abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 december 2004 @ 23:42:49 #151
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24002216
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:40 schreef evert het volgende:
heb je haar zondag voor een week bij de NMO gezien? hoe ze werd behandeld door de andere vrouwen, dat was pas onbeschoft. NIet eens willen luisteren naar wat ze te vertellen had, al op voorhand zeggen dat ze niets van zo een afvallige wilden aannemen.
Altijd datzelfde, op hoge toon gebezigde argument: "jij liegt want islam is vrede".
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24002227
quote:

[..]

heb je haar zondag voor een week bij de NMO gezien? hoe ze werd behandeld door de andere vrouwen, dat was pas onbeschoft. NIet eens willen luisteren naar wat ze te vertellen had, al op voorhand zeggen dat ze niets van zo een afvallige wilden aannemen.
"An eye for an eye" heet dat, dat krijg je als je zelf een van de katalysatoren van de verdere verwijdering in onze maatschappij wilt zijn.
pi_24002231
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:41 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Of het sprookjesboek nou door Adolf of Mohammed is geschreven, het blijft een gevaarlijk verhaal. Ik vind de extremistische islam in potentieel net zo gevaarlijk. Maar hoe ver moet het komen voordat men dat inziet?
Ach, ik vraag mij daarentegen echt af wanneer mensen nu eens consequent zijn en het gewoon eens óf over de Islam, óf over de extremistische Islam gaan hebben. Maar ik vermoed dat het gewoon, bijvoorbeeld, wat meer stemen trekt als je die nuance weg laat.
  woensdag 15 december 2004 @ 23:44:00 #154
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24002246
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:43 schreef huggy_bear het volgende:

"An eye for an eye" heet dat, dat krijg je als je zelf een van de katalysatoren van de verdere verwijdering in onze maatschappij wilt zijn.
Dus onfatsoenlijk gedrag jegens AHA is "eigen schuld dikke bult"?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24002258
quote:
Volgens mij geef ik in mijn OP aan hoe ze zich onttrekt aan haar taken als volksvertegenwoordiger.
Duidelijk

Ik ben van mening dat een hoop van die criteria prima ingevuld kunnen worden, maar goed.
quote:
Dit klinkt als een getuigenverklaring, maar zal het wel niet zijn. Fraaie boel zal het zijn daar in Den Haag als het aan jou ligt. Het werk van de kamerleden is heus wel gedefinieerd.

Dan kan ik niet meer doen dan je aan te raden het ens uit te zoeken

T'is namelijk listig discusieren als je niet echt weet waar je het over hebt.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  woensdag 15 december 2004 @ 23:46:23 #156
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24002303
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:43 schreef huggy_bear het volgende:

[..]

en dan ga jij AHA beschuldigen van 'kortzichtigheid' en nu deze andere dames in het panel hetzelfde gedrag vertoonden, is het ineens goed? Lekker selectieve verontwaardiging!
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_24002305
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:41 schreef evert het volgende:

[..]

gezien jouw openingspost, jij ook niet....
1. Verklaar je nader ("Ik vind iets, maar ik zeg lekker niet wat")
2. Ga je nog iets zinnigs bijdragen aan dit topic?

Ander kun je misschien beter gaan posten in ONZ of KLB! Je hebt al 3 posts geplaatst alleen nog maar zitten janken over anderen users.
pi_24002376
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:44 schreef ExTec het volgende:

Dan kan ik niet meer doen dan je aan te raden het ens uit te zoeken

T'is namelijk listig discusieren als je niet echt weet waar je het over hebt.
Volgens mij begon jij er over
pi_24002508
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:46 schreef evert het volgende:

en dan ga jij AHA beschuldigen van 'kortzichtigheid' en nu deze andere dames in het panel hetzelfde gedrag vertoonden, is het ineens goed? Lekker selectieve verontwaardiging!
1. Je legt mij woorden in de mond die ik NOOIT heb gebruikt ("kortzichtigheid");
2. Je verdraait mijn worden of je begrijpt gewoon geen donder van wat ik zeg;
3. Jij duidt op "voor" en "tegen" in het debat over islam, waar ik uitsluitend een oordeel heb gegeven over haar functioneren als volksvertegenwoordiger (wat ze niet is, ze is activiste);
4. Ik ben niet selectief verontwaardigd, dat is jouw perceptie gebaseerd op (waarschijnlijk) het totaal niet begrijpen van de OP en ander posts in dit topic;
5. Als je niet inhoudelijke wilt (of kunt) reageren op de post BLIJF DAN WEG UIT DIT TOPIC
  woensdag 15 december 2004 @ 23:56:36 #160
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24002549
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:46 schreef huggy_bear het volgende:

[..]

Ander kun je misschien beter gaan posten in ONZ of KLB! Je hebt al 3 posts geplaatst alleen nog maar zitten janken over anderen users.
zozozo
ik word bang van je! jij die gaat bepalen of iets zinnig is.

Ik begin niet mensen aan te vallen over hun spelling en dat ze niet goed zouden scoren bij het Nationaal Dictee. In jouw openingspost: ze herhaald alleen... etc.

jouw verontwaardiging is selectief. omdat het AHA is. zie ook jouw reactie op het optreden van AHA bij de NMO.

ik heb nog nooit iemand een post zien doen over een SP Kamerlid die al 9 maanden niet in de kamer aanwezig is geweest. niemand vraagt zich af of dit Kamerlid wel functioneert.

het is heel simpel: er staat nergens dat een Kamerlid naast haar kamerwerkzaamheden niets anders mag doen. ik heb al eens in een ander topic wat voorbeelden gegeven van de nevenactiviteiten die kamerleden hebben, die allemaal tijd kosten. dus AHA mag in haar eigen tijd gerust aan een boek of film werken.
of haar werk in de Kamer erdoor in het gedrang komt? in de eerste weken na de moord op Van Gogh is haar door allerlei veiligheidsinstanties aangegeven dat het beter was even onder te duiken.
en weet jij of de situatie momenteel zo is dat zij al weer zonder problemen in nederland rond kan lopen? het voorbeeld hebben wij bij Wilders gezien; eerst moest hij zich niet aanstellen over de plaats in de Kamer maar inmiddels hebben als dit soort lieden ingebonden en krijgt hij toch een andere plaats.

[ Bericht 0% gewijzigd door evert op 16-12-2004 00:03:50 ]
pi_24002586
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:46 schreef huggy_bear het volgende:

[..]

en dit is wederom een van de vele 'bash AHA en Wilders topics... hoe je die kan herkennen ? gewoon het aantal klonen tellen en de vooringenomen positie bij de OP....
pi_24002609
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:49 schreef huggy_bear het volgende:

[..]

Volgens mij begon jij er over
Ja, dat klopt,

Jij bent van mening dat zij in haar professie en functie niet goed functioneert,

Terwijl je toegeeft dat je van veronderstellingen uitgaat

Je denkt letterlijk: "Ik denk dat een kamerlid dat en dat en dat moet doen. Hey, dat doet ze niet, ze is een slecht politicus"

In het engels hebben ze daar een geweldig mooi spreekwoord voor:

Assumption is the mother off all f*ckups

[ Bericht 13% gewijzigd door ExTec op 16-12-2004 00:04:29 ]
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  donderdag 16 december 2004 @ 00:02:53 #163
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24002708
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:55 schreef huggy_bear het volgende:

[..]

1. Je legt mij woorden in de mond die ik NOOIT heb gebruikt ("kortzichtigheid");
jij schreef:
Inderdaad, ik kan me een keer een uitzending herinneren van NOVA (?) waarin ze weigerde met een moslima in discussie te gaan en echt onbeschoft overkwam. Hoe het precies ging weet ik niet meer.
en ik vertaal dit met kortzichtigheid.
quote:
3. Jij duidt op "voor" en "tegen" in het debat over islam, waar ik uitsluitend een oordeel heb gegeven over haar functioneren als volksvertegenwoordiger (wat ze niet is, ze is activiste);

Dat is jouw mening. jij ziet haar als een activiste. jouw waarheid is niet de absolute waarheid hoor. ik heb geen argument gezien waarin dit bevestigd wordt als de absolute waarheid.
quote:
5. Als je niet inhoudelijke wilt (of kunt) reageren op de post BLIJF DAN WEG UIT DIT TOPIC
zo, wil je moderator worden? dat maak ik toevallig zelf uit, of ik hier inhoudelijk iets wil posten. het is hier democratie, je mag binnen de vastgestelde grenzen zeggen wat je wil. Net als dat een Kamerlid als AHA dat mag doen.
Moeilijk hè, een democratie.
pi_24002825
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:56 schreef evert het volgende:

zozozo
ik word bang van je!
Stel je niet zo aan. Hoe oud ben je? 6?
quote:
jij die gaat bepalen of iets zinnig is.
Zinnig is inhoudelijk reageren op de OP.
Niet zinnig is je druk maken over mijn reacties op andere posters die ook offtopic reageerden en/of een user aanvallen zonder inhoudelijk te reageren.
quote:
jIk begin niet mensen aan te vallen over hun spelling en dat ze niet goed zouden scoren bij het Nationaal Dictee. In jouw openingspost: ze herhaald alleen... etc.
Nogmaals waarom maak je je hier druk over. Ten tweede noem je dat "jezelf nader verklaren" of moet ik daarvan ook de definitie plaatsen.
quote:
jouw verontwaardiging is selectief. omdat het AHA is. zie ook jouw reactie op het optreden van AHA bij de NMO.

ik heb nog nooit iemand een post zien doen over een SP Kamerlid die al 9 maanden niet in de kamer aanwezig is geweest. niemand vraagt zich af of dit Kamerlid wel functioneert.
Dan is elk reactie in een specifiek topic die jou niet aan staat een vorm van selectieve verontwaardiging (echt dat zeg je hierboven). Ik zou zeggen als je dat dwars zit dan moet je een topic openen over dat SP kamerlid.
quote:
...dus AHA mag in haar eigen tijd gerust aan een boek of film werken.
In haar eigen tijd wel ja
  donderdag 16 december 2004 @ 00:11:13 #165
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24002919
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:07 schreef huggy_bear het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Hoe oud ben je? 6?
[..]

Zinnig is inhoudelijk reageren op de OP.
Niet zinnig is je druk maken over mijn reacties op andere posters die ook offtopic reageerden en/of een user aanvallen zonder inhoudelijk te reageren.
[..]
ach, in ieder geval veel ouder en veel meer levenservaring, daarom hou ik niet van dat agressieve toontje. alsof jij gaat bepalen wat zinnig is of niet.
ik reageer simpelweg op je OP en geef aan dat ik het niet met je stelling eens ben dan AHA een slecht politica is. Omdat je redenatie niet klopt in mijn optiek.
Maar op die inhoudelijke reactie wil je (begrijpelijk?) niet ingaan.
pi_24002990
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:58 schreef ExTec het volgende:

Terwijl je toegeeft dat je van veronderstellingen uitgaat
Wil je dit letterlijke citaat even aanhalen dan (geen zin om tussen alle posts te gaan zoeken)
quote:
Je denkt letterlijk: "Ik denk dat een kamerlid dat en dat en dat moet doen. Hey, dat doet ze niet, ze is een slecht politicus"
Dus jij kunt gedachten lezen?
Je legt me wederom woorden in de mond het citaat dat jij plaats heb ik nooit hier gepost, evenmin als woorden van dezelfde letterlijke strekking.
pi_24003001
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:11 schreef evert het volgende:

[..]

ach, in ieder geval veel ouder en veel meer levenservaring, daarom hou ik niet van dat agressieve toontje. alsof jij gaat bepalen wat zinnig is of niet.
ik reageer simpelweg op je OP en geef aan dat ik het niet met je stelling eens ben dan AHA een slecht politica is. Omdat je redenatie niet klopt in mijn optiek.
Maar op die inhoudelijke reactie wil je (begrijpelijk?) niet ingaan.
dat toontje is wel heel herkenbaar.. als je wat langer in POL verblijft herken je ze wel..
pi_24003156
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:11 schreef evert het volgende:

1. Het is jouw perceptie dat mijn toon agressief is. Waar komt dat uit voort? Angst? Waarvoor?

2. Je zegt "omdat ik meer levenservaring heb hou ik niet van dat agressieve toontje". Vreemde opmerking
quote:
Nee, je plaatst eerst een aantal posts die helemaal niets bijdragen aan de discussie en vervolgens bekritiseer je mijn OP op taalvauten omdat ik een aantal offtopic poster aanspreek, waar jij je blijkbaar druk om maakt. Dat is niet inhoudelijk reageren. Nu begint het ergens op te lijken dat wel.
pi_24003298
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:14 schreef Koos Voos het volgende:

dat toontje is wel heel herkenbaar.. als je wat langer in POL verblijft herken je ze wel..
Inderdaad, dat toontje van populisten en opportunisten. Daar heb ik ook zo'n hekel aan ...

Je weet wel: "Either you're with us of you're against us" of "De islam is een achterlijk geloof" en ook al lang niets meer gehoord uit het repetoire van Pim
  donderdag 16 december 2004 @ 00:27:55 #170
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24003313
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:21 schreef huggy_bear het volgende:

Nee, je plaatst eerst een aantal posts die helemaal niets bijdragen aan de discussie en vervolgens bekritiseer je mijn OP op taalvauten omdat ik een aantal offtopic poster aanspreek, waar jij je blijkbaar druk om maakt. Dat is niet inhoudelijk reageren. Nu begint het ergens op te lijken dat wel.
voor de laatste keer, jij vond het blijkbaar een belangrijk argument dat je erover begon.
steek eerst eens de hand in eigen boezem. wie kaatst, moet de bal verwachten....

en nu graag je inhoudelijke reactie, want die mis ik nog.
  donderdag 16 december 2004 @ 00:29:08 #171
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24003338
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:27 schreef huggy_bear het volgende:

[..]

Je weet wel: "Either you're with us of you're against us" of "De islam is een achterlijk geloof" en ook al lang niets meer gehoord uit het repetoire van Pim
'achterlijk als in '' achtergebleven' oftewel nog niet de verlichting ondergaan. vind je het dan nog steeds zo een vreemde zin?
pi_24003409
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:29 schreef evert het volgende:

[..]

'achterlijk als in '' achtergebleven' oftewel nog niet de verlichting ondergaan. vind je het dan nog steeds zo een vreemde zin?
Het ging me om de quote niet wat ik van de islam vind. Daar heb ik hier nog helemaal niets over gezegd. Ik vind "achtergebleven" trouwens wel een beter te verdedigen invulling ja (maar nu zul je mel van Wouter Bos-achtige draaikonterij gaan beschuldigen, terwijl ik helemaal geen uitspraak wil doen over de Islam).
pi_24003422
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:27 schreef evert het volgende:

[..]

voor de laatste keer, jij vond het blijkbaar een belangrijk argument dat je erover begon.
steek eerst eens de hand in eigen boezem. wie kaatst, moet de bal verwachten....

en nu graag je inhoudelijke reactie, want die mis ik nog.
  donderdag 16 december 2004 @ 00:39:37 #174
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24003547
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:32 schreef huggy_bear het volgende:

[..]

Het ging me om de quote niet wat ik van de islam vind. Daar heb ik hier nog helemaal niets over gezegd. Ik vind "achtergebleven" trouwens wel een beter te verdedigen invulling ja (maar nu zul je mel van Wouter Bos-achtige draaikonterij gaan beschuldigen, terwijl ik helemaal geen uitspraak wil doen over de Islam).
je gaf wel aan een hekel aan dit soort uitspraken te hebben.

overigens, het is absoluut geen wouter bos invullling hoor. al heel snel na het interview met de gewraakte uitspraak 'achterlijk' is duidelijk geworden dat deze woordkeus is ingegeven door het slechts een relatief beperkt aantal jaren gebruiken van de Nederlandse taal. en dat 'achterlijk' gelezen moet worden als 'achtergebleven'.
pi_24003660
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:39 schreef evert het volgende:

[..]

je gaf wel aan een hekel aan dit soort uitspraken te hebben.

overigens, het is absoluut geen wouter bos invullling hoor. al heel snel na het interview met de gewraakte uitspraak 'achterlijk' is duidelijk geworden dat deze woordkeus is ingegeven door het slechts een relatief beperkt aantal jaren gebruiken van de Nederlandse taal. en dat 'achterlijk' gelezen moet worden als 'achtergebleven'.
Eensch
  donderdag 16 december 2004 @ 00:50:09 #176
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_24003765
quote:

[..]

Dit onderschrijft mijn stelling dat, door de manier waarop AHA's boodschap was verpakt (naakte vrouwen met koranteksten) ertoe geleid heeft dat de moslims en moslima's dusdanig beledigd zijn dat de boodschap van 'Submission' door geen enkele moslim wordt opgepikt doordat iedereen al beledigd was voordat de film halverwege was. Erg jammer want de boodschap was prima. Alleen die verpakking he...
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  donderdag 16 december 2004 @ 00:52:38 #177
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24003806
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:50 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Dit onderschrijft mijn stelling dat, door de manier waarop AHA's boodschap was verpakt (naakte vrouwen met koranteksten) ertoe geleid heeft dat de moslims en moslima's dusdanig beledigd zijn dat de boodschap van 'Submission' door geen enkele moslim wordt opgepikt doordat iedereen al beledigd was voordat de film halverwege was. Erg jammer want de boodschap was prima. Alleen die verpakking he...
wees dan ook reëel en geef gelijk aan dat het kortzichtig van beide kanten is. ik bedoel, als ik jouw mening volg, dan geldt ie toch zeker naar beide kanten.

[ Bericht 5% gewijzigd door evert op 16-12-2004 01:08:21 ]
  donderdag 16 december 2004 @ 01:07:38 #178
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24004041
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:33 schreef huggy_bear het volgende:

[..]

ik wacht nog steeds op een inhoudelijke reactie, maar zal wel tevergeefs zijn....
  donderdag 16 december 2004 @ 01:11:14 #179
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_24004072
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:52 schreef evert het volgende:

[..]

wees dan ook reëel en geef gelijk aan dat het kortzichtig van beide kanten is.
Dat is het zeker!!! Maar je ziet 1 ding over het hoofd vind ik: Ayaan komt ZELF uit de moslimwereld en kon daarom als geen ander weten wat de reactie op haar filmpje ging zijn. Ze kon op haar klompen aan voelen komen dat mensen zwaar over de zeik zouden gaan zijn lang voordat het kwartje dat de film uitdraagt gevallen zou zijn.

Kijk begrijp mij niet verkeerd, ik ben 100% voor de vrijheid van meningsuiting en ik vind dan ook van harte dat als Ayaan het perse zo wilde doen ze dat ook mag. Maarrrrrrr... erg slim vind ik het niet van haar. Ze wil de positie van de islamitische vrouw ter discussie stellen en wat is het resultaat? Woedende islamitische vrouwen! Ik heb echt zelden iemand de plank zo ernstig mis zien slaan als het gaat om effectief communiceren...
  donderdag 16 december 2004 @ 01:15:00 #180
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_24004121
Wat zou een submission 2 nou eigenlijk moeten bereiken? Volgens mij heeft 1 er alleen maar voor gezorgd dat er een discussie op gang kwam. Maar of dit iets bijdraagt aan de 'goeie zaak' van AHA betwijfel ik.

Ik zie dan ook het nut niet in van sub2. Al helemaal niet omdat het er op dit moment mede voor zorgt dat zij haar taak als volksvertegenwoordigster niet uitvoert op dit moment.
  donderdag 16 december 2004 @ 01:21:03 #181
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24004204
quote:
Op donderdag 16 december 2004 01:15 schreef PLAE@ het volgende:
Wat zou een submission 2 nou eigenlijk moeten bereiken? Volgens mij heeft 1 er alleen maar voor gezorgd dat er een discussie op gang kwam. Maar of dit iets bijdraagt aan de 'goeie zaak' van AHA betwijfel ik.

Ik zie dan ook het nut niet in van sub2. Al helemaal niet omdat het er op dit moment mede voor zorgt dat zij haar taak als volksvertegenwoordigster niet uitvoert op dit moment.
dat laatste is een veronderstelling die je zelf maakt en op geen enkel feit gebaseerd is.
  donderdag 16 december 2004 @ 01:22:43 #182
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_24004226
Dat ze haar taken niet uitvoert? Dat is geen veronderstelling maar een feit.

Ze is niet bij vergaderingen aanwezig.

Ok correctie. Ze voert haar taak tenminste niet volledig uit.

Men mag mij hier trouwens wel vertellen welk kamerlid tijd heeft om een film te gaan maken naast het drukke bestaan als kamerlid (geen volgens mij uitgezonder Zalm met z'n figurantenrolletje )
  donderdag 16 december 2004 @ 01:25:35 #183
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_24004254
Ik geloof er niets van dat submission 2 er ooit komt. Welke gek gaat zich nu voor die kar laten spannen ...? (qua regie dus)
  donderdag 16 december 2004 @ 01:28:58 #184
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24004285
quote:
Op donderdag 16 december 2004 01:22 schreef PLAE@ het volgende:

Dat ze haar taken niet uitvoert? Dat is geen veronderstelling maar een feit.

Ze is niet bij vergaderingen aanwezig.

Ok correctie. Ze voert haar taak tenminste niet volledig uit.

Men mag mij hier trouwens wel vertellen welk kamerlid tijd heeft om een film te gaan maken naast het drukke bestaan als kamerlid (geen volgens mij uitgezonder Zalm met z'n figurantenrolletje )
welke politicus heeft tijd om essays te schrijven, boeken te schrijven, lid van raad van advies van masterfoods te zijn (verlaat, pvda, betaald), redacteur tijdschrift sociale sector (tonkens, groen links), voorzitter KNWU (atsma, cda)?

kijk eens verder dan je neus lang is. vrijwel iedere politicus heeft betaalde of onbetaalde nevenfuncties. waarom wordt die vraag niet gesteld bij iedere politicus.
en dat ze haar taak niet volledig uitvoert (aanwezigheid in Kamer), daar is lijkt mij toch een goede reden voor. bovendien weet je niet of ze niet alle stukken momenteel wel leest en daar intern richting fractie op reageert.
  donderdag 16 december 2004 @ 01:30:14 #185
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24004299
quote:
Op donderdag 16 december 2004 01:25 schreef TheMarco het volgende:
Ik geloof er niets van dat submission 2 er ooit komt. Welke gek gaat zich nu voor die kar laten spannen ...? (qua regie dus)
er komt ook geen shouf shouf habibi deel 2, ook dat wordt niet gedurfd.
is toch triest dat dit niet meer kan in Nederland?
  donderdag 16 december 2004 @ 01:31:21 #186
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_24004303
Daar heb je gelijk in Evert.
En eigenlijk ben ik daar ook wel van op de hoogte.

Maar komt voor haar de kamer op de 1e plaats of is dat die film?

En ik vind de bedreigingen zeker geen goede reden om niet in de kamer op te komen dagen.
  donderdag 16 december 2004 @ 01:34:28 #187
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24004336
quote:
Op donderdag 16 december 2004 01:31 schreef PLAE@ het volgende:

Daar heb je gelijk in Evert.
En eigenlijk ben ik daar ook wel van op de hoogte.

Maar komt voor haar de kamer op de 1e plaats of is dat die film?

En ik vind de bedreigingen zeker geen goede reden om niet in de kamer op te komen dagen.
ik denk dat kamer op 1e plaats komt. en momenteel dat even niet kan of dat ze het gewoon nog niet durft. en omdat ik niet precies de exacte bedreigingen weet, kan ik daar geen oordeel over geven.
jij en ik weten niet hoe concreet de bedreigingen zijn.
  donderdag 16 december 2004 @ 01:40:32 #188
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_24004416
quote:
Op donderdag 16 december 2004 01:30 schreef evert het volgende:

[..]

er komt ook geen shouf shouf habibi deel 2, ook dat wordt niet gedurfd.
is toch triest dat dit niet meer kan in Nederland?
Als er nooit veel ophef over was geweest, was er hoe dan ook geen vervolg gekomen.

Wie zegt overigens dat het niet meer kan in Nederland? Als jij wil, kan jij het doen. Je bent vrij genoeg.

maar misschien durf je niet
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
  donderdag 16 december 2004 @ 01:42:13 #189
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24004431
quote:
Op donderdag 16 december 2004 01:40 schreef bofneger het volgende:

[..]

Als er nooit veel ophef over was geweest, was er hoe dan ook geen vervolg gekomen.

Wie zegt overigens dat het niet meer kan in Nederland? Als jij wil, kan jij het doen. Je bent vrij genoeg.

maar misschien durf je niet
ik ben geen filmmaker. maar zeg, bijv. op Fok, nog steeds wat ik denk. is alleen wat anonieme. en die filmmakers zeggen het zelf, het zijn hun woorden.
  donderdag 16 december 2004 @ 01:42:38 #190
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_24004434
quote:
Op donderdag 16 december 2004 01:34 schreef evert het volgende:

[..]

ik denk dat kamer op 1e plaats komt. en momenteel dat even niet kan of dat ze het gewoon nog niet durft. en omdat ik niet precies de exacte bedreigingen weet, kan ik daar geen oordeel over geven.
jij en ik weten niet hoe concreet de bedreigingen zijn.
als er nu een concreet gevaar is, is dat er over 5 jaar nog.
  donderdag 16 december 2004 @ 01:45:22 #191
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24004466
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:24 schreef huggy_bear het volgende:
Ayaan Hirsi Ali is een slecht politica, omdat:

1.Ze haar positie als volksvertegenwoordiger misbruikt door zich als activiste (*) op te stellen;
Wat een gelul. Hirsi Ali is met voorkeurstemmen in de Tweede Kamer gekomen. Ze hoeft jou niet te vertegenwoordigen, alleen de ongeveer 35.000 mensen die op haar hebben gestemd. Activisme en Tweede Kamer lid sluiten elkaar niet uit.
quote:
2.Ze weigert in debat te gaan met personen met een tegengestelde mening (lees: ze herhaald alleen haar eigen standpunt, in plaats van te antwoorden op de vraag of tegenargumenten aan te dragen);
Hirsi Ali heb ik echter diverse malen in discussie programma's gezien, deze programma's zijn bedoelt om het publiek een keuze te laten maken. Niet om de deelnemers aan de discussie van mening te laten veranderen. Ik heb haar wel degelijk tegenargumenten aan horen dragen, waarschijnlijk heb je niet goed geluisterd.
quote:
3.Haar houding ten opzichte van anderen getuigd van een ongeïnteresseerde minachting ten opzichte van personen die niet achter haar (activisten!) mening staan;
Verander jij altijd van mening als iemand het niet met je eens is? Ze zoekt de confrontatie op. Dat is misschien niet jouw stijl, maar blijkbaar wel haar stijl. Uitspraken als minachting, zijn nogal subjectief.
quote:
4.Ze vrijwillig op een onderduikadres verblijft, alwaar zij een boek schrijft en zou werken aan Submission 2, en dus blijkbaar geestelijke en fysiek in staat is om haar betaalde ambt als volksvertegenwoordiger uit te oefen, maar dit weigert;
Sinds wanneer verblijven mensen vrijwillig op een onderduikadres? Ik ben blij dat ze zo gedreven is en nog bezig is met haar werk. Er zijn genoeg Tweede Kamerleden die veel minder doen voor hetzelfde geld. Ze mag toch doorwerken? Je kunt ook doorwerken als je je gezicht niet in de Tweede Kamer laat zien. Ze zit niet in de WAO!
quote:
5. Ze behalve tweespalt in de samenleving nog geen zinvolle invulling aan haar ambt als volksvertegenwoordiger heeft kunnen geven (ik heb er geen kunnen bedenken/vinden).
Kun jij 75 van de 150 Tweede Kamerleden opnoemen? Ik haal het niet, vrees ik. Tweespalt wordt niet gecreeerd door Hirsi Ali, dan overschat je haar. Ze weet de zere plek goed te vinden, dat kun je als onprettig ervaren, maar ze maakt niet iets, wat niet aanwezig is. Hirsi Ali heeft meer gepresteerd dan mening Tweede Kamerlid.

(*) Haar bezigheden als volksvertegenwoordiger behelzen voornamelijk haar strijd tegen vrouwenbesnijdenis en (meer recent) de islam in zijn algemeenheid, zonder hierbij het standpunt van haar partij te volgen (ze is vaak niet eens de eerste verantwoordelijke namens de fractie op deze onderwerpen). Ze zaait tweespalt in ons land over bijvoorbeeld het eerste onderwerp in plaats van het pleit te beslechten in Somalië, een land waar dit probleem vele malen groter is en waar waarschijnlijk de achtergrond van haar frustratie ligt. Over haar standpunten weigert zij vaak in debat te treden, maar verblijft ze liever in New York, ons land in een diepe culturele verwijdering achterlatend.

Voor de duidelijkheid, uit Van Dale:

Volksvertegenwoordiger (de ~ (m.))
1 iem. die het volk in een parlement vertegenwoordigt => parlementair, parlementariër

activist(de ~ (m.))
1 vrijheidsstrijder

Centrale vraag: Welke zinvolle bijdrage heeft Hirsi Ali - als volksvertegenwoordiger - geleverd aan onze samenleving. (Let op! De discussie over de Islam en vrouwenbesnijdenis "voedt geen magen")
[/quote]
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  donderdag 16 december 2004 @ 01:46:15 #192
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_24004481
quote:
Op donderdag 16 december 2004 01:42 schreef evert het volgende:

[..]

ik ben geen filmmaker. maar zeg, bijv. op Fok, nog steeds wat ik denk. is alleen wat anonieme. en die filmmakers zeggen het zelf, het zijn hun woorden.
Ayaan was volgens mij een politicus en is nu ineens filmmaker?

Okay, prima, maar doe het dan ook zoals Van Gogh op eigen benen en ga niet onder een partij leunen.

Zo is Ayaan imo niet een ware liberalist, maar een oppurtunist, die haar jeugdttrauma's publiekelijk van zich af wil schudden.
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_24005548
quote:
Op donderdag 16 december 2004 01:07 schreef evert het volgende:

[..]

ik wacht nog steeds op een inhoudelijke reactie, maar zal wel tevergeefs zijn....
Check eens ff het tijdstip van je post. Sommige mensen moeten 's morgens gewoon weer werken hoor.

wat wilde je ook weer precies weten, moet ik dat echt terug gaan zoeken tussen al die post (met een hoop offtopic ertussen)
pi_24005585
quote:
Op donderdag 16 december 2004 01:07 schreef evert het volgende:

[..]

Ging het over AHA en haar afwezigheid waardoor ze volgens mij haar werk niet goed doet en volgens jou hoeft dat niet want ze heeft geen verplichting tot aanwezigheid en mag in haar eigen tijd doen wat ze wil?

Als dat het was, dan zijn ten eerste al jou aangedragen argumenten niet terzake. Die gaan over wat een kamerlid allemaal wel en niet MAG doen ("een kamerlid hoeft niet aanwezig te zijn"). Dit noemt men BEVOEGDHEDEN. Het gaat mij om haar VERANTWOORDELIJKHEDEN. Als woordvoerder emancipatiezaken zijn er echt voor Nederland belangrijkere vraagstukken te bedenken die zij kan vertegenwoordigen in de tweede kamer. Echter als het niet over haar twee speerpunten gaat geeft AHA niet thuis in de kamer, maar moet de tweede woordvoerder het opknappen. For a start...
  donderdag 16 december 2004 @ 07:50:59 #195
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_24005592
quote:
Op donderdag 16 december 2004 00:45 schreef huggy_bear het volgende:

[..]

Eensch
Goh, SCH weer een nieuw kloontje
Aisja was 9 toen mohammed haar neukte:
http://www.faithfreedom.org/Articles/sina/ayesha.htm
Boeken: Sahih Muslim Book 008, Number 3310: en Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
pi_24005705
quote:
Op donderdag 16 december 2004 01:45 schreef Tarak het volgende:

Ze hoeft jou niet te vertegenwoordigen, alleen de ongeveer 35.000 mensen die op haar hebben gestemd.
Dus je geeft in je eerste reactie al toe geen donder te snappen van de werking van onze democratie.

Laat ik even stellen dat volksvertegenwoordigers alle Nederlanders vertegenwoordigen. Ook degenen die niet gestemd hebben. De "linkse" kamerleden vertegenwoordigen ook de "rechtse" stemmers. Bij stemming over wetsvoorstellen of de hoogte van belastingen (bijvoorbeeld) bepalen die (door hun stemgedrag) namelijk ook wat uiteindelijk de gevolgen voor de rechtse kiezer zijn. For a start ...
quote:

Activisme en Tweede Kamer lid sluiten elkaar niet uit.
Leuke one-liner, maar raakt kant nog wal. Frans Weinglass zal blij zijn dit te vernemen.
quote:
Hirsi Ali heb ik echter diverse malen in discussie programma's gezien, deze programma's zijn bedoelt om het publiek een keuze te laten maken. Niet om de deelnemers aan de discussie van mening te laten veranderen.
Discussieprogramma's zijn bedoeld om mensen een keuze te laten maken. Daar zullen BvD, NOVA en Netwerk etc blij mee zijn om dat te vernemen. Ook Van Dam zal van zijn stoel sukkelen: "Ooh, shit ik ben al jaren bezig om mensen elke zaterdag-avond een keuze te laten maken! Had Tarak dat maar eerder gezegd."

Sorry, je raakt echt kant nog wal met je argumenten.
quote:
Ik heb haar wel degelijk tegenargumenten aan horen dragen, waarschijnlijk heb je niet goed geluisterd.
Zeg ik ook niet dat ze dat nooit doet. Centraal gaat get gaat trouwens over haar functioneren als politica (volksvertegenwoordiger).
quote:
Uitspraken als minachting, zijn nogal subjectief.
Niemand zegt dat ze objectief moeten zijn. "Minachting" is mijn perceptie van haar houding en reageren.

Overigens is op een forum als dit, ook onder de geijkte POL users, zelden sprake van objectieve argumenten. Daarvoor dient ter ondersteuning sluitend bewijs te worden geleverd. Hier worden alleen meningen gepost, die zijn bijna altijd subjectief.
quote:
Ik ben blij dat ze zo gedreven is en nog bezig is met haar werk. Er zijn genoeg Tweede Kamerleden die veel minder doen voor hetzelfde geld. Ze mag toch doorwerken? Je kunt ook doorwerken als je je gezicht niet in de Tweede Kamer laat zien.
Klopt helemaal. Waarom dwaalt iedereen altijd af naar dit spoor?
quote:
Ze zit niet in de WAO!
Klopt ze schrijft een boek op haar al dan niet vrijwillig verkozen onderduikadres. Dat zegt ze zelf. Tevens zou ze werken aan Submission 2 (wie gaat dit trouwens durven verfilmen). Je zegt het zelf al ze zit niet in de WAO (of ziektewet) en heeft dus de verplichting inspanning te verrichten als volksvertegenwoordiger.
quote:
Tweespalt wordt niet gecreeerd door Hirsi Ali, dan overschat je haar.
Ze is 1 van de katalysatoren heb ik gezegd eerder in dit topic. Ik zie haar niet als feeks die als enige doel heeft tweespalt te zaaien, maar ze heeft er mede aan bijgedragen. Maar dat is wederom terzijde van de OP (dat ze een slecht politica) is. Waarom lijken velen op dit forum zo "blij" te zijn met die verwijdering die is ontstaan in de maatschappij?
quote:
Ze weet de zere plek goed te vinden, dat kun je als onprettig ervaren, maar ze maakt niet iets, wat niet aanwezig is.
Geloof me dat vrouwenbesnijdenis de grootste gemenedeler van de nederlandse bevolking geen ene reet interesseerd.

Mensen willen weten hoeveel geld ze volgend jaar extra kwijt zijn aan belastingen, ziekenfonds. Of ze hun rolstoel, medicijnen en prothese nog vergoed krijgen.

Vrouwenbesnijdenis doe ik hiermee niet af als onbelangrijk als onderwerp op zich, maar het is het wel voor de meeste nederlanders.
quote:
Hirsi Ali heeft meer gepresteerd dan mening Tweede Kamerlid.
Mijn vraag in de OP was: wat dan?
pi_24005716
quote:
Op donderdag 16 december 2004 07:50 schreef Snik het volgende:

[..]

Goh, SCH weer een nieuw kloontje
Gaan we user-bashen of gaan we een nuttige bijdrage leveren
pi_24005725
quote:
Op donderdag 16 december 2004 01:46 schreef bofneger het volgende:

Zo is Ayaan imo niet een ware liberalist, maar een oppurtunist, die haar jeugdttrauma's publiekelijk van zich af wil schudden.
Het tweede deel is wat suggestief, maar in het eerste gedeelte kan ik me vinden.
pi_24005791
Het zoveelste topic over hoe maken we Ayaan kapot.
pi_24005821
quote:
Op donderdag 16 december 2004 08:32 schreef ikkemem het volgende:
Het zoveelste topic over hoe maken we Ayaan kapot.
Op deze onzin reageer ik liever niet, maar goed. Lees aub de OP nog eens en als je dat dan nog vindt dan kan ik het ook niet helpen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')