abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 december 2004 @ 16:00:54 #1
110087 timvp
Venetian Snares
pi_23991696
mensen die electronische muziek maken? wat voor apparatuur gebruiken jullie? (HARDWARE).

Mijn set:
- Yamaha MG 16/4 mixer
- Yamaha Cs1X Synthesizer
- Nord Rack 2 VA Synthesizer
- Akai S5000 Sampler
- Tannoy Reveal Active monitoring
- Guillemot Maxi Studio ISIS geluidskaart
- Midiman midisport 4x4 interface
- zooi kabels
- en binnekort nog multi-fx processortje erbij.


pi_23992044
wat voor muziek maak je dan? ziet er goed uit
xxx
  woensdag 15 december 2004 @ 16:21:44 #3
110087 timvp
Venetian Snares
pi_23992102
ligt aan mn mood...ben vooral bezig met drum n bass/bigbeat/breakbeat.. maar soms als ik lui ben maak ik hardcore/hardstyle...
pi_23992144
Ik ben nog niet zo lang bezig:

- Behringer BCR2000 midi controller
- M Audio E49 midi keyboard

Software:

- Reason 2.5
- Cubase sx 2.2

Nog in de planning:

- Monitorset
- Audiophile geluidskaart
- Korg Kaos Pad 2

Nog een foto die ik een tijdje geleden heb genomen. Inmiddels is alles beter gepositioneerd:



Binnenkort dus uitbreiden. Loonstrookje zit er vast weer aan te komen
pi_23992212
aight, dat eerste vind ik wel vet, dat hardstyle enzo niet, heb je toevallig wat op i-net staan?
xxx
pi_23992506
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:23 schreef Disorder het volgende:
Ik ben nog niet zo lang bezig:

- Behringer BCR2000 midi controller
- M Audio E49 midi keyboard

Software:

- Reason 2.5
- Cubase sx 2.2

Nog in de planning:

- Monitorset
- Audiophile geluidskaart
- Korg Kaos Pad 2

Nog een foto die ik een tijdje geleden heb genomen. Inmiddels is alles beter gepositioneerd:

[afbeelding]

Binnenkort dus uitbreiden. Loonstrookje zit er vast weer aan te komen
Ik zou een E-MU kaart aanraden.
En dan vooral de 1212. .

Enfin, ik heb een E-MU 1212m geluidskaart
2x Behringer Truth 2031A
Radium 49 midicontroller.
Cubase SX2, Ableton Live 4.0 en een shitload aan VSTi's als software.
En lately ook een Virus B tot m'n beschikking soms.
-
  woensdag 15 december 2004 @ 16:49:17 #7
110087 timvp
Venetian Snares
pi_23992612
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:26 schreef SoSolid het volgende:
aight, dat eerste vind ik wel vet, dat hardstyle enzo niet, heb je toevallig wat op i-net staan?
ik denk dat iedere muzikant uit verveling wel eens hardstyle maakt
maar mn hart ligt daar ook niet hoor.
ik zal wel es kijken of ik iets op internet kan zetten, je hoort het wel.
pi_23992744
Ik gebruik enkel mijn computertje met reason 2.5 en cubase sx 2.0 met een bak softsynths, en sinds kort een hele geile Edirol PCR-50 controller keyboard.



Groter plaatje;
http://www.edirol.com/products/info/images/pcr50_top_L.jpg
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_23992772
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:43 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik zou een E-MU kaart aanraden.
En dan vooral de 1212. .
Zijn die duur? En wat is er zo goed aan?
  woensdag 15 december 2004 @ 16:58:51 #10
24054 search64
Avec le grande
pi_23992816
199 euro bij de feedback, heeft supergoede converters voor die prijsklasse.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_23992920
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:58 schreef search64 het volgende:
199 euro bij de feedback, heeft supergoede converters voor die prijsklasse.
Waar zijn die precies voor? Ik ben nog redelijk groen
pi_23993004
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:56 schreef Disorder het volgende:

[..]

Zijn die duur? En wat is er zo goed aan?
Nou, de DSP effecten zitten bijv op de kaart. Dat ontlast je PC sowieso
En in die prijsklasse is het echt een topkaart. Lees de reviews er maar op na! .
-
  woensdag 15 december 2004 @ 17:13:25 #13
24054 search64
Avec le grande
pi_23993140
Die converters zijn om digitale signalen te "converteren" naar analoog en omgekeerd. Hoe beter de converter, hoe meer het opgenomen geluid lijkt op het origineel.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  maandag 20 december 2004 @ 14:01:21 #14
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_24101163
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:08 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nou, de DSP effecten zitten bijv op de kaart. Dat ontlast je PC sowieso
En in die prijsklasse is het echt een topkaart. Lees de reviews er maar op na! .
Is het alleen maar voor effecten of kan hij ook bv. wave-synthesis doen?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  maandag 20 december 2004 @ 15:10:49 #15
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24102626
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:55 schreef search64 het volgende:
Ik gebruik enkel mijn computertje met reason 2.5 en cubase sx 2.0 met een bak softsynths, en sinds kort een hele geile Edirol PCR-50 controller keyboard.

[afbeelding]

Groter plaatje;
http://www.edirol.com/products/info/images/pcr50_top_L.jpg
Hey J, ik heb precies dezelfde!!!! Hulde voor de keuze!! (heel fijn ding!!)


Voor de verdere rest is mijn "studiootje" veel meer pop-rock georienteerd en heb ik dus een veel andere hardware en software setup dan wat ik hier totnutoe gezien heb.
  maandag 20 december 2004 @ 16:56:16 #16
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24104080
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:58 schreef search64 het volgende:
199 euro bij de feedback, heeft supergoede converters voor die prijsklasse.
Zeker, ze worden niet voor niks ook in Digidesign's ProTools-hardware gebruikt Maar let op: alleen de m-versies van de E-mu 0404, 1212 en 1820 hebben die mooie convertors he!
  maandag 20 december 2004 @ 17:03:49 #17
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24104210
Voor wie trouwens nog een goeie (hifi) versterker heeft liggen en op zoek is naar betaalbare passieve monitors, is de ST-serie van KRK echt een goeie koop. Voor de ST6 betaal je bijvoorbeeld maar 100 euro per speaker en je krijgt er een ontzettend eerlijk en recht geluid voor terug En de de grotere broer, de ST8, is niet eens zoveel duurder.

Ik ben er zelf in elk geval ontzettend tevreden mee!

  maandag 20 december 2004 @ 17:16:33 #18
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24104431
Ja, KRK is idd een goed merk! Ik heb zelf ook gekeken naar wat actieve KRK's maar toch uiteindelijk voor iets anders gekozen, maar dat lag denk ik aan mn persoonlijke geluidssmaak!!!

Ik wist niet dat die passieve KRK's zo goedkoop waren!! Als je nog iets zoekt voor monitoring is dat idd een hele goede optie!
  maandag 20 december 2004 @ 17:26:42 #19
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24104591
KRK is idd goed bezig Ik zocht een tijdje geleden nieuwe monitors en ik heb heel erg veel geluisterd. Ik vond KRK absoluut het overtuigendst eruit komen, zeker voor deze prijs. Ik vond ze veel eerlijker en "saaier" dan wat bijvoorbeeld Tannoy, Alesis of Behringer te bieden had.

Hun actieve setjes zijn ook okay trouwens, vooral de V-serie. Maar die zijn dan wel weer vrij prijzig. De goedkopere Rockits heb ik nog niet gehoord.
pi_24105156
Eerlijke monitors kan ik inderdaad wel gebruiken. Maar wat maakt deze nou zo goed? En waarom zie je soms dat monitors individueel worden verkocht, in plaats van in een set? En wat is het verschil tussen passief, actief, nearfield, etc.?

Kortom, wie leert me het een en ander over monitors voordat ik mijn portemonnee trek?
pi_24105182
quote:
Op maandag 20 december 2004 16:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zeker, ze worden niet voor niks ook in Digidesign's ProTools-hardware gebruikt Maar let op: alleen de m-versies van de E-mu 0404, 1212 en 1820 hebben die mooie convertors he!
Ik geloof dat de 1212 er alleen in de M versie is. .
-
  maandag 20 december 2004 @ 18:16:40 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24105501
quote:
Op maandag 20 december 2004 17:58 schreef Disorder het volgende:
Eerlijke monitors kan ik inderdaad wel gebruiken. Maar wat maakt deze nou zo goed? En waarom zie je soms dat monitors individueel worden verkocht, in plaats van in een set? En wat is het verschil tussen passief, actief, nearfield, etc.?

Kortom, wie leert me het een en ander over monitors voordat ik mijn portemonnee trek?
Je kunt monitors in grofweg 2 keer in 2 groepen splitsen. Allereerst heb je nearfield en farfield monitors, wat de luisterafstand aangeeft. Nearfield monitors zijn niet al te groot bedoeld voor op je bureau, om van een kleine afstand te beluisteren. Farfield monitors zijn gigantische kasten, om ver weg te zetten. Je moet daar uiteraard ook wel de ruimte voor hebben. De ideale studio heeft ten minste 3 setjes staan: gigantische farfields, mooie nearfields en een setje kleine crapspeakers, zodat je grofweg voor elke situatie kunt luisteren wat er met je mix gebeurt.

Maar we leven niet in de ideale wereld, dus ik denk dat jij op zoek bent naar een setje eerlijke nearfields voor op je bureau, zodat je een beetje kunt bepalen of je op de goede weg bent met je muziek.

Dan zijn er nog de actieve en passieve monitors. Het verschil is dat passieve monitors een versterker nodig hebben om geluid te produceren, terwijl een actieve monitor een ingebouwde versterker heeft. Actieve monitors kun je dus zo aan je mixer hangen, met passieve monitors moet je een powered mixer hebben of een losse versterker.

Wat je kiest, hangt voor een deel af van wat je hebt. Als je bijvoorbeeld net een dure powered mixer hebt gekocht, of nog een mooie versterker hebt staan, ben je prima af met een setje passieve monitors. Dat scheelt een hoop geld, want actieve monitors zijn over het algemeen een flink stuk duurder.

Heb je echter zoiets nog niet, dan ben je waarschijnlijk voordeliger af met actieve monitors. Het voordeel hiervan is ook nog dat de versterker afgesteld is op de speaker en daarmee over het algemeen een vlakker resultaat bereikt (je kunt immers wel hele saaie speakers hebben, maar als je versterker ontzettend kleurt, heb je natuurlijk nog geen eerlijke monitoring).

Waar het imho vooral om gaat bij monitors is dat ze zo saai mogelijk zijn. Je moet niet gaan luisteren op welke speakers je muziek het vetst klinkt, maar welke speakers een zo eerlijk mogelijk beeld geven. Daarvoor zul je wel muziek moeten luisteren die je erg goed kent, anders kun je er niks over zeggen. Ook zou je de frequentie karakteristiek (eng: frequency response) van de speaker kunnen bekijken, dat is een grafiek waarbij de frequentie is afgezet tegen de amplitude, deze vindt je over het algemeen terug in de documentatie of op de website van de fabrikant.



Dit is een of andere willekeurige frequentie karakteristiek

Dit moet een zo recht mogelijke lijn zijn voor een zo eerlijk mogelijk resultaat. Deze curve laat ook gelijk het verschil mooi zien met de gemiddelde hifi speaker, die een flinke bult in het laag en in het hoog heeft. Dat is dus wat je juist niet wil bij het monitoren

Oh en je koopt ze niet altijd in setjes, omdat niet iedereen stereo werkt natuurlijk Je kunt immers ook bv een 5.1 of 7.1 surround setup maken in je studio en dan kan het handiger zijn losse speakers te kopen.
pi_24105535
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

LANG VERHAAL
Holy shit, een verslag was ook al weer niet nodig
Hartstikke bedankt, ik ga even lezen.

-edit- Okay, gelezen. Ik heb geen mixer. Ik heb ook nog geen fatsoenlijke geluidskaart. Moet ik dus eerst een mixer kopen (zoals in bovenste foto van dit topic?) om een setje monitors te kunnen gebruiken? Ik dacht dat ik ze net als gewone speakers gewoon kon aansluiten, maar blijkbaar gaat dat iets anders.
  maandag 20 december 2004 @ 18:27:37 #24
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24105673
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:19 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik heb geen mixer. Ik heb ook nog geen fatsoenlijke geluidskaart. Moet ik dus eerst een mixer kopen (zoals in bovenste foto van dit topic?) om een setje monitors te kunnen gebruiken? Ik dacht dat ik ze net als gewone speakers gewoon kon aansluiten, maar blijkbaar gaat dat iets anders.
Nou, passieve monitors sluit je aan zoals "gewone speakers", dus met speakerdraad aan je versterker. Actieve monitors hebben meestal XLR en/of jack-aansluitingen. Die kun je dus zo van je geluidskaart/mixer/wat voor bron dan ook aansluiten.

En wat je "moet" kopen, kan ik je niet vertellen, dat is iets wat je zelf moet bepalen Ik zou persoonlijk alleen geen supergoeie actieve monitors op een onboard crapgeluidskaart aansluiten.
pi_24105724
Ik denk dat ik dus als eerste maar eens een mooie geluidskaart moet kopen en daarna een set actieve nearfield monitors. Dat zou genoeg moeten zijn. Voorlopig dus gewoon afmixen met mijn koptelefoon. Dat is in ieder geval beter dan de speakers die ik nu heb.
  maandag 20 december 2004 @ 18:30:17 #26
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24105728
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:00 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik geloof dat de 1212 er alleen in de M versie is. .
Ah ja, inderdaad, en van de 0404 is er helemaal geen M-versie. Dus die keus heb je alleen bij de 1820. Ik was er vanuit gegaan dat je bij alle modellen kon kiezen, maar blijbkaar niet.
  maandag 20 december 2004 @ 18:32:23 #27
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24105761
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:30 schreef Disorder het volgende:
Ik denk dat ik dus als eerste maar eens een mooie geluidskaart moet kopen en daarna een set actieve nearfield monitors. Dat zou genoeg moeten zijn. Voorlopig dus gewoon afmixen met mijn koptelefoon. Dat is in ieder geval beter dan de speakers die ik nu heb.
Dat klinkt verstandig
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 18:34:24 #28
47213 ArmaniMania
pi_24105802

Foto van een klein gedeelte van mijn studio apparatuur...

Hier speel ik op een Korg 01/Wfd voor de rest op de foto
Roland D50
Korg Prophecy
Waldorf micro wave
Korg SR
2x Roland JV1080
2x Roland JD990
Roland Alpha juno 2
Roland JX 10
Roland JD800
Korg Triton
Korg Trinity TR-rack
Roland TB 303
2x Clavia Nord Modular G2X
Mini Moog

Mengpaneel:
Soundcraft LX 7 II (nu nog een brug er bij )
2 Yamaha afluister monitoren
2 Yamaha mix monitoren

Sequencer:
Cubase
Logic

Harddisc Recording:
Tascam DV RA 1000

Samplers:
Yamaha A4000
EMU E5000

Soundenhacing:

Zoom RFX-1000
Behringer Ultrafex II
Lexicon MPX500
Alesis DEQ230D 30 bands Equalizer
Boss (Roland) SE-70

[ Bericht 2% gewijzigd door ArmaniMania op 20-12-2004 18:45:16 ]
  maandag 20 december 2004 @ 18:37:25 #29
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24105869
Wow Armani, dat ziet er best wel tof uit

Neem je ook dingen op? Zo ja, wat gebruik je daarvoor?
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 18:42:28 #30
47213 ArmaniMania
pi_24105959
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:37 schreef Tijn het volgende:
Wow Armani, dat ziet er best wel tof uit

Neem je ook dingen op? Zo ja, wat gebruik je daarvoor?
Ik neem ook dingen op ja... Damn ik wist wel dat ik iets vergeten was...

Ik doen aan Harddisc Recording met de Tascam DV RA 1000.

Vroeger veel Trance gemaakt, nu maak ik meerendeel Ambient of af en toe filmmuziek (geen opdrachten thouh, alleen mijn eigen fantasie)

Alleen sinds mijn verhuizing, kan ik het spul niet kwijt... Nu moet ik een ruimte zien te vinden waar ik het weer kwijt kan
pi_24105977
Als ik op de site van Feedback eens kijk, zie ik aardig wat monitors. Welke zouden jullie me aanraden? Ik zit in de budget klasse, ben ik bang. Ik ben dus op zoek naar een actieve nearfield monitor.
  maandag 20 december 2004 @ 18:45:39 #32
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24106023
Nou, persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van KRK, dus. Maar je moet echt gewoon even zelf gaan luisteren als ik jou was En je kunt natuurlijk wat reviews proberen te vinden in bladen als Interface (NL) of Sound On Sound (UK).
pi_24106451
Kan ik monitors ook gewoon als speakers gebruiken voor games, gewoon even muziek luisteren, dat soort dingen? Of kan ik ze dan beschadigen op lange termijn misschien?
  maandag 20 december 2004 @ 19:10:03 #34
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24106489
Nee hoor, dat kan best. Het zijn op zich gewone speakers, ze zijn er alleen voor gemaakt om het geluid met zo weinig mogelijk kleuring weer te geven in plaats van zo mooi mogelijk te klinken.
  maandag 20 december 2004 @ 19:15:43 #35
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_24106609
TVP

Leuk topic...ik maak zelf niet echt muziek, 2 vrienden van me wel, ik fungeer wel als recording engineer/producer bij *ahum* de band, en de studio van G is degene waar we het meest zitten te prutsen...'t is niet van mij, maar ik wil gewoon ook even patsen
d'r staat ondermeer:

Apple G4 met Logic 6.0
Motu break out (fierewiere)
Roland 24 sporen mixer/HD recorder
2 x Lexicon FX prut (LXP 100 en LXP 500 geloof ik)
Yamaha sampler
Yamaha synth module
Vocoder
de synths heb ik weinig verstand van maar ik dacht:
Roland Juno 50 ofzo
Yamaha CX 2
Novation (groot met veel lichtjes en knopjes)
Alesis (klein&nieuw)
we maken vette elektro en je kan hier wat mp3'tjes horen
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_24107187
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:43 schreef Disorder het volgende:
Als ik op de site van Feedback eens kijk, zie ik aardig wat monitors. Welke zouden jullie me aanraden? Ik zit in de budget klasse, ben ik bang. Ik ben dus op zoek naar een actieve nearfield monitor.
Behringer 2031A
169 per stuk heb ik betaald. Vorige week waren ze 139 in de aanbieding, misschien nog steeds.
Lees maar wat reviews. Wat een fantastische monitors !
En ingame zijn ze helemaal om van te kwijlen.
-
  maandag 20 december 2004 @ 20:49:00 #37
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24108072
Heb je alleen niet soms het gevoel dat de behringers wat "splashy" in het hoog zijn?

Ik vond ze een beetje te hard in het hoog, en aangezien ik van mezelf weet dat ik vrij gebrekkig in dehoogte afmix, was dat toch geen optie voor mij omdat deze al snel hoogte gaven. De KRK's vond ik iets evenwichtiger in het hoog, dus die verkoos ik dan weer boven de Behringers.
Mijn zoektocht ging door en ik vond Blue Sky. Heel trendy dingen (geen core in de conus), met subwoofer, heel gaaf, maar imo meer geschikt voor dance en trance dan voor pop-rock.

Echter, Eindelijk vond ik de Mackies. Deze vond ik het transparantste klinken (ze waren wel iets duurder dan de KRK) en ik vond deze bij veel verschillende soorten muziek heel goed. De Bluesky's klonken wel iets toegankelijker (en dan bedoel ik meer presence), maar ik vond hier het transparante toch fijner omdat ik dan mezelf wel leer wat presence in te mixen . Uiteindelijk ben ik voor de 624's gegaan, omdat deze iets meer detail en minder bas dan de 824's hadden, en aangezien ik in een klein kamertje mix was de 824 een beetje overkill! Al met al ben ik toch 1,5 dag in die winkel geweest om alles goed te kunnen testen maar de personeelsleden in de winkel waren echt heel geduldig en behulpzaam!!

Goede winkel--> www.i4-muzique.nl
pi_24108766
Behringer is troep, zeker niet aan te raden!
pi_24108889
quote:
Op maandag 20 december 2004 22:04 schreef MaartenHG het volgende:
Behringer is troep, zeker niet aan te raden!
Wat een onzin zeg, !
Waar baseer je dat op? .
-
pi_24109692
quote:
Op maandag 20 december 2004 22:29 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, !
Waar baseer je dat op? .
Ik baseer dat op eigen ervaringen. Je hoort gewoon dat Behringer (of het nou een mixer of een monitor is) inferieur is. Ga voor een Mackie of zoals eerder gezegd, een KRK monitor. Wel wat duurder, maar kwaliteit is tig keer beter.
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 23:15:18 #41
47213 ArmaniMania
pi_24109862
quote:
Op maandag 20 december 2004 22:04 schreef MaartenHG het volgende:
Behringer is troep, zeker niet aan te raden!
BS! NIet alles is kwaliteit maar sommige dingen van Behringer springen er gewoon uit. Maar als professional weet je delke dingen je moet hebben, gewoon door te testen en te luisteren. Prijs bepaalt niet altijd de kwaliteit.

Zoals Yamaha Samplers zijn veel goed koper dan EMU Samplers... Maar voor leadpadjes vind ik Yamaha er weer uitspringen. En zo is voor ieder element wel wat te zeggen. EN smaak speelt een grote rol.
  maandag 20 december 2004 @ 23:21:43 #42
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24110020
Maarten ik vind je kort door de bocht. Behringer maakt wel degelijk goede spullen, zeker voor de prijs. Het is alleen onzin om focusrite of SSL kwaliteit te verwachten vor die prijs. Dat heet voor een dubbeltje op de eerste rij willen staan. Echter bijvoorbeeld die a/d/a en spdif converters die behringer in een 19"1u rack heeft vind je zelfs in prof studios omdat ze zo goed zijn, en vooral voor het geld zeer vervangbaar als ze sneuvelen.

Het enige is dat sommige spullen heel goed zijn en andere stukken minder, maar zeker voor de mensen die wat meer aan een budget zitten, zou ik altijd behringer aanraden, omdat in die prijsklasse en zelfs daarboven weinig te vinden is dat beter dan behringer is.
  maandag 20 december 2004 @ 23:22:17 #43
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24110037
Ik zou Behringer ook niet zo snel afdoen als een prutsmerk hoor. M'n Behringer condensatormicrofoon bijvoorbeeld klinkt als een klokje.
  maandag 20 december 2004 @ 23:26:45 #44
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24110134
idd, eeng oed voorbeeld van hoogstaand behringerspul!!! Ik heb laatst zo'n o-pname van een gitaaramp gehoord opgenomen met een behringer condensator en dat klonk echt zeer goed!

(alhowel de dynamische wel echt heeeeeeel ergs slecht zijn)
pi_24110148
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:42 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Ik neem ook dingen op ja... Damn ik wist wel dat ik iets vergeten was...

Ik doen aan Harddisc Recording met de Tascam DV RA 1000.

Vroeger veel Trance gemaakt, nu maak ik meerendeel Ambient of af en toe filmmuziek (geen opdrachten thouh, alleen mijn eigen fantasie)

Alleen sinds mijn verhuizing, kan ik het spul niet kwijt... Nu moet ik een ruimte zien te vinden waar ik het weer kwijt kan
Neem je normaal niet op met een sequencer? Met cubase kan je toch ook opnemen?
Of kan je met harddisks opnemen om later nog eens te remasteren?
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
  maandag 20 december 2004 @ 23:39:29 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24110412
quote:
Op maandag 20 december 2004 23:27 schreef bierglas het volgende:

[..]

Neem je normaal niet op met een sequencer? Met cubase kan je toch ook opnemen?
Of kan je met harddisks opnemen om later nog eens te remasteren?
Sequencers zijn van oorsprong dingen om synthesizers mee aan te sturen. Met de uitvinding van MIDI in de jaren '80 is die functie behoorlijk uitgebreid, maar in principe stuur je nog altijd dingen aan met een sequencer en neem je er geen audio mee op.

Veel grote sequencers zijn echter uitgegroeid tot volledige muziek workstations en hebben nu zeker de functie om audio op te nemen. In de praktijk kun je met een grote sequencer dus absoluut opnames maken, maar het is van oorsprong niet het idee.

Een harddisk recorder is stand-alone hardware met als enige functie audio opnemen. Sommige mensen preferen dat boven het opnemen op de computer. Het idee is in principe hetzelfde, je kunt er niet meer of minder mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 21-12-2004 00:27:07 ]
pi_24112428
Ik heb een Behringer condensator mic getest en ik vind hem echt ruk klinken, sorry! Prijs/kwaliteit kan misschien wel goed zijn, maar als je voor een professionele sound gaat, kun je gewoon niet aankomen met Behringer.

Het is niet alleen mijn mening, het is gewoon een feit.

ps: bijv. de Behringer mixdecks zijn over het algemeen dramatisch. Faders slijten nog sneller dan slicks onder een F1 wagen en de geluidskwaliteit is al helemaal om te janken.

Ik ga persoonlijk voor Neumann mic's:





[ Bericht 19% gewijzigd door MaartenHG op 21-12-2004 02:00:26 ]
  dinsdag 21 december 2004 @ 01:59:48 #48
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24112518
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 01:47 schreef MaartenHG het volgende:
Ik heb een Behringer condensator mic getest en ik vind hem echt ruk klinken, sorry!
Waarmee heb je 'em vergeleken?
pi_24112532
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 01:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Waarmee heb je 'em vergeleken?
Toevallig, was net mijn post aan het editten, check hierboven.
  † In Memoriam † dinsdag 21 december 2004 @ 02:04:15 #50
47213 ArmaniMania
pi_24112553
quote:
Op maandag 20 december 2004 23:27 schreef bierglas het volgende:

[..]

Neem je normaal niet op met een sequencer? Met cubase kan je toch ook opnemen?
Of kan je met harddisks opnemen om later nog eens te remasteren?
Met een sequencer neem ik mijn noten op, om zo mijn compositie te bewaren. Met harddiscrecording neem ik het geluid van de sequence (compositie) per spoor op om inderdaad later te remasteren of later nog iets bij te voegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')