Ja, dat is het ook: in Turkije gaat ook alles mis, en niet alleen de mensenrechten. Onlangs besloot het IMF een lening van 10 miljard te geven aan Turkije.quote:Op donderdag 16 december 2004 11:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Armenië en Azerbaidzjan doen ook mee met het EK. Het wordt nog gezellig!
Maar goed, zo'n fout regime als Israël heb ik ook liever niet binnen de grenzen, nee (of corruptie-paradijzen als Armenië, Georgië en Azerbaidzjan). Rusland ligt ook in Europa... Poetin of Janoekovsky drbij? Of de "laatste dictatuur van Europa" Wit-Rusland? Albanië? Laat maar he...
Een Turkije dat in de EU zit, en economisch sterk en onafhankelijk is zal juist minder gaan luisteren naar de stem van de Amerikanen. In Turkije is er net als in de EU een anti-VS houding binnen de bevolking, vooral de laatste paar jaren met Bush.quote:Op donderdag 16 december 2004 12:07 schreef sp3c het volgende:
Daarom zijn de Amerikanen ook voor Turkse deelname, die krijgen daarmee indirect een gigantische vinger in de Europese pap
11 jaar is een behoorlijk lange tijd en er veranderd heel erg veel in zoveel tijd hoor. Kijk alleen al naar Nederland, hoe die in 11 jar tijd is veranderd. Turkije valt overigens echt niet terug in het fundamentalisme hoor, indien de EU niet doorgaat, richt Turkije haar markt gewoon op haar Oosterse buren. Azie groeit economisch nog altijd als kool, itt tot de EU.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:09 schreef Scandum het volgende:
[..]
Zoveel veranderd er niet in 11 jaar. Dat jij een decenia terug de steentijd noemt zegt weer veel over de papieren muts van turkije. In theorie is het een modern land, in de praktijk valt het nog erg tegen.
Het dreigement dat als turkije er niet bijkomt het land zou terugvallen in fundamentalisme is nog zo'n typerend voorbeeld. Het turkse volk is blijkbaar verdeeld over de koers die turkije vaart.
Waarom een land erbij die het europese gedachtegoed niet deelt, en alleen om economisch gewin en met tegenzin regeltjes doorvoert die voor nederland juist erg welkom zouden zijn als ze er niet waren.
Bron? Ik weet wel dat ik liever Amerikanen zie dan Turken.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:16 schreef Dreamscape het volgende:
[..]
Een Turkije dat in de EU zit, en economisch sterk en onafhankelijk is zal juist minder gaan luisteren naar de stem van de Amerikanen. In Turkije is er net als in de EU een anti-VS houding binnen de bevolking, vooral de laatste paar jaren met Bush.
Blijkbaar verandert er juist zoveel dat de inflatie in bijna 100 jaar niet meer zo laag was en nog steeds dalende is. Dat er een nieuwe munteenheid komt die deze zekerheid nogmaals onderstreept. Dat minderheden meer rechten hebben dan ooit. Dat corruptie nu zeer sterk wordt aangepakt wat 11 jaar geleden nog werd genegeerd. Wat is het europees gedachtengoed eigelijk? Is dat net zoiets als de zogenaamde normen en waarden in NL waarvan niemand weet wat die werkelijk inhouden?quote:Op donderdag 16 december 2004 13:09 schreef Scandum het volgende:
[..]
Zoveel veranderd er niet in 11 jaar. Dat jij een decenia terug de steentijd noemt zegt weer veel over de papieren muts van turkije. In theorie is het een modern land, in de praktijk valt het nog erg tegen.
Het dreigement dat als turkije er niet bijkomt het land zou terugvallen in fundamentalisme is nog zo'n typerend voorbeeld. Het turkse volk is blijkbaar verdeeld over de koers die turkije vaart.
Waarom een land erbij die het europese gedachtegoed niet deelt, en alleen om economisch gewin en met tegenzin regeltjes doorvoert die voor nederland juist erg welkom zouden zijn als ze er niet waren.
Je kijkt dus puur naar uiterlijke kenmerken? Begrijp je dat je je dan in feite schuldig maakt aan racisme, aangezien je onderscheid maakt in kleur huid en haar?quote:Op donderdag 16 december 2004 13:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Bron? Ik weet wel dat ik liever Amerikanen zie dan Turken.
Je verward anti-VS met anti-Bush. En waarom zou Turkije niet van twee walletjes willen eten? Turkije wil alleen om economische redenen bij de EU, en zal haar eigen belang boven het belang van de EU stellen. Verdeel en heers, dat dat is precies wat de VS graag ziet.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:16 schreef Dreamscape het volgende:
Een Turkije dat in de EU zit, en economisch sterk en onafhankelijk is zal juist minder gaan luisteren naar de stem van de Amerikanen. In Turkije is er net als in de EU een anti-VS houding binnen de bevolking, vooral de laatste paar jaren met Bush.
Als je wat beter bekend was met de Nederlandse taal, dan had je dat niet zo letterlijk hoeven zien. Maar ik ben geen racist als ik zeg dat ik liever Amerikanen zie dan Turken.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:24 schreef Dildo het volgende:
[..]
Je kijkt dus puur naar uiterlijke kenmerken? Begrijp je dat je je dan in feite schuldig maakt aan racisme, aangezien je onderscheid maakt in kleur huid en haar?
Tuurlijk, of dacht je dat een Griekenland/Spanje/Italie bij de EU kwam omdat ze een bijdrage willen leveren aan de EU? Zelfde geld ook voor alle andere landen. Je moet wel erg naief zijn om te denken dat landen ergens lid van worden om er zelf niet beter van te worden.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:25 schreef Scandum het volgende:
[..]
Je verward anti-VS met anti-Bush. En waarom zou Turkije niet van twee walletjes willen eten? Turkije wil alleen om economische redenen bij de EU, en zal haar eigen belang boven het belang van de EU stellen. Verdeel en heers, dat dat is precies wat de VS graag ziet.
Dus al ik zeg dat ik liever blanken zie dan negers, dan is dat geen racisme, maar is dat mijn voorkeur. Uhu.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Als je wat beter bekend was met de Nederlandse taal, dan had je dat niet zo letterlijk hoeven zien. Maar ik ben geen racist als ik zeg dat ik liever Amerikanen zie dan Turken.Dat is een voorkeur. Of wou je mij laten verplichten ook op aziaten te vallen?
Ik weet wel dat ik meer met ze op heb, qua denken en gevoel voor vrijheid.
28 over 15 jaar is zo'n 2 miljard per jaar. 2 Miljard verdeeld over 26 lidstaten is zo'n 75 miljoen per staat. Nou nou. Sommige deskundigen is correct. Er zijn ook deskundigen die zeggen dat Turkije nu al op niveau is. Het is maar net welke deskundigen je wilt aanhalen.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:30 schreef Koos Voos het volgende:
De kosten... geschat, minimaal 28 miljard per jaar gedurende 15 jaar... volgens sommige deskundigen kan het wel tot 50 jaar duren eer Tutkije op niveau is.. bron:ZDF
Dat is geen feit, maar jouw mening. Maar het staat je vrij om te hopen en bidden, niet dat ik verwacht dat jij ergens in gelooft. Maar je weet wat ze zeggen over mensen in bange tijden.quote:De opbrengsten ... gestreelde politieke ego's en een verder veramde bevolking van het huidige Europa..... ik hoop en bid, dat de pleuris in heel Europa mag uitbreken.
Yep. Zou wat zijn zeg als mijn voorkeur zou worden bepaald door een gedachtenpolitie. Ik benadeel er niemand mee, nou ja, maar 1 vrouw kan me hebben, he?!quote:Op donderdag 16 december 2004 13:31 schreef Dildo het volgende:
[..]
Dus al ik zeg dat ik liever blanken zie dan negers, dan is dat geen racisme, maar is dat mijn voorkeur. Uhu.
Amerikanen gebruiken gewoon deodorant.quote:Ik heb het idee dat jij helemaal niet weet hoe Amerikanen en Turken denken, laat staan hoe ze denken en wat hun gevoel voor vrijheid inhoudt. Sterker nog, ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat Amerikanen en Turken veel meer overeenkomen qua gedachten en gevoel voor vrijheid dan jij met Amerikanen
quote:Op donderdag 16 december 2004 13:34 schreef Dildo het volgende:
[..]
28 over 15 jaar is zo'n 2 miljard per jaar. 2 Miljard verdeeld over 26 lidstaten is zo'n 75 miljoen per staat. Nou nou. Sommige deskundigen is correct. Er zijn ook deskundigen die zeggen dat Turkije nu al op niveau is. Het is maar net welke deskundigen je wilt aanhalen.
[..]
Dat is geen feit, maar jouw mening. Maar het staat je vrij om te hopen en bidden, niet dat ik verwacht dat jij ergens in gelooft. Maar je weet wat ze zeggen over mensen in bange tijden.
Heeft niets met gedachtenpolitie te maken. Als je aan de definitie van racist voldoet, dan ben je er een. Of je er volgens jou nu iemand mee benadeelt of niet.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Yep. Zou wat zijn zeg als mijn voorkeur zou worden bepaald door een gedachtenpolitie. Ik benadeel er niemand mee, nou ja, maar 1 vrouw kan me hebben, he?!
Turken hebben het blijkbaar niet nodig, omdat zij zich blijkbaar wel schoon weten te houden door te douchen en te baden.quote:[..]
Amerikanen gebruiken gewoon deodorant.![]()
Dat klopt. Als jij een bedrijf voor je hebt met enorme potentie, maar er moet nog eea in geinvesteerd worden, dan doe je dat ook.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Turkije is toch een economische belofte? Waarom moet er dan zoveel geld in worden gestoken? Ken wel betere doeleinden en wat dacht je van de onvrede bij de bevolking als ze zelf steeds armer worden?![]()
LUL niet zo slap man. Ga jij je maar eens verdiepen in de definitie. Ik benadeel nergens en verklaar ze niet inferieur. Wel verklaar ik vele religieuzen (waaronder dus Turken) achterlijk. Religieuzen zijn geen ras, al zou jij dat wel graag willen.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:36 schreef Dildo het volgende:
Heeft niets met gedachtenpolitie te maken. Als je aan de definitie van racist voldoet, dan ben je er een. Of je er volgens jou nu iemand mee benadeelt of niet.
Vertel ze dat maar eens. Verder gaat dit natuurlijk nergens overquote:Turken hebben het blijkbaar niet nodig, omdat zij zich blijkbaar wel schoon weten te houden door te douchen en te baden.
Turkije is niet een ICT-project, dit gaat verder dan economische invloed. De ophef gaat juist over de sociale en politieke invloed.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:38 schreef Dildo het volgende:
[..]
Dat klopt. Als jij een bedrijf voor je hebt met enorme potentie, maar er moet nog eea in geinvesteerd worden, dan doe je dat ook.
Goh, dus ze hebben te kampen met terrositische fundamentalisten? Ooit van de IRA en ETA gehoort, zelfde verhaal, alleen zijn ze actief in de EU zelf.quote:Op donderdag 16 december 2004 12:14 schreef Scandum het volgende:
[..]
Heeft niets met ras te maken, en alles met cultuur en geloof. Daar zit een zeer groot verschil tussen.
We weten allemaal dat als er eenmaal een moslim meerderheid in nederland is ik een politie bezoekje ga krijgen als ik de islam een achterlijk geloof noem.
[..]
Nee dank je.
Jij had het zelf over Turken en Amerikanen. Niet elke Turk is een moslim en niet elke Amerikaan een christen. Jij zei duidelijk dat je liever Amerikanen ziet dan Turken. Dat zou inhouden dat je dat op basis van uiterlijke kenmerken beslist. Op kenmerken die gebonden zijn aan een ras. Wat maakt je dat dan volgens de definitie? Correct, een racist. Dat jij religie er nu stiekem bij probeert te halen is een leuk zwaktebod, maar niet meer dan dat.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
LUL niet zo slap man. Ga jij je maar eens verdiepen in de definitie. Ik benadeel nergens en verklaar ze niet inferieur. Wel verklaar ik vele religieuzen (waaronder dus Turken) achterlijk. Religieuzen zijn geen ras, al zou jij dat wel graag willen.
Het gaat inderdaad nergens over.quote:[..]
Vertel ze dat maar eens. Verder gaat dit natuurlijk nergens over
Zolang jij niet snapt dat er nu al een immense uitbreiding is geweest en destijds ook met landen als Spanje, Italie en Griekenland, welke landen er een voor een slechter aan toe waren tijdens de onderhandelingen dan een Turkije nu, en dat al dit ook geen enorme commotie heeft veroorzaakt, en terecht, hebben we nog een lange weg te gaan.quote:Zolang jij niet snapt dat het opschudding veroorzaakt wanneer een unie gedotterd wordt met een nieuwe groep, hebben we nog een lange weg te gaan.
Er wordt zo lang geneuzeld omdat er teveel mensen als jij ook tussen de parlementariers zitten. Die moeten even gepaaid worden en dan zijn zij ook allemaal om. De echte regeringsleiders weten prima dat ze Turkije nodig hebben. Dat kunnen ze echter niet aan hun volk kwijt. Die kent alleen de dagelijkse realiteit in hun eigen buurtje, niet de realiteit van Turkije. Voor iemand die zogenaamd een master heeft, ben je wel traag van begrip.quote:Is het feit dat er al zo lang wordt geneuzeld over Turkije nog niet duidelijk genoeg?
rekenen is niet je sterkste punt zie ik al..quote:Op donderdag 16 december 2004 13:34 schreef Dildo het volgende:
[..]
28 over 15 jaar is zo'n 2 miljard per jaar. 2 Miljard verdeeld over 26 lidstaten is zo'n 75 miljoen per staat. Nou nou. Sommige deskundigen is correct. Er zijn ook deskundigen die zeggen dat Turkije nu al op niveau is. Het is maar net welke deskundigen je wilt aanhalen.
Wie heeft het over een ICT project? Ik heb het over een willekeurig bedrijf dat kan uitbloeien tot een grote wereldspeler met de juiste investeringen. Regeringsleiders hebben dit prima in de gaten, het voetvolk niet. Dat jij niet verder kunt kijken dan je neus lang is, is toch echt jouw eigen probleem. De ophef gaat enkel om het feit dat Turkije islamitisch is. Al het andere is slechts opmaak. De sociale en politieke invloed was ook geen issue bij alle andere landen die toetraden. Turkije onderscheid zich enkel door haar religie.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Turkije is niet een ICT-project, dit gaat verder dan economische invloed. De ophef gaat juist over de sociale en politieke invloed.
Mijn ophef richt zich voornamelijk op de mensen. Turkije kan de komende jaren met gemak allerhande verplichte regeltjes invoeren, maar wie zorgt voor het naleven er van? Denkt men nu werkelijk dat je daarmee de denkwijze van de massa aanpast?quote:Op donderdag 16 december 2004 13:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Turkije is niet een ICT-project, dit gaat verder dan economische invloed. De ophef gaat juist over de sociale en politieke invloed.
Nee, 99% van de Turken is op papier religieus. Die ene procent kan ik wel hebben.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:51 schreef Dildo het volgende:
Jij had het zelf over Turken en Amerikanen. Niet elke Turk is een moslim en niet elke Amerikaan een christen. Jij zei duidelijk dat je liever Amerikanen ziet dan Turken. Dat zou inhouden dat je dat op basis van uiterlijke kenmerken beslist. Op kenmerken die gebonden zijn aan een ras. Wat maakt je dat dan volgens de definitie? Correct, een racist. Dat jij religie er nu stiekem bij probeert te halen is een leuk zwaktebod, maar niet meer dan dat.
Deze keer is de noodzaak wel heel erg ver te zoeken.quote:Zolang jij niet snapt dat er nu al een immense uitbreiding is geweest en destijds ook met landen als Spanje, Italie en Griekenland, welke landen er een voor een slechter aan toe waren tijdens de onderhandelingen dan een Turkije nu, en dat al dit ook geen enorme commotie heeft veroorzaakt, en terecht, hebben we nog een lange weg te gaan.
Even paaien??? Aha, daar komt de aap uit de mouw. Nee, meneertje, corruptie moeten we niet hebben. Mensen als jij??? Kijk, dat heet nu democratie.quote:Er wordt zo lang geneuzeld omdat er teveel mensen als jij ook tussen de parlementariers zitten. Die moeten even gepaaid worden en dan zijn zij ook allemaal om. De echte regeringsleiders weten prima dat ze Turkije nodig hebben. Dat kunnen ze echter niet aan hun volk kwijt. Die kent alleen de dagelijkse realiteit in hun eigen buurtje, niet de realiteit van Turkije. Voor iemand die zogenaamd een master heeft, ben je wel traag van begrip.
Je hebt gelijk. Het is niet 2, maar 1.866. En dat nogmaals verdeeld over alle staten maakt 71,79 miljoen. Om maar even mee te gaan in je spelletje.quote:Op donderdag 16 december 2004 13:53 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
rekenen is niet je sterkste punt zie ik al..
28 x 15 = .... ? en dat is alleen nog maar nodig om Turkije op een enigzins controleerbaar EU niveau te brengen.
Prima, na het lidmaatschap van Turkije.quote:Rechts zal de komende jaren veel van zich moeten laten horen , oa moeten er bindende referenda ingevoerd gaan wordenin diverse EU lidstaten..![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |