Omdat mod Northernstar kennelijk censuur hanteert (al eens een carriere in de politiek overwogen?) probeer ik het nog maar 's. Het is een nieuwsbericht, staat in een krant, het is dus nieuwswaardig en er kan over gediscussieerd worden, maar blijkbaar leest men hier op fok liever niet. Noem dit forum anders Selectief Nieuws & Achtergronden.quote:Achterlijk, misbruikt en ter dood veroordeeld
Van onze redactie buitenland
In Iran is een geestelijk onvolwaardig tienermeisje dat sinds haar achtste gedwongen in de prostitutie zat, wegens 'onzedelijk gedrag' ter dood veroordeeld. Voor zij wordt opgehangen, krijgt zij 95 zweepslagen met een staalkabel.
Haar moeder, die haar verkocht, verkrachters en elkaar opvolgende souteneurs komen er met zweepslagen, of zonder straf vanaf.De ter dood veroordeeld Leyla is sinds haar achtste jaar doorlopend verkracht, mishandeld en vernederd.
Volgens Amnesty International gaf haar moeder een aantal mannen 'toestemming' haar te verkrachten om haar 'rijp te maken' voor de betaalde liefde. In een op het internet gepubliceerd interview zegt zij daarover: ,,De eerste keer was de nacht verschrikkelijk. Ik huilde veel, maar de volgende ochtend kwam mijn moeder me ophalen en gaf me chocola en kaaswokkels.''
De terechtstelling van Leyla M. (19) kan alleen nog door het Constitutionele Hof worden tegengehouden, maar dat rechtsorgaan greep ook niet in toen in augustus de geestelijk gestoorde Atefeh Rajabi (16) wegens 'onwettige seksualiteit' werd opgehangen.
De rechter die haar ter dood veroordeelde, voltrok zelf het vonnis, terwijl Atefeh riep: ,,Berouw, berouw, berouw.'' Het tonen van berouw schort volgens de islamitische rechtspraak een vonnis op en is reden voor herziening, maar rechter Hajj Rezai - die ervan wordt beschuldigd zelf met Atefeh geslapen te hebben - legde de strop om haar nek en opende het valluik. Tegen Rezai loopt nu een onderzoek, de familie van Atefeh heeft hem aangeklaagd wegens moord. De mensenrechtenorganisatie Amnesty International in Londen is een campagne begonnen om het leven te redden van Leyla, die de geestelijke vermogens heeft van een achtjarige. Uit onderzoek van Amnesty is gebleken dat dit jaar in Iran al drie kinderen ter dood zijn gebracht.
Op haar negende beviel Leyla van haar eerste kind. Kort daarop werd zij door een religieuze rechtbank tot 100 zweepslagen veroordeeld wegens prostitutie. De vader van het kind, noch de mannen die haar verkrachtten, werden vervolgd.
Op haar twaalfde werd Leyla door haar moeder aan een Afghaanse man verkocht als 'tijdelijke bruid'. De Iraanse wet erkent tijdelijke huwelijken als de periode - van 24 uur tot 99 jaar - vooraf wordt afgesproken. Leyla's 'schoonmoeder' trad vervolgens op als souteneur.
Op haar 14de raakte het mishandelde meisje opnieuw zwanger; van een tweeling. Ze werd gearresteerd, kreeg voor 'onzedelijk gedrag' en 'seks met een bloedverwant' 100 zweepslagen. Hoewel het islamitische recht stelt dat bij seks met een familielid beide partijen schuldig zijn, kon Amnesty niet achterhalen om wie het ging. Die dader - vader, oom of broer - bleef waarschijnlijk buiten schot. Leyla werd na de afranseling in een tehuis opgesloten tot de geboorte van de tweeling.
Voor haar Afghaanse schoonmoeder was het toen genoeg. Leyla werd opnieuw verkocht. Nu als tijdelijke bruid aan een 55-jarige getrouwde man, die haar in huis nam en dwong daar als prostituee te werken.
Eerder dit jaar werd Leyla opnieuw gearresteerd, nu op beschuldiging van het uitbaten van een bordeel, buitenechtelijke zwangerschap en nogmaals seksuele omgang met een bloedverwant. Wederom blijven alle mannen in het verhaal buiten schot.
Net als Atefeh, is Leyla drie keer voor hetzelfde delict gearresteerd en daar schrijft de sharia - islamitische rechtspraak - de doodstraf voor. De sharia is echter niet zo onmenselijk als vaak wordt aangenomen. Wie berouw toont heeft recht op clementie en wie geestelijk gehandicapt is, kan niet voor zijn of haar daden verantwoordelijk worden gehouden.
Leyla is achterlijk en Atefeh was geestesziek, waardoor zij zichzelf niet in de hand had. Over beide meisjes zijn psychiatrische rapporten opgemaakt die hun ziekte bevestigen. In beide gevallen negeerde de rechtbank die.
Dit jaar zijn in Iran al drie kinderen geëxecuteerd. De wet stelt dat meisjes van negen jaar, en jongens van 15 de doodstraf kunnen krijgen, ook al ondertekende Iran internationale verdragen die bepalen dat niemand de doodstraf kan krijgen voor misdrijven die werden gepleegd voor hij/zij 18 jaar was.
Vorige maand overleed een jongen van 14 jaar die tot 85 zweepslagen was veroordeeld doordat de staalkabel waarmee hij werd geslagen zijn achterhoofd raakte en een fatale bloeding veroorzaakte. De knaap was betrapt toen hij op straat iets at tijdens de Ramadan (vastenmaand).
Soms loopt het ook in Iran - relatief - goed af. Afgelopen zomer werd in de provincie Mazandaran de 13-jarige Zhila Izadi tot de dood door steniging veroordeeld. Haar ouders hadden haar aangegeven omdat zij zwanger was van haar 15-jarige broer, die ongemoeid werd gelaten.
Het dorp waar Zhila woont kwam tegen het doodvonnis in opstand, maar het was de internationale verontwaardiging die haar redde. De straf werd omgezet in 105 zweepslagen, die ze na de geboorte van haar kind - in een gevangenis - ook kreeg.
www.ad.nl
opvallend dit verschil ook weer, naast de idioterie van het geheel, waarbij het slachtoffer tot de dader wordt gemaakt, en dit natuurlijk vooral gebeurt als het slachtoffer een vrouw is.quote:De wet stelt dat meisjes van negen jaar, en jongens van 15 de doodstraf kunnen krijgen
Waarom zouden we daar moeilijk over doen he...natuurlijk is het de vrije wil van een meisje van 9 om uitgewoond te worden.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:23 schreef machteld het volgende:
9 jaar is in sommige culturen een gebruikelijke leeftijd voor meisjes om sexueel verkeer te hebben.
Waarom zouden we daar hypocriet en moeilijk over moeten doen.
En daarom is die leeftijd voor meisjes lager.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:21 schreef Sjakie01 het volgende:
Op haar negende beviel Leyla van haar eerste kind. Kort daarop werd zij door een religieuze rechtbank tot 100 zweepslagen veroordeeld wegens prostitutie. De vader van het kind, noch de mannen die haar verkrachtten, werden vervolgd.
Jezus, wist niet eens dat vrouwen op hun 9e al hun periodes konden hebben.
Als jouw openingspost zich beperkt als iets van "benieuwd hoe huppeldepup erop gaat reageren" noem ik dat een nieuwsdump (met in dit geval de bijbedoeling weer even moslim te bashen) en loop je het risico dat het dicht gaat.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:01 schreef err het volgende:
[..]
Omdat mod Northernstar kennelijk censuur hanteert
Allereerstquote:
ach, huilie. De reacties op zo'n bericht volgen toch vanzelf wel, spreekt het artikel niet genoeg voor zich?quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als jouw openingspost zich beperkt als iets van "benieuwd hoe huppeldepup erop gaat reageren" noem ik dat een nieuwsdump (met in dit geval de bijbedoeling weer even moslim te bashen) en loop je het risico dat het dicht gaat.
oe..touché !quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:29 schreef RigorMortis het volgende:
Submission is een hierbij vergeleken nog een romantische comedie...
Sinds wanneer heeft fok inhoud?quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:37 schreef Re het volgende:
nieuwsdump
nieuwsdump he, als de inhoud je niet zint.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:37 schreef Re het volgende:
nieuwsdump
quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:38 schreef err het volgende:
[..]
nieuwsdump he, als de inhoud je niet zint.
Ga in het feedback topic zitten zeiken, niet in het topic zelf als je het zo graag volgens de regels doet.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:39 schreef Re het volgende:
[..], waarom zou de inhoud mij niet zinnen?
die zint toch geen enkel weldenkend mens?quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:39 schreef Re het volgende:
[..], waarom zou de inhoud mij niet zinnen?
ik sta meestal te zeiken.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:41 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ga in het feedback topic zitten zeiken, niet in het topic zelf als je het zo graag volgens de regels doet. [afbeelding]
De hervormingen die daarvoor nodig zijn zullen nooit doorgevoerd kunnen worden in Iran op dit moment, het gaat tegen teveel belangen in daar.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:42 schreef machteld het volgende:
Misschien moeten we voordat ook Iran lid van de EU wordt eerst ons strafrechtsysteem een opknapbeurt geven.
Wel eerst goed lezen he!quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:45 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
De hervormingen die daarvoor nodig zijn zullen nooit doorgevoerd kunnen worden in Iran op dit moment, het gaat tegen teveel belangen in daar.
ik dacht dat het alleen mij niet zinde?quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:44 schreef err het volgende:
[..]
die zint toch geen enkel weldenkend mens?
nee hoor, je zou ook serieuze oplossing kunnen opperen. Als je alleen maar reacties post als "Bom erop" of "nieuwsdump" (beiden even dom en inhoudloos) doe dan geen moeite en post niks.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:48 schreef Re het volgende:
[..]
ik dacht dat het alleen mij niet zinde?
Maar wat hiermee te doen, protesteren, nucleaire bom erop (dan is het meisje ook dood), hard roepen "SCHANDALIG" en verder koffie drinken?
Hey zak hooi, lees je eerste poging nog eens na voor je gaat janken.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:51 schreef err het volgende:
[..]
nee hoor, je zou ook serieuze oplossing kunnen opperen. Als je alleen maar reacties post als "Bom erop" of "nieuwsdump" (beiden even dom en inhoudloos) doe dan geen moeite en post niks.
Goed plan! Oh, wat zullen die Iraniërs (Iranezen? Iraners?) blij zijn en zich bevrijd voelen als de westerse tanks binnen rijden.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:01 schreef err het volgende:
Hoe kan men deze barbaren aanpakken? In hoeverre moet of kan de internationale gemeenschap zich hiermee bemoeien? Lijkt me hoog tijd voor een regime-change met harde hand.
Nu ja, maar doen alsof je neus bloedt en gewoon handel drijven met een land waar zulke praktijken plaatsvinden is natuurlijk ook weer een uiterste.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:55 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Goed plan! Oh, wat zullen die Iraniërs (Iranezen? Iraners?) blij zijn en zich bevrijd voelen als de westerse tanks binnen rijden.
daar sta ik nog steeds achter hoor..ik wacht met smart op Bansheeboy en co die dit goed gaan praten.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hey zak hooi, lees je eerste poging nog eens na voor je gaat janken.
je kan ook denken aan sancties, bijvoorbeeld, voordat er tanks aan pas komen. Waarom geen Boris Dittrich die op onze kosten afreist om eens met de regering daar te babbelen? Naar Cuba gaat ie wel ongevraagd namelijk.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:55 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Goed plan! Oh, wat zullen die Iraniërs (Iranezen? Iraners?) blij zijn en zich bevrijd voelen als de westerse tanks binnen rijden.
Uitloktopic dus. Dat kunnen we best missen in NWS.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:58 schreef err het volgende:
[..]
daar sta ik nog steeds achter hoor..ik wacht met smart op Bansheeboy en co die dit goed gaan praten.
Over 150 jaar hier live op de Dam die executies!quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:49 schreef DirtyCutFreak het volgende:
wel raar he, dat het juist weer in zulke landen(waar de islam dé relegie is) voorkomt.
![]()
Daar ben ik het wel mee eens maar zomaar met militaire macht een soevereine staat binnenvallen omdat zij haar burgers slecht behandelt gaat gewoon niet werken. En dat was toch echt de enige oplossing die ik in het stukje dat ik aanhaalde kon lezen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nu ja, maar doen alsof je neus bloedt en gewoon handel drijven met een land waar zulke praktijken plaatsvinden is natuurlijk ook weer een uiterste.
Sancties en diplomatieke druk is wat anders dan:quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:00 schreef err het volgende:
[..]
je kan ook denken aan sancties, bijvoorbeeld, voordat er tanks aan pas komen. Waarom geen Boris Dittrich die op onze kosten afreist om eens met de regering daar te babbelen? Naar Cuba gaat ie wel ongevraagd namelijk.
Of je steekt je kop in het zand en laat het zoals het is, kan ook.
Maar goed, sancties kunnen ook. Iran afsluiten, de handel van het land internationaal marginaliseren. En het volk zal zeggen: "Dat wij allemaal blut en werkeloos en hongerig zijn komt door onze regering en niet de landen die die sancties opleggen dus weg met de ayatollah!"quote:Op vrijdag 17 december 2004 09:01 schreef err het volgende:
Lijkt me hoog tijd voor een regime-change met harde hand.
En daarom mag dit nieuws dus niet in nieuws en achtergronden geplaatst worden?quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Uitloktopic dus. Dat kunnen we best missen in NWS.
quote:Haar ouders hadden haar aangegeven omdat zij zwanger was van haar 15-jarige broer, die ongemoeid werd gelaten.
Ga 'es effe aan de gemiddelde Nederlandse moslim vragen wat hij/zij hiervan vindt...quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:22 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Heil aan de Islamitische heilstaat.![]()
Stelletje mafkezen daar, dit is nou precies het schrikbeeld wat veel Nederlanders hebben van de Islam . En terecht, als je dit leest.
Nee hoor... in 1982 was het 1500. Heb ik zelf nog meegemaaktquote:Op vrijdag 17 december 2004 10:19 schreef Deetch het volgende:
Ach ja in de moslim jaartelling is het ongeveer 1420 en in 1420 na christus werden hier ook mensen om overspelingheid en het bezitten van een zwarte kat en een bezem opgehangen, gestenigd, verbrand etc.
Gewoon 600 jasar geduld hebben, dan komt alles goed in die landen.
ben ik ook benieuwd naar, mits je je vraag juist formuleert: Wat vindt u van de Sharia?quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ga 'es effe aan de gemiddelde Nederlandse moslim vragen wat hij/zij hiervan vindt...
ik denk dat gedeeltes van de Shiara hier zelfs door autochtonen wel degelijk gewenst is, het is alleen jammer dat er een aantal erg belachelijke regels zijnquote:Op vrijdag 17 december 2004 10:33 schreef err het volgende:
[..]
ben ik ook benieuwd naar, mits je je vraag juist formuleert: Wat vindt u van de Sharia?
over welke gedeeltes van de shiara heb je het dan?quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:45 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat gedeeltes van de Shiara hier zelfs door autochtonen wel degelijk gewenst is, het is alleen jammer dat er een aantal erg belachelijke regels zijn
Lezen! het gaat om de manier waarop het gebracht wordt.quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:13 schreef ArcticBlue het volgende:
[..]
En daarom mag dit nieuws dus niet in nieuws en achtergronden geplaatst worden?![]()
Ja, ik praat lijfstraffen goed. Ik ben Moslim, dus accepteer ik onvolwaardig de wetten van Allah, uiteraard alleen in een land waar daadwerkelijk de Shari3a van toepassing is, tevens moet dit wel rechtvaardig geschieden. De dader moet zwaarder gestraft worden en met de vrouw moet men in dit geval meer genadig zijn uit begrip voor haar situatiequote:Op vrijdag 17 december 2004 09:58 schreef err het volgende:
[..]
daar sta ik nog steeds achter hoor..ik wacht met smart op Bansheeboy en co die dit goed gaan praten.
handjes afhakken bij diefstal, stokslagen bij criminaliteit etc.quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:47 schreef err het volgende:
[..]
over welke gedeeltes van de shiara heb je het dan?
Over 150 jaar pas ? Binnen 30 jaar vrees ik eerder.quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:05 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Over 150 jaar hier live op de Dam die executies!
He trek anders ff van leer tegen de "zeer extreem rechtse" krant die dit bericht vandaag op zn voorpagina heeft: Algemeen Dagblad.quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat hier door onze extreem-rechtse "collega" wordt gepost in de OP is absoluut tegenstrijdig met de Islam. Een gek of iemand die geestelijk gehandicapt is is vrijgesteld van dergelijke straffen !
Ik denk dat sommige christenen hier niet minder eng zijn hoor, als je ziet wat die mensen er af en toe voor denkbeelden op nahouden. Geen inentingen van jonge kinderen en dat soort gedoe, brrr.quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:22 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Heil aan de Islamitische heilstaat.![]()
Stelletje mafkezen daar, dit is nou precies het schrikbeeld wat veel Nederlanders hebben van de Islam . En terecht, als je dit leest.
Gaat heen en leest/bezint voor gij dwaze uitspraken doet.quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat hier door onze extreem-rechtse "collega" wordt gepost in de OP is absoluut tegenstrijdig met de Islam. Een gek of iemand die geestelijk gehandicapt is is vrijgesteld van dergelijke straffen !
Inentingen vind ik toch van een iets andere orde dan een verkracht kind ter dood veroordelen hoor... Bovendien enten steeds meer niet-gelovige, hoog-opgeleide ouders hun kinderen ook niet meer in.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:07 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik denk dat sommige christenen hier niet minder eng zijn hoor, als je ziet wat die mensen er af en toe voor denkbeelden op nahouden. Geen inentingen van jonge kinderen en dat soort gedoe, brrr.
Ik heb zo'n vermoeden van welquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:07 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik denk dat sommige christenen hier niet minder eng zijn hoor.. brrr.
Da's inderdaad net hetzelfde als tot drie keer toe afgeranseld te worden met een staalkabel om vervolgens opgehangen te worden.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:07 schreef thabit het volgende:
Geen inentingen van jonge kinderen en dat soort gedoe, brrr.
Zweepslagen al genoeg? Waarvoor? Omdat je verkracht bent? Trouwens, het zijn geen zweepslagen, maar slagen met een staalkabel. Voor iemand die onschuldig isquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:19 schreef Meki het volgende:
Iran
zweepslagen vind ik al genoeg
doodstraf kan niet .
liever zweepslagen dan doodstrafquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:21 schreef confined het volgende:
[..]
Zweepslagen al genoeg? Waarvoor? Omdat je verkracht bent? Trouwens, het zijn geen zweepslagen, maar slagen met een staalkabel. Voor iemand die onschuldig is
Voor iemand die sinds haar achtste door vrienden en bekenden is verkracht en door haar moeder tot prostitutie is gedwongen?quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:19 schreef Meki het volgende:
Neeh je begrijpt me verkeerdquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:22 schreef Eightball het volgende:
[..]
Voor iemand die sinds haar achtste door vrienden en bekenden is verkracht en door haar moeder tot prostitutie is gedwongen?
Gebruik je verstand effe Meki.
Meki , hou toch eens je domme smoel manquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:19 schreef Meki het volgende:
Iran
doodstraf kan niet .
Wat een onverstandige mening van je! Beetje de waarheid vertellen he!! Dit is een vuurtje opsteken in een munitiedepot!!quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:26 schreef dVTB het volgende:
Het is te droevig voor woorden en het toont nog maar eens aan hoe hard het nodig is dat de positie van de vrouw binnen de islam wordt verbeterd.
Dat is Iranquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:26 schreef dVTB het volgende:
Het is te droevig voor woorden en het toont nog maar eens aan hoe hard het nodig is dat de positie van de vrouw binnen de islam wordt verbeterd.
Daar gaat het hier niet om. Dit zijn precies die gevallen waar een een niet moslim van zegt :" De Islam, dat nooit".quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ga 'es effe aan de gemiddelde Nederlandse moslim vragen wat hij/zij hiervan vindt...
Afghanistan, Saudi Arabië, Sudan, Somalië, Nigeria , Yemen, etc. etc.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:30 schreef Meki het volgende:
Iran is volgens mij de enige land die hier mee bezig is
Mwoah... In Pakistan en Jordanie en enkele andere MO landen kunnen ze er ook wat van.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat is Iran
Iran is volgens mij de enige land die hier mee bezig is
Gewoon overal waar de sharia is ingevoerd.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:35 schreef Eightball het volgende:
[..]
Afghanistan, Saudi Arabië, Sudan, Somalië, Nigeria , Yemen, etc. etc.
Valt me op dat je erg selectief bent met wat je wel en niet tot de echte Islam wilt rekenen, BSB, als het dingen als dit is dan sta je ineens te gillen dat DIT geen echte islam is, maar als het in je straatje past dan is het wel weer echte islam.quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit geloof je toch niet. Wat is dat voor zieke familie, een broer die zijn zus zwanger maakt, dat komt nooit voor in een gezonde familie of wel Err ?
Dit is alles behalve de Islam, de Islam is rechtvaardig, je denkt toch niet dat iemand die zijn zus verkracht zelf vrijuit gaat en zelfs zelf de staalkabel mag hanteren. Uiteraard ben ik niet tegen dergelijke lijfstraffen als ze daadwerkelijk zijn voorgeschreven als dit te bewijzen is d.m.v. Koranversen en hadiths. Maar elk weldenkend mens moet weten dat dit geestesziek is, de verkrachtte doden, en de verkrachter mee laten doen met de bingo
Nee, dit is typisch weer een bericht van een zeer extreem-rechtse user die uiteraard weer op Akkersloot-achtige wijze de Islam onderuit probeert te halen en de stijl van wijlen Theo van G. probeert te klonen en dan zegt:"Ik wil discussie". Dag, doei
Oh ja
wat vind je hiervan?quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:22 schreef Meki het volgende:
[..]
liever zweepslagen dan doodstraf
bij deze meid
De dood was natuurlijk onbedoeld (maar niet vreemd bij 85 zweepslagen met een stalen kabel) maar de straf is wel aanvaardbaar?quote:Vorige maand overleed een jongen van 14 jaar die tot 85 zweepslagen was veroordeeld doordat de staalkabel waarmee hij werd geslagen zijn achterhoofd raakte en een fatale bloeding veroorzaakte. De knaap was betrapt toen hij op straat iets at tijdens de Ramadan (vastenmaand).
en daar is dat meisje natuurlijk veel beter mee geholpenquote:Op vrijdag 17 december 2004 13:07 schreef fayakill het volgende:
bij dit soort berichten krijg ik het gevoel van...gooi een grote abomb op het hele midden oosten, zijn we meteen af van al die achterlijke randdebielen. Dit is toch om ziek van te worden
fijn he, dat je voorziene one-liners ook echt voorbij komenquote:Op vrijdag 17 december 2004 13:39 schreef Re het volgende:
[..]
en daar is dat meisje natuurlijk veel beter mee geholpen
nou ja fijn zou ik het niet willen noemenquote:Op vrijdag 17 december 2004 13:44 schreef err het volgende:
[..]
fijn he, dat je voorziene one-liners ook echt voorbij komen
Daar is iedereen heel goed in ja, alleen de elementen die je aanstaan eruit te pikken en als "waarachtig" te bestempelen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Valt me op dat je erg selectief bent met wat je wel en niet tot de echte Islam wilt rekenen, BSB, als het dingen als dit is dan sta je ineens te gillen dat DIT geen echte islam is, maar als het in je straatje past dan is het wel weer echte islam.
Op zich kan ik het me best indenken dat BSB deze gebeurtenis los wil zien van de Islam. Nee, dit is inderdaad niet wat de islam beoogt. Maar BSB zou wel zo eerlijk moeten zijn om toe te geven dat de op de Islam gebaseerde Sharia-wetten dit alles gewoon toelaten. Volgens de Sharia is de opgelegde straf aan het meisje terecht...quote:Op vrijdag 17 december 2004 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Valt me op dat je erg selectief bent met wat je wel en niet tot de echte Islam wilt rekenen, BSB, als het dingen als dit is dan sta je ineens te gillen dat DIT geen echte islam is, maar als het in je straatje past dan is het wel weer echte islam.
Wat houden die termen in?quote:Op vrijdag 17 december 2004 13:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Misschien kan BSB even het idee rond zina (en dan specifiek zina bil jabr uitleggen?
Zijn de correcte termen uit de shari'a hoor, BSB, dus vrij islamitisch lijkt me.
LOLquote:Op vrijdag 17 december 2004 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Valt me op dat je erg selectief bent met wat je wel en niet tot de echte Islam wilt rekenen, BSB
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |