Nou, ik denk dat miljoenen Duitsers ook graag wilden geloven in der Endsieg. Zeker na de oneervolle WO I. Denk ook best wel dat ze een beetje de pest hadden aan dat superieure gesnob van de Geallieerde landen. En dat je ook als Otto of Heinrich in de straat, niet van George met de bolhoed of Francois met de alpinopet op je lazer wilde hebben... Want dan wist je dat je dat na 50 jaar nog allemaal moest aanhorenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:59 schreef R_ON het volgende:
Hitler had op een bepaald moment heel erg veel macht. Dat blind in hem geloven neem ik toch echt met een korreltje zout. Mensen zijn echt niet zo dom dat ze niet weten wat er om hen heen gebeurt.
Mooi stukje. Een heel perron vol bloedende, gewonde en dode mensen, je hoort de Russen aan komen; staat er zo'n officier tussen die een stel jonge jongens nog ff snel een Ijzeren Kruisje op speld.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:06 schreef Perico het volgende:
[..]
Want zij waren fout, dus als jij een ijzeren kruis als Wehrmachtsoldaat hebt verdiend, moet je er vooral je bek overhouden.
Belangrijk ja, om aan de wereld te laten zien dat je nog steeds aan de "goede" kant staat.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:18 schreef Perico het volgende:
Mja, de machine heeft tot de laatste dag nog gewoon gefunctioneerd. Moed werd beloond met onderscheidingen, en postbezorging bij de soldaten was minstens zo belangrijk.
Dan doen ze gewoon net als Star Wars. Dan was dit deel II en maken ze nu deel I.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:31 schreef Xebrozius het volgende:
Toen ik de titel las dacht ik bij mezelf "Huh, is er een vervolg van deze film?" en toen moest ik schaapachtig lachen om mijn eigen domheid...
Ik vond d'r wel een beetje vervelende politiek correcte blikken werpen wanneer Hitler weer wat antisemitisch uit z'n mond liep te poepen.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:02 schreef pberends het volgende:
Goede film, duurt alleen wat te lang.Alexandra Maria Lara
.
die heet "Blind Spot: Hitler's Secretary" in het engels, ben de Duitse titel ff kwijtquote:Op maandag 9 mei 2005 18:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik bedoel het hele interview, in het begin van de film zit maar een klein stukje
Bedankt voor de info.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:29 schreef space_knarf het volgende:
die heet "Blind Spot: Hitler's Secretary" in het engels, ben de Duitse titel ff kwijt
en de docu ben ik ook kwijt, na een HD crashzonder m gezien te hebben
edit: Duitse titel is "Im Toten Winkel" dacht ik..
Het schijnt dat dat ook de reden is geweest dat ze dat een beetje buiten beeld hebben gehouden.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:40 schreef Murray het volgende:
Hoe heeft Goebbels eigenlijk zelfmoord gepleegd? Is dat ook gegaan zoals in deze film?
Dat kwam namelijk een beetje vreemd over op mij.
Die kinderen? Dat was een slaapdrank.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:52 schreef pberends het volgende:
Wat was dat zelfmoorddrankje eigenlijk wat ze allemaal innamen?
Een kogel door zijn kop.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:40 schreef Murray het volgende:
Hoe heeft Goebbels eigenlijk zelfmoord gepleegd? Is dat ook gegaan zoals in deze film?
Dat kwam namelijk een beetje vreemd over op mij.
In de film hebben ze het dus niet impliciet laten zien omdat men niet weet hoe het precies is gegaan net zoals met de zelfmoord van Hitler en Evaquote:Boven bij de uitgang aangekomen stond het paar een haast onmerkbaar moment stil en liep toen in het schijnsel van de rondom laaiende branden naar buiten. Toen Schwägermann vanuit het trappenhuis een schot meende te horen, gaf hij de gereed staande SS-mannen een teken en samen droegen ze een aantal blikken benzine de trap op. Omdat Goebbels hem gevraagd had vóór verbranding vast te stellen of hij en zijn vrouw werkelijk dood waren, liet Schwägermann een wachtpost komen die een of twee schoten richtte op de lijken die vlak bij de uitgang lagen.
Toen kwamen er een paar ordonnansen bij, ze overgoten de doden met benzine en staken ze in brand. Een sissende wolk vuur omhulde meteen daarna de lichamen, maar doofde ook deze keer weer na enkele minuten uit. maar iedereen was intussen druk bezig weg te komen en niemand bekommerde zich meer om de halfverkoolde resten in de tuin van de Rijksdag.
Wat zat eromheen dan? Glas ofzo?quote:
Dat vond ik ook goed van de film, nergens in de film heb je bijvoorbeeld een scene tussen alleen Hitler en Goebbels, of Eva Braun bijvoorbeeld. Puur omdat daar geen getuigen van zijn geweest, en omdat men anders maar had moeten speculeren wat er in zulke gesprekken gezegd zou kunnen zijn.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:47 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Het schijnt dat dat ook de reden is geweest dat ze dat een beetje buiten beeld hebben gehouden.
Ook over de zelfmoord van Hitler wordt namelijk door enkelen gesuggereerd dat Eva Braun het eerste schot heeft gelost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |