abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 december 2004 @ 09:16:00 #1
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_23827248
In het kader van allerlei meer recente gebeurtenissen zouden we bijna Murat D. vergeten. Berucht van de schietpartij op het Terra College in Den Haag waarbij conrector Hans van Wieren zijn leven liet. Het hoger beroep van D. komt eraan en advocaat A. Moszkowicz neemt in het Algemeen Dagblad vanmorgen een voorschot op deze zaak, door te melden dat Murat voor de rechtbank berouw zal tonen.

De rechtbank veroordeelde hem in eerste instantie volgens het volwassenenrecht, hoewel kinderpsychologen die Murat onderzocht hebben het hier niet mee eens waren. Doel van Moszkowicz is om de 17-jarige in het hoger beroep als kind te laten berechten. Dit zou betekenen dat D. uiterlijk over drie jaar weer vrijkomt.

'In de gesprekken die ik de afgelopen maanden met Murat heb gevoerd, heb ik juist een zeer berouwvolle jongen gezien. Hij heeft erg veel spijt en zal dat ook kenbaar maken.'

Hij heeft nu overigens 5 jaar en tbs gekregen. De rechtbank toonde zich bij eerste behandeling geschokt over het gebrek aan schuldbesef bij D. toen een brief van de vrouw en dochter van Van Wieren werd voorgelezen in de rechtszaal.

Een slimme truc van de advocaat of zou Murat inderdaad spijt hebben? Volgens mij is Murat D. een jongen met enorme psychische problemen en was de oorspronkelijke straf inclusief tbs zo gek nog niet.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_23827292
Tbs please, heel lang. Spijt. Dat heb je als je een lolly hebt gejat. Niet als je iemand door zijn hoofd schiet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 december 2004 @ 09:21:17 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23827307
De Metro opent vandaag met de mededeling dat Murat D. twee medegedetineerden heeft mishandeld. Zou hij daar ook spijt van hebben
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23827323
Ja, vast spijt Daarom heeft hij tijdens zijn verblijf in de jeugdinrichting al meerdere mensen bedreigd en in elkaar geslagen zeker?

(Bron: Metro, 08/12/04)
pi_23827341
Lekker vast laten zitten, dat geeft hopelijk een goed signaal af aan toekomstige daders...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 09:24:56 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23827353
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:16 schreef Dwersdriever het volgende:

Een slimme truc van de advocaat of zou Murat inderdaad spijt hebben?
Duh!

Tijdens de eerste uitspraak hebben de rechters speciaal opgemerkt dat ze zich verbaasden over hoe ongevoelig, koud en zonder spoortje berouw Murat overkwam.

Dus nu heeft hij ineens vreselijk spijt.

rrrrright!
pi_23827362
in de metro stond dat ie andere gevangenen bedreigd had en mishandeled had en dat ene moest worden overgeplaats wegens zijn bedreigingen...

hang die lul aan een boom!
<hr>
  woensdag 8 december 2004 @ 09:26:15 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23827370
de beste knul heeft tijdens zijn verblijf in een inrichting meerdere mensen in elkaar geramd... voorlopig toch maar even niet vrijlaten dus
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 8 december 2004 @ 09:28:30 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23827403
quote:
Murat D. in de fout

MURAT D., DE TURKSEjongen die op 13 januari dit jaar conrector Hans van Wieren van het Haagse Terra College doodschoot, lijkt niet echt veranderd te zijn. Een medegedetineerde van D. doet vanochtend aangifte wegens bedreiging en mishandeling door D. Ook een andere medegedetineerde is door Murat D. in elkaar geslagen. Om veiligheidsredenen is de 16jarige jongen die vandaag aangifte zal doen gisteren op eigen verzoek overgebracht naar een jeugdinrichting elders in het land. Hij zat vier maanden met Murat D. op dezelfde afdeling van de jeugdinrichting Teylingereind in Sassenheim. Het Openbaar Ministerie in Den Haag heeft de bedreigingen en overplaatsing bevestigd. Murat D. werd in april dit jaar veroordeeld tot vijf jaar cel met TBS. Donderdag dient het hoger beroep voor de Haagse rechtbank. Begin dit jaar schoot Murat D. de 49-jarige conrector Van Wieren door het hoofd in de kantine van het college terwijl tientallen scholieren aanwezig waren. D. heeft volgens het OM een geschiedenis van agressie en drugs- en alcoholmisbruik. De Officier van Justitie omschreef de moord als ‘Een executie’. Bram Moszkowic, advocaat van Murat D., zei gisteravond tegen Metroniets van de kwestie te weten: "Ik ben onlangs bij Murat op bezoek geweest, hij zei hier niets over. Murat was de rust zelve." Moszkowicz zal ervoor pleiten dat D. onder het jeugdrecht veroordeeld zal worden. De uiteindelijke straf van Murat D. zal dan zeker lager uitvallen dan de eis van het OM.

BAS PATERNOTTE
[..]
pi_23827426
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:26 schreef MikeyMo het volgende:
de beste knul heeft tijdens zijn verblijf in een inrichting meerdere mensen in elkaar geramd... voorlopig toch maar even niet vrijlaten dus
Wel vrijlaten zou ik zeggen. Maar dan wel vogelvrij
Ge wit het ooit nooit nie.
pi_23827473
Ow, hij heeft spijt? Dan is alles goed! Laat hem maar snel weer vrij! Wel nooit meer doen, hé boefje?

*aai over bol geeft*
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_23827491
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:26 schreef MikeyMo het volgende:
Nooit meer is nog beter.
  woensdag 8 december 2004 @ 09:36:52 #13
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23827515
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:33 schreef Strolie75 het volgende:
Ow, hij heeft spijt? Dan is alles goed! Laat hem maar snel weer vrij! Wel nooit meer doen, hé boefje?

*aai over bol geeft*
ja idd levenslang achter de tralies stoppen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23827574
Geef die knul maar 18 of 20 jaar. Lekker dat ie nu spijt heeft. Het zal zeker geen pretje voor hem zijn in de gevangenis?
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_23827631
Natuurlijjk heeft ie "spijt". Wie vindt het nou leuk om in de bak te zitten?
  woensdag 8 december 2004 @ 09:48:25 #16
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23827636
Ja 3 jaar lijkt me idd een correcte straf bij een koelbloedige moord..
pi_23827642
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:47 schreef Toeps het volgende:
Natuurlijjk heeft ie "spijt". Wie vindt het nou leuk om in de bak te zitten?
Idd

Zo is het ook, wie wil er nou in de gevangenis zitten.
Tuurlijk probeer je dan alles om er uit te komen....
  woensdag 8 december 2004 @ 09:51:34 #18
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_23827664
Ik pleit voor invoering van de Doodstraf. Het is duidelijk een heterdaadje en deze knul heeft gewetenloos gehandeld en mag bovendien NOOIT meer terugkomen in de maatschappij.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 8 december 2004 @ 09:56:07 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23827722
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:51 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik pleit voor invoering van de Doodstraf. Het is duidelijk een heterdaadje en deze knul heeft gewetenloos gehandeld en mag bovendien NOOIT meer terugkomen in de maatschappij.
en het is een turk
[..]
  woensdag 8 december 2004 @ 09:56:56 #20
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_23827730
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:56 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

en het is een turk
Ongeacht ras of nationaliteit. Al was het een UberArier dan nog mocht 'ie van mij de kogel krijgen.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  FOK!fotograaf woensdag 8 december 2004 @ 10:00:19 #21
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_23827775
Spijt betuigt ie omdat ie dan minder straf krijgt. Als die gozer vrij komt, zal er weer een dode vallen, als we geluk hebben, en meerdere doden als we minder geluk hebben.

3 jaar in ruil voor een leven, dat is toch niets? Het is een volwassen daad dus mag ie volwassen berecht worden. Die gozer heeft geen respect voor iemand.
pi_23827856
Spijt, tjsa, dat gevoel begint nu zo ongeveer op te spelen na een maand of tien achter de deur.
Bij sommige wat eerder, bij anderen wat later.
Maar waar we met z'n allen natuurlijk op zitten te wachten is dat het idee "toch maar nooit meer doen" goed is doorgedrongen. Zit dat gevoel er goed ingeramd, dan is de detentie termijn lang genoeg geweest, niet?
pi_23827869
It's a little late for that. Jammer dat hij niet in Miami is opgepakt.
pi_23827941
al heeft hij spijt, nou en?
koelbloedige moord blijft koelbloedige moord erdoor .
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_23827980
Ik zou ook spijt hebben als ik volgens het volwassenen recht zou worden veroordeeld voor een koelbloedige moord.
TBS en dan naar de long stay afdeling.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_23827993
Spijt my ass

10 jaar meer voor die leugen
pi_23828042
Die Moszkowicz heeft wel klanten genoeg, de laatste tijd

Ik moet zeggen dat ik vijf jaar al veel te kort vindt. Jeugdstrafrecht zou niet moeten gelden voor jongetjes met vuurwapens.. Volwassen speeltjes, volwassen straffen. Wat mij betreft kan ie 20 jaar de bak in + levenslang tbs.
  woensdag 8 december 2004 @ 10:25:16 #28
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23828084
quote:
Op woensdag 8 december 2004 10:06 schreef donnieD het volgende:
Spijt, tjsa, dat gevoel begint nu zo ongeveer op te spelen na een maand of tien achter de deur.
Bij sommige wat eerder, bij anderen wat later.
Maar waar we met z'n allen natuurlijk op zitten te wachten is dat het idee "toch maar nooit meer doen" goed is doorgedrongen. Zit dat gevoel er goed ingeramd, dan is de detentie termijn lang genoeg geweest, niet?
mjah, feit is dat ik er niet van overtuigd ben dat hij werkelijkd enkt: toch maar nooit meer doen

1. hij is nog steeds er geweldadig bezig achter de tralies
2. zijn advocaat zegt dit, die man wordt betaald om dingen te zeggen die Murat vrij krijgen of hem detentievermindering opleveren
[..]
  woensdag 8 december 2004 @ 10:35:03 #29
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_23828219
Ik vind dat Murat als volwassene berecht moet worden. Spijt zegt mij eerlijk gezegd niet zoveel. Het resultaat blijft namelijk gelijk.
Mocht Murat toch onverhoops als kind berecht worden, dan vind ik dat zijn ouders dus medeplichtig zijn aan deze daad. Zij hebben namelijk gefaald. Dus Murat brommen en papa brommen.

Ten slotte hoop ik dat Murat nooit meer deel zal nemen aan de Nederlandse samenleving.
pi_23828252
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:21 schreef Rewimo het volgende:
De Metro opent vandaag met de mededeling dat Murat D. twee medegedetineerden heeft mishandeld. Zou hij daar ook spijt van hebben
Ja, maar eigenlijk issie heeeel zielig! TBS en nooit meer vrijlaten die gast!

Bedrieglijk slim issie zekers ja, maar berouw of niet: hij heeft iemand vermoord, en een leraar nog wel. Voor zijn vrienden is hij een held, dus zou hij juist als een voorbeeld gesteld moeten worden, een extra zware straf dus!
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_23828273
quote:
Op woensdag 8 december 2004 10:35 schreef RigorMortis het volgende:
Ik vind dat Murat als volwassene berecht moet worden. Spijt zegt mij eerlijk gezegd niet zoveel. Het resultaat blijft namelijk gelijk.
Mocht Murat toch onverhoops als kind berecht worden, dan vind ik dat zijn ouders dus medeplichtig zijn aan deze daad. Zij hebben namelijk gefaald. Dus Murat brommen en papa brommen.

Ten slotte hoop ik dat Murat nooit meer deel zal nemen aan de Nederlandse samenleving.
Papa zat al vast voordat dit gebeurde, en zal nog wel blijven zitten ook.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  woensdag 8 december 2004 @ 10:39:27 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_23828288
volwassen misdaad moet ook volwassen berecht worden, en wat maakt het uit als die berouw heeftm hij kan zich nog steeds niet gedragen achter de tralies, laat staan dalijk weer in het echte leven

het liefst een enkeltje naar z'n thuisland en dan daar in de gevangenis
pi_23828306
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:16 schreef Dwersdriever het volgende:

Een slimme truc van de advocaat of zou Murat inderdaad spijt hebben?
Ik denk een slimme truc. Murat heeft ook medegedetineerden bedreigd en mishandeld. Zegt toch wel iets denk ik..
pi_23828437
Natuurlijk heeft Murat spijt. Het is geen pretje om gevangen te zijn. Murat dacht dat hij op school gevangen zat, maar hij wist gewoon niet wat ECHT gevangen zitten is.

Tja, wat moet je daar nu van zeggen? Moet je iemand vergeven omdat hij vindt dat zijn situatie NU nog k*tter is dan TOEN? Eh, dat is toch de hele bedoeling van gevangenneming?

Murat toonde geen medelijden toen hij die conrector in zijn HOOFD schoot. Hij heeft dat pistool hoog op moeten heffen, dus een hele bewuste daad. Het was geen impuls van 'trekken en schieten', hij had het al helemaal in zijn hoofd.

Dus ook geen medelijden voor Murat. Pak hem maar goed, dit soort mensen kan de samenleving zonder. Bij straffen is het de bedoeling dat de gestrafte het niet leuk vindt.
  woensdag 8 december 2004 @ 10:57:46 #35
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_23828557
Ik ben bang dat hij over 3 jaar (mocht hij dan vrijkomen) vogelvrij is... (en terecht)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 8 december 2004 @ 11:01:11 #36
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23828623
quote:
Op woensdag 8 december 2004 10:57 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben bang dat hij over 3 jaar (mocht hij dan vrijkomen) vogelvrij is... (en terecht)
ik denk dat dat wel meevalt ik denk dat Volkert meer risico loopt in 2014
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23828668
Ik denk ook dat Volkert meer risico loopt....
  woensdag 8 december 2004 @ 11:04:12 #38
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23828684
Spijt omdat hij straf krijgt, of spijt omdathij iemand vermoord heeft?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 8 december 2004 @ 11:08:23 #39
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23828758
Overigens vind ik dat mensen die zoiets doen een dermate grote bedreiging zijn voor de samenleving dat ze de rest van hun leven niet meer in de samenleving mogen komen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_23828760
Hopelijk trapt de rechter niet in deze misselijkmakende truc. Sterker nog: vanwege zijn gedrag in de gevangenis zou zijn straf juist moeten worden verzwaard. Voor langere tijd opsluiten, dat soort tuig.
pi_23828816
3 jaar voor een Moord
en voor stelen 6 jaar

Nederland
3 jaar maar
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 8 december 2004 @ 11:34:24 #42
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_23829186
Murat D. Die D staat volgens mij voor deliquent.
Mij mag je er voor wakker maken.
  woensdag 8 december 2004 @ 11:39:25 #43
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_23829264
spijt? Oh..dan volstaat een voorwaardelijke taakstraf. HIer, nog een knuffel, en nou gauw naar huis.
pi_23829385
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:08 schreef Kaalhei het volgende:
Overigens vind ik dat mensen die zoiets doen een dermate grote bedreiging zijn voor de samenleving dat ze de rest van hun leven niet meer in de samenleving mogen komen.
eens
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23829498
Je moet ook respect tonen naar die knul toe.
Deed de conrector van Wieren ook al niet en dan ja, maandenlang mentaal trappen tegen zo'n knul aan, een jongen die zich hier ook nooit welkom gevoeld heeft, al wist dat hij ws nooit aan de bak zou komen vanwege zijn afkomst.
Je kop niet boven Murats maaiveld uitsteken, gewoon, je weet dat die knul door omstandigheden buiten zijn schuld een kort lontje heeft, zorg er dan ook voor dat je hem niet tegen de haren instrijkt.

Respect, weet je, daar gaat het om.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23829543
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:52 schreef milagro het volgende:
Deed de conrector van Wieren ook al niet en dan ja, maandenlang mentaal trappen tegen zo'n knul aan, een jongen die zich hier ook nooit welkom gevoeld heeft, al wist dat hij ws nooit aan de bak zou komen vanwege zijn afkomst.
Je kop niet boven Murats maaiveld uitsteken, gewoon, je weet dat die knul door omstandigheden buiten zijn schuld een kort lontje heeft, zorg er dan ook voor dat je hem niet tegen de haren instrijkt.

Geen respect voor Moordenaar
50 jaar alleen in de cel
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_23829574
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:52 schreef milagro het volgende:

respect krijg je niet, dat moet je verdienen. en als er 1 ding is dat murat verdiend dan is het wegrotten in een cel
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23829635

Zou Murat al zo'n leuk polsbandje hebben, indien nee laat de over zijn eigen arrogantie struikelende Tom Hofman hem anders persoonlijk zo'n bandje gaan brengen.
Want zo simpel werkt het, bandje om, respect voor iedereen.

NEE, ik heb geen respect voor iedereen.
Murat mag branden in de hel, helaas is er geen hel alleen
pi_23829643
Met spijt los je niks op lijkt, met tbs misschien nog wel...dus ik hoop dat het dat wordt. Kan ie altijd nog zeggen dat ie spijt heeft...
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_23829740
spijt is wat de koe geit schijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')