Dat geldt voor mij ook, heel erg zelfs. Net als dat je een acteur of actrice afrekent op zijn of haar rollen geldt dat ook voor een regisseur. Daarom zal een Meryl Streep bij mij nooit hoog staan in een actrice lijst terwijl ik best weet dat zij heel goed is, maar haar rollen/haar films spreken me gewoon niet aan. Dat is ook iets wat een acteur maar ook regisseur (subjectief) goed maakt, het spelen in /regisseren van interessante films. Dat vind ik belangrijker dan kwalitief hoogstaand of niet.quote:Op vrijdag 17 december 2004 11:20 schreef GFP het volgende:
Iemand kan nog zo een fanatstische regisseur zijn, als ik zijn films klote vind, dan vind ik hem toch automatisch minder dan een regisseur die misschien minder is, maar naar mijn smaak wel beter films heeft gemaakt...
En als je nou niet van epische shots houdt, of dat die je helemaal niks interesseren?quote:Op vrijdag 17 december 2004 15:04 schreef kamagurka het volgende:
Bovendien is met name Kurosawa een absolute voorloper wat betreft hoogstaand camerawerk en grote epische shots... en wel zodanig dat de meeste regisseurs van nu daar nog steeds een puntje aan kunnen zuigen
Tsja, dan kijk je maar naar 1000-in n dozijn kinderfilmpjes... jammer dat je dan aan zo'n tournament meedoet, maar tis niet anders.quote:Op vrijdag 17 december 2004 17:01 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat geldt voor mij ook, heel erg zelfs. Net als dat je een acteur of actrice afrekent op zijn of haar rollen geldt dat ook voor een regisseur. Daarom zal een Meryl Streep bij mij nooit hoog staan in een actrice lijst terwijl ik best weet dat zij heel goed is, maar haar rollen/haar films spreken me gewoon niet aan. Dat is ook iets wat een acteur maar ook regisseur (subjectief) goed maakt, het spelen in /regisseren van interessante films. Dat vind ik belangrijker dan kwalitief hoogstaand of niet.
[..]
En als je nou niet van epische shots houdt, of dat die je helemaal niks interesseren?
Zoals voetballiefhebbers die niet van mooie goals houden en enkel geïnteresseerd zijn in frommelgoalsquote:Op vrijdag 17 december 2004 17:01 schreef ranja het volgende:
En als je nou niet van epische shots houdt, of dat die je helemaal niks interesseren?
Zoiets jaquote:Op vrijdag 17 december 2004 19:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zoals voetballiefhebbers die niet van mooie goals houden en enkel geïnteresseerd zijn in frommelgoals
Als ik het over titanic heb of lotr, dan heb ik het over kinderfilmpjes ja... vind dat niet veel meer dan simpel vermaak voor pubermeisjes danwel puberjochies.quote:
als ie maar zit, rest boeit me nietquote:Op vrijdag 17 december 2004 19:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zoals voetballiefhebbers die niet van mooie goals houden en enkel geïnteresseerd zijn in frommelgoals
Natuurlijk, die staan echt op 1 t/m 4 van m'n films allertijdenquote:Op vrijdag 17 december 2004 20:09 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Als ik het over titanic heb of lotr, dan heb ik het over kinderfilmpjes ja... vind dat niet veel meer dan simpel vermaak voor pubermeisjes danwel puberjochies.
Maar ze zijn geliefd bij het grote publiek en de academyleden, dus volgens jouw definitie natuurlijk subliem![]()
Wat een belachelijk opmerking. Dat je Titanic een kinderfilm vind kan ik nog enigzins inkomen, maar LOTR......quote:Op vrijdag 17 december 2004 20:09 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Als ik het over titanic heb of lotr, dan heb ik het over kinderfilmpjes ja... vind dat niet veel meer dan simpel vermaak voor pubermeisjes danwel puberjochies.
Maar ze zijn geliefd bij het grote publiek en de academyleden, dus volgens jouw definitie natuurlijk subliem![]()
Tja, ik dacht dat iedereen zo onderhand wel wederzijds gebrainwashed en gelobotomiseerd was om mensen die tegen het dogma prediken links te laten liggen... misschien heeft FTR nog een toekomstquote:Op vrijdag 17 december 2004 20:26 schreef kinky_queen het volgende:
Dat jullie in discussie gaan met mensen die FIGHT CLUB niet goed vinden
Laat ik maar achterwege laten wat ik van jouw geneuzel over aziatische/ oude films vind danquote:Op vrijdag 17 december 2004 21:13 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Wat een belachelijk opmerking. Dat je Titanic een kinderfilm vind kan ik nog enigzins inkomen, maar LOTR......
LOTR staat natuurlijk zomaar zo hoog in alles lijsten, de DVD's verkopen ook zomaar zo goed?
En hou nog toch eens op met dat eeuwige Hollywood gezeik.....BAH.
Ik vindt je mening zwaar overdreven en ook totaal ongegrond!!
quote:Op vrijdag 17 december 2004 15:04 schreef kamagurka het volgende:
Bovendien is met name Kurosawa een absolute voorloper wat betreft hoogstaand camerawerk en grote epische shots... en wel zodanig dat de meeste regisseurs van nu daar nog steeds een puntje aan kunnen zuigen
Spielberg heeft een aantal meesterwerken gemaakt die mij diep aan het hart liggen, en heeft op zijn manier evengoed de wetten van de cinema herschreven. Zijn manier van filmen en regie zijn onmiskenbaar, bijv. shots van massapaniek zoals in jaws of sugarland express zijn sindsdien tot in het treurige gekopieerd (met name door hemzelfquote:Op zaterdag 18 december 2004 12:53 schreef ranja het volgende:
[..]
je stemt zelf op Spielberg en niet op de door jou blijkbaar zo gewaardeerde Kurusowa?
Hoe is Spielberg met de epische beelden? En bv Polanski?
Nee hoor, maar het viel me ineens op dat je ondanks je lofzang toch tegen hem (nou ja, voor de ander) hebt gestemd. Overigens zijn mijn voorgaande opmerkingen allemaal in het algemeen en niet voor of tegen een bepaalde regisseur.... vanwege je opmerking dat Kurosawa meester is in epische shots zorgde voor mijn reactie van ' jamaar als je dat nou niks doet/niet belangrijk vindt'.quote:Op zaterdag 18 december 2004 14:29 schreef kamagurka het volgende:
Maar ga je nu opeens al mijn keuzes tegen het licht houden omdat ik iemands mening een afstoffer heb gegeven ranja?
Gelukkig maarquote:Op zaterdag 18 december 2004 16:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee hoor, maar het viel me ineens op dat je ondanks je lofzang toch tegen hem (nou ja, voor de ander) hebt gestemd. Overigens zijn mijn voorgaande opmerkingen allemaal in het algemeen en niet voor of tegen een bepaalde regisseur.... vanwege je opmerking dat Kurosawa meester is in epische shots zorgde voor mijn reactie van ' jamaar als je dat nou niks doet/niet belangrijk vindt'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |