abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23850621
quote:
Op donderdag 9 december 2004 08:49 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

you for rel, damn... automaat, de naam zegt het al, doet alles automatisch.

Het enige wat jij moet doen is de sleutel omdraaien, dat ding van N(eutral) in D(rive) zetten en het gaspedaal intrappen. Je linkervoetje mag je laten rusten, en je hoeft verder niet te schakelen. Parkeer je, dan zet je hem weer gewoon in zijn N.

Oh ja, en je hoeft niet je handrem omhoog te trekken mochte die er zijn. Als je de N stand aan zet sta je al in veel gevallen op de handrem
dude you for real?

automaat werkt over algemeen zo

P R N D 3 2 L

waar dat dat allemaal staat voor

Park Reverse Neutral Drive 3 2 Low

Dus als je parkeert zet je hem in P

bij automaten van audi is de kan groot dat je alleen P R N en D hebt maar dat je de pook naar rechts kan bewegen om dan te kunnen schakelen, doe dit alleen als je het snapt en niet de eerste keer met een klant in de wagen!
  donderdag 9 december 2004 @ 11:24:34 #52
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_23850988
op mn werk is ook 3/4 van de auto's die ik moet parkeren automaat. heb in begin een paar keer met mn kop bijna tegen het stuur gezeten toen ik vergat dat er geen koppeling was. dat leer je erg snel af

verder rijdt het zeker wel relaxt
  donderdag 9 december 2004 @ 12:18:39 #53
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_23852038
quote:
Op donderdag 9 december 2004 00:41 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

zou ik dan maar wel gaan doen is beter voor je frictieplaten, die slijten dan niet namelijk, staat ook in elke gebruiksaanwijzing van autos met automaat! en idd automaat rijdt heerlijk, maar ga niet lopen koppelen... dat doet pijn!
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  donderdag 9 december 2004 @ 12:38:33 #54
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_23852396
Ik rijd zelf een BMW en daar zit ook een sportstand op
wanneer je die aanzet dan duurt het langer (dus meer toeren) voordat de automaat doorschakelt.
Handig als je even vlot wilt zijn

nogmaals : verdient dat nou een beetje prive-chauffeur????

[ Bericht 0% gewijzigd door ozzyat105 op 09-12-2004 12:47:03 ]
reach out and touch faith
pi_23852827
Bij ons is het

P R N D 3 2 1 en boven op de pook zit de S lekker lang doortrekken, maar ook flink veel zuipen

Als de automatische versnellingsbak kapot zou zijn kun je dus nog met de hand schakelen..
De 1 is dan de eerste versnelling, de 2 is de derde versnelling en de 3 is de vierde versnelling.. je hebt dan dus geen tweede (bij onze auto iig)
pi_23852960
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:56 schreef GenesiZ het volgende:
Ik had ook nog nooit in een automaat gereden, todat ik de volvo van de baas mocht lenen. Ook een automaat . Het is echt een pies of a cake. Echt heel simpel. Er is niets om bang voor te zijn. Alleen wel even weten dat je de rem ingedrukt moet houden bij een stoplicht of als je wilt stilstaan. Anders gaat hij namelijk kruipen (langszaam rijden).

Maar je bent binnen 2 min gewend aan de auto.
jah, automaat is relaxed.
wou dat ik in mijn bx een automaat had. dan was het helemaal een cruisende pimpbak
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_23853442
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:01 schreef JAY-T het volgende:
Bij ons is het

P R N D 3 2 1 en boven op de pook zit de S lekker lang doortrekken, maar ook flink veel zuipen

Als de automatische versnellingsbak kapot zou zijn kun je dus nog met de hand schakelen..
De 1 is dan de eerste versnelling, de 2 is de derde versnelling en de 3 is de vierde versnelling.. je hebt dan dus geen tweede (bij onze auto iig)
Als de bak kapot is kun je het 'handschakelen' ook wel vergeten, het is immers dezelfde transmissie
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_23854540
quote:
Op donderdag 9 december 2004 08:49 schreef MikeyMo het volgende:

[..]
Oh ja, en je hoeft niet je handrem omhoog te trekken mochte die er zijn. Als je de N stand aan zet sta je al in veel gevallen op de handrem
Is het niet zo dat een handrem een wettelijke eis is en dus in ieder voertuig moet zitten?
En een automaat staat geblokkeerd in z'n P. In zijn neutraal heb je in principe de koppeling ingetrapt om het eenvoudig uit te leggen
Zit op een dieet van Whisky en Vodka. Is al 10 jaar kwijt
pi_23854828
De meeste automaten staan NIET op de handrem als je hem in zijn N zet.
Wel hebben al meer auto's een automatische handrem, maar dat heeft in principe idd niks met de N stand te maken.
P is parkeer stand, dan staat je bak idd geblokkeerd.
  donderdag 9 december 2004 @ 14:49:21 #60
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_23855032
Overigens heeft een A6 geen gewone automaat maar is de kans groot dat je een tiptronic aantreft. De kan vanuit D opzij naar een apart stukje met + en - en die staan helaas altijd verkeerd maar dat is een ander punt. Hiermee kun je handmatig schakelen. De 3,2 en 1 staan er dus niet meer bij. Gewoon lekker in D zetten en rustig rijden.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  donderdag 9 december 2004 @ 14:50:31 #61
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_23855058
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:38 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
De meeste automaten staan NIET op de handrem als je hem in zijn N zet.
A6 niet. De subaru van een collega van mij heeft een zgn. HillHolder oftewel een automagische parkeerrem.
  donderdag 9 december 2004 @ 14:53:06 #62
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_23855116
quote:
Op donderdag 9 december 2004 13:01 schreef JAY-T het volgende:
Bij ons is het

De 3,2 en 1 is voor het trekken van een caravan/knollenhok of om een berg op te rijden. In 3 schakelt de bak niet hoger op dan 3, zo voorkom je dat er de hele tijd geschakeld wordt tussen 3 en 4. Dat sloopt je automaat. Zelfde met 2 en 1. En in de winterstand wordt er juist weggereden in de 2e versnelling.
  donderdag 9 december 2004 @ 19:13:51 #63
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_23860818
quote:
Op donderdag 9 december 2004 12:38 schreef ozzyat105 het volgende:
Ik rijd zelf een BMW en daar zit ook een sportstand op
wanneer je die aanzet dan duurt het langer (dus meer toeren) voordat de automaat doorschakelt.
Handig als je even vlot wilt zijn

nogmaals : verdient dat nou een beetje prive-chauffeur????
Puur als bijbaantje: redelijk.
Per uur is het matig. Maar werkdagen van 12 uur zijn geen uitzondering. (Als de klant 10 uur werkt, ben jij 10 uur + je eigen reistijd bezig). Alle reis en wachttijd wordt doorbetaald. Afhankelijk van de uren kun je lunch en diner declareren. Veel wacht (lees: studeer) tijd.

Vergis je alleen niet in de tijd van de voorbereiding. Je moet het altijd ZONDER navi kunnen vinden. Je krijgt de adressen door. Vragen is, zeker op de snel weg, maar eigenlijk in de stad ook wel, not done. Klant moet weten dat het goed geregeld is.

Verder qua service:
Deur openhouden, tassen dragen, aanbieden om de auto af te tanken / door de wasstraat te halen, krantje op de achterbank leggen (niet declareren, maar het lokt fooi uit )
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 9 december 2004 @ 19:17:48 #64
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_23860916
quote:
Op woensdag 8 december 2004 23:20 schreef BillyOcean het volgende:

[..]

http://www.brussaard.nl

Dank voor de tips!
Brussaard

AB-AZ
Thucydides
  donderdag 9 december 2004 @ 19:18:29 #65
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_23860934
quote:
Op donderdag 9 december 2004 11:24 schreef SouthernSun het volgende:
op mn werk is ook 3/4 van de auto's die ik moet parkeren automaat. heb in begin een paar keer met mn kop bijna tegen het stuur gezeten toen ik vergat dat er geen koppeling was. dat leer je erg snel af

verder rijdt het zeker wel relaxt
Ik heb het 1x gedaan (gvd met klant erin...) dat doe je NOOIT weer fout...
Thucydides
pi_23872310
quote:
Op donderdag 9 december 2004 14:53 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

De 3,2 en 1 is voor het trekken van een caravan/knollenhok of om een berg op te rijden. In 3 schakelt de bak niet hoger op dan 3, zo voorkom je dat er de hele tijd geschakeld wordt tussen 3 en 4. Dat sloopt je automaat. Zelfde met 2 en 1. En in de winterstand wordt er juist weggereden in de 2e versnelling.
Dat ook ja, maar als je zutomatische ooit kapot zou mogen zijn, dan kun je dus nog thuiskomen door met 1, 2 en 3 handmatig te schakelen.. moet ik anders het stuk uit het onderhoudsboekje kopieeren ofzo waar het in staat? en de 3 is toch echt de 4de versnelling bij ons, 2de versnelling wordt overgeslagen..
  vrijdag 10 december 2004 @ 11:59:58 #67
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_23874803
1 tip: linkerpootje NIET gebruiken
De rest is redelijk vanzelfsprekend.
D van drive.
P van Park.
R van Reverse.

Rechts gas en dat grote ding ernaast voor de rem.
Vooral bij nieuwere modellen, niet vol op de rem trappen indien je niet geheel wilt omdraaien
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_23875629
vanwege afwijking aan arm(en) kan ik alleen maar automaat rijden, kan ik hiermee trouwens een slipcrsrus doen? (geen koppeling etc) ook kan ik niet aan de handrem trekken (alleen in stilstand )
  vrijdag 10 december 2004 @ 12:55:39 #69
52517 WhiteAssNigga
Can't Think Of Something
pi_23875973
quote:
Op woensdag 8 december 2004 22:56 schreef GenesiZ het volgende:
Alleen wel even weten dat je de rem ingedrukt moet houden bij een stoplicht of als je wilt stilstaan. Anders gaat hij namelijk kruipen (langszaam rijden).

Maar je bent binnen 2 min gewend aan de auto.
Je kunt natuurlijk ook gewoon ff de automaat in "N" zetten, gaat ie ook niet rollen...
Wij Bepalen Wel Wat Hip Is, En Zeker Wat Een Hit Is....
pi_23876044
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 12:55 schreef WhiteAssNigga het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook gewoon ff de automaat in "N" zetten, gaat ie ook niet rollen...
daar gaat bijna de hele discussie over, waarom je hem het best in zijn N kan zetten, WitteKontNeger
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:09:32 #71
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_23876286
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 12:58 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

daar gaat bijna de hele discussie over, waarom je hem het best in zijn N kan zetten, WitteKontNeger
http://www.familycar.com/transmission.htm
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:11:47 #72
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_23876342
P-PARK POSITION.— On light vehicles, such as sedans and pickups, this position is used for locking the transmission so the vehicle cannot roll while parked. In some heavier vehicles, the park position does not lock the transmission. In vehicles with a park position, the engine should be started from the park position.

N-NEUTRAL POSITION.— Engines of vehicles not equipped with a P-park position are started from the N-neutral position. In this position, the engine is disengaged from the drive shaft of the vehicle.

D-DRIVE POSITION.— With the shift lever at D or DR, the vehicle moves forward as you depress the accelerator. After starting the engine in neutral or park position, step on the brake and change the selector to D or DR for forward movement. To avoid premature forward movement, keep pressure on the brake while in the drive position until you are ready to place the vehicle in motion. Without further operator action, the transmission automatically shifts to higher gears as speed increases.

L-LOW or POWER POSITION.— T he transmission will not shift automatically to higher gear ratios when the lever is in the low position. The low position is used when negotiating steep grades and rough terrain or when the braking power of the engine is required. When low range is no longer needed, release the accelerator temporarily and move the shift lever to the drive position for normal gear progression. In the drive position, the low range is engaged automatically when engine speed is reduced. If the accelerator is suddenly fully depressed, the low range becomes engaged. (This procedure may be used to provide a sudden burst of speed for passing.) When a predetermined engine speed has been attained, the transmission automatically returns to driving range.

R-REVERSE POSITION.— Some shift levers must be raised slightly to be moved to the R or reverse position. Others may require the depressing of a button on the end of the lever before moving to R. Become thoroughly familiar with the operator’s manual, vehicle instruments, controls, and selector positions before operating a vehicle or piece of equipment. You may operate equipment that has the R-reverse position on the extreme right on some shift selectors, on the extreme left on others, and the intermediate position on others. From a force of habit, when you are in a different vehicle from the one you have been operating, you could move the selector lever to R, thinking you were moving it to D or L, and cause the vehicle to move in an entirely opposite direction than anticipated.
  vrijdag 10 december 2004 @ 13:12:09 #73
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_23876347
Einde discussie denk ik zo
pi_23879406
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 13:12 schreef Mukie het volgende:
Einde discussie denk ik zo
Het ging over kromtrekkende schijven e.d.
Niet over wat P N en D betekend. Dat weet ik wel na 5 jaar automaat rijden
pi_23879790
Krijg echt koude rillingen bij het idee van niet koppelen...
pi_23880527
Beetje techniek, eenvoudig uitgelegd: http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission.htm
Wel in het engels... maar dat moet voor een directiechauffeur niet al te moeilijk zijn.
Don't hurry, be crappy!
pi_23880746
Zelfs als je na hard remmen bij een stoplicht stilstaat en je hebt je voet niet op de rem kan het nog zijn dat je schijven kromtrekken. De remblokken zitten heel dicht bij de schijven waardoor nog steeds het probleem ontstaat dat de schijf snel afkoelt behalve het deel wat bedekt is door de blokken. Metaal/ijzer wat afkoelt zet/krimpt vaak en er zal dus een verschil zitten in het koude en warme deel, é voila kromme schijven.
Mocht je als een mongool rijden laat de auto bij het stoplicht of als je stilstaat dan heel af en toe iets naar voren rijden, gelijkmatige afkoeling
M'n signature, wat doe je :{
  vrijdag 10 december 2004 @ 16:26:24 #78
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_23880968
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Het ging over kromtrekkende schijven e.d.
Niet over wat P N en D betekend. Dat weet ik wel na 5 jaar automaat rijden
Vandaar het linkje ervoor
  vrijdag 10 december 2004 @ 21:17:48 #79
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_23886566
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 15:33 schreef Scheepschroef het volgende:
Onzin, ik help m'n auto toch ook niet met kleppentiming, insputing etc. Waarom moet ik 'm dan wel helpen met schakelen ??

Ik rij nu al twee jaar een A6 met een TipTronic en ik zou niets anders meer willen. Hoewel, ik zou wel een MultiTronic willen (van Doornes transmissie) maar die was toen niet leverbaar....
pi_23886910
quote:
Tss.. rij maar eens een keer met een automaat, dan piep je wel anders Automaat is echt

Ik wil als volgende auto eigenlijk ook een automaat. Nadeel is wel dat je bij auto's met minder dan een 2 liter motor een beetje weinig vermogen over houdt met een automaat. De meeste automaten die ik heb gereden waren of 2.5 liter turbodiesels, of een 3.2 liter V6 bezine héérlijk cruisen gewoon
pi_23908409
quote:
wagens met automaat hebben ook verwarming hoor
  maandag 13 december 2004 @ 13:14:37 #82
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_23939933
Vinden jullie het nou ook gek dat de TS is aangenomen zonder ervaring met een automaat ? Dit is toch wel tijdens het sollicitatie gesprek naar voren gekomen ?
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
pi_23940229
Eigenlijk wel vreemd ja, eerste keer automaat rijden verloopt bij de meeste mensen niet zo soepel

Ik heb zelf bijvoorbeeld de gewoonte om bij het oprijden van de parkeerplaats te koppeling in te trappen en vervolgens het parkeervak in te rollen.. vond mijn passagier niet relaxed
pi_23940982
ff heel belangrijk, die A6 heeft waarschijnlijk een enorme berg power, als je wegrijdt dus niet wham op het gas, eerst rem los en een heeeeeeeeel klein beetje gas geven anders word je en je passagier meteen in de stoel gedrukt
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  maandag 13 december 2004 @ 14:04:41 #85
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_23940985
quote:
Op maandag 13 december 2004 13:14 schreef Nevada92 het volgende:
Vinden jullie het nou ook gek dat de TS is aangenomen zonder ervaring met een automaat ? Dit is toch wel tijdens het sollicitatie gesprek naar voren gekomen ?
Nee, hij is door het gesprek gekomen, de rijtest kwam nog...
Overigens ben ik ook zonder automaat ervaring aangenomen... Wel netjes vertelt bij het gesprek, waren ze niet blij mee, maar was geen reden om me niet aan te nemen...
Thucydides
  maandag 13 december 2004 @ 14:54:53 #86
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_23942118
Waren er zeker weinig kandidaten voor de job denk ik. Hoe meer ervaring hoe beter. Kijk ik ben ook afgewezen bij een softwarebedrijf omdat ik onvoldoende relevante ervaring had. Ik heb aangegeven ervaring te willen opdoen en veel wil leren maar dat vonden de heren niet belangrijk.
  maandag 13 december 2004 @ 15:13:20 #87
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_23942507
Anders lees je ff de post van de TS.... Ik heb veel ervaring met autorijden, heb een goed voorkomen en een goede kennis van het wegennet... Die ervaring met een automaat zou dus zoals gezegd tijdens een instructiedag aan bod komen. Ik heb inmiddels de rit gereden en het is helemaal perfect gegaan... Meneer heeft rustig zijn krantje gelezen en een stukje geslapen en in een uur was ik in doetinchem vanuit bilthoven... Niks geen piepende banden bij het optrekken of hard remmen... Gewoon dat linker been wegzetten en verder alles rustig indrukken... Ging prima! (heb zeker wat gehad aan jullie aanwijzingen... )
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
  maandag 13 december 2004 @ 15:35:29 #88
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_23943015
Fijn dat het goed gegaan is!

Ben je nu ook aangenomen oid ???
  maandag 13 december 2004 @ 16:06:25 #89
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_23943799
quote:
Op maandag 13 december 2004 15:13 schreef BillyOcean het volgende:
Ik heb nog nooit met een automaat gereden..
...
Die ervaring met een automaat zou dus zoals gezegd tijdens een instructiedag aan bod komen.
Dan vind ik het wel raar dat je hier help help roept terwijl er een instructiedag zou volgen. Je opent een topic terwijl je zelf het antwoord al weet.
pi_23945653
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:06 schreef Nevada92 het volgende:
Dan vind ik het wel raar dat je hier help help roept terwijl er een instructiedag zou volgen. Je opent een topic terwijl je zelf het antwoord al weet.
Lees OP
Don't hurry, be crappy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')