abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23754914
quote:
Groepsverkrachting? 'Da's pas echte lol'

Minderjarige jongens plegen ten minste 200 groeps- verkrachtingen en aanrandingen per jaar. De daders zijn gemiddeld 14 jaar oud.

Ze vinden het 'interessant' en 'statusverhogend' om in het bijzijn van vrienden een meisje te vernederen. Spijt hebben ze achteraf zelden.

Dit blijkt uit onderzoek van het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving in Leiden. Vier criminologen onderzochten 24 dadergroepen, die werden gevormd door 91 daders. Zij waren tussen 1993 en 2001 betrokken bij ernstige zedendelicten. Tweederde van de jongens is allochtoon. De slachtoffers zijn rond de dertien jaar oud en voor driekwart juist van autochtone afkomst.

Uit analyses van de groepsverkrachtingen en -aanrandingen blijkt dat de jongens het interessant en gezellig vinden om in het bijzijn van hun vrienden een meisje te vernederen. Daarnaast neemt de kans op een 'geslaagde' verkrachting toe als het slachtoffer door anderen in bedwang wordt gehouden.

Volgens de onderzoekers was seksueel geweld voor de jongens een vorm van vermaak, waaraan ze status ontleenden. Over een aangifte maakten ze zich nauwelijks zorgen. Als ze hun verklaringen op elkaar zouden afstemmen, was het hun woord tegen dat van het slachtoffer.
Uit de manier waarop sommige jongens zich na de verkrachting gedroegen, blijkt dat zij het misbruik heel gewoon vonden. Drie groepen jongens brachten het verkrachte meisje naar huis. Andere groepen ging voetballen, iets drinken of muziek luisteren. Die alledaagsheid kwam soms ook voor tijdens het misbruik. Zo ging een jongen naar de keuken om augurken te eten en een andere dader knipte zijn nagels terwijl het slachtoffer werd verkracht. Weer een ander verklaarde dat hij 'altijd meisjes deelde met zijn vrienden'.

Achteraf werd de verkrachting emotieloos en met bravoure besproken. Tien van de onderzochte dadergroepen lachten achteraf om de verkrachting. Het slachtoffer was vaak een bekende van de daders. Voor sommige meisjes waren de jongens het enige sociale contact dat zij in hun wijk hebben. De meeste delicten gebeurden in het huis van een van de daders, of buiten. Ook in kleedkamers (zwembaden, scholen), wc-hokjes (discotheek), een hut, kelderbox en lift werden meisjes verkracht. Een slachtoffer werd in totaal 20 keer verkracht.

Volgens criminologe Catrien Bijleveld hebben de meeste daders geen duidelijke persoonlijkheidsstoornis, maar zijn ze beïnvloedbaar en gemiddeld niet erg intelligent. Hun geweten is gebrekkig ontwikkeld. ,,Dit onderzoek is het topje van de ijsberg. We hebben zware gevallen onderzocht. De slachtoffers zijn vaak zwakke, kwetsbare meisjes die gebukt gaan onder schaamte en angst. Van veel zedendelicten wordt nooit aangifte gedaan.''

Dertien jarige meisjes verkrachten? Dat zijn nog kinderen! Wat voor straffen krijgen die jongens? Vast weer een of andere knuffelstraf!

Ziek gewoon.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23754954
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 09:50 schreef _Boo_ het volgende:

[..]
Verkrachting heeft sowieso weinig met seks en des te meer met macht te maken, dus nogal kromme vergelijking.

Laat ze elkaar dan lekker verkrachten.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23755247
Een stap verder en ze snijden zo'n meisje een volgende keer de strot door.
"t is toch maar een hoer, het leven niet waard blijkbaar volgens hun.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23755268
66% allochtoon, dit is echt te triest voor woorden. Met deze cijfers komen mensen eindelijk tot hun zinnen. Weer een bos Wilders stemmers erbij.
pi_23755292
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:02 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dertien jarige meisjes verkrachten? Dat zijn nog kinderen! Wat voor straffen krijgen die jongens? Vast weer een of andere knuffelstraf!

Ziek gewoon.

Je weet wat je moet stemmen de volgende keer: niet Van Aartsen iig.
pi_23755309
Je moet het die jongens niet kwalijk nemen, het géén respect hebben voor het vrouwelijk geslacht zit over het algemeen ingebakken in hun cultuur. Dit is één van de vele aspecten waarom ik een gruwelijke hekel heb aan de zegeningen van de multicul die door je strot wordt geduwd.
pi_23755346
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
Je moet het die jongens niet kwalijk nemen, het géén respect hebben voor het vrouwelijk geslacht zit over het algemeen ingebakken in hun cultuur. Dit is één van de vele aspecten waarom ik een gruwelijke hekel heb aan de zegeningen van de multicul die door je strot wordt geduwd.

Die dr's titel is zeker echt?
pi_23755354
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 09:50 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

op seks georienteerde maatschappij

Verkrachting heeft sowieso weinig met seks en des te meer met macht te maken, dus nogal kromme vergelijking.

Dat laatste gaat echt niet altijd op.
Dit zijn jongens veelal blijkbaar die vanwege hun achtergrond hun sexuele ei niet kwijt kunnen en vergrijpen zich dan aan meisjes die niet uit eigen groep komen.
Dat kind is gewoon een gebruiksvoorwerp, iets waar ze op neer kijken.
Machtsvertoon zal er dus best bij komen kijken,maar ik denk dat het gewoon ook om de mogelijkheid tot makkelijke (?) sex gaat, en waarom dat niet delen met je vrienden
Maakt de kans dat ze gaat ouwehoeren achteraf ook minder groot (angst en schaamte in het driedubble kwadraat, ze kende de jongens immers vaak en ga dat maar eens uitleggen ) en door het met meerdere te doen, kun je achteraf lastiger bepalen wie er nu precies mee deed en wie er "slechts" bij stond te kijken.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23755493
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Die dr's titel is zeker echt?

Had ik dan een 'sarcasme' smiley erbij moeten zetten?
pi_23755718
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Had ik dan een 'sarcasme' smiley erbij moeten zetten?

Nee, hij denkt dat je slim bent omdat je mooie volzinnen kan tiepen.
pi_23755750
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:25 schreef pberends het volgende:
Weer een bos Wilders stemmers erbij.

Maar ik moet er niet aan denken dat één (als voorbeeld) Marokkaan zijn geval in mijn zusje schuift, laat staan 7 van die mafkezen.

Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  zaterdag 4 december 2004 @ 12:57:46 #52
3542 Gia
User under construction
pi_23755779
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:25 schreef pberends het volgende:
66% allochtoon, dit is echt te triest voor woorden. Met deze cijfers komen mensen eindelijk tot hun zinnen. Weer een bos Wilders stemmers erbij.

Yep, in 133 gevallen zijn het daders uit een bevolkingsgroep van zo'n 4 miljoen.
In 67 gevallen zijn het daders uit een bevolkingsgroep van zo'n 12 miljoen.
pi_23755789
Ach op die meiden is genoeg aan te merken.
Als je niet eens aangifte doet dan ben je ook geen slachtoffer.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:02:08 #54
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_23755846
Is denk ik een combinatie van opvoeding/islam, nederlandse vrouwen zijn hoeren, en de gedwongen verminking van het geslachts orgaan, die wij kennen als de besnijdenis. Er zullen ongetwijfeld nog meer factoren meespelen, de statistieken spreken mij niet tegen btw.
I'm nobody's sheep
pi_23755887
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:58 schreef lionsguy18 het volgende:
Meen je dit echt of loop je net als BackStreetBoy lekker te trollen?
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:05:49 #56
76110 xxshirleyxx
bluuf en xxshirleyxx ware lief
pi_23755893
geloof mij nou maar dat het er veeeeeeeeel meer zijn maar wordt gewoon geen aangifte van gedaan uit een soort van angst
en zijn het vaak jongen tussen de 18 en 25 jaar
pi_23755941
Het trieste is dat die jongens een paar maanden op kamp gaan en leuke dingen gaan doen als straf. En dat meisje de rest van d'r leven mee rond moet lopen. Ik begin spontaan iets te voelen voor de sharia...
pi_23755947
"...en waren de slachtoffers, op twee gevallen na, een bekende van een of meer van de daders."

Met andere woorden; wanneer je als autochtoon meisje niet als whigger door het leven gaat en zoveel mogelijk het contact met dergelijke 'personen' probeert te vermijden, is de kans dat je een groepsverkrachtig staat te wachten minimaal, of in ieder geval kleiner.
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:21:12 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23756135
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 13:09 schreef Darth-Vader het volgende:
"...en waren de slachtoffers, op twee gevallen na, een bekende van een of meer van de daders."

Met andere woorden; wanneer je als autochtoon meisje niet als whigger door het leven gaat en zoveel mogelijk het contact met dergelijke 'personen' probeert te vermijden, is de kans dat je een groepsverkrachtig staat te wachten minimaal, of in ieder geval kleiner.

een zeer onderbelicht aspect, hoe cru ook en zeker ook niet meer acceptabel maakt natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 4 december 2004 @ 13:22:09 #60
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_23756149
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 12:58 schreef lionsguy18 het volgende:
Ach op die meiden is genoeg aan te merken.

Wat is dit voor een loser reactie? Er kan niks op iemand aan te merken zijn om verkracht te worden hoor.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')