http://www.euronet.nl/use(...)t/IhateMS_intro.htmlquote:Op vrijdag 10 december 2004 00:18 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Aan de andere kant kunnen omgevingsvariabelen er wel toe leiden dat er monopolisten ontstaan, met alle gevolgen vandien.
Ik was in de war met een minimumprijs.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:20 schreef Kaalhei het volgende:
Nee. Mag jij een kilo graan voor e1.000.000 verkopen?
We moeten onze bronnen (energie, arbeid, grondstoffen) zo efficient mogeljk gebruiken, dat lijkt me een open doekje. Zowel uit economisch, sociaal, moreel en ecologisch aspect.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom zou de welvaart hier nog veel verder moeten groeien als deze al behoorlijk hoog is?
Mag je een kilo graan weggeven?quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik was in de war met een minimumprijs.
Klein verschil,...
Maar het kan ook heel goed zijn dat we door nu meer grondstoffen aan te wenden we over een generatie zonder zitten. Daar moeten we toch ook rekening mee houden? En is het erg wanneer onze welvaart wat minder hard groeit maar daardoor die van b.v. een afrikaans land dat nu nog achterstand heeft wat harder groeit?quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:24 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
We moeten onze bronnen (energie, arbeid, grondstoffen) zo efficient mogeljk gebruiken, dat lijkt me een open doekje. Zowel uit economisch, sociaal, moreel en ecologisch aspect.
MS is geen monopolist er zijn nl. een aantal andere aanbieders. Overigens leert de geschiedenis dat naarmate men verder komt in een technisch-economisch paradigma, de monolpolies worden afgebroken. De nut van R&D neemt voor MS af bij toenemende uitgaven en het oplopen tegen de grenzen van de technologie en de concurrentie kan wel gebruik maken van de voordelen van de R&D van MS. De interface van Linux (met name Mandrake is er een goed voorbeeld van) is er een goed voorbeeld van. Ook het hele Firefox gebeuren is een signaal van de wet van de remmende voorsprong, iig relatief gezien.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:22 schreef Landmass het volgende:
[..]
http://www.euronet.nl/use(...)t/IhateMS_intro.html
Een boer heeft een minimumprijs waarvoor hij graan kan verkopen, of dat geldt voor melk, dat kan ook, of dat is alweer weg, wat ik betwijfel. Minimumprijs, of gegarandeerde prijs, aan de productiekant dus. Maar dat heeft hier helemaal niets meer mee te maken.quote:
Je post is eerder een pleidooi voor minimumprijzen van gas, dan voor maximumprijzen.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar het kan ook heel goed zijn dat we door nu meer grondstoffen aan te wenden we over een generatie zonder zitten. Daar moeten we toch ook rekening mee houden? En is het erg wanneer onze welvaart wat minder hard groeit maar daardoor die van b.v. een afrikaans land dat nu nog achterstand heeft wat harder groeit?
Een garantieprijs is niet hetzelfde als een minimumprijs.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een boer heeft een minimumprijs waarvoor hij graan kan verkopen, of dat geldt voor melk, dat kan ook, of dat is alweer weg, wat ik betwijfel. Minimumprijs, of gegarandeerde prijs, aan de productiekant dus. Maar dat heeft hier helemaal niets meer mee te maken.
Ik zie niet in waarom......quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:33 schreef du_ke het volgende:
Ik ben dan ook zeker niet voor hele lage prijzen. Er mag echter wel een redelijk maximum aan zitten van mij.
Er is maar een beperkt aantal waterwingebieden in het land. Waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 10 december 2004 00:06 schreef Landmass het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Overheidsinstanties kenmerken zich door lage efficientie en hoge prijzen.
Kenmerk van de vrije martk is nou net dat het tot lage prijzen leidt omdat inefficiente ondernemingen (die dus dure producten maken) weggeconcureerd worden door efficiente ondernemingen.
Om de consument te beschermen tegen al te grote schommelingen. Het lijkt me niet echt positief waneer de kosten voor het dagelijks levensonderhoud plotseling en sterk kunnen stijgen.quote:
Waarom zou dat dan alleen voor gas moeten gelden? Of wil je voor álle basisbehoeften een maximum-prijs instellen?quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:08 schreef du_ke het volgende:
Om de consument te beschermen tegen al te grote schommelingen. Het lijkt me niet echt positief waneer de kosten voor het dagelijks levensonderhoud plotseling en sterk kunnen stijgen.
Ik zie op zich wel wat in een maximale stijging per jaar (zoals b.v. huren).
Gas is een voorbeeld maar het zou van mij idd ook voor water, elektra en woonlasten mogen geldenquote:Op vrijdag 10 december 2004 11:15 schreef Lithion het volgende:
[..]
Waarom zou dat dan alleen voor gas moeten gelden? Of wil je voor álle basisbehoeften een maximum-prijs instellen?
En kleding, voedsel...quote:Op vrijdag 10 december 2004 11:16 schreef du_ke het volgende:
Gas is een voorbeeld maar het zou van mij idd ook voor water, elektra en woonlasten mogen gelden.
Ach, zolang de concurrentie zich op het niveau van Selektvracht houdt hebben ze jammer genoeg weinig te vrezenquote:Op donderdag 9 december 2004 12:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
TPG heeft een monopoliepositie, als de markt open gaat in 2007 wil ik wel eens zien hoe TPG zich staande houdt.
Ik zie niet wat er tegen een paar zekerheden in het leven isquote:Op vrijdag 10 december 2004 11:18 schreef Lithion het volgende:
[..]
En kleding, voedsel...
Waarom zou de consument bescherming nodig hebben tegen grote prijsschommelingen? Wanneer is er voor het laatst in Nederland sprake geweest van hyperinflatie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |