abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23980139
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:16 schreef -Muse- het volgende:

[..]

Hmm daar heb ik problemen mee....
Ik heb eigenlijk niets waar ik echt 'goed' in ben, en ik zou zo ook niets kunnen verzinnen waar ik goed in wil of kan worden.
het gaat er niet eens zozeer om, om iets te vinden waar je goed in bent. Het gaat erom dat je jezelf lekker voelt bij wat je doet en dat je jezelf kunt zijn. Wat vind je leuk om mee bezig te zijn? Sport, Muziek, ....? Ook al ga je gewoon fietsen of wandelen in de vrije natuur.
Cynicism is an unpleasant way of saying the truth - Lillian Hellman (1905 - 1984) -
pi_23980224
Je gaat er meteen van uit dat als je jezelf bloot geeft, dat een negatief effect zal hebben, waarom denk je dat? Zou het niet kunnen dat als jij meer van jezelf laat zien dat je dan niet meteen op je zwakke punten wordt gepakt maar dat mensen juist je goede kanten zien? Wat maakt dat jij denkt dat als mensen je leren kennen ze niet meer in je geinteresseerd zijn? Ik denk dat je daar eens over na moet denken
pi_23990423
Dat is precies wat ik bedoel
Je gaat er nu al vanuit dat iedereen 'slecht' is en ze je neer zullen halen op wat je vertelt en dus je zwakke punten tegen je zullen gebruiken. Probeer dat los te laten. Anders kom je niet echt verder.
Door jezelf in bepaalde mate bloot te geven kom je dichter bij andere mensen. Als jij niks over jezelf verteld, vertellen zij ook niks. Op die manier blijft het contact altijd oppervlakkig.
Cynicism is an unpleasant way of saying the truth - Lillian Hellman (1905 - 1984) -
  woensdag 15 december 2004 @ 17:11:56 #54
42913 ThaStinger
^^ ben gewoon al gek genoeg ^^
pi_23993094
dat voorbeeld van een rijbewijs maken ze maar even grapjes over. In mijn vriendenkring
zit ook iemand die pas na 3x geslaagd is. Heeft ie ook vaak zat te horen gehad maar
hij vond het niet erg. Na een tijdje houdt het wel op en anders zegt hij het ook wel tegen ons.

Bedoel niet iedereen die je zwaktes en sterktes kent wilt je meteen omlaag brengen. Je moet ook
leren vertrouwen te hebben in mensen. Net zoals legovogel al zegt, als je zo denkt kom je natuurlijk
nooit onder de mensen en maak je geen vrienden.
-=)Anime Addicted(=- More is never ENOUGH
pi_23994118
Ik kreeg een lekke rechterachterband toen ik net 2 minuten onderweg was (ongelooflijk maar waar). Gelukkig kon ik een dag later opnieuw op. Daar kun je (geloof me) veel meer grappen over maken dan over 10x je rijexamen af moeten leggen.

Als jij mensen durft te vertrouwen, durven mensen jou te vertrouwen.
  donderdag 16 december 2004 @ 01:15:37 #56
108527 Ronnie_Rotonde
Rotondes zijn rond!
pi_24004133
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 23:46 schreef toktoktok het volgende:

[..]

ik ben nu 18, en zit op school. Ik ben nu geen pispaaltje omdat ik me zo afstandelijk gedraag, en eigenlijk met niemand echt contact heb. Ben meer een buitenbeentje, maar geen pispaaltje.

Er zal vast op school wel iemand rondlopen die zich vertrouwenspersoon noemt, maar dat betekent niet dat ik hem vertrouw, En ik ga zulke dingen ook niet met hun bespreken, Dat getreiter was ook op me vorige school.

En over dat persoonlijke dingen",
Ik bedoel daarmee, als je heel oppervlakkig contact heb dan kan je niet echt geraakt worden, ookal wordt er kritiek op me geleverd.

Als mensen meer van je weten, dan leren ze je zwakke, en sterke kanten kennen, En weet je hoe je mensen "neer kunt halen".

bijv, als ik weet dat jij 10 keer gezakt ben voor je rijbewijs zal je dat liever niet aan andere vertellen omdat ze je er om kunnen uitlachen, en jij vindt het heust wel vervelend dat je 10 keer gezakt ben dus schaam je je er wel voor.

Zo ongeveer bedoel ik dat, dus daarom klap ik zeg maar dicht als mensen "persoonlijk"worden, en wordt nogal afstandelijk en dan verbreek ik ook liever het contact want ik wil niet mezelf weer beschamend, getreiterd, gekwetst voelen.
Maar ik merk nu dat je niet zo kan leven omdat je niet jezelf kan gaan afschermen voor mensen, dus nu heb ik eigenlijk een muur om me heen staan waardoor ik niemand toe laat.

Ik hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb.
hey gosert!!! (je bent een man toch?)

Ik heb ook zoiets gehad denk ik, ben inmiddels 20 bijna 21 en ik ben dr overheen ik voel goed (nouja niet helemaal, maar dat komt door mn 3e studie waar ik al weer geen pest aan vind en geen motivatie voor kan vinden... magoed... ONTOPIC!

Op de middelbare school probeerde deze jongen vriendjes te maken in de nieuwe klas waar niemand in zat die ik kende. Dat lukte niet, ik werd gepest! De reden? Ik was naief en te aardig tegen iedereen. En dat kan niet in de brugklas.

Ik ben van mijn fiets afgetrapt voor lul gezet etc etc in de 2e 3e ging dat door, maar ergens besef ik dat ik altijd wel in mezelf bleef gelozen en niet vond dat er iets mis was met mij (ik ben een heel eigenwijs persoon en op dat punt was dat iets positiefs). 4e en 5e werd er normaal met me omgegaan en af en toe krijg je nog wel eens een kut opmerking, maar ik was idd ook buitenbeentje ik hoorde nergens echt bij.. en het beviel me! Ik wilde er niet bijhoren.

Toen mn 1e en 2e studie... 2 jaar op 2 verschillende scholen... en dat heeft me gered!

Met mn ervaringen die ik had van mn middelbare school loopbaan ging ik de 1e studie in! Ik beging weer fouten! En weer lag ik niet helemaal in de groep... en mensen deden lullig tegen me, maar er waren ook mensen waar ik het wel goed mee kon vinden! De studie beviel niet, dus ik stopte!

2e studie, ik had weer een aantal ervaringe meegenomen uit de vorige studie! Dit keer had ik veelal positieve contacten en leuke mensen om me heen die ook ergens weer nerd waren! Een aantal mensen konden me nog wel hebben, maar ik ging steeds meer van me af bijten!

Nu heb ik enkel positieve mensen op school en ik heb er misschien wel 2 echte vrienden aan over gehouden en zeker een stuk of 10 goeie kennissen! En ik voel me zeker niet meer de minste!

Ik snap heel erg waarom je niet te persoonlijk wilt worden! En dat is ook de kunst! Je moet proberen eerst die andere personen uit te horen en gewoon wel gezellig te praten over bullshit! Maar je moet een tikje arrogant blijven ze niet alles vertellen over jezelf. Je vertrouwen in de medemens is weg, dat moet je toch zien terug te krijgen. Als je laat zien dat ze je niet kunnen hebben en dat je beter weet en niet naief bent dan zal je sneller worden geaccepteerd!

En wat ook helpt is een sport doen, het hielp mij aan mn zelfvertrouwen en vooral een positief zelfbeeld! Een hele goede sport om mee te beginnen als je groepsangst hebt en je wilt toch mensen leren kennen is Taekwondo!

Dat doe ik nu een jaar! Martial arts hebben te maken met etiketten en wederzijds respect! Je word er sterker van je krijgt conditie en je voelt je prettiger is mijn ervaring, niet omdat je iemand op zn bek kunt rammen, maar omdat je een sport doet! Bij ons zit een heel dikke vrouw die weg gepest is van de sportschool en je hoeft bij ons geen negatief woord te zeggen over een ander want je kan oprotten!

Oh ik lees net dat je al een sport doet, hmm nouja denk er toch ff over na Enneh ik lees net iets over uitgaan, dat je daar totaal geen lol in hebt! Ik herken het! Zelf vond ik het ook niets, nu vind ik het wel steeds leuker worden!

Hoop dat het je iets helpt! Sterkte er mee iig!

Groeten,

Roland
Nee, dat is niet echt mijn ding... Ik neuk liever!
pi_24070539
Al goede vorderingen gemaakt TokTOk door onze adviezen?
pi_24071572
ww
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 23:51 schreef Teese het volgende:
Al goede vorderingen gemaakt TokTOk door onze adviezen?
nee, het gaat niet.
en meer kan ik er eigenlijk niet van maken nu.
  zondag 19 december 2004 @ 17:52:44 #59
66250 Dumbert
Don't fuck with this duck
pi_24085400
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 00:38 schreef toktoktok het volgende:

[..]

maar jij heb die vrienden en kennisen, Ik heb constant een rot gevoel met mensen om me heen(om het ff kortaf te zeggen). Maar ik heb toch de drang om sociaal te zijn.
Ik herken dat ook wel.
Ik ben altijd bezig mezelf af te vragen hoe ik overkom in mijn gedrag naar die ander toe.
Vooral als het om nieuwe contacten gaat, en dan vooral met vrouwen...
Die ander hoeft niet eens te zeggen hoe die over mij denkt, ik heb mijn eigen negatieve mening al klaar.Is bij mij ook kwestie van zelfvertrouwen, zit hierzelf erg mee in de maag.Om eens spontaan en vrolijk een leuke meid te ontmoeten is voor mij onmogelijk zoals ik me nu voel.Denk er zelf hard over na om zo'n cursus "zelfvertrouwen"te gaan volgen.Baat het niet, dan schaad het ook niet...Zou ook erg leuk zijn om een soort van "chatclubje" te organiseren voor lotgenoten.Chatten is laagdrempelig, je kan iemand ontmoeten, en ervaringen uitwisselen...
Doe ff normaal
pi_24086557
quote:
Op zondag 12 december 2004 00:50 schreef PanPan het volgende:
Ik herken dit ook heel erg, wat jij beschrijft heb ik 21 jaar van m'n leven gevoeld (ik ben nu 22)
MHUUUUUUHAAAAAAAAHAAAAAAH
GIRO 800800
  zondag 19 december 2004 @ 18:52:04 #61
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24086751
Notoire_Gek, als jij niet anders kan reageren dan met domme uitroepen en smilies, doe dan de moeite svp niet...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24086825
quote:
Op zondag 19 december 2004 18:52 schreef Copycat het volgende:
Notoire_Gek, als jij niet anders kan reageren dan met domme uitroepen en smilies, doe dan de moeite svp niet...
Jij vindt het normaal dat een baby van 2 jaar last heeft met het leggen van sociale contacten
GIRO 800800
  zondag 19 december 2004 @ 18:59:55 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24086925
Het gaat mij er niet om of je iets wel of niet normaal vindt, het gaat er mij om dat je op een normale wijze probeert te reageren.
Zoals je bijvoorbeeld nu doet .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_24087119
quote:
Op zondag 19 december 2004 18:59 schreef Copycat het volgende:
Het gaat mij er niet om of je iets wel of niet normaal vindt, het gaat er mij om dat je op een normale wijze probeert te reageren.
Zoals je bijvoorbeeld nu doet .
Ja sorry, ik raak m'n bewustzijn soms kwijt als ik zulke kolder lees. Het duurt dan een paar minuten tot ik m'n ademhaling weer onder controle heb.
GIRO 800800
pi_24087337
quote:
Op zondag 19 december 2004 18:55 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

Jij vindt het normaal dat een baby van 2 jaar last heeft met het leggen van sociale contacten
pi_24091399
denk dat het belangrijk is dat je zelf ook intresse hebt in andere mensen. Ik heb een tijd gehad dat ik gewoon schijt had aan alles en iedereen en totaal niet geinteresseerd was in mensen. Niet dat ik dan onaardig was ofzo maar het intreseerde me gewoon niet.
Verder moet je jezelf denk ik ook wel open durven op te stellen, tja je kan dan op je bek gaan.

voor de rest oefening baart kunst en niet in die schulp blijven zitten.
pi_24094201
Hmm, eindelijk een topic waar op niveau word gereageerd. TVP.
Lambo of Rekt
pi_24099438
Je hebt wel een chatsite voor lotgenoten alleen ben ik de naam vergeten, weet iemand dit?
  maandag 20 december 2004 @ 14:55:09 #69
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_24102351
tvp
ik zal vanavond ook een verhaal plaatsen over mij.
ik zelf ben ook vrij gesloten.
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  maandag 20 december 2004 @ 16:21:26 #70
89715 kreeftje
Gekker kan niet..
pi_24103579
ik ben dan wel 16, maar ik zie wel wat dingen van herkenning. ik ga niet uit, omdat ik me niet prettig en ongemakkelijk voel bij zoveel mensen, in school loop ik nooit de grote trap af tussen alle leerlingen, ik loop veel liever de kleine gangetjes omweggetjes, ik voel me zo naar als ik van lokaal naar lokaal moet lopen! ik heb wel 1 beste vriendin, en wel wat vrienden, maar echt echt ga ik er niet mee om. ik voel me heel vaak super onzeker, en heb er altijd moeite mee om mezelf te zijn, en om mij op mijn gemak te voelen bij mensen.. heel naar. ik heb geen reden om onzeker te zijn zeggen ze als ze naar mij kijken. toch voel ik mij dik, en niet mooi. ik loop nu bij een spychiater onder andere door deze onzekerheid maar ook omdat ik thuis daardoor veel problemen heb. nu zegt mijn pschyiater dat ik adhd heb, heb er medicijnen voor gekregen, maar nu lijd ik aan slapeloosheid en ga ik al anderhalveweek niet naar school. wat zeer verkeerd is omdat ik dit jaar moet halen, ben vorig jaar ook blijven zitten. alles word alleen maar erger.
ik hoop dat alles op mijn 18e veranderd. ik wil dan meteen uit huis, als het goed heb ik dan mijn havo diploma, en dan wil ik reizen. mijn hele leven reizen en nieuwe mensen ontmoeten, want ik ben wel een sociaal persoon, lief tegen iedereen, en altijd een glimlach en er zijn voor anderen.
en toch, nu ben ik 16 en voel ik mij vandaag weer diep ongelukkig.. en niemand die het snapt!

ik weet niet of ik dit hier had moeten plaatsen, maar wou het gewoon ff kwijt!
Raar is zo gek nog niet.. Ik dus ook niet..
pi_24103832
quote:
Op maandag 20 december 2004 16:21 schreef kreeftje het volgende:
verhaal
Nou weet je, jij bent pas 16 dus nog niks aan de hand. Volgens mij loop je bij de verkeerde psycholoog. Ze gooien tegenwoordig alles op adhd, zou uit kijken met die medicijnen. Voor de rest heb je geen steun bij je familie?
  maandag 20 december 2004 @ 16:47:39 #72
89715 kreeftje
Gekker kan niet..
pi_24103935
quote:
Op maandag 20 december 2004 16:40 schreef ASroma het volgende:

[..]

Nou weet je, jij bent pas 16 dus nog niks aan de hand. Volgens mij loop je bij de verkeerde psycholoog. Ze gooien tegenwoordig alles op adhd, zou uit kijken met die medicijnen. Voor de rest heb je geen steun bij je familie?
ik voel mij eigenlijk wel fijn bij hem, ik kan goed met hem praten,
tja mijn familie wat moet k daar nou van zeggen. mijn pa houdt niet van mij, dat heeft hij gisteren wel gezegd (gister aan tafel gesprek waarom het zo fout ging) dat deed veel pijn om te horen, mijn eigen pa houdt niet meer van mij. mijn moe en ik zitten op 2 zeer verschillende golflengtes! zo erg, dat is niet normaal. over alles denken we alles. daar kan ik geen steun bij vinden. mijn andere familie leden ook niet zo, ik ben het buitenbeentje van de familie..
pi_24104226
quote:
Op maandag 20 december 2004 16:47 schreef kreeftje het volgende:

[..]

ik voel mij eigenlijk wel fijn bij hem, ik kan goed met hem praten,
tja mijn familie wat moet k daar nou van zeggen. mijn pa houdt niet van mij, dat heeft hij gisteren wel gezegd (gister aan tafel gesprek waarom het zo fout ging) dat deed veel pijn om te horen, mijn eigen pa houdt niet meer van mij. mijn moe en ik zitten op 2 zeer verschillende golflengtes! zo erg, dat is niet normaal. over alles denken we alles. daar kan ik geen steun bij vinden. mijn andere familie leden ook niet zo, ik ben het buitenbeentje van de familie..
je bent dus enigs kind? stel dat je broers of zussen hebt misschien dat je daar wel steun bij kan vinden aangezien die waarschijnlijk meer op jou golflengte zitten. Hoevaak ga je naar die psycholoog? misschien moet je meer sessie doen. Mijn zus heeft bij een vrouwelijk psycholoog gelopen, eerst bij een man maar dat vond ze maar niks. En die vrouw heeft haar echt heel erg geholpen. Maar als je bij hem fijn voelt moet je natuurlijk daar blijven
  maandag 20 december 2004 @ 17:09:32 #74
89715 kreeftje
Gekker kan niet..
pi_24104318
mijn broer heeft dezelfde geestelijke ziekte als mijn vader pddnos, en hem zie ik toch bijna niet, hij is aan de drugs, rookt, en heeft nu al 2 strafbladen. nu lijkt het eindelijk de goede kant op te gaan! daar zoek ik het liever niet, en het is er ook niet te vinden.

mijn kleinere broertje, 14. zo'n lieverd! heeft nooit problemen gehad, word er nu heel erg de dupe van de ruzies die ik maak met mijn ouders en mijn depresiviteit. van hem hou ik super veel, en hij zit er onwijs mee, laat ik daar ook maar niet steun bij zoeken.
pi_24104434
misschien moet je je hulp dan halen bij een hulp-organisatie voor als je problemen thuis hebt. Laat je leven niet verpesten doordat je nu een mindere tijd hebt. Bedoel er komen nog heel veel (positieve) jaren aan en die moet je wel goed benutten en die ga je nuttig benutten . Niet door bijvoorbeeld van school te gaan of wat dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')