quote:Op woensdag 6 oktober 2004 16:37 schreef Haushofer het volgende:
Ben benieuwd op het eerste commentaar over die reli-rel hier. kGeloof dat het weer een beetje de verkeerde kant uitgaat.
De diepere betekenis van een relquote:Op woensdag 6 oktober 2004 16:46 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
[..]
![]()
Waarom denk je dat ik dit topic geopend heb...
![]()
Pak volgende keer een doekjequote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:02 schreef speknek het volgende:
*sticky.
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:59 schreef speknek het volgende:
Het WFL forum is niet de plaats voor het citeren van stukken uit de bijbel als authoriteit. Het is de bedoeling dat je met universele argumenten komt, niet prediken voor je eigen parochie.
Men kan machtiger zijn dan Godquote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:52 schreef STORMSEEKER het volgende:
Sorry hoor, maar het is toch een w.f.L.-forum? Maw, ik ben toch niet verplicht om mee te gaan in filosofie? Ik geef slechts mijn mening en onderbouw die op mijn manier, wat iemand anders daar mee doet moet 'ie zelf weten. Er zijn zat anderen die in zat topics precies hetzelfde doen, dus zie ik niet waarom ik het niet zou ''mogen''. Tuurlijk pas ik mij aan aan het topic en doe ik er alles aan om het leuk te houden. En aangezien dit een ''god'-topic'' is, is het juist interessant om dingen te laten spreken die juist alles te maken hebben met god. Het citeren van teksten is niet mijn doel, maar het onderbouwen van mijn mening wel.
Wat zijn universele argumenten? Ik wil zeker niet vervelend doen ofzo, maar dit is gewoon vaag.quote:Het is de bedoeling dat je met universele argumenten komt, niet prediken voor je eigen parochie.
De afzetting tegen levensbeschouwing is er al sinds het begin van WFT, alleen waren er toen nog nauwelijks gelovigen.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:17 schreef MacMeester het volgende:
Ik zie hier een zeer negatieve tendens ontstaan, W-F-L is steeds meer zich aan het afzetten mbt Levensbeschouwing.
Wel eens wat van Voltaire (1694-1778) gelezen?quote:Er zijn voorspellingen gedaan dat dit zou gebeuren, maar ik had niet verwacht dat het zo voelbaar zou zijn, zelfs bij WFL.
nope....quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:38 schreef speknek het volgende:
Wel eens wat van Voltaire (1694-1778) gelezen?
Het staat eigenlijk al gewoon in de FAQ:quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 22:45 schreef STORMSEEKER het volgende:
Wat zijn universele argumenten? Ik wil zeker niet vervelend doen ofzo, maar dit is gewoon vaag.
Een filosoof pakt het anders aan dan iemand die de bijbel gelooft, beide hebben echter het recht zich door middel van argumenten te verdedigen.
Iets uitleggen of slechts uitlichten uit de bijbel is zeker niet zonder meer 'prediken voor eigen parochie'. Iemand die meer van bijbelse standpunten wil weten (zeker als het topic er ook nog eens over gaat) moet toch gewoon onderbouwing in de vorm van teksten kunnen lezen om zo de discussie duidelijk en overzichtelijk te houden.
Ik post daarbij toch al niet zo heel vaak, dus die ene keer dat mij iets gevraagd wordt wil ik het gewoon goed uit kunnen leggen.
quote:Topics over het bestaan van God bv, hebben slechts dan een plaats binnen dit forum wanneer dit vanuit filosofisch of wetenschappelijk onderbouwde opvattingen gepresenteerd wordt. 'Dit is de enige waarheid, want dat zegt de bijbel' is een geloofsbelijdenis, hoort thuis onder C&H, of onder Lifestyle, maar niet in een wetenschappelijk en analytisch georienteerd forum.
quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:54 schreef pfaf het volgende:
ook off-topic:
http://www.physicsforums.com/showpost.php?p=273821&postcount=27
Wij moeten ook zo'n scriptje.
komt uit/ van http://forum.fok.nl/topic/613076/3/50#22681254quote:Op zondag 17 oktober 2004 16:18 schreef Quarks het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Dat is echt geweldig: Introducing LaTeX Math Typesetting
offtopic:
Je kunt het ook downloaden: Hier![]()
En hier kun je het online gebruiken (in het Russisch)!
Dat is ook zo, maar ik kijk even naar de afgelopen paar jaar op dit forum. De discussies waren interessanter van inhoud. Je merkt dat zeker het 3/4 jaar harder wordt 'gestreden' om het gelijk. En men schuwt verwijten steeds minder.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:30 schreef speknek het volgende:
Afijn, ... etc
En bladibla.
Wat ik dus wil zeggen is dat de toon niet per sé verhardt. Die is al nooit echt vriendelijk geweest.
Daar moet ik je gelijk in geven. Speknek heeft dit kort geleden ook al 'achter de schermen' aangeroerd, en we zijn van mening dat met name de geloofsdiscussies sfeerverziekend zijn.quote:Op maandag 18 oktober 2004 14:19 schreef MacMeester het volgende:
Dat is ook zo, maar ik kijk even naar de afgelopen paar jaar op dit forum. De discussies waren interessanter van inhoud. Je merkt dat zeker het 3/4 jaar harder wordt 'gestreden' om het gelijk. En men schuwt verwijten steeds minder.
En dat vind ik een nare ontwikkeling...
Ik denk dat dat erg lastig te implementeren is hier.quote:Op maandag 18 oktober 2004 11:27 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
Moderators --> Is dit hier ook niet mogelijk?!?! Pleeeeeasssssee![]()
[..]
[..]
komt uit/ van Snelheid van het licht
Misschien is dat een reden om de regels bij WFL aan te passen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:11 schreef iteejer het volgende:
Daar moet ik je gelijk in geven. Speknek heeft dit kort geleden ook al 'achter de schermen' aangeroerd, en we zijn van mening dat met name de geloofsdiscussies sfeerverziekend zijn.
De kern van dit forum is een empirische: je kijkt naar de wereld om je heen, analyseert die waarnemingen middels objectieve technieken en begrippen, en discussieert daar met anderen over.
Geloofskwesties liggen anders, daa spelen pure overtuigingen die in plaats komen van de empirie. Daar valt dus niet over te discussieren, alleen maar het hardst roepen dat je gelijk hebt. Waarbij die valse discussies het ergste zijn: de empirie voor het karretje van het geloof spannen.
Je kunt prima discussieren over hoe het geloof de filosofie beinvloedt, of omgekeerd. Maar de 'ik heb gelijk' discussies zijn zinloos, hebben nooit een winnaar en worden dus steeds harder en feller. En daar moeten we echt van af.
Precies. Met mijn post van een paar minuten geleden is het 'Snelheid van het Licht' topic gesloten. Ik hoop van harte dat hij niet een vervolgtopic opent, en dat, mocht dat wel het geval zijn, er ingegrepen wordt. We hebben hem de kans gegeven...quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:55 schreef Yosomite het volgende:
- RudeOnLine is weinig stimulerend voor WFL. In Onzin Voor Je Leven zou hij goed mee kunnen draaien. De hoeveelheid bagger die hij prodceert neemt buitengewone proporties aan. Van de andere kant krijg ik soms buikpijn van het lachen over de nonsens die hij produceert (ergo => ONZ)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |