abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23963989
Ik ben sinds een aantal maanden een alleenstaande moeder. Ik vind het echt ontzettend zwaar, maar het gaat wel redelijk goed. Ik ga hiernaast nog naar school en ik heb een bijbaan. Verder woon ik op mezelf en mijn moeder past grotendeels op. Zij is een echte steun voor mij. De vader van mijn kindje komt 1x in de week zijn zoon bezoeken en hij geeft maandelijks een bepaald bedrag aan me. Zelf vind ik het financieel erg moeilijk, ik leef van mijn studiefinanciering en van mijn bijbaan. Wat de vader van mijn kindje geeft is genoeg om eten en kleren van te kopen voor mijn zoontje. Het is dus wel even zuinig aan doen.

Zijn er meer alleenstaande ouders aanwezig op fok? Ik ben erg benieuwd hoe jullie alles combineren met oppas, werk, etc.
pi_23964244
Ik ben al jaren alleenstaande moeder met 3 kinderen, de jongste was 2 en de oudste 6 toen ik ging scheiden. Het is in het begin zwaar maar op den duur krijg je het beter, ik heb zelf nooit allimentatie ontvangen dus moest het alleen oplossen.
Financieel was het dus een hele last, heb in het begin slechts 26 uur pw gewerkt, oppas geregeld via de gemeente. Maar toen ze groter werden ben ik meer uren gaan werken, oppas was minder nodig omdat ik de kinderen zelfstandig heb opgevoed.
Nu heb ik een dijk van een baan, mijn kinderen zijn inmiddels al groot, (de jongste nu 13) en nu red
ik het allemaal wel, alhoewel de studiekosten van de oudste behoorlijk in de papieren gaat zitten,
dus dat is ook allemaal nog moeilijk,. Ik moet het tenslotte zelf ophoesten.
Maar ik denk maar zo, ook dat wordt op den duur weer minder.

Dus alles positief bekijken, alles gaat straks makkelijker en beter.......
  dinsdag 14 december 2004 @ 13:10:00 #3
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23965330
Ik ben alleen en studeer.
Ik werk tijdelijk niet meer buitenshuis (geen plek meer op oude werk en wil in maart op stage) Maar heb nog loon van een paar maaden te goe en corrigeer wat teksten voor de nodige inkomsten.

Mijn dochtertje gaat naar een gastgezin als ik weg moet en ze kan daar heel goed terecht. Ze is pas 4,5 maand maar ze gaat er al 2,5 maand ongeveer 3 keer per week heen en het gaat prima. Makkelijke afspraken maken over tijden et cetera. Het is voor mij alleen wel vrij prijzig.
De vader betaalt helemaal niks voor haar en het is allemaal wel krap maar geen reden om niet gelukkig te zijn
pi_23966606
Wow, waarom betalen de vaders helemaal niets? Komen ze hun kinderen wel bezoeken?
  dinsdag 14 december 2004 @ 14:15:03 #5
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23966812
Van een kale kip valt niks te plukken en daar heb ik ook geen zin in. Dus vandaar.
pi_23967905
De mijne doet net of hij geen inkomen heeft, eigen zaak dus kan hij zijn inkomen net zo hoog (laag in dit geval) als hij zelf wil. Plus dat hij altijd leningen heeft bij familie (op papier dan he) dus dan
kan hij het zogenaamd niet betalen.

O ja, nu vergeet ik te vermelden dat hij net een huis heeft laten bouwen van 4,5 ton. (EURO"S!!!!!).
Opeens kon dat wel weer en kon hij dat bedrag lenen.

Maar nu heeft hij dus weer een dikke hypotheek zodat hij niet meer kan betalen.

Kunnen jullie mij nog volgen???????????? De mazen in de wet heet dat ook wel en daar maakt hij driftig gebruik van.........
pi_23975768
Jeetje zeg, en hij geeft helemaal niets. Nou zeg, het zijn toch ook zijn kinderen. Zien de vaders hun kinderen wel? Als mijn ex niets zou geven dan zou ik die bezoekregeling ook mooi vergeten.
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2004 @ 22:08:30 #8
43556 miss_dynastie
pi_23976821
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 21:21 schreef Aishwarya het volgende:
Als mijn ex niets zou geven dan zou ik die bezoekregeling ook mooi vergeten.
En als je kind dan zijn papa wil zien?
  dinsdag 14 december 2004 @ 22:13:33 #9
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23976969
Oh nou bij mij werkt dat niet zo hoor.
Hij geeft haar niks maar komt zo af en aan wel eens langs.
Ik heb totaal geen controle over 'een band' met hem maar ik ga hem niet weigeren.
pi_23979234
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 22:08 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En als je kind dan zijn papa wil zien?
Dan vind ik dat je gewoon een bezoekregeling moet hebben. Het gaat natuurlijk om het kindje en als die dat graag wil dan zou ik dat ook wel doen. Maar dan vind ik het echt geen stijl van de vader.
pi_23979592
Je mag een kind nooit zijn vader onthouden, ook al is het de grootste eikel van de wereld.
Ze moeten zelf een mening over hem kunnen vormen.
Als ze groot genoeg zijn dan maken ze zelf wel keuzes.
pi_23979841
Nooit vind ik een beetje te hoor. Er zijn uitzonderingen...
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23982747
quote:
Op woensdag 15 december 2004 00:04 schreef jessie het volgende:
Mee eens, soms kan de vader zelfs een gevaar voor het kindje zijn.
pi_23982804
Hier een alleenstaande moeder die de kinderen ( twee jongens van 9 en 11) de helf van de tijd heeft. Mijn exman en ik hebben voor coouderschap gekozen. De weekenden zijn ze bij hem en ik heb ze door de weeks. Ik werk om het weekend en de mannen zijn alledrie voetbalfanaten dus dit is een prima oplossing.

Ik ga nog vriendschappelijk met hem om en ik heb financieel ook niets te klagen doordat ik door mijn onregelmatigheid best redelijk verdien, met het belastingvoordeel en een klein bedrag wat ik van ex krijg kunnen we hier met zijn drieen goed leven.

IK hoor heel vaak anders, dus ik ben erg blij met mijn situatie ook al is het hier in het begin ook wel eens moeilijk geweest. Doordat ik ze de helft van de tijd hebt kan je meer hebben van ze in lastige periodes.
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_23982839
quote:
Op woensdag 15 december 2004 00:04 schreef jessie het volgende:
Tja, op alles zijn uitzonderingen. Maar ik heb het natuurlijk niet over uitzonderingen.
Gewoon over 'normale' mannen. Niet over bv een seriemoordernaar of psygisch
gestoorde agresieve pedofiele maloten.
pi_23985038
Ik ben bijna alleenstaande.
We zitten nu nog in de scheiding maar het convenant is getekend en nu duurt de papierhandel nog ongeveer 7-8 weken. Das dus bij de rechter en de gemeente.

Strax sta ik er dus ook alleen voor en krijg ook geen alimentatie. Waarom niet? Omdat mijn bijna ex alle schulden met zich meeneemt en pas als die zijn afbetaald hoeft hij alimentatie te betalen.
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 21:21 schreef Aishwarya het volgende:
Jeetje zeg, en hij geeft helemaal niets. Nou zeg, het zijn toch ook zijn kinderen. Zien de vaders hun kinderen wel? Als mijn ex niets zou geven dan zou ik die bezoekregeling ook mooi vergeten.

Zoals onze advocaat zo mooi zei " alimentatie is geen kijk en luistergeld voor je kinderen!!!"
En daar ben ik het volledig mee eens.

Mijn bijna ex krijgt strax ook ieder weekend de kinderen en ik ben hard op zoek naar een baan om niet de bijstand in te hoeven.
We hebben geen co-ouderschap maar wel blijven we gezamelijk het gezag houden dus alle beslissingen moeten we in princiepe samen nemen. In de praktijk komt dat ws neer op het feit dat alle belangrijke beslissingen over de kinderen samen genomen worden. Rapporten moeten dubbel getekend worden enzo....

De kids weten nu nog van nix ( zijn 1 en 4) pas als pappa echt het huis gaat verlaten gaan we ze echt inlichten want dat kan nog wel even duren en we wilen ze niet onnodig laten stressen.
Ws gaat dat eind januari gebeuren als de scheiding er dus echt door is.
pi_23994899
Goed Angel22 is dus topickiller
pi_23995830
Ik ben alleenstaande moeder geweest. Met een dochter. Ik ben gaan werken, onregelmatige diensten, oppas was mijn vriendin als ik avond of nachtdienst had en smiddags ging mijn dochter naar de BSO. We hebben het met zijn 2tjes goed weten te redden. Mijn ex ziet zijn dochter om het weekend opf hij die maand nu betaalt heeft of niet. Ik heb daar niks over te zeggen, het is haar vader en als zij hem wil zien dan mag dat. Ik zou haar nooit tegen houden.

Nee Angel je bent geen topickiller ik wist niet of ik hier nu wel of niet moest reageren aan gezien ik onofficieel geen alleenstaande moeder meer ben, oficieel nog wel
pi_23995917
quote:
Zijn er alleenstaande ouders aanwezig?
Ik ben alleenstaand, en toch al best wat ouder
pi_24005777
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:00 schreef Angel22 het volgende:
[verhaal]
Ja, oke. Jouw ex heeft de schulden op zich opgenomen, dan kan ik me voorstellen dat hij geen alimentatie hoeft te betalen. Maar ik ken een vrouw, ze is nu 32, 5 jaar geleden gescheiden. Ze krijgt geen alimentatie maar ze moet wel meebetalen aan de studieschuld van haar man. De vader ziet de kinderen regelmatig en hij is nu piloot. Maar hij verdomt het om wat te geven. Zij zit wel in de bijstand en daar leeft ze dan van. Dan vind ik het gewoon raar dat de vader niets geeft voor de kinderen en de moeder wel meebetaalt aan zijn schulden. Ik vind dat je - ook al ga je uit mekaar - je degene die de kinderen krijgt wel een beetje mag steunen. Als je geen geld kunt geven, regel dan een oppas oid. Zoiets. Maar helemaal niets doen, en de moeder 'opzadelen' met alle kosten en de vader komt leuk alleen even spelen met de kinderen vind ik toch niet goed. Ik zou me er - als ik een vader was - niet goed bij voelen.
pi_24006199
quote:
Op donderdag 16 december 2004 08:29 schreef Aishwarya het volgende:

[..]

Ja, oke. Jouw ex heeft de schulden op zich opgenomen, dan kan ik me voorstellen dat hij geen alimentatie hoeft te betalen. Maar ik ken een vrouw, ze is nu 32, 5 jaar geleden gescheiden. Ze krijgt geen alimentatie maar ze moet wel meebetalen aan de studieschuld van haar man. De vader ziet de kinderen regelmatig en hij is nu piloot. Maar hij verdomt het om wat te geven. Zij zit wel in de bijstand en daar leeft ze dan van. Dan vind ik het gewoon raar dat de vader niets geeft voor de kinderen en de moeder wel meebetaalt aan zijn schulden. Ik vind dat je - ook al ga je uit mekaar - je degene die de kinderen krijgt wel een beetje mag steunen. Als je geen geld kunt geven, regel dan een oppas oid. Zoiets. Maar helemaal niets doen, en de moeder 'opzadelen' met alle kosten en de vader komt leuk alleen even spelen met de kinderen vind ik toch niet goed. Ik zou me er - als ik een vader was - niet goed bij voelen.
Als zij in de bijstand zit dan gaat de bijstand er achter aan om alimentatie te verkrijgen op wat voor manier dan ook.
Zowel partner- als kinderalimentatie.
Dat is wat mij verteld is door de advocaat en de bijstand en dat is ook een van de redenenen waarom mijn ex de schulden volledig op zich heeft genomen, omdat ik ten eerste van de bijstand die schulden niet kan betalen (ook mijn deel niet) en ten tweede omdat hij niet "kaalgeplukt" wil worden door de bijstand is zijn draagkracht nu zo "klein" dat als zou hij willen btalen kan het niet omdat hij gewoon niets overhoudt strax.
De bijstand eist 60% van de draagkracht van de alimentatieverschuldigde op. Dat houdt dus in dat als je na alle vaste lasten en je eten nog 100 euro per maand over houdt dat de bijstand dus 60 euro opeist. Die worden in mindering gebracht op de bijstand van de vrouw en word dus aangevuld door de man dan. Mocht dit niet het geval zijn zal de bijstand gerechterlijke stappen ondernemen om dit bedrag te verkrijgen.

Ik heb dit nu in eigen bewoordingen overgenomen uit de folder die ik hier heb liggen van de bijstand.

Ja ik vind het ook raar dat je als vader of zelfs als moeder ( als de kids bij de vader blijven) geen alimentatie WIL betalen voor het onderhoud van je kinderen. Partneralimentatie kan ik inkomen dat dat niet betaald wil worden want dat slaat gewoon helemaal nergens op.
Maar voor je kinderen wil je toch zorgen????

Maar goed er zijn vreemde mensen in deze wereld en ik ben blij dat mijn ex niet zo vreemd is.
  donderdag 16 december 2004 @ 09:43:35 #22
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24006474
Je hebt gelijk hoor Angel. De bijstand gaat echt wel geld halen bij de ex/vader.

Het lijkt me een moeilijke situatie waarin jullie zitten maar wel 'fijn' dat het zo 'goed' loopt allemaal.

Mijn ex kan het niet veel schelen of ze bestaat of niet, daarom betaalt hij niks. Hij zou eerst wel iets betalen (het was echt een heel laag bedrag) zodat ik subsidie zou krijgen van de gemeente voor kinderopvang, alleen dit heeft hij ook af laten weten. Heel soms heeft ie een bevlieging (of juist een helder moment ) en wil hij Jolie zien. Ik vind het best, hij mag gerust langskomen van mij. Ook in de toekomst, hij krijgt d'r alleen niet mee. Dat wil ik niet. En als ik merk dat hij haar op wat voor manier dan ook pijn doet/ kwetst dan word het een ander verhaal.
pi_24008444
Aishwarya mag ik jou verhaal vragen?
Hoe het dus komt dat je nu alleenstaande ouder bent?
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 15:10:48 #24
43556 miss_dynastie
pi_24013253
Aan de andere kant -> ik ken een vader die de alimentatie in een keer heeft voldaan, zeg maar 'afgekocht'... en nu begint zijn ex ineens raar en moeilijk te doen over de bezoekregeling
Hij had het dus beter als pressiemiddel achter de hand kunnen houden, maar ja, dat is achteraf
pi_24013785
quote:
Op donderdag 16 december 2004 09:18 schreef Angel22 het volgende:

[..]

Als zij in de bijstand zit dan gaat de bijstand er achter aan om alimentatie te verkrijgen op wat voor manier dan ook.
Zowel partner- als kinderalimentatie.
Dat is wat mij verteld is door de advocaat en de bijstand en dat is ook een van de redenenen waarom mijn ex de schulden volledig op zich heeft genomen, omdat ik ten eerste van de bijstand die schulden niet kan betalen (ook mijn deel niet) en ten tweede omdat hij niet "kaalgeplukt" wil worden door de bijstand is zijn draagkracht nu zo "klein" dat als zou hij willen btalen kan het niet omdat hij gewoon niets overhoudt strax.
De bijstand eist 60% van de draagkracht van de alimentatieverschuldigde op. Dat houdt dus in dat als je na alle vaste lasten en je eten nog 100 euro per maand over houdt dat de bijstand dus 60 euro opeist. Die worden in mindering gebracht op de bijstand van de vrouw en word dus aangevuld door de man dan. Mocht dit niet het geval zijn zal de bijstand gerechterlijke stappen ondernemen om dit bedrag te verkrijgen.

Ik heb dit nu in eigen bewoordingen overgenomen uit de folder die ik hier heb liggen van de bijstand.

Ja ik vind het ook raar dat je als vader of zelfs als moeder ( als de kids bij de vader blijven) geen alimentatie WIL betalen voor het onderhoud van je kinderen. Partneralimentatie kan ik inkomen dat dat niet betaald wil worden want dat slaat gewoon helemaal nergens op.
Maar voor je kinderen wil je toch zorgen????

Maar goed er zijn vreemde mensen in deze wereld en ik ben blij dat mijn ex niet zo vreemd is.
Hm, dan weet ik het niet hoe het precies zit. Ze zal me natuurlijk ook niet alles in detail verteld hebben dan. Maar ze komt rond van ongeveer 1000 euro per maand met 3 kindjes.

Partneralimentatie vind ik trouwens wel vaag. En als de man dat niet wil betalen dan zou ik hem dat geeneens kwalijk nemen.
pi_24013881
Ik ben alleenstaande moeder geworden, meer door de cultuurverschillen van mijn exvriend en mij. Ik ben hindoe en hij is moslim. Eerst wilde zijn familie niets van me weten en toen ons kindje er was toen wilde ze allemaal met de opvoeding bemoeien en een moslim van hem maken. Daar wilde ik niets van weten. Dat is allemaal de keus van mijn zoontje en ik wil hem trouwens als hindoe opvoeden. Dat hadden mijn vriend en ik ook zo besproken. Maar toen ons kindje geboren was, kwamen de problemen opeens allemaal. Mijn ex wilde opeens alles wat zijn moeder ook wilde en als dat niet werd gedaan werd hij zelfs agressief. Nou ja, er hebben zoveel dingen meegespeelt. Vreemdgaan tijdens de zwangerschap, cultuurverschillen die pas kwamen nadat ons kindje was geboren, en nog veel meer andere factoren waardoor ik dus een alleenstaande moeder ben geworden. Hij geeft me wel iedere maand een bepaald bedrag om eten en kleren voor de baby van te kopen en hij komt wel elke week langs en over een tijdje gaat hij hem 1 keer in de week meenemen.
  donderdag 16 december 2004 @ 18:44:25 #27
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24017976
Dus jij voedt je zoon op als Hindoe? Maar het is niet je bedoeling een Hindoe van hem te maken?
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 18:52:34 #28
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24018147
quote:
Op donderdag 16 december 2004 15:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Aan de andere kant -> ik ken een vader die de alimentatie in een keer heeft voldaan, zeg maar 'afgekocht'... en nu begint zijn ex ineens raar en moeilijk te doen over de bezoekregeling
Hij had het dus beter als pressiemiddel achter de hand kunnen houden, maar ja, dat is achteraf
ben ik niet met je eens missD. mijn ex betaalt ook geen alimentatie en men heeft mij al vaak aangeraden luca dan niet naar hem toe te laten gaan. dat weiger ik te allen tijde. hij heeft recht op contact met zijn familie, ongeacht of die familie nu wel of niet wil bijdragen in zijn onkosten. omgekeerd vind ik het ook fout om geen alimentatie bij te dragen als je het kind niet te zien krijgt. dan ben je volgens mij net zo fout als de moeder die het kind bij zijn vader weghoudt.

wat overigens niet wil zeggen dat ik het niet begrijp hoor. ik denk dat die vader zich net zo machteloos voelt als ik.
pi_24018420
Ik ben een alleenstaande vader Sinds anderhalf jaar heb ik een co ouderschap met mijn ex over onze twee zoontjes. Dat houd in dat ze ongeveer de halve week bij mij zijn en de andere helft zijn ze bij mijn ex. Ik werk minder uren op de dagen dat mijn kindjes bij mij zijn en voltijd op de dagen dat ze bij mijn ex zijn. Dit werkt opzich wonderbaarlijk goed. Wel vind ik de dagen waarop ik werk en de kidjes heb best zwaar. Ik kook op die dagen ook en als ze dan eindelijk in bed liggen heb ik het wel gehad
So pardon me while I burn and rise above the flame.
pi_24019204
quote:
Op donderdag 16 december 2004 18:44 schreef Luchtbel het volgende:
Dus jij voedt je zoon op als Hindoe? Maar het is niet je bedoeling een Hindoe van hem te maken?
Ja, ik doe zelf namelijk wel mee aan bepaalde tradities en feesten maar als hij later tegen mij zegt, "mam, ik wil liever een Jood/Christen/Jehova Getuigen/Geen enkel geloof aanhangen zijn", dan zal ik dat wel accepteren. Ik zal het wel jammer vinden natuurlijk, maar ik ga hem niet dwingen. Mijn moeder is bijvoorbeeld best een strenge hindoe, maar ze heeft mij niet streng opgevoed. Mocht zelf weten waar ik wel en niet aan deed.
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2004 @ 19:57:17 #31
43556 miss_dynastie
pi_24019554
quote:
Op donderdag 16 december 2004 18:52 schreef lady-wrb het volgende:
wat overigens niet wil zeggen dat ik het niet begrijp hoor. ik denk dat die vader zich net zo machteloos voelt als ik.
Nee, begrijp me absoluut niet verkeerd, hij heeft nooit gedreigd met de alimentatie en ik vind het dus ook compleet onfatsoenlijk om dat te doen..., maar voor die moeder was het wel een mooi 'pressiemiddel' om zich aan de afspraken te houden, niet dat hij haar ooit daarmee bedreigd heeft, maar waarschijnlijk leest zij de verhalen ook, om het maar zo te zeggen Het valt alleen op dat nu de buit binnen is, de bezoekregeling aan alle kanten gaat haperen en dat vind ik erg sneu. Om geld als chantagemiddel te gebruiken vind ik absoluut niet netjes, maar naar het nu blijkt was het voor haar wel een mooie stok achter de deur om zich aan de afspraken te houden en die is hij nu kwijt
  vrijdag 4 februari 2005 @ 19:52:38 #32
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24923888
Moeilijk punt.
Ik heb altijd gezegd dat mijn ex hier altijd welkom is en hij mijn meisje altijd op mag komen zoeken, zo denk ik er nog steeds over. Maar vandaag kwamen we hem rond half 5 tegen in de supermarkt, hij was aangeschoten, wierp een blik in de wagen en zei 'hey dikke' en keek tijdens het gesprek daarna niet meer naar d'r. Maar het kind stak d'r hand op, zwaaiend, lachend...
Nu voelt ze er nog niks van en ik denk dat het pas veel later zal zijn dat ze begrijpt dat hij haar vader is maar toch, kreeg er een naar gevoel van. Mijn god, laat hem een beetje veranderen de komende jaren
  † In Memoriam † vrijdag 4 februari 2005 @ 20:07:18 #33
43556 miss_dynastie
pi_24924147
Ach, luchtbel, wat klote
pi_24928198
Eikel eerste klas

Volledig dumpen nu en elk contact verbreken, scheelt je later weer de nodige verdriet, frustratie en weet ik het allemaal . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_24928307
Luchtbel zoiets zal je wel niet in koude kleren laten zitten, meid zoiets wil je niet meemaken denk ik. * en idd gelukkig beseft Jolie het nu allemaal nog niet
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 4 februari 2005 @ 23:41:29 #36
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24928590
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 23:22 schreef ThunderChild het volgende:
Eikel eerste klas

Volledig dumpen nu en elk contact verbreken, scheelt je later weer de nodige verdriet, frustratie en weet ik het allemaal . . .
En dan zit m'n kind over 20 jaar bij Vermist 'gebroken met moeder op zoek naar biologische vader want contact altijd verboden door moeder'
pi_24928776
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 23:41 schreef Luchtbel het volgende:
En dan zit m'n kind over 20 jaar bij Vermist 'gebroken met moeder op zoek naar biologische vader want contact altijd verboden door moeder'
Je hoeft het niet te verbieden, als zij straks die eikel wil zien kan je toch zijn naam en adres (indien bekend) geven ??

Je moet niks verbieden, jij bepaalt toch of je contact wil of niet en je moet niet constant contact gaan zoeken omwille Jolie. Hij weet dat 'ie een dochter heeft en hij weet dat 'ie langs kan komen, klaar.
pi_24928867
Ja maar als je het contact blijft houden zit je met een kind dat net 10 is en zich compleet door haar vader ongewenst, in de grond getrapt en verlaten voelt. Er is geen makkelijke keus in deze situatie. Ik dacht dat ik er 9 jaar geleden goed aan deed om het contact tussen Djen en haar vader te behouden en nu? Nu geef ik mezelf zo op mijn donder dat ik mijn meisje zo'n pijn en verdriet heb aan gedaan door haar haar vader te leren kennen. Er is geen goeie keuze, alleen de keuze van het minste kwaad. Hoe dan ook er zal een tijd van verdriet en pijn komen.
pi_24928951
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 23:55 schreef Anitra het volgende:
Ja maar als je het contact blijft houden zit je met een kind dat net 10 is en zich compleet door haar vader ongewenst, in de grond getrapt en verlaten voelt. Er is geen makkelijke keus in deze situatie. Ik dacht dat ik er 9 jaar geleden goed aan deed om het contact tussen Djen en haar vader te behouden en nu? Nu geef ik mezelf zo op mijn donder dat ik mijn meisje zo'n pijn en verdriet heb aan gedaan door haar haar vader te leren kennen. Er is geen goeie keuze, alleen de keuze van het minste kwaad. Hoe dan ook er zal een tijd van verdriet en pijn komen.
Nou, ik heb mijn vader van mijn 7e tot mijn 17e niet gezien, dat was gelukkig niet de keus van mijn moeder maar van mezelf.
Gelukkig heeft mijn vader er wel altijd voor gezorgd dat ik zijn adres had, dus dat ik contact kon zoeken als ik dat zelf wilde.

Ik vind het niet eerlijk om als ouder zo'n beslissing te nemen voor je kind.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_24929089
Als je goed leest heb ik ook geen beslising genomen!!!!! Ik heb er altijd voor gezorgd dat er contact was, ik was degene die ervoor zorgde dat ze haar vader zag, ik was degene die de lieve vrede bewaarde, ik was degen die haar vader ophemelde, ik was degene die hem op belde dat hij aan een aantal dingen moest denken verjaardagen enzo Ik was degene die altijd ervoor gezorgd heeft dat zij wist waar haar vader was. Zij is nooit gedwongen daar heen gegaan, zij heeft nooit een slecht woord gehoord over haar vader tot vorige week en zijn laatste stunt. Zij wil hem niet meer zien, zij is kapot, zij voelt bedrogen, zij voelt zich vernederd en waarom? Omdat ik de goeie moeder was die altijd het contact met haar vader hield zodat zij hem altijd op kon zoeken. Maar als die vent van 40 moedwillig een kind van net 10 de grond in trapt, kleineerd, een ongewenst gevoel geeft en haar verlaat terwijl zij met je wilt praten, dan ben je met recht een eikel en dan vraag ik me af hoe ik het ooit in godsnaam in mijn hoofd heb kunnen halen dat hij ooit zou veranderen, dat hij ooit om zijn dochter zou geven..........
pi_24929118
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: Welke beslissing je ook neemt het is nooit goed, niet in de ogen van je ex, niet in de ogen van je kind en niet in de ogen van jezelf. Er is altijd wel iets fout
  zaterdag 5 februari 2005 @ 00:15:42 #42
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24929200
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 23:49 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Je hoeft het niet te verbieden, als zij straks die eikel wil zien kan je toch zijn naam en adres (indien bekend) geven ??

Je moet niks verbieden, jij bepaalt toch of je contact wil of niet en je moet niet constant contact gaan zoeken omwille Jolie. Hij weet dat 'ie een dochter heeft en hij weet dat 'ie langs kan komen, klaar.
ff niet dat hele die eikel gebeuren enzo oke?

Ik vind het gewoon moeilijk, nu al en vraag me echt af hoe dat dan later moet.
Hou alles open dat wel. Maar het deed me wel pijn, gewoon voor haar later en ook om hem zo te zien. Klinkt vast gek maar hij hoort wel een beetje bij haar.
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2005 @ 00:19:02 #43
7074 moussy
kuttekop
pi_24929251
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 00:15 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Klinkt vast gek maar hij hoort wel een beetje bij haar.
Helaas ziet hij dat duidelijk dus niet zo, anders was hij wel geworden op een zwaaiend kraaiend kind, ipv dat hij hey dikke zegt.

Meer dan open houden kan je niet doen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_24929286
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 00:09 schreef Anitra het volgende:
Als je goed leest heb ik ook geen beslising genomen!!!!! Ik heb er altijd voor gezorgd dat er contact was, ik was degene die ervoor zorgde dat ze haar vader zag, ik was degene die de lieve vrede bewaarde, ik was degen die haar vader ophemelde, ik was degene die hem op belde dat hij aan een aantal dingen moest denken verjaardagen enzo Ik was degene die altijd ervoor gezorgd heeft dat zij wist waar haar vader was. Zij is nooit gedwongen daar heen gegaan, zij heeft nooit een slecht woord gehoord over haar vader tot vorige week en zijn laatste stunt. Zij wil hem niet meer zien, zij is kapot, zij voelt bedrogen, zij voelt zich vernederd en waarom? Omdat ik de goeie moeder was die altijd het contact met haar vader hield zodat zij hem altijd op kon zoeken. Maar als die vent van 40 moedwillig een kind van net 10 de grond in trapt, kleineerd, een ongewenst gevoel geeft en haar verlaat terwijl zij met je wilt praten, dan ben je met recht een eikel en dan vraag ik me af hoe ik het ooit in godsnaam in mijn hoofd heb kunnen halen dat hij ooit zou veranderen, dat hij ooit om zijn dochter zou geven..........
Sorrie, zo aanvallend bedoel ik het niet hoor ik doelde er meer op dat je zei dat je jezelf nu op je donder geeft omdat je ervoor gezorgd hebt dat je dochter haar vader kent.
Gelukkig ben jij niet de oorzaak dat ze haar vader niet zou kennen, okay, wat er gebeurt is verre van leuk maar ze heeft wel zelf een mening over haar vader kunnen vormen.
Let's plant a tree
  zaterdag 5 februari 2005 @ 00:22:15 #45
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24929302
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 00:19 schreef moussy het volgende:

[..]

Helaas ziet hij dat duidelijk dus niet zo, anders was hij wel geworden op een zwaaiend kraaiend kind, ipv dat hij hey dikke zegt.

Meer dan open houden kan je niet doen.
Zo bedoel ik het ook niet. Ik hoop gewoon dat ie zich voor die tijd nog niet kapot zuipt ofzo, hij is toch haar vader en op die manier hoort hij bij haar.

Ik ga helemaal geen beslissingen nemen of iets, laat het zoals het is. Wou het alleen ff hier kwijt om te kijken of dit misschien een herkenbaar iets is.
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2005 @ 00:25:19 #46
7074 moussy
kuttekop
pi_24929353
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 00:21 schreef Vava het volgende:

[..]

Sorrie, zo aanvallend bedoel ik het niet hoor ik doelde er meer op dat je zei dat je jezelf nu op je donder geeft omdat je ervoor gezorgd hebt dat je dochter haar vader kent.
Gelukkig ben jij niet de oorzaak dat ze haar vader niet zou kennen, okay, wat er gebeurt is verre van leuk maar ze heeft wel zelf een mening over haar vader kunnen vormen.
Had je alleen "ja" gezegd, had je dezelfde reactie gekregen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_24929553
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 00:25 schreef moussy het volgende:

[..]

Let's plant a tree
  zaterdag 5 februari 2005 @ 00:42:22 #48
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24929657
Mijn ouders zijn vlak na mijn geboorte gescheiden. Mijn pa was alcoholist, heeft nooit naar mij of mijn broers omgekeken. Ook nooit alimentatie betaald. Mijn ma mocht 4 kinderen grootbrengen van de bijstand. Toen ik 6 was hing hij opeens aan de telefoon krokodillentranen te huilen dat hij me wilde zien. Mijn broers gingen af en toe wel een zondagje naar hem toe en ik mocht/moest dus een keer mee. Mijn moeder heeft ons nooit tegengehouden als we erheen wilde. Op mijn 14de besloot ik dat ik die man niet meer in mijn leven wilde. Liever geen vader dan een vader die me alleen wilde zien als hij dronken en emotioneel was. Een paar jaar geleden is hij overleden en zelfs toen had ik geen spijt van mijn beslissing om al het contact met hem te verbreken.

Ik ben wel altijd heel blij geweest dat mijn moeder me nooit verboden heeft bij hem op bezoek te gaan als ik dat wilde.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_24929925
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 00:25 schreef moussy het volgende:

[..]

Spindizzy ik zal ook altijd alles open houden.

Maar toch als je ziet hoeveel pijn je kind heeft omdat ze hem wel kent, dan ga je toch echt twijfelen.
er is erg veel gebeurt de afgelopen 2 weken tussen Djen en haar vader en ja het zit me hoog en ja dan ben ik erg emo en ja dan reageer ik misschien heftig, maar als je een kind van 10 ziet die wil praten met haar vader, zij hem een brief geeft met haar dpeiste gevoelens er in en hij vouwt hem dubbel en zegt is dat alles? en loopt vervolgens de deur uit, dat verscheurt je van binnen. Dan heb je spijt........

[ Bericht 19% gewijzigd door Anitra op 05-02-2005 01:05:19 ]
pi_24930256
tvp van een alleenstaande ouder, maar wel met nieuwe partner.
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2005 @ 19:34:52 #51
43556 miss_dynastie
pi_24941499
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 00:57 schreef Anitra het volgende:
Maar toch als je ziet hoeveel pijn je kind heeft omdat ze hem wel kent, dan ga je toch echt twijfelen.
Ik snap het heel goed Anitra. Het lijkt me vreselijk om je meiske pijn te zien hebben. Aan de andere kant denk ik dat ze sowieso pijn zou hebben; ook als jij haar had weggehouden bij haar vader, dan was zij hem gaan idealiseren, etcetera, en dan had of jij alles gedaan en was hij de toffe peer geweest, of ze was er vrij snel achtergekomen hoe hij is en was, want ze was vast op zoek gegaan. Gekwetst word je dan toch, ik denk alleen dat je 'blij' mag zijn en dan blij tussen aanhalingstekens, want het is sowieso rot dat jij niet diegene bent die haar gekwetst heeft, en dus wel degene bent die haar kan troosten. Hoe is het nu met haar?
pi_24942049
Ze heeft het heel moeilijk. Het was vandaag weer bal. Ze heeft zich weer even op ons afgereageerd en na een afkoelingsperiode van 3 uur was alles weer oke. Maar het doet zo'n pijn, je wilt haar zo graag helpen, maar ze is geen gemakkelijker prater, dus dat is best moeilijk....
pi_24945322
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:08 schreef Anitra het volgende:
Ze heeft het heel moeilijk. Het was vandaag weer bal. Ze heeft zich weer even op ons afgereageerd en na een afkoelingsperiode van 3 uur was alles weer oke. Maar het doet zo'n pijn, je wilt haar zo graag helpen, maar ze is geen gemakkelijker prater, dus dat is best moeilijk....
Ga je morgen iets leuks met haar doen, heeft ze wat afleiding

En mijn vader vergeet mijn vader nog steeds en dan heeft hij maar 1 kind
Ik zal het er mee moeten doen en ben er inmiddels wel aan gewend.
Let's plant a tree
pi_24946184
We gaan morgen naar de ikea ff shoppen, dat vind ze altjd leuk. En we eten wat zij lekker vind
Vanavond was ze overigens de ideale dochter, ze heeft heerlijk tv gekeken en ging zonder mopperen naar bed. Ze heeft nu eindelijk zelf aan gegeven dat ze wil gaan praten met een psych ofzo. Dus maandag gaan we daar achteraan.
pi_24946475
quote:
Op zondag 6 februari 2005 00:20 schreef Anitra het volgende:
We gaan morgen naar de ikea ff shoppen, dat vind ze altjd leuk. En we eten wat zij lekker vind
Vanavond was ze overigens de ideale dochter, ze heeft heerlijk tv gekeken en ging zonder mopperen naar bed. Ze heeft nu eindelijk zelf aan gegeven dat ze wil gaan praten met een psych ofzo. Dus maandag gaan we daar achteraan.
Ikea is altijd leuk ja nou veel plezier morgen!
En heel goed van haar dat ze zelf aangeeft met een psycholoog te willen praten,.
Let's plant a tree
  zondag 6 februari 2005 @ 01:42:04 #56
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_24947325
Toch snap ik het ergens niet. Als jullie weten wat voor eikels het zijn daarin, dat jullie toch "proberen" het contact tussen 'hem' en jullie spruitjes te behouden omwille het spruitje zelf en dan later toch boos worden cq verbaasd zijn op hem omdat hij het één en ander niet nakomt of af laat weten.

Hallo !?!?!? Jullie weten toch hoe "hij" is, waarom dan onnodig de confrontatie opzoeken ?? Jullie en de spruitjes zouden veel beter af zijn wanneer jullie gewoon het contact verbreken en als hij zelf contact wil, dan weet 'ie jullie vanzelf wel te vinden en mochten jullie spruitjes later beginnen over hun "vader" en hij is nooit komen opdagen, dan kunnen jullie gewoon eerlijk vertellen dat hij in tig jaar geen interesse heeft getoond en hoef je daarover ook niet schuldig te voelen over het feit dat je onnodig het contact zou hebben verboden of whatever.

M'n moeder heeft destijds precies hetzelfde gedaan, die heeft gewoon m'n biologische "vader" gedumpt (ook zo'n luie eikel, denk aan Luchtbel's ex) en in pak-en-beet 25 jaar heb ik niks meer gezien of gehoord vanuit zijn kant richting mij of m'n broertje en zelf heb ik ook niet de behoefte om hem zonodig weer te zien. Opgeruimt staat netjes . . .
pi_24948778

[ Bericht 100% gewijzigd door Anitra op 06-02-2005 08:34:50 (1 keer is genoeg) ]
pi_24948781
Om 1 doodsimpele reden:
Het is en blijft haar vader!!!!!
  † In Memoriam † zondag 6 februari 2005 @ 09:54:39 #59
43556 miss_dynastie
pi_24949052
quote:
Op zondag 6 februari 2005 00:20 schreef Anitra het volgende:
Ze heeft nu eindelijk zelf aan gegeven dat ze wil gaan praten met een psych ofzo. Dus maandag gaan we daar achteraan.
He, wat ontzettend goed van haar
Hoop dat jullie snel op het goede spoor worden gebracht
  † In Memoriam † zondag 6 februari 2005 @ 10:02:14 #60
43556 miss_dynastie
pi_24949099
quote:
Op zondag 6 februari 2005 01:42 schreef ThunderChild het volgende:
(ook zo'n luie eikel, denk aan Luchtbel's ex)
Uit respect voor luchtbel zou ik als ik jou was al die vervelende insinuaties (waarvan ze zelf gezegd heeft dat ze ze liever niet heeft, hier bijvoorbeeld ) achterwege laten. Wat jij ook van hem moge vinden, hij is en blijft de biologische vader van Jolietje. En ik kan me goed voorstellen dat luchtbel haar dochtertje haar vader gunt. Misschien wordt hij wel een leuke vader, misschien niet, maar Jolie weet dan in elk geval waar ze vandaan komt, dat geeft al rust voor een kind. Bovendien heb ik er respect voor hoe luchtbel dit allemaal aanpakt in het belang van Jolie. Ik vind het niet leuk dat jij daar overheen walst met eikel zus en eikel zo.

[ Bericht 35% gewijzigd door miss_dynastie op 06-02-2005 10:15:30 ]
  zondag 6 februari 2005 @ 10:16:36 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24949191
Wat Miss_D zegt! En Anitra trouwens ook...
Die mannen blijven hoe dan ook de vaders... en die zet je nou eenmaal niet zomaar opzij...
Die keuze 'moet' je, in mijn ogen, zo veel als dat kan, aan het kind zelf over laten...
  zondag 6 februari 2005 @ 12:19:57 #62
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24950886
Ik heb ook nergens gezegd dat ik contact wil onthouden of hem zelf benader.
Natuurlijk hield ik wel ooit van hem, ik kan dat niet hoor, zonder gevoel dan maar aanzien dat iemand zichzelf kapot maakt maar dat is een ander verhaal.
Dat is toch gewoon triest. Voor hem maar ook voor Jolie.
Het zou fijn zijn als ze later nog wel de keuze heeft hem op te zoeken en dan kan bedenken wat ze er van vindt.
pi_24952723
Ik vind het altijd jammer dat vrouwen hun persoonlijke gevoelens voor de gevoelens voor hun
kind laten gaan.
Als mijn ex morgen zich zou ophangen zou ik dat ten zeerste toejuigen. Wat haat ik die
man zeg....
Maar al die jaren(13) dat ik nu van hem gescheiden ben heb ik dat nooit laten merken aan mijn
kinderen.
Ik vind het erg belangrijk dat de kinderen zelf ontdekken hoe hij is. Als ze jong zijn zien ze
veel dingen niet die wij als volwassen wel zien.
De kinderen benaderen de vader met hun kinderlijke gevoelens, later zullen ze zich ontwikkelen en
de dingen anders gaan zien.... dan komt er een dag dat ze zeggen ik hoef hem niet meer
te zien.
Ik ben blij dat ik mijn kinderen die keuze zelf heb laten maken, ook al heeft dat mij zeer veel
zelfbeheersing gekost ten opzichte van mijn ex.
Maar mijn gevoel was indeze niet van belang....mijn kinderen daar moest ik rekening mee\
houden.

Ik zie vaak dat moeders hun exmannen de grond in praten waar de kinderen bij zijn, van
alles tegen de kinderen zeggen anti ex, hun persoonlijk problemen met de vader delen
met de kinderen.
Vind dat allemaal een zeer slechte zaak.
Hoezo de kinderen een mening opdringen?

Zo gaan de kinderen door jou invloed een beeld vormen van hun vader en vaak zijn er dingen
bij die jij persoonlijk met ze hebt ervaren en niet het kind zelf.

Als je een goede moeder wilt zijn, laat ze dan hun eigen beeld vormen.
Hoeveel moeite je dat ook kost.... dan pas ben je een goede moeder.

Het loont na jaren...........
  zondag 6 februari 2005 @ 16:53:26 #64
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_24955376
quote:
Op zondag 6 februari 2005 08:33 schreef Anitra het volgende:
Om 1 doodsimpele reden:
Het is en blijft haar vader!!!!!
quote:
Op zondag 6 februari 2005 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
Wat Miss_D zegt! En Anitra trouwens ook...
Die mannen blijven hoe dan ook de vaders... en die zet je nou eenmaal niet zomaar opzij...
Die keuze 'moet' je, in mijn ogen, zo veel als dat kan, aan het kind zelf over laten...
Beetje slappe redenering om gewoon simpelweg te zeggen "het is en blijft haar vader". Als hij dan haar "vader" is, waar blijft hij dan in het hele verhaal ?? Zoals ik het zie zijn jullie degene die het contact moeten blijven onderhouden met alle frustraties van dien. Wat is er mis met om hem zelf es een keer te laten bellen en iets af te spreken (en dan daadwerkelijk ook hetgeen door laten gaan en niet op het laatste moment afbellen of helemaal niks laten horen) ?? Want als ik zo de verhalen van jullie lees zijn niet van die aard van "wat een goeie vader is hij voor mijn kind". Als jullie er zelf voor kiezen voor al dat frustratie werk, dan vind ik dat jullie dan geen recht hebben om te klagen over wat hij niet doet of wel zou moeten doen. Zwart/wit gezegd is dat jullie keuze geweest en als de keuze niet bevalt door reden x,y,z, dan moeten jullie voor een andere oplossing gaan kiezen en niet ermee doorlopen en doorklagen, want veranderen doet 'ie in 95% van de gevallen toch niet . . .

Als de kinderen nu of later zelf contact met hun vader willen, fijn allemaal braaf en aardig en daar zal je mij ook niet over horen, maar als dat contact met zoveel trammelant en frustraties gepaard moet gaan, dan pas ik ervoor. DIe vrijheid heb ik zelf ook gehad (nog steeds trouwens), maar zelf heb ik er de behoefte niet aan. Die eikel (ik noem 'm een eikel, zelfs erger. Interessert me geen reet wat de rest ervan vind) weet al 28 jaar dat 'ie een zoon heeft (twee zelfs) maar ik heb nog nooit wat van 'm gekregen, gezien of anderzijds en ik hoef 'm nu ook niet meer te zien. Het zit mij wel gebakken . . .
  † In Memoriam † zondag 6 februari 2005 @ 18:25:26 #65
43556 miss_dynastie
pi_24956946
quote:
Op zondag 6 februari 2005 16:53 schreef ThunderChild het volgende:
(ik noem 'm een eikel, zelfs erger. Interessert me geen reet wat de rest ervan vind)
Het hoeft je ook geen reet te interesseren en het boeit mij niet hoe je hem noemt of wat je van hem vindt. Dat je de ex van luchtbel erbij sleept is waar ik tegen ageer, hoe je over je eigen vader denkt of doet is jouw zaak.
pi_24957311
Psies Miss-D
TC Wat jouw vader doet of gedaan heeft, heeft niks met Jolie of Djen te maken.
Ik heb Djen nooit gedwongen om naar haar vader te gaan. Ik heb alleen haar vader duidelijk gemaakt dat wat hij doet in zijn leven mij niet uit maakt maar dat hij er wel rekening mee moet houden dat hij een dochter heeft.
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:44:54 #67
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25877084
*schop*

Hoe gaat het als je een nieuwe relatie hebt/krijgt? Hoe draag je dingen over? Hoe stap je van het idee af, ik doe het helemaal alleen en dat blijft zo?

Vanmorgen kreeg ik een spoedopdracht, moest voor 12 uur klaar zijn, lekker verdienen. bood aan om Jolie naar de oppas te brengen aangezien er tijdnood was en hij pas om half 11 weg moest. Het was een simpele oplossing geweest maar ik kon er gewoon niet op in gaan. Het is toch mijn kind? Ik moet d'r toch wegbrengen? Wat weet hij daar nou van?
Terwijl in principe, er is niks bijzonders met d'r aan de hand, ze kan gewoon gebracht worden, d'r tas afgegeven en ik haal d'r wel weer op straks.
Wennen dat soort dingen na verloop van tijd? Gaat dat automatisch? Moet je daar afspraken over maken?
Ik vind het allemaal wel heel lief en leuk enzo maar ook wel ingewikkeld. Gek vind ik het dat er soms iemand anders is die haar s morgens als eerste vast heeft, die haar wel even denkt weg te kunnen brengen. Het pact dat er is tussen ons twee-en gaat een beetje gedeeld worden met iemand anders. Misschien maar goed dat het nu al is want als ik het er nu al moeilijk mee heb, hoe in godsnaam dan over een paar jaar? Hoe verlopen dit soort dingen?
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:51:30 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25877247
Ehm... mss een beetje stom antwoord, maar ik heb precies dat nu dus met mijn katten. Ik vind het mijn verantwoordelijkheid en zou hem dus ook alleen maar vragen ze eten te geven als ik een paar dagen op reis ben voor mijn werk of zo. Maar laatst wilde hij de bakken doen en dat hoefde dus niet van mij. Het zijn mijn beesten en mijn verantwoordelijkheid. Het is niet dat het niet mag of zo, maar ik vind het zo'n onzin dat hij dat zou doen.

Maar ik denk eigenlijk wel dat zoiets een 'glijdende schaal' is en dat het op een gegeven moment minder vreemd wordt. Er komt een keertje dat het echt even niet anders kan en dan laat je het wel door hem doen, en dan de volgende keer als het weer wat krap wordt denk je 'ach, waarom ook niet' etc. etc.

Denk wel dat idd een heel raar gevoel is dat het pact dat jij en Jolie hebben, dat daar ineens een 3e aan de zijlijn komt te staan.
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2005 @ 11:54:14 #69
43556 miss_dynastie
pi_25877313
Ik denk dat daar toch op een gegeven moment een soort 'natuurlijk' verloop in komt, denk je niet?
Al is afspraken maken helemaal niet zo'n slecht idee, denk ik. Gewoon zodat je alletwee weet waar je aan toe bent.
Een keertje naar de oppas brengen moet bijv. best kunnen, zonder dat jij je daar schuldig of gek over voelt. Maar ik denk dat dat vanzelf gaat wennen. Sowieso lijkt me de eerste keer het moeilijkst
  donderdag 31 maart 2005 @ 12:01:42 #70
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25877476
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm... mss een beetje stom antwoord, maar ik heb precies dat nu dus met mijn katten.

Maar het is misschien wel hetzelfde idee ja, jij zorgde er altijd voor en het is gek als hij dat ineens gaat doen. Ik hoop dat het iets is wat vanzelf groeit inderdaad, al weet ik dat ik vrij moeilijk kan zijn met dit soort dingen. Het voelt gewoon zo raar soms
  donderdag 31 maart 2005 @ 12:05:53 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25877570
Maar wel heel begrijpelijk hoor, dat het zo raar voelt. Jolie is jouw verantwoordelijkheid en jij hebt er op een gegeven moment voor gekozen haar te krijgen, je hebt je erop ingesteld dat alleen te doen en dat heb je nu ook al 8 maanden gedaan. En nu moet je ineens een beetje los laten dat jij degene bent die altijd alles moet doen en er aan wennen dat je sommige dingen ook kan delen.

Lijkt me niet meer dan logisch dat je dat niet zomaar even kan. En dat heeft verder niets met te maken, dat zou je bij ieder ander hebben denk ik.
pi_25877787
Heel bekend Luchtbel
Ik was degene die wist wat het beste voor Djen was, wat ze leuk vond, hoe ze dit wou of dat of....
Nu weet Rick dat net zo goed en soms zelfs beter Juist omdat hij vanaf een afstandje kan kijken.Het is heel moeilijk en raar in het begin, maar ik kan zeggen dat na 3 jaar het nu al een beetje beter gaat
Soms heb ik het nog wel eens dat ik wil roepen: Ja hallo ik ben haar moeder ik weet het toch beter
Het gaat langzaam weg en als je denkt dat het weg is komt het weer boven.
En nu bedenk ik me dt ik met Djulian hetzelfde heb, want ik ben toch de hele dag bij hem?
Alleen met Djen was het gevoel heviger!!
Konklusie? Het is heel normaal
pi_25877807
Ik vind het nu al moeilijk om mijn vriend dingen te laten doen bij Dylan. 'Want ik kan het toch veel beter'. En wij zijn toch al een tijdje samen!

Het zal ook aan je eigen persoonlijkheid liggen, de een wil gewoon alles zelf doen en zo controle houden over de situatie. Als jij zo bent, zal het moeilijk slijten en moet je er echt aan werken. Is het alleen maar omdat je 'nieuw' is, dan denk ik dat het met de tijd een stuk minder wordt.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_25878339
Jolie, ik denk dat het wel overgaat hoor dat gevoel alles alleen te willen en kunnen doen. Petje af hoor voor de dames die alleen voor hun kind zorgen, ik heb het vaak genoeg in mijn omgeving gezien en ik sta versteld van de kracht van deze vrouwen.

Mijn man is doordeweeks al om 06.00 de deur uit en pas om 17.30 of later thuis. Morgaine slaapt van 19.00 t/m 07.00 uur ongeveer. Dat betekent dat ze het leeuwendeel van de tijd met mij doorbrengt of bij de oppas is wanneer ik werk. Ik merk zelf ook heel erg dat ik haar wel even in bad doe, dat ik haar wel der fles geef en al dat soort dingen en dat ik me zelf er echt toe moet zetten om bijv zoals afgelopen zaterdag naar de kapper te gaan en haar bij haar vader te laten. Niet dat hij het niet goed doet of niet kan, maar ik weet precies wat ze wilt en bedoelt. Binnenkort gaat mijn man 1 dag minder werken (ouderschapsverlof) en het is dan de bedoeling dat hij lekker een papa-dochter dagje heeft en ik mijn eigen dingetje ga doen die dag. Ik denk dat ik mij de eerste paar weken echt de deur uit moet werken om hun tweetjes een eigen ritme te laten ontwikkelen en ik lekker een dagje voor me zelf heb.

Zo zie je maar dat ook (getrouwde) mama's soms liever alles zelf doen en moeite hebben met het uit handen geven van bepaalde dingen / taken.
  donderdag 31 maart 2005 @ 20:37:18 #75
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_25889748
Mwah het is niet echt het uit handen geven en ook niet het idee dat ik het allemaal beter denk te kunnen. Jolie wordt vaak zat gevoerd of in bad gedaan door vriendinnen en dat soort gedoe maar dan is het bij wijze van uitzondering. Nu zou het zeg maar een soort van gewoon moeten gaan worden, dat hij zonder dat ik er 10 minuten over na ga zitten denken eventjes iets met haar kan doen. Tis denk ik vooral een raar idee maar hopen dat het gewoon erin groeit.
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:32:35 #76
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_35619481
En omhoog voor Bubblebabe!
pi_35621322
Heeft iemand ervaring met alimentatie en bijstand? Hoe dat zit?

Ik heb alimentatie toegewezen gekregen voor mijn dochter, en wil eigenlijk ook het grootste gedeelte storten op haar spaarrekening. En de rest om gewoon uberhaupt rond te komen. Maar ik heb een bijstandsuitkering. Moet je dat allemaal inleveren? Of gedeeltelijk? Ik heb namelijk gehoord dat veel gemeentes bijvoorbeeld ook sjoemelen met kinderkortingen enzo. Die houden het helemaal in, terwijl je officieel de helft (ofzo) mag houden.

En ik (behoor) binnen twee weken met tergwerkende kracht te krijgen. Dit kan ik erg goed gebruiken voor schulden af te betalen en hoognodige dingen voor mijn dochter. Moet ik dit ook compleet aan de sociale dienst gaan betalen?

Hoop dat jullie er wat meer vanaf weten dan ik.
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
pi_35621423
Wat ik weet is dat je ht geheel in mot leveren.
Djen d'r vader storte het bij de gemeente op de rekening en ik kreeg daarna ewoon mijn bijstand. Ik hield er dus niks extra's aan over. Zover ik weet is dit nog steeds zo.
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:29:05 #79
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_35621823
Ja jammer genoeg is dat dus nog steeds zo en betalen de meeste vaders het bedrag aan de gemeente.
pi_35622223
Daar was ik al bang voor...
Eigenlijk wel erg jammer, het is niet geld voor mij, het is geld voor haar.. had voor haar spaarrekening erg leuk geweest...
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
pi_35622632
Dat zeg ik ook altijd, maar alimentatie is niet meer dan een mee betaling aan onderdak, eten en kleding. Het is dus een onderdeel van het gewone budget.
Wat vaak gedaan word is een ondelinge overeenkomst dat er een rekening geopend word op de naam vn je dochter en dat allebei de handtekingen jullie (van jou en je ex) nodig zijn om daar geld vanaf te halen.
pi_35622885
Het ist geld voor haar onderhoud, niet voor haar spaarrekening, het is gewoon het deel wat de vader hoort te betalen voor eten en kleren.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_35622964
nou, mijn ex heeft geen deel mer in het leven van mijn dochter. En anders wilde ik nog niet dat hij er geld af kon halen, anders was die rekening zo leeg..

Ze heeft wel een eigen rekening, waar zelfs IK geen geld af kan halen. Daar stort ik ook elke maand geld op. Wil dat ze later genoeg geld heeft om bijvoorbeeld dokter, of piloot of weet ik het te worden als ze dat zou willen, en anders heeft in ieder geval genoeg om bijvoorbeeld haar huis voor in te richten, of een wereldreis te maken..
pi_35623742
En andersom dan, dat de vader betaalt en zelfs naar de rechter gaat, omdat hij een omgangsregeling wil. En de moeder saboteert alles?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_35623881
Volgens mij heb je als vader meer rechten in die zin dan de moeder. Ik heb gelezen op een site dat als je een omgangsregeling hebt, en de vader komt niet opdagen, dat je als moeder geen poot hebt om op te staan. Maar als de moeder de toegang weigert, ondanks een omgansregeling, dat je dan een "dwangsom" kan worden opgelegd. Dus dat je boetes kan krijgen. Zal even kijken of ik nog kan vinden waar ik dat gelezen heb..
pi_35624511
Volgens mij heeft de moeder bijstand of zoiets....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_35624626
Bijstand in de zin va uitkering? of bijstand in de zin van "poot om op te staan"?
pi_35624776
Uitkering, dacht ik.
Moeder is met het kind bij de GGD, vader kon daar ook zijn verhaal doen.
Ik ken de vader vanaf kort nadat de moeder wegging en alle trubbels daarna.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_35625213
kijk anders hier of hier eens. misschien heb je daar wat aan?
pi_35628646
het kind is jonger dan 12, dus het heeft niks te kiezen. Het kind wordt beinvloed door de moeder.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_35636675
*meld zich*

Gescheiden en 2 kinderen.
Op dit moment zijn er veel problemen en gezeur over de alimentatie en de omgang. Daar zal ik hier niet verder op in gaan (weet nooit of hij hier mee leest)
Het is absoluut niet gemakkelijk, maar ik heb de keuze zelk gemaakt. Ik ben van mening dat dit (ook al zijn er veel problemen) beter voor de kinderen is dan tegen beter weten in bij elkaar blijven.
pi_35636973
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:05 schreef Aishwarya het volgende:

Zijn er meer alleenstaande ouders aanwezig op fok? Ik ben erg benieuwd hoe jullie alles combineren met oppas, werk, etc.
Ja, ik ben ook alleenstaande moeder. Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet zo zwaar. Van te voren ben ik enorm gewaarschuwd, waardoor de realiteit me 100% meevalt. Ik werk 4 dagen in de week. Mijn moeder past op als ik aan het werk ben. Ook bij mij is mijn moeder de grote kracht om het allemaal mogelijk te maken. Nog steeds ben ik er heilig van overtuigd dat je als alleenstaande moeder voornamelijk moet zorgen voor een goede oppas, de rest heb je zelf allemaal in de hand. Financieel red ik het allemaal wel. Heb wel een hoge huur, omdat ik door mijn jonge leeftijd niet in aanmerking kon komen voor een huurwoning bij de woningbouw en dus particulier moest huren.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik vanaf het eerste moment alleenstaande moeder ben geweest, omdat m'n ex er vandoor ging toen ik zwanger was. Dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal met hoe het is als je met z'n 2-en een kind opvoedt. Tot nu toe gaat het best allemaal. Er zijn nog altijd een hoop mensen die het zo knap van me vinden, ik vind dat onzin, hoe lief het ook bedoeld is.
Het enige nadeel vind ik dat ik geen tijd heb om mijn studie weer op te pakken. Voor een MBO zou ik de tijd nog wel vrij kunnen maken, maar voor HBO wordt dat toch te lastig. Maar heb een goede baan met mogelijkheid tot doorgroei.
pi_35637077
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 14:05 schreef Aishwarya het volgende:
Wow, waarom betalen de vaders helemaal niets? Komen ze hun kinderen wel bezoeken?
De reden dat mijn ex niks betaalt is omdat ik er nooit achteraan ben gegaan. Hij wilde niks met haar te maken hebben en hij staat dus ook niet als vader geregistreerd. Zou ik dat wel doen (dus wel registreren en allimentatie vragen) dan krijgt hij ook rechten. Stel dat hij ineens toch interesse heeft, dan heeft hij daar in dat geval ook recht op. Nu kan ik alles zelf in de hand houden.
pi_35700812
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:44 schreef Anitra het volgende:
Dat zeg ik ook altijd, maar alimentatie is niet meer dan een mee betaling aan onderdak, eten en kleding. Het is dus een onderdeel van het gewone budget.
Wat vaak gedaan word is een ondelinge overeenkomst dat er een rekening geopend word op de naam vn je dochter en dat allebei de handtekingen jullie (van jou en je ex) nodig zijn om daar geld vanaf te halen.
Zo'n onderlinge overeenkomst hadden mijn vader en moeder voor mij, op zich, aan de ene kant is het wel een risico voor de moeder die wellicht een bijstandsuitkering heeft, als de vader niks betaalt heeft ze niks om te bewijzen. Het gaat dan toch onderhands. Ik kan me er dus wel wat bij voorstellen als een moeder niet zo'n regeling wil en het via de bijstand regelt, de vader betaalt dan iig wat hij moet betalen, ook al krijgt ze er niet zo heel veel van. Tenminste, zo zit het denk ik?
Let's plant a tree
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:54:50 #95
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36264882
terugvindddd

ohja en alleenstaande ouder *meldt* zich!

Ik vroeg me af hoe het zit met geld enzo als de papa wel het kindje heeft erkend.
Als de vader zijn kind heeft erkend is hij financieel medeverantwoordelijk tot het kind zijn 21e jaar.
Nu heb ik nog geen bijstand aangevraagd, dat moet ik nog gaan doen, maar krijg je minder bijstand als die erkenning er is?
en hoeveel geld moet ik hem ign vragen
ik bedoel ik kan wel uitrekenen wat ik kwijt ben aan luiers en doekjes, dat is eigenlijk het enige wat ik nu moet kopen. Maargoed, er komen een keer nieuwe kleertjes natuurlijk en 'ontwikkelingsmateriaal' lees: speelgoed..... dusch... iemand tips?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_36265159
Ik ben een alleenstaande zwangere, zit nu op de helft. ik weet nog niet hoet het allemaal gaat lopen hierna
mama van Myrddin
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:04:55 #97
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36265255
hooi M_L
ik wilde even zeggen: als je kindje er eenmaal is heb je zo alle kracht van de wereld, ik weet zeker dat alles helemaal gaat lukken strakjes!! zet em op
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_36279596
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:54 schreef pinquit het volgende:
terugvindddd

ohja en alleenstaande ouder *meldt* zich!

Ik vroeg me af hoe het zit met geld enzo als de papa wel het kindje heeft erkend.
Als de vader zijn kind heeft erkend is hij financieel medeverantwoordelijk tot het kind zijn 21e jaar.
Nu heb ik nog geen bijstand aangevraagd, dat moet ik nog gaan doen, maar krijg je minder bijstand als die erkenning er is?
en hoeveel geld moet ik hem ign vragen
ik bedoel ik kan wel uitrekenen wat ik kwijt ben aan luiers en doekjes, dat is eigenlijk het enige wat ik nu moet kopen. Maargoed, er komen een keer nieuwe kleertjes natuurlijk en 'ontwikkelingsmateriaal' lees: speelgoed..... dusch... iemand tips?
Als je kind erkent is gaat de alimentatie per direct in, de bijstand houd het in op je uitkering en de vader moet rechtstreeks betalen aan de bijstand. Hun rekenen uit op basis van het loon van de vader wat hij moet betalen aan alimentatie.
pi_36283872
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:00 schreef Anitra het volgende:

[..]

Als je kind erkent is gaat de alimentatie per direct in, de bijstand houd het in op je uitkering en de vader moet rechtstreeks betalen aan de bijstand. Hun rekenen uit op basis van het loon van de vader wat hij moet betalen aan alimentatie.
Dat dit zo gaat is eigenlijk best jammer want stel dat de ouders nog gewoon bij elkaar waren geweest, dan had de moeder thuis voor de kinderen kunnen zorgen en de vader werken, was er geen geld naar een gemeente oid gegaan
Let's plant a tree
  donderdag 23 maart 2006 @ 00:31:49 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36285462
vava onbegrijpelijk ja.. maar wat doe je er tegen niets..
trouwens het minimum voor een egzin is ook gene vetpot is 100 euro meer als voor een alleenstaande ouder..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36285514
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 00:31 schreef _evenstar_ het volgende:
vava onbegrijpelijk ja.. maar wat doe je er tegen niets..
trouwens het minimum voor een egzin is ook gene vetpot is 100 euro meer als voor een alleenstaande ouder..
Ja, ik vind het echt ongebrijpelijk terwijl die mensen die het zo moeilijk hebben nog wel harder knokken dan wie dan ook
Let's plant a tree
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')