Het leven is oneerlijk dude.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:02 schreef Jofunu-kun het volgende:
Wel zo'n baantje krijgen, maar niet automaat kunnen rijden, en ik kan alles rijden, maar er is geen hond die me zo'n baan kan aanbieden, What Gives!?
zo gaat het jaquote:Op woensdag 8 december 2004 21:58 schreef ozzyat105 het volgende:
Linker voet laten rusten...
starten in P
Rechtervoet op de rem
Schakel naar D
rechter voet van de rem naar het gas als je wilt rijden
en weer remmen met diezelfde voet...
verdient dat nog een beetje?
Je kan je voet ook even uit het raam hangen, of achterin leggenquote:Op woensdag 8 december 2004 22:11 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
zo gaat het ja
Tip:
Zet je linkerbeen tegen de stoel aan (dus helemaal weg bij de pedalen) dan krijg je ook niet de neiging om een niet aanwezige koppeling in de trappen. Je raakt dan de rem en zit met je vreter tegen de voorruit geplakt.
Met je backus voor de voorruitquote:Op woensdag 8 december 2004 22:11 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
zo gaat het ja
Tip:
Zet je linkerbeen tegen de stoel aan (dus helemaal weg bij de pedalen) dan krijg je ook niet de neiging om een niet aanwezige koppeling in de trappen. Je raakt dan de rem en zit met je vreter tegen de voorruit geplakt.
http://www.brussaard.nlquote:Op woensdag 8 december 2004 22:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Het leven is oneerlijk dude.
Dat bedrijf werk zeker alleen in die regio?quote:Op woensdag 8 december 2004 23:20 schreef BillyOcean het volgende:
[..]
http://www.brussaard.nl
Dank voor de tips!
daar is de stand NEUTRAAL voorquote:Er is niets om bang voor te zijn. Alleen wel even weten dat je de rem ingedrukt moet houden bij een stoplicht of als je wilt stilstaan. Anders gaat hij namelijk kruipen
Is toch veel gemakkelijker om zachtjes op de rem je voet te laten rusten?? Geen hond gaat een automaat voor het stoplicht in neutraal gooien hoorquote:Op woensdag 8 december 2004 23:55 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
daar is de stand NEUTRAAL voor![]()
Ik doe regelmatig directievervoer, hier een paar tips....quote:Op woensdag 8 december 2004 21:54 schreef BillyOcean het volgende:
Ok... Ik ben dus net aangenomen bij een auto bedrijf als prove chauffeur maar voor het zover is krijg ik eerst een instructiedag. Maar... Nou belt mijn baas of ik toch morgen al iemand (een directeur) naar zijn werk wil rijden.. Ik zeg ja... maar... Nou blijkt dat ik een Audi A6 moet rijden met een automaat...!!! Ik heb nog nooit met een automaat gereden...!!! Hoe werkt dit! hoe ziet het eruit!! Waar moet ik op letten!!!!??? Help!
zou ik dan maar wel gaan doenquote:Op donderdag 9 december 2004 00:32 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Is toch veel gemakkelijker om zachtjes op de rem je voet te laten rusten?? Geen hond gaat een automaat voor het stoplicht in neutraal gooien hoor![]()
Als je erg hard geremt heb en je druk zachtjes op de rem als je stilstaat heb je kans dat je remschijven krom trekken.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:32 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Is toch veel gemakkelijker om zachtjes op de rem je voet te laten rusten?? Geen hond gaat een automaat voor het stoplicht in neutraal gooien hoor![]()
Hmm ik rijd soms automaat en rijd ook met mensen mee die automaat hebben. Niemand zet hem ooit in zijn N voor het stoplicht. Of de spoorbomen moeten dicht zijn of iets dergelijks. Maar goed dat je het zegt zal het eens gaan doen in het vervolg kijken of ik het fijn vind.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Als je erg hard geremt heb en je druk zachtjes op de rem als je stilstaat heb je kans dat je remschijven krom trekken.
Het is dus beter na een harde remactie om je bak in N te zetten en je poot van de rem te halen.
zet ook de passagiers stoel zo ver mogelijk naar voren toe, dan heeft je klant de meeste beenruimte, mobiele telefoon uit of iig op stil, ga de auto wassen als je klant bij zijn afspraak is als de wagen vies is, zorgt gegarandeerd voor flinke fooiquote:Op donderdag 9 december 2004 00:39 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Ik doe regelmatig directievervoer, hier een paar tips....
Over het algemeen moet je de automaat starten in de P(parkeer)-stand, ondertussen moet je je voet op de rem houden. Het meest ontspannen is als je het gas rustig intrapt...
Altijd remmen voor de bocht, nooit in de bocht remmen.... En rem altijd rustig en ruim van tevoren.
Daarnaast is het slim om een ruime afstand te bewaren op je voorganger. Ga altijd van het gas als je een stoplicht nadert, ook al staat ie op groen, dan kan je ontspannen remmen als-ie oranje wordt.
Stel je altijd netjes voor aan je passagier, tijdens het rijden kan je het beste vragen naar voorkeuren voor muziek, rijstijl en vraag je passagier altijd of hij commentaar wil leveren op je rijstijl als iets hem niet zint. Als je een lange rit hebt, kun je het beste aanbieden om een pauze in te lassen als hij daar behoefte aan heeft.
Als je naar de wc moet tijdens de rit, dat kan nou eenmaal gebeuren tijdens een langere reis, geef je dat eerlijk aan. Je blijft dan veel ontspannener en... op die manier wordt het contact zelf vaak iets persoonlijker.
Succes!!!! Met vragen weet je me te vinden he?
idd anders moeten ze gaan afdraaien en dat is duuuuuuur....quote:Op donderdag 9 december 2004 00:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Als je erg hard geremt heb en je druk zachtjes op de rem als je stilstaat heb je kans dat je remschijven krom trekken.
Het is dus beter na een harde remactie om je bak in N te zetten en je poot van de rem te halen.
Ik zou het doen ja.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:46 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Hmm ik rijd soms automaat en rijd ook met mensen mee die automaat hebben. Niemand zet hem ooit in zijn N voor het stoplicht. Of de spoorbomen moeten dicht zijn of iets dergelijks. Maar goed dat je het zegt zal het eens gaan doen in het vervolg kijken of ik het fijn vind.
ja dat is slecht!! heel slecht!! kan je een automaat mee verneuken!! zelfde als bij gewoon schakelen je koppeling flink laten slippen!!quote:Op donderdag 9 december 2004 00:46 schreef Viper_74 het volgende:
Is het nou slecht om als je stilstaat in de D het gas in te trappen ? als je de rem in hebt
Of is dat net zoals bij een normale auto met de koppeling in ?
nee D is drive, dus de wielen zijn gekoppelt met de bak, als je remt en gas geeft in D dan doe je iets heeel raars.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:46 schreef Viper_74 het volgende:
Is het nou slecht om als je stilstaat in de D het gas in te trappen ? als je de rem in hebt
Of is dat net zoals bij een normale auto met de koppeling in ?
je kunt meestal wel tsjekken waar je klant naar toe wil hoor en vragen is absoluut niet slechtquote:Op donderdag 9 december 2004 00:48 schreef Viper_74 het volgende:
Zit trouwens te lezen, op zich wel lachen dat privé chauffeur, maar je rijdt dan in de wagen van de klant. Moet je wel altijd weten waar je precies moet zijn. Zal hij maar geen navigatie hebben
In z'n neutraal maakt het niet uit verder ?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:48 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
ja dat is slecht!! heel slecht!! kan je een automaat mee verneuken!! zelfde als bij gewoon schakelen je koppeling flink laten slippen!!
"oud vrouwtje geweest...."quote:Op donderdag 9 december 2004 00:48 schreef ook_gek het volgende:
Ag m,n pa verkoopt na 2 a 3 jaar z,n auto toch wel dus die slijtage doet mij niks![]()
nee niet echt alleen zorgen dat ie niet in een keer in d schiet... zorgt voor nek pijnquote:Op donderdag 9 december 2004 00:49 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
In z'n neutraal maakt het niet uit verder ?
Onzinquote:Op donderdag 9 december 2004 00:55 schreef Viper_74 het volgende:
karten was simpel
van te voren werd er netjes gezegd
"gas los als je remt'
en wat doet iedereen vervolgens
gas er vol op, hou je toeren en rij je sneller de bocht door LoL
Een beetje automaat heeft geen droge koppeling, maar juist een vloeistofkoppeling. Het kan niet slijten wanneer je stilstaat, Dat je remschijven kromtrekken bij warmlopen van de schoenen/schijven klopt wel, maar dan moet je wel heel wild gaan rijden. Bij normaal gebruik wordt de boel niet zo warm.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:41 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
zou ik dan maar wel gaan doenis beter voor je frictieplaten, die slijten dan niet namelijk, staat ook in elke gebruiksaanwijzing van autos met automaat! en idd automaat rijdt heerlijk, maar ga niet lopen koppelen... dat doet pijn!
wel eens een keuzehendel in een botsauto/kart gezien?quote:Op donderdag 9 december 2004 00:53 schreef RijstNatie het volgende:
Heb je nooit in een botsauto of kart gezeten ???
FooL
mja doe het toch maar, zeker met aanslaan airco enzo en je verhoogd toerental krijgt voel je wel meer druk als je net aan remt en die remmen klopt ook wel, maar waarom niet doen? het is kleine moeitequote:Op donderdag 9 december 2004 01:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een beetje automaat heeft geen droge koppeling, maar juist een vloeistofkoppeling. Het kan niet slijten wanneer je stilstaat, Dat je remschijven kromtrekken bij warmlopen van de schoenen/schijven klopt wel, maar dan moet je wel heel wild gaan rijden. Bij normaal gebruik wordt de boel niet zo warm.
Ik heb het zelfs bij Opa's gezien.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat je remschijven kromtrekken bij warmlopen van de schoenen/schijven klopt wel, maar dan moet je wel heel wild gaan rijden. Bij normaal gebruik wordt de boel niet zo warm.
Helling af remmend.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik heb het zelfs bij Opa's gezien.
Als je een noodstop maakt (daar had ik het ook over) of b.v. in frankrijk een heuveltje afrijdt (met de rem geactiveerd, dat doen sommige mensen) heb je het zo voorelkaar.
Maar bij normaal remmen zou het idd niet moeten gebeuren.![]()
is alleen van nut als je handrem volledig gescheiden is van je bedrijfs(voet)rem, dus met eigen remtrommel enzo, bij trommelremmen achter werkt de handrem gewoon op dezelfde remmenquote:Op donderdag 9 december 2004 01:30 schreef yup het volgende:
[..]
Helling af remmend.
Hoe verneuk ik me remmen voor dummies![]()
Automaat gooi je hem in de bergversnelling ofzo (hebbe ze vast wel).
Bij normaal remmen (normaal volgens yuppie) kan je remmen ook krom. Gewoon paar keer remmen voor een klojo die zomaar zijn wagen naar links gooit en dan toevallig een stoplicht tegenkomen
(praat uit ervaring alleen ik trapte wijselijk niet op me rem, maar trok me handrem
)
Kan je aan een noob uitleggen hoe het kan dat je remmen kromtrekken(wtf??)quote:Op donderdag 9 december 2004 01:30 schreef yup het volgende:
[..]
Helling af remmend.
Hoe verneuk ik me remmen voor dummies![]()
Automaat gooi je hem in de bergversnelling ofzo (hebbe ze vast wel).
Bij normaal remmen (normaal volgens yuppie) kan je remmen ook krom. Gewoon paar keer remmen voor een klojo die zomaar zijn wagen naar links gooit en dan toevallig een stoplicht tegenkomen
(praat uit ervaring alleen ik trapte wijselijk niet op me rem, maar trok me handrem
)
als de auto stilstaat, met de rem nog ingetrapt drukken de klauwen nog tegen de hete schijf. De schijf koelt af, maar niet gelijkmatig, het deel dat nog geklemd zit bljft heet (kan warmte niet kwijt) terwijl de rest al afgekoeld is, dit temperatuurverschil zorgt voor een ongelijkmatige krimp in de schijf, en trekt daarom krom,quote:Op donderdag 9 december 2004 01:40 schreef Overlast het volgende:
[..]
Kan je aan een noob uitleggen hoe het kan dat je remmen kromtrekken(wtf??)
Hard remmen mag, maar niet als je daarna zacht gaat remmen??
Uitleg zou erg gewaardeerd zijn![]()
Aha, thnx.quote:Op donderdag 9 december 2004 01:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
als de auto stilstaat, met de rem nog ingetrapt drukken de klauwen nog tegen de hete schijf. De schijf koelt af, maar niet gelijkmatig, het deel dat nog geklemd zit bljft heet (kan warmte niet kwijt) terwijl de rest al afgekoeld is, dit temperatuurverschil zorgt voor een ongelijkmatige krimp in de schijf, en trekt daarom krom,
Ik wel.quote:Op donderdag 9 december 2004 00:32 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
you for rel, damn... automaat, de naam zegt het al, doet alles automatisch.quote:Op woensdag 8 december 2004 21:54 schreef BillyOcean het volgende:
Ok... Ik ben dus net aangenomen bij een auto bedrijf als prove chauffeur maar voor het zover is krijg ik eerst een instructiedag. Maar... Nou belt mijn baas of ik toch morgen al iemand (een directeur) naar zijn werk wil rijden.. Ik zeg ja... maar... Nou blijkt dat ik een Audi A6 moet rijden met een automaat...!!! Ik heb nog nooit met een automaat gereden...!!! Hoe werkt dit! hoe ziet het eruit!! Waar moet ik op letten!!!!??? Help!
handremquote:Op donderdag 9 december 2004 08:57 schreef JAY-T het volgende:
Ik rij dus ook erg vaak in een automaat, en vind het echt heerlijk..
Maar voor het stoplicht zet ik hem eigenlijk nooit in de N, hou altijd de rem lichtjes ingedrukt. Maar als ik erg lang voor een stoplicht sta, of voor een spoorboom zet ik hem soms wel in de N.. maar dan moet de weg dus wel vlak zijn anders rol je voor of achteruit
dude you for real?quote:Op donderdag 9 december 2004 08:49 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
you for rel, damn... automaat, de naam zegt het al, doet alles automatisch.
Het enige wat jij moet doen is de sleutel omdraaien, dat ding van N(eutral) in D(rive) zetten en het gaspedaal intrappen. Je linkervoetje mag je laten rusten, en je hoeft verder niet te schakelen. Parkeer je, dan zet je hem weer gewoon in zijn N.
Oh ja, en je hoeft niet je handrem omhoog te trekken mochte die er zijn. Als je de N stand aan zet sta je al in veel gevallen op de handrem
quote:Op donderdag 9 december 2004 00:41 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
zou ik dan maar wel gaan doenis beter voor je frictieplaten, die slijten dan niet namelijk, staat ook in elke gebruiksaanwijzing van autos met automaat! en idd automaat rijdt heerlijk, maar ga niet lopen koppelen... dat doet pijn!
jah, automaat is relaxed.quote:Op woensdag 8 december 2004 22:56 schreef GenesiZ het volgende:
Ik had ook nog nooit in een automaat gereden, todat ik de volvo van de baas mocht lenen. Ook een automaat. Het is echt een pies of a cake. Echt heel simpel. Er is niets om bang voor te zijn. Alleen wel even weten dat je de rem ingedrukt moet houden bij een stoplicht of als je wilt stilstaan. Anders gaat hij namelijk kruipen (langszaam rijden).
Maar je bent binnen 2 min gewend aan de auto.
Als de bak kapot is kun je het 'handschakelen' ook wel vergeten, het is immers dezelfde transmissiequote:Op donderdag 9 december 2004 13:01 schreef JAY-T het volgende:
Bij ons is het
P R N D 3 2 1 en boven op de pook zit de Slekker lang doortrekken, maar ook flink veel zuipen
Als de automatische versnellingsbak kapot zou zijn kun je dus nog met de hand schakelen..
De 1 is dan de eerste versnelling, de 2 is de derde versnelling en de 3 is de vierde versnelling.. je hebt dan dus geen tweede (bij onze auto iig)
Is het niet zo dat een handrem een wettelijke eis is en dus in ieder voertuig moet zitten?quote:Op donderdag 9 december 2004 08:49 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Oh ja, en je hoeft niet je handrem omhoog te trekken mochte die er zijn. Als je de N stand aan zet sta je al in veel gevallen op de handrem
A6 niet. De subaru van een collega van mij heeft een zgn. HillHolder oftewel een automagische parkeerrem.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:38 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
De meeste automaten staan NIET op de handrem als je hem in zijn N zet.
quote:Op donderdag 9 december 2004 13:01 schreef JAY-T het volgende:
Bij ons is het
P R N D 3 2 1 en boven op de pook zit de Slekker lang doortrekken, maar ook flink veel zuipen
Als de automatische versnellingsbak kapot zou zijn kun je dus nog met de hand schakelen..
De 1 is dan de eerste versnelling, de 2 is de derde versnelling en de 3 is de vierde versnelling.. je hebt dan dus geen tweede (bij onze auto iig)
Puur als bijbaantje: redelijk.quote:Op donderdag 9 december 2004 12:38 schreef ozzyat105 het volgende:
Ik rijd zelf een BMW en daar zit ook een sportstand op
wanneer je die aanzet dan duurt het langer (dus meer toeren) voordat de automaat doorschakelt.
Handig als je even vlot wilt zijn
nogmaals : verdient dat nou een beetje prive-chauffeur????
Brussaardquote:Op woensdag 8 december 2004 23:20 schreef BillyOcean het volgende:
[..]
http://www.brussaard.nl
Dank voor de tips!
Ik heb het 1x gedaan (gvd met klant erin...) dat doe je NOOIT weer fout...quote:Op donderdag 9 december 2004 11:24 schreef SouthernSun het volgende:
op mn werk is ook 3/4 van de auto's die ik moet parkeren automaat. heb in begin een paar keer met mn kop bijna tegen het stuur gezeten toen ik vergat dat er geen koppeling was. dat leer je erg snel af
verder rijdt het zeker wel relaxt
Dat ook ja, maar als je zutomatische ooit kapot zou mogen zijn, dan kun je dus nog thuiskomen door met 1, 2 en 3 handmatig te schakelen.. moet ik anders het stuk uit het onderhoudsboekje kopieeren ofzo waar het in staat? en de 3 is toch echt de 4de versnelling bij ons, 2de versnelling wordt overgeslagen..quote:Op donderdag 9 december 2004 14:53 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]De 3,2 en 1 is voor het trekken van een caravan/knollenhok of om een berg op te rijden. In 3 schakelt de bak niet hoger op dan 3, zo voorkom je dat er de hele tijd geschakeld wordt tussen 3 en 4. Dat sloopt je automaat. Zelfde met 2 en 1. En in de winterstand wordt er juist weggereden in de 2e versnelling.
Je kunt natuurlijk ook gewoon ff de automaat in "N" zetten, gaat ie ook niet rollen...quote:Op woensdag 8 december 2004 22:56 schreef GenesiZ het volgende:
Alleen wel even weten dat je de rem ingedrukt moet houden bij een stoplicht of als je wilt stilstaan. Anders gaat hij namelijk kruipen (langszaam rijden).
Maar je bent binnen 2 min gewend aan de auto.
daar gaat bijna de hele discussie over, waarom je hem het best in zijn N kan zetten, WitteKontNegerquote:Op vrijdag 10 december 2004 12:55 schreef WhiteAssNigga het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon ff de automaat in "N" zetten, gaat ie ook niet rollen...
http://www.familycar.com/transmission.htmquote:Op vrijdag 10 december 2004 12:58 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
daar gaat bijna de hele discussie over, waarom je hem het best in zijn N kan zetten, WitteKontNeger![]()
![]()
Het ging over kromtrekkende schijven e.d.quote:
Vandaar het linkje ervoorquote:Op vrijdag 10 december 2004 15:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Het ging over kromtrekkende schijven e.d.
Niet over wat P N en D betekend. Dat weet ik wel na 5 jaar automaat rijden
Onzin, ik help m'n auto toch ook niet met kleppentiming, insputing etc. Waarom moet ik 'm dan wel helpen met schakelen ??quote:Op vrijdag 10 december 2004 15:33 schreef Scheepschroef het volgende:
Krijg echt koude rillingen bij het idee van niet koppelen...
Tss.. rij maar eens een keer met een automaat, dan piep je wel andersquote:Op vrijdag 10 december 2004 15:33 schreef Scheepschroef het volgende:
wagens met automaat hebben ook verwarming hoorquote:Op vrijdag 10 december 2004 15:33 schreef Scheepschroef het volgende:
Nee, hij is door het gesprek gekomen, de rijtest kwam nog...quote:Op maandag 13 december 2004 13:14 schreef Nevada92 het volgende:
Vinden jullie het nou ook gek dat de TS is aangenomen zonder ervaring met een automaat ? Dit is toch wel tijdens het sollicitatie gesprek naar voren gekomen ?
Dan vind ik het wel raar dat je hier help help roept terwijl er een instructiedag zou volgen. Je opent een topic terwijl je zelf het antwoord al weet.quote:Op maandag 13 december 2004 15:13 schreef BillyOcean het volgende:
Ik heb nog nooit met een automaat gereden..
...
Die ervaring met een automaat zou dus zoals gezegd tijdens een instructiedag aan bod komen.
Lees OPquote:Op maandag 13 december 2004 16:06 schreef Nevada92 het volgende:
Dan vind ik het wel raar dat je hier help help roept terwijl er een instructiedag zou volgen. Je opent een topic terwijl je zelf het antwoord al weet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |