abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 december 2004 @ 03:44:14 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23772799
quote:
Op zondag 5 december 2004 03:41 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]
ja maar de aanstichters zijn de vrolijke weglopers die vrouwen als hoer uitschelden. en de feiten die ik daarvoor genoemd heb. lekker makkelijk om ineens het nieuws wel geloofwaardig te vinden als het in je straatje past.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23772805
quote:
Op zondag 5 december 2004 03:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja maar de aanstichters zijn de vrolijke weglopers die vrouwen als hoer uitschelden. en de feiten die ik daarvoor genoemd heb. lekker makkelijk om ineens het nieuws wel geloof waardig te vinden als het is je straatje past.
  zondag 5 december 2004 @ 03:45:43 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23772818
quote:
Op zondag 5 december 2004 03:44 schreef gelly het volgende:

[..]

wat nou?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23773045
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:39 schreef milagro het volgende:

[..]

Dan moet je de cijfers die ik hier lees eens uitleggen.
[..]

Als de meerderheid vd daders allochtoon is, en de meerderheid vd slachtoffers autochtoon, hoe zit het dan?
Geen flauw idee, maar het heeft in de meeste gevallen niks te maken met het zien van het meisje als 'hoer' of iets dergelijks. Het gaat namelijk bij de meerderheid van de daders niet om jongens die op die manier denken. Ze hebben wel een verziekte visie op sex, maar dat komt uit een andere oorzaak. En zoals ik al zei blijkt uit de cijfers dat er meer antillianen en surinamers als dader zijn dan jouw 'doelgroep'.

Vanavond in het vraaggesprek met een van de onderzoekers kwam wel een wereld naar voren die je je nauwelijks kunt voorstellen. Heel kort door de bocht genomen komt het erop neer dat de ene groep van zwakbegaafden misbruik maakt van de andere groep van zwakbegaafden. Anders kan ik echt niet bevatten dat een meisje pas na 20 groepsverkrachtingen op het idee komt dat het niet zo slim is om met een bepaalde groep jongens om te gaan. Of dat ze gewoon gezellig na afloop met de verkrachters een patatje gaan eten.
pi_23773190
quote:
Op zondag 5 december 2004 04:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Geen flauw idee, maar het heeft in de meeste gevallen niks te maken met het zien van het meisje als 'hoer' of iets dergelijks. Het gaat namelijk bij de meerderheid van de daders niet om jongens die op die manier denken. Ze hebben wel een verziekte visie op sex, maar dat komt uit een andere oorzaak. En zoals ik al zei blijkt uit de cijfers dat er meer antillianen en surinamers als dader zijn dan jouw 'doelgroep'.

Vanavond in het vraaggesprek met een van de onderzoekers kwam wel een wereld naar voren die je je nauwelijks kunt voorstellen. Heel kort door de bocht genomen komt het erop neer dat de ene groep van zwakbegaafden misbruik maakt van de andere groep van zwakbegaafden. Anders kan ik echt niet bevatten dat een meisje pas na 20 groepsverkrachtingen op het idee komt dat het niet zo slim is om met een bepaalde groep jongens om te gaan. Of dat ze gewoon gezellig na afloop met de verkrachters een patatje gaan eten.
uhm Hiz... niet iedere potentiele verkrachter is als dusdanig te herkennen natuurlijk.
Veel verkrachtingen worden door bekenden gedaan.
En niet zelden was dat een bekende met wie de dame al lange tijd omging.
En dat laatste weet ik uit eigen ervaring.
Het feit dat je uit vrije wil met zo iemand meeging, ms zelfs een begin van intimiteit beleefde (maar niet verder wilde dan bijv wat boven de gordel gedoe) is vaak een reden dat er geen aangifte gedaan wordt. Ga dat maar eens uitleggen, zo denken de dames dan ms.
Ik ben ooit eens op het strand lastig gevallen door een man. Hij werd handtastelijk, ben weggelopen om me bij een echtpaar een veilig heenkomen te zoeken.
Zij zeiden me de strandpolitie te waarschuwen. Dat heb ik gedaan, en wat kreeg ik te horen?
"dan moet je ms ook niet alleen gaan zitten, jongedame" en "waarom liet je die man dan eerst naast je zitten?" (hij vroeg een vuurtje en begon een babbeltje).

Wat wel raar is als zo'n meisje na zo'n ervaring nog gezellig met de knul(len) blijft omgaan.
Ik weet niet hoe die omgang dan plaats vindt, dat het gezellig zou zijn hoor je neem ik aan vooral van de dader.
Er zijn ook vrouwen die met een zekere regelmaat door hun eigen man verkracht worden of anderszins mishandeld, en toch bij zo'n vent blijven. Angst is een slechte raadgever.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23773222
tvp
  Moderator / Miss SHO zondag 5 december 2004 @ 04:24:33 #107
22592 crew  Ole
pi_23773233
Ik ben een half uur geleden nog bij een 'bekende" eettent binnengelopen om iemand van me af te houden..

Het feit al dat je als vrouw alleen over straat loopt schijnt al genoeg te zijn..
dan 'vraag' je erom ...
niet dus
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_23773361
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:05 schreef luked45 het volgende:
Bron: NRC

Groepsverkrachting 200 maal per jaar

Door Sheila Kamerman en Rinskje Koelewijn

Minderjarige jongens plegen in groepsverband per jaar ten minste 200 groepsverkrachtingen of aanrandingen in Nederland. Dat is eenderde van alle jeugdzedenzaken die justitie jaarlijks behandelt.
Het is voor het eerst dat dit type zedendelinquenten is geďnventariseerd en onderzocht. Dat gebeurde door onderzoekers van het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving in Leiden. Zij analyseerden van de groepsverkrachtingen gepleegd tussen 1993 en 2001 alleen gevallen waarbij de jeugdige daders een persoonlijkheidsonderzoek hadden ondergaan en hadden bekend of werden veroordeeld. Het ging hierbij om 24 dadergroepen, waarbij 91 daders betrokken waren.
De onderzochte groepen bestaan meestal uit vier daders, die gemiddeld veertien jaar oud zijn. Vijf daders waren nog geen twaalf. De slachtoffers zijn rond de dertien jaar.
Tweederde van de daders zijn allochtone jongens. Van de slachtoffers, altijd meisjes, is driekwart autochtoon. In veel onderzochte gevallen hadden de daders een andere etniciteit dan de slachtoffers en waren de slachtoffers, op twee gevallen na, een bekende van een of meer van de daders.
De jongens verkrachtten in wisselende groepssamenstellingen verschillende meisjes. Dezelfde wisselende groepjes maakten zich ook vaak schuldig aan berovingen, vernielingen en geweldmisdrijven.
De onderzoekers vermoeden dat het aantal groepsverkrachtingen veel hoger ligt, maar dat daarvan vaak geen aangifte wordt gedaan. Onderzoeker C. Bijleveld: ,,Er is een fenomenaal dark number.''
Ook als er wel aangifte wordt gedaan, eindigt een groot aantal zaken in vrijspraak. Jongerencoördinator Leen Verkade van de Rotterdamse politie: ,,Als zeven jongens ontkennen, of zeggen dat het meisje zelf wou, dan is er voor ons geen speld tussen te krijgen.''
Het onderzoek maakt deel uit van een groter onderzoek naar jeugdige zedendelinquenten. Onderzoekers Bijleveld en J. Hendriks: ,,Het viel ons op dat zedendelicten zo vaak in groepsverband plaatsvonden. Dat zie je alleen bij jongeren. Onze vraag was: waarom doen ze het in een groep?''
Anders dan bij berovingen of vernielingen, heeft de groep bij verkrachting vaak geen praktische functie. ,,Sterker nog: soms willen ze allemaal tegelijk en wordt het een concurrentiestrijd.'' Wel reiken ze elkaar condooms aan en houden, indien nodig, het slachtoffer vast.
De onderzoekers: ,,De belangrijkste reden om het in een groep te doen, is omdat de groep publiek is. Waarbij de een toekijkt als de ander het meisje vernedert.'' Bijleveld: ,,Het is een soort recreatie.''

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sowieso al een heel schokkend bericht, maar let eens op het laatste citaat van onderzoeker Bijleveld: ,,Het is een soort recreatie.''

En dan de daders en slachtoffers: resp. 2/3 allochtoon en 3/4 autochtoon. Wat moeten we hiervan weer denken? Ik weet wat ik denk, maar dat laat ik hier maar in het midden.
Het is echt ZO'N (*houdt handen overdreven ver uit elkaar*) artikel en jij weet dít eruit te halen:
quote:
En dan de daders en slachtoffers: resp. 2/3 allochtoon en 3/4 autochtoon.
ja sorry hoor..
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
  zondag 5 december 2004 @ 09:59:45 #109
3542 Gia
User under construction
pi_23773983
quote:
Op zondag 5 december 2004 04:49 schreef Blessed het volgende:

[..]

Het is echt ZO'N (*houdt handen overdreven ver uit elkaar*) artikel en jij weet dít eruit te halen:
[..]

ja sorry hoor..
Is daar iets op tegen dat dat extra belicht wordt? Moet het soms in de doofpot?
pi_23776459
Quote uit aangehaalde artikel door Sizzler:

'Het meisje en haar familie werden na het drama niet professioneel opgevangen maar daarentegen geterroriseerd door de voornamelijk Marokkaanse daders in de leeftijd van negen (!) tot zestien jaar. Het zwakbegaafde slachtoffer en haar ouders werden op straat bedreigd, uitgescholden en geďntimideerd. Twee maanden geleden zijn zij verhuisd.

Onderzoek van De Telegraaf leert dat Stadsdeel Westerpark het vooral belangrijk vond dat de zaak 'niet verkeerd in de pers kwam', zodat de wijk, die toch al geen goede naam heeft, niet verder zou worden gestigmatiseerd.'

That does it. Onze samenleving is ernstig ziek. Rijp voor het gesticht.

Moreel compleet failliet.

Ik heb dan nog liever een eigen-rechter samenleving zoals delen van Sicilie/Sardinie ofzo, waarin de familieleden van een slachtoffer, geholpen door de buurt, de verkrachter(s) van hun dochter vermoorden.

Had ik in deze buurt gewoond dan had ik er van harte aan meegeholpen. Ik ben verder erg vredelievend maar de grens is ver gepasseerd.
  zondag 5 december 2004 @ 13:49:54 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_23777176
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:12 schreef Meh7 het volgende:
Verder zijn de daders altijd jongens, maar dat vind je niet zo schokkend?
Voorlopig heb ik nog niets gelezen over hordes lesbienes die met voorbinddildo's op jacht gaan naar 13 jarige meisjes...
pi_23777450
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:24 schreef AbdelGhafied het volgende:
Maargoed, om het realistischer te houden: Geen allochtoon die het in zijn hoofd haalt met een groepje een andere allochtoonse te verkrachten natuurlijk. Die hebben geen zin in de wraak van een bevolkingsgroep. Je wilt niet waten wat er gebeurd als de rechter er 'geen speld tussen kan krijgen' en de familie van het slachtoffer met lege handen achterblijft.
Prima toch? Lijkt me de beste oplossing.

Als de rechters wanpresteren en de daders weer es een taakstrafje geven, blijft er nog maar een ding over voor de familie van het slachtoffer. Hopelijk geholpen door de buurt.

Iets meer eergevoel en iets minder lafheid zou de Nederlandse samenleving sieren.
pi_23777872
quote:
Op zondag 5 december 2004 13:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Voorlopig heb ik nog niets gelezen over hordes lesbienes die met voorbinddildo's op jacht gaan naar 13 jarige meisjes...
Of over hordes autochtone Arische prinsessen met voorbinddildo's op jacht naar 13-jarige allochtone jongetjes.
Maar even serieus: de katalysator achter zo'n groepsgebeuren en de algehele cultuur binnen zo'n groep lijken me zeer interessant (en walgelijk) studiemateriaal. Hoe komen ze aan zo'n verstoord beeld van sex en meisjes? Waarom is er niemand in zo'n groep die de boel afremt? Hoe kan het dat een groep van soms wel meer dan 10 mensen gezamenlijk voorbereidingen treft (condooms, locatie) voor iets dergelijk?

En de vertegenwoordigers van dat stadsdeel die verantwoordelijk zijn voor het doodzwijgen van de aanrandingen zouden allemaal apart even op bezoek mogen bij de familie van het slachtoffer en in de jeugdinrichting van het slachtoffer, zodat ze de gevolgen van hun daden (en nalatigheden) direct onder ogen krijgen.
Zul je trouwens nog zien dat de rekeningen van de behandelingen voor het slachtoffertje (heette ze geen Nova?) door de ouders zelf opgehoest moeten worden en de gespreksgroepen voor de daders allemaal fijn gesubsidieerd zijn. Ik zou me overigens als ouder van één van de daders niet durven vertonen op straat op weg naar een opvoedcursus in verband met de betrokkenheid van een zoon bij een verkrachting.. Ik vraag me af wat de reactie daarvan is geweest.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_23777891
quote:
Op zondag 5 december 2004 13:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

BWAHAHAHHAHA
quote:
Op zondag 5 december 2004 14:06 schreef Bagheera het volgende:
[..]
Prima toch? Lijkt me de beste oplossing.
Als de rechters wanpresteren en de daders weer es een taakstrafje geven, blijft er nog maar een ding over voor de familie van het slachtoffer. Hopelijk geholpen door de buurt.
Iets meer eergevoel en iets minder lafheid zou de Nederlandse samenleving sieren.
Ik vind dat je gelijk hebt.
Dan is het meteen ook met het "recreatie"-idee, zie artikel, afgelopen.
pi_23777951
quote:
Op zondag 5 december 2004 09:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Is daar iets op tegen dat dat extra belicht wordt? Moet het soms in de doofpot?
Daar heb ik zéker iets op tegen. Je kan zoveel dingen zeggen over groepsverkrachtingen, je kan er zoveel discussies over voeren, in allerlei soorten en maten, en dan is er iemand die het onderwerp eventjes weer de discussie van de allochtonen/autochtonen op duwt.
Ik vind het gewoon bullshit om daar altijd maar op te blijven hameren.
Je vraagt of het in de doofpot moet - dat is dan ook maar weer meteen het complete tegendeel beweren van wat ik daar zeg. Maar om het antwoord op je vraag te beantwoorden: Néé, het moet niet in de doofpot maar het is ook niet iets wat ik in dit geval als hoofdpunt zou belichten!!! En dat doet hij wel.

"O o wat is het schokkend, zie je wel, wéér allochtonen, wat vinden jullie ervan?"

Maar niemand zal erover zaniken want het is wat iedereen wilt horen: het staaft hun woede en onbegrip jegens de criminele allochtonen. Jeej! Nog meer reden om boos te zijn!

"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_23778051
Als zoiets gebeurd dan ga je tog als meisje gewoon met de foute jongens om? Ik bedoel ze zijn meestal kennissen of vrienden van de groep... het zijn echt geen keurige hoogopgeleide meiden meestal hoor.. (*Kuch breezah-sletten *Kuch*)

En natuurlijk vind ik t verschrikkelijk zo'n jonge leeftijd en dan al zulke dingen.. vroeger lag de grens op 16/17/18 en nu alweer 13/14.. bah bah en nog eens bah.. als ik opa ben ga je nog horen dat kids van 8 het doen..
pi_23778100
quote:
Op zondag 5 december 2004 14:39 schreef Newien het volgende:
het zijn echt geen keurige hoogopgeleide meiden meestal hoor.. (*kuch breezah-sletten *Kuch*)
  zondag 5 december 2004 @ 14:48:37 #118
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23778219
Dat getal van 2/3 allochtone jongens klopt helemaal niet. Het moet 9/10 zijn ofzo.

/edit 2/3 Marokkanen, misschien dat ze dat bedoelden.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_23778305
quote:
Op zondag 5 december 2004 14:48 schreef Lemmeb het volgende:
Dat getal van 2/3 allochtone jongens klopt helemaal niet. Het moet 9/10 zijn ofzo.

/edit 2/3 Marokkanen, misschien dat ze dat bedoelden.
Niet erg waarschijnlijk als de meeste daders Antilliaans of Surinaams zijn he?
  zondag 5 december 2004 @ 15:02:01 #120
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23778497
quote:
Op zondag 5 december 2004 14:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Niet erg waarschijnlijk als de meeste daders Antilliaans of Surinaams zijn he?
Nee hoor, de meeste daders zijn Marokkaans.

beter om gewoon één groep de schuld van alles te geven, da's lekker makkelijk
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')