quote:De Koninklijke Luchtmacht verzorgt zaterdag 11 december, de dag van uitvaart van Prins Bernhard, een vliegend eerbetoon aan de Prins. Als het stoffelijk overschot van de Prins naar de ingang van de Nieuwe Kerk te Delft wordt gedragen, wordt boven de Grote Markt een fly-past in de Missing Man formatie uitgevoerd door drie F-16 jachtvliegtuigen en een Spitfire. Bij overkomst van de Grote Markt draait de Spitfire naar boven weg.
www.luchtmacht.nl
Damnnnnnnnnn dat wil ik echt zoooo graag zien! Best uniek, 3 F16's en een Spitfire samen in formatie. Echt heel bijzonder en ik MOET het gaan zien hehehquote:De Koninklijke Luchtmacht levert een additionele bijdrage door de uitvoering van een fly-past in de missing-man-formatie boven de Markt, voordat het stoffelijk overschot van de Prins de Nieuwe Kerk te Delft wordt binnengedragen.
http://www.koninklijkhuis.nl/
Met de auto kom je delft niet binnenquote:
Zal ff voor je kijken of ik wat kan vinden...quote:Op donderdag 9 december 2004 17:03 schreef smash789 het volgende:
Tot waar in Delft kun je dan ongeveer komen? Ik ben van plan vanuit Rotterdam zover mogelijk in de buurt van Delft te komen om dan het laatste stuk te lopen. Of is misschien de trein *shiver* dan een betere oplossing?
Idd lekker onder de hondenkeuring laag overvliegenquote:Op donderdag 9 december 2004 18:45 schreef JoeKurr het volgende:
Ik heb ze vandaag zien oefenen boven Gilze-Rijen.
De F-16's vliegen een Echelon formatie, met de Spitfire als leader.
Ik hoorde alleen net van iemand van 322 squadron (wat de F-16's levert) dat als de bewolking te laag hangt, de Spitfire vervangen wordt door een F-16.
Dit omdat de Spitfire niet blind mag en kan vliegen.
Ik zag ze oefenen met de spitfire in het midden, Die er dan tussenuit vliegtquote:Op donderdag 9 december 2004 18:45 schreef JoeKurr het volgende:
Ik heb ze vandaag zien oefenen boven Gilze-Rijen.
De F-16's vliegen een Echelon formatie, met de Spitfire als leader.
Geen kans met de auto natuurlijk, je moet gewoon met de trein gaan en op tijd weg.quote:Op donderdag 9 december 2004 18:07 schreef smash789 het volgende:
Nee, ik ben niet zo bekend in Delft. Ik dacht zelf eraan om langs de A13 te rijden op een secundaire weg, dan rijd je echt heel het stuk langs de A13 en kom je vanzelf in Delft dacht ik, en dan kijken hoe ik daar verder kom. Maar ik ga effe met een kaartje erbij meerdere mogelijkheden bekijken, want dit wil ik voor geen goud missen
De TU-wijk is in zijn geheel afgesloten voor niet genodigden per auto. De Mekelweg is wel open voor voetgangers en fietsers.quote:Op donderdag 9 december 2004 18:07 schreef smash789 het volgende:
Nee, ik ben niet zo bekend in Delft. Ik dacht zelf eraan om langs de A13 te rijden op een secundaire weg, dan rijd je echt heel het stuk langs de A13 en kom je vanzelf in Delft dacht ik, en dan kijken hoe ik daar verder kom. Maar ik ga effe met een kaartje erbij meerdere mogelijkheden bekijken, want dit wil ik voor geen goud missen
Die mensen bellen toch wel.quote:Op vrijdag 10 december 2004 01:28 schreef -_Tommy_- het volgende:
mja niet eens zeker dat het doorgaat, voorspelling is bewolking onder de 400 meter en tja ze mogen niet lager komen anders gaan er mensen bellen... beetje heel erg jammer!
Een spitfire kan genoeg snelheid maken om fatsoenlijk in formatie te vliegen met een F-16.quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:16 schreef Skinkie het volgende:
Houdt die Spitfire die F16's ooit bij... of hebben ze er ook een straal motor op 'gemod'
Ik heb daarover een mailtje gehad van de TU.quote:Op vrijdag 10 december 2004 09:06 schreef smash789 het volgende:
Pleur op met de mensen die dan gaan bellen! Stelletje kansloze boomknuffelaars!
JohnnyKnoxville, hoe weet jij precies wat er open en afgesloten is? Is er een website over? Of staan er nu al borden in Delft die dit aangeven? Want dan ga ik vandaag alvast effe kijken tot waar ik kan komen vanuit Rotterdam.
nah.. Messerschmitt BF-109quote:Op donderdag 9 december 2004 22:30 schreef Alcyone het volgende:
Ik had liever een Nakajima Ki-84 en een Focke Wulf 190A8 gezien, maar ja das niet politiek correct he.
Of tenminste de Yak 3 (beste WO2 jager).
Altijd maar die Spitfire verafgoden. Zo bijzonder was die ook weer niet.
Ik blijf lekker thuis
Leuk ding, maar na 1943 was de competitie verder. FW190D9 in het eigen kamp, LA5FN/LA7 en Yak3 bij de russen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 00:10 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
nah.. Messerschmitt BF-109![]()
![]()
[afbeelding]
Hoe lager hoe beter juist. Ik wil mijn haren laten wapperen in de uitlaatgassen van de F16's.quote:Op vrijdag 10 december 2004 10:16 schreef JoeKurr het volgende:
Die mensen bellen toch wel.
Er komen F-16's over, dat geeft geluid, dus geluids overlast en "ze vliegen hier altijd veel te laag"
Gewoon negeren, of eerst ff iemand stekkers laten trekken voor de flyby.
Over een half uur zou men de beslissing nemenquote:Op zaterdag 11 december 2004 10:25 schreef Steijn het volgende:
Gaat het wel allemaal door met die lage bewolking? Ik hoop het wel.
Hmmm, ik zie net in het luchtvaartweerbericht dat de bewolking op 500 meter of lager zit. Ik denk niet dat ze vliegen.quote:Op zaterdag 11 december 2004 10:32 schreef ondeugend het volgende:
Over een half uur zou men de beslissing nemen
Ze hebben een prima power to weight ratio, klimmen snel en hebben een hoge top. Daarnaast zijn ze erg goed in rondjes draaien.quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:10 schreef Party_P het volgende:
spitfires zijn heilig
quote:Op zaterdag 11 december 2004 12:30 schreef Leviathan_nl het volgende:
ik heb het net gezien.... kippevel zoals die spitfire omhoog ging
quote:Op zaterdag 11 december 2004 12:47 schreef MissHobje het volgende:
Mooie timing.. mooi geluid en heel mooi gebaar .. en ze hebben het toch gedaan gelukkig!!
quote:Op zaterdag 11 december 2004 12:30 schreef Leviathan_nl het volgende:
ik heb het net gezien.... kippevel zoals die spitfire omhoog ging
Hmm, je bent de enige tot dusver die dat zegt...quote:Op zaterdag 11 december 2004 14:07 schreef jpzegthallo het volgende:
Beetje tegenvaller an sich.
Nee.quote:Op zaterdag 11 december 2004 14:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hmm, je bent de enige tot dusver die dat zegt...
Geeft je TV geen goed beeld ofzo??
Beetje aan je kabel kloten dan, of een andere tv kopenquote:
Fly-by is meestal het langs vliegen van een toestelquote:Maar kan iemand me nou eens uitleggen wat het verschil is tussen een fly-past en een fly-by?
hij had teveel verwacht whehe, helemaal gehoopt op een battle of brittain boven delftquote:Op zaterdag 11 december 2004 14:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hmm, je bent de enige tot dusver die dat zegt...
Geeft je TV geen goed beeld ofzo??
http://s11.yousendit.comquote:Op zaterdag 11 december 2004 18:08 schreef smash789 het volgende:
Damn... Het uploaden lukt niet. Iemand anders een idee waar ik een 16mb avi kan pleuren?Het is zéker het downloaden waard!
Dacht je dat de F-16 altijd al een slanke silhouet had, maar de Spit verslaat hen met gemak.quote:
Hun vliegbereik was net genoeg, in contrast met de Duitsers die vaak maar een kwartier hadden om te vechten boven en dan was hun brandstof op en moesten ze terugvliegen of noodlandingen maken.quote:Op zaterdag 11 december 2004 12:07 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Ze hebben een prima power to weight ratio, klimmen snel en hebben een hoge top. Daarnaast zijn ze erg goed in rondjes draaien.
Maar ze vliegen alles behalve makkelijk, hun vliegbereik is om te huilen en de eerdere versies hadden zelfs nog carburateurs waar de russen en duitsers al met directe mechanische injectie vlogen.
Heilig... kom nou.
Omdat de engelsen meegeholpen hebben aan het winnen van de oorlog luisteren we graag naar hun weinige hoogstandjes. Dat de spit de beste engelse jager is, is een feit. Voor het gemak wordt vergeten waar de rest mee vloog.
Klopt helemaal, dit werd gedaan door een zogenoemde FAC Forward Air Controller. Deze militair heeft een UHF radio waarmee hij de formatie leidde naar het plein.quote:Op zaterdag 11 december 2004 17:57 schreef ook_gek het volgende:
overgens heb ik uit betrouwbare bronnen vernomen dat dit preciesie werk was. Wat bestuurd is van uit de kerktoren door de luchtmacht.
Wat heb ik een goeie bronnen hequote:Op zaterdag 11 december 2004 19:10 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Klopt helemaal, dit werd gedaan door een zogenoemde FAC Forward Air Controller. Deze militair heeft een UHF radio waarmee hij de formatie leidde naar het plein.
Het callsign van de FAC was Anjer01, de rest van de F-16's vloog met callsign "Polly" , de spitfire met callsign 'Spit01'
jep, Kareljan, dat is mijn oomquote:Op zaterdag 11 december 2004 19:45 schreef Billy_Mack het volgende:
waar blijft het filmpje?
alsem, schrijft een van jouw familieleden toevallig boeken over Marketing?
Ik vond de formatie eigenlijk niet zo mooi. Zo a-symmetrisch, waarom niet die drie F16's voorop en dan daarachterde spitfire, of is dat a-symmetrische dat 'missing-man' effect?quote:
het gat in de formatie en het verlaten van de formatie is het 'missing-man' effect.quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:05 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik vond de formatie eigenlijk niet zo mooi. Zo a-symmetrisch, waarom niet die drie F16's voorop en dan daarachterde spitfire, of is dat a-symmetrische dat 'missing-man' effect?
Voorbeeld:
..................F16.................
F16..........Spitfire.........F16
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |