abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23967870
Ik denk niet dat de vorige echt vol is. Er zit alleen weinig beweging in.
  dinsdag 14 december 2004 @ 15:02:30 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_23967908
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 14:50 schreef Alicey het volgende:
WFL Feedback Topic -deel 2-

Weer een vol.
Nee, "druk"
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_23967936
@alicey: is het dan geen compliment dat ik je vergelijk met Chantal?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_23968089
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:03 schreef Bensel het volgende:
@alicey: is het dan geen compliment dat ik je vergelijk met Chantal?
Doe me maar gewoon vergelijken met Alicey.
  dinsdag 14 december 2004 @ 17:10:53 #6
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_23970428
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Doe me maar gewoon vergelijken met Alicey.
Gaarne

tvp
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_23974589
Wordt het niet es tijd om vrijemening te bannen? Hij voegt werkelijk niets toe, en beheerst zo het halve forum. Bovendien begrijpt hij echt niets van datgene wat hij verkondigt, spreekt zich constant tegen, en staat voor geen enkel wetenschappelijk aspect open. Ik dacht dat het hier de bedoeling was om op fatsoenlijk niveau te discusseren, maar ben zo toch echt geneigt om het ergens anders te proberen. Dat "eigen theorie" topic is toch niet voor niets geopend? Akker werd gebanned omdat hij constant zat te flamen, en omdat Rude netjes blijft mag ie gewoon doorgaan met deze onzin ? Beetje raar beleid hier, dacht ik. Heb nog niet eerder geopperd om iemand weg te schoppen, zelfs Akker had zijn goede momenten, maar Rude is toch echt een hopeloos geval.
pi_23974687
Rudiaanse fysica.....

Ik zit hier te discussieren met een TS die niet discussieert, beweringen "onderbouwt" door ze te herhalen, eventueel in iets andere woorden, niet reageert op vragen en tegenwerpingen of gewoon roept dat ik "het" niet snap. Mogen we in WFL wat extra spelregels verwachten als de W in het geding is? Ik vind zulk gedrag niet in dit subforum thuis horen. En het gaat me echt niet om de absurditeit van de stellingen (wat mij betreft roept TS dat tijd uit deeltjes bestaat en massa heeft). Met name de weigering van TS om zijn stelling dat de RT de lichtsnelheid verkeerd voorspelt falsificeerbaar te maken is ergerlijk. En daarnaast buitengewoon (dus niet een heel klein beetje) onwetenschappelijk.
  dinsdag 14 december 2004 @ 21:21:19 #9
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_23975764
quote:
Mod Iteejer schreef in het vorige deel
[:Op dinsdag 14 december 2004 13:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mompelt 'Akkersloot' en kijkt onschuldig rond ]
Klopt, eveneens een sectarische wijze van zoewel de bezetenheid van de eigen mening, de blindheid voor andere argumenten en het niet aflaten door te gaan.
Kijk modje. Als ik bijvoorbeeld een topic wil openen over de vraag hoe de ouders van een wees volgelingen van die wees kunnen zijn (ik heb het over de ouders van de wees "profeet" Mohammed) moet dat gewoon kunnen. Als je termen gaat gebruiken als "sectarisch" vind ik dat ik het recht heb om te zeggen dat je gewoon je grote lompe smoel moet houden.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_23975990
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 20:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Rudiaanse fysica.....

Ik zit hier te discussieren met een TS die niet discussieert, beweringen "onderbouwt" door ze te herhalen, eventueel in iets andere woorden, niet reageert op vragen en tegenwerpingen of gewoon roept dat ik "het" niet snap. Mogen we in WFL wat extra spelregels verwachten als de W in het geding is? Ik vind zulk gedrag niet in dit subforum thuis horen. En het gaat me echt niet om de absurditeit van de stellingen (wat mij betreft roept TS dat tijd uit deeltjes bestaat en massa heeft). Met name de weigering van TS om zijn stelling dat de RT de lichtsnelheid verkeerd voorspelt falsificeerbaar te maken is ergerlijk. En daarnaast buitengewoon (dus niet een heel klein beetje) onwetenschappelijk.
Lees even de feedback terug (Met name het vorige deel (deel 2)) om ons (voorlopige) standpunt m.b.t. dergelijke topics gevormd te zien worden. We proberen het voorlopig even op die manier, daar we evenwel van mening zijn dat het forum toegankelijk moet blijven.

Gezien het beperkt gaat worden tot 1 topic, hoef je als je de uitputting nabij bent niet te reageren of te lezen. Als het goed is heb je op andere plaatsen er geen last van.
pi_23976195
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 21:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Lees even de feedback terug (Met name het vorige deel (deel 2)) om ons (voorlopige) standpunt m.b.t. dergelijke topics gevormd te zien worden. We proberen het voorlopig even op die manier, daar we evenwel van mening zijn dat het forum toegankelijk moet blijven.

Gezien het beperkt gaat worden tot 1 topic, hoef je als je de uitputting nabij bent niet te reageren of te lezen. Als het goed is heb je op andere plaatsen er geen last van.
Akkoord. Ik vind overigens dat de kritiek zich op de vorm moet richten en in dit geval niet op de inhoud. Het enkele feit dat een hypothese bizar of absurd overkomt is geen reden om hem te verwerpen. Wetenschappelijkheid zegt iets over de methodiek. Ook bizarre theorieën kunnen een degelijk fundament hebben. Wat dat betreft vind ik dat Rude door sommigen ook op de verkeerde punten wordt aangevallen. Daarom heb ik dit topic geopend :
De quantumeigenschappen van tijd en andere verhalen
pi_23976879
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 21:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Akkoord. Ik vind overigens dat de kritiek zich op de vorm moet richten en in dit geval niet op de inhoud. Het enkele feit dat een hypothese bizar of absurd overkomt is geen reden om hem te verwerpen. Wetenschappelijkheid zegt iets over de methodiek. Ook bizarre theorieën kunnen een degelijk fundament hebben. Wat dat betreft vind ik dat Rude door sommigen ook op de verkeerde punten wordt aangevallen. Daarom heb ik dit topic geopend :
De quantumeigenschappen van tijd en andere verhalen
Dat ben ik met je eens. Het probleem ligt imho idd ook niet in de inhoud, maar in de argumentatie en de wijze waarop die inhoud gebracht wordt.

De door jou aangehaalde topic is denk ik echter ook tijdgebonden.. Alle materie is opgebouwd uit plusminus 110 verschillende bouwsteentjes, waarvan het grootste deel nog zeldzaam is. Een paar honderd jaar geleden zouden ze je ook voor gek verklaren.
pi_23977472
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Het probleem ligt imho idd ook niet in de inhoud, maar in de argumentatie en de wijze waarop die inhoud gebracht wordt.

De door jou aangehaalde topic is denk ik echter ook tijdgebonden.. Alle materie is opgebouwd uit plusminus 110 verschillende bouwsteentjes, waarvan het grootste deel nog zeldzaam is. Een paar honderd jaar geleden zouden ze je ook voor gek verklaren.
Dat is zeker waar, maar er is een enorm verschil: toen was het logisch positivisme nog niet ontzenuwd en dacht men dat je een hypothese/theorie kon bewijzen door experimenten te doen die je hypothese/theorie bevestigen.

Tegenwoordig is er het inzicht dat honderd bevestigende experimenten geen sluitend bewijs leveren voor je hypothese/theorie, maar dat één (herhaalbaar) experiment je hypothese/theorie wel onderuit kan halen. Daarom wint een theorie aan kracht naarmate je er langer niet in slaagt om hem middels toetsing te weerleggen, ook al doe je je uiterste best. Dat inzicht is cruciaal. Falsificatie is een van de allergrootste revoluties in de wetenschappelijke theorievorming.

Alle onwetenschappelijkheden die je aantreft komen voort uit een fundamenteel onjuiste aanpak. In bijna alle gevallen wordt aan de falsificatiecriteria niet voldaan. Ik ben zelf van mening dat iedere wetenschapper (in de dop) hiervan doordrongen moet zijn. Zonder dat inzicht ga je namelijk vroeg of laat de mist in. Nogmaals: leest allen (over) Karl Popper ! en Richard Feynman, ook om andere redenen
pi_23989670
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ze zouden het niet kunnen weerleggen, dat is iets heel anders dan vor gek verklaren. Rude hier wordt constant weerlegt, maar begint dan vrolijk weer overnieuw met zijn drogredenatie. Dan vraag ik mij ernstig af waarom er uberhaupt een topic is geopend over "het posten van nieuwe ideeen". Want nu krijgt iedereen de indruk dat, als je maar niet teveel flamed, je hier de grootste onzin neer mag zetten.
pi_23989752
Tja, wel een probleem. "Vrijheid van meningsuiting" versus "forum overwoekerd door onzin".
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_23990405
quote:
Op woensdag 15 december 2004 14:32 schreef Maethor het volgende:
Tja, wel een probleem. "Vrijheid van meningsuiting" versus "forum overwoekerd door onzin".
Als ik weer eens een topic zie van Rude dan heb ik persoonkijk minder zin om in WFL bezig te zijn dan als er zinvolle discussies lopen. Voor onzin ga ik wel naar ONZ voor het bovennatuurlijke naar TRU. Ik hoop dat ik niet de enige ben dat wanneer ik naar WFL kom dat er op z'n minst de ONZ en TRU achtige topics tijdig gekicked worden naar de desbetreffende fora zodoende WFL een helder Wetenschap,Filosofie & Levensbeschouwing forum blijft.

Als Rude zijn gang kan blijven gaan ben ik op een keer echt weg.
"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
pi_23990883
quote:
Op woensdag 15 december 2004 14:32 schreef Maethor het volgende:
Ik denk dus dat we (voorlopig) een goede compromis tussen die twee hebben. Twijfelachtige ideeen en beredeneringen zullen zoveel mogelijk in hetzelfde topic worden behandeld. Hierdoor hoeft niemand (*) monddood gemaakt te worden, en kunnen diegenen die niet (meer) tegen dat soort inhoud kunnen het betreffende topic vermijden en zich richten op de rest.
pi_23991602
Vrijheid van meningsuiting ???? Die heeft Rude toch? Die vrijheid houdt toch niet in dat WFL hem een platform moet geven? Hij kan zijn mening best uiten in een ander subforum of buiten Fok! om. Een krant is toch ook niet verplicht je in de ingezonden brieven rubriek een platform te bieden je mening te uiten? Ik vind dat je aan het posten in WFL best bepaalde eisen mag stellen. En dat zijn wat mij betreft naast de standaardcriteria (respect voor elkaar, niet flamen, niet trollen, ontopic blijven) bijvoorbeeld eisen aan de wetenschappelijkheid van iemands bijdragen, en aan het gebruik van bepaalde discussietechnieken. En dan graag gericht op de vorm, en minder op de inhoud. Ik vind dat in WFL die eisen best wat hoger mogen zijn dan in bepaalde andere subfora.
pi_23996743
Ik vind eigenlijk ook dat WFL wel een bepaald niveau heeft hoog te houden. Ik vind dit forum hiero juist 1 van de betere, mede omdat hier vaak concreet wordt gesproken over wetenschap, en met enige redenatie.
quote:
Hierdoor hoeft niemand (*) monddood gemaakt te worden, en kunnen diegenen die niet (meer) tegen dat soort inhoud kunnen het betreffende topic vermijden en zich richten op de rest.
Maar waarom is er dan een apart topic geopend over het posten van nieuwe ideeen? Dat mag dan nu simpelweg worden genegeerd?
pi_23997186
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:06 schreef Haushofer het volgende:
Ik vind eigenlijk ook dat WFL wel een bepaald niveau heeft hoog te houden. Ik vind dit forum hiero juist 1 van de betere, mede omdat hier vaak concreet wordt gesproken over wetenschap, en met enige redenatie.
Ik ben met je eens dat dit van belang is. Om dit enigszins te bewaken zal getracht worden om ideeen die niet op een gangbare wijze worden gebracht te centraliseren.
quote:
[..]

Maar waarom is er dan een apart topic geopend over het posten van nieuwe ideeen? Dat mag dan nu simpelweg worden genegeerd?
Na overleg met iteejer is besloten om het voorlopig op de manier te doen zoals beschreven in het laatste stukje van feedback deel 2. Dit houdt dus in dat er 1 topic is waar rude over zijn ideeen kan discussieren, en waar we hopelijk alsnog uiteindelijk op een wetenschappelijke discussie uitkomen. Komen er anderen die op soortgelijke wijze discussie voeren, zal dat naar dezelfde topic worden geloodsd worden. Mocht e.e.a. meezitten is die topic uiteindelijk misschien bruikbaar als een handleiding wetenschappelijk discussieren.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is hoe ons standpunt is, en hoop ook dat je je er enigszins in kunt vinden.
pi_23997300
quote:
Na overleg met iteejer is besloten om het voorlopig op de manier te doen zoals beschreven in het laatste stukje van feedback deel 2. Dit houdt dus in dat er 1 topic is waar rude over zijn ideeen kan discussieren, en waar we hopelijk alsnog uiteindelijk op een wetenschappelijke discussie uitkomen. Komen er anderen die op soortgelijke wijze discussie voeren, zal dat naar dezelfde topic worden geloodsd worden. Mocht e.e.a. meezitten is die topic uiteindelijk misschien bruikbaar als een handleiding wetenschappelijk discussieren.
Dus als ik een topic wil openen over dat mijn moeder de oma van Jezus Christus is, ik herhaal constant mijn argumenten, en ik blijf netjes en beleefd, dan grijpen jullie ook niet in? Vind ik raar. Maar ej, ik ben geen mod.
pi_23997384
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:29 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dus als ik een topic wil openen over dat mijn moeder de oma van Jezus Christus is, ik herhaal constant mijn argumenten, en ik blijf netjes en beleefd, dan grijpen jullie ook niet in? Vind ik raar. Maar ej, ik ben geen mod.
We zullen proberen om tot een manier te komen dat communicatie gaat werken.. En dat kan soms een uitdaging zijn.
  woensdag 15 december 2004 @ 20:49:33 #25
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_23997741
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

We zullen proberen om tot een manier te komen dat communicatie gaat werken.. En dat kan soms een uitdaging zijn.
Op het nippertje alsnog de understatement van 2004
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')