Maar je zou wel denken dat het wel lang duurde.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:36 schreef Mexicaantje het volgende:
juist daar ga je alwe hebben het zelf bepaald.
als er geen tijd zou zijn, zou jij het niet snel merken of je er nou een uur of anderhalf of 2 over zou doen
tuurlijk niet, de trein gaat niet opeens harder rijdenquote:Op woensdag 8 december 2004 12:40 schreef Toodles het volgende:
als de tijd 2x zo snel gaat, dan gaat de trein ook 2x zo snel en vliegt hij uit de rails, want de zwaartekracht verandert niet. Dus ja, dat zou je wel merken
Hoezo, de zwaartekracht verandert niet? Die is toch ook hartstikke afhankelijk van tijd? Die groeit dan gewoon mee lijkt me. Of niet?quote:Op woensdag 8 december 2004 12:40 schreef Toodles het volgende:
als de tijd 2x zo snel gaat, dan gaat de trein ook 2x zo snel en vliegt hij uit de rails, want de zwaartekracht verandert niet. Dus ja, dat zou je wel merken
Nee, de trein gaat dan juist langzamer: in plaats van 2 uur, doe je er dus 4 uur over om van A naar B te komen. De trein rijdt immers nog altijd even snel, maar de tijd gaat dus wel 2 keer zo snelquote:Op woensdag 8 december 2004 12:40 schreef Toodles het volgende:
Je neemt de tijdsduur tussen 2 achtereenvolgende zonsondergangen en deelt dat door 86400.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:47 schreef YottaBrain het volgende:
De vraag is:
Hoe bepaal je de lengte van één seconde?
zoiets heet een gaspedaalquote:Op woensdag 8 december 2004 12:55 schreef Blik het volgende:
wat zou het fijn zijn als er een knop was waarmee je de tijd snel vooruit kon laten gaan, voor als je bijvoorbeeld lang op reis bent ofzo...
in verhouding wel ja, maar je zal waarschijnlijk ook het dubbele aantal uur moeten werken oftewel doe mij maar lkkr 24 uur. 16 uur per dag werken is toch iets teveel van het goedequote:Op woensdag 8 december 2004 12:55 schreef Rizzz het volgende:
Wat ik me wel afvraag: als een dag niet 24 uur, maar 48 uur duurt, lijkt een treinrit van 2 uur dan de helft korter? Je kan immers twee keer zoveel doen op één dag.
Nee hoor, ik heb het expres hier in WFL gezet.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:55 schreef Haushofer het volgende:
Hoort dit topic niet in Tru?
Je bent dan al wel op je 12e afgestudeerd, en kun je al rond je 33ste stoppen met werken...quote:Op woensdag 8 december 2004 12:59 schreef FokLex het volgende:
[..]
in verhouding wel ja, maar je zal waarschijnlijk ook het dubbele aantal uur moeten werken oftewel doe mij maar lkkr 24 uur. 16 uur per dag werken is toch iets teveel van het goede
Dus eigenlijk gebeurt alles tegelijkertijd?quote:Op woensdag 8 december 2004 12:57 schreef Jumparound het volgende:
De seconde is een uitvinding van de mens.
Er is geen "tijd". Wij hebben tijd bedacht om een refentiekader te vinden voor alledaagse dingen zoals "hoe lang" doe je er over om van a naar b te komen.
Of je neemt een hoeveelheid Cesium-133 en stelt dat bloot aan straling met een golfengte van 3.26 cm. De frequentie waarin het cesium resoneert is 9 192 631 770 hertz waardoor 9 192 631 770 golfpieken dus 1 seconde beslaan. Dit getal is gebaseerd op een veel oudere definitie van 1 seconde.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:53 schreef Toubab het volgende:
[..]
Je neemt de tijdsduur tussen 2 achtereenvolgende zonsondergangen en deelt dat door 86400.
spam .. iets met horloge 1000 tikken in een dagquote:Op woensdag 8 december 2004 13:12 schreef Rizzz het volgende:
Nu we er toch over hebben... waarom gaan er eigenlijk 60 seconden in 1 minuut en en 60 minuten in 1 uur? Wat was er bijvoorbeeld mis mee geweest om 100 seconden in 1 minuut te gooien, die dan bijvoorbeeld 0,6 seconden duren? Kon de eerste klokkenmaker geen mechanisme verzinnen dat sneller kon ofzo?
ja en neequote:Op woensdag 8 december 2004 13:07 schreef MrFl0ppY het volgende:
Nee de tijd bestaat wel. maar de meetwaarden (sec. min, etc.) die wij eraan gegeven hebben betekenen verder nix. we hadden net zo goed de seconden 2 min kunnen laten duren. das puur door de mens ingevoerd
dan kan je wel lekker lang op vakantie als dat 6 weken blijftquote:Op woensdag 8 december 2004 13:31 schreef coz het volgende:
1 dag = 0,5 uur ... kom ik wel minder snel te laat als de afspraken niet in milliseconden gaan![]()
maar dan ga ik wel hard klagen als de trein een paar minuten vertraging heeft![]()
De trein die normaal gesproken een afstand van 100 kilometer in een uur aflegde, doet dit nu in de helft van de tijd, want de tijd gaat 2x zo snel. Derhalve, omdat de afgelegde afstand hetzelfde blijft, rijdt de trein 2x zo snel.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:51 schreef Rizzz het volgende:
[..]
Nee, de trein gaat dan juist langzamer: in plaats van 2 uur, doe je er dus 4 uur over om van A naar B te komen. De trein rijdt immers nog altijd even snel, maar de tijd gaat dus wel 2 keer zo snel![]()
Nee, volgens mij klopt dat niet. De trein doet er gewoon 'oude' 2 uren over ('oude' bedoel ik dus de uren zoals het nu in werkelijkheid is) een rit van 100 km van A naar B. Vertrektijd is 12 uur. Normaal zou ie dus om 14 uur aankomen. Maar omdat de tijd sneller gaat (de klok loopt dus 2x zo snel) gaan er 4 uren voorbij voordat de trein van A naar B is. In de oude situatie rijdt ie dus 50 km/uur, maar in de nieuwe situatie maar 25 km/uur. De trein gaat dus 'langzamer' rijden.quote:Op woensdag 8 december 2004 15:25 schreef Toodles het volgende:
De trein die normaal gesproken een afstand van 100 kilometer in een uur aflegde, doet dit nu in de helft van de tijd, want de tijd gaat 2x zo snel. Derhalve, omdat de afgelegde afstand hetzelfde blijft, rijdt de trein 2x zo snel.
En voor de rest hoop ik dat de versnelling van tijd gecorrigeerd wordt gedurende de nacht, zodat ik 2x zolang kan slapen
Dat had dan volgens mij weer iets te maken met de eigenschappen van het getal 60 (deelbaar door 2, 3, 4, 5 en 6).quote:Op woensdag 8 december 2004 13:12 schreef Rizzz het volgende:
Nu we er toch over hebben... waarom gaan er eigenlijk 60 seconden in 1 minuut en en 60 minuten in 1 uur? Wat was er bijvoorbeeld mis mee geweest om 100 seconden in 1 minuut te gooien, die dan bijvoorbeeld 0,6 seconden duren? Kon de eerste klokkenmaker geen mechanisme verzinnen dat sneller kon ofzo?
Ja, zeer wijs van de Babyloniers. Er is ooit een computer geweest (ik meen van Burroughs) met 60 bit registers, ivm de deelbaarheid van 60 konden verschillende instructieformaten worden geimplementeerd. Een uur 100 sec maken is niet zo handigquote:Op zaterdag 11 december 2004 13:13 schreef Haushofer het volgende:
Bij mijn weten komt dat van het Babylonische getallenssyteem: een 60 tallig stelsel ipv een 10 tallig.
Nee, dan zou een dag wel heel erg veel uren hebben (864 uur) en zou klokkijken wel erg lastig worden... maar ik neem aan dat je "Een MINUUT 100 sec maken is niet zo handig" bedoelt.quote:Op zaterdag 11 december 2004 14:05 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Een uur 100 sec maken is niet zo handig
ik zat te denken dat het klokje toch in een dag rond moetquote:Op zaterdag 11 december 2004 13:13 schreef Haushofer het volgende:
Bij mijn weten komt dat van het Babylonische getallenssyteem: een 60 tallig stelsel ipv een 10 tallig.
Dit volg ik niet.quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:54 schreef coz het volgende:
ik zat te denken dat het klokje toch in een dag rond moet
360*
en dan is 24 /360 toch niet zo'n slechte indeling
"An hour likely contains 60 minutes due to influences from the Babylonians, who used a base-60 counting system." (Wikipedia)quote:mss zit je wel op de goede weg hoor , geen id
De seconde en de uren zijn rechtstreeks verbonden aan het jaar. Misschien dat jullie dat in de loop der tijd vergeten zijn maar een jaar duurt +- 360 dagen, dat hebben we onderverdeelt in 12 maanden. Deze 12 maanden moet je onderverdelen in +- 30 dagen. Deze 30 dagen hebben 24 uur per dag. Deze 24 moet je delen door 12 uren nacht en 12 uren dag. Zodoende bestaat een maand eigenlijk uit 60 dagdelen.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:12 schreef Rizzz het volgende:
Mijn complimenten, je kunt dus wel rekenenquote:Op zaterdag 11 december 2004 19:08 schreef vrijemening het volgende:
[..]
De seconde en de uren zijn rechtstreeks verbonden aan het jaar. Misschien dat jullie dat in de loop der tijd vergeten zijn maar een jaar duurt +- 360 dagen, dat hebben we onderverdeelt in 12 maanden. Deze 12 maanden moet je onderverdelen in +- 30 dagen. Deze 30 dagen hebben 24 uur per dag. Deze 24 moet je delen door 12 uren nacht en 12 uren dag. Zodoende bestaat een maand eigenlijk uit 60 dagdelen.
Eigenlijk staan de uren op een klok ook voor de maanden. In een halve dag zitten immers 12 uren net als dat er in een jaar 12 maanden zitten.
1 uur kun je onderverdelen in 60 min. Deze 60 minuten staan voor 30 min dag en 30 min avond.
Dit systeem geld dan ook weer voor een minuut. Deze bestaat uit 60 sec en deze kun je dus ook weer delen door 30 dagdelen en 30 nachtdelen.
Maar goed, ik ben rudeonline. Waarschijnlijk vinden jullie dit alleen maar grappig en erg dom.
Dus als ik een jaar lang yoghurt eet, dan is tijd gelijk aan yoghurt ?quote:Op zaterdag 11 december 2004 19:27 schreef vrijemening het volgende:
Hiermee bewijs ik dus eigenlijk ook dat tijd snelheid is. Een jaar is immers de afgelegde weg van de aarde in 1 jaar tijd. En een jaar is tijd.
Lees eens na wat je hier zegt...quote:Op zaterdag 11 december 2004 19:27 schreef vrijemening het volgende:
Hiermee bewijs ik dus eigenlijk ook dat tijd snelheid is. Een jaar is immers de afgelegde weg van de aarde in 1 jaar tijd. En een jaar is tijd.
Nee hoor, het is niet dom. Het klinkt best wel een beetje aannemelijk. Maar ik zit hier met dezelfde vraag als bij je andere ideeen: Wat heb je eraan ? Waarom een minuut indelen in een dag en een nachtdeel als een dag juist in 2 delen is opgesplitst? Als het nou om de halve minuut van nacht weer naar dag ging, dan was het vrij logisch. Maar dat is niet zo. Dus heb je niets aan zo'n idee.quote:Maar goed, ik ben rudeonline. Waarschijnlijk vinden jullie dit alleen maar grappig en erg dom
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |