abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 december 2004 @ 16:00:54 #1
110087 timvp
Venetian Snares
pi_23991696
mensen die electronische muziek maken? wat voor apparatuur gebruiken jullie? (HARDWARE).

Mijn set:
- Yamaha MG 16/4 mixer
- Yamaha Cs1X Synthesizer
- Nord Rack 2 VA Synthesizer
- Akai S5000 Sampler
- Tannoy Reveal Active monitoring
- Guillemot Maxi Studio ISIS geluidskaart
- Midiman midisport 4x4 interface
- zooi kabels
- en binnekort nog multi-fx processortje erbij.


pi_23992044
wat voor muziek maak je dan? ziet er goed uit
xxx
  woensdag 15 december 2004 @ 16:21:44 #3
110087 timvp
Venetian Snares
pi_23992102
ligt aan mn mood...ben vooral bezig met drum n bass/bigbeat/breakbeat.. maar soms als ik lui ben maak ik hardcore/hardstyle...
pi_23992144
Ik ben nog niet zo lang bezig:

- Behringer BCR2000 midi controller
- M Audio E49 midi keyboard

Software:

- Reason 2.5
- Cubase sx 2.2

Nog in de planning:

- Monitorset
- Audiophile geluidskaart
- Korg Kaos Pad 2

Nog een foto die ik een tijdje geleden heb genomen. Inmiddels is alles beter gepositioneerd:



Binnenkort dus uitbreiden. Loonstrookje zit er vast weer aan te komen
pi_23992212
aight, dat eerste vind ik wel vet, dat hardstyle enzo niet, heb je toevallig wat op i-net staan?
xxx
pi_23992506
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:23 schreef Disorder het volgende:
Ik ben nog niet zo lang bezig:

- Behringer BCR2000 midi controller
- M Audio E49 midi keyboard

Software:

- Reason 2.5
- Cubase sx 2.2

Nog in de planning:

- Monitorset
- Audiophile geluidskaart
- Korg Kaos Pad 2

Nog een foto die ik een tijdje geleden heb genomen. Inmiddels is alles beter gepositioneerd:

[afbeelding]

Binnenkort dus uitbreiden. Loonstrookje zit er vast weer aan te komen
Ik zou een E-MU kaart aanraden.
En dan vooral de 1212. .

Enfin, ik heb een E-MU 1212m geluidskaart
2x Behringer Truth 2031A
Radium 49 midicontroller.
Cubase SX2, Ableton Live 4.0 en een shitload aan VSTi's als software.
En lately ook een Virus B tot m'n beschikking soms.
-
  woensdag 15 december 2004 @ 16:49:17 #7
110087 timvp
Venetian Snares
pi_23992612
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:26 schreef SoSolid het volgende:
aight, dat eerste vind ik wel vet, dat hardstyle enzo niet, heb je toevallig wat op i-net staan?
ik denk dat iedere muzikant uit verveling wel eens hardstyle maakt
maar mn hart ligt daar ook niet hoor.
ik zal wel es kijken of ik iets op internet kan zetten, je hoort het wel.
pi_23992744
Ik gebruik enkel mijn computertje met reason 2.5 en cubase sx 2.0 met een bak softsynths, en sinds kort een hele geile Edirol PCR-50 controller keyboard.



Groter plaatje;
http://www.edirol.com/products/info/images/pcr50_top_L.jpg
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_23992772
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:43 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik zou een E-MU kaart aanraden.
En dan vooral de 1212. .
Zijn die duur? En wat is er zo goed aan?
  woensdag 15 december 2004 @ 16:58:51 #10
24054 search64
Avec le grande
pi_23992816
199 euro bij de feedback, heeft supergoede converters voor die prijsklasse.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_23992920
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:58 schreef search64 het volgende:
199 euro bij de feedback, heeft supergoede converters voor die prijsklasse.
Waar zijn die precies voor? Ik ben nog redelijk groen
pi_23993004
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:56 schreef Disorder het volgende:

[..]

Zijn die duur? En wat is er zo goed aan?
Nou, de DSP effecten zitten bijv op de kaart. Dat ontlast je PC sowieso
En in die prijsklasse is het echt een topkaart. Lees de reviews er maar op na! .
-
  woensdag 15 december 2004 @ 17:13:25 #13
24054 search64
Avec le grande
pi_23993140
Die converters zijn om digitale signalen te "converteren" naar analoog en omgekeerd. Hoe beter de converter, hoe meer het opgenomen geluid lijkt op het origineel.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  maandag 20 december 2004 @ 14:01:21 #14
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24101163
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:08 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nou, de DSP effecten zitten bijv op de kaart. Dat ontlast je PC sowieso
En in die prijsklasse is het echt een topkaart. Lees de reviews er maar op na! .
Is het alleen maar voor effecten of kan hij ook bv. wave-synthesis doen?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  maandag 20 december 2004 @ 15:10:49 #15
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24102626
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:55 schreef search64 het volgende:
Ik gebruik enkel mijn computertje met reason 2.5 en cubase sx 2.0 met een bak softsynths, en sinds kort een hele geile Edirol PCR-50 controller keyboard.

[afbeelding]

Groter plaatje;
http://www.edirol.com/products/info/images/pcr50_top_L.jpg
Hey J, ik heb precies dezelfde!!!! Hulde voor de keuze!! (heel fijn ding!!)


Voor de verdere rest is mijn "studiootje" veel meer pop-rock georienteerd en heb ik dus een veel andere hardware en software setup dan wat ik hier totnutoe gezien heb.
  maandag 20 december 2004 @ 16:56:16 #16
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24104080
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:58 schreef search64 het volgende:
199 euro bij de feedback, heeft supergoede converters voor die prijsklasse.
Zeker, ze worden niet voor niks ook in Digidesign's ProTools-hardware gebruikt Maar let op: alleen de m-versies van de E-mu 0404, 1212 en 1820 hebben die mooie convertors he!
  maandag 20 december 2004 @ 17:03:49 #17
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24104210
Voor wie trouwens nog een goeie (hifi) versterker heeft liggen en op zoek is naar betaalbare passieve monitors, is de ST-serie van KRK echt een goeie koop. Voor de ST6 betaal je bijvoorbeeld maar 100 euro per speaker en je krijgt er een ontzettend eerlijk en recht geluid voor terug En de de grotere broer, de ST8, is niet eens zoveel duurder.

Ik ben er zelf in elk geval ontzettend tevreden mee!

  maandag 20 december 2004 @ 17:16:33 #18
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24104431
Ja, KRK is idd een goed merk! Ik heb zelf ook gekeken naar wat actieve KRK's maar toch uiteindelijk voor iets anders gekozen, maar dat lag denk ik aan mn persoonlijke geluidssmaak!!!

Ik wist niet dat die passieve KRK's zo goedkoop waren!! Als je nog iets zoekt voor monitoring is dat idd een hele goede optie!
  maandag 20 december 2004 @ 17:26:42 #19
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24104591
KRK is idd goed bezig Ik zocht een tijdje geleden nieuwe monitors en ik heb heel erg veel geluisterd. Ik vond KRK absoluut het overtuigendst eruit komen, zeker voor deze prijs. Ik vond ze veel eerlijker en "saaier" dan wat bijvoorbeeld Tannoy, Alesis of Behringer te bieden had.

Hun actieve setjes zijn ook okay trouwens, vooral de V-serie. Maar die zijn dan wel weer vrij prijzig. De goedkopere Rockits heb ik nog niet gehoord.
pi_24105156
Eerlijke monitors kan ik inderdaad wel gebruiken. Maar wat maakt deze nou zo goed? En waarom zie je soms dat monitors individueel worden verkocht, in plaats van in een set? En wat is het verschil tussen passief, actief, nearfield, etc.?

Kortom, wie leert me het een en ander over monitors voordat ik mijn portemonnee trek?
pi_24105182
quote:
Op maandag 20 december 2004 16:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zeker, ze worden niet voor niks ook in Digidesign's ProTools-hardware gebruikt Maar let op: alleen de m-versies van de E-mu 0404, 1212 en 1820 hebben die mooie convertors he!
Ik geloof dat de 1212 er alleen in de M versie is. .
-
  maandag 20 december 2004 @ 18:16:40 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24105501
quote:
Op maandag 20 december 2004 17:58 schreef Disorder het volgende:
Eerlijke monitors kan ik inderdaad wel gebruiken. Maar wat maakt deze nou zo goed? En waarom zie je soms dat monitors individueel worden verkocht, in plaats van in een set? En wat is het verschil tussen passief, actief, nearfield, etc.?

Kortom, wie leert me het een en ander over monitors voordat ik mijn portemonnee trek?
Je kunt monitors in grofweg 2 keer in 2 groepen splitsen. Allereerst heb je nearfield en farfield monitors, wat de luisterafstand aangeeft. Nearfield monitors zijn niet al te groot bedoeld voor op je bureau, om van een kleine afstand te beluisteren. Farfield monitors zijn gigantische kasten, om ver weg te zetten. Je moet daar uiteraard ook wel de ruimte voor hebben. De ideale studio heeft ten minste 3 setjes staan: gigantische farfields, mooie nearfields en een setje kleine crapspeakers, zodat je grofweg voor elke situatie kunt luisteren wat er met je mix gebeurt.

Maar we leven niet in de ideale wereld, dus ik denk dat jij op zoek bent naar een setje eerlijke nearfields voor op je bureau, zodat je een beetje kunt bepalen of je op de goede weg bent met je muziek.

Dan zijn er nog de actieve en passieve monitors. Het verschil is dat passieve monitors een versterker nodig hebben om geluid te produceren, terwijl een actieve monitor een ingebouwde versterker heeft. Actieve monitors kun je dus zo aan je mixer hangen, met passieve monitors moet je een powered mixer hebben of een losse versterker.

Wat je kiest, hangt voor een deel af van wat je hebt. Als je bijvoorbeeld net een dure powered mixer hebt gekocht, of nog een mooie versterker hebt staan, ben je prima af met een setje passieve monitors. Dat scheelt een hoop geld, want actieve monitors zijn over het algemeen een flink stuk duurder.

Heb je echter zoiets nog niet, dan ben je waarschijnlijk voordeliger af met actieve monitors. Het voordeel hiervan is ook nog dat de versterker afgesteld is op de speaker en daarmee over het algemeen een vlakker resultaat bereikt (je kunt immers wel hele saaie speakers hebben, maar als je versterker ontzettend kleurt, heb je natuurlijk nog geen eerlijke monitoring).

Waar het imho vooral om gaat bij monitors is dat ze zo saai mogelijk zijn. Je moet niet gaan luisteren op welke speakers je muziek het vetst klinkt, maar welke speakers een zo eerlijk mogelijk beeld geven. Daarvoor zul je wel muziek moeten luisteren die je erg goed kent, anders kun je er niks over zeggen. Ook zou je de frequentie karakteristiek (eng: frequency response) van de speaker kunnen bekijken, dat is een grafiek waarbij de frequentie is afgezet tegen de amplitude, deze vindt je over het algemeen terug in de documentatie of op de website van de fabrikant.



Dit is een of andere willekeurige frequentie karakteristiek

Dit moet een zo recht mogelijke lijn zijn voor een zo eerlijk mogelijk resultaat. Deze curve laat ook gelijk het verschil mooi zien met de gemiddelde hifi speaker, die een flinke bult in het laag en in het hoog heeft. Dat is dus wat je juist niet wil bij het monitoren

Oh en je koopt ze niet altijd in setjes, omdat niet iedereen stereo werkt natuurlijk Je kunt immers ook bv een 5.1 of 7.1 surround setup maken in je studio en dan kan het handiger zijn losse speakers te kopen.
pi_24105535
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

LANG VERHAAL
Holy shit, een verslag was ook al weer niet nodig
Hartstikke bedankt, ik ga even lezen.

-edit- Okay, gelezen. Ik heb geen mixer. Ik heb ook nog geen fatsoenlijke geluidskaart. Moet ik dus eerst een mixer kopen (zoals in bovenste foto van dit topic?) om een setje monitors te kunnen gebruiken? Ik dacht dat ik ze net als gewone speakers gewoon kon aansluiten, maar blijkbaar gaat dat iets anders.
  maandag 20 december 2004 @ 18:27:37 #24
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24105673
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:19 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik heb geen mixer. Ik heb ook nog geen fatsoenlijke geluidskaart. Moet ik dus eerst een mixer kopen (zoals in bovenste foto van dit topic?) om een setje monitors te kunnen gebruiken? Ik dacht dat ik ze net als gewone speakers gewoon kon aansluiten, maar blijkbaar gaat dat iets anders.
Nou, passieve monitors sluit je aan zoals "gewone speakers", dus met speakerdraad aan je versterker. Actieve monitors hebben meestal XLR en/of jack-aansluitingen. Die kun je dus zo van je geluidskaart/mixer/wat voor bron dan ook aansluiten.

En wat je "moet" kopen, kan ik je niet vertellen, dat is iets wat je zelf moet bepalen Ik zou persoonlijk alleen geen supergoeie actieve monitors op een onboard crapgeluidskaart aansluiten.
pi_24105724
Ik denk dat ik dus als eerste maar eens een mooie geluidskaart moet kopen en daarna een set actieve nearfield monitors. Dat zou genoeg moeten zijn. Voorlopig dus gewoon afmixen met mijn koptelefoon. Dat is in ieder geval beter dan de speakers die ik nu heb.
  maandag 20 december 2004 @ 18:30:17 #26
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24105728
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:00 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik geloof dat de 1212 er alleen in de M versie is. .
Ah ja, inderdaad, en van de 0404 is er helemaal geen M-versie. Dus die keus heb je alleen bij de 1820. Ik was er vanuit gegaan dat je bij alle modellen kon kiezen, maar blijbkaar niet.
  maandag 20 december 2004 @ 18:32:23 #27
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24105761
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:30 schreef Disorder het volgende:
Ik denk dat ik dus als eerste maar eens een mooie geluidskaart moet kopen en daarna een set actieve nearfield monitors. Dat zou genoeg moeten zijn. Voorlopig dus gewoon afmixen met mijn koptelefoon. Dat is in ieder geval beter dan de speakers die ik nu heb.
Dat klinkt verstandig
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 18:34:24 #28
47213 ArmaniMania
pi_24105802

Foto van een klein gedeelte van mijn studio apparatuur...

Hier speel ik op een Korg 01/Wfd voor de rest op de foto
Roland D50
Korg Prophecy
Waldorf micro wave
Korg SR
2x Roland JV1080
2x Roland JD990
Roland Alpha juno 2
Roland JX 10
Roland JD800
Korg Triton
Korg Trinity TR-rack
Roland TB 303
2x Clavia Nord Modular G2X
Mini Moog

Mengpaneel:
Soundcraft LX 7 II (nu nog een brug er bij )
2 Yamaha afluister monitoren
2 Yamaha mix monitoren

Sequencer:
Cubase
Logic

Harddisc Recording:
Tascam DV RA 1000

Samplers:
Yamaha A4000
EMU E5000

Soundenhacing:

Zoom RFX-1000
Behringer Ultrafex II
Lexicon MPX500
Alesis DEQ230D 30 bands Equalizer
Boss (Roland) SE-70

[ Bericht 2% gewijzigd door ArmaniMania op 20-12-2004 18:45:16 ]
  maandag 20 december 2004 @ 18:37:25 #29
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24105869
Wow Armani, dat ziet er best wel tof uit

Neem je ook dingen op? Zo ja, wat gebruik je daarvoor?
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 18:42:28 #30
47213 ArmaniMania
pi_24105959
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:37 schreef Tijn het volgende:
Wow Armani, dat ziet er best wel tof uit

Neem je ook dingen op? Zo ja, wat gebruik je daarvoor?
Ik neem ook dingen op ja... Damn ik wist wel dat ik iets vergeten was...

Ik doen aan Harddisc Recording met de Tascam DV RA 1000.

Vroeger veel Trance gemaakt, nu maak ik meerendeel Ambient of af en toe filmmuziek (geen opdrachten thouh, alleen mijn eigen fantasie)

Alleen sinds mijn verhuizing, kan ik het spul niet kwijt... Nu moet ik een ruimte zien te vinden waar ik het weer kwijt kan
pi_24105977
Als ik op de site van Feedback eens kijk, zie ik aardig wat monitors. Welke zouden jullie me aanraden? Ik zit in de budget klasse, ben ik bang. Ik ben dus op zoek naar een actieve nearfield monitor.
  maandag 20 december 2004 @ 18:45:39 #32
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24106023
Nou, persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van KRK, dus. Maar je moet echt gewoon even zelf gaan luisteren als ik jou was En je kunt natuurlijk wat reviews proberen te vinden in bladen als Interface (NL) of Sound On Sound (UK).
pi_24106451
Kan ik monitors ook gewoon als speakers gebruiken voor games, gewoon even muziek luisteren, dat soort dingen? Of kan ik ze dan beschadigen op lange termijn misschien?
  maandag 20 december 2004 @ 19:10:03 #34
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24106489
Nee hoor, dat kan best. Het zijn op zich gewone speakers, ze zijn er alleen voor gemaakt om het geluid met zo weinig mogelijk kleuring weer te geven in plaats van zo mooi mogelijk te klinken.
  maandag 20 december 2004 @ 19:15:43 #35
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24106609
TVP

Leuk topic...ik maak zelf niet echt muziek, 2 vrienden van me wel, ik fungeer wel als recording engineer/producer bij *ahum* de band, en de studio van G is degene waar we het meest zitten te prutsen...'t is niet van mij, maar ik wil gewoon ook even patsen
d'r staat ondermeer:

Apple G4 met Logic 6.0
Motu break out (fierewiere)
Roland 24 sporen mixer/HD recorder
2 x Lexicon FX prut (LXP 100 en LXP 500 geloof ik)
Yamaha sampler
Yamaha synth module
Vocoder
de synths heb ik weinig verstand van maar ik dacht:
Roland Juno 50 ofzo
Yamaha CX 2
Novation (groot met veel lichtjes en knopjes)
Alesis (klein&nieuw)
we maken vette elektro en je kan hier wat mp3'tjes horen
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_24107187
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:43 schreef Disorder het volgende:
Als ik op de site van Feedback eens kijk, zie ik aardig wat monitors. Welke zouden jullie me aanraden? Ik zit in de budget klasse, ben ik bang. Ik ben dus op zoek naar een actieve nearfield monitor.
Behringer 2031A
169 per stuk heb ik betaald. Vorige week waren ze 139 in de aanbieding, misschien nog steeds.
Lees maar wat reviews. Wat een fantastische monitors !
En ingame zijn ze helemaal om van te kwijlen.
-
  maandag 20 december 2004 @ 20:49:00 #37
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24108072
Heb je alleen niet soms het gevoel dat de behringers wat "splashy" in het hoog zijn?

Ik vond ze een beetje te hard in het hoog, en aangezien ik van mezelf weet dat ik vrij gebrekkig in dehoogte afmix, was dat toch geen optie voor mij omdat deze al snel hoogte gaven. De KRK's vond ik iets evenwichtiger in het hoog, dus die verkoos ik dan weer boven de Behringers.
Mijn zoektocht ging door en ik vond Blue Sky. Heel trendy dingen (geen core in de conus), met subwoofer, heel gaaf, maar imo meer geschikt voor dance en trance dan voor pop-rock.

Echter, Eindelijk vond ik de Mackies. Deze vond ik het transparantste klinken (ze waren wel iets duurder dan de KRK) en ik vond deze bij veel verschillende soorten muziek heel goed. De Bluesky's klonken wel iets toegankelijker (en dan bedoel ik meer presence), maar ik vond hier het transparante toch fijner omdat ik dan mezelf wel leer wat presence in te mixen . Uiteindelijk ben ik voor de 624's gegaan, omdat deze iets meer detail en minder bas dan de 824's hadden, en aangezien ik in een klein kamertje mix was de 824 een beetje overkill! Al met al ben ik toch 1,5 dag in die winkel geweest om alles goed te kunnen testen maar de personeelsleden in de winkel waren echt heel geduldig en behulpzaam!!

Goede winkel--> www.i4-muzique.nl
pi_24108766
Behringer is troep, zeker niet aan te raden!
pi_24108889
quote:
Op maandag 20 december 2004 22:04 schreef MaartenHG het volgende:
Behringer is troep, zeker niet aan te raden!
Wat een onzin zeg, !
Waar baseer je dat op? .
-
pi_24109692
quote:
Op maandag 20 december 2004 22:29 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, !
Waar baseer je dat op? .
Ik baseer dat op eigen ervaringen. Je hoort gewoon dat Behringer (of het nou een mixer of een monitor is) inferieur is. Ga voor een Mackie of zoals eerder gezegd, een KRK monitor. Wel wat duurder, maar kwaliteit is tig keer beter.
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 23:15:18 #41
47213 ArmaniMania
pi_24109862
quote:
Op maandag 20 december 2004 22:04 schreef MaartenHG het volgende:
Behringer is troep, zeker niet aan te raden!
BS! NIet alles is kwaliteit maar sommige dingen van Behringer springen er gewoon uit. Maar als professional weet je delke dingen je moet hebben, gewoon door te testen en te luisteren. Prijs bepaalt niet altijd de kwaliteit.

Zoals Yamaha Samplers zijn veel goed koper dan EMU Samplers... Maar voor leadpadjes vind ik Yamaha er weer uitspringen. En zo is voor ieder element wel wat te zeggen. EN smaak speelt een grote rol.
  maandag 20 december 2004 @ 23:21:43 #42
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24110020
Maarten ik vind je kort door de bocht. Behringer maakt wel degelijk goede spullen, zeker voor de prijs. Het is alleen onzin om focusrite of SSL kwaliteit te verwachten vor die prijs. Dat heet voor een dubbeltje op de eerste rij willen staan. Echter bijvoorbeeld die a/d/a en spdif converters die behringer in een 19"1u rack heeft vind je zelfs in prof studios omdat ze zo goed zijn, en vooral voor het geld zeer vervangbaar als ze sneuvelen.

Het enige is dat sommige spullen heel goed zijn en andere stukken minder, maar zeker voor de mensen die wat meer aan een budget zitten, zou ik altijd behringer aanraden, omdat in die prijsklasse en zelfs daarboven weinig te vinden is dat beter dan behringer is.
  maandag 20 december 2004 @ 23:22:17 #43
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24110037
Ik zou Behringer ook niet zo snel afdoen als een prutsmerk hoor. M'n Behringer condensatormicrofoon bijvoorbeeld klinkt als een klokje.
  maandag 20 december 2004 @ 23:26:45 #44
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24110134
idd, eeng oed voorbeeld van hoogstaand behringerspul!!! Ik heb laatst zo'n o-pname van een gitaaramp gehoord opgenomen met een behringer condensator en dat klonk echt zeer goed!

(alhowel de dynamische wel echt heeeeeeel ergs slecht zijn)
pi_24110148
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:42 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Ik neem ook dingen op ja... Damn ik wist wel dat ik iets vergeten was...

Ik doen aan Harddisc Recording met de Tascam DV RA 1000.

Vroeger veel Trance gemaakt, nu maak ik meerendeel Ambient of af en toe filmmuziek (geen opdrachten thouh, alleen mijn eigen fantasie)

Alleen sinds mijn verhuizing, kan ik het spul niet kwijt... Nu moet ik een ruimte zien te vinden waar ik het weer kwijt kan
Neem je normaal niet op met een sequencer? Met cubase kan je toch ook opnemen?
Of kan je met harddisks opnemen om later nog eens te remasteren?
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
  maandag 20 december 2004 @ 23:39:29 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24110412
quote:
Op maandag 20 december 2004 23:27 schreef bierglas het volgende:

[..]

Neem je normaal niet op met een sequencer? Met cubase kan je toch ook opnemen?
Of kan je met harddisks opnemen om later nog eens te remasteren?
Sequencers zijn van oorsprong dingen om synthesizers mee aan te sturen. Met de uitvinding van MIDI in de jaren '80 is die functie behoorlijk uitgebreid, maar in principe stuur je nog altijd dingen aan met een sequencer en neem je er geen audio mee op.

Veel grote sequencers zijn echter uitgegroeid tot volledige muziek workstations en hebben nu zeker de functie om audio op te nemen. In de praktijk kun je met een grote sequencer dus absoluut opnames maken, maar het is van oorsprong niet het idee.

Een harddisk recorder is stand-alone hardware met als enige functie audio opnemen. Sommige mensen preferen dat boven het opnemen op de computer. Het idee is in principe hetzelfde, je kunt er niet meer of minder mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 21-12-2004 00:27:07 ]
pi_24112428
Ik heb een Behringer condensator mic getest en ik vind hem echt ruk klinken, sorry! Prijs/kwaliteit kan misschien wel goed zijn, maar als je voor een professionele sound gaat, kun je gewoon niet aankomen met Behringer.

Het is niet alleen mijn mening, het is gewoon een feit.

ps: bijv. de Behringer mixdecks zijn over het algemeen dramatisch. Faders slijten nog sneller dan slicks onder een F1 wagen en de geluidskwaliteit is al helemaal om te janken.

Ik ga persoonlijk voor Neumann mic's:





[ Bericht 19% gewijzigd door MaartenHG op 21-12-2004 02:00:26 ]
  dinsdag 21 december 2004 @ 01:59:48 #48
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24112518
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 01:47 schreef MaartenHG het volgende:
Ik heb een Behringer condensator mic getest en ik vind hem echt ruk klinken, sorry!
Waarmee heb je 'em vergeleken?
pi_24112532
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 01:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waarmee heb je 'em vergeleken?
Toevallig, was net mijn post aan het editten, check hierboven.
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2004 @ 02:04:15 #50
47213 ArmaniMania
pi_24112553
quote:
Op maandag 20 december 2004 23:27 schreef bierglas het volgende:

[..]

Neem je normaal niet op met een sequencer? Met cubase kan je toch ook opnemen?
Of kan je met harddisks opnemen om later nog eens te remasteren?
Met een sequencer neem ik mijn noten op, om zo mijn compositie te bewaren. Met harddiscrecording neem ik het geluid van de sequence (compositie) per spoor op om inderdaad later te remasteren of later nog iets bij te voegen.
  dinsdag 21 december 2004 @ 02:05:13 #51
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24112562
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 02:01 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Toevallig, was net mijn post aan het editten, check hierboven.
Ja Jezus, je gaat toch geen microfoon van 100 euro vergelijken met een Neumann die 10x zoveel kost

Natuurlijk klinkt een TLM 103 of een U87 een stuk beter (of in elk geval rustiger en natuurlijker) dan zo'n opgepepte Behringer B1. Maar dat wil niet zeggen dat Behringer gelijk maar ruk is of whatever, je kan er hartstikke mooie opnames mee maken voor dat geld.
pi_24112583
Ik zei toch: prijs/kwaliteit verhouding is wel goed voor Behringer! Maar professioneel is het niet, simple as that.

Ik bedoel, als je dan wilt miereneuken kun je net zo goed een dyn. mic kopen van Shure. Ik weet zeker dat 99% van alle mensen geen verschil hoort tussen een Behringer cond. mic of een redelijke Shure dyn. mic..
  dinsdag 21 december 2004 @ 02:16:12 #53
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24112617
Dat hangt er maar net vanaf wat je aan het opnemen bent. Als je de microfoon voor je gitaarversterker hangt wellicht niet, dan doet een goeie dynamische microfoon het minstens zo goed als een goedkope condensator. Niet alleen Shure, maar bijvoorbeeld ook de Sennheiser 421 of 441 zijn hiervoor best interessante microfoons.

Maar als je bv een zangeres op wilt nemen, wordt het een heel ander verhaal. Die zet ik althans liever de wijdere nier van m'n goedkopere groot membraam condensator voor d'r snoet dan welke dynamische microfoon dan ook, dat is veel prettiger opnemen en klinkt zeker goed genoeg. Ik heb met die Behringer B1 echt nog nooit een opname gemaakt die "ruk" klinkt, op welke manier dan ook.

Professioneel, ach, wie is er hier nou echt professioneel met dit soort spullen bezig? Tzijn toch juist voornamelijk hobbyisten die in hun thuisstudiootje lekker aan de gang willen. En voor die mensen (voor mij in elk geval) is bang for buck dan altijd de belangrijkste factor.

Als budget geen rol speelt, je in een grote opnamestudio werkt en je voor de allerbeste kwaliteit wil gaan, tuurlijk, koop een Neumann. Maar zoiets zou ik zelf echt nooit kopen, voor dat geld kan ik veel betere dingen doen.

Maar goed, das mijn mening.
pi_24112642
Tuurlijk, een Behringer is goed voor hobbyisten, meestal pleuren ze toch een lading filters over de opgenomen vocalen en maakt het echt niet uit of de bron helemaal helder is!

Maar persoonlijk (en daar heb ik dan weer geluk mee) kan ik zo nu en dan voor een gering bedrag een prof. studio in om vocalen op te nemen, met ja, een Neumann mic, en dan hoor je het verschil toch echt wel. Vooral als je de vocalen onaangetast laat (afgezien van een beetje reverb dan ). Je mist gewoon de warmte en het bereik bij de goedkopere cond. mics.
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2004 @ 02:27:44 #55
47213 ArmaniMania
pi_24112660
hmmm qua microfoons vind ik persoonlijk de AKG`s de microfoons bij uitstek.
  dinsdag 21 december 2004 @ 02:29:05 #56
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24112667
Het is natuurlijk ook helemaal niet erg om te proberen je bron zo goed mogelijk op te nemen, zodat je zo min mogelijk hoeft op te lappen achteraf. Maar het moet wel realistisch blijven.

Jij hebt dan misschien het geluk in een goeie studio af en toe wat op te kunnen nemen, maar het is dan niet alleen de Neumann die het werk doet, maar ik neem aan dat er dito kwaliteit preamps achter hangen, die naar dito kwaliteit convertors worden gestuurd om op dito kwaliteit te worden opgenomen om het vervolgens over dito kwaliteit monitors af te spelen. Dàt is een situatie waarin je echt iets aan je mooie Neumann hebt, niet als je hem in een ranzig mixertje van 100 euro stopt of naar een geluidskaart van 200 euro stuurt, maar dat is wel waar de meeste mensen thuis mee werken.

Ik denk dat je je er beter op kunt concentreren dat je thuis-studio qua niveau op 1 lijn ligt, dan je blind te staren op een hele dure microfoon. Tenzij je van plan bent om de keten af te maken en ook de rest van je spullen naar dat niveau te tillen, maar dan mag je je knip wel even trekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 21-12-2004 02:37:32 ]
pi_24112694
Idd, de studio heeft topnotch spul achter de Neumann hangen, dus dan heb je daadwerkelijk wat aan de opnamens die je maakt.

Maar zeg nou zelf, als audiofreak kun je toch niet zeggen dat Behringer kwaliteit is? Om de discussie even terug te brengen naar het begin. Tuurlijk is de prijs netjes en het resultaat acceptabel, maar daar blijft het dan bij.
  dinsdag 21 december 2004 @ 02:40:22 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24112700
Ik ben echt oprecht onder de indruk van de opnames die ik maak met m'n Behringer B1. Tegenwoordig heb je heel veel groot membramen voor rond de 100 a 200 euro, maar de B1 was al heel snel op de markt en ik heb nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf.

Ik ga niet zeggen dat 'ie de competitie met een U87 aan kan ofzo, ik hoor ook wel dat 'ie de opname flink enhanced, maar het is allemaal wel ruisvrij en het luistert prettig.

[ Bericht 13% gewijzigd door Tijn op 21-12-2004 02:47:51 ]
pi_24112716
Zeker wel!! Voor de prijs vond ik het zeker een prima ding, dat zal ik zeker niet ontkennen...

Misschien dat mijn beeld ook wat vertekend werd omdat ik er een Behringer tafeltje achter had hangen als preamp, en van die dingen ben ik al helemaal niet onder de indruk...
  dinsdag 21 december 2004 @ 02:47:05 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24112718
Nee, die Behringer mixers vind ik ook maar niks. Noisy as hell ook.

Ik ga ook niet Behringer ophemelen als het audiobedrijf der audiobedrijven ofzo, helemaal niet zelfs. Maar ze maken niet alleen maar prut, dat is gewoon niet waar.
pi_24112722
Ok, ok. Prut is misschien een groot woord.

Maar ik spaar liever even door voor kwaliteit dan een Behringer aan te schaffen en die na een half jaar weer in de prullenbak te moeten flikkeren.
  dinsdag 21 december 2004 @ 03:22:09 #62
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_24112804
geluidskaart: Digi 001
Software: Protools LE, Logic
Tafel: Yamaha O2R V2 + meterbrug en ADAT
Monitors: Roland D-90
Randapp.:
L.A. audio GCX20 compressor
Behringer composer
Lexicon mpx550
Lexicon mpx1
Dbx 2231 EQ 2 keer
Microfoons:
Sennheiser E835 (2x) E865 (2x) E602, E604 (3x), ME64 (4x)
Shure SM58 (2x) SM57(2x)
Neumann KM184 (2x), TLM 103
Midi:
midisport 4x4
Roland PC-180A
Synths:
Roland XV-3080
E-MU proteus 2500
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
  dinsdag 21 december 2004 @ 09:17:00 #63
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24113814
Wat voor muziek maak je MOVO?

Die GCX20 is die fijn/handig/goed?
  dinsdag 21 december 2004 @ 15:20:29 #64
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_24117479
Mijn setupje:

PIV 2 ghz met nu nog 512 mb intern, wordt 1,5 of 2 gieg
2 beeldschermen, 17", waarvan 1 tft

rme hammerfall multiface geluidskaart

Yamaha Motif 7 met physical modelling expansie board
3 gitaren (ak, elek en ak. versterkt)
boss me30 fx pedaal
alesis monitor 1 active
mackie 1402 vlz pro mixertje

access virus b desktop

rode nt1a microfoon, komen wellicht binnenkort twee rode mics bij

en wat sampletjes:
stylus rmx
quantum leap symphonic orchestra gold
post musical instruments the old lady
nog wat keltische samples
zeer binnenkort ook sam solo sessions

en voor het kloten nog een z-680 surround speaker setje
  dinsdag 21 december 2004 @ 15:22:59 #65
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_24117534
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 02:47 schreef Tijn het volgende:
Nee, die Behringer mixers vind ik ook maar niks. Noisy as hell ook.

Ik ga ook niet Behringer ophemelen als het audiobedrijf der audiobedrijven ofzo, helemaal niet zelfs. Maar ze maken niet alleen maar prut, dat is gewoon niet waar.
Idd, die nieuwe midi-controllers, bcr-hoe-heet-het ook alweer, die zijn volgens mij erg okee, de fader versie heeft zelfs moving faders - en de koptelefoon-amplifier-bakken lijken me ook erg bruikbaar. Of je veel behringer in je audio-signaalpad wil hebben, dat is een andere vraag
  dinsdag 21 december 2004 @ 16:50:42 #66
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24119323
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 15:20 schreef haarb0l het volgende:
Mijn setupje:

quantum leap symphonic orchestra gold
Heb je die gekocht of illegaal?!? Volgens mij is die bank wel heel gaaf!!!!

Wat zijn je ervaringen ermee?
  dinsdag 21 december 2004 @ 18:13:51 #67
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_24121026
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
Wat voor muziek maak je MOVO?

Die GCX20 is die fijn/handig/goed?
Ik maak niet zoveel muziek meer, weinig tijd, ik registreer nog wel geregeld dingen op locatie, van klassiek tot rock. De GCX20 is en handig en goed een prettige compressor om mee te werken, hij heeft een processor die attack en release regelt en je hoeft alleen maar te bepalen of dat slow of fast is en dat werkt uitstekend (en nee dat zijn toch geen vast aantal millisec, hoe het werkt zal ik je niet kunnen uitleggen maar dat het werkt is zeker) ik ben zeer tevreden over dat ding.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_24125022
Dit is mijn mixer,

rechtsboven die mainframe dingen dat is een compressor-limiter en een dynamic processor, maar die compressor-limiter is niet zo top, ik gebruik nu Octimax daarvoor



OCTiMax
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:16:56 #69
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_24127566
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 16:50 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Heb je die gekocht of illegaal?!? Volgens mij is die bank wel heel gaaf!!!!

Wat zijn je ervaringen ermee?
Net gekocht - op www.northernsounds.com loopt geloof ik nog een paar dagen (edit: tot 21 december) een groupbuy waardoor de prijs van 995 dollar verlaagd is tot 398 dollar. Dat, in combinatie met de gunstige dollarkoers bleek een combi die ik niet kon weerstaan :-)

Mijn ervaringen zijn nog niet zo groot dus - hoewel ik wel met de silver heb lopen spelen en die vond ik ook al heel bruikbaar. Hij is wel behoorlijk geheugen-vreterig, ik ga dus upgraden naar 2 gieg voor QLSO :-)
  dinsdag 21 december 2004 @ 23:22:06 #70
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24127668
Ja, voor moderne sample libraries heb je al gauw veel geheugen nodig. Ik gebruik zelf de Drumkit From Hell Superior vrij veel en dat slurpt ook als een gek. Maar goed, het resultaat is er wel naar
  woensdag 22 december 2004 @ 11:35:02 #71
38216 haarb0l
mijn mening is 4 8 15 16 23 42
pi_24135086
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 23:22 schreef Tijn het volgende:
Ja, voor moderne sample libraries heb je al gauw veel geheugen nodig. Ik gebruik zelf de Drumkit From Hell Superior vrij veel en dat slurpt ook als een gek. Maar goed, het resultaat is er wel naar
Ik heb alleen gewerkt met de originele dfh maar door de extra mogelijkheden van superior staat die ook op mijn verlanglijstje :-) Net als honderd andere libraries trouwens... :S
  woensdag 22 december 2004 @ 18:52:21 #72
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24142943
Heeft er iemand toevallig ervaring met de TC Fireworx ???

Ik ben nogal benieuwd of dat een gaaf ding is!!!
  woensdag 22 december 2004 @ 19:14:26 #73
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24143370
quote:
Op woensdag 22 december 2004 18:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
Heeft er iemand toevallig ervaring met de TC Fireworx ???

Ik ben nogal benieuwd of dat een gaaf ding is!!!
hangt er vanaf wat je ermee wilt gaan doen, over het algemeen zijn de budget series van grote merken beter dan de top series van budget merken (ehm...klinkt dit nou zo stom of ligt dat aan mij?)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 22 december 2004 @ 19:26:15 #74
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24143633
Front end effectunit voor zang en drums. De Eventide H8000 is me namelijk iets te prijzig.

Ik heb opzich al een unit die TC reverbs draait dus het gaat me meer om de effecten.

Ik weet niet wat andere alternatieven zijn voor een fireworx........
  woensdag 22 december 2004 @ 19:32:14 #75
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24143793
Fireworx is als het me goed herinner een multiFX wat redelijk op gitaar gericht is, en ik heb nergens Eventide genoemd
Maareh kweenie wat je budget is, een ouwe SPX 90 of 900 ofzo kan dat ook heel best, of evt. een Yamaha REV7 enne ik snap je nog steeds niet precies, je hebt al een TC reverb maar wilt meer effecten? dan zou ik eerder voor een SPX gaan dan voor een fireworx, maar dat blijft altijd persoonlijk.
*gaat even tussen oude dingen zoeken&graven*

*gevonden*
Ik heb hier nog een cd'tje van TC over de fireworx, opsturen? mail je adres maar ff naar:
Michiel(at)ng-pro(punt)com
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 23 december 2004 @ 06:46:57 #76
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24152713
Nou iig hartstikke bedankt voor je aanbod! Ik heb alleen al echter via de site al zo'n cdtje besteld! Maar iig wel bedankt voor je aanbod!

Die SPX, dat is idd wel een mooi ding! Ik ga eens wat rondkijken wat Soundonsound erover zegt!
  donderdag 23 december 2004 @ 12:05:56 #77
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24156054
De SPX is idd een leuk ding, de 90 is al wat verouderd, maar goed bruikbaar, de 990 en 9000 zijn nieuwer met wat meer mogelijkheden maar voor zover ik ermee gewerkt heb zijn ze altijd buitengewoon goed bruikbaar geweest (front FX bij weet-ik-veel hoeveel bandjes...)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 23 december 2004 @ 12:18:03 #78
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_24156242
tvp!
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_24156394
quote:
Op donderdag 23 december 2004 12:18 schreef chocolatemoeze het volgende:
tvp!
Idem .

Momenteel heb ik alleen maar softe waren. Reason 2.5, Ableton Live en nog een zooi editors .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_24156404
Ik heb veel gehoord over die Kaos Pad... weet iemand wat je daar precies mee kan doen?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 12 januari 2005 @ 12:34:41 #81
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24530635
klein schopje!


OK, om even terug te komen op hardware effects:

Welke zouden jullie nemen:

de TC Fireworx of de Eventide Eclipse?

Ze zijn beiden begonnen in dezelfde prijscategorie, maar de eventide is iets niewer. Maar kun je ook routen met de eventide? ik kan zo 1,2,3 daar nl niks over vinden op internet!

Jullie mening gaarne
  woensdag 12 januari 2005 @ 14:48:53 #82
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24532282







Dat is het, los van cd-spelers/versterker/md/cassette/eq/mics/headphones
FTW!
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:14:20 #84
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24532479
Ja, eventide is wel het merk, maarja ik wil ook nog wel een TC in mn rackje hoor


@ Prins-punica: die ultrafex waar gebruik je die voor? Doe je dance of trance of iets anders?
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:46:23 #85
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24532844
Yamaha CS2x
een week geleden ben ik samen met een maatje 's avonds in volle vaart tot de duitse grens gereden om er 1 te kopen, we moesten de dag erna op 3FM spelen en er was een knop kapot
Maar de geluiden die eruit komen zijn legendarisch !

Tja Eventide is toch wel *ahum* het merk
Maar wat voor TC zou je dan willen?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 12 januari 2005 @ 16:06:03 #86
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24533086
Nou, ik zit heb natuurlijk een wishlist met de lengte van een WC-rol, maar zit te denken aan een multieffect, maarja aan de andere kant zit ik dan ook weer te denken dat ik misschien ook wel mn vocal en drum-effecten door de gitaarprocessor van mn broer te halen, die ook kwalitatief heel sterk is. Maar als dat dus niet gaat, dan dus een TC fireworx of een eventide eclipse. De effecten zijn het bealngrijkst want ik heb al wel goede reverbs(uit een TC voiceworks), dus das een bijzaak.

Ik zit nu een beetje in een fase waar ik genoeg heb om 2 sporen echt hele mooie opnames te maken (microfoon/preamp/compressor/reverb/monitoren/patchbay/midicontroller/gitaren+versterkers), en nu zit ik dus in dubio wat mn volgende uitbreiding zal zijn omdat ik dus weer meer flexibiliteit wil.

De meest voor de hand liggende opties zijn:

- als dus de gitaarprocessor niet werkt op vox en drums een multieffectunit
- zorgen dat mn studiootje gebalanceerd komt te lopen, eventueel met meer ingangen
- kleincondensatormic
- acoustic treatment/ geimprovisseerd zanghok

dus nog genoeg poen uit te geven, maarja ik ben student dus moet duidelijk prioriteiten stellen!
pi_24533222
quote:
Op donderdag 23 december 2004 12:27 schreef teknomist het volgende:
Ik heb veel gehoord over die Kaos Pad... weet iemand wat je daar precies mee kan doen?
Effectending...realtime
  woensdag 12 januari 2005 @ 16:38:13 #88
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24533497
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 16:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
- zorgen dat mn studiootje gebalanceerd komt te lopen, eventueel met meer ingangen
dus nog genoeg poen uit te geven, maarja ik ben student dus moet duidelijk prioriteiten stellen!
Zie hier prioriteit nummer 1....gebalanceerd is minder storingsgevoelig, minder onderhoudsgevoelig (lees:betere connectors) en in de prof. wereld uiteraard de standaard.Eventueel kijken of je toch je sporen iets uit kan bereiden, dan kan je take voor take opnemen en je effecten per keer voor dat instrument gebruiken en is de 'noodzaak' van nog een FX processor even wat minder.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_24534055
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 15:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
@ Prins-punica: die ultrafex waar gebruik je die voor? Doe je dance of trance of iets anders?
Ik dj (radio en mixen) en maak muziek, de ultrafex (heb een ouder model dan op het plaatje) is voor wat extra mastering (extra bass, compensatie voor de hoge tonen en extra breed stereosignaal)
FTW!
  woensdag 12 januari 2005 @ 17:38:51 #90
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24534324
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 17:21 schreef Prins-Punika het volgende:

[..]

Ik dj (radio en mixen) en maak muziek, de ultrafex (heb een ouder model dan op het plaatje) is voor wat extra mastering (extra bass, compensatie voor de hoge tonen en extra breed stereosignaal)
A ok, thanks!
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 16:38 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Zie hier prioriteit nummer 1....gebalanceerd is minder storingsgevoelig, minder onderhoudsgevoelig (lees:betere connectors) en in de prof. wereld uiteraard de standaard.Eventueel kijken of je toch je sporen iets uit kan bereiden, dan kan je take voor take opnemen en je effecten per keer voor dat instrument gebruiken en is de 'noodzaak' van nog een FX processor even wat minder.
Tja alleen wat meer sporen betreft. Ik wil het liefst wel "mixerloos" blijven, eigenlijk om de reden dat mijns inziens een mixer in mijn budgetklasse altijd minder is dan losse preamps. Ik zou dan daarom eerder denken aan een PCI of firewire-interface waar ik preamps aan kan hangen. Ik vind losse preamps ook heel gaaf omdat je dan voor verschillende bronnen verschillende sounds kan pakken.

Tevens heb ik voor gebalanceerd natuurlijk een nieuwe geluidskaart nodig en dus is zo'n interface sowieso dan weer nodig en dan is de stap naar gebalanceerd ook weer heel snel genomen. Ik ben er namelijk achtergekomen dat ik heel zachte ruis hoorde uit mijn monitors, die dat zeker niet zouden mogen doen! Ik hoorde dat als ik overga op gebalanceerd en dan natuurlijk ook mijn stroom en signaalkabels beter gescheiden hou, dat hij dan weg zou moeten zijn.
  woensdag 12 januari 2005 @ 17:43:17 #91
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24534392
hehehehe ik heb ooit het idee om een stapel van die behringer effecten (intelliflex, edison&andere enhancers) in een soort zwarte kist te timmeren met stroom in, xlr in&uit en verder dicht...
dat tussen de zaaltafel en het PA te plakken en iedereen te verbazen met een onwjs cleane breeede diepe vette mix...
mochten ze dan willen weten wat het is, achteloos te melden dat het een "behringer black box" is

no offence ment, ik ben niet zo dol op Beheringer
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 12 januari 2005 @ 17:48:48 #92
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24534480
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 17:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Tja alleen wat meer sporen betreft. Ik wil het liefst wel "mixerloos" blijven, eigenlijk om de reden dat mijns inziens een mixer in mijn budgetklasse altijd minder is dan losse preamps. Ik zou dan daarom eerder denken aan een PCI of firewire-interface waar ik preamps aan kan hangen. Ik vind losse preamps ook heel gaaf omdat je dan voor verschillende bronnen verschillende sounds kan pakken.

Tevens heb ik voor gebalanceerd natuurlijk een nieuwe geluidskaart nodig en dus is zo'n interface sowieso dan weer nodig en dan is de stap naar gebalanceerd ook weer heel snel genomen. Ik ben er namelijk achtergekomen dat ik heel zachte ruis hoorde uit mijn monitors, die dat zeker niet zouden mogen doen! Ik hoorde dat als ik overga op gebalanceerd en dan natuurlijk ook mijn stroom en signaalkabels beter gescheiden hou, dat hij dan weg zou moeten zijn.
Okay, ik krijg een beetje een indruk van hoe&wat, vergeet niet dat wanneer je overgaat op gebalanceerd juist de scheiding tussen signaal&stroom minder belangrijk word omdat je kabels beter afgeschermd zijn (kooi van Farraday, de afscherming ligt aan 2 kanten aan massa en houd het stoorsignaal weg bij de signaalvoerende adres) daardoor zou eventuele ruis&overspraak al stukken mindermoeten worden.
Tja en met een nieuwe geluidskaart zou je met de juiste software ook meersporen moeten kunnen opnemen zodat je dat probleem ook opgelost hebt
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 12 januari 2005 @ 18:05:34 #93
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24534735
Ja, maar dan is weer de vraag wat voor interface!!!

Iedereen is razend enthousiast over bijvoorbeeld de delta 1010 kaart vanwege zijn goede converters, maar van de andere kant zou er in die 6 jaar toch ook wel weer iets nieuwers op de markt zijn verschenen met vergelijkbare converters. Ik zou alleen niet weten wat! (misschien RME fireface?)
  woensdag 12 januari 2005 @ 18:11:02 #94
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24534832
De RME Fireface is een dijk van geluidskaart. Er staat een hele lovende review over in de Sound On Sound van december.
  woensdag 12 januari 2005 @ 18:25:04 #95
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24535047
Ehm tja, you got me there....ik ben goed in computers, ik ben goed in geluid, maar in de combinatie ben ik niet zo sterk...
Thuis heb ik een ouwe SB live platinum met live drive (I/O box) en de band werkt op een aplle met een Motu MKII en Logic....maar wat nu het beste is als geluidskaart....ik heb echt geen idee
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 12 januari 2005 @ 23:38:53 #96
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24538019
Ja, de Sound on soud heb ik ook, maar ik ben nog niet helaaml overtuigd of de converters net zo goed zijn als de delta 1010............................................

en Motu is niet echt een optie voor mij omdat ik emer een PC dan een mac man ben en MOTU tot nu toe nog veel problemen met PC's vertoont, anders wist ik het wel
  woensdag 12 januari 2005 @ 23:42:57 #97
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24538100
Ik heb geen testresultaten ofzo bij de hand, maar persoonlijk heb ik meer vertrouwen in RME dan in M-Audio als het om kwaliteit gaat.

Trouwens, vergeet E-Mu niet, de 1820M en 1212M hebben dezelfde convertors die gebruikt worden in de ProTools HD 192 van Digidesign.
  woensdag 12 januari 2005 @ 23:52:34 #98
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24538301
mmm daar zal ik dan eens ff naar gaan kijken!


Ik wil nl liever iets meer betalen voor echt goede kwaliteit dan later weer het een weggooien omdat je er uitgroeit binnen no-time.
  maandag 17 januari 2005 @ 16:12:47 #99
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24613717
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 23:42 schreef Tijn het volgende:
Ik heb geen testresultaten ofzo bij de hand, maar persoonlijk heb ik meer vertrouwen in RME dan in M-Audio als het om kwaliteit gaat.

Trouwens, vergeet E-Mu niet, de 1820M en 1212M hebben dezelfde convertors die gebruikt worden in de ProTools HD 192 van Digidesign.
Ik zat zo te denken, waarom koop je dan geen digi 002 rack? Goede pre-amps, topconverters, midi adat etc, en zolang je blijft recorden op 44.1 of 48 khz kun je er ook nog eens bijvoorbeeld een mackie 800r of een ISA 428 aanhangen, zodat je dus 16 volledige inputs krijgt. Of zit ik nu verkeerd? Kan ik toch beter een RME of een vergelijkbaar product kopen en op 96 Khz opnemen?
  dinsdag 18 januari 2005 @ 00:07:13 #100
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24617200
trouwens als iemand anders dan Tijn ook antwoorden weet op mijn vragen, sproei ze maar neer he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')