abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 december 2004 @ 09:16:00 #1
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_23827248
In het kader van allerlei meer recente gebeurtenissen zouden we bijna Murat D. vergeten. Berucht van de schietpartij op het Terra College in Den Haag waarbij conrector Hans van Wieren zijn leven liet. Het hoger beroep van D. komt eraan en advocaat A. Moszkowicz neemt in het Algemeen Dagblad vanmorgen een voorschot op deze zaak, door te melden dat Murat voor de rechtbank berouw zal tonen.

De rechtbank veroordeelde hem in eerste instantie volgens het volwassenenrecht, hoewel kinderpsychologen die Murat onderzocht hebben het hier niet mee eens waren. Doel van Moszkowicz is om de 17-jarige in het hoger beroep als kind te laten berechten. Dit zou betekenen dat D. uiterlijk over drie jaar weer vrijkomt.

'In de gesprekken die ik de afgelopen maanden met Murat heb gevoerd, heb ik juist een zeer berouwvolle jongen gezien. Hij heeft erg veel spijt en zal dat ook kenbaar maken.'

Hij heeft nu overigens 5 jaar en tbs gekregen. De rechtbank toonde zich bij eerste behandeling geschokt over het gebrek aan schuldbesef bij D. toen een brief van de vrouw en dochter van Van Wieren werd voorgelezen in de rechtszaal.

Een slimme truc van de advocaat of zou Murat inderdaad spijt hebben? Volgens mij is Murat D. een jongen met enorme psychische problemen en was de oorspronkelijke straf inclusief tbs zo gek nog niet.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_23827292
Tbs please, heel lang. Spijt. Dat heb je als je een lolly hebt gejat. Niet als je iemand door zijn hoofd schiet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 december 2004 @ 09:21:17 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23827307
De Metro opent vandaag met de mededeling dat Murat D. twee medegedetineerden heeft mishandeld. Zou hij daar ook spijt van hebben
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23827323
Ja, vast spijt Daarom heeft hij tijdens zijn verblijf in de jeugdinrichting al meerdere mensen bedreigd en in elkaar geslagen zeker?

(Bron: Metro, 08/12/04)
pi_23827341
Lekker vast laten zitten, dat geeft hopelijk een goed signaal af aan toekomstige daders...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  † In Memoriam † woensdag 8 december 2004 @ 09:24:56 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23827353
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:16 schreef Dwersdriever het volgende:

Een slimme truc van de advocaat of zou Murat inderdaad spijt hebben?
Duh!

Tijdens de eerste uitspraak hebben de rechters speciaal opgemerkt dat ze zich verbaasden over hoe ongevoelig, koud en zonder spoortje berouw Murat overkwam.

Dus nu heeft hij ineens vreselijk spijt.

rrrrright!
pi_23827362
in de metro stond dat ie andere gevangenen bedreigd had en mishandeled had en dat ene moest worden overgeplaats wegens zijn bedreigingen...

hang die lul aan een boom!
<hr>
  woensdag 8 december 2004 @ 09:26:15 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23827370
de beste knul heeft tijdens zijn verblijf in een inrichting meerdere mensen in elkaar geramd... voorlopig toch maar even niet vrijlaten dus
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 8 december 2004 @ 09:28:30 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23827403
quote:
Murat D. in de fout

MURAT D., DE TURKSEjongen die op 13 januari dit jaar conrector Hans van Wieren van het Haagse Terra College doodschoot, lijkt niet echt veranderd te zijn. Een medegedetineerde van D. doet vanochtend aangifte wegens bedreiging en mishandeling door D. Ook een andere medegedetineerde is door Murat D. in elkaar geslagen. Om veiligheidsredenen is de 16jarige jongen die vandaag aangifte zal doen gisteren op eigen verzoek overgebracht naar een jeugdinrichting elders in het land. Hij zat vier maanden met Murat D. op dezelfde afdeling van de jeugdinrichting Teylingereind in Sassenheim. Het Openbaar Ministerie in Den Haag heeft de bedreigingen en overplaatsing bevestigd. Murat D. werd in april dit jaar veroordeeld tot vijf jaar cel met TBS. Donderdag dient het hoger beroep voor de Haagse rechtbank. Begin dit jaar schoot Murat D. de 49-jarige conrector Van Wieren door het hoofd in de kantine van het college terwijl tientallen scholieren aanwezig waren. D. heeft volgens het OM een geschiedenis van agressie en drugs- en alcoholmisbruik. De Officier van Justitie omschreef de moord als ‘Een executie’. Bram Moszkowic, advocaat van Murat D., zei gisteravond tegen Metroniets van de kwestie te weten: "Ik ben onlangs bij Murat op bezoek geweest, hij zei hier niets over. Murat was de rust zelve." Moszkowicz zal ervoor pleiten dat D. onder het jeugdrecht veroordeeld zal worden. De uiteindelijke straf van Murat D. zal dan zeker lager uitvallen dan de eis van het OM.

BAS PATERNOTTE
[..]
pi_23827426
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:26 schreef MikeyMo het volgende:
de beste knul heeft tijdens zijn verblijf in een inrichting meerdere mensen in elkaar geramd... voorlopig toch maar even niet vrijlaten dus
Wel vrijlaten zou ik zeggen. Maar dan wel vogelvrij
Ge wit het ooit nooit nie.
pi_23827473
Ow, hij heeft spijt? Dan is alles goed! Laat hem maar snel weer vrij! Wel nooit meer doen, hé boefje?

*aai over bol geeft*
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_23827491
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:26 schreef MikeyMo het volgende:
Nooit meer is nog beter.
  woensdag 8 december 2004 @ 09:36:52 #13
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23827515
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:33 schreef Strolie75 het volgende:
Ow, hij heeft spijt? Dan is alles goed! Laat hem maar snel weer vrij! Wel nooit meer doen, hé boefje?

*aai over bol geeft*
ja idd levenslang achter de tralies stoppen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23827574
Geef die knul maar 18 of 20 jaar. Lekker dat ie nu spijt heeft. Het zal zeker geen pretje voor hem zijn in de gevangenis?
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_23827631
Natuurlijjk heeft ie "spijt". Wie vindt het nou leuk om in de bak te zitten?
  woensdag 8 december 2004 @ 09:48:25 #16
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23827636
Ja 3 jaar lijkt me idd een correcte straf bij een koelbloedige moord..
pi_23827642
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:47 schreef Toeps het volgende:
Natuurlijjk heeft ie "spijt". Wie vindt het nou leuk om in de bak te zitten?
Idd

Zo is het ook, wie wil er nou in de gevangenis zitten.
Tuurlijk probeer je dan alles om er uit te komen....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  woensdag 8 december 2004 @ 09:51:34 #18
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_23827664
Ik pleit voor invoering van de Doodstraf. Het is duidelijk een heterdaadje en deze knul heeft gewetenloos gehandeld en mag bovendien NOOIT meer terugkomen in de maatschappij.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  woensdag 8 december 2004 @ 09:56:07 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23827722
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:51 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik pleit voor invoering van de Doodstraf. Het is duidelijk een heterdaadje en deze knul heeft gewetenloos gehandeld en mag bovendien NOOIT meer terugkomen in de maatschappij.
en het is een turk
[..]
  woensdag 8 december 2004 @ 09:56:56 #20
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_23827730
quote:
Op woensdag 8 december 2004 09:56 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

en het is een turk
Ongeacht ras of nationaliteit. Al was het een UberArier dan nog mocht 'ie van mij de kogel krijgen.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')