Cyaankali was het toch?quote:Op zondag 22 mei 2005 23:53 schreef -DailaLama- het volgende:
Die kinderen? Dat was een slaapdrank.
Die pilletjes? Cyanide.
Ik denk dat er best wel wat dingen in zitten die historisch niet te toetsen zijn ...quote:Op zondag 22 mei 2005 23:57 schreef Murray het volgende:
[..]
Dat vond ik ook goed van de film, nergens in de film heb je bijvoorbeeld een scene tussen alleen Hitler en Goebbels, of Eva Braun bijvoorbeeld. Puur omdat daar geen getuigen van zijn geweest, en omdat men anders maar had moeten speculeren wat er in zulke gesprekken gezegd zou kunnen zijn.
Niemand kan bijvoorbeeld weten wat er zich in die laatste paar momenten voordat Hitler zich van het leven beroofde heeft afgespeeld.. ze hadden er ook voor kunnen kiezen om dat wel in beeld te brengen. Blij dat daar niet voor gekozen is.
Hm en voordat ik op invoeren wil drukken bedenk ik mij dat er wel een scene inzit waarin Eva Braun bij Hitler voor het leven van Fegelein smeekt.
Ow dat kan ook.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Cyaankali was het toch?
Of is dat hetzelfde
Ik heb het ff opgezochtquote:Op maandag 23 mei 2005 00:02 schreef -DailaLama- het volgende:
Ow dat kan ook.Weet ik niet.
Cyanide is het giftige onderdeel van cyaankali.
Is dat ook weer duidelijkquote:Cyanide
Een cyanide is een verbinding die het CN- ion of een -CN functionele groep bevat.
Vooral bekend is de verbinding blauwzuurgas, HCN en het kaliumzout van blauwzuur kaliumcyanide KCN (ook wel cyaankali) vanwege hun snelle werking als vergif.
Ja, ongetwijfeld, maar ik heb wel de indruk men geprobeerd heeft om er zo min mogelijk bij te verzinnen, vooral rond de gang van zaken in de Führerbunker.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:59 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ik denk dat er best wel wat dingen in zitten die historisch niet te toetsen zijn ...
Een gezellig kiekje van Dr. Goebbels in 1933.quote:Op maandag 23 mei 2005 00:22 schreef -DailaLama- het volgende:
wtf wat is dat voor foto
Het gebruikte gif was blauwzuur, oftewel cyanide.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:53 schreef -DailaLama- het volgende:
Die kinderen? Dat was een slaapdrank.
Die pilletjes? Cyanide.
Onzin, foto's zijn er zat van hem. Ook zijn er vele geluidsopnamen die zijn gedrag tonen. Als er volgens jou nooit beeldmateriaal gezien is, hoe kan je dan weten of het slecht en overacteerd is?quote:Op donderdag 31 maart 2005 15:58 schreef yvonne het volgende:
SLECHT!!!!!
Na alle lovende kritieken veel van voor gesteld,
maar wat was die Hitler SLECHT en gigantisch over geacteerd,
dat de kritieken DURVEN te zeggen dat hij zo goed leek...
Ze hebben dus never nooit beeldmateriaal van hem gezien...
Ik vind het juist supergoed dat het niet zo is! Toont weer aan dat het dus geen Jerry Bruckheimer film isquote:Op maandag 23 mei 2005 00:07 schreef Murray het volgende:
Bij het 'hoogtepunt' van de film laten ze alleen zien wat de getuigen in de bunker meegekregen hebben.. een schot dat weerklinkt. Dat had ook heel dramatisch in beeld gebracht kunnen worden met beelden van Hitler en Braun die afscheid nemen, een laatste speech van Hitler en Hitler die zichzelf een kogel door de kop jaagt ofzo.
Wat zien al die mensen er "modern" uit. Ik bedoel, bij Nazi's denk je meer aan uniformen, dit lijkt wel een tuinfeestje van een stel yuppen.quote:Op maandag 23 mei 2005 00:28 schreef Murray het volgende:
[..]
Een gezellig kiekje van Dr. Goebbels in 1933.
Ja.quote:Op maandag 23 mei 2005 08:48 schreef Dizer het volgende:
[..]
Wat ik ook zo.. eng/raar/creepy vond, is dat iedereen op een gegeven moment met elkaar aan het bespreken was hoe de beste manier is om een kogel door de kop te schiten
quote:Op maandag 23 mei 2005 00:28 schreef Murray het volgende:
[..]
Een gezellig kiekje van Dr. Goebbels in 1933.
Eh ja, ik ook hoor.quote:Op maandag 23 mei 2005 08:48 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik vind het juist supergoed dat het niet zo is!
quote:Op zondag 22 mei 2005 23:57 schreef Murray het volgende:
Blij dat daar niet voor gekozen is.
Sorry, overheen gelezenquote:
Ik moest hardop lachenquote:Op maandag 23 mei 2005 09:07 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ja.
Hitler: "Ja, en dan moet je pistool in je mond stoppen en blablabla!"![]()
Braun: "IIIIIEUW!"![]()
Nazi vergelijking!!!quote:Op maandag 23 mei 2005 10:29 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Lijkt wel een beetje op Fortuyn zo, met dat handje zo langs zn kin.
Demonisering!!quote:Op maandag 23 mei 2005 10:29 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Lijkt wel een beetje op Fortuyn zo, met dat handje zo langs zn kin.
Goebbels was er echter wel op uitgekeken ....quote:Op maandag 23 mei 2005 11:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Demonisering!!
Overigens vond ik de vrouw van Goebbels wel een erg aantrekkelijke dame in der Untergang. Niet gek dat ze 6 kinderen had.
quote:Goebbels, de 'Bok van Babelsberg'
De Tsjechische Lida Baarova
bijna de 'femme fatale' voor Goebbels De Bok van Babelsberg, werd Dr. Joseph Goebbels spottend genoemd omwille van zijn voortdurende jacht op nieuw vrouwelijk schoon. Hij dankte die bijnaam aan de filmactrice Irene von Meyendorff die hem ooit een blauwtje liet lopen.("Je zou mij verlagen en je zult jezelf verlagen.")
Het gezin Goebbels in 1934; van L n R: Hilde en Magda, Helga en Joseph en stiefzoon Harald "Der Bock von Babelsberg" was naast Propagandachef van het Derde Rijk eveneens de grote baas van de UFA filmstudios gelegen in het Babelsberg filmpark en hij had een bijzonder zwak voor de actrices van zijn filmfabriek. Hij zou zo maar liefst 36 liefdesaffaires gehad hebben(!)
Om als jonge vrouw een filmrol te bemachtigen moest je altijd aan Goebbels voorbij, en het scheelde niet veel of hij had wel met bijna allen naar bed geweest. "Im Bett hinkt er nicht" (in het bed hinkt hij niet) werd er spottend achter zijn rug gegrinnikt. Tot op zekere dag Goebbels hopeloos verliefd werd op de Tsjechische actrice Lida Baarova.
Hij stelde zijn vrouw Magda Goebbels, een ménage-à-trois voor, die daar feestelijk voor bedankte. Magda, die al zijn escapades maar met lede ogen aanzag, ging in augustus 1938 te rade bij de Führer en verzocht hem om te mogen scheiden van de Bok van Babelsberg. De liaison was ondertussen uitgegroeid tot een groot publiek schandaal in het Derde Rijk.
Hitler besloot zich met de zaak te bemoeien en greep in. Hij ontbood Goebbels bij zich en verbood hem nog langer met Lida Baarova omgang te hebben: Wer Geschichte macht, hat keinen Anspruch auf Privatleben! (Wie geschiedenis schrijft heeft geen recht op een privéleven.)
Magda en Joseph Goebbels werden door de Führer naar de Berghof geroepen en sloten onder het toezicht van Adolf Hitler een nieuw huwelijkscontract. De affaire was uit de wereld geholpen. Lída Baarova viel in ongenade, kreeg acteerverbod en de geprogrammeerde première van haar film "Preußische Liebesgeschichte" werd voor onbepaalde tijd afgelast. Pas in 1951 werd de film vertoond in het naoorlogse Duitsland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |