Is dat zijn idee, of dat van zijn adviseurs? Zo wordt hij alleen nog maar meer een karikatuur...quote:Kijkshop gedaagd voor folder met Balkenende
door Bart Mos en Roelien Wierstra
DEN HAAG - Winkelketen Kijkshop moet voor de rechter verschijnen wegens het publiceren van een afbeelding van premier Balkende als peuter in een reclamefolder. De rechtszaak is aangespannen door de Nederlandse Staat.
Maandag is de eerste zitting in de procedure. Dan zal vice-president W. Tonkens- Gerkema van de Amsterdamse rechtbank beide partijen horen.
De Staat ziet de procedure als een principekwestie. Men hoopt er een rechterlijke uitspraak aan over te houden waarmee toekomstig misbruik van afbeeldingen van politici voor commerciële doeleinden aan banden kan worden gelegd.
Ik had begrepen dat er toen al meteen iets tegen is ondernomen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:25 schreef Libris het volgende:
Deze dus
[afbeelding]
Beetje kinderachtig om daar nu nog actie om te nemen...
Die hadden er geen probleem mee.quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:41 schreef Frollo het volgende:
In diezelfde folder stonden ook Femketje Halsema en ik geloof Gerritje Zalm, maar die hoor je er niet over.
De kijkshop folder is geen krantquote:Op dinsdag 30 november 2004 12:45 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Die hadden er geen probleem mee.
En kranten verkopen mede door het amusementsgedeelte van karikaturen, dus dan krijg je daar ook nog een discussie over.
Nee, maar als het om het commerciele aspect gaat is het wel van belang waarom karikaturen in een krant staan. Als de Nederlandse staat dit wint krijg je waarschijnlijk ook rechtzaken van zielige gastjes tegen karikaturen in kranten en zo.quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:47 schreef JaWi het volgende:
[..]
De kijkshop folder is geen krant.
dat zeg ik netquote:Op dinsdag 30 november 2004 12:50 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Nee, maar als het om het commerciele aspect gaat is het wel van belang waarom karikaturen in een krant staan. Als de Nederlandse staat dit wint krijg je waarschijnlijk ook rechtzaken van zielige gastjes tegen karikaturen in kranten en zo.
Misschien. En die worden dan lachend terzijde geschoven door de rechtbank.quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:50 schreef Skyclad het volgende:
[..]
Nee, maar als het om het commerciele aspect gaat is het wel van belang waarom karikaturen in een krant staan. Als de Nederlandse staat dit wint krijg je waarschijnlijk ook rechtzaken van zielige gastjes tegen karikaturen in kranten en zo.
Hoe? Door met een slabbertje voor te verschijnen bij de volgende ministerraad?quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:27 schreef pberends het volgende:
Deze actie laat zien dat Balkenende echt een peuter is. Als hij nou slim was buitte hij zijn peuter-imago uit.
De tekst naast de afbeelding met "Zonder verkoper shopt J-Peetje goedkoper" is dan ook louter toeval?quote:Op dinsdag 30 november 2004 16:05 schreef dVTB het volgende:
Kijkshop moet gewoon bij hoog en laag volhouden dat de getekende persoon niet Balkenende moet voorstellen en dat elke gelijkenis louter op toeval berust....
Klopt:quote:Op dinsdag 30 november 2004 12:41 schreef Frollo het volgende:
In diezelfde folder stonden ook Femketje Halsema en ik geloof Gerritje Zalm, maar die hoor je er niet over.
Hoe dan? Door alleen maar met kinderen om te gaan bjivoorbeeld. Of mensen letterlijk te gaan knuffelen of onder te spugen? Nee, het is triest dat deze man dit imago heeft gekregen, maar "uitbuiten" is nou niet de beste manier om ermee om te gaan.quote:Op dinsdag 30 november 2004 14:27 schreef pberends het volgende:
Deze actie laat zien dat Balkenende echt een peuter is. Als hij nou slim was buitte hij zijn peuter-imago uit.
Het laat meer zien dat er mensen zijn die wat vatbaar zijn voor het mnster van de mediacratiequote:Op dinsdag 30 november 2004 14:27 schreef pberends het volgende:
Waarom vind jij Balkenende überhaupt een janker?quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:35 schreef Stuart het volgende:
Balkenende is uberhaupt een jankerd![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 16:26 schreef fayle het volgende:
Als je een publieke figuur bent, dan zijn er altijd mensen die jou gebruiken voor een pittig stukje satire of cartoon of zoals in dit geval cartoonachtige reclame.
Als je je daar door aangesproken voelt, ben je een sukkel.
quote:
Ooit is er over mij een heel lullig doch humoristisch (als je die humor deelde) stukje geschreven waarin ik totaal belachelijk gemaakt werd. Ik wond me erover op, maar besefte al gauw dat reageren enorm kinderachtig is en bovendien de schrijvers (tekenaars, artiesten etc) helemaal in de kaart speelt.
quote:
Als volwassen politicus niet reageren dus.
Te kinderachtig gewoon.
quote:
En ter overpeinzing: iets raakt je vooral als er een kern van waarheid in zit
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |