Als je uit elkaar bent, moet er minstens een bezoekregeling zijn en moet hij ws. ook de voogdij hebben.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:57 schreef pinquit het volgende:
wanneer noem je iemand (mede)verzorgende ouder? niet als ie alleen betaalt?
Lekker figuur dan . . .quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:00 schreef pinquit het volgende:
ik raakte zwanger en hij wilde het eigenlijk niet, maar hij wilde het wel proberen.
nou toen max er eenmaal was deed t me iets meer pijn dat als het aan hem gelegen had, max er niet geweest zou zijn![]()
![]()
![]()
Ik ken het verhaal, heb bijna hetzelfde meegemaakt. Mijn ex wilde het in eerste instantie ook proberen, totdat zijn vrienden hem hadden omgepraat (was toen pas een paar maanden zwanger). Heb ook nooit geld van hem gevraagd, en ook nooit een uitkering aangevraagd. Heb altijd gewoon gewerkt voor mij en mijn dochter. Ook ik woonde in eerste instantie bij mijn moeder omdat ik via de woningbouw geen huis kreeg. Inmiddels is mijn dochter 4 en half en woon ik al 2 en half jaar op mezelf. Als ik jou was zou ik niet al die moeite gaan doen om hem te laten betalen, levert alleen maar onnodige stress op en je wint er niks mee. Ik zou als ik jou was gewoon gaan werken en zelf voor een goed inkomen zorgen. Maar neem van mij aan, het is allemaal prima te doen, vind het zelf ook echt niet zwaar ofzo.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:00 schreef pinquit het volgende:
[..]ik heb het er eigenlijk nog nooit over gehad.
ik raakte zwanger en hij wilde het eigenlijk niet, maar hij wilde het wel proberen.
nou toen max er eenmaal was deed t me iets meer pijn dat als het aan hem gelegen had, max er niet geweest zou zijn![]()
![]()
![]()
dus toen heb ik er een punt achter gezet. hij kan ook echt niks met t ventje![]()
ik woon nog bij mn ma![]()
Is dat raar dan?quote:
Ik kon de reactie van mijn ex ook zelfs nog wel enigszins begrijpen. Het blijft een kut streek, omdat je het toch met z'n 2-en doet en dus beide verantwoordelijk bent, maar kon er wel begrip voor opbrengen, ondanks dat ik ook heel boos en verdrietig was.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:59 schreef innovative het volgende:
[..]
Is dat raar dan?
Ik kan me goed voorstellen dat Pinquit zich gekwetst voelde, en kan me nog veel beter voorstellen dat het een gemene steek geeft als je beseft dat dat wezentje, waar je per direct zielsveel van houdt, er niet was geweest als het aan die andere "geliefde" had gelegen...
Maar, zoals ik het begrijp, is Pinquit ongepland zwanger geraakt. Is het dan zo vreemd dat iemand zegt, "uh, sorry, maar dit was niet de bedoeling en ik wil dit kind eigenlijk niet?" Als je allerlei andere plannen hebt, een heel ander beeld voor ogen en nog helemaal niet klaar bent voor een kindje, is het dan zo heel vreemd dat je daar negatief op reageert en er niet meteen bij staat te springen?
Nogmaals, voor Pinquit is het heel pijnlijk, en ik snap haar keuze wel. Maar zijn gevoel kan ik me ook goed indenken.
Dat ben ik ook met je eens hoor, helemaal, maar niet iedereen denkt daar zo over. En mijn ex was toendertijd pas 18, dus een klein beetje begrip kon ik wel voor opbrengen. Maar zoals al eerder gezegd, was ik ook boos en verdrietig en vond ik ook dat hij ondanks zijn leeftijd gewoon een vent moest zijn en zijn verantwoordelijkheden nemen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:19 schreef Belana het volgende:
innovative, dat is de eeuwige discussie natuurlijk. Ik vind dat als je samen neukt, je ook samen verantwoordelijk bent. maar ik weet niet of dit de plek is voor een dergelijke discussie omdat dit eigenlijk een topic is waar alleenstaande ouders elkaar opzoeken.
Ik red me prima!!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:54 schreef Belana het volgende:
dat is ook de moeilijkheid aan dergelijke discussies, het ligt allemaal gevoelig en het is niet zwart wit. Ik heb gerust ook een hoop begrip trouwens. Magoe, zoals ik al zei, ik denk dat het daar hier niet over gaat, maar dat het gaat hoe je je redt als alleenstaand ouder
Nou ja, het gaat over de oorzaak van het alleen zijn natuurlijk...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:19 schreef Belana het volgende:
innovative, dat is de eeuwige discussie natuurlijk. Ik vind dat als je samen neukt, je ook samen verantwoordelijk bent. maar ik weet niet of dit de plek is voor een dergelijke discussie omdat dit eigenlijk een topic is waar alleenstaande ouders elkaar opzoeken.
Mee eens. In zo'n geval is het toch zeker van belang dat je eerlijk tegen elkaar blijft en als dat zijn gevoel was, tja, dan is dat niet anders.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:59 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik vind ook dat je er beiden verantwoordelijk voor bent, en de vriend van Pinquit wilde dat ook zijn, hij wilde het toch proberen? Alleen, als het aan hém had gelegen, was Max er niet geweest... Dat is wat heel anders dan je verantwoordelijkheden niet nemen. Dat is je gevoel laten spreken.
tuurlijk mag hij dat zeggen, alleen had ik liever gehad dat hij meteen zou zeggen dat hij het echt niet wilde, maar niet nog zeggen, oke we proberen het wel.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:59 schreef innovative het volgende:
[..]
Is dat raar dan?
Ik kan me goed voorstellen dat Pinquit zich gekwetst voelde, en kan me nog veel beter voorstellen dat het een gemene steek geeft als je beseft dat dat wezentje, waar je per direct zielsveel van houdt, er niet was geweest als het aan die andere "geliefde" had gelegen...
Maar, zoals ik het begrijp, is Pinquit ongepland zwanger geraakt. Is het dan zo vreemd dat iemand zegt, "uh, sorry, maar dit was niet de bedoeling en ik wil dit kind eigenlijk niet?" Als je allerlei andere plannen hebt, een heel ander beeld voor ogen en nog helemaal niet klaar bent voor een kindje, is het dan zo heel vreemd dat je daar negatief op reageert en er niet meteen bij staat te springen?
Nogmaals, voor Pinquit is het heel pijnlijk, en ik snap haar keuze wel. Maar zijn gevoel kan ik me ook goed indenken.
Dat is jammer genoeg de tendens van de afgelopen jaren . . .quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:44 schreef pinquit het volgende:
ik bedoel wat is dat nou voor instelling als je een kind gaat krijgen... we proberen het.. alsof je het kan terugbrengen naar de winkel![]()
Maar had jij het weg laten halen als hij had gezegd dat hij het niet wilde? Uit je verhaal begrijp ik van niet. Ik begrijp er ook uit dat het niet gepland was? Dan is er toch geen sprake van een "instelling?" Je krijgt het op je bord, dat kind, en moet daar een houding omheen gaan vinden. Als je nou van tevoren bedenkt, goh, we proberen het, die zwangerschap, en anders dan leggen we het te vondeling, vind ik toch anders.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:44 schreef pinquit het volgende:
tuurlijk mag hij dat zeggen, alleen had ik liever gehad dat hij meteen zou zeggen dat hij het echt niet wilde, maar niet nog zeggen, oke we proberen het wel.
ik bedoel wat is dat nou voor instelling als je een kind gaat krijgen... we proberen het.. alsof je het kan terugbrengen naar de winkel![]()
had dan liever het lef gehad te zeggen dat je het niet aankon!!![]()
had je dan abortus gepleegd ? Ik denk van niet. Hij wist dus toch dat hij dat kind in zijn strot geramd ging krijgen ... dan kon hij er maar het beste van maken en zeggen dat hij wel wou proberen ...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:44 schreef pinquit het volgende:
[..]
tuurlijk mag hij dat zeggen, alleen had ik liever gehad dat hij meteen zou zeggen dat hij het echt niet wilde, maar niet nog zeggen, oke we proberen het wel.
Ik vind de mannen niet zielig, wel begrijpelijk, zoals ik de kant van Pinquit ook erg goed begrijp. Ik bedoel, het is toch vreselijk te weten dat je kindje, datgene waar je zo onvoorwaardelijk van houdt, er niet was geweest als het aan je andere liefde had gelegen?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:34 schreef Belana het volgende:
Lijkt me een stuk prettiger als je meteen weet waar je aan toe bent, toch? Ik neem aan dat pinquit dat bedoeld. Zijn nou de mannen ineens zielig ofzo? Ik zeg overigens niet dat de alleenstaande vrouwen zielig zijn, maar zo doen ze zich ook niet voor.
Tja, ikzelf ben van mening dat het krijgen van een kind zo complex is, dat het bewust er voor kiezen al moeilijk is. Als je dan ook nog eens plotseling voor het onvoldongen feit staat dat er gewoon een kind komt, kan ik me best voorstellen dat je dat heel moeilijk vindt en aan de situatie moet wennen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:25 schreef _evenstar_ het volgende:
ik begrijp pinquit heel goed.. ze wil zekerheid.. eerlijkheid.. weten waar ze aan toe is.. en als dat zou betekenen dat hij liever een abortus zou willen.. dan krijgt zij die beslissing wat daar mee te doen.. nu had zij dat niet gedaan.. maar dat is duidelijekr voor beide partijen dan we zien wel .. we proberen het wel..
Dat zeg ik toch ook nergens, dat hij Max niet mag zien? Weet niet waar je dat vandaan haalt?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:58 schreef _evenstar_ het volgende:
ze zegt toch ook nergens dat hij het kind niet mag zien?
maar ik zou er persoonlijk zelf ook niet mee om kunnen gaan als ik in zo;n situatie had gezeten en de vader van het kind dan er niet blij mee zou zijn.
Ik denk dat er veel meer dingen mee hebben gespeeld en mee zullen spelen maar pinquit hoeft dat toch niet allemaal te vertellen?
ze zal echt wel hebben nagedacht over die beslissing![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |