wel een beetje aannemelijk....?quote:Op zaterdag 11 december 2004 20:41 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee hoor, het is niet dom. Het klinkt best wel een beetje aannemelijk. Maar ik zit hier met dezelfde vraag als bij je andere ideeen: Wat heb je eraan ? Waarom een minuut indelen in een dag en een nachtdeel als een dag juist in 2 delen is opgesplitst? Als het nou om de halve minuut van nacht weer naar dag ging, dan was het vrij logisch. Maar dat is niet zo. Dus heb je niets aan zo'n idee.
We moeten stoppen met het lezen van boeken om allemaal uit onszelf op de ideeen van Einstein te komen? Kijk ik ben wel met je eens dat je kritisch moet wezen en zeker niet alles zomaar voor waar aan moet nemen maar sommige dingen zijn toch wel erg aannemelijk en er is niet echt een reden om een andere theorie te gebruiken.quote:Op zondag 12 december 2004 00:47 schreef vrijemening het volgende:
Boeken zijn heel handig, maar ze kunnen je ook blind maken wanneer je stopt met zelf te denken.....
quote:The shortest unit of time in the multiverse is the New York Second, defined as the period of time between the traffic lights turning green and the cab behind you honking.
Het JAAR is gebaseerd op de draaiing van de aarde. Niet de TIJD.quote:Op zondag 12 december 2004 00:47 schreef vrijemening het volgende:
Tijd is gebaseert op de draaing van de aarde, en deze basis is de tijd die de aarde erover doet om 1 rondje om de zon te draaien. Wat eigenlijk net zoveel inhoud als een afgelegde weg door de ruimte. Tijd is afstand. Daar is onze hele tijd op gebaseert.
Die zestig is geen natuurconstante ofzo hoor. Dat is een keuze. De dingen die je hier zegt zouden de mensen die ooit die keuze hebben gemaakt wel beinvloed kunnen hebben, maar dan heb je het over psychologie. En niet over natuurkunde.quote:En ik wil een minuut niet perse indelen in een dag en een nacht. De 60 secondes bestaan OMDAT er in een maand grof gezegt 30 dagen en 30 nachten zitten. En inderdaad, in dit geval is 30 + 30 = 60. Zelfs een cirkel bestaat uit 360 graden, ook dit is gebaseert op de tijd.
Heerlijk hoe je jezelf op deze manier belachelijk maakt. Zou het misschien toch een slechte grap zijn?quote:Ik heb dit eigenlijk nooit op school geleerd, maar kwam tot dit inzicht door logisch na te denken.
Zo zie je maar, op school leer je niet alles. Met zelf nadenken kom je ook een heel eind. En het feit dat je dit wel een beetje aannemelijk vind duidt op erg weinig ruimtelijk inzicht, en wil je iets van de lichtsnelheid begrijpen dan zul je daar eerst hard aan moeten werken. Boeken zijn heel handig, maar ze kunnen je ook blind maken wanneer je stopt met zelf te denken.....
[quote:Ik heb dit eigenlijk nooit op school geleerd, maar kwam tot dit inzicht door logisch na te denken.
Zo zie je maar, op school leer je niet alles. Met zelf nadenken kom je ook een heel eind. En het feit dat je dit wel een beetje aanemelijk vind duidt op erg weinig ruimtelijk inzicht, en wil je iets van de lichtsnelheid begrijpen dan zul je daar eerst hard aan moeten werken. Boeken zijn heel handig, maar ze kunnen je ook blind maken wanneer je stopt met zelf te denken.....
@ vrijemening, een opmerking vooraf: Dit is geen aanmoediging om met je theorieen verder te gaan op de wijze zolas je aan het doen bent ....quote:Op zondag 12 december 2004 00:47 schreef vrijemening het volgende:
Ik heb dit eigenlijk nooit op school geleerd, maar kwam tot dit inzicht door logisch na te denken.
Zo zie je maar, op school leer je niet alles. Met zelf nadenken kom je ook een heel eind.
Het is niet erg slim om iemand persoonlijk af te kraken, die ondanks alles toch een beetje goede wil toont jegens jouw "theorieen". Ook hier moet je met argumenten komen:quote:
En het feit dat je dit wel een beetje aanemelijk vind duidt op erg weinig ruimtelijk inzicht, en wil je iets van de lichtsnelheid begrijpen dan zul je daar eerst hard aan moeten werken. Boeken zijn heel handig, maar ze kunnen je ook blind maken wanneer je stopt met zelf te denken.....
De seconde is officieel de enige maat waarin tijd mag worden weergegeven. Ik stel voor dat als we het over een minuut dat we 0,6 hectoseconde zeggen, en als we het over een dag hebben praten we over 86,4 kiloseconde. Da's een stk handiger, kun je alles gewoon optellen, geen gehannes meer met omrekenen.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:31 schreef coz het volgende:
voor ons een dag bestaat gewoon de schaal daarbinnen kunnen we het over hebben
24 uur * 60 minuten * 60 seconden * 1000 milli ( en verder in 1000)
en dat zijn idd niet de meest logische stelsels misschien
omdat we nogal geneigd zijn per 10 te tellen![]()
Heel kort samengevat, het is onmogenlijk om een voorwerp stil te zetten in de ruimte. Om een voorwerp stil te zetten in de ruimte moet je alle krachten van het universum overwinnen welke ervoor zorgen dat alles in beweging is. Zou je uiteindelijk een voorwerp stil zetten, dan zou alle materie die kant op vallen en op het stilstaande voorwerp vallen. Het heelal zou dan veranderen in een zwart gat. Dit is dus mijn motivatie waarom ik zeg dat de lichtsnelheid 0 moet zijn. Je kunt deze niet bereiken omdat je dan tegen alle zwaartekrachten van het universum in zou moeten bewegen.quote:Geef eerst duidelijk waarom je denkt dat de theorie onjuist is, luister naar de tegen argumenten, denk dan nog eens. Vaak zie je dan dat je zelf een denkfout hebt gemaakt.
Wat begrijpen wij niet van de lichtsnelheid dat jij wel begrijpt ?
Nee, ik kan je niet volgen, maar dat komt waarschijnlijk omdat je maximaal snel gaat en daarom stil staat. Ik ga iets minder snel, maar daardoor sta ik niet stil......of zoiets....quote:Op maandag 13 december 2004 13:38 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Wanneer je maximaal versnelt, sta je stil en heb je alle zwaartekracht overwonnen. Dit kost natuurlijk oneindig veel energie.
Nu maar hopen dat iemand van jullie mijn motivatie kan volgen....
Wanneer een massa stil zou staan in de ruimte, dan valt alle andere materie daar in. Net als dat een satteliet om de aarde heen valt doordat de aarde beweegt. Wanneer de aarde stil zou staan dan zouden alle sattelieten gewoon naar beneden vallen. Massa's trekken elkaar immers aan. Wanneer 1 massa dus stil zou staan dan zou uiteindelijk alle andere "bewegende" massa gewoon naar de stilstaande massa toe vallen. Een stilstaande massa zou dus steeds zwaarder worden doordat er in de loop van de tijd steeds meer andere massa invalt.quote:Op maandag 13 december 2004 14:36 schreef Jumparound het volgende:
Jij benaderd de term "zwart gat" op een verkeerde mannier en zwaartekracht ook btw.
Hoe kom je erbij dat iets dat stilstaat een zwart gat wordt?
Dat is onzin. Het feit dat een voorwerp 'ten opzichte van alle andere voorwerpen stilstaat' wil nog niet zeggen dat alles daar naartoe valt. Dat heeft ook te maken met zijn massa. Of het heelal wel of niet tot een zwart gat ineen zal storten hangt af van de mate waarin de ruimte expandeert.quote:Op maandag 13 december 2004 13:38 schreef vrijemening het volgende:
Heel kort samengevat, het is onmogenlijk om een voorwerp stil te zetten in de ruimte. Om een voorwerp stil te zetten in de ruimte moet je alle krachten van het universum overwinnen welke ervoor zorgen dat alles in beweis. Zou je uiteindelijk een voorwerp stil zetten, dan zou alle materie die kant op vallen en op het stilstaande voorwerp vallen. Het heelal zou dan veranderen in een zwart gat.
Ook in een volledig lege ruimte (gedankenexperiment) kun je niet de lichtsnelheid bereiken, ook al heb je geen last van gravitatie.quote:Dit is dus mijn motivatie waarom ik zeg dat de lichtsnelheid 0 moet zijn. Je kunt deze niet bereiken omdat je dan tegen alle zwaartekrachten van het universum in zou moeten bewegen.
Ruimte(-tijd) kromt als gevolg van massa.quote:Ik begrijp nu ook waarom de ruimte gekromt lijkt te zijn bij versnelling. Door te versnellen trek je de ruimte eigenlijk naar je toe.
Wat is maximale versnelling? Antwoordt nu niet "de lichtsnelheid" want dat is een snelheid. En "sta je stil"? Dat kon toch niet? Je spreekt jezelf tegen. Stilstaan kan best, zij het t.o.v. iets. En alleen als je versnelling 0 m/s2 is. Want dan blijft je snelheid (in dit geval 0 m/s) constant. Bovendien is dat stilstaan slechts relatief, zie hieronder.quote:Wanneer je maximaal versnelt, sta je stil
Ik volg het niet. En dat komt niet door mijn beperkte bevattingsvermogen, maar door de volledig idiote manier waarop jij een discussie voert. En bovendien theoriën probeert aan te vechten die je niet eens begrijpt. Vind je dat laatste zelf geen idioot idee?quote:Nu maar hopen dat iemand van jullie mijn motivatie kan volgen....
Nee. Afremmen is negatief versnellen.quote:Op maandag 13 december 2004 13:53 schreef vrijemening het volgende:
Versnelling is eigenlijk afremmen.
Stilzitten = maximale snelheid? Versnellen tot c = afremmen tot 0?quote:Wanneer je versnelt naar de lichtsnelheid heb je eigenlijk afgeremt tot 0. Wanneer je stilzit heb je de maximale snelheid door de ruimte. Je verzet je dan niet tegen de natuurkrachten. Het lijkt een beetje onlogisch, maar afremmen kost ook energie. En dat is eigenlijk hetgene wat wij doen wanneer wij bewegen.
Nee dus. Zie boven.quote:Op maandag 13 december 2004 15:05 schreef vrijemening het volgende:
Wanneer een massa stil zou staan in de ruimte, dan valt alle andere materie daar in.
Een satelliet valt om de aarde heen door zijn eigen snelheid (in combinatie met de gravitatie van de aarde). Wanneer deze snelheid 0 is, dondert de satelliet naar beneden.quote:Net als dat een satteliet om de aarde heen valt doordat de aarde beweegt. Wanneer de aarde stil zou staan dan zouden alle sattelieten gewoon naar beneden vallen.
Dit had ik bovenaan nog niet eens gezegd, maar als ik 2 raketten heb, zijn de volgende uitspraken equivalent:quote:Massa's trekken elkaar immers aan. Wanneer 1 massa dus stil zou staan dan zou uiteindelijk alle andere "bewegende" massa gewoon naar de stilstaande massa toe vallen. Een stilstaande massa zou dus steeds zwaarder worden doordat er in de loop van de tijd steeds meer andere massa invalt.
Als massa's elkaar aantrekken, dan zal alle massa die beweegt uiteindelijk worden aangetrokken door de stilstaande massa. Astroiden missen de aarde toch ook over het algemeen omdat de aarde beweegt. Wanneer de aarde stilstond dan zouden wij continue getroffen worden door astroiden.quote:Dat is onzin. Het feit dat een voorwerp 'ten opzichte van alle andere voorwerpen stilstaat' wil nog niet zeggen dat alles daar naartoe valt. Dat heeft ook te maken met zijn massa. Of het heelal wel of niet tot een zwart gat ineen zal storten hangt af van de mate waarin de ruimte expandeert.
Klopt, en hoe zwaarder de massa hoe meer de ruimte/tijd kromt.quote:Ruimte(-tijd) kromt als gevolg van massa.
De maximale versnelling zou mijn inziens 300.000 km/sec2 kunnen zijn. Hier merk je echter niets van omdat de tijd evenredig sneller gaat.quote:Wat is maximale versnelling? Antwoordt nu niet "de lichtsnelheid" want dat is een snelheid. En "sta je stil"? Dat kon toch niet? Je spreekt jezelf tegen. Stilstaan kan best, zij het t.o.v. iets. En alleen als je versnelling 0 m/s2 is. Want dan blijft je snelheid (in dit geval 0 m/s) constant.
Wat is er zo idioot aan mijn discussie, behalve dan dat ik een bestaande theorie ter discussie stel?quote:Ik volg het niet. En dat komt niet door mijn beperkte bevattingsvermogen, maar door de volledig idiote manier waarop jij een discussie voert. En bovendien theoriën probeert aan te vechten die je niet eens begrijpt. Vind je dat laatste zelf geen idioot idee?
Waarom niet andersom?quote:Op maandag 13 december 2004 15:45 schreef vrijemening het volgende:
Als massa's elkaar aantrekken, dan zal alle massa die beweegt uiteindelijk worden aangetrokken door de stilstaande massa.
Dat is helemaal niet zo.quote:Astroiden missen de aarde toch ook over het algemeen omdat de aarde beweegt. Wanneer de aarde stilstond dan zouden wij continue getroffen worden door astroiden.
Hoewel ik het anders zou verwoorden klopt dit wel. Licht lijkt een kromme baan te volgen omdat het een rechte baan in een gekromde ruimte volgt. De kromming wordt veroorzaakt door massa.quote:Klopt, en hoe zwaarder de massa hoe meer de ruimte/tijd kromt.
Elke massa kromt de ruimte/tijd dus een beetje. Dit is mijn redenatie waarom licht dus een kromme baan achterlaat in de ruimte. Hoe zwaarder de massa des te krommer het spoor.
Waarom is de maximale versnelling nu juist c per sec?quote:De maximale versnelling zou mijn inziens 300.000 km/sec2 kunnen zijn.
Nee Rude, hier hebben we het al vaak over gehad. Je begrijpt tijddilatatie niet goed.quote:Hier merk je echter niets van omdat de tijd evenredig sneller gaat.
Het idiote is dat jij, ondanks het feit dat wij al jouw stellingen weerleggen en het feit dat de theoriën die wij aanhangen algemeen geaccepteerd zijn, toch zo koppig aan je eigen denkbeelden vasthoudt. Een zichzelf respecteren wetenschapper had inmiddels de handdoek wel in de ring gegooid en toegegeven dat ie fout zat.quote:Wat is er zo idioot aan mijn discussie, behalve dan dat ik een bestaande theorie ter discussie stel?
Pardon. Graag.quote:Op maandag 13 december 2004 15:54 schreef Alicey het volgende:
De laatste posts zijn dus een beetje erg off-topic. Zullen we weer on-topic gaan?
Dan staat die massa natuurlijk niet meer stil....quote:Waarom niet andersom?
Sorry, hier MOET ik op reageren. Ik bedoelde dus dat je niet kunt uitmaken welke stilstaat en welke niet. Re-la-ti-vi-teit, Rude.quote:Op maandag 13 december 2004 15:59 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Dan staat die massa natuurlijk niet meer stil....
WFL Feedback Topic -deel 2- staat mijn antwoord. In die topic eventuele verdere discussie daarover.quote:Op maandag 13 december 2004 15:59 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Dan staat die massa natuurlijk niet meer stil....
Beste alicey, waarom mag ik geen topics meer starten? Ik doe toch niemand pijn en ik dwing niemand om te reageren...
Je begrijpt me niet...... en ik zou dit graag aan je willen uitleggen, maar dat zou ik dan graag in een ander topic willen doen. Want ik wil geen topics van andere personen "verzieken". Waarom is het zo moeilijk om je een voorstelling te maken van een massa welke absoluut stil zou staan? En noem het dan maar niet de relativiteit, maar noem het Point Zero. Dat klinkt ook wel mooi...quote:Op maandag 13 december 2004 16:05 schreef Maethor het volgende:
[..]
Sorry, hier MOET ik op reageren. Ik bedoelde dus dat je niet kunt uitmaken welke stilstaat en welke niet. Re-la-ti-vi-teit, Rude.
En nu weer ontopic.
Helemaal met je eens....quote:Op maandag 13 december 2004 17:07 schreef Jumparound het volgende:
Point zero kan nooit stil staan.
Bahalve als je het ook in de tijd stil zet
Dude, "een massa" is te breed.. "iets" bestaat uit atomen en die bestaaan weer uit subdeeltjes die _Moeten_ bewegen wil iets niet uit elkaar vallen (kijk maar naar het absolute nulpunt).
Dus iets kan niet stil staan
(en dan hebben we het er nog niet eens over dat het beweegt in de tijd)
Het is leuk om bv es de kinetische energie en de snelheid van een knikker in een doos uit te rekenen, als hij " stilstaat". Dit is een gevolg van het golfkarakter van materie. Als het goed is kom je op een orde van grootte van ca 10-30 m/s uit. Een knikker kan dus niet stil liggen in een doos. Als je het over een knikker in een ruimte hebt, dan wordt het natuurlijk een ander verhaalquote:Op maandag 13 december 2004 17:07 schreef Jumparound het volgende:
Point zero kan nooit stil staan.
Bahalve als je het ook in de tijd stil zet
Dude, "een massa" is te breed.. "iets" bestaat uit atomen en die bestaaan weer uit subdeeltjes die _Moeten_ bewegen wil iets niet uit elkaar vallen (kijk maar naar het absolute nulpunt).
Dus iets kan niet stil staan
(en dan hebben we het er nog niet eens over dat het beweegt in de tijd)
Als je absolute beweging wilt introduceren, verwerp je de gehele relativiteitstheorie. Het relatief zijn zit namelijk in de axioma's van de theorie. Maar jij zegt telkens weer dat je de RT niet verwerpt.quote:Op maandag 13 december 2004 17:01 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet...... en ik zou dit graag aan je willen uitleggen, maar dat zou ik dan graag in een ander topic willen doen. Want ik wil geen topics van andere personen "verzieken". Waarom is het zo moeilijk om je een voorstelling te maken van een massa welke absoluut stil zou staan? En noem het dan maar niet de relativiteit, maar noem het Point Zero. Dat klinkt ook wel mooi...![]()
Dan zit er niks anders op dan dat ik de hele relativiteitstheorie verwerp.quote:Op maandag 13 december 2004 19:14 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als je absolute beweging wilt introduceren, verwerp je de gehele relativiteitstheorie. Het relatief zijn zit namelijk in de axioma's van de theorie. Maar jij zegt telkens weer dat je de RT niet verwerpt.
Dus je begrijpt de theorie niet.
WIl je nu voor eens en altijd begrijpen dat stilstaan alleen maar mogelijk is tov iets anders. Ik wil je gedachtengang proberen te volgen. Maar zeg me dan eens tov wat die zon zou moeten stilstaan. Bedoel je dat de zon niet deelneemt aan de expansie van het heelal ?quote:Op maandag 13 december 2004 19:56 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Dan zit er niks anders op dan dat ik de hele relativiteitstheorie verwerp.
Ik zou je willen vragen om je eens voor te stellen dat een massa absoluut stil zou staan in de ruimte. Een gedachte expiriment dus.
Wat zouden de gevolgen zijn voor het heelal wanneer 1 massa absoluut stil zou staan?
Het doet er in principe niet zoveel toe hoe groot de massa zou zijn, maar stel je voor dat onze zon helemaal stil zou staan....wat voor gevolgen heeft dit voor de rest van het universum?
Absolute stilstand bestaat inderdaad niet. Je kunt alleen stilstaan t.o.v iets wanneer je beide dezelfde snelheid hebt. Maar stel je je nou eens een zon voor welke zich exact in het middelpunt van het heelal begeeft. Alle planeten en andere sterren draaien om deze zon heen. Dit zou nooit heel lang goed kunnen gaan. Net als dat massa naar de aarde valt, zal alle massa in het heelal naar deze zon toevallen. Het heelal zou ook niet meer expanderen, maar het heelal zou in elkaar storten.quote:Op maandag 13 december 2004 21:43 schreef boduognat het volgende:
[..]
WIl je nu voor eens en altijd begrijpen dat stilstaan alleen maar mogelijk is tov iets anders. Ik wil je gedachtengang proberen te volgen. Maar zeg me dan eens tov wat die zon zou moeten stilstaan. Bedoel je dat de zon niet deelneemt aan de expansie van het heelal ?
Wat moet ik me voorstellen bij absolute rust?quote:Op maandag 13 december 2004 19:56 schreef vrijemening het volgende:
Ik zou je willen vragen om je eens voor te stellen dat een massa absoluut stil zou staan in de ruimte.
quote:Op maandag 13 december 2004 22:07 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Absolute stilstand bestaat inderdaad niet. Je kunt alleen stilstaan t.o.v iets wanneer je beide dezelfde snelheid hebt.
Het heelal is onbegrensd en heeft dus geen middelpunt. Einde theorie.quote:Maar stel je je nou eens een zon voor welke zich exact in het middelpunt van het heelal begeeft.
Het al dan niet ineenstorten van het heelal hangt af van de expansiesnelheid van de ruimte.quote:Juist omdat alle massa snelheid heeft en continue van "plaats" verandert stort het heelal niet in elkaar.
Absoluut geen beweging, je staat dan stil in de tijd en ruimte. Stel je bijvoorbeeld voor dat de aarde stopt met draaien en dat het hele universum om de aarde heen draait.quote:Op maandag 13 december 2004 22:09 schreef Maethor het volgende:
[..]
Wat moet ik me voorstellen bij absolute rust?
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken waarom er gelukkig geen middelpunt is. Zou er namelijk een massa aanwezig zijn op dit middelpunt, dan zou het hele heelal instorten.quote:Het heelal is onbegrensd en heeft dus geen middelpunt. Einde theorie.
Wanneer het heelal ineenstort is er een negatieve expansie ruimte.quote:Het al dan niet ineenstorten van het heelal hangt af van de expansiesnelheid van de ruimte.
Net was je het er nog mee eens dat absolute rust niet bestaat.quote:Op maandag 13 december 2004 22:15 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Absoluut geen beweging, je staat dan stil in de tijd en ruimte. Stel je bijvoorbeeld voor dat de aarde stopt met draaien en dat het hele universum om de aarde heen draait.
Bij de lichtsnelheid zou een massa in absolute rust zijn. Om een massa tot absolute rust te brengen, zou je alle energie in het heelal moeten overwinnen. Daarom kun je de lichtsnelheid niet bereiken.quote:Op maandag 13 december 2004 22:24 schreef Maethor het volgende:
[..]
Net was je het er nog mee eens dat absolute rust niet bestaat.En stilstaan in tijd kan per definitie ook al niet. Als de aarde stopt met draaien en alles draait er in tegengestelde richting omheen, dan merken we niets. Beide situaties zijn equivalent. Rude, als je eens een BOEK ZOU LEZEN, zou je dit allemaal al weten!
Dit vind ik wel een grappige. Licht is overal omdat er oneindige lengtecontractie is. Toch eens over nadenkenquote:Op dinsdag 14 december 2004 00:02 schreef DionysuZ het volgende:
Je brengt me overigens wel op een rare gedachte. Stel ik ben een foton. Ik vlieg met de lichtsnelheid, dat wil zeggen dat de tijd van ALLES om me heen stil staat, immers alles beweegt zich met de lichtsnelheid van jou af. Maar tegelijk heeft alles ook een oneindige lengtecontractie... het foton bevindt zich dus tegelijk overal in het universum. Maar als het naar andere fotonen kijkt, ziet hij ze allemaal met de lichtsnelheid van zich af bewegen. Mijn hersenen kronkelen n beetje
Daar zit de fout in je redenering. Klokjes lopen niet langzamer bij versnelling (hogere snelheid) voor de waarnemer die met het klokje meereist. Wel voor een waarnemer die zelf stilstaat (ten opzichte van de bewegende klok). Die twee waarnemers zien allebei iets anders.quote:Op dinsdag 14 december 2004 00:21 schreef vrijemening het volgende:
...
Als een atoom inderdaad sneller gaat tiken bij versnelling, dan zou dat toch bewijzen dat versnelling eigenlijk vertraging is. Klokjes lopen toch langzamer bij versnelling.
...
Hier:quote:Op dinsdag 14 december 2004 00:31 schreef vrijemening het volgende:
Waar spreek ik mezelf tegen??
versusquote:Op maandag 13 december 2004 22:07 schreef vrijemening het volgende:
[..]
Absolute stilstand bestaat inderdaad niet. Je kunt alleen stilstaan t.o.v iets wanneer je beide dezelfde snelheid hebt.
quote:Op maandag 13 december 2004 22:27 schreef vrijemening het volgende:
Bij de lichtsnelheid zou een massa in absolute rust zijn. Om een massa tot absolute rust te brengen, (...)
quote:Gelukkig heeft licht geen massa, zou het dat namelijk wel hebben dan zou alle materie naar het licht worden aangetrokken en het heelal zou in elkaar storten. Juist omdat licht geen massa heeft kan het gewoon stil blijven staan op zijn plek/tijdstip in de ruimte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |