ja maar de aanstichters zijn de vrolijke weglopers die vrouwen als hoer uitschelden. en de feiten die ik daarvoor genoemd heb. lekker makkelijk om ineens het nieuws wel geloofwaardig te vinden als het in je straatje past.quote:
quote:Op zondag 5 december 2004 03:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja maar de aanstichters zijn de vrolijke weglopers die vrouwen als hoer uitschelden. en de feiten die ik daarvoor genoemd heb. lekker makkelijk om ineens het nieuws wel geloof waardig te vinden als het is je straatje past.
wat nou?quote:
Geen flauw idee, maar het heeft in de meeste gevallen niks te maken met het zien van het meisje als 'hoer' of iets dergelijks. Het gaat namelijk bij de meerderheid van de daders niet om jongens die op die manier denken. Ze hebben wel een verziekte visie op sex, maar dat komt uit een andere oorzaak. En zoals ik al zei blijkt uit de cijfers dat er meer antillianen en surinamers als dader zijn dan jouw 'doelgroep'.quote:Op zondag 5 december 2004 01:39 schreef milagro het volgende:
[..]
Dan moet je de cijfers die ik hier lees eens uitleggen.
[..]
Als de meerderheid vd daders allochtoon is, en de meerderheid vd slachtoffers autochtoon, hoe zit het dan?
uhm Hiz... niet iedere potentiele verkrachter is als dusdanig te herkennen natuurlijk.quote:Op zondag 5 december 2004 04:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Geen flauw idee, maar het heeft in de meeste gevallen niks te maken met het zien van het meisje als 'hoer' of iets dergelijks. Het gaat namelijk bij de meerderheid van de daders niet om jongens die op die manier denken. Ze hebben wel een verziekte visie op sex, maar dat komt uit een andere oorzaak. En zoals ik al zei blijkt uit de cijfers dat er meer antillianen en surinamers als dader zijn dan jouw 'doelgroep'.
Vanavond in het vraaggesprek met een van de onderzoekers kwam wel een wereld naar voren die je je nauwelijks kunt voorstellen. Heel kort door de bocht genomen komt het erop neer dat de ene groep van zwakbegaafden misbruik maakt van de andere groep van zwakbegaafden. Anders kan ik echt niet bevatten dat een meisje pas na 20 groepsverkrachtingen op het idee komt dat het niet zo slim is om met een bepaalde groep jongens om te gaan. Of dat ze gewoon gezellig na afloop met de verkrachters een patatje gaan eten.
Het is echt ZO'N (*houdt handen overdreven ver uit elkaar*) artikel en jij weet dít eruit te halen:quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:05 schreef luked45 het volgende:
Bron: NRC
Groepsverkrachting 200 maal per jaar
Door Sheila Kamerman en Rinskje Koelewijn
Minderjarige jongens plegen in groepsverband per jaar ten minste 200 groepsverkrachtingen of aanrandingen in Nederland. Dat is eenderde van alle jeugdzedenzaken die justitie jaarlijks behandelt.
Het is voor het eerst dat dit type zedendelinquenten is geďnventariseerd en onderzocht. Dat gebeurde door onderzoekers van het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving in Leiden. Zij analyseerden van de groepsverkrachtingen gepleegd tussen 1993 en 2001 alleen gevallen waarbij de jeugdige daders een persoonlijkheidsonderzoek hadden ondergaan en hadden bekend of werden veroordeeld. Het ging hierbij om 24 dadergroepen, waarbij 91 daders betrokken waren.
De onderzochte groepen bestaan meestal uit vier daders, die gemiddeld veertien jaar oud zijn. Vijf daders waren nog geen twaalf. De slachtoffers zijn rond de dertien jaar.
Tweederde van de daders zijn allochtone jongens. Van de slachtoffers, altijd meisjes, is driekwart autochtoon. In veel onderzochte gevallen hadden de daders een andere etniciteit dan de slachtoffers en waren de slachtoffers, op twee gevallen na, een bekende van een of meer van de daders.
De jongens verkrachtten in wisselende groepssamenstellingen verschillende meisjes. Dezelfde wisselende groepjes maakten zich ook vaak schuldig aan berovingen, vernielingen en geweldmisdrijven.
De onderzoekers vermoeden dat het aantal groepsverkrachtingen veel hoger ligt, maar dat daarvan vaak geen aangifte wordt gedaan. Onderzoeker C. Bijleveld: ,,Er is een fenomenaal dark number.''
Ook als er wel aangifte wordt gedaan, eindigt een groot aantal zaken in vrijspraak. Jongerencoördinator Leen Verkade van de Rotterdamse politie: ,,Als zeven jongens ontkennen, of zeggen dat het meisje zelf wou, dan is er voor ons geen speld tussen te krijgen.''
Het onderzoek maakt deel uit van een groter onderzoek naar jeugdige zedendelinquenten. Onderzoekers Bijleveld en J. Hendriks: ,,Het viel ons op dat zedendelicten zo vaak in groepsverband plaatsvonden. Dat zie je alleen bij jongeren. Onze vraag was: waarom doen ze het in een groep?''
Anders dan bij berovingen of vernielingen, heeft de groep bij verkrachting vaak geen praktische functie. ,,Sterker nog: soms willen ze allemaal tegelijk en wordt het een concurrentiestrijd.'' Wel reiken ze elkaar condooms aan en houden, indien nodig, het slachtoffer vast.
De onderzoekers: ,,De belangrijkste reden om het in een groep te doen, is omdat de groep publiek is. Waarbij de een toekijkt als de ander het meisje vernedert.'' Bijleveld: ,,Het is een soort recreatie.''
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sowieso al een heel schokkend bericht, maar let eens op het laatste citaat van onderzoeker Bijleveld: ,,Het is een soort recreatie.''
En dan de daders en slachtoffers: resp. 2/3 allochtoon en 3/4 autochtoon. Wat moeten we hiervan weer denken? Ik weet wat ik denk, maar dat laat ik hier maar in het midden.
ja sorry hoor..quote:En dan de daders en slachtoffers: resp. 2/3 allochtoon en 3/4 autochtoon.
Is daar iets op tegen dat dat extra belicht wordt? Moet het soms in de doofpot?quote:Op zondag 5 december 2004 04:49 schreef Blessed het volgende:
[..]
Het is echt ZO'N (*houdt handen overdreven ver uit elkaar*) artikel en jij weet dít eruit te halen:
[..]
ja sorry hoor..
Voorlopig heb ik nog niets gelezen over hordes lesbienes die met voorbinddildo's op jacht gaan naar 13 jarige meisjes...quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:12 schreef Meh7 het volgende:
Verder zijn de daders altijd jongens, maar dat vind je niet zo schokkend?
Prima toch? Lijkt me de beste oplossing.quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:24 schreef AbdelGhafied het volgende:
Maargoed, om het realistischer te houden: Geen allochtoon die het in zijn hoofd haalt met een groepje een andere allochtoonse te verkrachten natuurlijk. Die hebben geen zin in de wraak van een bevolkingsgroep. Je wilt niet waten wat er gebeurd als de rechter er 'geen speld tussen kan krijgen' en de familie van het slachtoffer met lege handen achterblijft.
Of over hordes autochtone Arische prinsessen met voorbinddildo's op jacht naar 13-jarige allochtone jongetjes.quote:Op zondag 5 december 2004 13:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik nog niets gelezen over hordes lesbienes die met voorbinddildo's op jacht gaan naar 13 jarige meisjes...
BWAHAHAHHAHAquote:Op zondag 5 december 2004 13:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik nog niets gelezen over hordes lesbienes die met voorbinddildo's op jacht gaan naar 13 jarige meisjes...
Ik vind dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 5 december 2004 14:06 schreef Bagheera het volgende:
[..]
Prima toch? Lijkt me de beste oplossing.
Als de rechters wanpresteren en de daders weer es een taakstrafje geven, blijft er nog maar een ding over voor de familie van het slachtoffer. Hopelijk geholpen door de buurt.
Iets meer eergevoel en iets minder lafheid zou de Nederlandse samenleving sieren.
Daar heb ik zéker iets op tegen. Je kan zoveel dingen zeggen over groepsverkrachtingen, je kan er zoveel discussies over voeren, in allerlei soorten en maten, en dan is er iemand die het onderwerp eventjes weer de discussie van de allochtonen/autochtonen op duwt.quote:Op zondag 5 december 2004 09:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Is daar iets op tegen dat dat extra belicht wordt? Moet het soms in de doofpot?
quote:Op zondag 5 december 2004 14:39 schreef Newien het volgende:
het zijn echt geen keurige hoogopgeleide meiden meestal hoor.. (*kuch breezah-sletten *Kuch*)
Niet erg waarschijnlijk als de meeste daders Antilliaans of Surinaams zijn he?quote:Op zondag 5 december 2004 14:48 schreef Lemmeb het volgende:
Dat getal van 2/3 allochtone jongens klopt helemaal niet. Het moet 9/10 zijn ofzo.
/edit 2/3 Marokkanen, misschien dat ze dat bedoelden.
Nee hoor, de meeste daders zijn Marokkaans.quote:Op zondag 5 december 2004 14:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet erg waarschijnlijk als de meeste daders Antilliaans of Surinaams zijn he?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |