Yup.quote:Op zondag 5 december 2004 03:31 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat zijn volgens mij lucide dromen, dromen waarin je je bewust bent dát je droomt.
En ik ben me dat pas op het moment dat de verhaallijn me te gortig wordt
Hm, dat had een vriendin van me.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:27 schreef MUUS het volgende:
Kan het idee dat je geen lucht kan krijgen ook een vorm van sleep paralysis zijn? Dus ineens omhoog schieten in bed en panisch naar adem happen?
Maar als het meteen over is als je goed wakker bent? Zou dat ook hyperventilatie zijn dan?quote:Op woensdag 8 december 2004 13:34 schreef milagro het volgende:
[..]
Hm, dat had een vriendin van me.
Ze werd wakker, kreeg geen lucht bijna, belde 112 en zij hebben haar toen 'rustig' gepraat.
Bleek hyperventilatie te zijn.
Ze had problemen met haar toen nog echtgenoot, en was emotioneel natuurlijk erg aangeslagen.
Blijkbaar kun je ook hyperventileren in je slaap dus als de stress hoog genoeg is
Geen idee.quote:Op woensdag 8 december 2004 13:48 schreef MUUS het volgende:
[..]
Maar als het meteen over is als je goed wakker bent? Zou dat ook hyperventilatie zijn dan?
quote:A rare fatal form of sleep paralysis may, it is thought, underlie the cases of healthy teenagers, mainly in Southeast Asia, who die in their sleep, sometimes after fighting for breath but without thrashing around.
Dat had ik ook gehad, naast mn bed zag ik een soort 'donkere' rook wat onder mijn nachtkastje wegebde en daarna kon ik me pas weer bewegen. (zie ook een eerdere post van mij in dit topic waar ik meende een 'geest' te hebben gezien in die 'verlamde' toestand.)quote:Op woensdag 8 december 2004 16:51 schreef Anthraxx het volgende:
[...] en dat ik in het begin dacht een schaduw te zien...
dat kan ook een vorm van slaap apneu zijn...quote:Op woensdag 8 december 2004 13:27 schreef MUUS het volgende:
Kan het idee dat je geen lucht kan krijgen ook een vorm van sleep paralysis zijn? Dus ineens omhoog schieten in bed en panisch naar adem happen?
bronquote:Wat is SlaapApneu ???
Men spreekt van "slaapapneu" wanneer bij chronisch snurken de adem tijdens de nachtelijke slaap plotseling gedurende minimaal tien seconden tot zelfs twee volle minuten stilstaat. Zulke apneus kunnen wel 600 keer per nacht optreden. Er is sprake van gevaar voor de gezondheid wanneer gedurende de normale nachtelijke slaap deze verschijnselen meer dan tien keer per uur optreden. Slaapapneu wordt dikwijls door de echtgeno(o)t(e) waargenomen die 's nachts door het luide gesnurk wakker wordt en constateert dat de ademhaling meerdere malen stokt.Wie wil weten of hij aan slaapapneu lijdt kan hier de diagnose checklist raadplegen.
Zelf weet ik niet hoe zoiets op te roepen is maar waarschijnlijk zijn er vast mensen hier die daar wel een 'trigger' voor hebben maar zou je het zo graag willen dan? Ikzelf zie er niet echt de lol van in maarja.quote:Op woensdag 8 december 2004 17:10 schreef Tique het volgende:
Ik zou wel willen weten hoe je zoiets op kan roepen gewoon om nog eens een keer te merken hoe zo iets is en wat je er aan kan doen om niet meer verlamd te zijn.
ikquote:Op woensdag 8 december 2004 18:00 schreef livEliveD het volgende:
Ik ken iemand die tijdens zoiets een man in de slaapkamer zag staan. Nu is niet kunnen bewegen en een geest zien niet grappig. Daarnaast claimde degene juist wakker te zijn geworden door het geluid van die geest. Tja met de verklaring kan je tig kanten op. Wie zal het zeggen?
Without trashing around... hmmm, ja en nee.quote:Op woensdag 8 december 2004 16:59 schreef milagro het volgende:
Oh MUUS : A rare fatal form of sleep paralysis may, it is thought, underlie the cases of healthy teenagers, mainly in Southeast Asia, who die in their sleep, sometimes after fighting for breath but without thrashing around.
The_Shining quote volgens mij dat wat jij bedoelt of niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |