Ik kan alleen een heel klein beetje photoshoppen, dus het is aan mij niet besteedquote:
Begrijp ik hieruit dat je veel te voorzichtig was?quote:Op zondag 12 december 2004 14:46 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Zolang je de stofjes wegkrijgt wel.voorzichtig pierend met je Kolinsky nr.00
Als je bij de krassen bent gaat de lol er vrij snel af. De eerste kras gaat tot iets over de helft van de lengte heel voorspoedig, en dan plotseling gaat er van alles mis en doet het penseel hele andere dingen dan jij van plan was. Dan blijkt die hele foto nog te moeten....
![]()
Helemaal de dampen in krijg je wanneer een ervaren retoucheur de foto al kletsend in nieuwstaat herstelt alsof ie een laagje wegkrabtMet een penseel dat het meest aan een behaarde honkbalknuppel doet denken
Offy is veilig thuis aangekomenquote:Op zondag 12 december 2004 14:39 schreef Bowiefan het volgende:
Offy nog thuis aangekomen?
Die 2e vind ik mooiquote:Op zondag 12 december 2004 20:43 schreef huiz het volgende:
Vanavond maar eens richting Rhenen gekacheld om die kerktoren er nog eens mooi op te zetten
Alle mogelijke instellingen geprobeerd, van f/4, 15 sec:
[afbeelding]
tot f/16, 30 sec:
[afbeelding]
Dit is een stukje eruit gecropt, wel lekker veel detail:quote:
Die eerste vind ik ook een beetje te kermisachtig, maar omdat ik niet zoveel nachtfotografie ervaring heb, heb ik een hoop geprobeerd en dan zie je hoeveel verschil er tussen zitquote:Op zondag 12 december 2004 20:53 schreef Xilantof het volgende:
hm... ik vind die lichtstralen van de lampen niet echt iets bijvoegen bij het geheel denk ik ...
2de vind ik ook het mooist...
Nee niet lichter...dit is precies goed zoquote:Op zondag 12 december 2004 20:53 schreef huiz het volgende:
[..]
Dit is een stukje eruit gecropt, wel lekker veel detail:
[afbeelding]
Ik heb er nog eentje die vrijwel identiek is maar dan op f4 geschoten en daarbij is de spotlight slechts een mistige vlek, ik vind de tweede zelf ook het mooist
misschien een tikkie lichter nog
Okequote:Op zondag 12 december 2004 21:19 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Nee niet lichter...dit is precies goed zo![]()
XILANTOF!!!quote:Op maandag 13 december 2004 07:51 schreef CompuMess het volgende:
Ja, en nog een scheve ook !
quote:Op zondag 12 december 2004 13:28 schreef Ouwesok het volgende:
qua handligging en werkgemak het beste te vergelijken vind met een kouwe straatklinker
quote:Op zondag 12 december 2004 14:46 schreef Ouwesok het volgende:
Met een penseel dat het meest aan een behaarde honkbalknuppel doet denken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |