quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:29 schreef pattyknok het volgende:
Ik meen het ............. ik kan niet eens uitstaan als ik iemand naar mij ziet kijken en vervolgens lachen. Word ik al snel weer onzeker. Misschien komt het omdat ik op school vaak ben gepest door anderen. Of misschien omdat ik geen zelfvertrouwen heb.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:24 schreef Beach het volgende:
Probeer met kleine dingen te beginnen om je iegen keus te maken, bijv. je kleding.
En zo steedss verder opbouwen totdat je schijt hebt aan anderen![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:21 schreef pattyknok het volgende:
Hallo mensen. ik heb een probleem. Misschien vinden de meeste van jullie dit niet echt een probleem maar ik wel. Ik kan geen keuzen meer maken. Ik ben gewoon te onzeker. ik weet niet wat ik wil. En het gekste is dat ik soms het gevoel heb dat ik wel weet wat ik wil dan hoeft iemand maar een opmerking te maken en *BOM* daar komt de onzekerheid terug.
Wat moet ik daaraan doen????????????????????????????//
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:12 schreef pattyknok het volgende:
Dank je voor jullie reacties. Dat kan ik allemaal wel gebruiken.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:56 schreef pattyknok het volgende:
Stja ik ben al me hele leven al onzeker en ik geef het nu maar pas toe. Ik heb geen leuke jeugde had........ Me ma was weg toen ik 7 jaar was en me pa ook. Ik ben opgegroeit met mensen die me klein maakten. ze zeiden van die rare dingen tegen mij. ik dacht dat het kwam omdat me moeder en me vader er niet waren. door hun ben ik me zelf minder gaan voelen en zo.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:13 schreef Shreever het volgende:
Toch kan het wel handig zijn als je iemand hebt die je kan ondersteunen lijkt me.
quote:
Als je vind dat je daar zelf behoeft aan hebt natuurlijk. Ik vind sowieso dat je eerst bij jezelf moet beginnen; werk aan je zelfvertrouwen, bestudeer je goede eigenschappen, wat vind je mooi aan jezelf etc...
quote:
Andere personen zijn van latere zorg. Jijzelf komt voor iedereen. Andermans meningen kunnen handig zijn, maar je hoeft je er niets van aan te trekken. Jij bent makkelijk in staat om je eigen keuze's te maken.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:27 schreef pattyknok het volgende:
Heb het wel eens had dat je een keuze moet maken tussen twee dingen en dat je tegen je eigen wil toch een keuze moet maken, en het ergste is dat je voor bijde keuze geen garantie ziet en dat het allebei gevolgen hebben op je toekomst
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:28 schreef pattyknok het volgende:
nou zo een keuse moet ik dus maken. ik word daar gek van.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:03 schreef knokkels het volgende:
lees deze site eens .. heleboel over ontspanningsoefeningen
quote:Zelfvertrouwen
Zelfvertrouwen - de cursus leert je hoe je je angsten tot bondgenoot kunt maken en hoe je verlammende onzekerheid kunt overwinnen. Walter Anderson legt aan de hand van praktische oefeningen en voorbeelden uit het dagelijks leven uit hoe je door verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen gedrag, kunt leren op jezelf te vertrouwen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:05 schreef fayakill het volgende:
je moet gewoon zo onzeker blijven,
juist door mensen als jij kunnen anderen zich zekerder voelen
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:23 schreef pattyknok het volgende:
ik moet verdome een keuze en in beide kanten raak ik mensen waarvan ik van hou kwijt
quote:
I'm that star up in the sky
I'm that mountain peak up high
Hey, I made it
I'm the world's greatest
And I'm that little bit of hope
When my back's against the ropes
I can feel it
I'm the world's greatest
fayakill dat is dan wat ik bedoel. het soort mensen als jij dat maakt me dus gek.
sorry hoor maar dat vind ik dus dom van jou. je denkt je beter te voelen door onzekerheid van anderen. *bah*
maar goed niet iedereen denkt hetzelfde.
ik moet verdome een keuze en in beide kanten raak ik mensen waarvan ik van hou kwijt
fayakill dat is dan wat ik bedoel. het soort mensen als jij dat maakt me dus gek.
sorry hoor maar dat vind ik dus dom van jou. je denkt je beter te voelen door onzekerheid van anderen. *bah*
maar goed niet iedereen denkt hetzelfde.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:31 schreef fayakill het volgende:
[..]
ja het soort mensen als jij maakt MIJ dus gek...je hebt gewoon een harde schop onder je kont nodig.
En maar blijven zeuren om medelijden, want och och je hebt het zo zwaar door je onzekerheid...
doe gewoon niet zo zielig
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:40 schreef DarkElf het volgende:
fayakill zou je gewoon normaal kunnen doen en niet alles wat jij misschien niet kan snappen afdoen als zielig gedrag etc? heb een beetje respect voor mensen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:41 schreef Dromenvanger het volgende:
Mensen die zeker zijn door onzekerheid van anderen zijn er in grote getallen. De onzekere mensen zijn hun laatste sprankje hoop om overeind te blijven. Zijn er geen onzekere mensen in de omgeving dan maken ze anderen wel onzeker omdat ze dat nodig hebben als energie-bron. Oftewel, de reden dat er gepest wordt op scholen.
Parasieten in de vorm van een mens. Maar ook dat hoort bij het leven. Kwestie van goed omgaan met zulk tuig.
Ook al is het erg lastig om onzeker te zijn, ik krijg wel het idee dat je eea zelf ook in stand houdt.quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:49 schreef pattyknok het volgende:
fayakill als je vind dat ik zielig doet is jou fokking probleem. je hebt hebt het zeker nooit meegemaakt wat ik heb meegemaakt. en eikel dat doet pijn. denk maar wat je wilt zegt maar wat je wilt. ik heb een probleem hier en ik vroeg hulp. maar niet het jouwe ...... want je bent blijkbaar net als de anderen. onzekerheid is niet leuk.
Hallo mensen. ik heb een probleem. Misschien vinden de meeste van jullie dit niet echt een probleem maar ik wel. Ik kan geen keuzen meer maken. Ik ben gewoon te onzeker. ik weet niet wat ik wil. En het gekste is dat ik soms het gevoel heb dat ik wel weet wat ik wil dan hoeft iemand maar een opmerking te maken en *BOM* daar komt de onzekerheid terug.
En ook dát valt reuze mee.quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:13 schreef pattyknok het volgende:
het leven is niet makkelijk
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:13 schreef pattyknok het volgende:
En niet op de negatieve reacties reageren maar op de positieve.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:13 schreef pattyknok het volgende:
Timz, Moonah ik geef jullie allebei gelijk.
het leven is niet makkelijk en sosm moet je dingen gewoon durven doen hoe moeilijk ze ook zijn. En niet op de negatieve reacties reageren maar op de positieve.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:15 schreef DarkElf het volgende:
het leven is een stuk simpeler dan mensen vaak denken, juist door (teveel) denken wordt het ingewikkeld.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:51 schreef tum_tum het volgende:
Heb niet alles gelezen maar wees niet zo onzeker!
Ik weet dat het moeilijk is, want ik ben vroeger ook gepest, heb ook geen leuke jeugd gehad en ben vaak gekwetst door personen waarvan ik hield.
Ik ben ook super onzeker, terwijl dat niet nodig is. Ook heb ik faalangst enzo. Nou dan zit ik dus helemaal in de stress als ik iets moet maken. Dan denk ik: o kut, dat kan ik helemaal niet. Maar achteraf word het prachtig!
quote:
Heb er zelf hard voor moeten vechten, maar je moet gewoon steeds in jezelf bljiven vertellen dat je niet onzeker hoeft te zijn. En wat andere mensen van je denken moet je je helemaal geen zorgen over maken want al ben je nog zo leuk, lief en aardig, mensen denken altijd wel iets.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:41 schreef tum_tum het volgende:
Ja dat heb ik ook wel is, dat de rek er even uit is. En dat je het echt even niet meer kan opbrengen om te vechten.. Nou dan laat ik het gewoon over me heen komen..
[quote]
Ik heb geaccepteerd dat ik een onzeker meisje ben, mijn vriend weet dit ook en steunt me ook op allerlei manieren. Maar voor hem is het ook moeilijk. Soms weet hij het ook niet meer. Want ik ben ook onzeker over onze relatie. Of hij me nog wel aantrekkelijk genoeg vind. Terwijl hij stapelgek op me is en ik dus totaal niet onzeker hoef te zijn! We gaan zelfs samenwonen, maar dat opent mijn ogen niet.. ik blijf onzeker...
quote:
Maar dan blijf ik achter in mijn hoofd zeggen: ik heb geen reden om onzeker te zijn, want als hij mij niet aantrekkelijk zou vinden dan zou hij geen relatie met mij hebben. het is heel moeilijk want de negatieve gedachten komen heel makkelijk ,en postief denken is vaak moeilijk en kost moeite en energie
quote:
Maar toch moet je sterk worden en blijven vechten. Want dat is de enige manier om voor een deel van de onzekerheid af te komen. Hoe meer ik namelijk in mijn hoofd herhaal dat ik geen reden heb om onzeker te zijn met bepaalde dingen, hoe beter het gaat
quote:
Iedere keer als ik denk: wat zou mijn collega van mijn nieuwe trui denken, hij zit zo te kijken, misschien vind hij hem wel raar! Dan probeer ik iedere keer daarna te denken: NOU EN! dan vind hij hem maar raar, ik vind de trui leuk, en daar gaat het om! Want het gaat om mij, en niet om wat andere van mij denken. En hoe meer ik dat doe, hoe beter het gaat...
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:58 schreef DarkElf het volgende:
sommige mensen denken ook gewoon te snel dat als iemand kijkt/lacht of whatever dat het over hun gaat en negatief bedoeld is...
newsflash; de meeste mensen zijn meer met zichzelf bezig dan met anderen dus waarom zou iemand (veel of vaak ofzo) met jou bezig zijn?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:24 schreef Beach het volgende:
Probeer met kleine dingen te beginnen om je iegen keus te maken, bijv. je kleding.
En zo steedss verder opbouwen totdat je schijt hebt aan anderen![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:59 schreef pattyknok het volgende:
Shreever nou ................. ik moet sowiesow een keuze maken. Misschien .. wie weet zit er iets goeds achter. Dus ik ga gewoon kijken wat het beste voor me is. En gewoon niet bang zijn om een keuze te maken. Zo is toch het leven.????
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:02 schreef milagro het volgende:
[..]
ik vind het niet echt een probleem, maar jij wel dus moet je veranderen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en hoe je dat doet is stukje bij beetje!!!!!!!!!!!!!!!!!
gewoon een kwestie van doen!!!!!!!!!!!
iedere dag kleine ms triviale dingetjes besluiten!!!!!!!!!!!
kwestie van oefenen dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ook leren tegengas geven als iemand wat zegt!!!!!!!!
voor mijn part schrijf je thuis wat one liners op!!!!!!!!!
ik ga nu eten, doei!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:02 schreef milagro het volgende:
[..]
ik vind het niet echt een probleem, maar jij wel dus moet je veranderen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en hoe je dat doet is stukje bij beetje!!!!!!!!!!!!!!!!!
gewoon een kwestie van doen!!!!!!!!!!!
iedere dag kleine ms triviale dingetjes besluiten!!!!!!!!!!!
kwestie van oefenen dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ook leren tegengas geven als iemand wat zegt!!!!!!!!
voor mijn part schrijf je thuis wat one liners op!!!!!!!!!
ik ga nu eten, doei!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:11 schreef Shreever het volgende:
[..]
hoe bedoel je, extreem uitroepteken-gebruik![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:11 schreef Shreever het volgende:
[..]
hoe bedoel je, extreem uitroepteken-gebruik![]()
quote:
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2004 18:54 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Kun je zulke dingen niet eens een keer laten...
Volgens mij heb je een lage frustratie tolerantie, zoek het maar eens op.
In elk topic is het weer hetzelfde....
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |