Duh!quote:Op woensdag 8 december 2004 09:16 schreef Dwersdriever het volgende:
Een slimme truc van de advocaat of zou Murat inderdaad spijt hebben?
quote:Murat D. in de fout
MURAT D., DE TURKSEjongen die op 13 januari dit jaar conrector Hans van Wieren van het Haagse Terra College doodschoot, lijkt niet echt veranderd te zijn. Een medegedetineerde van D. doet vanochtend aangifte wegens bedreiging en mishandeling door D. Ook een andere medegedetineerde is door Murat D. in elkaar geslagen. Om veiligheidsredenen is de 16jarige jongen die vandaag aangifte zal doen gisteren op eigen verzoek overgebracht naar een jeugdinrichting elders in het land. Hij zat vier maanden met Murat D. op dezelfde afdeling van de jeugdinrichting Teylingereind in Sassenheim. Het Openbaar Ministerie in Den Haag heeft de bedreigingen en overplaatsing bevestigd. Murat D. werd in april dit jaar veroordeeld tot vijf jaar cel met TBS. Donderdag dient het hoger beroep voor de Haagse rechtbank. Begin dit jaar schoot Murat D. de 49-jarige conrector Van Wieren door het hoofd in de kantine van het college terwijl tientallen scholieren aanwezig waren. D. heeft volgens het OM een geschiedenis van agressie en drugs- en alcoholmisbruik. De Officier van Justitie omschreef de moord als ‘Een executie’. Bram Moszkowic, advocaat van Murat D., zei gisteravond tegen Metroniets van de kwestie te weten: "Ik ben onlangs bij Murat op bezoek geweest, hij zei hier niets over. Murat was de rust zelve." Moszkowicz zal ervoor pleiten dat D. onder het jeugdrecht veroordeeld zal worden. De uiteindelijke straf van Murat D. zal dan zeker lager uitvallen dan de eis van het OM.
BAS PATERNOTTE
Wel vrijlaten zou ik zeggen. Maar dan wel vogelvrijquote:Op woensdag 8 december 2004 09:26 schreef MikeyMo het volgende:
de beste knul heeft tijdens zijn verblijf in een inrichting meerdere mensen in elkaar geramd... voorlopig toch maar even niet vrijlaten dus
Nooit meer is nog beter.quote:Op woensdag 8 december 2004 09:26 schreef MikeyMo het volgende:
de beste knul heeft tijdens zijn verblijf in een inrichting meerdere mensen in elkaar geramd... voorlopig toch maar even niet vrijlaten dus
ja idd levenslang achter de tralies stoppenquote:Op woensdag 8 december 2004 09:33 schreef Strolie75 het volgende:
Ow, hij heeft spijt? Dan is alles goed! Laat hem maar snel weer vrij! Wel nooit meer doen, hé boefje?
*aai over bol geeft*
Iddquote:Op woensdag 8 december 2004 09:47 schreef Toeps het volgende:
Natuurlijjk heeft ie "spijt". Wie vindt het nou leuk om in de bak te zitten?
en het is een turkquote:Op woensdag 8 december 2004 09:51 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik pleit voor invoering van de Doodstraf. Het is duidelijk een heterdaadje en deze knul heeft gewetenloos gehandeld en mag bovendien NOOIT meer terugkomen in de maatschappij.
Ongeacht ras of nationaliteit. Al was het een UberArier dan nog mocht 'ie van mij de kogel krijgen.quote:
mjah, feit is dat ik er niet van overtuigd ben dat hij werkelijkd enkt: toch maar nooit meer doenquote:Op woensdag 8 december 2004 10:06 schreef donnieD het volgende:
Spijt, tjsa, dat gevoel begint nu zo ongeveer op te spelen na een maand of tien achter de deur.
Bij sommige wat eerder, bij anderen wat later.
Maar waar we met z'n allen natuurlijk op zitten te wachten is dat het idee "toch maar nooit meer doen" goed is doorgedrongen. Zit dat gevoel er goed ingeramd, dan is de detentie termijn lang genoeg geweest, niet?
Ja, maar eigenlijk issie heeeel zielig! TBS en nooit meer vrijlaten die gast!quote:Op woensdag 8 december 2004 09:21 schreef Rewimo het volgende:
De Metro opent vandaag met de mededeling dat Murat D. twee medegedetineerden heeft mishandeld. Zou hij daar ook spijt van hebben
Papa zat al vast voordat dit gebeurde, en zal nog wel blijven zitten ook.quote:Op woensdag 8 december 2004 10:35 schreef RigorMortis het volgende:
Ik vind dat Murat als volwassene berecht moet worden. Spijt zegt mij eerlijk gezegd niet zoveel. Het resultaat blijft namelijk gelijk.
Mocht Murat toch onverhoops als kind berecht worden, dan vind ik dat zijn ouders dus medeplichtig zijn aan deze daad. Zij hebben namelijk gefaald. Dus Murat brommen en papa brommen.
Ten slotte hoop ik dat Murat nooit meer deel zal nemen aan de Nederlandse samenleving.
Ik denk een slimme truc. Murat heeft ook medegedetineerden bedreigd en mishandeld. Zegt toch wel iets denk ik..quote:Op woensdag 8 december 2004 09:16 schreef Dwersdriever het volgende:
Een slimme truc van de advocaat of zou Murat inderdaad spijt hebben?
ik denk dat dat wel meevalt ik denk dat Volkert meer risico loopt in 2014quote:Op woensdag 8 december 2004 10:57 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben bang dat hij over 3 jaar (mocht hij dan vrijkomen) vogelvrij is... (en terecht)
eensquote:Op woensdag 8 december 2004 11:08 schreef Kaalhei het volgende:
Overigens vind ik dat mensen die zoiets doen een dermate grote bedreiging zijn voor de samenleving dat ze de rest van hun leven niet meer in de samenleving mogen komen.
Geen respect voor Moordenaarquote:Op woensdag 8 december 2004 11:52 schreef milagro het volgende:
Je moet ook respect tonen naar die knul toe.
Deed de conrector van Wieren ook al niet en dan ja, maandenlang mentaal trappen tegen zo'n knul aan, een jongen die zich hier ook nooit welkom gevoeld heeft, al wist dat hij ws nooit aan de bak zou komen vanwege zijn afkomst.
Je kop niet boven Murats maaiveld uitsteken, gewoon, je weet dat die knul door omstandigheden buiten zijn schuld een kort lontje heeft, zorg er dan ook voor dat je hem niet tegen de haren instrijkt.
Respect, weet je, daar gaat het om.
respect krijg je niet, dat moet je verdienen. en als er 1 ding is dat murat verdiend dan is het wegrotten in een celquote:Op woensdag 8 december 2004 11:52 schreef milagro het volgende:
Je moet ook respect tonen naar die knul toe.
Deed de conrector van Wieren ook al niet en dan ja, maandenlang mentaal trappen tegen zo'n knul aan, een jongen die zich hier ook nooit welkom gevoeld heeft, al wist dat hij ws nooit aan de bak zou komen vanwege zijn afkomst.
Je kop niet boven Murats maaiveld uitsteken, gewoon, je weet dat die knul door omstandigheden buiten zijn schuld een kort lontje heeft, zorg er dan ook voor dat je hem niet tegen de haren instrijkt.
Respect, weet je, daar gaat het om.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |