quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
Dat er meer autochtone meisjes zijn dan allochtoonse meisjes? Dat is bekend natuurlijk.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
Dat er meer autochtone meisjes zijn dan allochtoonse meisjes? Dat is bekend natuurlijk.
Des te erger is die 2/3 deel allochtone dader. Er zijn namelijk ook meer autochtone jongens dan allochtone.quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:10 schreef Overlast het volgende:
[..]
Ah, dus als het je uitkomt heb je wel oog voor de statistieken.
Alleen vind ik niet dat je alle autochtone meisjes over een kam moet scheren.
Misschien zijn er sommige die het niet leuk vinden om slachtoffer te zijn.
In tegenstelling tot jij en je makkers.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:11 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Maar niet meer allochtoonse jongens dan autochtoonse jongens (daders).
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Des te erger is die 2/3 deel allochtone dader. Er zijn namelijk ook meer autochtone jongens dan allochtone.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, en dat is erg, wie zegt dat het niet zo is. Betekent dat, dat we allochtonen gaan aanpakken of dat we groepsverkrachting gaan aanpakken.![]()
[..]
Inderdaad, en dat is erg, wie zegt dat het niet zo is. Betekent dat, dat we allochtonen gaan aanpakken of dat we groepsverkrachting gaan aanpakken.![]()
[..]
quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:33 schreef Ghostbuster het volgende:
Doe is wat aan die topictitel er staat namelijk
groepsverkrachtingen of aanrandingen in Nederland.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:37 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Het gebeurt ook in Nederland.
Staat duidelijk vermeld.![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:42 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Groepsverkrachting OF aanranding.
Het lijkt nu net, of er 200 groepsverkrachtingen per jaar zijn.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:08 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ja, die lui hebben natuurlijk allemaal AIDS.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:01 schreef trabant het volgende:
Bij deze meld ik me vrijwillig aan om eens met de dadertjes te praten.
NB:Ik moet er wel bij zeggen dat ik erg beeldend spreek, en daarbij vaak mijn handen gebruik. En soms heb ik wel eens gereedschap in mijn handen en ik heb geleerd met gereedschap altijd van mij af te werken. Maar "ze" zullen het daarna noooooit meer doen.
quote:Tweederde van de daders zijn allochtone jongens. Van de slachtoffers, altijd meisjes, is driekwart autochtoon. In veel onderzochte gevallen hadden de daders een andere etniciteit dan de slachtoffers en waren de slachtoffers, op twee gevallen na, een bekende van een of meer van de daders.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:41 schreef pseudo het volgende:
[..]
Notabene kenden vele autochtone slachtoffers de allochtone daders...........
Stop de hetze?
Multiculturele nachtmerrie.
En, zouden die knapen het (willen) snappen als moeder de vrouw ze uitlegt dat een meisje nog geen kameel wordt, wanneer ze twee heuveltjes op de borst begint te krijgen?quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:14 schreef _Boo_ het volgende:
Het lijkt me een beter idee als hun moeders eens een keer met ze praten in plaats van die jongens naar buiten te sturen en alleen de meisjes in het gezin angstvallig binnen te houden![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:12 schreef Meh7 het volgende:
Verder zijn de daders altijd jongens, maar dat vind je niet zo schokkend?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:33 schreef Tarak het volgende:
Maar heel weinig groepsverkrachtingen komen in het nieuws inderdaad, de politie probeert dat vaak te voorkomen. Waarom weet ik eigenlijk niet.....omdat daders en slachtoffers meestal minderjarig zijn?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:33 schreef Tarak het volgende:
Maar heel weinig groepsverkrachtingen komen in het nieuws inderdaad, de politie probeert dat vaak te voorkomen. Waarom weet ik eigenlijk niet.....omdat daders en slachtoffers meestal minderjarig zijn?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Des te erger is die 2/3 deel allochtone dader. Er zijn namelijk ook meer autochtone jongens dan allochtone.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 23:06 schreef trabant het volgende:
[..]
En, zouden die knapen het (willen) snappen als moeder de vrouw ze uitlegt dat een meisje nog geen kameel wordt, wanneer ze twee heuveltjes op de borst begint te krijgen?
Wie op z'n veertiende zoiets doet is voor het leven verknipt, dat krijg je echt nooit meer goed. Het enige gesprek dat helpt, is onder vier ogen met de vaders, ooms en oudere broers van de slachtoffers.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 23:19 schreef Agrafes het volgende:
Tja, dat krijg je in een zo op seks georienteerde maatschappij, vaak denken die jongens ook nog dat het heel normaal is wat ze doen en dat het zo hoort![]()
13 jaar zeg jeemig, hoe krijg je het op die leeftijd al in je hoofd om zoiets uittevoeren
quote:Groepsverkrachting? 'Da's pas echte lol'
Minderjarige jongens plegen ten minste 200 groeps- verkrachtingen en aanrandingen per jaar. De daders zijn gemiddeld 14 jaar oud.
Ze vinden het 'interessant' en 'statusverhogend' om in het bijzijn van vrienden een meisje te vernederen. Spijt hebben ze achteraf zelden.
Dit blijkt uit onderzoek van het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving in Leiden. Vier criminologen onderzochten 24 dadergroepen, die werden gevormd door 91 daders. Zij waren tussen 1993 en 2001 betrokken bij ernstige zedendelicten. Tweederde van de jongens is allochtoon. De slachtoffers zijn rond de dertien jaar oud en voor driekwart juist van autochtone afkomst.
Uit analyses van de groepsverkrachtingen en -aanrandingen blijkt dat de jongens het interessant en gezellig vinden om in het bijzijn van hun vrienden een meisje te vernederen. Daarnaast neemt de kans op een 'geslaagde' verkrachting toe als het slachtoffer door anderen in bedwang wordt gehouden.
Volgens de onderzoekers was seksueel geweld voor de jongens een vorm van vermaak, waaraan ze status ontleenden. Over een aangifte maakten ze zich nauwelijks zorgen. Als ze hun verklaringen op elkaar zouden afstemmen, was het hun woord tegen dat van het slachtoffer.
Uit de manier waarop sommige jongens zich na de verkrachting gedroegen, blijkt dat zij het misbruik heel gewoon vonden. Drie groepen jongens brachten het verkrachte meisje naar huis. Andere groepen ging voetballen, iets drinken of muziek luisteren. Die alledaagsheid kwam soms ook voor tijdens het misbruik. Zo ging een jongen naar de keuken om augurken te eten en een andere dader knipte zijn nagels terwijl het slachtoffer werd verkracht. Weer een ander verklaarde dat hij 'altijd meisjes deelde met zijn vrienden'.
Achteraf werd de verkrachting emotieloos en met bravoure besproken. Tien van de onderzochte dadergroepen lachten achteraf om de verkrachting. Het slachtoffer was vaak een bekende van de daders. Voor sommige meisjes waren de jongens het enige sociale contact dat zij in hun wijk hebben. De meeste delicten gebeurden in het huis van een van de daders, of buiten. Ook in kleedkamers (zwembaden, scholen), wc-hokjes (discotheek), een hut, kelderbox en lift werden meisjes verkracht. Een slachtoffer werd in totaal 20 keer verkracht.
Volgens criminologe Catrien Bijleveld hebben de meeste daders geen duidelijke persoonlijkheidsstoornis, maar zijn ze beïnvloedbaar en gemiddeld niet erg intelligent. Hun geweten is gebrekkig ontwikkeld. ,,Dit onderzoek is het topje van de ijsberg. We hebben zware gevallen onderzocht. De slachtoffers zijn vaak zwakke, kwetsbare meisjes die gebukt gaan onder schaamte en angst. Van veel zedendelicten wordt nooit aangifte gedaan.''
quote:Op zaterdag 4 december 2004 09:50 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Verkrachting heeft sowieso weinig met seks en des te meer met macht te maken, dus nogal kromme vergelijking.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 12:02 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dertien jarige meisjes verkrachten? Dat zijn nog kinderen! Wat voor straffen krijgen die jongens? Vast weer een of andere knuffelstraf!
Ziek gewoon.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 12:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
Je moet het die jongens niet kwalijk nemen, het géén respect hebben voor het vrouwelijk geslacht zit over het algemeen ingebakken in hun cultuur. Dit is één van de vele aspecten waarom ik een gruwelijke hekel heb aan de zegeningen van de multicul die door je strot wordt geduwd.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 09:50 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
op seks georienteerde maatschappij
Verkrachting heeft sowieso weinig met seks en des te meer met macht te maken, dus nogal kromme vergelijking.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 12:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Had ik dan een 'sarcasme' smiley erbij moeten zetten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |