Ja Jezus, je gaat toch geen microfoon van 100 euro vergelijken met een Neumann die 10x zoveel kostquote:Op dinsdag 21 december 2004 02:01 schreef MaartenHG het volgende:
[..]
Toevallig, was net mijn post aan het editten, check hierboven.
Idd, die nieuwe midi-controllers, bcr-hoe-heet-het ook alweer, die zijn volgens mij erg okee, de fader versie heeft zelfs moving faders - en de koptelefoon-amplifier-bakken lijken me ook erg bruikbaar. Of je veel behringer in je audio-signaalpad wil hebben, dat is een andere vraagquote:Op dinsdag 21 december 2004 02:47 schreef Tijn het volgende:
Nee, die Behringer mixers vind ik ook maar niks. Noisy as hell ook.
Ik ga ook niet Behringer ophemelen als het audiobedrijf der audiobedrijven ofzo, helemaal niet zelfs. Maar ze maken niet alleen maar prut, dat is gewoon niet waar.
Heb je die gekocht of illegaal?!? Volgens mij is die bank wel heel gaaf!!!!quote:Op dinsdag 21 december 2004 15:20 schreef haarb0l het volgende:
Mijn setupje:
quantum leap symphonic orchestra gold
Ik maak niet zoveel muziek meer, weinig tijd, ik registreer nog wel geregeld dingen op locatie, van klassiek tot rock. De GCX20 is en handig en goed een prettige compressor om mee te werken, hij heeft een processor die attack en release regelt en je hoeft alleen maar te bepalen of dat slow of fast is en dat werkt uitstekend (en nee dat zijn toch geen vast aantal millisec, hoe het werkt zal ik je niet kunnen uitleggen maar dat het werkt is zeker) ik ben zeer tevreden over dat ding.quote:Op dinsdag 21 december 2004 09:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
Wat voor muziek maak je MOVO?
Die GCX20 is die fijn/handig/goed?
Net gekocht - op www.northernsounds.com loopt geloof ik nog een paar dagen (edit: tot 21 december) een groupbuy waardoor de prijs van 995 dollar verlaagd is tot 398 dollar. Dat, in combinatie met de gunstige dollarkoers bleek een combi die ik niet kon weerstaan :-)quote:Op dinsdag 21 december 2004 16:50 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Heb je die gekocht of illegaal?!? Volgens mij is die bank wel heel gaaf!!!!
Wat zijn je ervaringen ermee?
Ik heb alleen gewerkt met de originele dfh maar door de extra mogelijkheden van superior staat die ook op mijn verlanglijstje :-) Net als honderd andere libraries trouwens... :Squote:Op dinsdag 21 december 2004 23:22 schreef Tijn het volgende:
Ja, voor moderne sample libraries heb je al gauw veel geheugen nodig. Ik gebruik zelf de Drumkit From Hell Superior vrij veel en dat slurpt ook als een gek. Maar goed, het resultaat is er wel naar
hangt er vanaf wat je ermee wilt gaan doen, over het algemeen zijn de budget series van grote merken beter dan de top series van budget merken (ehm...klinkt dit nou zo stom of ligt dat aan mij?)quote:Op woensdag 22 december 2004 18:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
Heeft er iemand toevallig ervaring met de TC Fireworx ???
Ik ben nogal benieuwd of dat een gaaf ding is!!!
Idemquote:Op donderdag 23 december 2004 12:18 schreef chocolatemoeze het volgende:
tvp!
Effectending...realtimequote:Op donderdag 23 december 2004 12:27 schreef teknomist het volgende:
Ik heb veel gehoord over die Kaos Pad... weet iemand wat je daar precies mee kan doen?
Zie hier prioriteit nummer 1....gebalanceerd is minder storingsgevoelig, minder onderhoudsgevoelig (lees:betere connectors) en in de prof. wereld uiteraard de standaard.Eventueel kijken of je toch je sporen iets uit kan bereiden, dan kan je take voor take opnemen en je effecten per keer voor dat instrument gebruiken en is de 'noodzaak' van nog een FX processor even wat minder.quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:06 schreef --H-I-M-- het volgende:
- zorgen dat mn studiootje gebalanceerd komt te lopen, eventueel met meer ingangen
dus nog genoeg poen uit te geven, maarja ik ben student dus moet duidelijk prioriteiten stellen!
Ik dj (radio en mixen) en maak muziek, de ultrafex (heb een ouder model dan op het plaatje) is voor wat extra mastering (extra bass, compensatie voor de hoge tonen en extra breed stereosignaal)quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:14 schreef --H-I-M-- het volgende:
@ Prins-punica: die ultrafex waar gebruik je die voor? Doe je dance of trance of iets anders?
A ok, thanks!quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:21 schreef Prins-Punika het volgende:
[..]
Ik dj (radio en mixen) en maak muziek, de ultrafex (heb een ouder model dan op het plaatje) is voor wat extra mastering (extra bass, compensatie voor de hoge tonen en extra breed stereosignaal)
Tja alleen wat meer sporen betreft. Ik wil het liefst wel "mixerloos" blijven, eigenlijk om de reden dat mijns inziens een mixer in mijn budgetklasse altijd minder is dan losse preamps. Ik zou dan daarom eerder denken aan een PCI of firewire-interface waar ik preamps aan kan hangen. Ik vind losse preamps ook heel gaaf omdat je dan voor verschillende bronnen verschillende sounds kan pakken.quote:Op woensdag 12 januari 2005 16:38 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Zie hier prioriteit nummer 1....gebalanceerd is minder storingsgevoelig, minder onderhoudsgevoelig (lees:betere connectors) en in de prof. wereld uiteraard de standaard.Eventueel kijken of je toch je sporen iets uit kan bereiden, dan kan je take voor take opnemen en je effecten per keer voor dat instrument gebruiken en is de 'noodzaak' van nog een FX processor even wat minder.![]()
Okay, ik krijg een beetje een indruk van hoe&wat, vergeet niet dat wanneer je overgaat op gebalanceerd juist de scheiding tussen signaal&stroom minder belangrijk word omdat je kabels beter afgeschermd zijn (kooi van Farraday, de afscherming ligt aan 2 kanten aan massa en houd het stoorsignaal weg bij de signaalvoerende adres) daardoor zou eventuele ruis&overspraak al stukken mindermoeten worden.quote:Op woensdag 12 januari 2005 17:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Tja alleen wat meer sporen betreft. Ik wil het liefst wel "mixerloos" blijven, eigenlijk om de reden dat mijns inziens een mixer in mijn budgetklasse altijd minder is dan losse preamps. Ik zou dan daarom eerder denken aan een PCI of firewire-interface waar ik preamps aan kan hangen. Ik vind losse preamps ook heel gaaf omdat je dan voor verschillende bronnen verschillende sounds kan pakken.
Tevens heb ik voor gebalanceerd natuurlijk een nieuwe geluidskaart nodig en dus is zo'n interface sowieso dan weer nodig en dan is de stap naar gebalanceerd ook weer heel snel genomen. Ik ben er namelijk achtergekomen dat ik heel zachte ruis hoorde uit mijn monitors, die dat zeker niet zouden mogen doen! Ik hoorde dat als ik overga op gebalanceerd en dan natuurlijk ook mijn stroom en signaalkabels beter gescheiden hou, dat hij dan weg zou moeten zijn.
Ik zat zo te denken, waarom koop je dan geen digi 002 rack? Goede pre-amps, topconverters, midi adat etc, en zolang je blijft recorden op 44.1 of 48 khz kun je er ook nog eens bijvoorbeeld een mackie 800r of een ISA 428 aanhangen, zodat je dus 16 volledige inputs krijgt. Of zit ik nu verkeerd? Kan ik toch beter een RME of een vergelijkbaar product kopen en op 96 Khz opnemen?quote:Op woensdag 12 januari 2005 23:42 schreef Tijn het volgende:
Ik heb geen testresultaten ofzo bij de hand, maar persoonlijk heb ik meer vertrouwen in RME dan in M-Audio als het om kwaliteit gaat.
Trouwens, vergeet E-Mu niet, de 1820M en 1212M hebben dezelfde convertors die gebruikt worden in de ProTools HD 192 van Digidesign.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |