Misschien wel, misschien niet.quote:Op woensdag 15 december 2004 13:17 schreef Lithion het volgende:
du_ke, koop jij toevallig oudejaarsloten?
Vluchtgedrag.quote:Op woensdag 15 december 2004 13:21 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Denk je dat je grappig bent?
Leuk hoe die twee vrouwen elkaar het leven zuur makenquote:Op woensdag 15 december 2004 14:08 schreef Dildo het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003105.html
Deze is leuker. Leuk om te zien hoe GS'ers onderling ook zo verdeeld kunnen raken, ook al zitten de neuzen wat bepaalde onderwerpen betreft in dezelfde richting.
Het is dan ook geen betaling, maar simpelweg een ruilquote:Op woensdag 15 december 2004 10:59 schreef gorgg het volgende:
[..]
Dan moet men de waarde van al die beesten bepalen en daarop wordt dan de belasting berekent. Die wordt dus wel gewoon in euro's uitbetaald.
Ik dacht wel dat er in bepaalde gevallen bij successierechten er betaald kan worden met aandelen of obligaties.
Verder is betaling in natura aan bepaalde voorwaarden verbonden. Dus of jou voorbeeld zo maar kan is nog maar de vraag. (In België aleszins niet bv.)
tja, anders is het: wel de lusten, maar niet te lasten,quote:192 Teletekst wo 15 dec
**********************EN DAN DIT... ***
Kamerprotest tegen ganzenlever-menu
DEN HAAG Drie Kamerleden houden onder
hun collega's een handtekeningenactie
om de ganzenlever van het kerstmenu van
de Tweede Kamer geschrapt te krijgen.
Binnen korte tijd hadden de Kamerleden
van PvdA,SP en de LPF dertig krabbels
binnen tegen de omstreden menukeuze.
De Partij voor de Dieren diende over de
zaak een klacht in bij Kamervoorzitter
Weisglas.De partij wijst erop dat foie
gras op wrede wijze wordt verkregen.
Ganzen krijgen dwangvoeding toegediend
zodat hun lever binnen een paar weken
flink groeit.In meerdere landen is de
productie van de dure delicatesse
verboden,ook in Nederland.
Ik ga later dan ook een ruil afsluiten met mijn baas, ik werk en in ruil daarvoor krijg ik geld.quote:Op woensdag 15 december 2004 14:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het is dan ook geen betaling, maar simpelweg een ruilHoe wil je overigens objectief de waarde van natura bepalen in een valuta zonder intrinsieke waarde?
quote:Artikel 617 (BW)
1. De vastgestelde vorm van loon mag niet anders zijn dan:
a. geld;
b. indien die vorm van loon gewoonte is of wenselijk is wegens de aard van de onderneming van de werkgever; zaken, geschikt voor het persoonlijk gebruik van de werknemer en zijn huisgenoten, met uitzondering van alcoholhoudende drank en andere voor de gezondheid schadelijke genotmiddelen.
c. het gebruik van een woning, alsmede verlichting en verwarming daarvan;
d. diensten, voorzieningen en werkzaamheden door of voor rekening van de werkgever te verrichten, onderricht, kost en inwoning daaronder begrepen;
e. effecten, vorderingen, andere aanspraken en bewijsstukken daarvan en bonnen.
2. Aan de in lid 1 onder b, c en d bedoelde zaken, diensten en voorzieningen mag geen hogere waarde worden toegekend dan die welke met de werkelijke waarde daarvan overeenkomt.
Ja, dat zat ik dus ook te denkenquote:Op woensdag 15 december 2004 16:04 schreef gorgg het volgende:
Ik ga later dan ook een ruil afsluiten met mijn baas, ik werk en in ruil daarvoor krijg ik geld.
Hmm, worden "geld" en "werkelijke waarde" ergens anders nog gedefinieerd voor zover je weet?quote:Op woensdag 15 december 2004 16:04 schreef gorgg het volgende:
De bepaling van de waarde is allemaal wel wettelijk geregeld. Zie bv. de wetgeving rond de inbreng in natura in een vennootschap. Betaling in natura van loon is ook niet echt veel voorkomend denk ik gezien de beperkingen om dat te doen:
Bwa, zoveel weet ik er niet echt over. Mijn kennis over Belgisch vennootschapsrecht en dergelijke valt dan wel weer mee. Ik zit in mijn 4de jaar Handelsingenieur.quote:Op woensdag 15 december 2004 16:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hmm, worden "geld" en "werkelijke waarde" ergens anders nog gedefinieerd voor zover je weet?
Wat heb je eigenlijk gestudeerd, je hebt nl. zo bezien aardig wat kennis hierover?
Ik heb ooit eens een Amerikaanse stad zonder tegenstand ingenomen (nadat ik een alliantie met de yankees tegen de azteken had verbroken).quote:Op woensdag 15 december 2004 16:57 schreef du_ke het volgende:
Ik meld hier nogeven dat ik een compleete Carthaagse stad zonder noemenswaardige tegenstand heb geïntergreerd in mijn mooie Chineze rijk.
Had hij maar een beter leger moeten bouwen en niet al zijn ontwikkelingstijd moeten steken inquote:Op woensdag 15 december 2004 17:26 schreef du_ke het volgende:
Alleen in dit geval was het jammer dat het tevens het einde inhield van Zakjap.
Da's altijd zo, vriendelijkheid moet je nooit van de administratie verwachten, van geen enkele administratie trouwensquote:Op woensdag 15 december 2004 17:41 schreef George-Butters het volgende:
Wat een kut dag zegAls je iets voor elkaar wilt krijgen moet je het niet door de universiteit laten regelen
![]()
Vette nijlpaard achter de balie is te lui om op te staan.
Die kut muts moet een stageplek voor me regelen op een school. Liefst betaald, je staat ongeveer 8 uur per week voor de klas in de rol van leraar. Volledige verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 15 december 2004 17:43 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Da's altijd zo, vriendelijkheid moet je nooit van de administratie verwachten, van geen enkele administratie trouwens
Gelijk heb je, die gasten zijn meestal toch waardeloos. Krijg je nu niet betaald?quote:Op woensdag 15 december 2004 17:54 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Die kut muts moet een stageplek voor me regelen op een school. Liefst betaald, je staat ongeveer 8 uur per week voor de klas in de rol van leraar. Volledige verantwoordelijkheid.
Ik ga er zelf wel achteraan. Ken altijd kijken of een beetje slijmen ergens werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |