quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
voor de maatschappij en voor degenen die het doen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ok, nuttiger dan op een andere manier nuttig bezig zijn?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja daar ben ik nog niet helemaal over uit maar het zou best kunnen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:38 schreef du_ke het volgende:
Het hoeft geen jaar te duren maar biedt jongeren b.v. de mogelijkheid na hun opleiding (of als ze kappen met een opleiding ofzo) 4 of 6 maand met een aardige regeling (vergoeding vergelijkbaar of iets hoger dan stufi) vrijwillgerswerk te doen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:40 schreef kingmob het volgende:
alle voordelen die het zou hebben waren er niet toen het nog bestond en bestaan niet in landen waar het wel bestaat. En het dan toch glashard beweren.
Bovendien, "het is nuttig voor ontspoorde jongeren". Daar ben je lekker mee als je geen ontspoorde jongere bent.
quote:Op woensdag 1 december 2004 19:10 schreef SCH het volgende:
Ik ben er geen voorstander van omdat ik vind dat mensen vrijwillig de keuze voor het gewelddadige instrument dat leger heet, moeten maken en dat je geen jonge mensen daarin moet betrekken. De dienstplicht is niet voor niks afgeschaft.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 09:46 schreef LintuxCx het volgende:
Rot toch op. Ik ben al blij dat ik van die idiote gymlessen af ben van de middelbare school, dan ga ik echt niet nog een jaar lang rondjes rennen voor de staat.Ik heb wel betere dingen te doen (waarbij "betere dingen" niet elk weekend mezelf klempzuipen is ofzo).
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:35 schreef schatje het volgende:
Ik denk dat zeer nuttig voor ontspoorde jongeren kan zijn. Goed voorstel.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:24 schreef Gia het volgende:
Ben helemaal voor herinvoering van de dienstplicht. En zowel voor jongens als voor meisjes.
De huishoudschool moet dan ook weer ingevoerd wordenquote:Op vrijdag 3 december 2004 12:44 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij dan je achterstand ook in gaat halen? Want jij hebt die geweldige dienstplicht als vrouw zijnde destijds natuurlijk wel helemaal misgelopen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
De huishoudschool moet dan ook weer ingevoerd worden.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:24 schreef Gia het volgende:
Tja, dienstweigeraar! Dan komt de ME je ophalen en kun je alvast beginnen met 2 weken de bak in.
quote:
Ben helemaal voor herinvoering van de dienstplicht. En zowel voor jongens als voor meisjes.
Hoeft geen 16 maanden te zijn, maar een jaartje moet toch wel kunnen. En wapens weigeren om zogenaamde pacifistische redenen, of "ik mag dat niet van mijn geloof", me hoela, dan ga je die tijd maar uitzitten, en nog eens een half jaar nadienen.
quote:Op woensdag 1 december 2004 19:10 schreef SCH het volgende:
Als je ergens geen discipline wordt bijgebracht, is het volgens mij tijdens de vervulling van de dienstplicht.
quote:
De dienstplicht is niet voor niks afgeschaft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |