Ik zou een E-MU kaart aanraden.quote:Op woensdag 15 december 2004 16:23 schreef Disorder het volgende:
Ik ben nog niet zo lang bezig:
- Behringer BCR2000 midi controller
- M Audio E49 midi keyboard
Software:
- Reason 2.5
- Cubase sx 2.2
Nog in de planning:
- Monitorset
- Audiophile geluidskaart
- Korg Kaos Pad 2
Nog een foto die ik een tijdje geleden heb genomen. Inmiddels is alles beter gepositioneerd:
[afbeelding]
Binnenkort dus uitbreiden. Loonstrookje zit er vast weer aan te komen
ik denk dat iedere muzikant uit verveling wel eens hardstyle maaktquote:Op woensdag 15 december 2004 16:26 schreef SoSolid het volgende:
aight, dat eerste vind ik wel vet, dat hardstyle enzo niet, heb je toevallig wat op i-net staan?![]()
Zijn die duur? En wat is er zo goed aan?quote:Op woensdag 15 december 2004 16:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik zou een E-MU kaart aanraden.
En dan vooral de 1212..
Waar zijn die precies voor? Ik ben nog redelijk groenquote:Op woensdag 15 december 2004 16:58 schreef search64 het volgende:
199 euro bij de feedback, heeft supergoede converters voor die prijsklasse.
Nou, de DSP effecten zitten bijv op de kaart. Dat ontlast je PC sowiesoquote:Op woensdag 15 december 2004 16:56 schreef Disorder het volgende:
[..]
Zijn die duur? En wat is er zo goed aan?
Is het alleen maar voor effecten of kan hij ook bv. wave-synthesis doen?quote:Op woensdag 15 december 2004 17:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nou, de DSP effecten zitten bijv op de kaart. Dat ontlast je PC sowieso
En in die prijsklasse is het echt een topkaart. Lees de reviews er maar op na!.
Hey J, ik heb precies dezelfde!!!! Hulde voor de keuze!! (heel fijn ding!!)quote:Op woensdag 15 december 2004 16:55 schreef search64 het volgende:
Ik gebruik enkel mijn computertje met reason 2.5 en cubase sx 2.0 met een bak softsynths, en sinds kort een hele geile Edirol PCR-50 controller keyboard.
[afbeelding]
Groter plaatje;
http://www.edirol.com/products/info/images/pcr50_top_L.jpg
Zeker, ze worden niet voor niks ook in Digidesign's ProTools-hardware gebruiktquote:Op woensdag 15 december 2004 16:58 schreef search64 het volgende:
199 euro bij de feedback, heeft supergoede converters voor die prijsklasse.
Ik geloof dat de 1212 er alleen in de M versie is.quote:Op maandag 20 december 2004 16:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker, ze worden niet voor niks ook in Digidesign's ProTools-hardware gebruiktMaar let op: alleen de m-versies van de E-mu 0404, 1212 en 1820 hebben die mooie convertors he!
Je kunt monitors in grofweg 2 keer in 2 groepen splitsen. Allereerst heb je nearfield en farfield monitors, wat de luisterafstand aangeeft. Nearfield monitors zijn niet al te groot bedoeld voor op je bureau, om van een kleine afstand te beluisteren. Farfield monitors zijn gigantische kasten, om ver weg te zetten. Je moet daar uiteraard ook wel de ruimte voor hebben. De ideale studio heeft ten minste 3 setjes staan: gigantische farfields, mooie nearfields en een setje kleine crapspeakers, zodat je grofweg voor elke situatie kunt luisteren wat er met je mix gebeurt.quote:Op maandag 20 december 2004 17:58 schreef Disorder het volgende:
Eerlijke monitors kan ik inderdaad wel gebruiken. Maar wat maakt deze nou zo goed? En waarom zie je soms dat monitors individueel worden verkocht, in plaats van in een set? En wat is het verschil tussen passief, actief, nearfield, etc.?
Kortom, wie leert me het een en ander over monitors voordat ik mijn portemonnee trek?
Holy shit, een verslag was ook al weer niet nodigquote:
Nou, passieve monitors sluit je aan zoals "gewone speakers", dus met speakerdraad aan je versterker. Actieve monitors hebben meestal XLR en/of jack-aansluitingen. Die kun je dus zo van je geluidskaart/mixer/wat voor bron dan ook aansluiten.quote:Op maandag 20 december 2004 18:19 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik heb geen mixer. Ik heb ook nog geen fatsoenlijke geluidskaart. Moet ik dus eerst een mixer kopen (zoals in bovenste foto van dit topic?) om een setje monitors te kunnen gebruiken? Ik dacht dat ik ze net als gewone speakers gewoon kon aansluiten, maar blijkbaar gaat dat iets anders.
Ah ja, inderdaad, en van de 0404 is er helemaal geen M-versie. Dus die keus heb je alleen bij de 1820. Ik was er vanuit gegaan dat je bij alle modellen kon kiezen, maar blijbkaar niet.quote:Op maandag 20 december 2004 18:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik geloof dat de 1212 er alleen in de M versie is..
Dat klinkt verstandigquote:Op maandag 20 december 2004 18:30 schreef Disorder het volgende:
Ik denk dat ik dus als eerste maar eens een mooie geluidskaart moet kopen en daarna een set actieve nearfield monitors. Dat zou genoeg moeten zijn. Voorlopig dus gewoon afmixen met mijn koptelefoon. Dat is in ieder geval beter dan de speakers die ik nu heb.
Ik neem ook dingen op ja... Damn ik wist wel dat ik iets vergeten was...quote:Op maandag 20 december 2004 18:37 schreef Tijn het volgende:
Wow Armani, dat ziet er best wel tof uit
Neem je ook dingen op? Zo ja, wat gebruik je daarvoor?
Behringer 2031Aquote:Op maandag 20 december 2004 18:43 schreef Disorder het volgende:
Als ik op de site van Feedback eens kijk, zie ik aardig wat monitors. Welke zouden jullie me aanraden? Ik zit in de budget klasse, ben ik bang. Ik ben dus op zoek naar een actieve nearfield monitor.
Wat een onzin zeg,quote:Op maandag 20 december 2004 22:04 schreef MaartenHG het volgende:
Behringer is troep, zeker niet aan te raden!
Ik baseer dat op eigen ervaringen. Je hoort gewoon dat Behringer (of het nou een mixer of een monitor is) inferieur is. Ga voor een Mackie of zoals eerder gezegd, een KRK monitor. Wel wat duurder, maar kwaliteit is tig keer beter.quote:Op maandag 20 december 2004 22:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg,!
Waar baseer je dat op?.
BS! NIet alles is kwaliteit maar sommige dingen van Behringer springen er gewoon uit. Maar als professional weet je delke dingen je moet hebben, gewoon door te testen en te luisteren. Prijs bepaalt niet altijd de kwaliteit.quote:Op maandag 20 december 2004 22:04 schreef MaartenHG het volgende:
Behringer is troep, zeker niet aan te raden!
Neem je normaal niet op met een sequencer? Met cubase kan je toch ook opnemen?quote:Op maandag 20 december 2004 18:42 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Ik neem ook dingen op ja... Damn ik wist wel dat ik iets vergeten was...
Ik doen aan Harddisc Recordingmet de Tascam DV RA 1000.
Vroeger veel Trance gemaakt, nu maak ik meerendeel Ambient of af en toe filmmuziek (geen opdrachten thouh, alleen mijn eigen fantasie)
Alleen sinds mijn verhuizing, kan ik het spul niet kwijt... Nu moet ik een ruimte zien te vinden waar ik het weer kwijt kan
Sequencers zijn van oorsprong dingen om synthesizers mee aan te sturen. Met de uitvinding van MIDI in de jaren '80 is die functie behoorlijk uitgebreid, maar in principe stuur je nog altijd dingen aan met een sequencer en neem je er geen audio mee op.quote:Op maandag 20 december 2004 23:27 schreef bierglas het volgende:
[..]
Neem je normaal niet op met een sequencer? Met cubase kan je toch ook opnemen?
Of kan je met harddisks opnemen om later nog eens te remasteren?
Waarmee heb je 'em vergeleken?quote:Op dinsdag 21 december 2004 01:47 schreef MaartenHG het volgende:
Ik heb een Behringer condensator mic getest en ik vind hem echt ruk klinken, sorry!
Met een sequencer neem ik mijn noten op, om zo mijn compositie te bewaren. Met harddiscrecording neem ik het geluid van de sequence (compositie) per spoor op om inderdaad later te remasteren of later nog iets bij te voegen.quote:Op maandag 20 december 2004 23:27 schreef bierglas het volgende:
[..]
Neem je normaal niet op met een sequencer? Met cubase kan je toch ook opnemen?
Of kan je met harddisks opnemen om later nog eens te remasteren?
Ja Jezus, je gaat toch geen microfoon van 100 euro vergelijken met een Neumann die 10x zoveel kostquote:Op dinsdag 21 december 2004 02:01 schreef MaartenHG het volgende:
[..]
Toevallig, was net mijn post aan het editten, check hierboven.
Idd, die nieuwe midi-controllers, bcr-hoe-heet-het ook alweer, die zijn volgens mij erg okee, de fader versie heeft zelfs moving faders - en de koptelefoon-amplifier-bakken lijken me ook erg bruikbaar. Of je veel behringer in je audio-signaalpad wil hebben, dat is een andere vraagquote:Op dinsdag 21 december 2004 02:47 schreef Tijn het volgende:
Nee, die Behringer mixers vind ik ook maar niks. Noisy as hell ook.
Ik ga ook niet Behringer ophemelen als het audiobedrijf der audiobedrijven ofzo, helemaal niet zelfs. Maar ze maken niet alleen maar prut, dat is gewoon niet waar.
Heb je die gekocht of illegaal?!? Volgens mij is die bank wel heel gaaf!!!!quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:20 schreef haarb0l het volgende:
Mijn setupje:
quantum leap symphonic orchestra gold
Ik maak niet zoveel muziek meer, weinig tijd, ik registreer nog wel geregeld dingen op locatie, van klassiek tot rock. De GCX20 is en handig en goed een prettige compressor om mee te werken, hij heeft een processor die attack en release regelt en je hoeft alleen maar te bepalen of dat slow of fast is en dat werkt uitstekend (en nee dat zijn toch geen vast aantal millisec, hoe het werkt zal ik je niet kunnen uitleggen maar dat het werkt is zeker) ik ben zeer tevreden over dat ding.quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
Wat voor muziek maak je MOVO?
Die GCX20 is die fijn/handig/goed?
Net gekocht - op www.northernsounds.com loopt geloof ik nog een paar dagen (edit: tot 21 december) een groupbuy waardoor de prijs van 995 dollar verlaagd is tot 398 dollar. Dat, in combinatie met de gunstige dollarkoers bleek een combi die ik niet kon weerstaan :-)quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:50 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Heb je die gekocht of illegaal?!? Volgens mij is die bank wel heel gaaf!!!!
Wat zijn je ervaringen ermee?
Ik heb alleen gewerkt met de originele dfh maar door de extra mogelijkheden van superior staat die ook op mijn verlanglijstje :-) Net als honderd andere libraries trouwens... :Squote:Op dinsdag 21 december 2004 23:22 schreef Tijn het volgende:
Ja, voor moderne sample libraries heb je al gauw veel geheugen nodig. Ik gebruik zelf de Drumkit From Hell Superior vrij veel en dat slurpt ook als een gek. Maar goed, het resultaat is er wel naar
hangt er vanaf wat je ermee wilt gaan doen, over het algemeen zijn de budget series van grote merken beter dan de top series van budget merken (ehm...klinkt dit nou zo stom of ligt dat aan mij?)quote:Op woensdag 22 december 2004 18:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
Heeft er iemand toevallig ervaring met de TC Fireworx ???
Ik ben nogal benieuwd of dat een gaaf ding is!!!
Idemquote:Op donderdag 23 december 2004 12:18 schreef chocolatemoeze het volgende:
tvp!
Effectending...realtimequote:Op donderdag 23 december 2004 12:27 schreef teknomist het volgende:
Ik heb veel gehoord over die Kaos Pad... weet iemand wat je daar precies mee kan doen?
Zie hier prioriteit nummer 1....gebalanceerd is minder storingsgevoelig, minder onderhoudsgevoelig (lees:betere connectors) en in de prof. wereld uiteraard de standaard.Eventueel kijken of je toch je sporen iets uit kan bereiden, dan kan je take voor take opnemen en je effecten per keer voor dat instrument gebruiken en is de 'noodzaak' van nog een FX processor even wat minder.quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
- zorgen dat mn studiootje gebalanceerd komt te lopen, eventueel met meer ingangen
dus nog genoeg poen uit te geven, maarja ik ben student dus moet duidelijk prioriteiten stellen!
Ik dj (radio en mixen) en maak muziek, de ultrafex (heb een ouder model dan op het plaatje) is voor wat extra mastering (extra bass, compensatie voor de hoge tonen en extra breed stereosignaal)quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
@ Prins-punica: die ultrafex waar gebruik je die voor? Doe je dance of trance of iets anders?
A ok, thanks!quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:21 schreef Prins-Punika het volgende:
[..]
Ik dj (radio en mixen) en maak muziek, de ultrafex (heb een ouder model dan op het plaatje) is voor wat extra mastering (extra bass, compensatie voor de hoge tonen en extra breed stereosignaal)
Tja alleen wat meer sporen betreft. Ik wil het liefst wel "mixerloos" blijven, eigenlijk om de reden dat mijns inziens een mixer in mijn budgetklasse altijd minder is dan losse preamps. Ik zou dan daarom eerder denken aan een PCI of firewire-interface waar ik preamps aan kan hangen. Ik vind losse preamps ook heel gaaf omdat je dan voor verschillende bronnen verschillende sounds kan pakken.quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:38 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Zie hier prioriteit nummer 1....gebalanceerd is minder storingsgevoelig, minder onderhoudsgevoelig (lees:betere connectors) en in de prof. wereld uiteraard de standaard.Eventueel kijken of je toch je sporen iets uit kan bereiden, dan kan je take voor take opnemen en je effecten per keer voor dat instrument gebruiken en is de 'noodzaak' van nog een FX processor even wat minder.![]()
Okay, ik krijg een beetje een indruk van hoe&wat, vergeet niet dat wanneer je overgaat op gebalanceerd juist de scheiding tussen signaal&stroom minder belangrijk word omdat je kabels beter afgeschermd zijn (kooi van Farraday, de afscherming ligt aan 2 kanten aan massa en houd het stoorsignaal weg bij de signaalvoerende adres) daardoor zou eventuele ruis&overspraak al stukken mindermoeten worden.quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Tja alleen wat meer sporen betreft. Ik wil het liefst wel "mixerloos" blijven, eigenlijk om de reden dat mijns inziens een mixer in mijn budgetklasse altijd minder is dan losse preamps. Ik zou dan daarom eerder denken aan een PCI of firewire-interface waar ik preamps aan kan hangen. Ik vind losse preamps ook heel gaaf omdat je dan voor verschillende bronnen verschillende sounds kan pakken.
Tevens heb ik voor gebalanceerd natuurlijk een nieuwe geluidskaart nodig en dus is zo'n interface sowieso dan weer nodig en dan is de stap naar gebalanceerd ook weer heel snel genomen. Ik ben er namelijk achtergekomen dat ik heel zachte ruis hoorde uit mijn monitors, die dat zeker niet zouden mogen doen! Ik hoorde dat als ik overga op gebalanceerd en dan natuurlijk ook mijn stroom en signaalkabels beter gescheiden hou, dat hij dan weg zou moeten zijn.
Ik zat zo te denken, waarom koop je dan geen digi 002 rack? Goede pre-amps, topconverters, midi adat etc, en zolang je blijft recorden op 44.1 of 48 khz kun je er ook nog eens bijvoorbeeld een mackie 800r of een ISA 428 aanhangen, zodat je dus 16 volledige inputs krijgt. Of zit ik nu verkeerd? Kan ik toch beter een RME of een vergelijkbaar product kopen en op 96 Khz opnemen?quote:Op woensdag 12 januari 2005 23:42 schreef Tijn het volgende:
Ik heb geen testresultaten ofzo bij de hand, maar persoonlijk heb ik meer vertrouwen in RME dan in M-Audio als het om kwaliteit gaat.
Trouwens, vergeet E-Mu niet, de 1820M en 1212M hebben dezelfde convertors die gebruikt worden in de ProTools HD 192 van Digidesign.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |