrouw aanleiding geeft immers.
In Pakistan worden verkrachters alleen dan gestraft als de familie vh slachtoffer hen niet vergeeft, hetgeen altijd gebeurt.
Voor de verkrachte vrouw echter is er geen clementie.
pi_24033720
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:35 schreef Eightball het volgende:

[..]

Afghanistan, Saudi Arabië, Sudan, Somalië, Nigeria , Yemen, etc. etc.
Gewoon overal waar de sharia is ingevoerd.
En maar blijven beweren, dat het niets met de islam te maken heeft.
In verband met Europa: "Nun! Volk steh auf und Sturm brich los!"
Die Fahne hoch! Die reihen fest geschlossen
Op socialisten! Sluit de rijen! Het Rode Vaandel volgen wij!
pi_24034001
Er bestaat ook meen ik een islamitische samenleving waar de vrouwen de baas zijn, ik meen ergens in Indonesie.
Buiten de Islam om, in Iran zijn ze gewoon niet goed snik.
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:57:16 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24034132
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit geloof je toch niet. Wat is dat voor zieke familie, een broer die zijn zus zwanger maakt, dat komt nooit voor in een gezonde familie of wel Err ?

Dit is alles behalve de Islam, de Islam is rechtvaardig, je denkt toch niet dat iemand die zijn zus verkracht zelf vrijuit gaat en zelfs zelf de staalkabel mag hanteren. Uiteraard ben ik niet tegen dergelijke lijfstraffen als ze daadwerkelijk zijn voorgeschreven als dit te bewijzen is d.m.v. Koranversen en hadiths. Maar elk weldenkend mens moet weten dat dit geestesziek is, de verkrachtte doden, en de verkrachter mee laten doen met de bingo

Nee, dit is typisch weer een bericht van een zeer extreem-rechtse user die uiteraard weer op Akkersloot-achtige wijze de Islam onderuit probeert te halen en de stijl van wijlen Theo van G. probeert te klonen en dan zegt:"Ik wil discussie". Dag, doei

Oh ja

Valt me op dat je erg selectief bent met wat je wel en niet tot de echte Islam wilt rekenen, BSB, als het dingen als dit is dan sta je ineens te gillen dat DIT geen echte islam is, maar als het in je straatje past dan is het wel weer echte islam.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24034332
bij dit soort berichten krijg ik het gevoel van...gooi een grote abomb op het hele midden oosten, zijn we meteen af van al die achterlijke randdebielen. Dit is toch om ziek van te worden
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  vrijdag 17 december 2004 @ 13:33:52 #90
44699 err
pi_24034942
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:22 schreef Meki het volgende:

[..]

liever zweepslagen dan doodstraf
bij deze meid
wat vind je hiervan?
quote:
Vorige maand overleed een jongen van 14 jaar die tot 85 zweepslagen was veroordeeld doordat de staalkabel waarmee hij werd geslagen zijn achterhoofd raakte en een fatale bloeding veroorzaakte. De knaap was betrapt toen hij op straat iets at tijdens de Ramadan (vastenmaand).
De dood was natuurlijk onbedoeld (maar niet vreemd bij 85 zweepslagen met een stalen kabel) maar de straf is wel aanvaardbaar?
  vrijdag 17 december 2004 @ 13:39:41 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24035084
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 13:07 schreef fayakill het volgende:
bij dit soort berichten krijg ik het gevoel van...gooi een grote abomb op het hele midden oosten, zijn we meteen af van al die achterlijke randdebielen. Dit is toch om ziek van te worden
en daar is dat meisje natuurlijk veel beter mee geholpen
  vrijdag 17 december 2004 @ 13:44:21 #92
44699 err
pi_24035188
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 13:39 schreef Re het volgende:

[..]

en daar is dat meisje natuurlijk veel beter mee geholpen
fijn he, dat je voorziene one-liners ook echt voorbij komen
  vrijdag 17 december 2004 @ 13:54:47 #93
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24035434
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 13:44 schreef err het volgende:

[..]

fijn he, dat je voorziene one-liners ook echt voorbij komen
nou ja fijn zou ik het niet willen noemen Iran vind ik wel een voorbeeld waar geprobeerd wordt veranderingen met horten en stoten door te voeren maar dat zal helaas zoals bovenstaand bericht nog wel eens een tijdje kunnen duren
pi_24035452
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Valt me op dat je erg selectief bent met wat je wel en niet tot de echte Islam wilt rekenen, BSB, als het dingen als dit is dan sta je ineens te gillen dat DIT geen echte islam is, maar als het in je straatje past dan is het wel weer echte islam.
Daar is iedereen heel goed in ja, alleen de elementen die je aanstaan eruit te pikken en als "waarachtig" te bestempelen.

Misschien kan BSB even het idee rond zina (en dan specifiek zina bil jabr uitleggen?
Zijn de correcte termen uit de shari'a hoor, BSB, dus vrij islamitisch lijkt me.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 17 december 2004 @ 13:57:57 #95
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_24035541
jamamamamaaarrrr.... échte moslims doen zoiets niet, dus het zijn geen moslims die dat doen. Want Allah is barmhartig. Einde discussie.

Zo gaat dat ongeveer als je dit aan moslims voorlegt. Of de reactie van BSB natuurlijk.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_24035736
quote:
Op zich kan ik het me best indenken dat BSB deze gebeurtenis los wil zien van de Islam. Nee, dit is inderdaad niet wat de islam beoogt. Maar BSB zou wel zo eerlijk moeten zijn om toe te geven dat de op de Islam gebaseerde Sharia-wetten dit alles gewoon toelaten. Volgens de Sharia is de opgelegde straf aan het meisje terecht...

Moslims zouden eens breder in opstand moeten komen tegen de Sharia, zouden eens nadrukkelijker tot actie moeten overgaan tegen deze vorm van Islam-misbruik, in plaats van alleen te schudden... - Van anderen dan moslims nemen ze in Iran toch niks aan, dus zijn het juist de normale moslims die hier een belangrijke rol kunnen spelen.
pi_24035747
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 13:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Misschien kan BSB even het idee rond zina (en dan specifiek zina bil jabr uitleggen?
Zijn de correcte termen uit de shari'a hoor, BSB, dus vrij islamitisch lijkt me.
Wat houden die termen in?
  vrijdag 17 december 2004 @ 14:05:21 #98
13462 BansheeBoy
pi_24035748
quote:

[..]

Valt me op dat je erg selectief bent met wat je wel en niet tot de echte Islam wilt rekenen, BSB
LOL Dat is toch logisch. Als je bepaalde dingen niet bij de Islam wil laten horen moet je toch selectief zijn, dat is een vereiste

vrijdag 17 december 2004 @ 14:09:34 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24035831
Dus je geeft toe dat er geen absolute waarheid is aangaande de Islam, en het slechts menselijke meningen zijn, BSB? Om het maar op zijn plat te zeggen, men lult maar wat, jij incluus,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24035849
tja het is schrijnend maar helaas gebeurt het wel. daarnaast is het niet of nauwelijks te stoppen aangezien de islam en de sharia het voorschrijft. daarom ben ik ook een voorstander van een verbod op de islam in nederland en liever nog de gehele EU

want die geestezieken overtuigen dat de islam en de sharia door en door verrot zijn is vrijwel onmogelijk, omdat ze allemaal geindoctrineerd zijn in dat 2e handse geloof (de islam is gewoon van de bijbel overgenomen maar dan met een ander (geweldadig(er) sausje eroverheen)

hoe vaak je dergelijke berichten ook leest. het is en blijft afschuwelijk
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')