Dat kun je niet zeggen van een theorie die je niet begrijpt. En dat je em niet begrijpt, heb je al heel vaak laten zien. Noem es de axioma's van de relativiteitstheorie op, zou ik zeggen.quote:Volgens mij klopt de relaltiviteits theorie niet helemaal, en dit zou ik graag aan jullie duidelijk willen maken.
Je weet niet eens wat de RT inhoudt, hoe kun je dan denken dat het niet klopt??quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:18 schreef vrijemening het volgende:
Ik ga het maar weer proberen. Volgens mij klopt de relaltiviteits theorie niet helemaal,
Ik begrijp je, ga eens door dan.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:27 schreef vrijemening het volgende:
Om te begrijpen dat de wereld rond is , moet je dan eerst begrijpen waarom hij plat is?
Ik vraag niet of jullie de relaltiviteitstheorie begrijpen, ik vraag of jullie mij begrijpen..
quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:18 schreef vrijemening het volgende:
Ik ga het maar weer proberen. Volgens mij klopt de relaltiviteits theorie niet helemaal,
De enige manier om een theorie te weerleggen is een experiment te doen dat in strijd is met (de voorspellingen van) die theorie.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:18 schreef vrijemening het volgende:
Ik ga het maar weer proberen. Volgens mij klopt de relaltiviteits theorie niet helemaal, en dit zou ik graag aan jullie duidelijk willen maken.
Begrijp jij dan niet dat je een threorie niet kunt weerleggen, als je de theorie niet begrjipt? Dat vind ik erg raar.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:27 schreef vrijemening het volgende:
Om te begrijpen dat de wereld rond is , moet je dan eerst begrijpen waarom hij plat is?
Ik vraag niet of jullie de relaltiviteitstheorie begrijpen, ik vraag of jullie mij begrijpen..
Als jij zegt dat de Aarde geen bol (zo goed alsquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:27 schreef vrijemening het volgende:
afgezien van de rest. Hoe kom je tot deze conclusie?? Als je in een compleet leeg universum op 1 ster en planeet na deze ster als nulpunt van beweging neemt kan de planeet prima in een baan eromheen zitten.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:18 schreef vrijemening het volgende:
...
Ook de zon staat niet stil, zou de zon immers stilstaan dan zouden wij immers gewoon in de zon vallen.
...
Dit is dus een kul argument. Het heet hier een discussie forum, Rude. En jij wilt iets weerleggen. Dan moet je datgene eerst begrijpen. En dan mag je ons proberen over te halen. Niet andersom.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:27 schreef vrijemening het volgende:
Dit bijvoorbeeld. Dit klopt niet. Kun je gewoon uitrekenen. Als de Aarde stil zou staan daarentegen, dan gebeurt het wel. En duurt het een kwart jaar eer de aarde op de zon valt. Maar deze quote komt gewoon uit de lucht gegrepen, met het idee: dit lijkt me wel een leuk idee. Maar wetenschap is kritisch Rude, en gaat niet via zulke simpele intuitieve gedachtengangen. Ze gaat via wiskunde, en dat is nou net jouw zwakste punt.quote:Ook de zon staat niet stil, zou de zon immers stilstaan dan zouden wij immers gewoon in de zon vallen.
Ik begrijp dat inderdaad niet helemaal. Zou je kunnen uitleggen waarom dat zo is? Volgens deze theorie zou de Aarde op mij vallen als ik spring?quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:51 schreef vrijemening het volgende:
Ik weer even verder, wat je zegt ( haushofer) klopt niet helemaal. Ik zeg dat als een voorwerp stil zou staan dan zou de zon op de aarde vallen en niet andersom. Ik stel dan even voor dat de aarde stil zou staan. Al neem je de kleinst mogenlijke massa. Als je deze echt stil zou zetten, dan zou alle massa naar die kleine massa toevallen.
Er is hier blijkbaar maar 1 persoon die dat wel begrijpt. (Zwansen)
Ik heb ze op m'n harde schijf staan hier, dus er zou zo het één en ander te regelen zijn. Echter, ik besteed geen tijd meer aan Rude, en zeker Feynman's lectures zouden de befaamde paarlen voor de zwijnen zijn...quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:50 schreef pfaf het volgende:
Staan de Feynman lectures trouwens nog online? Het heeft Leen geholpen. Het zou Rude, i.c.m. de Lineare Algebra, Calculus en Thermodynamica dictaten goed doen.
Iemand?
Ze nemen bij mij ook nog een speciaal plaatsje op de HD in.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:57 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik heb ze op m'n harde schijf staan hier, dus er zou zo het één en ander te regelen zijn. Echter, ik besteed geen tijd meer aan Rude, en zeker Feynman's lectures zouden de befaamde paarlen voor de zwijnen zijn...
De fout is dat niet het licht met 300.000 km/sec gaat maar dat het de massa is die met 300.000 km/sec ( of km/sec2 ) gaat. Dat is het deel wat er niet van klopt.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Beste Rude, als jij beweert dat de RT niet helemaal klopt, wil je dan zo goed zijn om uit te leggen welk deel ervan niet klopt? En misschien zou je ook kunnen aangeven wat je als verbetering daarvoor in de plaats stelt.
De best besteedde 83,9mb ooitquote:Op dinsdag 14 december 2004 14:59 schreef pfaf het volgende:
Ze nemen bij mij ook nog een speciaal plaatsje op de HD in.
a) Hoe kom je daarbij? Kloppen waarnemingen niet met de huidige theorien?quote:Op dinsdag 14 december 2004 15:02 schreef vrijemening het volgende:
[..]
De fout is dat niet het licht met 300.000 km/sec gaat maar dat het de massa is die met 300.000 km/sec ( of km/sec2 ) gaat. Dat is het deel wat er niet van klopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |