abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23868143
Op 22 januari 2005 zal Bush voor de tweede maal een bezoek brengen aan België. Dit kan en mag niet onopgemerkt voorbij gaan. (nuja, die kans is klein )

Vanaf het ogenblik dat Air Force One landt op Zaventem tot het ogenblik dat het toestel Brussel weer verlaat zullen er protestacties plaatsvinden. Iedereen die zich dus geroepen voelt: naar Brussel!
quote:
Persbericht

Bush is niet welkom in Brussel

Brussel, 9 december 2004 - Voor het bezoek van George W. Bush aan Brussel kondigen vredes-, milieu- en mensenrechtengroepen reeds aan dat ze geweldloze protestmanifestaties organiseren tegen het misdadige unilaterale beleid van de Amerikaanse president. President Bush heeft in zijn eerste ambstermijn bewezen dat de V.S. vandaag de grootste bedreiging vormt voor de mensheid.

In tal van dossiers heeft Bush voor een unilaterale koers gekozen, met het Internationaal Strafhof, het Kyoto Protocol en de oorlog in Irak als trieste dieptepunten. President Bush komt naar Brussel om de banden met de EU en de NAVO terug te versterken. Daarvan kan geen sprake zijn zolang de V.S. zijn unilaterale koers verderzet. We willen geen Europese medeplichtigheid!

Op vele vlakken is het VS-beleid een groot gevaar voor de stabiliteit in de wereld:

* Ontwapening (ontwikkeling nieuwe kernwapens; Irak; verdrag op landmijnen, nieuwe kernproeven;...)
* Mensenrechten (Internationaal Strafhof; martelingen in gevangenissen; terugdringen burgerrechten in de V.S., ...)
* Milieu (Kyotoprotocol; WTO dispuut GGO's, ...)

Er worden vandaag protest acties gepland op maandag 21 februari om 17u00 voor de Amerikaanse ambassade te Brussel
Tijdens het bezoek, op dinsdag 22 februari worden kleurrijke protesten aangekondigd te Brussel. Plaats en uur zal later worden bekendgemaakt. Een aantal groepen blijft ook oproepen tot een economische boycot van de V.S. zolang Bush zijn unilaterale politiek verderzet.

Initiatiefnemers voor het protest zijn Voor Moeder Aarde vzw, Vrede vzw, Bond Beter Leefmilieu, Greenpeace, Stop USA, CNAPD en Forum voor Vredesactie. Ze hebben er vertrouwen in dat vele tientallen organisaties zich bij het geweldloos protest zullen aansluiten.

-spam verwijderd-

[ Bericht 5% gewijzigd door Sidekick op 10-12-2004 00:28:17 ]
pi_23868201
Bush nergens welkom als t aan mij zou liggen.
Oprotten met die [Zelfcensuur]
  donderdag 9 december 2004 @ 23:58:19 #3
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_23868424
Ach dezelfde mensen die je niet hoort als er bijvoorbeeld een mijnheer Poetin langs komt, of één van die vele andere wereldverbeteraars.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  vrijdag 10 december 2004 @ 00:04:41 #5
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_23868576
quote:
Op donderdag 9 december 2004 23:49 schreef mien-moeke het volgende:
Bush nergens welkom als t aan mij zou liggen.
Oprotten met die [Zelfcensuur]
bush is nog altijd welkom in america, volgens het meerendeel van de kiezers.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_23868627
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 00:03 schreef pberends het volgende:
spam
ten voordele van moeder aarde!
  vrijdag 10 december 2004 @ 00:06:45 #7
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_23868630
quote:
Voor het bezoek van George W. Bush aan Brussel kondigen vredes-, milieu- en mensenrechtengroepen reeds aan dat ze geweldloze protestmanifestaties organiseren tegen het misdadige unilaterale beleid van de Amerikaanse president.
Wheheh, dat valt nog te bezien..
pi_23868659
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 00:06 schreef Frederic het volgende:

[..]

ten voordele van moeder aarde!
  vrijdag 10 december 2004 @ 00:09:40 #9
36221 Kopstoot
pi_23868707
quote:
Tijdens het bezoek, op dinsdag 22 februari worden kleurrijke protesten aangekondigd te Brussel. Plaats en uur zal later worden bekendgemaakt. Een aantal groepen blijft ook oproepen tot een economische boycot van de V.S. zolang Bush zijn unilaterale politiek verderzet.
Whehehe, ze zijn wel bereid veel op te geven voor hun principes.
pi_23868819
Hoe zou dat toch komen?...... zo ne brave mens, hij is althans nog door god himself gestuurd.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  vrijdag 10 december 2004 @ 00:16:06 #11
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23868846
Maar ondertussen spekken we de oorlogskas van Bush door geimporteerde kleding, muziek, technologie en etenswaren te kopen uit Amerika!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_23868894
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 00:16 schreef maartena het volgende:
Maar ondertussen spekken we de oorlogskas van Bush door geimporteerde kleding, muziek, technologie en etenswaren te kopen uit Amerika!
Heb je dat handelstekort van hun nooit gezien?
  vrijdag 10 december 2004 @ 00:20:39 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_23868931
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 00:18 schreef pberends het volgende:
Heb je dat handelstekort van hun nooit gezien?
En de staatsschuld! Blijven kopen dus daar in Europa! Graag! We hebben dat gedeelte dat naar de belastingen gaat keihard nodig.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 10 december 2004 @ 00:26:32 #14
36221 Kopstoot
pi_23869029
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 00:20 schreef maartena het volgende:

[..]

En de staatsschuld! Blijven kopen dus daar in Europa! Graag! We hebben dat gedeelte dat naar de belastingen gaat keihard nodig.....
Tja, dat leeft hier in Nederland ook wel een beetje ja, die Amerikaanse staatsschuld. Een geval van de pot verwijt de ketel noem ik het maar.
Nederland heeft een staatsschuld die als percentage van het BNP niet veel lager is. De mensen die dat Bush vaak aanrekenen, zijn dezelfde mensen die hier voorop staan met de mening dat Nederland die 3% norm maar moet vergeten en dus niet moet bezuinigen.

Anti-Amerikanisme met oogkleppen op zullen we maar zeggen.
  vrijdag 10 december 2004 @ 00:28:39 #15
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_23869074
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 00:26 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Tja, dat leeft hier in Nederland ook wel een beetje ja, die Amerikaanse staatsschuld. Een geval van de pot verwijt de ketel noem ik het maar.
Nederland heeft een staatsschuld die als percentage van het BNP niet veel lager is. De mensen die dat Bush vaak aanrekenen, zijn dezelfde mensen die hier voorop staan met de mening dat Nederland die 3% norm maar moet vergeten en dus niet moet bezuinigen.

Anti-Amerikanisme met oogkleppen op zullen we maar zeggen.
Je vergeet denk ik ook de schuld die afzonderlijke staten hebben? Hoe dan ook lijkt het me een slechte zaak, zowel voor de EU als de VS.
  vrijdag 10 december 2004 @ 00:41:47 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23869309
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 00:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je vergeet denk ik ook de schuld die afzonderlijke staten hebben? Hoe dan ook lijkt het me een slechte zaak, zowel voor de EU als de VS.
En de staatsschuld in de VS is voor het grootste deel buitenlandse schulden waarbij de rente dus naar het buitenland stroomt, waar wij in Nederland onze pensioenfondsen financieren en voornamelijk binnenlandse bedrijven en personen uitbetalen. Zo houden we het geld dus binnen de Nederlandse economie.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23869396
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 00:41 schreef Sidekick het volgende:

[..]

En de staatsschuld in de VS is voor het grootste deel buitenlandse schulden waarbij de rente dus naar het buitenland stroomt, waar wij in Nederland onze pensioenfondsen financieren en voornamelijk binnenlandse bedrijven en personen uitbetalen. Zo houden we het geld dus binnen de Nederlandse economie.
Wij importeren veel meer vanuit de VS dan er Amerikaans geld naar Nederland toekomt. Nederland is een van de weinig landen waarvan de VS juist profiteert.
pi_23869692
Is het niet een bezoek aan de Europese Unie i.p.v. een staatsbezoek aan Belgie? Schandalig dat een klein clubje Belgen denkt voor de rest van Europa wel even te kunnen uitmaken of een democratisch gekozen president welkom is in Europa of niet.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_23869951
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 01:06 schreef Tikorev het volgende:
Is het niet een bezoek aan de Europese Unie i.p.v. een staatsbezoek aan Belgie? Schandalig dat een klein clubje Belgen denkt voor de rest van Europa wel even te kunnen uitmaken of een democratisch gekozen president welkom is in Europa of niet.
Democratisch gekozen????
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  vrijdag 10 december 2004 @ 01:29:22 #20
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_23869991
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 01:25 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Democratisch gekozen????
Niet?
  vrijdag 10 december 2004 @ 01:36:16 #21
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23870087
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 01:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Niet?
Nou, niet door Belgen.

Maar verder zie ik geweldloze protestacties niet als onwettig, ook al is het een actie tegen de komst van een democratisch gekozen president. Ik snap de hypocriete houding van Tikorev niet die voor een groepje Belgen wil bepalen tegen wie zij mogen protesteren.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23870094
Geeft deze spam nog enige aanzet tot discussie of is het alleen een oproepje voor een stel stakkers om naar Brussel te gaan?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 10 december 2004 @ 01:37:57 #23
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_23870109
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 01:36 schreef Sidekick het volgende:
Nou, niet door Belgen.

Maar verder zie ik geweldloze protestacties niet als onwettig, ook al is het een actie tegen de komst van een democratisch gekozen president. Ik snap de hypocriete houding van Tikorev niet die voor een groepje Belgen wil bepalen tegen wie zij mogen protesteren.
Nee, dat snap ik ook niet. Maareh, ik snap de hele actie al niet, want het maakt geen ene fluit uit of er gedemonstreerd wordt.

Niet om persoonlijk tegen jou te flamen sidekick, maar ik vind het onzin dat dit topic enig bestaansrecht heeft op fok.
pi_23871787
Toch mooi om al die domme hippies een paar grondrechten te zien misbruiken.
Ik hoop dat ik ze hier niet ruik in Assen.
pi_23871795
Nieuwe kernproeven ? Heb ik wat gemist of heeft Bush een kernproef ergens gehouden, misschien wel midden in een natuurgebied ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')