Wa' seggie?quote:
Alles valt of staat met voeding, training en rust.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 16:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ja das ook weer waar
Ik eet meestal 5 maaltijden op een dag... als ik 4000kcal binnen wil krijgen moet ik zeker naar 6.
Das gvd harder werken dan het trainen zelf
En zoiets hebben ze op een sportcentrum? Of koop je zoiets zelf?quote:Op maandag 24 januari 2005 19:00 schreef Den_Haag het volgende:
Huidplooimeting of electronische vetmeter. Je kunt het niet berekenen, alleen meten.
Kracht brent altijd massa met zich mee, en omgekeerd. Alleen kun je je wel meer concentreren op het een, powerlifters richten zich bijvoorbeeld meer op kracht, en bodybuilders richten zich meer op massa. (of beide)quote:Op maandag 24 januari 2005 20:07 schreef Uddel het volgende:
Uit ander topic:
Hej mensen,
Ik zit met een vraagje. Overal kom je de begrippen droog, massa en kracht trainen tegen. Droog trainen doe je door middel van veel reps met lichte gewichten, kracht trainen door middel van weinig reps met zware gewichten en massa trainen doe je door te beginnen met veel reps/lichte gewichten en te eindigen met weinig reps/zware gewichten.
Droog trainen snap ik hoe het werkt en in elkaar steekt, maar ik zit nog een beetje met het verschil tussen krachttrainen en trainen voor massa.
Als je meer kracht krijgt, krijg je toch automatisch meer massa lijkt mij? Of hangt dit niet samen?
Ik ben namelijk bezig met thuis fitness dmv dumbbells, maar als ik wil trainen voor massa moet ik steeds de gewichten verwisselen. Wie helpt mij uit de brand? Hoe zit het met de verhouding massa-kracht en hoe los ik dit thuis het beste op?
Bedankt alvast
Ok bedanktquote:Op maandag 24 januari 2005 23:34 schreef Varr het volgende:
[..]
Kracht brent altijd massa met zich mee, en omgekeerd. Alleen kun je je wel meer concentreren op het een, powerlifters richten zich bijvoorbeeld meer op kracht, en bodybuilders richten zich meer op massa. (of beide)
Droogtrainen is simpelweg het omlaag halen van je vet%, je kan dit dus behalen door dieten, of cardioen, zolang je je vet% maar omlaag haalt.
Veel sportcentra hebben ze een electrische weegschaal waarmee ze je vetpercentage meten. Deze zijn echter niet nauwkeurig. Wil je een goeie meting moet je een huidplooimeting laten doen, sportscholen die zich richten op krachttraining/body-building kunnen dit meestal wel. Gewone fitnesscholen vaak niet.quote:Op maandag 24 januari 2005 23:06 schreef D-Smoove het volgende:
[..]
En zoiets hebben ze op een sportcentrum? Of koop je zoiets zelf?
Genoeg, meestal, alleen op de verkeerde tijden. En ja, dat is slecht, dat WEET ikquote:Op dinsdag 25 januari 2005 22:27 schreef Den_Haag het volgende:
Hoeveel slaapt iedereen per dag? Ik neem aan dat dat het belangrijkste deel van je rust per dag is. Hoeveel rust wordt aangeraden?
Daar heb ik nou helemaal geen last van, ik train vaak beter en internsiever als ik 's ochtends om een uurtje of elf ga.......quote:Op dinsdag 25 januari 2005 23:39 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik vind het alleen wel super klote om te gaan trainen als je nog maar 1 of 2 maaltijden op hebt. ik ben dan na 3 zware oefeningen al helemaal kapot. nee dan liever na het warm eten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |