abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24027628
quote:
Op donderdag 16 december 2004 23:25 schreef Eluc het volgende:

[..]

Wellicht sta je er niet genoeg voor open?
je kan ook gewoon niet van aziatische films houden.... ik hou er zelf niet van, doe mij maar een Hollywood filmpje hoor
pi_24029250
1. Martin Scorsese
2. Francis Ford Coppola
4. Akira Kurosawa
5. Ridley Scott
7. Roman Polanski
8. David Lynch

Eindelijk hebben spielberg en george lucas een moeilijke loting... die hadden er al lang uitgemoeten...
pi_24029253
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 01:11 schreef Retarded het volgende:

[..]

je kan ook gewoon niet van aziatische films houden.... ik hou er zelf niet van, doe mij maar een Hollywood filmpje hoor
ik denk eerder dat hij (bijna) geen films van Kurosawa en Tarkovsky heeft gezien. Af en toe stemmen op je favoriete regisseur tegen een onbekende regisseur kan wel, maar om dan te verkondigen dat Kurosawa geen recht heeft op de 5de ronde terwijl je niks van hem hebt gezien. Dan is het niet raar dat je daar commentaar op krijgt.
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:04:54 #36
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_24030744
Ik ben het wel met Retarded eens. Ik hou niet echt van Japanse films.

Ik heb van Kurosawa de volgende films gezien: Ran, The Bodyguard, Seven Samurai en Tora Tora Tora. Ik vondt er allemaal vrij weinig tot niks aan. Mijn criteria voor films liggen waarschijnlijk veel anders dan bij jullie. Ik let ook op de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit, soundtrack e.d, niet alleen op het verhaal zoals (denk ik) heel veel mensen doen.

Een film als Pulp Fiction vindt ik briljant door het camerawerk, acteerwerk en de soundtrack. Daar kan in mijn optiek geen film van Kurosawa aan tippen. Om over Lord of the Rings nog maar niet te beginnen, want die heeft voor mij alles wat een film moet bevatten...

Het blijft tenslotten altijd een mening en die verschillen hier

Over Andrei Tarkovsky kan ik niet oordelen want daar heb ik bijna niks van gezien. Zoiezo vindt ik Cameron erg goed door Titanic. (jaja shoot me )
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:21:47 #37
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24031044
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:04 schreef Morpheus2002 het volgende:

Ik heb van Kurosawa de volgende films gezien: Ran, The Bodyguard, Seven Samurai en Tora Tora Tora. Ik vondt er allemaal vrij weinig tot niks aan. Mijn criteria voor films liggen waarschijnlijk veel anders dan bij jullie. Ik let ook op de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit, soundtrack e.d, niet alleen op het verhaal zoals (denk ik) heel veel mensen doen.

Een film als Pulp Fiction vindt ik briljant door het camerawerk, acteerwerk en de soundtrack. Daar kan in mijn optiek geen film van Kurosawa aan tippen. Om over Lord of the Rings nog maar niet te beginnen, want die heeft voor mij alles wat een film moet bevatten...

Maar weinig van Japanse films houden betekend volgens mij niet dat een director niet goed is, toch? Als je het hebt over camerawerk dan is Kurosawa dus echt wel de absolute top hoor, het lukt je misschien niet het te zien doordat je de film niks aan vind.
Verder vind ik het wel een beetje vreemd dat je let op de beeld/audiokwaliteit. Vind ik een zeer vreemd criterium, want aangezien ze vroeger nog niet de middelen hadden om te filmen met de kwaliteit die er nu is, laat jij heel die periode maar vallen.

Ow, en Tora Tora Tora heeft Kurosawa niet geregisseerd, en zelfs niet eens iets mee te maken gehad
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  vrijdag 17 december 2004 @ 10:36:25 #38
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_24031235
Doordat ik dus wel veel waarde hecht aan beeld en geluidskwaliteit vindt ik het dus moeilijker om relatief oudere films te kijken.
Kurosawa zal best heel goed zijn (anders maak je niet zoveel films) maar als ik hem tegenover Jackson, Tarantino en Spielberg zet is voor mij de keuze snel gemaakt.

Maar goed samengevat: ik hou niet van Aziatische films. Doe mij maar de betere Hollywood films!
pi_24031308
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:21 schreef Hare het volgende:
Ow, en Tora Tora Tora heeft Kurosawa niet geregisseerd, en zelfs niet eens iets mee te maken gehad
Das nie helemaal waar

van imdb;
quote:
Tora! Tora! Tora! (1970) (Japanese sequences) (uncredited)
Where facts are few, experts are many.
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2004 @ 11:02:05 #40
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_24031600
Het was de bedoeling dat Kurosawa het Japanse gedeelte van Tora! Tora! Tora! zou maken. Hij zou dan samenwerken met David Lean (Lawrence of Arabia, Bridge o/t River Kwai), die het Amerikaanse gedeelte voor zijn rekening zou nemen. Kurosawa had veel zin in de samenwerking met Lean, maar toen puntje bij paaltje kwam bleek deze vervangen te zijn door een veel onbekendere regisseur. Kurosawa heeft zich boos uit het project teruggetrokken en heeft vervolgens niet meer met Hollywood "geheuld".
Sheridana +1
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:07:05 #41
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24031686
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 10:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
Maar goed samengevat: ik hou niet van Aziatische films. Doe mij maar de betere Hollywood films!
Maar je bent het er toch wel mee eens dat dat totaal helemaal niks zegt over de kwaliteit van de regisseur waar dit tournooi nu eenmaal om draait?

Dit zou een juist argument zijn in een beste film toernooi, maar niet hier, toch?
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:07:51 #42
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24031703
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:02 schreef Sokolsky het volgende:
Het was de bedoeling dat Kurosawa het Japanse gedeelte van Tora! Tora! Tora! zou maken. Hij zou dan samenwerken met David Lean (Lawrence of Arabia, Bridge o/t River Kwai), die het Amerikaanse gedeelte voor zijn rekening zou nemen. Kurosawa had veel zin in de samenwerking met Lean, maar toen puntje bij paaltje kwam bleek deze vervangen te zijn door een veel onbekendere regisseur. Kurosawa heeft zich boos uit het project teruggetrokken en heeft vervolgens niet meer met Hollywood "geheuld".
Om het nog erger te maken, Lean is nooit ook maar gevraagd om deze film te regisseren. Was alleen maar een lokkertje ofzo.
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:15:28 #43
21255 GFP
I'm H2O intoLerant...
pi_24031848
* 5e ronde

1. Martin Scorsese
2. Francis Ford Coppola
3. Kan me niet echt een mening vormen over Wilder...
4. Akira Kurosawa iemand die de grote mannen heeft geinspireerd...
5. Ridley Scott
6. Te weinig van Tarkovsky gezien...
7. David Fincher Ik hou niet van Polanski
8.Te weinig Capra gezien
You're probably wondering where you are. I'll tell you where you might be. You might be in the room that you die in. Up until now, you've simply sat in the shadows. So, you're going to watch yourself die today, Adam. Or do something about it.
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:20:43 #44
21255 GFP
I'm H2O intoLerant...
pi_24031940
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:07 schreef Hare het volgende:

[..]

Maar je bent het er toch wel mee eens dat dat totaal helemaal niks zegt over de kwaliteit van de regisseur waar dit tournooi nu eenmaal om draait?

Dit zou een juist argument zijn in een beste film toernooi, maar niet hier, toch?
Iemand kan nog zo een fanatstische regisseur zijn, als ik zijn films klote vind, dan vind ik hem toch automatisch minder dan een regisseur die misschien minder is, maar naar mijn smaak wel beter films heeft gemaakt...
You're probably wondering where you are. I'll tell you where you might be. You might be in the room that you die in. Up until now, you've simply sat in the shadows. So, you're going to watch yourself die today, Adam. Or do something about it.
  vrijdag 17 december 2004 @ 11:24:45 #45
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_24032005
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:07 schreef Hare het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens
pi_24033295
quote:
Over Andrei Tarkovsky kan ik niet oordelen want daar heb ik bijna niks van gezien. Zoiezo vindt ik Cameron erg goed door Titanic. (jaja shoot me )
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_24036724
1. Martin Scorsese vs. George Lucas
2. Francis Ford Coppola vs. Stanley Kubrick
3. Billy Wilder vs. John Carpenter
4. Akira Kurosawa vs. Steven Spielberg
5. Ridley Scott vs. Fritz Lang
7. Roman Polanski vs. David Fincher
8. David Lynch vs. Frank Capra

"Piece of cake"
pi_24037003
quote:
Mijn criteria voor films liggen waarschijnlijk veel anders dan bij jullie. Ik let ook op de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit, soundtrack e.d, niet alleen op het verhaal zoals (denk ik) heel veel mensen doen.
Ik vraag me af wat je van Lawrence of Arabia vond. Goede beeld- en geluidskwaliteit, prachtig camera- en acteerwerk en prachtige soundtrack. Of vond jij van niet?
  vrijdag 17 december 2004 @ 14:59:50 #49
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24037049
quote:

Sorry, maar omdat ze vroeger niet de middelen hadden om de kwaliteit te leveren van nu, heeft niks te maken of het een goede regisseur is of niet. En het niet houden van aziatische films vind ik ook niet echt een sterk argument. Maar iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
En trouwens denk ik dat de meeste hier vooral letten op camarawerk, soundtrack, etc. en niet alleen op het verhaal.
  vrijdag 17 december 2004 @ 15:04:01 #50
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_24037144
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 14:58 schreef Eluc het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat je van Lawrence of Arabia vond. Goede beeld- en geluidskwaliteit, prachtig camera- en acteerwerk en prachtige soundtrack. Of vond jij van niet?
Ik vind dat een goede film. Maar voor mij niet de 25ste plek waard in de IMDB Top 250
pi_24037159
Bovendien is met name Kurosawa een absolute voorloper wat betreft hoogstaand camerawerk en grote epische shots... en wel zodanig dat de meeste regisseurs van nu daar nog steeds een puntje aan kunnen zuigen
Die getruckeerde CGI animefoefjes van LOTR of titanic zou ik daarmee niet durven vergelijken, dat heeft totaal geen "substance" verder
pi_24039373
5e ronde

1. Martin Scorsese vs. George Lucas optiefen met Lucas! Wat doet ie hier uberhaupt????
2. Francis Ford Coppola vs. Stanley Kubrick Coppola is goed, Kubrick is veel beter
3. Billy Wilder vs. John Carpenter weg met dat pulpregisseurtje
4. Akira Kurosawa vs. Steven Spielberg Mega-eitje!
5. Ridley Scott vs. Fritz Lang
6. Andrei Tarkovsky vs. James Cameron De 1 maakt kunstwerken voor de ziel, de ander maakt hapklare Hollywoodbrokken voor de portemonee, eitje dus
7. Roman Polanski vs. David Fincher
8. David Lynch vs. Frank Capra maakt me niet uit wie er doorgaat.....

Hollywood domineert de laatste 16. Onbegrijpelijk dat Spielberg, Lucas, Cameron, Carpenter, Scott en Fincher ZO ver zijn gekomen. Raar zo'n lijstje zonder Ozu, Fellini, Pasolini, Bresson, Hitchcock, Melville, Paradjanov, Dreyer, Murnau, Renoir, Visconti, Bergman, Welles of andere grote namen uit de historie van de cinema. Zelfs jammer dat potentiele meesters zoals Kitano of Wong Kar-Wai ontbreken. Veel mensen prefereren toch veilig, luchtig en recent Hollywoodwerk laat de lijst maar weer eens zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fabulousbakerboy op 17-12-2004 16:57:11 ]
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:01:18 #53
13973 ranja
image means nothing
pi_24039632
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 11:20 schreef GFP het volgende:
Iemand kan nog zo een fanatstische regisseur zijn, als ik zijn films klote vind, dan vind ik hem toch automatisch minder dan een regisseur die misschien minder is, maar naar mijn smaak wel beter films heeft gemaakt...
Dat geldt voor mij ook, heel erg zelfs. Net als dat je een acteur of actrice afrekent op zijn of haar rollen geldt dat ook voor een regisseur. Daarom zal een Meryl Streep bij mij nooit hoog staan in een actrice lijst terwijl ik best weet dat zij heel goed is, maar haar rollen/haar films spreken me gewoon niet aan. Dat is ook iets wat een acteur maar ook regisseur (subjectief) goed maakt, het spelen in /regisseren van interessante films. Dat vind ik belangrijker dan kwalitief hoogstaand of niet.
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 15:04 schreef kamagurka het volgende:
Bovendien is met name Kurosawa een absolute voorloper wat betreft hoogstaand camerawerk en grote epische shots... en wel zodanig dat de meeste regisseurs van nu daar nog steeds een puntje aan kunnen zuigen
En als je nou niet van epische shots houdt, of dat die je helemaal niks interesseren?
pi_24042638
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:01 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat geldt voor mij ook, heel erg zelfs. Net als dat je een acteur of actrice afrekent op zijn of haar rollen geldt dat ook voor een regisseur. Daarom zal een Meryl Streep bij mij nooit hoog staan in een actrice lijst terwijl ik best weet dat zij heel goed is, maar haar rollen/haar films spreken me gewoon niet aan. Dat is ook iets wat een acteur maar ook regisseur (subjectief) goed maakt, het spelen in /regisseren van interessante films. Dat vind ik belangrijker dan kwalitief hoogstaand of niet.
[..]

En als je nou niet van epische shots houdt, of dat die je helemaal niks interesseren?
Tsja, dan kijk je maar naar 1000-in n dozijn kinderfilmpjes... jammer dat je dan aan zo'n tournament meedoet, maar tis niet anders.
  vrijdag 17 december 2004 @ 19:47:11 #55
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24043509
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 17:01 schreef ranja het volgende:
Zoals voetballiefhebbers die niet van mooie goals houden en enkel geïnteresseerd zijn in frommelgoals
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 17 december 2004 @ 19:58:34 #56
13973 ranja
image means nothing
pi_24043815
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 19:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

Zoals voetballiefhebbers die niet van mooie goals houden en enkel geïnteresseerd zijn in frommelgoals
Zoiets ja Nou nee, als je dan de vergelijking maakt, je hebt fans van het taliaanse voetbal, van het braziliaanse en van het engelse, totaal verschillend maar allemaal voetbal.

en Kamagurka, kinderfilmpjes
pi_24044079
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 19:58 schreef ranja het volgende:

en Kamagurka, kinderfilmpjes
Als ik het over titanic heb of lotr, dan heb ik het over kinderfilmpjes ja... vind dat niet veel meer dan simpel vermaak voor pubermeisjes danwel puberjochies.

Maar ze zijn geliefd bij het grote publiek en de academyleden, dus volgens jouw definitie natuurlijk subliem
pi_24044262
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 19:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

als ie maar zit, rest boeit me niet
als we maar winnen, maakt niet uit hoe

daarom is voetbal niet met film te vergelijken
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:17:42 #59
13973 ranja
image means nothing
pi_24044268
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 20:09 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Als ik het over titanic heb of lotr, dan heb ik het over kinderfilmpjes ja... vind dat niet veel meer dan simpel vermaak voor pubermeisjes danwel puberjochies.

Maar ze zijn geliefd bij het grote publiek en de academyleden, dus volgens jouw definitie natuurlijk subliem
Natuurlijk, die staan echt op 1 t/m 4 van m'n films allertijden
Kan ook niet wachten op Titanic 2

volgens mij ben ik de enige die Titanic nog niet gezien heeft. en dat ondanks Kate
pi_24044435
ik heb tit ook nog nooit helemaal gezien, ondanks KW (een van de weinige KW-films die ik niet afstreep)
  vrijdag 17 december 2004 @ 20:24:59 #61
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_24044484
Dat jullie in discussie gaan met mensen die FIGHT CLUB niet goed vinden

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')