abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:33:14 #51
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24031195
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:19 schreef Deetch het volgende:
Ach ja in de moslim jaartelling is het ongeveer 1420 en in 1420 na christus werden hier ook mensen om overspelingheid en het bezitten van een zwarte kat en een bezem opgehangen, gestenigd, verbrand etc.
Gewoon 600 jasar geduld hebben, dan komt alles goed in die landen.
Nee hoor... in 1982 was het 1500. Heb ik zelf nog meegemaakt

------------------------------------------------------------------------------
Gematigde moslims, die vechten voor een wat humanere samenleving en minder middeleeuwse wetgeving zien hun vooruitgang nu afkalven door de houding van het westen tegenover de arabische landen.
Dat is erg jammer.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:33:14 #52
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24031196
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ga 'es effe aan de gemiddelde Nederlandse moslim vragen wat hij/zij hiervan vindt...
ben ik ook benieuwd naar, mits je je vraag juist formuleert: Wat vindt u van de Sharia?
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:45:52 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24031376
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:33 schreef err het volgende:

[..]

ben ik ook benieuwd naar, mits je je vraag juist formuleert: Wat vindt u van de Sharia?
ik denk dat gedeeltes van de Shiara hier zelfs door autochtonen wel degelijk gewenst is, het is alleen jammer dat er een aantal erg belachelijke regels zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:47:33 #54
44699 err
pi_24031405
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:45 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat gedeeltes van de Shiara hier zelfs door autochtonen wel degelijk gewenst is, het is alleen jammer dat er een aantal erg belachelijke regels zijn
over welke gedeeltes van de shiara heb je het dan?
pi_24031464
En die staat wil/heeft atoombommen...ziet iemand het probleem al?
pi_24031516
Bizar...Dit sluit wel aan bij een docu die we gister bij de studie te zien kregen over rechtspraak bij vrouwen in Iran. Ze maken gewoon 0,0% kans daar, wat ze ook zeggen, roepen, getuigen erbij halen. De man hoeft maar 1x te zeggen dat het niet waar is en krijgt gelijk, zonder dat hij ook maar enig bewijs heeft. Heel vreemd om naar te kijken...
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_24031551
Een heel eng land, dat is het, brr
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24031614
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:13 schreef ArcticBlue het volgende:

[..]

En daarom mag dit nieuws dus niet in nieuws en achtergronden geplaatst worden?
Lezen! het gaat om de manier waarop het gebracht wordt.
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:05:58 #59
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24031664
Dit geloof je toch niet. Wat is dat voor zieke familie, een broer die zijn zus zwanger maakt, dat komt nooit voor in een gezonde familie of wel Err ?

Dit is alles behalve de Islam, de Islam is rechtvaardig, je denkt toch niet dat iemand die zijn zus verkracht zelf vrijuit gaat en zelfs zelf de staalkabel mag hanteren. Uiteraard ben ik niet tegen dergelijke lijfstraffen als ze daadwerkelijk zijn voorgeschreven als dit te bewijzen is d.m.v. Koranversen en hadiths. Maar elk weldenkend mens moet weten dat dit geestesziek is, de verkrachtte doden, en de verkrachter mee laten doen met de bingo

Nee, dit is typisch weer een bericht van een zeer extreem-rechtse user die uiteraard weer op Akkersloot-achtige wijze de Islam onderuit probeert te halen en de stijl van wijlen Theo van G. probeert te klonen en dan zegt:"Ik wil discussie". Dag, doei

Oh ja

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:07:28 #60
39158 confined
breaking the waves
pi_24031696
Ik vind het echt misselijkmakend om te lezen. In veel landen waar Islamitische wetgeving geldt, hebben vrouwen die verkracht zijn minstens een paar mannelijke getuigen nodig die bij de penetratie aanwezig waren om de verkrachting te bewijzen. Daarentegen heb jee een veelvoud aan vrouwelijke getuigen nodig en een mannelijke getuige om hetzelfde te kunnen bewijzen. Dikke pech dus als je slechts een vrouwelijke getuige hebt...

Maar goed, kijk ook eens op de site van Human Rights Watch om meer van dit soort achterlijke dingen te lezen. In Turkije bijvoorbeeld (ja, en dat wil bij de EU), worden vrouwen vaak gedwongen tot maagdelijkheidscontroles. Volgens de overheid is dat niet verplicht, maar doe als vrouw maar eens aangifte bij de politie. Dan loop je het risico dat je zelf in de cel belandt en door politieagenten verkracht wordt.

Wat dat betreft zou er wereldwijd veel meer druk moeten worden uitgeoefend om vrouwenrechten te respecteren en te verbeteren.
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:10:50 #61
13462 BansheeBoy
pi_24031753
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 09:58 schreef err het volgende:

[..]

daar sta ik nog steeds achter hoor..ik wacht met smart op Bansheeboy en co die dit goed gaan praten.
Ja, ik praat lijfstraffen goed. Ik ben Moslim, dus accepteer ik onvolwaardig de wetten van Allah, uiteraard alleen in een land waar daadwerkelijk de Shari3a van toepassing is, tevens moet dit wel rechtvaardig geschieden. De dader moet zwaarder gestraft worden en met de vrouw moet men in dit geval meer genadig zijn uit begrip voor haar situatie

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_24031768
Staalkabels?
Er staat letterlijk in de Shari'a (is mij verteld door een Iraanse man) dat het doel van die geselingen de vernedering op zich is en dat de arm die gesel daarnaast tegelijkertijd een Koran onder de arm moet houden (zodat de slagen niet te hard worden.) Mijn kennis is ook een keer gegeseld, en hij kon een maand of zo zijn bed niet af van de pijn. Met één slag lag hij al tegen de grond en toen moest hij er nog 49.

Ook staat er letterlijk dat geestelijk gehandicapten niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor dit soort dingen. Of dat een vonnis opgeshcort dient te worden als de ter dood veroordeelde berouw toont. Dit klopt dus van geen kanten.

Deze situatie is een typisch voorbeeld hoe rechtspraak en algehele consensus af is gebogen in de richting van de mannelijke dominante interpretatie.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:14:17 #63
13462 BansheeBoy
pi_24031817
Wat hier door onze extreem-rechtse "collega" wordt gepost in de OP is absoluut tegenstrijdig met de Islam. Een gek of iemand die geestelijk gehandicapt is is vrijgesteld van dergelijke straffen !

vrijdag 17 december 2004 @ 11:18:39 #64
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24031904
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:47 schreef err het volgende:

[..]

over welke gedeeltes van de shiara heb je het dan?
handjes afhakken bij diefstal, stokslagen bij criminaliteit etc.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:38:22 #65
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_24032242
Helaas denk ik dat je/we/de internationale gemeenschap hier niets aan kunnen doen.

Totdat de gehele wereldbevolking de Universele Rechten van de Mens erkent, zal er weinig veranderen. Door de eeuwen heen hebben een aantal godsdiensten zo ontiegelijk veel macht verworven over hun volgelingen dat een verandering in mentaliteit bijna ondenkelijk is.

Zolang de mens niet opkomt voor de rechten van een ander en van zichzelf is weinig verandering mogelijk. Religeuze regimes als die van Iran of die waar de VS naar toe werkt, werken de benodigde veranderingen alleen maar tegen. Een vicieuze circel waar moeilijk uit te komen is.

Synchrome Globale Verlichting is de enige optie die ik zie als korte termijn oplossing. De switch die nodig is voor dit soort verandering is zo immens dat geen mensen of groep mensen hier verandering in kan brengen, "devine intervention" is vereist. Verandering is mogelijk, maar dit gaat zo lang duren, dat je je afgaat vragen of het de moeite wel waard is, want in die tijd kunnen bewegingen met meer macht dan de gene waar jij voor strijd je tegen werken, dat je in een situatie komt dat je 1 stap vooruit gaat maar tegelijkertijd ook weer 2 achteruit wordt gedreven.

Ik pleit voor een drastische herstructurering van de opvoeding van kinderen wereldwijd. Als de opvoeding van kinderen, waar tijdens zij hun normen en waarden aanleren, zo gestroomlijnt wordt dat zij de met de juiste mentaliteit het "ware leven" ingaan, zodat zij in een positie staan om verandering te realiseren. Omdat zij met een hele generatie aan medestanders zijn.

Helaas is zo'n benodigde herstructurering ook een droom, want hiervoor zijn weer enorme politieke veranderingen benodigt die we er nooit of iig met extreem veel pijn en moeite er door kunnen krijgen. Helaas is een positie van macht, zoals die van een politicus, er een waar het behoudt van die machtspositie voorop staat, ten tweede komen de persoonlijk belangen en die van hun economische parters en sponsoren. Alleen komen zij er niet, een invloedrijk sociaalnetwerk is vereist.

Dus de verandering hoeven wij niet van bovenaf te verwachten. Verandering moet van onderaf komen, vanuit de maatschappij. Ik heb de hoop op een betere wereld terug gewonnen door acties van een platform als "Keer het Tij", een samenwerkingsverband van maatschappelijke organistaties die de handen ineen slaan om zelf met een alternatief te komen. Niet door in de bestaande kringen van machtspolitiek mee te spelen, maar door zelf na te denken over waardige alternatieven en deze ook daadwerkelijk op te gaan zetten.

Als wij de (wereld)burger kunnen overtuigen dat het anders kan, dat iedereen inclusief zijzelf er beter van wordt. Dan is het mogelijk om die veranderingen de plaats in te laten gaan nemen van huidige gevestige orde. MAW wat wij nodig hebben is een nieuwe revolutie. Een die verdergaat dan renaissance. Helaas geldt ook hier, dit proces van verandering kost immens veel tijd, en je kan ook maar beter accepteren dat je die verandering niet meer mee gaat maken in de tijd dat jij hier op aarde bent. Maar zolang jij actief je steenjte bijdraagt aan het realiseren van deze verandering komt deze er opden duur dan toch, want als je niets doet en denkt dat je te insignificant bent om iets te kunnen uitvoeren komen we er zeker nooit.

Ik kijk naar de vorige generaties en veracht hun voor hun asocialiteit. Dankzij hun zitten wij opgescheept met de problemen van bv nucleair afval waar we niets mee aan kunnen. Laten wij, de nieuwe generaties het goede voorbeeld zetten, en voor de komende generaties een iets betere wereld maken. Zodat zij in hun geschiedenis zien dat hun voorvaderen streden voor een betere wereld, niet voor hun zelf persoonlijk maar "for the greater good".

Net als een beter milieu, begint een betere samenleving (op locale of wereld schaal) bij jezelf.

De Soldaat van Oranje zei ooit eens:
"Het is mijn instelling, ik ben ook maar een mens, dus ik probeer ook maar op mijn manier met alle gebrekkige middelen; Ik probeer mee te helpen dat hele kleine beetje, aan het voorkomen dat we nog verder afglijden in moraal, in geweld, in egoisme, in materialisme, in een samenleving die automatisch dan zal eindigen in een volgende oorlog. [...] Het gaat allemaal gewoon door en als we er niets aan doen en het voor zoete koek accepteren, en de televisie uitdraaien als we de beelden van afschuw zien die ons voorgeschoteld worden, dan wordt het steeds erger en wennen we eraan. Later we er alsjeblieft niet aan wennen en laten we proberen, ieder op zijn manier met zijn beperkte middelen, proberen samen er ietsje beter van te worden. [...] Je moet constateren dat wij de samenleving zijn. Dus dat wij tot stand gebracht hebben wat jij nu net geconstateerd hebt, namelijk dat de normen en waarden zo verloederd zijn dat we ons niets meer van elkaar aantrekken. Het is jou schuld.. en mijn schuld. Als je iets wilt doen aan een andere samenleving, moet je beginnen met 's morgens in de spiegel te kijken."
pi_24032442
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:05 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Over 150 jaar hier live op de Dam die executies!
Over 150 jaar pas ? Binnen 30 jaar vrees ik eerder.
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:57:40 #67
44699 err
pi_24032653
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat hier door onze extreem-rechtse "collega" wordt gepost in de OP is absoluut tegenstrijdig met de Islam. Een gek of iemand die geestelijk gehandicapt is is vrijgesteld van dergelijke straffen !

He trek anders ff van leer tegen de "zeer extreem rechtse" krant die dit bericht vandaag op zn voorpagina heeft: Algemeen Dagblad.
pi_24032864
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:22 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Heil aan de Islamitische heilstaat.

Stelletje mafkezen daar, dit is nou precies het schrikbeeld wat veel Nederlanders hebben van de Islam . En terecht, als je dit leest.
Ik denk dat sommige christenen hier niet minder eng zijn hoor, als je ziet wat die mensen er af en toe voor denkbeelden op nahouden. Geen inentingen van jonge kinderen en dat soort gedoe, brrr.
pi_24032934
Hehe, heerlijke OP en nog waar ook

Maar goed, weer een bewijs van debielerij dat zo'n achterlijke cultuur laat zien. Ik vraag me toch wel is af, wordt je daar zo stom geboren of aangeleerd?
pi_24032970
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:14 schreef BansheeBoy het volgende:

Gaat heen en leest/bezint voor gij dwaze uitspraken doet.
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:13:11 #71
39158 confined
breaking the waves
pi_24033009
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:07 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik denk dat sommige christenen hier niet minder eng zijn hoor, als je ziet wat die mensen er af en toe voor denkbeelden op nahouden. Geen inentingen van jonge kinderen en dat soort gedoe, brrr.
Inentingen vind ik toch van een iets andere orde dan een verkracht kind ter dood veroordelen hoor... Bovendien enten steeds meer niet-gelovige, hoog-opgeleide ouders hun kinderen ook niet meer in.

Maar je hebt gelijk dat sommige Christenen ook erg eng zijn. Maar gebruk dan het voorbeeld van opblazen van abortusklinieken e.d. Aan de andere kant: welke Christelijke gemeenschappen schenden op zo massale wijze de rechten van de mens als gebruikelijk is in bepaalde Islamitische dictaturen (bv. Iran)? Steniging? Slaan met staalkabels? Vrouwen ter dood veroordelen omdat ze verkracht zijn? Als ik het verkeerd heb, laat het me dan weten...
pi_24033024
quote:

[..]

Ik denk dat sommige christenen hier niet minder eng zijn hoor.. brrr.
Ik heb zo'n vermoeden van wel
pi_24033068
quote:
Geen inentingen van jonge kinderen en dat soort gedoe, brrr.
Da's inderdaad net hetzelfde als tot drie keer toe afgeranseld te worden met een staalkabel om vervolgens opgehangen te worden.
pi_24033151
Iran

zweepslagen vind ik al genoeg
doodstraf kan niet .
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 17 december 2004 @ 12:21:24 #75
39158 confined
breaking the waves
pi_24033215
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 12:19 schreef Meki het volgende:
Iran

zweepslagen vind ik al genoeg
doodstraf kan niet .
Zweepslagen al genoeg? Waarvoor? Omdat je verkracht bent? Trouwens, het zijn geen zweepslagen, maar slagen met een staalkabel. Voor iemand die onschuldig is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')