je kan ook gewoon niet van aziatische films houden.... ik hou er zelf niet van, doe mij maar een Hollywood filmpje hoorquote:Op donderdag 16 december 2004 23:25 schreef Eluc het volgende:
[..]
Wellicht sta je er niet genoeg voor open?
ik denk eerder dat hij (bijna) geen films van Kurosawa en Tarkovsky heeft gezien. Af en toe stemmen op je favoriete regisseur tegen een onbekende regisseur kan wel, maar om dan te verkondigen dat Kurosawa geen recht heeft op de 5de ronde terwijl je niks van hem hebt gezien. Dan is het niet raar dat je daar commentaar op krijgt.quote:Op vrijdag 17 december 2004 01:11 schreef Retarded het volgende:
[..]
je kan ook gewoon niet van aziatische films houden.... ik hou er zelf niet van, doe mij maar een Hollywood filmpje hoor
Maar weinig van Japanse films houden betekend volgens mij niet dat een director niet goed is, toch? Als je het hebt over camerawerk dan is Kurosawa dus echt wel de absolute top hoor, het lukt je misschien niet het te zien doordat je de film niks aan vind.quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik ben het wel met Retarded eens. Ik hou niet echt van Japanse films.
Ik heb van Kurosawa de volgende films gezien: Ran, The Bodyguard, Seven Samurai en Tora Tora Tora. Ik vondt er allemaal vrij weinig tot niks aan. Mijn criteria voor films liggen waarschijnlijk veel anders dan bij jullie. Ik let ook op de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit, soundtrack e.d, niet alleen op het verhaal zoals (denk ik) heel veel mensen doen.
Een film als Pulp Fiction vindt ik briljant door het camerawerk, acteerwerk en de soundtrack. Daar kan in mijn optiek geen film van Kurosawa aan tippen. Om over Lord of the Rings nog maar niet te beginnen, want die heeft voor mij alles wat een film moet bevatten...
Het blijft tenslotten altijd een mening en die verschillen hier
Das nie helemaal waarquote:Op vrijdag 17 december 2004 10:21 schreef Hare het volgende:
Ow, en Tora Tora Tora heeft Kurosawa niet geregisseerd, en zelfs niet eens iets mee te maken gehad
quote:Tora! Tora! Tora! (1970) (Japanese sequences) (uncredited)
Maar je bent het er toch wel mee eens dat dat totaal helemaal niks zegt over de kwaliteit van de regisseur waar dit tournooi nu eenmaal om draait?quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
Maar goed samengevat: ik hou niet van Aziatische films. Doe mij maar de betere Hollywood films!
Om het nog erger te maken, Lean is nooit ook maar gevraagd om deze film te regisseren. Was alleen maar een lokkertje ofzo.quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:02 schreef Sokolsky het volgende:
Het was de bedoeling dat Kurosawa het Japanse gedeelte van Tora! Tora! Tora! zou maken. Hij zou dan samenwerken met David Lean (Lawrence of Arabia, Bridge o/t River Kwai), die het Amerikaanse gedeelte voor zijn rekening zou nemen. Kurosawa had veel zin in de samenwerking met Lean, maar toen puntje bij paaltje kwam bleek deze vervangen te zijn door een veel onbekendere regisseur. Kurosawa heeft zich boos uit het project teruggetrokken en heeft vervolgens niet meer met Hollywood "geheuld".
Iemand kan nog zo een fanatstische regisseur zijn, als ik zijn films klote vind, dan vind ik hem toch automatisch minder dan een regisseur die misschien minder is, maar naar mijn smaak wel beter films heeft gemaakt...quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:07 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar je bent het er toch wel mee eens dat dat totaal helemaal niks zegt over de kwaliteit van de regisseur waar dit tournooi nu eenmaal om draait?
Dit zou een juist argument zijn in een beste film toernooi, maar niet hier, toch?
Daar ben ik het mee eensquote:Op vrijdag 17 december 2004 11:07 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar je bent het er toch wel mee eens dat dat totaal helemaal niks zegt over de kwaliteit van de regisseur waar dit tournooi nu eenmaal om draait?
Dit zou een juist argument zijn in een beste film toernooi, maar niet hier, toch?
quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
Over Andrei Tarkovsky kan ik niet oordelen want daar heb ik bijna niks van gezien. Zoiezo vindt ik Cameron erg goed door Titanic. (jaja shoot me)
Ik vraag me af wat je van Lawrence of Arabia vond. Goede beeld- en geluidskwaliteit, prachtig camera- en acteerwerk en prachtige soundtrack. Of vond jij van niet?quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
Mijn criteria voor films liggen waarschijnlijk veel anders dan bij jullie. Ik let ook op de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit, soundtrack e.d, niet alleen op het verhaal zoals (denk ik) heel veel mensen doen.
quote:Op vrijdag 17 december 2004 10:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik ben het wel met Retarded eens. Ik hou niet echt van Japanse films.
Ik heb van Kurosawa de volgende films gezien: Ran, The Bodyguard, Seven Samurai en Tora Tora Tora. Ik vondt er allemaal vrij weinig tot niks aan. Mijn criteria voor films liggen waarschijnlijk veel anders dan bij jullie. Ik let ook op de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit, soundtrack e.d, niet alleen op het verhaal zoals (denk ik) heel veel mensen doen.
Een film als Pulp Fiction vindt ik briljant door het camerawerk, acteerwerk en de soundtrack. Daar kan in mijn optiek geen film van Kurosawa aan tippen. Om over Lord of the Rings nog maar niet te beginnen, want die heeft voor mij alles wat een film moet bevatten...
Het blijft tenslotten altijd een mening en die verschillen hier
Over Andrei Tarkovsky kan ik niet oordelen want daar heb ik bijna niks van gezien. Zoiezo vindt ik Cameron erg goed door Titanic. (jaja shoot me)
Ik vind dat een goede film.quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:58 schreef Eluc het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat je van Lawrence of Arabia vond. Goede beeld- en geluidskwaliteit, prachtig camera- en acteerwerk en prachtige soundtrack. Of vond jij van niet?
Dat geldt voor mij ook, heel erg zelfs. Net als dat je een acteur of actrice afrekent op zijn of haar rollen geldt dat ook voor een regisseur. Daarom zal een Meryl Streep bij mij nooit hoog staan in een actrice lijst terwijl ik best weet dat zij heel goed is, maar haar rollen/haar films spreken me gewoon niet aan. Dat is ook iets wat een acteur maar ook regisseur (subjectief) goed maakt, het spelen in /regisseren van interessante films. Dat vind ik belangrijker dan kwalitief hoogstaand of niet.quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:20 schreef GFP het volgende:
Iemand kan nog zo een fanatstische regisseur zijn, als ik zijn films klote vind, dan vind ik hem toch automatisch minder dan een regisseur die misschien minder is, maar naar mijn smaak wel beter films heeft gemaakt...
En als je nou niet van epische shots houdt, of dat die je helemaal niks interesseren?quote:Op vrijdag 17 december 2004 15:04 schreef kamagurka het volgende:
Bovendien is met name Kurosawa een absolute voorloper wat betreft hoogstaand camerawerk en grote epische shots... en wel zodanig dat de meeste regisseurs van nu daar nog steeds een puntje aan kunnen zuigen
Tsja, dan kijk je maar naar 1000-in n dozijn kinderfilmpjes... jammer dat je dan aan zo'n tournament meedoet, maar tis niet anders.quote:Op vrijdag 17 december 2004 17:01 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat geldt voor mij ook, heel erg zelfs. Net als dat je een acteur of actrice afrekent op zijn of haar rollen geldt dat ook voor een regisseur. Daarom zal een Meryl Streep bij mij nooit hoog staan in een actrice lijst terwijl ik best weet dat zij heel goed is, maar haar rollen/haar films spreken me gewoon niet aan. Dat is ook iets wat een acteur maar ook regisseur (subjectief) goed maakt, het spelen in /regisseren van interessante films. Dat vind ik belangrijker dan kwalitief hoogstaand of niet.
[..]
En als je nou niet van epische shots houdt, of dat die je helemaal niks interesseren?
Zoals voetballiefhebbers die niet van mooie goals houden en enkel geïnteresseerd zijn in frommelgoalsquote:Op vrijdag 17 december 2004 17:01 schreef ranja het volgende:
En als je nou niet van epische shots houdt, of dat die je helemaal niks interesseren?
Zoiets jaquote:Op vrijdag 17 december 2004 19:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zoals voetballiefhebbers die niet van mooie goals houden en enkel geïnteresseerd zijn in frommelgoals
Als ik het over titanic heb of lotr, dan heb ik het over kinderfilmpjes ja... vind dat niet veel meer dan simpel vermaak voor pubermeisjes danwel puberjochies.quote:
als ie maar zit, rest boeit me nietquote:Op vrijdag 17 december 2004 19:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zoals voetballiefhebbers die niet van mooie goals houden en enkel geïnteresseerd zijn in frommelgoals
Natuurlijk, die staan echt op 1 t/m 4 van m'n films allertijdenquote:Op vrijdag 17 december 2004 20:09 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Als ik het over titanic heb of lotr, dan heb ik het over kinderfilmpjes ja... vind dat niet veel meer dan simpel vermaak voor pubermeisjes danwel puberjochies.
Maar ze zijn geliefd bij het grote publiek en de academyleden, dus volgens jouw definitie natuurlijk subliem![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |