abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 december 2004 @ 11:49:44 #51
89763 spiritual
The ultimate style
pi_23895673
ja klopt dat onderscheid is erg moeilijk te maken, maar ik denk dat het allebei zijn betekenis heeft
pi_23931281
Da heb ik ook wel gehad.De verlamming hoe meer je je ertegen verzet dus probeert om op te staan of je te bewegen het werd er alleen maar erger van mijn advies is verzet je er niet tegen.
Het zou met de hersenen te maken hebben daarbij zou het ook zeer belangrijk zijn je slaaphouding.
Is misschien wel interresant om kort daarnaast te laten weten:
In sommige geloven zou het zelfs te maken hebben met demonen enz.
Er zouden bep. punten zijn op je borst"de last" die je met bidden enzo weg moet kunnen halen.
pi_23953888
Ik heb vaak dat ik tijdens een droom heel hard wil gillen of wil schoppen/slaan, en dat dat niet lukt. Dan komt er alleen een zacht piepje uit m'n keel of schop/sla ik heel zachtjes. Een enkele keer is het me wel gelukt om in m'n droom iemand heel hard te slaan. Maar toen sloeg ik in werkelijkheid ook met m'n hand, keihard tegen een hoek van een plank van m'n bed. Heb een week last gehad van een pijnlijke hand.
...
pi_24054358
Dit heb ik ook een paar keer gehad vroeger. Ik probeerde dan altijd mezelf wakker te maken door in één ruk mijn ogen te openen, als dat niet lukte probeerde ik altijd op mijn gevoel naar de slaapkamer van mijn ouders te kruipen, maar als ik dan na een tijdje "kruipen" uit mijzelf wakker werd lag ik nog gewoon in bed.
Ik heb één keer gehad dat ik half mijn ogen openkreeg en dat ik iemand in mijn kamer zag staan die er uit zag als een nar uit de middeleeuwen, echt heel vreemd. Volgens mij zei diegene ook iets van "wakker worden" maar dat weet ik niet zeker meer.
Gelukkig heb ik het de laatste jaren nooit meer gehad.
pi_24076080
Het schokken heb ik regelmatig ervaren. Altijd een trappend been.

Kennen jullie de horrorstories uit de operatiekamer van mensen die uit hun narcose ontwaken tijdens de operatie maar ook nog steeds verlamd zijn? Iemand vertelde over de gruwelijke pijnen toen er in hem gesneden werd. Hij wou het uitkrijsen, maar lukte niet.

Vraag me af wat de narcose eigenlijk hoort te doen, en hoe het kon falen...
pi_24089602
Ik heb dat ook een tijd bijna elke dag gehad. Echt super irritant. Ik had het toevallig gistermorgen weer, laatste keer was (gelukkig) alweer maanden geleden.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  Redactie Frontpage zondag 19 december 2004 @ 23:10:22 #57
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_24092134
ik heb ook wel eens dat ik 's nachts wakker word. Dan moet ik altijd nodig plaasen. Soms kan ik niet bewegen, warna ik weer als een blok in slaap val.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_24103203
Het geweldigste is natuurlijk dat je in je bed ligt, een discoshow ziet, gillende gnoompjes in je oor boren en uiteindelijk wakker wordt, om te merken dat wanneer je opstaat de wereld niet echt helemaal is zoals 'ie hoort te zijn en plots wéér wakker wordt, verlamd, en dan weer en dat een aantal maal achter elkaar.
pi_24103420
quote:
Op maandag 20 december 2004 15:53 schreef Monidique het volgende:
Het geweldigste is natuurlijk dat je in je bed ligt, een discoshow ziet, gillende gnoompjes in je oor boren en uiteindelijk wakker wordt, om te merken dat wanneer je opstaat de wereld niet echt helemaal is zoals 'ie hoort te zijn en plots wéér wakker wordt, verlamd, en dan weer en dat een aantal maal achter elkaar.
.

Kun je deze nog even stapje voor stapje uitleggen? .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_24103665
Kijk ook eens naar de film Waking Life. Echt een topfilm.
pi_24106256
quote:
Op maandag 20 december 2004 16:09 schreef MUUS het volgende:

[..]

.

Kun je deze nog even stapje voor stapje uitleggen? .
Nou ja, in bed liggen, de hele slaapverlammingstoestand ervaren, wakker worden, maar dan blijk je niet echt wakker te zijn en lig je opeens weer verlamd in je bed, word je weer wakker en blijk je nogstééds niet wakker te zijn. En dat een paar keer achter elkaar in één nacht.
pi_24106320
quote:
Op maandag 20 december 2004 18:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, in bed liggen, de hele slaapverlammingstoestand ervaren, wakker worden, maar dan blijk je niet echt wakker te zijn en lig je opeens weer verlamd in je bed, word je weer wakker en blijk je nogstééds niet wakker te zijn. En dat een paar keer achter elkaar in één nacht.
Dat klinkt... vermoeiend. .

Hoe vaak komen dit soort nachten voor?
Oi!
pi_24106622
quote:
Op maandag 20 december 2004 19:02 schreef MUUS het volgende:

[..]

Dat klinkt... vermoeiend. .

Hoe vaak komen dit soort nachten voor?
Het is mij maar een paar keer overkomen, twee of drie keer, of zoiets.

Ik heb, behalve een enkele keer 's ochtends onlangs, godzijdank eigenlijk geen last meer van slaapverlamming. Een poos geleden kon het wel elke week een paar keer gebeuren, het lijkt wel in periodes te gebeuren, maar toen was ik er zo aan gewend geraakt dat ik soms niet eens meer wist of ik weer verlamd was, of dat ik slechts gedróómd had dat dat het geval was.
pi_24106685
quote:
Op maandag 20 december 2004 19:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is mij maar een paar keer overkomen, twee of drie keer, of zoiets.

Ik heb, behalve een enkele keer 's ochtends onlangs, godzijdank eigenlijk geen last meer van slaapverlamming. Een poos geleden kon het wel elke week een paar keer gebeuren, het lijkt wel in periodes te gebeuren, maar toen was ik er zo aan gewend geraakt dat ik soms niet eens meer wist of ik weer verlamd was, of dat ik slechts gedróómd had dat dat het geval was.
Je zegt dat het in periodes lijkt te gebeuren, zou het dan bij jou niet kunnen dat het samenhangt met stress oid? Emotionele periodes?
Oi!
pi_24106752
quote:
Op maandag 20 december 2004 19:20 schreef MUUS het volgende:

[..]

Je zegt dat het in periodes lijkt te gebeuren, zou het dan bij jou niet kunnen dat het samenhangt met stress oid? Emotionele periodes?
Dat is heel goed mogelijk, maar ik kan mij niet bedenken wat deze stress of iets dergelijks zou moeten zijn, omdat ik mij toendertijd, wat ik mij dan herinner, weinig meer 'stressvoller' voelde dan nu of vroeger.

Maar goed, het is mogelijk, ik weet dan ook niet meer wanneer het het hevigste was en wat ik doen allemaal deed.
  † In Memoriam † maandag 20 december 2004 @ 19:24:05 #66
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24106772
sleep paralysis

Kijk ook eens in dit topic, is misschien ook nuttige info in te vinden?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 27 december 2004 @ 16:30:48 #67
593 sjak
Juffie Bloem
pi_24237191
quote:
Op zondag 19 december 2004 07:22 schreef Alcyone het volgende:
Het schokken heb ik regelmatig ervaren. Altijd een trappend been.

Kennen jullie de horrorstories uit de operatiekamer van mensen die uit hun narcose ontwaken tijdens de operatie maar ook nog steeds verlamd zijn? Iemand vertelde over de gruwelijke pijnen toen er in hem gesneden werd. Hij wou het uitkrijsen, maar lukte niet.

Vraag me af wat de narcose eigenlijk hoort te doen, en hoe het kon falen...
Dat is iets heel anders. Het heet awareness en is meestal toe te schrijven aan een fout van de persoon die de anesthesie geeft. Je hebt dan wel voldoende spierverslapping gekregen (dus kunt niet bewegen) maar niet voldoende slaapmiddelen en bent dus wakker terwijl men dit niet registreert.
Lekker douchen!
pi_24246018
quote:
Op maandag 20 december 2004 15:53 schreef Monidique het volgende:

Ik werd een keer midden in de nacht wakker, ik hoor iets vallen, is het mijn kat die wat omgooit? nee die ligt op bed...doodstil blijven liggen, ik hoor écht iets, kijk naar de deuropening, zie ik een vent staan AAAAAH, wakker.... gelukkig een droom dus, verder slapen, word ik weer wakker van geluiden in de woonkamer.
Dat daarnet was een droom, dus dit is écht. Shit, bang. Eerst heel stil liggen, luisteren, hart in de keel, denken : blijven liggen en me slapend houden? nee, de kinderen.. eruit, heel langzaam en muisstil, kandelaar naast mijn bed gepakt, heel voorzichtig gang op, woonkamer in, ik zie niets, draai me om en zie een man op de bank zitten, die met een hele trage stem zegt "ik heb je naam op míjn voorhoofd geschreven.." ik gillen, word ik wakker, badend in het zweet, rechtop in bed.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 28 december 2004 @ 00:26:10 #69
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24246895

Zo werd ik een keer wakker waarbij ik een persoon boven mijn bed zag zweven die langzaam verdween. Dromen met als achtergrond je plafond is eehh wennen. Het scheelt wel een berg koffie om echt wakker te worden trouwens

[ Bericht 2% gewijzigd door livEliveD op 28-12-2004 00:36:02 ]
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24246977
quote:
Op maandag 27 december 2004 23:54 schreef milagro het volgende:

[..]

kandelaar naast mijn bed gepakt
Ging er toen geen "lichtje" branden? Ik neem aan dat je irl geen kandelaar naast je bed hebt als lichtpunt? Kan ook van wel natuurlijk, maar voor mij zou dat een teken zijn dat ik droom

Lijkt mij enom eng zo'n ervaring Ik heb weleens dat ik een keer of drie wakker word in mijn droom, dus ik droom dat ik wakker word en dan schud ik met mijn hoofd of iets dergelijks omdat er "iets" niet klopt aan het wakker worden. En dan ga ik weer slapen en droom weer dat ik wakker word enz. Fijne dingen zijn dat
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_24250437
quote:
Op woensdag 8 december 2004 06:33 schreef The_stranger het volgende:

1- Je hersenen zijn gewoonweg "vergeten" je lichaam weer vrij te geven
Ook al klinkt het zo logisch als wat, hierdoor denk ik dus dat er 'meer' aan de hand is. Al weet ik niet of het de hersenen zijn die het lichaam is vergeten, het kan evenzo het lichaam zijn die de rest is vergeten, for example. Een paar opties wat het, naar mijn mening, zijn kan:

- uittreding (je spirituele lichaam (ziel, whatever) wil weer naar binnen, jij hebt niet door dat je bent uitgetreden en je andere lichaam probeert je dagelijkse lichaam in te komen. Je schrikt wakker, mede misschien omdat je je lichaam niet voelt (de slaapverlamming). De angst, misschien hebben sommigen het gevoel dat ze een druk op zich voelen, het spirituele lichaam dat naar binnen wil, maar het lukt (nog) niet, de slaapverlamming gaat verder en mede de (doods)angst hiermee gepaard gaande. Moment dat je 'wakker' wordt en/of (juist!) je lichaam het (ook) weer doet, is het moment dat je weer in je lichaam zit.
- the old hag (scary, meerdere benamingen voor, zie google).
- kali (voor de boeddhisten onder ons, een soort welkom in een nieuwe (levens)fase, be prepaired en kan je dit aan, dan kan je alles aan, je bent 'geslaagd' als je eruit komt, als je de 'dood' hebt overwonnen.
- Sleepparalysis itself (maar ik vraag mezelf dus af hoe en waarom dat dan tot stand komt, ik vind (of) het (voelt) namelijk niet geheel (nog)).
- etc.
pi_24251580
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 08:43 schreef sweetgirly het volgende:
- kali (voor de boeddhisten onder ons, een soort welkom in een nieuwe (levens)fase, be prepaired en kan je dit aan, dan kan je alles aan, je bent 'geslaagd' als je eruit komt, als je de 'dood' hebt overwonnen.
Kali is meer vanuit het hindoeisme
De 'dood' die je bedoelt is het doorzien van vals bewustzijn of dood van het ego. Ik spreek niet uit ervaring maar haar verschijning wordt anders beschreven als die van "the old hag". Tenzij je aan je ego bent gehecht, maar dan schijn je niet ontvankelijk voor haar te zijn.
pi_24252149
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 00:29 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ging er toen geen "lichtje" branden? Ik neem aan dat je irl geen kandelaar naast je bed hebt als lichtpunt? Kan ook van wel natuurlijk, maar voor mij zou dat een teken zijn dat ik droom

Lijkt mij enom eng zo'n ervaring Ik heb weleens dat ik een keer of drie wakker word in mijn droom, dus ik droom dat ik wakker word en dan schud ik met mijn hoofd of iets dergelijks omdat er "iets" niet klopt aan het wakker worden. En dan ga ik weer slapen en droom weer dat ik wakker word enz. Fijne dingen zijn dat
Ik heb wel een grote kandelaar naast mijn bed
Mijn dromen zijn vrijwel altijd 'unheimisch' maar een gek in je kamer met je naam op zijn voorhoofd maakt me tochj echt heel bang, als je denkt dat je wakker bent
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24258365
Ik heb het 1 keer meegemaakt, dat ik vroeg in de nacht wakker werd en me daar bewust van was, maar niet in staat om me te bewegen. Ik vond het een buitengewoon nare ervaring, blij dat ik dat niet vaker heb meegemaakt.
Het had vast iets te maken met grote vermoeidheid en stress. Het was fascinerend en beangstigend tegelijkertijd. Een soort droomtoestand, waarbij je ineens volledig bewust bent van de situatie dat je in bed ligt, maar niet in staat om je lichaam aan te sturen. Het is ook zo vreselijk typisch voor een angstdroom: niet meer in staat zijn om te bewegen.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_24258783
ik heb het ook vaak, paar keer in de week...maar als het goed is kan je dan van je bed stappen en in "dromenland" rondlopen
in bad zitten met een joint, en keihard the doors op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')