uuuhm , ik vind het verhaal wel leuk maar ik vind het een beetje een chaos want ik moest het 3 keer overnieuw lezen om nou te snappen waar het nou precies om ging , mischien een idee om het iets simpeler neer te zetten ? kan ook aan mij liggen hoorquote:
ik vind hem wel leuk, aparte stijl enzo, maar wel leukquote:Op dinsdag 7 december 2004 13:51 schreef OerSoeP het volgende:
Ah, te moeilijk blijkbaar. Heb hem nu al ingevoerd. Maar als ik jullie reacties zo zie wordt het hem niet. Te hoog ingezet... :S
die zin loopt niet helemaal lekker(herformuleren of een extra komma?), voor de rest leest het lekker weg.quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:18 schreef Nonna het volgende:
Eerste Kerstdag
[...]Er ligt de laatste dagen een glans over die haar nooit eerder is opgevallen.[...]
Hallo schrijvende fokkers en speciaal voor Francesca:. We gaan weer lekker aan de schrijf!
Gaarne feedback op dit verhaal, met name technisch aub. Kan op dit moment niet goed met afstand lezen. En wil het graag foutloos insturen. Mijn dank! Voor de heeeel oplettende lezers; dit verhaal heb ik eerder geplaatst tijdens de Liefdesverhalenwedstrijd, maar nu heb ik er 100 woorden bij bedacht en de sfeer aangepast...
lijkt net een "opening" naar een uitleg daarover.. ik weet niet of je deze zin erbij moet zetten als het mensen nieuwsgierig maakt en er geen antwoordt op komt..quote:Ze heeft uiteraard de proef wel eens op de som genomen.
Op de site staat het volgende:quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:15 schreef Janetje het volgende:
Waarom komt mijn verhaal nou niet aan bij kerstverhalen?
en dàt komt dus niet zo bij mij overquote:Op dinsdag 7 december 2004 14:34 schreef Nonna het volgende:
Ha petre86, dank voor je snelle reactie. Ik laat die zin nog even op me inwerken... dank!
Het stuk vd proef op de som slaat op de voorafgaande zin; Antoon wil graag 2 volle scheppen in zijn koffie. Marit heeft een keer er maar 1 in gedaan, maar dat proefde hij meteen. Enfin, ik wil dat er dus mee zeggen. Sorry, kom wat lastig uit mijn woorden door vermoeidheid.
doordat je bij (1) dat stukje over de zeef achter het aarzelen boven zijn kop zet lijkt het eerst net alsof ze twijfelt om er wel of geen melk bij de doen..quote:In beide koppen giet ze een flinke laag koffie. Ze hangt een zeefje boven de hare en schenkt behoedzaam de warme melk erbij. (1)Ze aarzelt boven zijn mok. Ze legt de zeef weg en schenkt in. Twee scheppen suiker erbij, twee vólle scheppen.(2) Anders proeft hij het meteen. Ze heeft uiteraard de proef wel eens op de som genomen.
tuurlijk, moet je ook vooral doenquote:Op dinsdag 7 december 2004 14:41 schreef Nonna het volgende:
ha ha ha, eh ja , juist! of eigenlijk niet, maar ik wacht ook even reacties af van anderen... als er meerderen over struikelen wordt het tijd voor herformuleren.
want als 1 iemand zegt dat je een paardengebit hebt, kan je het naast je neer leggen
als 2 mensen het zeggen, kan je het nog steeds naast je neer leggen
als 3 mensen het zeggen, kan je gaan twijfelen
als 4 of meer mensen het zeggen, moet je een zadel gaan kopen!
ooow ze schenkt er melk in!!quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:46 schreef Nonna het volgende:
je bent echt goed bezig petre! wat ik eigenlijk wil zeggen met die zeef EN dus ook niet duidelijk overkomt, is dat ze bewust kiest er geen zeefje bij te gebruiken. daardoor krijg je een vel in je koffie! een soort van uiting aan haar ergernis, omdat hij nooit zijn mok leegdrinkt...
ik wil de lezer altijd zelf graag laten denken, maar aan de andere kant vind ik het zelf ook irritant als ik na 3x lezen nog niet precies begrijp wat er staat... WIJZE LESSEN zo op dinsdagmiddag!![]()
vlg mij = de datum 20/12. vanaf die dag gaan ze nl de schrijvers interviewen. strakke deadline dus!quote:Op dinsdag 7 december 2004 14:46 schreef petre86 het volgende:
[..]
tuurlijk, moet je ook vooral doen
het is alleen mijn 'gevoel' dat die stukjes duidelijker kunnen
maar moeten er natuurlijk wel mensen reageren heis ook fijn voor de schrijvers..
ik heb zelf helemaal geen inspiratie op het moment.. dus of ik zelf voor de sluitingsdatum nog iets schrijf...:? (wanneer is die datum eigenlijk?)
iig keep on writing !
dat is dan mooiquote:Op dinsdag 7 december 2004 14:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Sorry hoor, maar de constructie die Nonna gebruikt geeft bij geen énkel probleem.
Snap niet waar je zo over zeurt, eerlijk gezegd.
Toen ik het verhaal van OerSoeP las moest ik aan jou denkenquote:Op dinsdag 7 december 2004 14:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Die van OerSoeP mag er trouwens ook wel wezen...
Deed me een beetje aan de schrijfstijl van zodiakk denken..
Writersblock??quote:Op maandag 6 december 2004 14:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kom niet verder als Bert, er zit een kerstboom in je oor...
Hehe, schrijven dat lukt me een beetje, nou nog leren lezenquote:Op dinsdag 7 december 2004 14:29 schreef Nonna het volgende:
[..]
Op de site staat het volgende:
Alleen verhalen van maximaal 450 woorden worden op de site toegelaten. Een redactie zal je verhaal eerst lezen en beoordelen, voordat het verhaal op de site verschijnt. Een verhaal zal maximaal 1 werkdag na insturen al dan niet op de website verschijnen.
Antwoord op je vraag zo?
Het was juist de bedoeling dat die gerechten ongeloofwaardig zouden zijn. Anders is het afgezaagd.quote:Op maandag 6 december 2004 21:00 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Klein dingetje: kvind de gerechten niets geloofwaardig overkomen. Ik denk dat je misschien de keukens van ecuador of andere iets exotischere landen door kunt bladeren naar echt bestaande gerechten (gevulde Cavia misschien?)
Nek aan nek hequote:
quote:Kerstpubliek aan de overkant
Kerstavond en ik kom net onder de douche vandaan. Mijn lichaam voelt nog steeds lekker warm aan, dankzij de 20 minuten durende douchesessie die ik mijzelf kado heb gedaan en een centrale verwarming dat het huis een tropisch sfeertje geeft.
Ik zit op mijn slaapkamer, waar ik van plan was mijzelf aan te kleden.
Maar op het moment dat ik mijn gordijnen wilde sluiten, viel mijn oog op de huiskamer van de overburen. Ik ben niet het type dat normaliter mensen begluurd, maar toen ik mijn buren daar zo zag zitten met hun familie, kwam er een gevoel van weemoed over mij heen. Ik doofde het licht en besloot er eens goed voor te gaan zitten.
En hier zit ik dan nu, in mijn badjas op een donkere slaapkamer, kijkend naar het kerstfeest van mensen die niet ken. Ik zie wat kinderen spelen met de hond. (Of zou het een knuffel zijn?) Ze slepen de arme Loebas van links naar rechts, en ruziën om wie het beest mag aaien. De volwassenen slaan het gade en lachen erom. (Of zouden ze om wat anders lachen?) Het maakt ook eigenlijk niet uit waar ze om lachen, er wordt gelachen. Iedereen is gelukkig en op zijn gemak. De kerstboom schittert, de lampjes knipperen en de kerstpoppetjes op de ramen hebben het naar hun zin. Daar, aan de overkant, zie ik gelukkige mensen. Geen ruzie of ellende, enkel en alleen geluk. Een klein meisje stoot haar hoofd en nog voordat ze kan huilen wordt ze omringd door bemoedigende blikken, troostende woorden en een helende kus van mama. Zelfs dit verstoort het geluk niet.
Ik vraag me af wie mij zal troosten als ik mijn hoofd zou stoten. Wie zou er lachen als ik een mop vertel? Aan de overkant zit een heel publiek te wachten op een mop, een anekdote of gewoon een goed verhaal. Maar het is niet mijn publiek. Het is het publiek van nummer 39. Publiek en entertainer tegelijk. De vader die luistert naar zijn dochter, de dochter die inhaakt op haar oma, de oma die het verhaal begon op aangeven van de oom, de oom....
Verrek, daar gaat de deurbel. Ik ben de de tijd helemaal vergeten. Nu zit ik hier in mijn badjas met mijn familie aan de deur. Achja, tijd om te entertainen.
quote:Op dinsdag 7 december 2004 22:00 schreef Janetje het volgende:
[..]
Nek aan nek he![]()
Ik heb op je gestemd "heel goed verhaal!"
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |