quote:Op donderdag 2 december 2004 15:47 schreef fayle het volgende:
[..]
Driewerf klinkt leuk.
En dan nu de argumenten, want die geef je niet.
Ik daag je uit om met argumenten te weerleggen wat ik schreef.
En daarbij beschouw ik onderbuik en mijn tante had ook laatst niet als argumenten
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:00 schreef Elgigante het volgende:
Dan gaat het dus om hoger opgeleide allochtonen die staan te springen om een baan, maar vanwege hun allochtoonse afkomst, en alleen op basis daarvan, geen werk vinden?
We spreken dus over 100 man.
quote:Discriminatie krijgt nooit de overhand over de economie, groei, welzijn of veiligheid (waarme je impliceert dat allochtonen bij afwijzing meteen de criminaliteit induiken?), werkgevers zijn namelijk niet gek.
Ik krijg het gevoel dat een paar mensen denken dat Werkgevers kost wat kost alleen autochtonen binnen de muren willen hebben ongeacht de productiviteit of kennis. dat is al een erg foute aanname.
Discriminatie is bovendien niet te bewijzen en op basis van onderbuikgevoelens werkgevers aanpakken lijkt me een zeer slechte zaak.
quote:Je wilt dus discriminatie met discriminatie tegengaan?
Feit is dat de allochtonen zeggen gediscrimineerd te worden door werkgevers en de autochtone werknemers worden daar de dupe van...
Ga vooral zo door...
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:58 schreef Re het volgende:
ik denk dat er in gelijke gevallen met evenveel ervaring/opleiding er in ieder geval een balans moet zijn naar ratio ... niemand heeft het hier over dan maar minder competente mensen aannemen om de percentages omhoog te krikken
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:46 schreef Lithion het volgende:
Wanneer gaat de FNV overigens opkomen voor de lelijke mensen die ondervertegenwoordigd zijn in de representatieve functies?
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:32 schreef Contino het volgende:
Hey Fayle, deze regeling was er begin jaren 90 al, maar is afgeschaft. Hoe verklaar je het gebrek aan succes ervan?
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:47 schreef fayle het volgende:
Driewerf klinkt leuk.
En dan nu de argumenten, want die geef je niet.
Ik daag je uit om met argumenten te weerleggen wat ik schreef.
En daarbij beschouw ik onderbuik en mijn tante had ook laatst niet als argumenten
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat is niet zo moeilijk, want volgens jou zijn 'witte mannen altijd bang voor hun positie'. Mag ik daar de bron even van zien?
Of mag ik ook even roepen dat zwarte mannen altijd bang zijn om hard te werken?
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Vrijwel alles in het leven is belangrijker dan de vrije markteconomie. Milieu, verdraagzaamheid, tolerantie, respect: een prettige, gezonde samenleving.
quote:
En je snapt het nog steeds niet, bedrijven kunnen wel degelijk meewerken aan de bestrijding avn de werkloosheid onder allochtonen. Door ze aan te nemen. Goh, wauw verrassend, dat wordt ook echt voor het eerst gezegd in dit topic.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:39 schreef fayle het volgende:
[..]
Dat zal ik zeker doen.
En autochtonen zijn niet, ik herhaal niet, een bedreigde diersoort.
Wanneer je praat over onderbuikgevoelens dan geldt dat in ieder geval voor autochtonen. Die komen werkelijk niet te kort.
Het zijn niet zij, maar allochtonen die gediscrimineerd worden. Niet alleen zeggen ze het, maar het blijkt ook uit onderzoek.
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:09 schreef Koobus het volgende:
Een bedrijf kiest nou eenmaal altijd het beste personeel dat voorhanden is. Daar is het een bedrijf voor en geen sociale werkplaats. En de beste is helaas vaak niet de allochtoon. Goh, wauw verrassend, dat wordt ook echt voor het eerst gezegd in dit topic.
En dan kun je wel weer gaan mekkeren over gelijke geschiktheid, maar ik ken geen twee mensen die gelijk zijn en dus is er ook altijd een geschikter dan de ander. En de geschiktere is vaker de autochtoon. Dat is geen racisme, dat is gewoon een nuchtere conclusie, gebaseerd op opleidingscijfers van de verschillende bevolkingsgroepen. Goh, wauw verrassend, dat wordt ook echt voor het eerst gezegd in dit topic.![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:31 schreef fayle het volgende:
Daar zijn interessante onderzoeken naar gedaan.
Zo bleek bv op universiteiten dat wanneer iemand vertrok, de profielschets geschreven werd op basis van de vertrokkene, meestal een man. Dit leidde ertoe dat de sollicitatie commissie onbewust meer geneigd was om weer een man aan te nemen, omdat die daardoor beter in het profiel paste.
Bovendien bestonden de meeste sollicitatiecommissies uit mannen (overwegend) zodat tevens onbewust meespeelde dat mannen makkelijker voor een collega man kiezen dan voor een vrouw.
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:09 schreef Koobus het volgende:
Een bedrijf kiest nou eenmaal altijd het beste personeel dat voorhanden is. Daar is het een bedrijf voor en geen sociale werkplaats. En de beste is helaas vaak niet de allochtoon. Goh, wauw verrassend, dat wordt ook echt voor het eerst gezegd in dit topic.
En dan kun je wel weer gaan mekkeren over gelijke geschiktheid, maar ik ken geen twee mensen die gelijk zijn en dus is er ook altijd een geschikter dan de ander. En de geschiktere is vaker de autochtoon.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:33 schreef fayle het volgende:
[..]
Er is geen enkel onderzoek dat jouw stelling ondersteunt dat opgeleide allochtonen slechter gekwalificeerd zijn dan vergelijkbare autochtonen.
Nu kun je wel gaan roepen ja maar in de krant stond dat allochtonen slechter opgeleid zijn!
En dan zeg ik je, dat dat een ander onderzoek is. Dat gaat om opleidingsniveau van allochtonen in algemene zin - in deze discussie gaat het om mensen die wel opgeleid zijn en gekwalificeerd.
Als een bedrijf zou kiezen voor de beste kandidaat zouden er meer allochtonen in bedrijven werken. Dat 't niet 't geval is, komt puur en alleen door onbewuste mechanismen (die ik eerder heb uitgelegd), door vooroordelen en door racisme.
(ik heb er trouwens geen problemen mee dat jij jezelf op je kop blijft slaan)
![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:22 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Maar laten we eerlijk wezen. Gastarbeiders zijn destijds hier gekomen met als achterliggende gedachte dat we dan beter of makkelijker zaken konden doen met figuren uit die gebieden.
De praktijk blijkt echter al sinds de oliecrisis in 1974 zeer slecht uit te pakken. We hebben nog steeds veel te dure benzine en de Arabieren schijnen met plezier misbruik te maken van hun positie.
Slalie zou een optie zijn, evenals zonne-energie.
Maar laten we eerlijk wezen. Gastarbeiders zijn destijds hier gekomen met als achterliggende gedachte dat we dan beter of makkelijker zaken konden doen met figuren uit die gebieden.
De praktijk blijkt echter al sinds de oliecrisis in 1974 zeer slecht uit te pakken. We hebben nog steeds veel te dure benzine en de Arabieren schijnen met plezier misbruik te maken van hun positie.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:11 schreef scanman01 het volgende:
Ja, het barst hier in NL inderdaad van het terrorisme. Ik kwam gistermiddag nog in een winkelstraat waar toch wel 3 of 4 mensen zichzelf tussen de menigte opbliezen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:39 schreef fayle het volgende:
[..]
[..]
Ik zie nog steeds geen argumenten van je.
Alleen een beetje van je af trappen.
Heb je ze niet?
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:39 schreef fayle het volgende:
[..]
Het gaat om opgeleide allochtonen van allerlei niveaus, dus van hoger opgeleid tot ambachtelijke beroepen. Mensen die aantoonbaar geschikt zijn voor werk op diverse niveaus maar níet worden aangenomen omdat werkgevers liever een witterd willen dan een donkere, allochtoon, moslim.
Ongelijkheid obv vooroordeel en niet op basis van geschiktheid. want nogmaals het gaat hier om geschoold personeel.
[..]
Je hebt gedeeltelijk gelijk: werkgevers willen goed personeel en met het oog op de markt zullen ze zich niet laten beperken - in principe.
Echter, discriminatie bestaat. En ook werkgevers zijn geen heiligen en onderhevig aan stereotypen en vooroordelen.
Het blijkt aldus dat allochtonen op de arbeidsmarkt wanneer ze gekwalificeerd zijn voor een baan, toch minder kans hebben op die baan dan een witte collega sollicitant.
En daarom benadruk ik in mijn stukjes ook telkens dat ik denk dat de economie én individuele werkgevers voordeel gaan en kunnen hebben van het aannemen van mensen uit allochtone hoek die ze nu over het hoofd zien. Er zitten daar net als onder witte mensen uitblinkers bij, originele denkers, harde werkers en noem maar op.
Dat is arbeidskapitaal dat nu niet gebruikt wordt.
Zonde dus.
Overigens is discriminatie niet puur onderbuik gevoel maar ook in de praktijk te bewijzen wat ook gebeurt.
[..]
Dat zal ik zeker doen.
En autochtonen zijn niet, ik herhaal niet, een bedreigde diersoort.
Wanneer je praat over onderbuikgevoelens dan geldt dat in ieder geval voor autochtonen. Die komen werkelijk niet te kort.
Het zijn niet zij, maar allochtonen die gediscrimineerd worden. Niet alleen zeggen ze het, maar het blijkt ook uit onderzoek.
Om ongelijkheid recht te trekken is enige actie wel een goede zaak.
Het woord positieve discriminatie is het enige niet goeie aan dit plan.
Het gaat namelijk niet om discriminatie - sollicitanten hebben altijd concurrentie - alleen krijgen witte sollicitanten nu te maken met concurrentie uit een hoek die voorheen geen concurrentie vormde omdat die groep zowiezo niet werd aangenomen in sommige sectoren.
Dus -
GROW UP!
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:46 schreef Lithion het volgende:
Wanneer gaat de FNV overigens opkomen voor de lelijke mensen die ondervertegenwoordigd zijn in de representatieve functies?
[..]
En dat is dus wel racisme.
Je blaat eigenlijk gewoon de bange mensen na.
Er is geen enkel onderzoek dat jouw stelling ondersteunt dat opgeleide allochtonen slechter gekwalificeerd zijn dan vergelijkbare autochtonen.
Nu kun je wel gaan roepen ja maar in de krant stond dat allochtonen slechter opgeleid zijn!
En dan zeg ik je, dat dat een ander onderzoek is. Dat gaat om opleidingsniveau van allochtonen in algemene zin - in deze discussie gaat het om mensen die wel opgeleid zijn en gekwalificeerd.
Als een bedrijf zou kiezen voor de beste kandidaat zouden er meer allochtonen in bedrijven werken. Dat 't niet 't geval is, komt puur en alleen door onbewuste mechanismen (die ik eerder heb uitgelegd), door vooroordelen en door racisme.
(ik heb er trouwens geen problemen mee dat jij jezelf op je kop blijft slaan)
![]()
quote:Op woensdag 1 december 2004 17:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is een enorme simplificering. Allochtonen worden minder snel aangenomen vanwege hun achternaam en hun huidskleur en niet vanwege hun vaardigheden of de taal. Daar gaat het uiteraard niet om en daar heeft de FNV het ook niet over. Geen enkel bedrijf wordt gedwongen om mensen in dienst te nemen die niet aan de eisen voldoen of die de taal niet beheersen.
De bal wordt teruggespeeld naar de allochtonen terwijl die bij het bedrijfsleven ligt. Die hebben een maatschappelijke verantwoordelijkheid en als ze die niet vrijwillig nemen dan worden ze er maar toe verplicht. Al je zo'n hekel hebt aan (positieve) discriminatie dan zou je ook een hekel moeten hebben aan de andere vorm van discriminatie.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:05 schreef Elgigante het volgende:
Persoonlijk zou ik als allochtoon niet eens geholpen willen worden door de FNV, ik zou mijn biezen pakken en ergens anders een baan gaan zoeken waarop ik op eigen kracht een functie afdwing.
![]()
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat is een nobel streven, maar het frustrerende is dus dat dat niet lukt. Feit is dat allochtonen gewoon een baan onder hun opleidingsniveau moeten zoeken om een kans te maken. Bij gelijke geschiktheid wordt nou eenmaal in 90% van de gevallen een autochtoon aangenomen. Dat is diep triest, maar het is niet anders en is ook waar onder de allochtonen zoveel onvrede vandaan komt. Dan kun je zo'n maatregel wel triest en oneerlijk vinden, maar het is nog triester en oneerlijker dat zo'n maatregel eigenlijk nodig is.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat ik als Nederlander in Marokko ook minder kans heb op een baan, dan een Marokkaan bij gelijke geschiktheid.
quote:
Is toch logisch dat in eerste instantie de voorkeur uitgaat naar iemand van de eigen cultuur.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:04 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Klopt. En dat is dus niet goed.
[..]
Niet logisch. Het wordt ook wel discriminatie genoemd.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat is geen discriminatie, maar puur omdat je dan beter in het team en bedrijfscultuur past. Of je past je dermate goed aan en probeert een wereldburger te zijn, dat het geen verschil meer maakt in de praktijk, en dan heb je echt wel kans op die baan.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:14 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat zegt 'ie: discriminatie.
Weet jij wel wat discriminatie betekent?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:24 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Weet jij dat wel? Als jij je maar genoeg aanpast, zal je uiteindelijk niet worden gediscrimineerd, dat hangt helemaal af van je zelf en je vermogen om jezelf aan te passen.
Jij haalt discriminatie en het niet voldoen aan ingangseisen door elkaar. De ingangseisen voor een baan zijn oa:
- de taal spreken
- goed opgeleid zijn voor die baan
- in de bedrijfscultuur passen.
Met name dat laatste is voor immigranten moeilijk maar zeker niet onmogelijk.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja. Discriminatie betekent niets meer dan "onderscheid maken" en dàt gebeurt hier. Op grond waarvàn wordt gediscrimineerd weet ik niet. Jij hebt het over "ingangseisen", maar ik denk niet dat dat bij alle bedrijven aan de orde is.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:31 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Zolang je dat niet weet kun je ook geen moord en brand schreeuwen.
quote:Als het maar niet is op basis van huidskleur of afkomst.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 13:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat is een nobel streven, maar het frustrerende is dus dat dat niet lukt. Feit is dat allochtonen gewoon een baan onder hun opleidingsniveau moeten zoeken om een kans te maken. Bij gelijke geschiktheid wordt nou eenmaal in 90% van de gevallen een autochtoon aangenomen. Dat is diep triest, maar het is niet anders en is ook waar onder de allochtonen zoveel onvrede vandaan komt. Dan kun je zo'n maatregel wel triest en oneerlijk vinden, maar het is nog triester en oneerlijker dat zo'n maatregel eigenlijk nodig is.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:24 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Weet jij dat wel? Als jij je maar genoeg aanpast, zal je uiteindelijk niet worden gediscrimineerd.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:04 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Klopt. En dat is dus niet goed.
[..]
Niet logisch. Het wordt ook wel discriminatie genoemd.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:15 schreef Elgigante het volgende:
Allochtonen moeten inderdaad meer aan het werk en kunnen daar stimulans in gebruiken, maar om daar de wet voor te overtreden en andere onschuldige werknemers te benadelen is asociaal.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:19 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Waar haal jij die wijsheid vandaan? We hebben het hier toch mensen met eenzelfde opleidingsniveau? Dan gaat het dus over goed aangepaste allochtonen die TOCH veel minder snel een baan krijgen omdat nou eenmaal in 9 van de 10 gevallen voor een autochtoon wordtg ekozen. Dat is onderzocht en dus een feit.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Want ze mogen dan nog zo goed opgeleid zijn en de taal spreken, op bepaalde punten vind ik ze niet aangepast.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 14:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Of juist wel. Als je wordt afgewezen dan zou je toch wel willen weten waarom dat gebeurt.
[..]
...en dat gebeurt maar al te vaak.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:20 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Je draait het weer eens om. Dat zo'n maatregel uberhaupt nodig is is asociaal!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:20 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Je draait het weer eens om. Dat zo'n maatregel uberhaupt nodig is is asociaal!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik van heel veel autochtone users nou ook!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik van heel veel autochtone users nou ook!
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:28 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ja hallo, jij bent hier degene die hier omgegeneerd een boute generalisatie maakt over alle witte mannen. Daar hoef ik helemaal geen argumenten voor te hebben, dat moet jij eerst maar eens onderbouwen, dan praten we verder, anders kan ik je niet serieus nemen.
Een beetje op los generaliseren kan iedereen. Of mag dat ineens wel als het witte mensen betreft?
Heb jij een sociologisch onderzoek ingezien waaruit blijkt wat jij beweert?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:51 schreef Elgigante het volgende:
Vooralsnog zijn er legio mogelijkheden om afgewezen te worden, alleen als je het benoemt onder discriminatie, wat dus helemaal niet bewezen is, kun je met zwaar geschut komen zoasl dit soort maatwerk-wetsovertredingen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:51 schreef Elgigante het volgende:
Natuurlijk vormde allochtonen in eenzlfde functie ook concurrentie voor autochtonen, immers anders waren alle allochtonen werkloos.
Van dat percentage is een deel werkloos, omdat zij geen eerlijke kans hebben gekregen, maar nogmaals, waarom zou een 'witte autochtoon' (en dat geldt dus voor ALLE autochtonen die solliciteren) nu bij voorbaat kansloos moeten zijn als hij naast een allochtoon zit en hij zijn cv vergelijkt en ziet dat deze dezelfde punten bevat?
quote:waarom zou een witte autochtoon nu bij voorbaat kansloos moeten zijn als hij naast een allochtoon zit en zijn cv vergelijkt en ziet dat dze dezelfde punten beval?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:
FNV moet trouwens eens opletten.
De industrie kan het idee overnemen en Polen, Tjechen, Roemenen, Turken, Indiers, Chinezen aannemen. In Polen, Tjechie, Roemenie, Turkije, India, China.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:46 schreef dewd het volgende:
Wat een onzin, die voortrek hebben ze helemaal niet nodig. Totaal niet goed voor het zelfvertrouwen van de allochtone beroepsbevolking dat de politiek denkt dat ze alleen een baantje kunnen krijgen als we ze voortrekken.
Geen idee, dat moet je aan die verschillende bureau's vragen die dat hebben gedaan. Het lijkt me niet zo moeilijk eerlijk gezegd. Het werkt een beetje zoiets als het verhuren van een kamer. ook dat is al onderzocht. Eerst komen er 9 allochtonen op af, die krijgente horen dat de kamer al verhuurd is. De 10e is een autochtoon en die krijgt de kamer meteen. Zo zal het ook werken bij sollicitaties.quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:57 schreef dewd het volgende:
Ik vraag me af hoe je dat onderzoekt dan. Opleiding is vrij makkelijk te zien, maar hoe onderzoek je de capaciteiten van die personen dan?
Hé gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:46 schreef dewd het volgende:
Wat een onzin, die voortrek hebben ze helemaal niet nodig. Totaal niet goed voor het zelfvertrouwen van de allochtone beroepsbevolking dat de politiek denkt dat ze alleen een baantje kunnen krijgen als we ze voortrekken.
Mijn directe collega is een Nederlandse jongen met een Amerikaanse vader, andere collega in onze kamer is Surinaams. Mijn manager is half antilliaans, 1 kamer verderop zit een Duitser. En we hebben ergens ook nog een Fries verstopt
Ho even... ik heb hier 8 mensen in dienst en geen enkele is Nederlander.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:37 schreef fayle het volgende:
[..]
Hé gefeliciteerd.
Mooi. Dan heb je (of ben je) kennelijk een niet-discrimerende werkgever.
Hoezo Ho even?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ho even... ik heb hier 8 mensen in dienst en geen enkele is Nederlander.
Toch niet zo'n illegaal naai atelier?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ho even... ik heb hier 8 mensen in dienst en geen enkele is Nederlander.
Volkomen legaal. Maar verdomd, er zijn zo weinig Nederlanders in mijn omgeving dat ik ze niet kan krijgen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:53 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Toch niet zo'n illegaal naai atelier?
Nee, tuurlijk zijn er allochtonen niet aangenomen vanwege hun afkomst, dat heeft soms juiste redenen, zoals dat ook gebeurd met afwijzigingen van ieder ander waarbij op vooroordeel of risicoanalyse wordt aangenomen.quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dus jij wilt hier echt met een strak gezicht gaan ontkennen dat er vele allochtonen een baan mislopen vanwege discriminatie?
Dat vind ik een vreemde vorm van 'de situatie recht trekken'.quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:34 schreef fayle het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je precies het goede punt te pakken:
[..]
En dát is nu precies wat er andersom gebeurt.
allochtonen vergelijken hun cv met autochtone medesollicitanten en ondanks gelijke geschiktheid worden ze het niet!
Waarom niet?
Omdat kennelijk de werkgever andere maatstaven hanteert voor autochtonen.
Als jij al zo gefrustreerd raakt van precies die zelfde situatie wanneer het nog Theorie is - hoe moet het dan zijn als je allochtoon bent en exact die situatie telkens meemaakt in de Praktijk!
Precies!
Exact hetzelfde
En dat moet veranderen.
Iedereen moet eenzelfde kans krijgen.
En daarom moeten we een periode lang zorgen dat die kansen gelijk gemáakt worden.
Die verrekken het om het formuliertje "Samen" te ondertekenen (net zoals ik overigens) zodat er geen betrouwbare informatie bestaat over het aantal werkende allochtonen binnen bedrijven.quote:Op vrijdag 3 december 2004 17:01 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Hoe zit het dan met al die allochtonen die wél bij vele bedrijven binnen zijn gekomen?
Nee helaas,quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:53 schreef fayle het volgende:
Interessante discussie over dit onderwerp bij B&W.
Gezien?
Dan mag jij mij die onderzoeksresultaten wel eens bekend maken waaruit blijkt dat de enige oorzaak waarom iemand niet aangenomen is, als reden heeft dat de werkgever wist dat hij allochtoon is.quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:51 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Lol... Nee, het is goed voor het zelfvertrouwen van allochtonen als keer op keer blijkt dat zij het tijdens een sollicitatie af moeten leggen tegen een autochtoon met exact dezelfde opleiding en ook ongeveer dezelfde capaciteitenWat denk je dat dat doet met je gemoedstoestand?
Dat dat heel erg vaak gebeurt is onderzocht en dus een feit.
Ze doen het nu net voorkomen of en masse bij het gros van de werkgevers allochtonen gediscrimineerd worden. Dan is het blijkbaar een godswonder dat er heel veel waardevolle allochtonen zijn die het wél gelukt is bij een diversiteit aan bedrijven binnen te komen.quote:Op maandag 6 december 2004 13:47 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Die verrekken het om het formuliertje "Samen" te ondertekenen (net zoals ik overigens) zodat er geen betrouwbare informatie bestaat over het aantal werkende allochtonen binnen bedrijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |