quote:De Koninklijke Luchtmacht verzorgt zaterdag 11 december, de dag van uitvaart van Prins Bernhard, een vliegend eerbetoon aan de Prins. Als het stoffelijk overschot van de Prins naar de ingang van de Nieuwe Kerk te Delft wordt gedragen, wordt boven de Grote Markt een fly-past in de Missing Man formatie uitgevoerd door drie F-16 jachtvliegtuigen en een Spitfire. Bij overkomst van de Grote Markt draait de Spitfire naar boven weg.
www.luchtmacht.nl
Damnnnnnnnnn dat wil ik echt zoooo graag zien! Best uniek, 3 F16's en een Spitfire samen in formatie. Echt heel bijzonder en ik MOET het gaan zien hehehquote:De Koninklijke Luchtmacht levert een additionele bijdrage door de uitvoering van een fly-past in de missing-man-formatie boven de Markt, voordat het stoffelijk overschot van de Prins de Nieuwe Kerk te Delft wordt binnengedragen.
http://www.koninklijkhuis.nl/
Met de auto kom je delft niet binnenquote:
Zal ff voor je kijken of ik wat kan vinden...quote:Op donderdag 9 december 2004 17:03 schreef smash789 het volgende:
Tot waar in Delft kun je dan ongeveer komen? Ik ben van plan vanuit Rotterdam zover mogelijk in de buurt van Delft te komen om dan het laatste stuk te lopen. Of is misschien de trein *shiver* dan een betere oplossing?
Idd lekker onder de hondenkeuring laag overvliegenquote:Op donderdag 9 december 2004 18:45 schreef JoeKurr het volgende:
Ik heb ze vandaag zien oefenen boven Gilze-Rijen.
De F-16's vliegen een Echelon formatie, met de Spitfire als leader.
Ik hoorde alleen net van iemand van 322 squadron (wat de F-16's levert) dat als de bewolking te laag hangt, de Spitfire vervangen wordt door een F-16.
Dit omdat de Spitfire niet blind mag en kan vliegen.
Ik zag ze oefenen met de spitfire in het midden, Die er dan tussenuit vliegtquote:Op donderdag 9 december 2004 18:45 schreef JoeKurr het volgende:
Ik heb ze vandaag zien oefenen boven Gilze-Rijen.
De F-16's vliegen een Echelon formatie, met de Spitfire als leader.
Geen kans met de auto natuurlijk, je moet gewoon met de trein gaan en op tijd weg.quote:Op donderdag 9 december 2004 18:07 schreef smash789 het volgende:
Nee, ik ben niet zo bekend in Delft. Ik dacht zelf eraan om langs de A13 te rijden op een secundaire weg, dan rijd je echt heel het stuk langs de A13 en kom je vanzelf in Delft dacht ik, en dan kijken hoe ik daar verder kom. Maar ik ga effe met een kaartje erbij meerdere mogelijkheden bekijken, want dit wil ik voor geen goud missen
De TU-wijk is in zijn geheel afgesloten voor niet genodigden per auto. De Mekelweg is wel open voor voetgangers en fietsers.quote:Op donderdag 9 december 2004 18:07 schreef smash789 het volgende:
Nee, ik ben niet zo bekend in Delft. Ik dacht zelf eraan om langs de A13 te rijden op een secundaire weg, dan rijd je echt heel het stuk langs de A13 en kom je vanzelf in Delft dacht ik, en dan kijken hoe ik daar verder kom. Maar ik ga effe met een kaartje erbij meerdere mogelijkheden bekijken, want dit wil ik voor geen goud missen
Die mensen bellen toch wel.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:28 schreef -_Tommy_- het volgende:
mja niet eens zeker dat het doorgaat, voorspelling is bewolking onder de 400 meter en tja ze mogen niet lager komen anders gaan er mensen bellen... beetje heel erg jammer!
Een spitfire kan genoeg snelheid maken om fatsoenlijk in formatie te vliegen met een F-16.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:16 schreef Skinkie het volgende:
Houdt die Spitfire die F16's ooit bij... of hebben ze er ook een straal motor op 'gemod'
Ik heb daarover een mailtje gehad van de TU.quote:Op vrijdag 10 december 2004 09:06 schreef smash789 het volgende:
Pleur op met de mensen die dan gaan bellen! Stelletje kansloze boomknuffelaars!
JohnnyKnoxville, hoe weet jij precies wat er open en afgesloten is? Is er een website over? Of staan er nu al borden in Delft die dit aangeven? Want dan ga ik vandaag alvast effe kijken tot waar ik kan komen vanuit Rotterdam.
nah.. Messerschmitt BF-109quote:Op donderdag 9 december 2004 22:30 schreef Alcyone het volgende:
Ik had liever een Nakajima Ki-84 en een Focke Wulf 190A8 gezien, maar ja das niet politiek correct he.
Of tenminste de Yak 3 (beste WO2 jager).
Altijd maar die Spitfire verafgoden. Zo bijzonder was die ook weer niet.
Ik blijf lekker thuis
Leuk ding, maar na 1943 was de competitie verder. FW190D9 in het eigen kamp, LA5FN/LA7 en Yak3 bij de russen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:10 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
nah.. Messerschmitt BF-109![]()
![]()
[afbeelding]
Hoe lager hoe beter juist. Ik wil mijn haren laten wapperen in de uitlaatgassen van de F16's.quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:16 schreef JoeKurr het volgende:
Die mensen bellen toch wel.
Er komen F-16's over, dat geeft geluid, dus geluids overlast en "ze vliegen hier altijd veel te laag"
Gewoon negeren, of eerst ff iemand stekkers laten trekken voor de flyby.
Over een half uur zou men de beslissing nemenquote:Op zaterdag 11 december 2004 10:25 schreef Steijn het volgende:
Gaat het wel allemaal door met die lage bewolking? Ik hoop het wel.
Hmmm, ik zie net in het luchtvaartweerbericht dat de bewolking op 500 meter of lager zit. Ik denk niet dat ze vliegen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 10:32 schreef ondeugend het volgende:
Over een half uur zou men de beslissing nemen
Ze hebben een prima power to weight ratio, klimmen snel en hebben een hoge top. Daarnaast zijn ze erg goed in rondjes draaien.quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:10 schreef Party_P het volgende:
spitfires zijn heilig
quote:Op zaterdag 11 december 2004 12:30 schreef Leviathan_nl het volgende:
ik heb het net gezien.... kippevel zoals die spitfire omhoog ging
quote:Op zaterdag 11 december 2004 12:47 schreef MissHobje het volgende:
Mooie timing.. mooi geluid en heel mooi gebaar .. en ze hebben het toch gedaan gelukkig!!
quote:Op zaterdag 11 december 2004 12:30 schreef Leviathan_nl het volgende:
ik heb het net gezien.... kippevel zoals die spitfire omhoog ging
Hmm, je bent de enige tot dusver die dat zegt...quote:Op zaterdag 11 december 2004 14:07 schreef jpzegthallo het volgende:
Beetje tegenvaller an sich.
Nee.quote:Op zaterdag 11 december 2004 14:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hmm, je bent de enige tot dusver die dat zegt...
Geeft je TV geen goed beeld ofzo??
Beetje aan je kabel kloten dan, of een andere tv kopenquote:
Fly-by is meestal het langs vliegen van een toestelquote:Maar kan iemand me nou eens uitleggen wat het verschil is tussen een fly-past en een fly-by?
hij had teveel verwacht whehe, helemaal gehoopt op een battle of brittain boven delftquote:Op zaterdag 11 december 2004 14:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hmm, je bent de enige tot dusver die dat zegt...
Geeft je TV geen goed beeld ofzo??
http://s11.yousendit.comquote:Op zaterdag 11 december 2004 18:08 schreef smash789 het volgende:
Damn... Het uploaden lukt niet. Iemand anders een idee waar ik een 16mb avi kan pleuren?Het is zéker het downloaden waard!
Dacht je dat de F-16 altijd al een slanke silhouet had, maar de Spit verslaat hen met gemak.quote:
Hun vliegbereik was net genoeg, in contrast met de Duitsers die vaak maar een kwartier hadden om te vechten boven en dan was hun brandstof op en moesten ze terugvliegen of noodlandingen maken.quote:Op zaterdag 11 december 2004 12:07 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Ze hebben een prima power to weight ratio, klimmen snel en hebben een hoge top. Daarnaast zijn ze erg goed in rondjes draaien.
Maar ze vliegen alles behalve makkelijk, hun vliegbereik is om te huilen en de eerdere versies hadden zelfs nog carburateurs waar de russen en duitsers al met directe mechanische injectie vlogen.
Heilig... kom nou.
Omdat de engelsen meegeholpen hebben aan het winnen van de oorlog luisteren we graag naar hun weinige hoogstandjes. Dat de spit de beste engelse jager is, is een feit. Voor het gemak wordt vergeten waar de rest mee vloog.
Klopt helemaal, dit werd gedaan door een zogenoemde FAC Forward Air Controller. Deze militair heeft een UHF radio waarmee hij de formatie leidde naar het plein.quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:57 schreef ook_gek het volgende:
overgens heb ik uit betrouwbare bronnen vernomen dat dit preciesie werk was. Wat bestuurd is van uit de kerktoren door de luchtmacht.
Wat heb ik een goeie bronnen hequote:Op zaterdag 11 december 2004 19:10 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Klopt helemaal, dit werd gedaan door een zogenoemde FAC Forward Air Controller. Deze militair heeft een UHF radio waarmee hij de formatie leidde naar het plein.
Het callsign van de FAC was Anjer01, de rest van de F-16's vloog met callsign "Polly" , de spitfire met callsign 'Spit01'
jep, Kareljan, dat is mijn oomquote:Op zaterdag 11 december 2004 19:45 schreef Billy_Mack het volgende:
waar blijft het filmpje?
alsem, schrijft een van jouw familieleden toevallig boeken over Marketing?
Ik vond de formatie eigenlijk niet zo mooi. Zo a-symmetrisch, waarom niet die drie F16's voorop en dan daarachterde spitfire, of is dat a-symmetrische dat 'missing-man' effect?quote:
het gat in de formatie en het verlaten van de formatie is het 'missing-man' effect.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:05 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik vond de formatie eigenlijk niet zo mooi. Zo a-symmetrisch, waarom niet die drie F16's voorop en dan daarachterde spitfire, of is dat a-symmetrische dat 'missing-man' effect?
Voorbeeld:
..................F16.................
F16..........Spitfire.........F16
Oh, dat dacht ik al, maar dan zitten er dus 2 'missing men' in eigenlijk.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:08 schreef M5 het volgende:
[..]
het gat in de formatie en het verlaten van de formatie is het 'missing-man' effect.
De luchtmacht opereert in veelvouden van paren. Dat limiteert het aantal tot 4, waardoor een V met ongelijke benen ontstaat.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:05 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik vond de formatie eigenlijk niet zo mooi. Zo a-symmetrisch, waarom niet die drie F16's voorop en dan daarachterde spitfire, of is dat a-symmetrische dat 'missing-man' effect?
Voorbeeld:
..................F16.................
F16..........Spitfire.........F16
Er zat één F-16BM in de formatie, zodat er door defensie voorlichting een video gemaakt kon worden vanuit de achterste stoel. Deze is vanavond door RTL4 uitgezonden tijdens het nieuws.quote:Op zaterdag 11 december 2004 19:58 schreef markiemark het volgende:
waarom F16B's?\
Ik krijg een bestandje van 75 bytes?quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:00 schreef HeyFreak het volgende:
hier een filmpje van de NOS
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)o/111204/flypast.wmv
ik heb alleen geluid en geen beeld, dus zou best kunnen kloppenquote:Op zaterdag 11 december 2004 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik krijg een bestandje van 75 bytes?
Gewoon, uniekerquote:Op zaterdag 11 december 2004 20:48 schreef blup het volgende:
Maaaar ehhh...
Als deze formatie zo uniek was..
Wat was deze dan?
[afbeelding]
http://www.trancevibez.com/rommel/IMG_0433.JPG
Dat heet close racingquote:Op zaterdag 11 december 2004 20:48 schreef blup het volgende:
Maaaar ehhh...
Als deze formatie zo uniek was..
Wat was deze dan?
[afbeelding]
http://www.trancevibez.com/rommel/IMG_0433.JPG
Dat is echt geen F16quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:54 schreef blup het volgende:
9 Spitfire's en 'n f16. 8).
Was dit jaar genomen btw.. vliegshow blabla.
Nee die vliegen in lijndienst zo, bejje nou lekker?quote:
9 Pilatus PC-7's.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:54 schreef blup het volgende:
9 Spitfire's en 'n f16. 8).
Was dit jaar genomen btw.. vliegshow blabla.
Deze deden geen kunstjes.
9 Pilatus PC-9 en een F-18 van de Zwitserse Luchtmacht dus, ja.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:54 schreef blup het volgende:
9 Spitfire's en 'n f16. 8).
Was dit jaar genomen btw.. vliegshow blabla.
Deze deden geen kunstjes.
whehe dat kan ik me voorstellen, hij is wel rijk gewordenquote:Op zaterdag 11 december 2004 20:05 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
hehe mijn grote inspirator![]()
not![]()
Gaaf om te zien al is het erg kort.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:19 schreef MewBie het volgende:
nu dat rtl4 stuk nog![]()
mooie foto van rtl4 site:
[afbeelding]
quote:
Ik geef toe: ik wacht ook op een mooiere. Maar om te beginnen is ie niet slecht.quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:16 schreef dvr het volgende:
Dank voor de tip.. gedaan! Dit zou hem moeten zijn:
http://brunswijck.no-ip.c(...)ssingmanbernhard.avi
Gebruikt DivX 5.0 codec.
Heb al ff met dvr gebabbeld erover, ik heb niet alle zesentwintighonderd codecsquote:Op zaterdag 11 december 2004 21:46 schreef RonaldV het volgende:
[..]
[..]
Ik geef toe: ik wacht ook op een mooiere. Maar om te beginnen is ie niet slecht.
tsss.....quote:Op zaterdag 11 december 2004 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb al ff met dvr gebabbeld erover, ik heb niet alle zesentwintighonderd codecs
Sorryquote:Op zaterdag 11 december 2004 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
PeuRac! heb jij wat???
uiteraard!quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:06 schreef ThaFreak het volgende:
is er nog interesse in het filmpje op dvd formaatdan kan ik het vanavond wel even opnemen en uploaden
is wel ook van dichtbij geweest op tv geweestquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:07 schreef Georges het volgende:
Jammer dat ze het niet van dichterbij gefilmd hebben. Vond het een indrukwekkend gezicht.
Twee tijdperken naast elkaar in luchtvaartgeschiedenis.
Zijn daar caps van?quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:09 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
is wel ook van dichtbij geweest op tv geweest
als je even wacht wel maak ik ze evenquote:
Ok dan, ben benieuwd. Bedankt alvast.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:11 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
als je even wacht wel maak ik ze even
hele filmpje van het hele gebeuren is 154mbquote:
upload al, moment vanaf oppikken spitfire door f16's tot aan het verbreken/maken mm formatiequote:Op zaterdag 11 december 2004 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Die 15 Mb kan ik wel hosten op zich TF
is op zich niet nodig file blijft staan en datalimiet doet @home niet aanquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Of mirroren dan, als daar behoefte aan is..
Ik kijk ernaar uitquote:Op zaterdag 11 december 2004 22:27 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
hele filmpje van het hele gebeuren is 154mbfilmpje van de formatie alleen zal 15mb worden dus dat komt goed.....
zal proberen morgen de hele 154mb te uppen
quote:
no thanxz, komt zo nog een stukje van het starten van de spitfirequote:Op zaterdag 11 december 2004 22:53 schreef Georges het volgende:
Dank je, wat onzettend cool om te zien.
Vond het alleen stom dat die commentatrice door het opstijgen heen lulde zodat ik het motorgeluid niet meer kon horen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 22:56 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
no thanxz, komt zo nog een stukje van het starten van de spitfire![]()
doet het nog wel, langzaam is die ook niet ik haal er minimaal 500kb mee want dat is de maximale download van @homequote:Op zaterdag 11 december 2004 22:59 schreef DaMook het volgende:
Of hij doet ut niet of het laden/downloaden duurt heel lang
zo moet je het ook doen (rechtermuisknop en dan opslaan als) anders doet die het idd niet zag ik netquote:Op zaterdag 11 december 2004 23:02 schreef DaMook het volgende:
Ik krijg nu zo'n doorgescheurd quicktime dingTerwijl ik zeker quicktime heb. Ik zal eens proberen met rechter muis en downloaden
Dat werkt.quote:Op zaterdag 11 december 2004 23:02 schreef DaMook het volgende:
Ik krijg nu zo'n doorgescheurd quicktime dingTerwijl ik zeker quicktime heb. Ik zal eens proberen met rechter muis en downloaden
Same here...quote:Op zondag 12 december 2004 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
gotver ik word echt kotsmisselijjkvan al die codecs en videoformaten
ook erg mooiquote:Op zondag 12 december 2004 12:18 schreef smash789 het volgende:
Mijn filmpje is eindelijk online!
http://brunswijck.no-ip.com/karboforum/uploads/MOV00635.MPG
Wow, cool!!quote:Op zondag 12 december 2004 12:18 schreef smash789 het volgende:
Mijn filmpje is eindelijk online!
http://brunswijck.no-ip.com/karboforum/uploads/MOV00635.MPG
Hij is GOOOEEED!!!quote:Op zondag 12 december 2004 12:18 schreef smash789 het volgende:
Mijn filmpje is eindelijk online!
http://brunswijck.no-ip.com/karboforum/uploads/MOV00635.MPG
Ik krijg een vreemde pagina in spijkerschriftquote:Op zondag 12 december 2004 12:18 schreef smash789 het volgende:
Mijn filmpje is eindelijk online!
http://brunswijck.no-ip.com/karboforum/uploads/MOV00635.MPG
rechtermuisklik op de link, en kies dan 'doel opslaan als..'quote:Op zondag 12 december 2004 13:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik krijg een vreemde pagina in spijkerschrift
* op zoek gaat naar bandbreedtequote:Op zondag 12 december 2004 14:17 schreef smash789 het volgende:
Ja hoor, je mag 'm wel mirroren RonaldV.
Ohhh damn dat wist ik ook best !quote:Op zondag 12 december 2004 14:08 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
rechtermuisklik op de link, en kies dan 'doel opslaan als..'
vervolgens zoek je een plekkie op waar je hem naar toe gedownload wilt hebben
quote:Op zondag 12 december 2004 12:18 schreef smash789 het volgende:
Mijn filmpje is eindelijk online!
http://brunswijck.no-ip.com/karboforum/uploads/MOV00635.MPG
Yaaaay! Mooi filmpje!quote:Op zondag 12 december 2004 12:18 schreef smash789 het volgende:
Mijn filmpje is eindelijk online!
http://brunswijck.no-ip.com/karboforum/uploads/MOV00635.MPG
Was je haar eens.quote:Op zondag 12 december 2004 17:08 schreef smash789 het volgende:
Nee die klote-vliegjes vlogen heel de tijd boven ons hoofd rond haha
Bij mij werkt het nietquote:Op zondag 12 december 2004 12:18 schreef smash789 het volgende:
Mijn filmpje is eindelijk online!
http://brunswijck.no-ip.com/karboforum/uploads/MOV00635.MPG
Eerst vragen in het vervolg of je zo mag uploaden via karboupload.quote:Op zondag 12 december 2004 12:18 schreef smash789 het volgende:
Mijn filmpje is eindelijk online!
http://brunswijck.no-ip.com/karboforum/uploads/MOV00635.MPG
Stuur maar mijn kant op, dan host ik het wel.quote:Op zondag 12 december 2004 21:22 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Eerst vragen in het vervolg of je zo mag uploaden via karboupload.
Mijn eigen forum wordt dichtgedrukt door filmpjes zoals deze.
houd er maar rekening mee dat hij morgen weg is.
Dat doe ik niet. Dat kan de eigenaar van dat filmpje vast heel goed.quote:Op zondag 12 december 2004 21:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Stuur maar mijn kant op, dan host ik het wel.
Ik heb hemquote:Op donderdag 16 december 2004 23:34 schreef deliberator het volgende:
komt dat filmpje nog online te staan?
hier staat wel een mooi filmpje.quote:Op zondag 30 januari 2005 08:30 schreef pinquino het volgende:
Hi, newbie aan het forum opzoek naar de filmpjes waar jullie het overhebben. Alle links zijn inmiddels weer koud. Zijn ze nog ergens te krijgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |