quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:
FNV moet trouwens eens opletten.
De industrie kan het idee overnemen en Polen, Tjechen, Roemenen, Turken, Indiers, Chinezen aannemen. In Polen, Tjechie, Roemenie, Turkije, India, China.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:46 schreef dewd het volgende:
Wat een onzin, die voortrek hebben ze helemaal niet nodig. Totaal niet goed voor het zelfvertrouwen van de allochtone beroepsbevolking dat de politiek denkt dat ze alleen een baantje kunnen krijgen als we ze voortrekken.
Geen idee, dat moet je aan die verschillende bureau's vragen die dat hebben gedaan. Het lijkt me niet zo moeilijk eerlijk gezegd. Het werkt een beetje zoiets als het verhuren van een kamer. ook dat is al onderzocht. Eerst komen er 9 allochtonen op af, die krijgente horen dat de kamer al verhuurd is. De 10e is een autochtoon en die krijgt de kamer meteen. Zo zal het ook werken bij sollicitaties.quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:57 schreef dewd het volgende:
Ik vraag me af hoe je dat onderzoekt dan. Opleiding is vrij makkelijk te zien, maar hoe onderzoek je de capaciteiten van die personen dan?
Hé gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:46 schreef dewd het volgende:
Wat een onzin, die voortrek hebben ze helemaal niet nodig. Totaal niet goed voor het zelfvertrouwen van de allochtone beroepsbevolking dat de politiek denkt dat ze alleen een baantje kunnen krijgen als we ze voortrekken.
Mijn directe collega is een Nederlandse jongen met een Amerikaanse vader, andere collega in onze kamer is Surinaams. Mijn manager is half antilliaans, 1 kamer verderop zit een Duitser. En we hebben ergens ook nog een Fries verstopt
Ho even... ik heb hier 8 mensen in dienst en geen enkele is Nederlander.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:37 schreef fayle het volgende:
[..]
Hé gefeliciteerd.
Mooi. Dan heb je (of ben je) kennelijk een niet-discrimerende werkgever.
Hoezo Ho even?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ho even... ik heb hier 8 mensen in dienst en geen enkele is Nederlander.
Toch niet zo'n illegaal naai atelier?quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ho even... ik heb hier 8 mensen in dienst en geen enkele is Nederlander.
Volkomen legaal. Maar verdomd, er zijn zo weinig Nederlanders in mijn omgeving dat ik ze niet kan krijgen.quote:Op zaterdag 4 december 2004 15:53 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Toch niet zo'n illegaal naai atelier?
Nee, tuurlijk zijn er allochtonen niet aangenomen vanwege hun afkomst, dat heeft soms juiste redenen, zoals dat ook gebeurd met afwijzigingen van ieder ander waarbij op vooroordeel of risicoanalyse wordt aangenomen.quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dus jij wilt hier echt met een strak gezicht gaan ontkennen dat er vele allochtonen een baan mislopen vanwege discriminatie?
Dat vind ik een vreemde vorm van 'de situatie recht trekken'.quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:34 schreef fayle het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je precies het goede punt te pakken:
[..]
En dát is nu precies wat er andersom gebeurt.
allochtonen vergelijken hun cv met autochtone medesollicitanten en ondanks gelijke geschiktheid worden ze het niet!
Waarom niet?
Omdat kennelijk de werkgever andere maatstaven hanteert voor autochtonen.
Als jij al zo gefrustreerd raakt van precies die zelfde situatie wanneer het nog Theorie is - hoe moet het dan zijn als je allochtoon bent en exact die situatie telkens meemaakt in de Praktijk!
Precies!
Exact hetzelfde
En dat moet veranderen.
Iedereen moet eenzelfde kans krijgen.
En daarom moeten we een periode lang zorgen dat die kansen gelijk gemáakt worden.
Die verrekken het om het formuliertje "Samen" te ondertekenen (net zoals ik overigens) zodat er geen betrouwbare informatie bestaat over het aantal werkende allochtonen binnen bedrijven.quote:Op vrijdag 3 december 2004 17:01 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Hoe zit het dan met al die allochtonen die wél bij vele bedrijven binnen zijn gekomen?
Nee helaas,quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:53 schreef fayle het volgende:
Interessante discussie over dit onderwerp bij B&W.
Gezien?
Dan mag jij mij die onderzoeksresultaten wel eens bekend maken waaruit blijkt dat de enige oorzaak waarom iemand niet aangenomen is, als reden heeft dat de werkgever wist dat hij allochtoon is.quote:Op zaterdag 4 december 2004 13:51 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Lol... Nee, het is goed voor het zelfvertrouwen van allochtonen als keer op keer blijkt dat zij het tijdens een sollicitatie af moeten leggen tegen een autochtoon met exact dezelfde opleiding en ook ongeveer dezelfde capaciteitenWat denk je dat dat doet met je gemoedstoestand?
Dat dat heel erg vaak gebeurt is onderzocht en dus een feit.
Ze doen het nu net voorkomen of en masse bij het gros van de werkgevers allochtonen gediscrimineerd worden. Dan is het blijkbaar een godswonder dat er heel veel waardevolle allochtonen zijn die het wél gelukt is bij een diversiteit aan bedrijven binnen te komen.quote:Op maandag 6 december 2004 13:47 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Die verrekken het om het formuliertje "Samen" te ondertekenen (net zoals ik overigens) zodat er geen betrouwbare informatie bestaat over het aantal werkende allochtonen binnen bedrijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |