quote:Op maandag 20 december 2004 15:53 schreef Monidique het volgende:
Het geweldigste is natuurlijk dat je in je bed ligt, een discoshow ziet, gillende gnoompjes in je oor boren en uiteindelijk wakker wordt, om te merken dat wanneer je opstaat de wereld niet echt helemaal is zoals 'ie hoort te zijn en plots wéér wakker wordt, verlamd, en dan weer en dat een aantal maal achter elkaar.
Nou ja, in bed liggen, de hele slaapverlammingstoestand ervaren, wakker worden, maar dan blijk je niet echt wakker te zijn en lig je opeens weer verlamd in je bed, word je weer wakker en blijk je nogstééds niet wakker te zijn. En dat een paar keer achter elkaar in één nacht.quote:Op maandag 20 december 2004 16:09 schreef MUUS het volgende:
[..].
Kun je deze nog even stapje voor stapje uitleggen?.
Dat klinkt... vermoeiend.quote:Op maandag 20 december 2004 18:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou ja, in bed liggen, de hele slaapverlammingstoestand ervaren, wakker worden, maar dan blijk je niet echt wakker te zijn en lig je opeens weer verlamd in je bed, word je weer wakker en blijk je nogstééds niet wakker te zijn. En dat een paar keer achter elkaar in één nacht.
Het is mij maar een paar keer overkomen, twee of drie keer, of zoiets.quote:Op maandag 20 december 2004 19:02 schreef MUUS het volgende:
[..]
Dat klinkt... vermoeiend..
Hoe vaak komen dit soort nachten voor?
Je zegt dat het in periodes lijkt te gebeuren, zou het dan bij jou niet kunnen dat het samenhangt met stress oid? Emotionele periodes?quote:Op maandag 20 december 2004 19:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is mij maar een paar keer overkomen, twee of drie keer, of zoiets.
Ik heb, behalve een enkele keer 's ochtends onlangs, godzijdank eigenlijk geen last meer van slaapverlamming. Een poos geleden kon het wel elke week een paar keer gebeuren, het lijkt wel in periodes te gebeuren, maar toen was ik er zo aan gewend geraakt dat ik soms niet eens meer wist of ik weer verlamd was, of dat ik slechts gedróómd had dat dat het geval was.
Dat is heel goed mogelijk, maar ik kan mij niet bedenken wat deze stress of iets dergelijks zou moeten zijn, omdat ik mij toendertijd, wat ik mij dan herinner, weinig meer 'stressvoller' voelde dan nu of vroeger.quote:Op maandag 20 december 2004 19:20 schreef MUUS het volgende:
[..]
Je zegt dat het in periodes lijkt te gebeuren, zou het dan bij jou niet kunnen dat het samenhangt met stress oid? Emotionele periodes?
Dat is iets heel anders. Het heet awareness en is meestal toe te schrijven aan een fout van de persoon die de anesthesie geeft. Je hebt dan wel voldoende spierverslapping gekregen (dus kunt niet bewegen) maar niet voldoende slaapmiddelen en bent dus wakker terwijl men dit niet registreert.quote:Op zondag 19 december 2004 07:22 schreef Alcyone het volgende:
Het schokken heb ik regelmatig ervaren. Altijd een trappend been.
Kennen jullie de horrorstories uit de operatiekamer van mensen die uit hun narcose ontwaken tijdens de operatie maar ook nog steeds verlamd zijn? Iemand vertelde over de gruwelijke pijnen toen er in hem gesneden werd. Hij wou het uitkrijsen, maar lukte niet.
Vraag me af wat de narcose eigenlijk hoort te doen, en hoe het kon falen...
quote:Op maandag 20 december 2004 15:53 schreef Monidique het volgende:
Het geweldigste is natuurlijk dat je in je bed ligt, een discoshow ziet, gillende gnoompjes in je oor boren en uiteindelijk wakker wordt, om te merken dat wanneer je opstaat de wereld niet echt helemaal is zoals 'ie hoort te zijn en plots wéér wakker wordt, verlamd, en dan weer en dat een aantal maal achter elkaar.
Ging er toen geen "lichtje" branden? Ik neem aan dat je irl geen kandelaar naast je bed hebt als lichtpunt? Kan ook van wel natuurlijk, maar voor mij zou dat een teken zijn dat ik droomquote:
Ook al klinkt het zo logisch als wat, hierdoor denk ik dus dat er 'meer' aan de hand is. Al weet ik niet of het de hersenen zijn die het lichaam is vergeten, het kan evenzo het lichaam zijn die de rest is vergeten, for example. Een paar opties wat het, naar mijn mening, zijn kan:quote:Op woensdag 8 december 2004 06:33 schreef The_stranger het volgende:
1- Je hersenen zijn gewoonweg "vergeten" je lichaam weer vrij te geven
Kali is meer vanuit het hindoeismequote:Op dinsdag 28 december 2004 08:43 schreef sweetgirly het volgende:
- kali (voor de boeddhisten onder ons, een soort welkom in een nieuwe (levens)fase, be prepaired en kan je dit aan, dan kan je alles aan, je bent 'geslaagd' als je eruit komt, als je de 'dood' hebt overwonnen.
Ik heb wel een grote kandelaar naast mijn bedquote:Op dinsdag 28 december 2004 00:29 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ging er toen geen "lichtje" branden? Ik neem aan dat je irl geen kandelaar naast je bed hebt als lichtpunt? Kan ook van wel natuurlijk, maar voor mij zou dat een teken zijn dat ik droom![]()
Lijkt mij enom eng zo'n ervaringIk heb weleens dat ik een keer of drie wakker word in mijn droom, dus ik droom dat ik wakker word en dan schud ik met mijn hoofd of iets dergelijks omdat er "iets" niet klopt aan het wakker worden. En dan ga ik weer slapen en droom weer dat ik wakker word enz. Fijne dingen zijn dat
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |