abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36285514
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:31 schreef _evenstar_ het volgende:
vava onbegrijpelijk ja.. maar wat doe je er tegen niets..
trouwens het minimum voor een egzin is ook gene vetpot is 100 euro meer als voor een alleenstaande ouder..
Ja, ik vind het echt ongebrijpelijk terwijl die mensen die het zo moeilijk hebben nog wel harder knokken dan wie dan ook
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  donderdag 23 maart 2006 @ 00:35:07 #102
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36285538
jah breek me de bek er niet over open maar er zijn ergere dingen...
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36285641
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:35 schreef _evenstar_ het volgende:
jah breek me de bek er niet over open maar er zijn ergere dingen...
Jaaa zeker! En ik kan het van mijn moeder allemaal erg waarderen hoe zij het allemaal gedaan heeft vroeger

Maar het blijft oneerlijk verdeeld
Let's plant a tree
  donderdag 23 maart 2006 @ 00:52:29 #104
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_36285960
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:38 schreef Vava het volgende:
Jaaa zeker! En ik kan het van mijn moeder allemaal erg waarderen hoe zij het allemaal gedaan heeft vroeger

Maar het blijft oneerlijk verdeeld
Of het alternatief een zaligmakend plaatje is . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_36286006
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:52 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Of het alternatief een zaligmakend plaatje is . . .
Alsof dat voor jou niet zo zaligmakende plaatje het enige alternatief is

heb jij een beter idee?
Let's plant a tree
  donderdag 23 maart 2006 @ 01:00:43 #106
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_36286115
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:54 schreef Vava het volgende:
Alsof dat voor jou niet zo zaligmakende plaatje het enige alternatief is

heb jij een beter idee?
Als jij 20 jaar of langer met ouders die alleen maar naar het leven kunnen staan wil zitten, be my guest . . .
pi_36286140
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 01:00 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Als jij 20 jaar of langer met ouders die alleen maar naar het leven kunnen staan wil zitten, be my guest . . .
Ik denk ik dat ik wat meer uitleg nodig heb?
Let's plant a tree
  donderdag 23 maart 2006 @ 01:03:02 #108
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_36286173
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:37 schreef Vava het volgende:
Dat dit zo gaat is eigenlijk best jammer want stel dat de ouders nog gewoon bij elkaar waren geweest, dan had de moeder thuis voor de kinderen kunnen zorgen en de vader werken, was er geen geld naar een gemeente oid gegaan
Uitleg . . .
pi_36286199
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 01:03 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Uitleg . . .
Okay, geef jij het dan ook?
Let's plant a tree
  donderdag 23 maart 2006 @ 01:08:59 #110
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_36286268
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 01:04 schreef Vava het volgende:
Okay, geef jij het dan ook?
Nee, niet vanavond meer, tis laat en ben het zat. Als ik morgen zin en puf heb, dan leg ik het wel uit hoewel ik vermoed dat het een 10 jaren plan gaat worden . . .
pi_36286301
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 01:08 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Nee, niet vanavond meer, tis laat en ben het zat. Als ik morgen zin en puf heb, dan leg ik het wel uit hoewel ik vermoed dat het een 10 jaren plan gaat worden . . .
Nou, ik ben benieuwd, ik ben er ook pas weer laat morgen, dus no offence als ik geen antwoord geef
Let's plant a tree
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:00:52 #112
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36301776
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:00 schreef Anitra het volgende:

[..]

Als je kind erkent is gaat de alimentatie per direct in, de bijstand houd het in op je uitkering en de vader moet rechtstreeks betalen aan de bijstand. Hun rekenen uit op basis van het loon van de vader wat hij moet betalen aan alimentatie.
maar we zijn niet getrouwd of geregistreerd partner geweest oid, maakt dat niet uit dan?
en waar moet ik dat allemaal melden en aangeven dan, zodat hij dat ook moet gaan betalen?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:01:44 #113
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36301820
ohja nog iets, hij gaat in september studeren dan heeft hij dus geen inkomen, geen geld voor moi dan ook??
pi_36305871
Dat jullie niet getrouwd zijn geweest of wat dan ook maakt niks uit. Als hij het kind erkent heeft moet hij alimentatie voor het kind betalen. De alimentatie word aan gepast aan het inkomen van hem en als hij dus geen alimentatie aan de bijstand betaal dan makt dat niks uit voor jou geld.
Als je nog meervragen heb mag je me gerust mailen of op msn toevoegen.
  donderdag 23 maart 2006 @ 20:18:18 #115
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36307220
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:01 schreef pinquit het volgende:
ohja nog iets, hij gaat in september studeren dan heeft hij dus geen inkomen, geen geld voor moi dan ook??
Hoe gaat hij zijn kosten betalen dan?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 08:55:28 #116
24188 Belana
kloon van belana
pi_36319257
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:00 schreef Anitra het volgende:

[..]

Als je kind erkent is gaat de alimentatie per direct in, de bijstand houd het in op je uitkering en de vader moet rechtstreeks betalen aan de bijstand. Hun rekenen uit op basis van het loon van de vader wat hij moet betalen aan alimentatie.
dit klinkt alsof je minder bijstand zou ontvangen sowieso, tenzij hij betaald, dat is niet zo als je het mij vraagt. zou nogal cru zijn lijkt me...

pinquit, ik wist dit helemaal niet joh, ben misschien niet zo oplettend geweest...
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:14:18 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36320624
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 08:55 schreef Belana het volgende:

[..]

dit klinkt alsof je minder bijstand zou ontvangen sowieso, tenzij hij betaald, dat is niet zo als je het mij vraagt. zou nogal cru zijn lijkt me...

pinquit, ik wist dit helemaal niet joh, ben misschien niet zo oplettend geweest...
het minimum inkomen van een alleenstaande moeder is 1043 ( pin me niet vast op de euro )
als je in de bijstand zit dan heb je recht op dit totaal bedrag.. maar dan zit daar ook bij de voorlopige terug gaaf en andere dingen zoals heffingskorting etc.. van de belasting dienst.. heb je al die kortingen enzo dan krijg je de rest aangevuld nog van de bijstand zoidat je op die 1043 komt.. als de man alimentatie betaalt ( als hij stufi krijgt krijgt hij volgens mij extra stufi waardoor hij wel een deeltje kan betalen, maar weet ik niet zeker) alles wat boven die 1043 komt pikt de gemeente in nagelang het bedrag wat zij je aan bijstand geven..

dus stel ze krijgt maar 100 euro bijstand.. en de vader moet 120 euro alimentatie betalen.. gaat 100 euro naar de gemeente en 20 mag jezelf houden.
betaalt de vader 50 alimentatie, pikt de gemeente dat in, zij betalen dan nog maar 70 alimentatie..

oneerlijk? ja.. wat doe je er tegen? niks..
pi_36320730
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 10:14 schreef _evenstar_ het volgende:
als hij stufi krijgt krijgt hij volgens mij extra stufi waardoor hij wel een deeltje kan betalen, maar weet ik niet zeker
Mits hij de (mede)verzorgende ouder is, erkennen alleen is daar niet genoeg voor.
quote:
Heb je geen partner en verzorg je zelf een kind jonger dan 18 jaar én ontvang je daarvoor kinderbijslag? Dan kun je in 2006 een éénoudertoeslag krijgen van 416,22 euro per maand. Deze toeslag is een onderdeel van je (prestatie)beurs.

Heb je wel een partner en verzorgen jullie een kind jonger dan 12 jaar waarvoor jullie kinderbijslag ontvangen? Dan kun je in 2006 een partnertoeslag krijgen van 520,14 euro per maand. De toeslag is een onderdeel van je (prestatie)beurs. Let op: Je komt alleen voor deze toeslag in aanmerking als je partner geen recht heeft op studiefinanciering en per maand minder verdient dan 563,29 euro netto.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:27:33 #119
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36320959
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 10:18 schreef innovative het volgende:

[..]

Mits hij de (mede)verzorgende ouder is, erkennen alleen is daar niet genoeg voor.
[..]
ah oke.. ja ik wist niet zkeer hoe dat zat
pi_36323254
quote:

[..]

Zoals evenstar zegt de uitkering is een bepaald bedrag, alles wat de bijstand vanuit en andere hoek binnen kan krijgen pikken ze in en jij krijgt gewoon de bijstand waar je recht op hebt. Dus als de de vader 100 betaald dan betaald hij dat aan de bijstand en die geeft dus die 100 euro + aanvulling tot het bedrag wat uitgekeerd moet worden.
Komt er verandering in het slaris van de vader dan moet dit per direkt door worden gegeven aan de bijstand. Hij moet dan meer of minder gaan betalen. Het bedrag dat de vader betaald zie je dus zelf nooit omdat het via de bijstand gaat.
Wat er ook gebeurt je krijgt maandelijks het geld waar je recht op heb.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 13:57:30 #121
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36327338
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 10:18 schreef innovative het volgende:

[..]

[..]
wanneer noem je iemand (mede)verzorgende ouder? niet als ie alleen betaalt?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 13:58:01 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36327356
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 20:18 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Hoe gaat hij zijn kosten betalen dan?
hij krijgt nog een paar jaar stufi
  vrijdag 24 maart 2006 @ 13:59:24 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36327405
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:57 schreef pinquit het volgende:

[..]

als jullie samenwonen bijv.. of hij krijgt de kleine in de weekenden
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:00:15 #124
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36327432
quote:

[..]

ik heb het er eigenlijk nog nooit over gehad.
ik raakte zwanger en hij wilde het eigenlijk niet, maar hij wilde het wel proberen.
nou toen max er eenmaal was deed t me iets meer pijn dat als het aan hem gelegen had, max er niet geweest zou zijn
dus toen heb ik er een punt achter gezet. hij kan ook echt niks met t ventje
ik woon nog bij mn ma
pi_36327934
Dat is behoorlijk heftig Pinquit.
Als je bij je moeder woont word je ook gekort op je bijstand
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:14:49 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36327961
jep i know is ook logisch, ik hoef geen huur oid te betalen
pi_36329843
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:57 schreef pinquit het volgende:
Als je uit elkaar bent, moet er minstens een bezoekregeling zijn en moet hij ws. ook de voogdij hebben.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:40:18 #128
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_36332724
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 14:00 schreef pinquit het volgende:
ik raakte zwanger en hij wilde het eigenlijk niet, maar hij wilde het wel proberen.
nou toen max er eenmaal was deed t me iets meer pijn dat als het aan hem gelegen had, max er niet geweest zou zijn
Lekker figuur dan . . .
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:47:34 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_36332930
anitra en evenstar, ik weet idd hoe het gaat met bijstand en allimentatie, maar het klonk dus alsof je minder dan bijstand zou krijgen, terwijl er eigenlijk een verrekening plaatsvind. Magoe, whatever, als het pinquit maar duidelijk is
Pinquit, wat heftig zeg! Maar je hebt een enorm positieve instelling geloof ik en ik denk dat je je wel redt
stormy waters...
sailin'
pi_36333229
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 14:00 schreef pinquit het volgende:

[..]

ik heb het er eigenlijk nog nooit over gehad.
dus toen heb ik er een punt achter gezet. hij kan ook echt niks met t ventje
ik woon nog bij mn ma
Ik ken het verhaal, heb bijna hetzelfde meegemaakt. Mijn ex wilde het in eerste instantie ook proberen, totdat zijn vrienden hem hadden omgepraat (was toen pas een paar maanden zwanger). Heb ook nooit geld van hem gevraagd, en ook nooit een uitkering aangevraagd. Heb altijd gewoon gewerkt voor mij en mijn dochter. Ook ik woonde in eerste instantie bij mijn moeder omdat ik via de woningbouw geen huis kreeg. Inmiddels is mijn dochter 4 en half en woon ik al 2 en half jaar op mezelf. Als ik jou was zou ik niet al die moeite gaan doen om hem te laten betalen, levert alleen maar onnodige stress op en je wint er niks mee. Ik zou als ik jou was gewoon gaan werken en zelf voor een goed inkomen zorgen. Maar neem van mij aan, het is allemaal prima te doen, vind het zelf ook echt niet zwaar ofzo.
pi_36333300
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:40 schreef ThunderChild het volgende:
Lekker figuur dan . . .
Is dat raar dan?

Ik kan me goed voorstellen dat Pinquit zich gekwetst voelde, en kan me nog veel beter voorstellen dat het een gemene steek geeft als je beseft dat dat wezentje, waar je per direct zielsveel van houdt, er niet was geweest als het aan die andere "geliefde" had gelegen...

Maar, zoals ik het begrijp, is Pinquit ongepland zwanger geraakt. Is het dan zo vreemd dat iemand zegt, "uh, sorry, maar dit was niet de bedoeling en ik wil dit kind eigenlijk niet?" Als je allerlei andere plannen hebt, een heel ander beeld voor ogen en nog helemaal niet klaar bent voor een kindje, is het dan zo heel vreemd dat je daar negatief op reageert en er niet meteen bij staat te springen?

Nogmaals, voor Pinquit is het heel pijnlijk, en ik snap haar keuze wel. Maar zijn gevoel kan ik me ook goed indenken.
pi_36333374
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:59 schreef innovative het volgende:

[..]

Is dat raar dan?

Ik kan me goed voorstellen dat Pinquit zich gekwetst voelde, en kan me nog veel beter voorstellen dat het een gemene steek geeft als je beseft dat dat wezentje, waar je per direct zielsveel van houdt, er niet was geweest als het aan die andere "geliefde" had gelegen...

Maar, zoals ik het begrijp, is Pinquit ongepland zwanger geraakt. Is het dan zo vreemd dat iemand zegt, "uh, sorry, maar dit was niet de bedoeling en ik wil dit kind eigenlijk niet?" Als je allerlei andere plannen hebt, een heel ander beeld voor ogen en nog helemaal niet klaar bent voor een kindje, is het dan zo heel vreemd dat je daar negatief op reageert en er niet meteen bij staat te springen?

Nogmaals, voor Pinquit is het heel pijnlijk, en ik snap haar keuze wel. Maar zijn gevoel kan ik me ook goed indenken.
Ik kon de reactie van mijn ex ook zelfs nog wel enigszins begrijpen. Het blijft een kut streek, omdat je het toch met z'n 2-en doet en dus beide verantwoordelijk bent, maar kon er wel begrip voor opbrengen, ondanks dat ik ook heel boos en verdrietig was.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:19:49 #133
24188 Belana
kloon van belana
pi_36333844
innovative, dat is de eeuwige discussie natuurlijk. Ik vind dat als je samen neukt, je ook samen verantwoordelijk bent. maar ik weet niet of dit de plek is voor een dergelijke discussie omdat dit eigenlijk een topic is waar alleenstaande ouders elkaar opzoeken.
stormy waters...
sailin'
pi_36333976
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:19 schreef Belana het volgende:
innovative, dat is de eeuwige discussie natuurlijk. Ik vind dat als je samen neukt, je ook samen verantwoordelijk bent. maar ik weet niet of dit de plek is voor een dergelijke discussie omdat dit eigenlijk een topic is waar alleenstaande ouders elkaar opzoeken.
Dat ben ik ook met je eens hoor, helemaal, maar niet iedereen denkt daar zo over. En mijn ex was toendertijd pas 18, dus een klein beetje begrip kon ik wel voor opbrengen. Maar zoals al eerder gezegd, was ik ook boos en verdrietig en vond ik ook dat hij ondanks zijn leeftijd gewoon een vent moest zijn en zijn verantwoordelijkheden nemen.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:54:25 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_36334685
dat is ook de moeilijkheid aan dergelijke discussies, het ligt allemaal gevoelig en het is niet zwart wit. Ik heb gerust ook een hoop begrip trouwens. Magoe, zoals ik al zei, ik denk dat het daar hier niet over gaat, maar dat het gaat hoe je je redt als alleenstaand ouder
stormy waters...
sailin'
pi_36335043
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:54 schreef Belana het volgende:
dat is ook de moeilijkheid aan dergelijke discussies, het ligt allemaal gevoelig en het is niet zwart wit. Ik heb gerust ook een hoop begrip trouwens. Magoe, zoals ik al zei, ik denk dat het daar hier niet over gaat, maar dat het gaat hoe je je redt als alleenstaand ouder
Ik red me prima!!
Heb vele waarschuwingen gehad hoe zwaar het allemaal zou zijn, maar vind dat helemaal niet. Zijn ongetwijfeld betere situaties te bedenken, maar het valt mij allemaal 300% mee.
pi_36336473
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:19 schreef Belana het volgende:
Nou ja, het gaat over de oorzaak van het alleen zijn natuurlijk...

Ik vind ook dat je er beiden verantwoordelijk voor bent, en de vriend van Pinquit wilde dat ook zijn, hij wilde het toch proberen? Alleen, als het aan hém had gelegen, was Max er niet geweest... Dat is wat heel anders dan je verantwoordelijkheden niet nemen. Dat is je gevoel laten spreken.

Immers, hij heeft het kind erkent en er wordt hier ook gesproken over financiele regelingen voor de kleine. Terugkomend op het alleenstaande ouderschap...
  vrijdag 24 maart 2006 @ 19:30:48 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_36337221
ja, snap wel wat je bedoeld innovative. Magoe, dan laat ik het aan de alleenstaande dames (toch dames over het algemeen) om wel of niet hierop te reageren
stormy waters...
sailin'
pi_36338158
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:59 schreef innovative het volgende:

[..]

Ik vind ook dat je er beiden verantwoordelijk voor bent, en de vriend van Pinquit wilde dat ook zijn, hij wilde het toch proberen? Alleen, als het aan hém had gelegen, was Max er niet geweest... Dat is wat heel anders dan je verantwoordelijkheden niet nemen. Dat is je gevoel laten spreken.
Mee eens. In zo'n geval is het toch zeker van belang dat je eerlijk tegen elkaar blijft en als dat zijn gevoel was, tja, dan is dat niet anders.
Maar ondanks dat vind ik wel dat je je verantwoordelijkheid moet nemen, of je er nu wel of niet voor gekozen hebt om het kindje te laten komen. Tenslotte had ie er ook geen probleem mee het bed maar haar te delen.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 22:44:41 #140
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36342959
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:59 schreef innovative het volgende:

[..]

Is dat raar dan?

tuurlijk mag hij dat zeggen, alleen had ik liever gehad dat hij meteen zou zeggen dat hij het echt niet wilde, maar niet nog zeggen, oke we proberen het wel.
ik bedoel wat is dat nou voor instelling als je een kind gaat krijgen... we proberen het.. alsof je het kan terugbrengen naar de winkel
had dan liever het lef gehad te zeggen dat je het niet aankon!!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 02:38:29 #141
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_36347000
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:44 schreef pinquit het volgende:
ik bedoel wat is dat nou voor instelling als je een kind gaat krijgen... we proberen het.. alsof je het kan terugbrengen naar de winkel
Dat is jammer genoeg de tendens van de afgelopen jaren . . .
pi_36348743
quote:
tuurlijk mag hij dat zeggen, alleen had ik liever gehad dat hij meteen zou zeggen dat hij het echt niet wilde, maar niet nog zeggen, oke we proberen het wel.
had dan liever het lef gehad te zeggen dat je het niet aankon!!
Maar had jij het weg laten halen als hij had gezegd dat hij het niet wilde? Uit je verhaal begrijp ik van niet. Ik begrijp er ook uit dat het niet gepland was? Dan is er toch geen sprake van een "instelling?" Je krijgt het op je bord, dat kind, en moet daar een houding omheen gaan vinden. Als je nou van tevoren bedenkt, goh, we proberen het, die zwangerschap, en anders dan leggen we het te vondeling, vind ik toch anders.

Tja, dan kan je meteen de deur dicht doen voor jezelf, of denken, ik zit nu toch in de situatie, kan het niet meer terugbrengen, we zien wel wat de komende tijd brengt. Ten slotte komt het kind er sowieso wel. Vaak genoeg hoor je dat mensen in de 9 maanden die een zwangerschap duurt, volledig om slaan en uiteindelijk staan te springen van spanning vlak voor de geboorte, omdat ze het zo leuk vinden.

Ik ken jouw vriend en jouw situatie niet, maar "hypothetisch" gezien kan ik het me wel goed voorstellen eigenlijk, ook zijn houding.
pi_36348896
quote:

[..]

had je dan abortus gepleegd ? Ik denk van niet. Hij wist dus toch dat hij dat kind in zijn strot geramd ging krijgen ... dan kon hij er maar het beste van maken en zeggen dat hij wel wou proberen ...

als hij had gezegd: ik wil dit kind echt niet, en als je geen abortus pleegt moet je geen enkele hulp van mij verwachten, had je dat dan zo veel leuker gevonden ?
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:34:48 #144
24188 Belana
kloon van belana
pi_36348963
sjonge petitlapin2, wat weet je het toch subtiel te brengen

Lijkt me een stuk prettiger als je meteen weet waar je aan toe bent, toch? Ik neem aan dat pinquit dat bedoeld. Zijn nou de mannen ineens zielig ofzo? Ik zeg overigens niet dat de alleenstaande vrouwen zielig zijn, maar zo doen ze zich ook niet voor.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 25 maart 2006 @ 12:25:35 #145
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36351165
petitlapin geniet jij ervan anderen zo af te kraken zodat je er zelf beter van wordt

ik begrijp pinquit heel goed.. ze wil zekerheid.. eerlijkheid.. weten waar ze aan toe is.. en als dat zou betekenen dat hij liever een abortus zou willen.. dan krijgt zij die beslissing wat daar mee te doen.. nu had zij dat niet gedaan.. maar dat is duidelijekr voor beide partijen dan we zien wel .. we proberen het wel..
pi_36351741
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:34 schreef Belana het volgende:
Lijkt me een stuk prettiger als je meteen weet waar je aan toe bent, toch? Ik neem aan dat pinquit dat bedoeld. Zijn nou de mannen ineens zielig ofzo? Ik zeg overigens niet dat de alleenstaande vrouwen zielig zijn, maar zo doen ze zich ook niet voor.
Ik vind de mannen niet zielig, wel begrijpelijk, zoals ik de kant van Pinquit ook erg goed begrijp. Ik bedoel, het is toch vreselijk te weten dat je kindje, datgene waar je zo onvoorwaardelijk van houdt, er niet was geweest als het aan je andere liefde had gelegen?

Anderzijds, het lijkt me ook vreselijk om ineens je hele toekomst op zijn kop te zien staan en er totaal geen invloed meer op uit te kunnen oefenen, omdat je partner al een besluit heeft genomen en het kindje houdt, een besluit dat ook een behoorlijke weerslag op jou heeft of kan hebben. Dan kun je de hele situatie de rug toekeren, wat ik persoonlijk juist zwak zou vinden (want, samen gemaakt), of een poging doen er het beste van te maken. En da's kennelijk ergens fout gegaan.
pi_36351825
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 12:25 schreef _evenstar_ het volgende:
ik begrijp pinquit heel goed.. ze wil zekerheid.. eerlijkheid.. weten waar ze aan toe is.. en als dat zou betekenen dat hij liever een abortus zou willen.. dan krijgt zij die beslissing wat daar mee te doen.. nu had zij dat niet gedaan.. maar dat is duidelijekr voor beide partijen dan we zien wel .. we proberen het wel..
Tja, ikzelf ben van mening dat het krijgen van een kind zo complex is, dat het bewust er voor kiezen al moeilijk is. Als je dan ook nog eens plotseling voor het onvoldongen feit staat dat er gewoon een kind komt, kan ik me best voorstellen dat je dat heel moeilijk vindt en aan de situatie moet wennen.

Ik zou er dus voor kiezen te wachten tot het onbekende bekend is, zodat mijn vriend zijn keuze niet op angsten baseert, maar op de daadwerkelijke situatie en het gevoel dat hij heeft bij het kind. En, in tegenstelling tot Pinquit, zou ik het hem niet kwalijk nemen als hij het oorspronkelijk niet wilde. Hangt dan wel af van zijn houding tegenover het kind als het er eenmaal is: blijkt hij een supervader, dan heeft hij gewoon een foute keuze gemaakt aan het begin en is dat toch goed gekomen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk, nogmaals, kan me de houding van Pinquit ook voorstellen.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 12:58:23 #148
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36351893
ze zegt toch ook nergens dat hij het kind niet mag zien?
maar ik zou er persoonlijk zelf ook niet mee om kunnen gaan als ik in zo;n situatie had gezeten en de vader van het kind dan er niet blij mee zou zijn.
Ik denk dat er veel meer dingen mee hebben gespeeld en mee zullen spelen maar pinquit hoeft dat toch niet allemaal te vertellen?
ze zal echt wel hebben nagedacht over die beslissing
pi_36352061
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 12:58 schreef _evenstar_ het volgende:
ze zegt toch ook nergens dat hij het kind niet mag zien?
maar ik zou er persoonlijk zelf ook niet mee om kunnen gaan als ik in zo;n situatie had gezeten en de vader van het kind dan er niet blij mee zou zijn.
Ik denk dat er veel meer dingen mee hebben gespeeld en mee zullen spelen maar pinquit hoeft dat toch niet allemaal te vertellen?
ze zal echt wel hebben nagedacht over die beslissing
Dat zeg ik toch ook nergens, dat hij Max niet mag zien? Weet niet waar je dat vandaan haalt?

Net als dat ik niet zeg dat ze ondoordacht heeft gehandeld, want ik neem aan dat je echt wel goed nadenkt voordat je de vader van je kindje en je partner de deur uit zet. Alleen, met de info die ze geeft, zou ik een andere keuze hebben gemaakt. Ik kan me namelijk (gut, dat staat er nu al een keer of 20) heel goed voorstellen hoe zíj zich voelt, maar ik kan het me van hém ook voorstellen...

Kortom, míjn houding zou anders zijn, ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat je echt uit een reflex roept "ik moet dat kind niet" (zou ik zelf ook doen!), en op termijn, als je er langer over na gaat denken, besluit "ach, laat maar komen, we zien wel", om vervolgens helemaal te zijn over je kind. Da's echt niet alleen mannen eigen, vrouwen hebben dat ook, en je angst en schrik als je ongepland met een baby opgezadeld wordt, zegt volgens mij lang niet altijd dat je niet van je kind gaat houden. Hier zijn ook moeders die het eerst niet wilden, en nu hartstikke trots posten... Het komt op mij gewoon logisch over dat je heel erg schrikt. Het is niet niks, je hele leven staat op zijn kop voor de eerst komende 18 jaar... Als de vader van mijn kind dan van niet-willend tot superpappa transformeert, zou ik 'm dat echt niet kwalijk meer nemen...
  zaterdag 25 maart 2006 @ 13:16:27 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36352293
dan heb ik je verkeerd begrepen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')