quote:Op donderdag 2 december 2004 11:03 schreef Tuana het volgende:
Moszkowicz eist verbod op vervolg film Submission
zo ja dan is het hek van de dam, gelukkig heb ik nog wel vertrouwen in de rechtelijke macht want dit is natuurlijk absurdquote:Op donderdag 2 december 2004 11:03 schreef Tuana het volgende:
[..]
Zal zo´n verbod überhaupt in Nederland mogelijk zijn???
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:03 schreef Tuana het volgende:
[..]
Zal zo´n verbod überhaupt in Nederland mogelijk zijn???
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:32 schreef scanman01 het volgende:
Alleen snap ik dan niet dat Moszkowicz daarin meedoet en toch een poging waagt
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:32 schreef scanman01 het volgende:
Alleen snap ik dan niet dat Moszkowicz daarin meedoet en toch een poging waagt
Inderdaad, dit was toch juist de bedoeling?quote:Op donderdag 2 december 2004 11:47 schreef Re het volgende:
het is inderdaad wel de enige weg die je hebt als je het ergens niet mee eens bent... naar de rechter... dat dan weer wel
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Inderdaad, dit was toch juist de bedoeling?
Het hele land liep te schreeuwen dat 'wij zoiets niet doen hier (geweld m.b.t. Theo' en op andere manieren ons recht willen behalen.
Nu doen ze dat is het weer niet goed![]()
Wat betreft de eis zelf kan ik niet veel positiefs zeggen, het lijkt me erg sterk dat een rechter hier in meegaat, maar het levert tenminste een keer een zinnige bijdrage aan het hele debat.
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:08 schreef Re het volgende:
[..]
zo ja dan is het hek van de dam, gelukkig heb ik nog wel vertrouwen in de rechtelijke macht want dit is natuurlijk absurd
hey dawg
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:37 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Als er een advocaat is die niet vies is van zaken die publiciteit trekken is hij het wel.
Dus ja het ligt volkomen in de lijn der verwachting.
quote:Op donderdag 2 december 2004 11:06 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Als je denkt dat je alles in dit land al wel hebt gehoord en gezien, krijg je zoiets
Alleen al de poging op zich is een nieuw dieptepunt voor Nederland.
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:12 schreef Elgigante het volgende:
ik ben benieuwd wat de uitspraak zal zijn (als het uberhaupt voorkomt bij de rechter), maar ik denk dat de aanklacht verworpen zal worden.
dat hoop en neem ik aan van wel ja, want anders gaat het erg veel precedenten scheppenquote:Op donderdag 2 december 2004 13:12 schreef Elgigante het volgende:
ik ben benieuwd wat de uitspraak zal zijn (als het uberhaupt voorkomt bij de rechter), maar ik denk dat de aanklacht verworpen zal worden.
Nou en? Dat merk je dan vanzelf wel he.quote:Op donderdag 2 december 2004 12:18 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, ik kan ook wel naar de rechter stappen om te eisen dat dikke vrouwen zich niet meer op straat mogen bevinden. Maar je snapt ook wel dat dat ten eerste een absurde eis is, en ten tweede blijkt dat je niet erg veel snapt van onze samenleving.
Nou, dan Hirsi Ali maar afknallen, hè?quote:Op donderdag 2 december 2004 11:25 schreef nikk het volgende:
[..]
Compleet kansloos.
Ook willen deze moslims dat de rechter Hirsi Ali verbiedt om zich voortaan nog kwetsend, grievend of godslasterlijk uit te laten over de islam.
Ik zou hier echt keihard om kunnen lachen als het niet zo'n trieste/zieke eis was geweest.
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou en? Dat merk je dan vanzelf wel he.
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:54 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nou, dan Hirsi Ali maar afknallen, hè?
Prima, joh, wat jij wiltquote:Op donderdag 2 december 2004 13:56 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik vind normaal doen en kennis hebben van onze maatschappij en rechtsstaat een betere optie.
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:17 schreef Blessed het volgende:
[..]
Ik denk dat je het toch een tikkeltje minder serieus neemt dan het is. Gezien de omstandigheden in ons land, denk ik niet dat de aanklacht zomaar 'verworpen' zal worden.
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:58 schreef Verbal het volgende:
[..]
Prima, joh, wat jij wilt.
Maar denk nou even na... kort geding, er volg een uitspraak, en dan is het toch duidelijk?
Ik twijfel er niet aan of de eisers worden in het ongelijk gesteld. Goed toch, die duidelijkheid?
Nee, dat is het niet, en je bekrachtigt bij deze Blesseds punt.quote:Op donderdag 2 december 2004 13:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat? Dit is hetzelfde kaliber als de uitgever van Donald Duck verbieden om de bewoners van Duckstad zonder broek te tekenen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet, en je bekrachtigt bij deze Blesseds punt.
Ja. Allemaal in het kader van kennis van onze maatschappij en onze rechtsstaat.quote:Op donderdag 2 december 2004 14:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Als ze het nodig vinden dit via de rechter te moeten spelen, best.
Gratis tip: wat voor jou totaal onbelangrijk is, hoeft dat nog niet voor anderen te zijn.quote:Een absurde kansloze rechtzaak blijft het wel.
Waarom? Snap je echt niet dat je vergelijking slaat als een lul op een kussenquote:Op donderdag 2 december 2004 14:02 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat mag je mij dan echt even duidelijk maken.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:02 schreef Verbal het volgende:
Ja. Allemaal in het kader van kennis van onze maatschappij en onze rechtsstaat.
quote:
Gratis tip: wat voor jou totaal onbelangrijk is, hoeft dat nog niet voor anderen te zijn.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:03 schreef Verbal het volgende:
[..]
Waarom? Snap je echt niet dat je vergelijking slaat als een lul op een kussen
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:54 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nou, dan Hirsi Ali maar afknallen, hè?
V.
...en dat is dus aan de rechter om dat te toetsen en te beoordelen en daar een uitspraak over te doen. En niet aan ene nikk. Er wordt nu getoetst of mensen worden aangetast in hun geloofsbeleving. En ook dat staat in de wetten van dit land: dat mensen mogen geloven. Daar hebben ze recht op.quote:Op donderdag 2 december 2004 14:05 schreef nikk het volgende:
Op basis van die wetten, rechten en beginselen is een dergelijke zaak absurd en kansloos.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:09 schreef Verbal het volgende:
[..]
...en dat is dus aan de rechter om dat te toetsen en te beoordelen en daar een uitspraak over te doen. En niet aan ene nikk. Er wordt nu getoetst of mensen worden aangetast in hun geloofsbeleving. En ook dat staat in de wetten van dit land: dat mensen mogen geloven. Daar hebben ze recht op.
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat? Dit is hetzelfde kaliber als de uitgever van Donald Duck verbieden om de bewoners van Duckstad zonder broek te tekenen. Echt compleet kansloos.
Nou nee, dat punt slaat werkelijk helemaal nergens op.quote:Op donderdag 2 december 2004 14:15 schreef Blessed het volgende:
[..]
lol
wat ik bedoel is, als ze die aanklacht meteen maar 'verwerpen' wordt de boodschap uitgezonden dat ze de aanklager niet serieus nemen. En dat kan je in deze omstandigheden (in dit land) gewoon niet maken - tenzij men wilt dat we toch maar overgaan op moorden. "Als we dan toch niet serieus genomen worden..."
Nou is dat wel een beetje drastisch, maar ik denk dat ik mijn punt nu wat duidelijker heb gemaakt.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:18 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, dat punt slaat werkelijk helemaal nergens op.
Ten eerste zijn het radicale fundamentalisten die een moord (eentje) hebben begaan, heeft weinig te maken met mensen die gewoon een rechtszaak aanspannen.
De gevolgtrekking dat deze moslims dan bij een negatief vonnis dan wel weer 'moorden' zullen begaan is bijzonder discriminerend en ziek.
..alsof ik moeite ga doen om zo'n blaartrekkend stompzinnige vergelijking als de jouwe uit te leggen aan een mallotige josti.quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
..alsof ik moeite ga doen om zo'n blaartrekkend stompzinnige vergelijking als de jouwe uit te leggen aan een mallotige josti.
Nee dank je. Ik ga nog liever een geboren blinde uitleggen hoe de kleur groen eruit ziet.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:09 schreef Verbal het volgende:
[..]
...en dat is dus aan de rechter om dat te toetsen en te beoordelen en daar een uitspraak over te doen. En niet aan ene nikk. Er wordt nu getoetst of mensen worden aangetast in hun geloofsbeleving. En ook dat staat in de wetten van dit land: dat mensen mogen geloven. Daar hebben ze recht op.
V.
quote:Op donderdag 2 december 2004 14:18 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, dat punt slaat werkelijk helemaal nergens op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |