FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / BMW M6!
aXLdinsdag 14 december 2004 @ 13:41
quote:

BMW knalt het oude jaar alvast uit. Dit zijn de eerste foto´s en gegevens van de nieuwe M6. Al eerder dit jaar baarden de Beiers opzien met de nieuwe M5. De M6 is zo mogelijk nóg spectaculairder.

BMW heeft ervoor gekozen om de machtige 5,0-liter V10 motor uit de M5 ook te gebruiken in de M6. Net als in zijn 4-deurs broer levert de V10 van de M6 507 pk. In de coupé levert dat een sprint van 0 naar 100 op in 4,6 seconden. Na 14 seconden staat de naald van de snelheidsmeter op 200 km/u. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h; maar de snelheidsmeter loopt tot 330 km/h. De M5 weegt 1.730 kilo, terwijl de M6 er 1.710 op de schaal legt. Naar verwachting zal de M6 over de gehele linie dus fractioneel sneller zijn dan de M5. Technisch is de M6 verder gelijk aan de M5.

Dak van koolstofvezel
Een noviteit op de M6 is dat de auto een dak heeft dat bestaat uit koolstofvezel. Bij de BMW M3 CSL, die in kleine serie is gebouwd, is met deze constructie geëxperimenteerd. Het koolstofvezel dak biedt volgens BMW dezelfde veiligheid aan de inzittenden en doet geen afbreuk aan de stabiliteit van de auto. Het reduceert echter wel het gewicht en het zwaartepunt van de auto wordt verder naar onderen verplaatst. Ook uniek voor de M6: de accu zit in de kofferruimte. Volgens BMW is dit gedaan om de druk op de assen gelijk te verdelen.
Zo als gebruikelijk bij BMW heeft ook de M6 een beschaafd uiterlijk gekregen. De auto is herkenbaar aan zijn voorbumper met grote luchtinlaten en bredere spatborden. Daarnaast zijn er 19 inch wielen en aan de voorzijde zitten banden in de maat 255/40 ZR 19 en aan de achterzijde in de maat 285/35 ZR 19. Natuurlijk zijn op de auto ook de nodige M6-badges te vinden.
Voor de BMW M6 is een unieke kleur ontwikkeld. Het draagt de naam Indianapolis Rood en siert auto op deze foto´s. Daarnaast zijn nog enkele kleuren leverbaar die alleen zijn voorbehouden aan de M-modellen van BMW: Sepang Brons, Interlagos Blauw, en Silverstone Blauw.

Bron: Autoweek.nl










Mijn mening:
Wat een prachtige wagen , die mogen ze mij wel voor de deur stallen
pwnddinsdag 14 december 2004 @ 13:48
lelijk
Gurbdinsdag 14 december 2004 @ 13:48
auto is wel mooi, alleen niet in deze kleur

wel een monster trouwens
Catch22-dinsdag 14 december 2004 @ 13:49
It's so hot, it's burning

Karboenkeltjedinsdag 14 december 2004 @ 13:52
Ik vind hem een beetje "net niet"... (Qua uiterlijk dan.)
aKradinsdag 14 december 2004 @ 13:52
Ik weet niet, een M6 is mooi maar een M5 ook, ik vind M5 een brutere uitstraling hebben, meer zo van: "Pas op!", deze is een beetje poeslief...
Mikkiedinsdag 14 december 2004 @ 13:52
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 74% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 09:34:14 ]
timmeeehdinsdag 14 december 2004 @ 13:53
vette wagen!!
M5dinsdag 14 december 2004 @ 13:56
Vet ding, maar niet veel beter dan een M5 en waarschijnlijk wordt ie wel duurder dan een M5.
fratsmandinsdag 14 december 2004 @ 13:57
mooi ding! quanta costa? (niet dat ik dat kan betalen ofzo... )
M5dinsdag 14 december 2004 @ 13:59
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:57 schreef fratsman het volgende:
mooi ding! quanta costa? (niet dat ik dat kan betalen ofzo... )
prijs is nog niet bekend. maar reken maar boven de 128.000 euro (in NL) dat is de prijs van de M5.
Bonddinsdag 14 december 2004 @ 14:33
Hier nog een stukje met foto's:
quote:
Een 507 pk sterke V10, een maximaal toerental van 8.250 tpm en een sprint naar 100 km/h in slechts 4,6 seconden: dit is het DNA van de nieuwe BMW M6. Hier zijn de eerste foto´s en gegevens van BMW´s nieuwe sportauto.


Dit is de nieuwe BMW M6. Hij is bescheiden vormgegeven maar toch ook erg dik. Opvallend is de luchthapper in de voorbumper, de enorme lichtmetalen velgen en de achterkant waar vier dikke uitlaatpijpen de show stelen. Verder is de M6, net als de M5, becheiden dik gemaakt. Het echte geweld zit onder de motorkap.

507 pk sterke V10
Net als de M5 heeft ook de M6 een dikke V10 onder de kap liggen. Deze levert een vermogen van 507 pk en kan een maximaal toerental aan van 8.250 tpm. Het resultaat is de genoemde sprint van 0-100 km/h in 4,6 seconden en een sprint naar 200 km/h in 14 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h. De motor is gekoppeld aan een zeventraps sequentiele SMG-versnellingsbak. Schakelen kan door middel van peddels achter het stuur of met de pook. De SMG-bak is uitgerust met onder meer Launch Control.

Carbon fibre dak
Om zo goed mogelijke prestaties te bereiken heeft BMW veel gewicht bespaard. Het belangrijkste en meest opvallende punt hiervan is het dak van carbon fibre. Net als bij de BMW M3 CSL is het dak ook zichtbaar van carbon gemaakt. De vermogens-gewicht-verhouding van de M6 is 3,5 kg/pk.

Luxe overheerst
In het interieur overheerst een sfeer van luxe. Er is niet bespaard op materiaal en uitrusting om zo het gewicht lager te houden. De dikke lederen sportstoelen en het sportstuur zorgen voor perfecte grip. Delen van het dashboard zijn met hout bekleed en het instrumentenpaneel is speciaal voor de M6 ontworpen.
Bron: http://www.autowereld.com/nieuwsbericht.asp?artikel=1551&pa=&fr=1







Youpdinsdag 14 december 2004 @ 14:35
dit is geil

alleen jammer dat ie toch nog zo zwaar is en dat hij maar een klein beetje sneller is als de M5....
Fugiedinsdag 14 december 2004 @ 14:42
kvind hem gewoon spuuglelijk
aXLdinsdag 14 december 2004 @ 14:45
Aaah jij hebt mooiere foto's dan ik :p

Vind hem gewoon ubervet 14 sec naar de 200
T1andonlydinsdag 14 december 2004 @ 14:49
kben nog niet zo weg van de achterkant
erikvwdinsdag 14 december 2004 @ 14:49
jammer van de kleur...net als de 5 serie is de kleur (vind ik) heel erg bepalend. In een donkere kleur zouden ze er veel beter uit zien...
leolinedancedinsdag 14 december 2004 @ 14:55
Mooi man! Vette velgen ook! Dit wordt mijn auto!

over 15 jaar met een betonmolen erachter
Sjaeckdinsdag 14 december 2004 @ 15:04
Maken ze een semi-suoercar, begrenzen ze hem op 250 .

En ik vind hem ook niet mooi, maar hij heeft wel wat.
Oosthoekdinsdag 14 december 2004 @ 15:34
Die kleur!
Kentarodinsdag 14 december 2004 @ 15:57
ben benieuwd of dez ook in cabrio komt, dan lijkt het me wel wat vooor de zomer
wunderbaumdinsdag 14 december 2004 @ 16:02
Dat hollandse eikenhouten interieur past voor geen meter bij die wagen. Wat een afknapper
boliviandinsdag 14 december 2004 @ 16:02
Wát een wielen!

Chillmeisterdinsdag 14 december 2004 @ 16:19
Mooi dat is hij omdat ik de 6 soweiso een mooie bak vind. Maar hij is te soft
Blikdinsdag 14 december 2004 @ 16:33
vette bak hoor, maar een iets agressiever uiterlijk was wel mooier geweest
RaTzdinsdag 14 december 2004 @ 17:16
Dat rood is maar een saaie lelijke kleur, die blauwe die al in een scoop filmpje te zien was is 10x vetter



Strakke velgen overigens
Automatic_Rockdinsdag 14 december 2004 @ 17:24
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 17:16 schreef RaTz het volgende:
Dat rood is maar een saaie lelijke kleur, die blauwe die al in een scoop filmpje te zien was is 10x vetter

[afbeelding]
Nou.., smaken verschillen blijkt maar weer..
Threepiodinsdag 14 december 2004 @ 18:34
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 16:02 schreef wunderbaum het volgende:
Dat hollandse eikenhouten interieur past voor geen meter bij die wagen. Wat een afknapper
idd, dat hout staat voor geen meter in zo'n auto. Konden ze daar niet ook nog wat koolstofvezel plakken ofzo? Is nog lichter ook
Chillmeisterdinsdag 14 december 2004 @ 18:46
hout is een van de opties neem ik aan. Je kan bijvoorbeeld de M5 ook met hout of metal nemen
Steve-Odinsdag 14 december 2004 @ 19:23
Wat een kleine kutpics






mooie auto btw .
MociNdinsdag 14 december 2004 @ 19:25
Woowww!!!
Een M6, die wil ik ook wel hebben!!
-Muse-dinsdag 14 december 2004 @ 19:49
Buiten andere velgen en dubbele uitlaat zie ik geen verschil met de gewone 6-serie? :S
Eyeopenerdinsdag 14 december 2004 @ 20:19
In tegenstelling tot de coupé versie, vindt ik de 6-cabio wel een mooie auto. Info over een mogelijke M6 cabrio?
Youpdinsdag 14 december 2004 @ 21:06
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 19:49 schreef -Muse- het volgende:
Buiten andere velgen en dubbele uitlaat zie ik geen verschil met de gewone 6-serie? :S
andere voorbumper, andere achterbumper, andere sideskirts, carbonnen dak, andere spiegels en a lot of M emblemen...
Brad_Pritdinsdag 14 december 2004 @ 21:11
pooierbak.
Brad_Pritdinsdag 14 december 2004 @ 21:12
ik hou van pooierbakken!
Dualdudedinsdag 14 december 2004 @ 22:18
hmneh, doet me niks
One_conundrumdinsdag 14 december 2004 @ 22:50
Geil man, ff 150k achterover drukken ergens en kopen maar!
Bonddinsdag 14 december 2004 @ 23:08
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:50 schreef One_conundrum het volgende:
Geil man, ff 150k achterover drukken ergens en kopen maar!
Denk dat het meer word
Steve-Odinsdag 14 december 2004 @ 23:14
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:08 schreef Bond het volgende:

[..]

Denk dat het meer word
dat denk ik niet de m5 kost 128.900 euro
de m6 zal volgens mij echt niet meer gaan kosten dan 140.000 .
Tjabbodinsdag 14 december 2004 @ 23:15
Fantastisch wat een mooie auto.
Erg goede afwerking, mooi 1 geheel en een echte coupé imho

goed werk BMW!
Catch22-dinsdag 14 december 2004 @ 23:43
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:14 schreef Steve-O het volgende:

[..]

dat denk ik niet de m5 kost 128.900 euro
de m6 zal volgens mij echt niet meer gaan kosten dan 140.000 .
de 645 is 110.000 en de 545 79.000, ik denk dat dat verschil ook tussen de M5 en M6 zal zitten. Dan moet de M6 dus rond de 155.000 moet komen zitten
chirenwoensdag 15 december 2004 @ 00:28
Jezus wat een vette bak hey ! De tering... *droom*
Freeloaderwoensdag 15 december 2004 @ 00:33
Ik vind hem er best stoer uit zien
Tommy_Kuklinskiwoensdag 15 december 2004 @ 01:11
Alleen de V10 al
yupwoensdag 15 december 2004 @ 02:12
M6 roeleert maar geef mij de M5 maar. Het spreekt me gewoon aan 4 deurs sedan met sportwagen achtige prestaties
Naggelwauzwoensdag 15 december 2004 @ 02:24
Strakke bak
mighty_mytewoensdag 15 december 2004 @ 02:37
!
SpeedyRichwoensdag 15 december 2004 @ 06:05
Ik vind het wel een leuke auto
CybPraetorianwoensdag 15 december 2004 @ 11:22
best wel vet, maar ik denk dat ik toh kies voor de M5

kvind de achter kant niet top, beetje hoog en te rond...
Youpwoensdag 15 december 2004 @ 14:44
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:43 schreef Catch22- het volgende:

[..]

de 645 is 110.000 en de 545 79.000, ik denk dat dat verschil ook tussen de M5 en M6 zal zitten. Dan moet de M6 dus rond de 155.000 moet komen zitten
645Ci = 101k
645Ci S = 112k en de 645Ci S is uit te breiden met opties tot rond de 130k... als er in de m6 standaard veel opties komen kan hij best wel eens 140-150k gaan kosten
Jyrunwoensdag 15 december 2004 @ 14:46
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:41 schreef aXL het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn mening:
Wat een prachtige wagen , die mogen ze mij wel voor de deur stallen
blupwoensdag 15 december 2004 @ 14:52
BMW begint 't te leren. .
SouthernSunwoensdag 15 december 2004 @ 15:40
geile auto

nu hopen dat er snel iemand hiermee bij het hotel langskomt en ik m mag parkeren
Repeatwoensdag 15 december 2004 @ 17:41
Dit is gewoon dikke porno
Mooie kar man, en zo bruut, alleen toch een beetje jammer van die kofferbak idd. Doe mij dan maar een SL, maar dat is weer Mercedes, zo jammer is dat
leolinedancewoensdag 15 december 2004 @ 18:18
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:41 schreef Repeat het volgende:
Dit is gewoon dikke porno
Mooie kar man, en zo bruut, alleen toch een beetje jammer van die kofferbak idd. Doe mij dan maar een SL, maar dat is weer Mercedes, zo jammer is dat
YEP

Als er dan TOCH euro's over de balk gaan, doe mij dan ook maar een SL.

Maar dan wel graag deze:





SL55 AMG
AcidTrancewoensdag 15 december 2004 @ 18:25
LoL krijgen we weer posts met "deze is veel mooier" en dan plaatjes van Mercedes, Audi, etc....
Youpwoensdag 15 december 2004 @ 20:02
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:25 schreef AcidTrance het volgende:
LoL krijgen we weer posts met "deze is veel mooier" en dan plaatjes van Mercedes, Audi, etc....
triest he
leolinedancedonderdag 16 december 2004 @ 00:54
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:02 schreef Youp het volgende:

[..]

triest he
ja man
Rool.and.the.Gangdonderdag 16 december 2004 @ 01:39
Als ik een 6 zie, en ook nu weer, moet ik meteen denken aan dit bakbeest:



Can't help it. De "nieren" zijn vnl. bij de 6 (ook bij de 7) zó plat dat ik 't niet meer mooi vind... Ja specs zijn geil, maar de verpakking, blegh...

@ hierboven: SL65 AMG? 1000Nm? SL55 is out-dated, en een SL bljift een Gordon-bak...
yupdonderdag 16 december 2004 @ 12:55
Dat maakt die 6-serie eng, hij lijkt op een walvis
mvtdonderdag 16 december 2004 @ 13:00
Ik dacht dat ik ooit gelezen had dat bij deze bak de begrenser er eventueel uitging en hij over de 300 zou gaan. Jammer dat ie dan alsnog begrensd wordt.
Maar het is en blijft een extreem mooie bak
AcidTrancedonderdag 16 december 2004 @ 13:53
Ja dat schijnt een afspraak te zijn tussen alle Duitse autobouwers iedergeval tussen BMW, Mercedes en de VW groep.
mvtdonderdag 16 december 2004 @ 14:49
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:53 schreef AcidTrance het volgende:
Ja dat schijnt een afspraak te zijn tussen alle Duitse autobouwers iedergeval tussen BMW, Mercedes en de VW groep.
ja, duh, dat weet ik ook wel. Maar als absolute imagebuilder zou hij eraf gaan
markiemarkdonderdag 16 december 2004 @ 16:35
hij is super geil! als je dat niet vind, ben je een kansloze rukker!
Five_Acesdonderdag 16 december 2004 @ 16:38
Voor een paar honder euro verdwijnt die 250 km/u limit anders al snel

Machtig mooie wagen, alleen jammer van die rode kleur, en de velgen zijn ook niet echt mijn smaak. Maarja voor dat geld valt daar wel wat aan te doen
sdkdonderdag 16 december 2004 @ 16:48
en je 3 jaar garantie oid kan je dan ook naar fluiten
Threepiodonderdag 16 december 2004 @ 16:54
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:53 schreef AcidTrance het volgende:
Ja dat schijnt een afspraak te zijn tussen alle Duitse autobouwers iedergeval tussen BMW, Mercedes en de VW groep.
idd. Deze limiet is ingesteld om de autobahn limietvrij te houden. Alleen porsche houdt zich hier niet aan.
Tjabbodonderdag 16 december 2004 @ 16:57
quote:
Op donderdag 16 december 2004 13:53 schreef AcidTrance het volgende:
Ja dat schijnt een afspraak te zijn tussen alle Duitse autobouwers iedergeval tussen BMW, Mercedes en de VW groep.
Dat klopt. Dat heet een Gentlemens overeenkomst.

De jappen hebben dat ook, maar die begrenzen de auto's op 280.
(In theorie. De skyline kreeg als specs mee dat de begrenzing op 280 lag maar hij scheen standaard al over de 300 te blazen)
Steve-Odonderdag 16 december 2004 @ 17:00
quote:
Op donderdag 16 december 2004 16:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Dat klopt. Dat heet een Gentlemens overeenkomst.

De jappen hebben dat ook, maar die begrenzen de auto's op 280.
(In theorie. De skyline kreeg als specs mee dat de begrenzing op 280 lag maar hij scheen standaard al over de 300 te blazen)
280 PK lag dat toch op ...
Five_Acesdonderdag 16 december 2004 @ 17:00
Ik dacht dat de limit bij de jappen op +/- 280 PK lag ipv 280 km/u?

Overigens zijn er wel meer uitzonderingen, de Audi RS6+ is op 280 km/u begrensd, en als je een racelicentie hebt kan je de M3 CSL ook zonder limit krijgen.
yupdonderdag 16 december 2004 @ 17:16
Jappen hebben ook gentlemens agreement.

280 pk limiet hebben ze idd als limiet.

Het is geen toeval dat de 350Z, 300ZX (fairlady), Skyline, en nog meer 280 pk hebben...

Wat ik dan weer niet begrijp is waarom de Supra twin-turbo 330 pk heeft...
mvtdonderdag 16 december 2004 @ 18:03
Volgens mij is het in Japan een wettelijke verplichting die maximale hoeveelheid Pk's
Net als dat er daar dacht ik dat je daar een voordeel hebt met auto's van een bepaald voormaat, dacht dat het voor een parkeervergunning was. Het resultaat daarvan is bijvoorbeeld de Daihatsu Copen.
Ultimoradonderdag 16 december 2004 @ 18:57
om even over de japanse PK's door te ouwehoeren die gentlemens agreement van de 280pk houden ze zich al niet meer aan. de meeste fabrikanten gaven gewoon 280PK op, maar hadden krachtigere auto's (die skyline en supra zijn daar de voorbeelden van. verder hebben ze nog een snelheidsbeperking oid, hoe dat werkt weet ik niet helemaal, maar harder als 200 gaat de teller van een originele Skyline R32 gt-r niet. dat geldt ook voor diverse subaru's.

De parkeervergunning hebben ze idd ook. auto's korter als 3.5m (geloof ik) hebben fors belastingvoordeel op parkeervergunningen, die verplicht zijn bij iedere auto aldaar

dan hebben ze nog een regeling om hun eigen industrie te ondersteunen en het "milleu te ontlasten", en die is wat onbekender, maar gaat véél verder.
het complete remsysteem van elke auto moet om de 3 jaar oid vervangen worden, en aangezien de meeste auto's daar van die goedkope frikandellen zijn, is het vaak voordeliger om hem naar de sloop te brengen en een nieuwe auto te kopen. alleen zijn de sloperijen daar niet van de qualiteit die wij in europa gewend zijn, dus belast het mischien het millieu nog wel meer. maargoed. dat maakt de staat niet uit, want er worden lekker veel nieuwe auto's verkocht, dus de industrie blijft wel lopen


ohja om even ontopic te blijven die M6 is zwaaaaaaaar geil
Ger_Hackingdonderdag 16 december 2004 @ 19:13
niet meer normaal!!
echt super....
leolinedancedonderdag 16 december 2004 @ 22:34
quote:
Op donderdag 16 december 2004 01:39 schreef Rool.and.the.Gang het volgende:
Als ik een 6 zie, en ook nu weer, moet ik meteen denken aan dit bakbeest:

[afbeelding]

Can't help it. De "nieren" zijn vnl. bij de 6 (ook bij de 7) zó plat dat ik 't niet meer mooi vind... Ja specs zijn geil, maar de verpakking, blegh...

@ hierboven: SL65 AMG? 1000Nm? SL55 is out-dated, en een SL bljift een Gordon-bak...
SL65 AMG is natuurlijk ubergeil. Alleen daar kon ik geen mooie pics van vinden zo snel.
ArmaniManiadonderdag 16 december 2004 @ 22:35
BMW BMW
hifonicsvrijdag 17 december 2004 @ 13:03
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:22 schreef CybPraetorian het volgende:
best wel vet, maar ik denk dat ik toh kies voor de M5

kvind de achter kant niet top, beetje hoog en te rond...
je kiest voor de m5?

was je van plan deze aan te schaffen dan.
Radeon_NLvrijdag 17 december 2004 @ 13:55
Vette bak man, en ja de kleur heb ik ook liever wat anders. Maar toppie kwa design van BMW.
ChRoNiCvrijdag 17 december 2004 @ 14:48
Who! Deze is echt super mooi
Rool.and.the.Gangzondag 19 december 2004 @ 19:59
Mhh: de FIA heeft op 10 december de 6-serie gehomologeerd om als GT1 racewagen ingezet te worden. Bron.
De M6 zou niet eerder dan in 2007 te zien zijn als racewagen i.v.m. de ontwikkeling van de E90 3-serie toerwagen. Bron. Dacht meldt 't effe.

Quote:
Theissen confirmed that BMW is seeking rule breaks to develop the 6-series for the new GT1 category, but that there are several problems yet to overcome. “The car is not only heavy, but it is a 2+2 coupe, and very different packaging to a Ferrari, so we would need some freedom.” BMW, we know, are actively seeking rules breaks to allow the M6 to run competitively against the likes of the Ferrari 550 Maranello and Aston Martin DBR9.
VOLVOMEISTERzondag 19 december 2004 @ 23:23
quote:
Op donderdag 16 december 2004 17:16 schreef yup het volgende:
Het is geen toeval dat de 350Z, 300ZX (fairlady), Skyline, en nog meer 280 pk hebben...

Wat ik dan weer niet begrijp is waarom de Supra twin-turbo 330 pk heeft...
liquid-orangezondag 19 december 2004 @ 23:32
Mooie bak. Alleen zou ik dat hout in het dashboard liever vervangen door iets anders. Leer of brushed aluminium. Voor de rest mag ie er best wezen.
Threepiomaandag 20 december 2004 @ 08:51
quote:
Op woensdag 15 december 2004 02:12 schreef yup het volgende:
M6 roeleert maar geef mij de M5 maar. Het spreekt me gewoon aan 4 deurs sedan met sportwagen achtige prestaties
Idd, en voor die 20 kg gewichtsverschil hoef je het ook niet echt te laten. Alleen ligt het zwaartepunt wel een stukje hoger bij de M5 omdat 1. de auto zelf een stuk hoger is en 2. hij een metalen dak heeft
Threepiomaandag 20 december 2004 @ 08:55
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

YEP

Als er dan TOCH euro's over de balk gaan, doe mij dan ook maar een SL.

Maar dan wel graag deze:

[afbeelding]

[afbeelding]

SL55 AMG
Als je toch een mercedes wilt, neem dan die SL65 AMG Die heeft tenminste nog meer vermogen dan de M5/6. Die zal op een bochtig circuit trouwens niet sneller zijn
Five_Acesmaandag 20 december 2004 @ 11:28
quote:
Op maandag 20 december 2004 08:55 schreef Threepio het volgende:

[..]

Als je toch een mercedes wilt, neem dan die SL65 AMG Die heeft tenminste nog meer vermogen dan de M5/6. Die zal op een bochtig circuit trouwens niet sneller zijn
Nee, maar als je toch poen zat hebt dan kan je ook een CLK DTM AMG kopen, en daaarmee maak je wel een goede kans:



5.5L, 582 PK, 800 NM en 0-100 in 3.9 sec.
Catch22-woensdag 29 december 2004 @ 12:40
De BMW M6 wisselt in ons land voor 156.300 euro van eigenaar. Dat is 27.400 euro méér dan de M5; het sedanbroertje van de 507 pk sterke V10 coupé.

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3094

Ik zat er 1300 euro naast met mijn voorspelling
VOLVOMEISTERwoensdag 29 december 2004 @ 13:45
Knap hoor dat je niet ver stond met je voorspelling. .

Ik vraag mij nog steeds af waarom Toyota Supra 330 pk's heeft terwijl andere superwagens zoals Skyline op 280 pk's begrensd zijn?

Wie o wie weet het? Tjabbo of toch Tommy 'de Toyota'?
Alfa_Boywoensdag 29 december 2004 @ 15:33
Dat had toch te maken met de wetgeving??? impreza/evo's hangen ook altjd rond de 280 pk
Youpwoensdag 29 december 2004 @ 15:47
quote:
Op maandag 20 december 2004 11:28 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Nee, maar als je toch poen zat hebt dan kan je ook een CLK DTM AMG kopen, en daaarmee maak je wel een goede kans:

[afbeelding]

5.5L, 582 PK, 800 NM en 0-100 in 3.9 sec.
neem dan meteen een M3 GTR... een heel stuk lichter als die merc.. wel zeldzaam en extreem duur maar nog een hele hoop kilo's lichter als de CSL en met een 4 liter 8cilinder er in met 450 pk (voor de emissie in nederland 350pk maar dat is zo weer goedgemaakt )

een echte


een schaalmodel


the real deal:


google vind niet veel plaatjes van deze mobiel
Dizzeewoensdag 29 december 2004 @ 15:50
Geile bak, die M6
kikoooooowoensdag 29 december 2004 @ 16:40
supertjegeil!
Sterke_Yerkewoensdag 29 december 2004 @ 16:44
Deze wil ik dus niet in mijn schuur hebebn staan
leolinedancewoensdag 29 december 2004 @ 17:13
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:44 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Deze wil ik dus niet in mijn schuur hebebn staan
nee vast niet.

Jij hebt er nu vast iets beters staan
Brammetjewoensdag 29 december 2004 @ 19:22
Belachelijk die prijzen in NL, allemaal door die stomme BPM.

In duitsland kost de M5 86.200 Euro, incl btw. de M6 zal in duitsland een paar duizend euro duurder zijn.
CybPraetorianwoensdag 29 december 2004 @ 19:30
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 13:03 schreef hifonics het volgende:

[..]

je kiest voor de m5?

was je van plan deze aan te schaffen dan.
YUP! en dat is geen geintje
wanneer ik de oudejaars loterij win
Sterke_Yerkewoensdag 29 december 2004 @ 21:13
quote:
Op woensdag 29 december 2004 17:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

nee vast niet.

Jij hebt er nu vast iets beters staan
Eigenlijk wel
Youpdonderdag 30 december 2004 @ 00:02
quote:
Op woensdag 29 december 2004 21:13 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Eigenlijk wel
wat dan? foto?
ArmaniManiadonderdag 30 december 2004 @ 00:04
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:41 schreef aXL het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn mening:
Wat een prachtige wagen , die mogen ze mij wel voor de deur stallen
Damn, hier krijg ik dus een stijve pik van..
Five_Acesdonderdag 30 december 2004 @ 00:21
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:47 schreef Youp het volgende:

[..]

neem dan meteen een M3 GTR... een heel stuk lichter als die merc.. wel zeldzaam en extreem duur maar nog een hele hoop kilo's lichter als de CSL en met een 4 liter 8cilinder er in met 450 pk (voor de emissie in nederland 350pk maar dat is zo weer goedgemaakt )

een echte
[afbeelding]

een schaalmodel
[afbeelding]

the real deal:
[afbeelding]

google vind niet veel plaatjes van deze mobiel
Dat is sowieso al mijn droomwagen jammer dat er maar een stuk of 8 gemaakt zijn, en in handen zijn van wat arabische soepjurken. En dat ze 250.000 euro per stuk kosten
yupdonderdag 30 december 2004 @ 00:40
Komt er wel een M5/M6 CSL met 550 pk ofzo? Had gehoord ergens dat dat ook zou komen ?
MaartenGrendeldonderdag 30 december 2004 @ 00:52
quote:
Op woensdag 29 december 2004 13:45 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Knap hoor dat je niet ver stond met je voorspelling. .

Ik vraag mij nog steeds af waarom Toyota Supra 330 pk's heeft terwijl andere superwagens zoals Skyline op 280 pk's begrensd zijn?

Wie o wie weet het? Tjabbo of toch Tommy 'de Toyota'?
De gentlemen's agreement van maximaal 280pk bestaat enkel op papier.
In het werkelijkheid heeft de RB26DETT (het motorblok van de Skyline GTR's) standaard ook 300+ pk.
Wel zijn bijna alle straatauto's in Japan bij aflevering begrensd op 180km/h.

En ontopic; de M6 ziet er erg mooi uit, maar als ik zoveel geld te besteden had aan een auto zou ik toch niet voor een BMW gaan.
yupdonderdag 30 december 2004 @ 01:07
Uhh ik dacht dat de meeste wagens 180 uit fietsten?

Ik dacht dat de 180 km/u gewoon een psychologisch (of hoe je dat spelt ) limiet was ? Dat ze niet echt op 180 zijn begrenst ?
Hellrazordonderdag 30 december 2004 @ 01:07
ik vind em eerlijk niet zo mooi dan vind ik de M5 mooier
DIAdonderdag 30 december 2004 @ 01:10
nice
Sterke_Yerkedonderdag 30 december 2004 @ 11:54
quote:
Op donderdag 30 december 2004 00:02 schreef Youp het volgende:

[..]

wat dan? foto?
Twee hele vette brommers Foto's heb ik niet
Youpdonderdag 30 december 2004 @ 12:01
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:54 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Twee hele vette brommers Foto's heb ik niet
ik heb ook 2 hele vette brommers... een vette motor en n vette auto... toch verkies ik die niet boven een M6... (omdat ik nou eenmaal bmw-o-fiel ben... maar als t een mercedes van 160k was verkoos ik die er ook boven omdat als ik m verkocht ik nog meer junk kon kopen dan dat ik al heb)
Steve-Odonderdag 30 december 2004 @ 12:03
quote:
Op donderdag 30 december 2004 11:54 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Twee hele vette brommers Foto's heb ik niet
MaartenGrendeldonderdag 30 december 2004 @ 18:05
quote:
Op donderdag 30 december 2004 01:07 schreef yup het volgende:
Uhh ik dacht dat de meeste wagens 180 uit fietsten?

Ik dacht dat de 180 km/u gewoon een psychologisch (of hoe je dat spelt ) limiet was ? Dat ze niet echt op 180 zijn begrenst ?
Zelfs de kilometertellers gaan niet verder dan 180.
Ziehier bijvoorbeeld een Skyline R33



Gelukkig heeft Nismo hele mooie 320km/h wijzerplaten in het assortiment.

Dizzeedonderdag 30 december 2004 @ 18:14
achterkant is niet zo heel mooi. voor de rest erg leuk.
Sterke_Yerkedonderdag 30 december 2004 @ 20:34
quote:
Op donderdag 30 december 2004 12:01 schreef Youp het volgende:

[..]

ik heb ook 2 hele vette brommers... een vette motor en n vette auto... toch verkies ik die niet boven een M6... (omdat ik nou eenmaal bmw-o-fiel ben... maar als t een mercedes van 160k was verkoos ik die er ook boven omdat als ik m verkocht ik nog meer junk kon kopen dan dat ik al heb)
Ik wou alleen maar zeggen dat ik hem niet mooi vindt, ook als bmw-liefhebber. Maar jij vindt hem dus wel echt mooi? Eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht van een 2002-rijder. Maar goed
Youpvrijdag 31 december 2004 @ 01:07
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:34 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Ik wou alleen maar zeggen dat ik hem niet mooi vindt, ook als bmw-liefhebber. Maar jij vindt hem dus wel echt mooi? Eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht van een 2002-rijder. Maar goed
mjah ik moet wel anders val ik mn pa af

maar ik vind m wel degelijk mooi ja (alleen die kleur niet)
yupvrijdag 31 december 2004 @ 01:24
quote:
Op donderdag 30 december 2004 18:05 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Zelfs de kilometertellers gaan niet verder dan 180.
Ziehier bijvoorbeeld een Skyline R33

[afbeelding]

Gelukkig heeft Nismo hele mooie 320km/h wijzerplaten in het assortiment.

[afbeelding]
Zelfs de L400 bestelbusje had een teller tot 180 km/u
Team_Heinrichvrijdag 18 februari 2005 @ 18:00
heb hem in Sölden zien staan

Virus.NLvrijdag 18 februari 2005 @ 19:51
quote:
Op donderdag 30 december 2004 18:05 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Zelfs de kilometertellers gaan niet verder dan 180.
Ziehier bijvoorbeeld een Skyline R33

[afbeelding]
Stuur rechts..... MPH misschien?
LinuxCultVaporvrijdag 18 februari 2005 @ 23:52




LCV
yupzaterdag 19 februari 2005 @ 01:08
Erg mooi apparaat.

Wat ik mij echt afvraag:

Gaat er een nog krachtigere en lichtere M5/M6 CSL komen ? Alleen maar speculaties maar geen enkel bewijs van gezien... Lijkt me wel cool een M5/M6 CSL...

Heb wel vaak het getal 550 pk gezien (zelfde motor alleen NOG meer verder getuned)...
Youpzaterdag 19 februari 2005 @ 01:10
wij gaan er over een tijdje een testritje in maken als het goed is
Youpzaterdag 19 februari 2005 @ 01:11
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:08 schreef yup het volgende:
Erg mooi apparaat.

Wat ik mij echt afvraag:

Gaat er een nog krachtigere en lichtere M5/M6 CSL komen ? Alleen maar speculaties maar geen enkel bewijs van gezien... Lijkt me wel cool een M5/M6 CSL...

Heb wel vaak het getal 550 pk gezien (zelfde motor alleen NOG meer verder getuned)...
ik heb het aan de BMW dealer gevraagd... die wist nog van niks ook nog geen geruchten gehoord uit deutschland... maar ik heb ze wel gehoord... en volgens de geruchten zou hij niet naar nl komen ivm emissie en crap
Threepiozaterdag 19 februari 2005 @ 01:24
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:11 schreef Youp het volgende:

[..]

ik heb het aan de BMW dealer gevraagd... die wist nog van niks ook nog geen geruchten gehoord uit deutschland... maar ik heb ze wel gehoord... en volgens de geruchten zou hij niet naar nl komen ivm emissie en crap
Worden emissie-eisen niet via de euro-normen geregeld? Ik geloof niet dat er in NL andere normen zijn dan in duitsland iig..
Youpzaterdag 19 februari 2005 @ 01:27
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:24 schreef Threepio het volgende:

[..]

Worden emissie-eisen niet via de euro-normen geregeld? Ik geloof niet dat er in NL andere normen zijn dan in duitsland iig..
euhm volgensmij verschilt het een en ander nog wel per land... durf ik niet mn hand voor in het vuur te steken

ik weet wel dat de 'apk' in duitsland helemaal niet streng is in vergelijking met de nerderlandse
Threepiozaterdag 19 februari 2005 @ 01:36
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:27 schreef Youp het volgende:

[..]

euhm volgensmij verschilt het een en ander nog wel per land... durf ik niet mn hand voor in het vuur te steken

ik weet wel dat de 'apk' in duitsland helemaal niet streng is in vergelijking met de nerderlandse
In europa wordt dat toch geregeld via de Euro3/4 norm waaraan alle nieuwe auto's moeten voldoen??
Youpzaterdag 19 februari 2005 @ 01:38
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:36 schreef Threepio het volgende:

[..]

In europa wordt dat toch geregeld via de Euro3/4 norm waaraan alle nieuwe auto's moeten voldoen??
ja klopt.. maar dr zijn natuurlijk ook weer uitzonderingen op de regel en oleidingen en blaat hier en blaat daar... maar daar durf ik niets met zekerheid over te zeggen ik weet dat de M3 GTR destijds (2001 ofzo) in nederland 100pk afgevoerd werd (van 450 naar 350) wegens emissie eisen... en in het buitenland had hij gewoon vol vermogen... maarja
Foolzaterdag 19 februari 2005 @ 12:36
Five_Aceszaterdag 19 februari 2005 @ 14:08
550 PK was het getal wat eerst door de wandelgangen ging voor de normale M6, is toch 500 gworden achteraf.
Five_Aceszaterdag 19 februari 2005 @ 14:22
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:38 schreef Youp het volgende:

[..]

ja klopt.. maar dr zijn natuurlijk ook weer uitzonderingen op de regel en oleidingen en blaat hier en blaat daar... maar daar durf ik niets met zekerheid over te zeggen ik weet dat de M3 GTR destijds (2001 ofzo) in nederland 100pk afgevoerd werd (van 450 naar 350) wegens emissie eisen... en in het buitenland had hij gewoon vol vermogen... maarja
De straat M3 GTR is helemaal nooit in NL geweest, er zijn er een tiental gemaakt die naar wat arabieren gegaan zijn, en daar stof staan te verzamelen. Het blok in de race GTR is trouwens echt niet te vergelijken uit de straatversie. Is niet even een simpel chippie plaatsen en je hebt weer 444 PK...hele blok moet dan overnieuw opgebouwd worden.
AMD64zaterdag 19 februari 2005 @ 16:54
Wat een prachtige auto
AMD64zaterdag 19 februari 2005 @ 16:57


Youpzaterdag 19 februari 2005 @ 22:58
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 16:57 schreef AMD64 het volgende:
[afbeelding]



dat is een 645Ci... in een heel bekende trim
Youpzaterdag 19 februari 2005 @ 23:01
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 14:22 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

De straat M3 GTR is helemaal nooit in NL geweest, er zijn er een tiental gemaakt die naar wat arabieren gegaan zijn, en daar stof staan te verzamelen. Het blok in de race GTR is trouwens echt niet te vergelijken uit de straatversie. Is niet even een simpel chippie plaatsen en je hebt weer 444 PK...hele blok moet dan overnieuw opgebouwd worden.
ik weet dat hij niet in nederland is maar de bedoeling was dat hij voor de emissie dan 100pk +- afgevoerd zou worden.. iig de straatversie heeft ook 450pk... trouwens.. in duitsland rijdt er wel eentje

http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=0b4dfbea

staat dus op autogespot.com
en het commentaar wat er bij staat...
quote:
Details: Een hele dikke M3...!
ze weten nieteens dat het om een GTR gaat

-edit-

alhoewel.... ik begin zelf toch ook wel een beetje te twijfelen of het niet gewoon een verneukte CSL is
Nevazaterdag 19 februari 2005 @ 23:03
*roaaaaaaaaaaar* mooie auto
westrtpzaterdag 19 februari 2005 @ 23:07
zeker wel mooie auto!!
Five_Aceszondag 20 februari 2005 @ 02:17
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 23:01 schreef Youp het volgende:

[..]

ik weet dat hij niet in nederland is maar de bedoeling was dat hij voor de emissie dan 100pk +- afgevoerd zou worden.. iig de straatversie heeft ook 450pk... trouwens.. in duitsland rijdt er wel eentje

http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=0b4dfbea

staat dus op autogespot.com
en het commentaar wat er bij staat...
[..]

ze weten nieteens dat het om een GTR gaat

-edit-

alhoewel.... ik begin zelf toch ook wel een beetje te twijfelen of het niet gewoon een verneukte CSL is
Is gewoon een pimpafied E46 M3, geen GTR, en ook nog niet eens een CSL. De bumpers van een GTR zijn al anders, en de CSL heeft een andere kofferbak, en ook andere bumpers.

De raceversie heeft nog niet eens 450 PK (444PK) en de straatversie al helemaal niet (350 in de fabrieksuitvoering)

Zoals ik eerder al zei, de GTR straatversie zie je niet in het wild.
yupzondag 20 februari 2005 @ 02:53
Uitzonderlijk jammer dat ze geen 450 pk versie van verkopen... Ik bedoel dan in het wild, alleen niet met absurd lage productiegetallen...

Als het in straattrim bestaat, is dat absoluut mijn favoriete wagen... 6 inlijn 8000 rpm is ziek, te ziek voor mij, maar een schreeuwende V8 race style, dat is de overtreffende trap...
Five_Aceszondag 20 februari 2005 @ 10:43
Je moest er destijds ook 250.000 euro voor neertellen in duitsland, elke GTR was handmade.....

Is nogal wat niet, als de CSL 80.000 euro kost en nog net zo snel is ook
Youpzondag 20 februari 2005 @ 16:12
quote:
Op zondag 20 februari 2005 02:17 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Is gewoon een pimpafied E46 M3, geen GTR, en ook nog niet eens een CSL. De bumpers van een GTR zijn al anders, en de CSL heeft een andere kofferbak, en ook andere bumpers.

De raceversie heeft nog niet eens 450 PK (444PK) en de straatversie al helemaal niet (350 in de fabrieksuitvoering)

Zoals ik eerder al zei, de GTR straatversie zie je niet in het wild.
waar komt dat dak dan vanaf... t moet toch minstens een CSL zijn... of kan je het dak ook al pimpen tegenwoordig?

trouwens als de GTR toch echt maar 350pk had ben ik fout geinformeerd ik heb dat eens ergens gelezen maarja.. iig hij was toch wel nog een stuk lichter als de CSL?
Youpzondag 20 februari 2005 @ 16:15
quote:
Op zondag 20 februari 2005 10:43 schreef Five_Aces het volgende:
Je moest er destijds ook 250.000 euro voor neertellen in duitsland, elke GTR was handmade.....

Is nogal wat niet, als de CSL 80.000 euro kost en nog net zo snel is ook
¤ 121.200......
Five_Aceszondag 20 februari 2005 @ 21:21
Dat is in NL. CSL heb je in belgie en duitsland voor 80.000 euro. Kut he, die BPM.

Over die pic: het is en gewone E46 M3, kijk maar naar de kofferbak. Ook heeft een CSL geen zwart dak en zijn ze niet in het geel geleverd. Voorbumper is ook anders als die van een normale E46, met zwarte splitters ipv meegespoten.
M5zondag 20 februari 2005 @ 21:39
quote:
Op zondag 20 februari 2005 21:21 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is in NL. CSL heb je in belgie en duitsland voor 80.000 euro. Kut he, die BPM.

Over die pic: het is en gewone E46 M3, kijk maar naar de kofferbak. Ook heeft een CSL geen zwart dak en zijn ze niet in het geel geleverd. Voorbumper is ook anders als die van een normale E46, met zwarte splitters ipv meegespoten.
die M3 is redelijk getuned, andere remschijven/remklauwen (en dan geen gepruts, maar gewoon kwaliteit), camber op de wielen, semi-slicks, kuipstoelen met iig min. 4-puntsgordels.

maar wel een wannabe M3 GTR:


Brammetjedinsdag 22 februari 2005 @ 19:14
quote:
Op zondag 20 februari 2005 21:21 schreef Five_Aces het volgende:
Dat is in NL. CSL heb je in belgie en duitsland voor 80.000 euro. Kut he, die BPM.

Over die pic: het is en gewone E46 M3, kijk maar naar de kofferbak. Ook heeft een CSL geen zwart dak en zijn ze niet in het geel geleverd. Voorbumper is ook anders als die van een normale E46, met zwarte splitters ipv meegespoten.
In Duitsland kost een 'gewone' M3 maar 55.00 Euro. Dat zijn nog eens prijzen, jammer dat we hier idd die kut BPM hebben
Threepiowoensdag 23 februari 2005 @ 02:50
ik dacht dat dit een M6- topic was?
leolinedancewoensdag 23 februari 2005 @ 18:58
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 02:50 schreef Threepio het volgende:
ik dacht dat dit een M6- topic was?
ja boeiend de rest is toch ook mooi! Misschien maar een algemeen M-technik topic introduceren dan
Giemwoensdag 23 februari 2005 @ 19:38
Vind hem eigelijk aan de achterkant vet lelijk. Nee kan er geen stijve van krijgen
Catch22-woensdag 23 februari 2005 @ 20:46
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:58 schreef leolinedance het volgende:

[..]

ja boeiend de rest is toch ook mooi! Misschien maar een algemeen M-technik topic introduceren dan
vrouwen zijn ook mooi, daar hebben we het hier ook niet over
ChRoNiCdonderdag 24 februari 2005 @ 23:11
Mooie bak, hele mooie bak zelfs!!!